Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Προσχέδιο Επαγγελματικών Δικαιωμάτων Πτυχιούχων Μηχανικών


Recommended Posts

...θα μπορούσαν οι απόφοιτοι των ΙΕΚ να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα υπογραφής? Εαν είναι θέμα αριθμού μαθημάτων ή ωρών διδασκαλίας τότε όλοι μπορούν να γίνουν όλα. Αυτό μάλλον δεν το θέλουμε, οι περισσότεροι ίσως. Φιλτρο λοιπόν, έτσι ώστε το παραγόμενο προιον να είναι όσο το δυνατόν καλίτερο. Ο μηχανικός παράγει υπηρεσίες και διανοητικό κυρίως έργο, όπως πχ και ο γιατρός.

Φυσικά και θα μπορούσαν και οι νοσοκόμοι να κάτσουν άλλα τρία χρόνια στο θρανίο και να διδαχτούν όλα τα μαθήματα της ιατρικής και να αποκτούσαν τα δικαιώματα των γιατρών, δηλαδή να μας εγχειρίζουν, να μας δίνουν φάρμακα κλπ.

Σίγουρα κάποιοι απο αυτούς θα ήταν πολύ καλοί και σωστοί, αν και δύσκολα θα τους προτιμούσαμε εαν το ξέραμε.

Επειδή όμως μια τέτοια κατάσταση θα ήταν επικίνδυνη για την δημόσια υγεία ή ασφάλεια (στις κατασκευές) το σύστημα ανέπτυξε μορφές εξετάσεων -και μάλιστα για την ελλάδα το μόνο γενικά αποδεκτό από όλους ώς τίμιο - ώστε να ξεχωρίζει τους καλλίτερους σε μία συγκεκριμένη ηλικία.

Αυτο μας αρέσει δεν μας αρέσει το αναζητούν και το επιβάλλουν όλες οι κοινωνίες (ναι, και οι πρώην μαρξιστικές).

Που διαφέρουν ? στον τρόπο μόνο. Η ελλάδα διάλεξε εναν δημοκρατικό τρόπο όπου είχε ο καθένας την δυνατότητα να εισέλθει με προσπάθεια τύχη και φράγκα. Για π'ηγαινε πχ στην αμερική να πάρεις δουλειά κόντρα σε έναν απόφοιτο του MIT, καμία τύχη. Αλλά είπαμε άλλο σύστημα εκεί.

Το πράγμα δούλευε καλά. Που σκόνταψε?

Α. σε καποιους καθηγητές των κατεε - τει που σκέφτηκαν κάτι έξυπνο για να κονομήσουν. Τι άλλο πιο σίγουρο απο το ναεπενδύσουν στα όνειρα παιδιών και οικογενειών. και

2. σε πολιτικούς μετά το 85, 86 που είδαν ψηφαλάκια, πολλά ψηφαλάκια.

Γιατί λοιπόν να λύσουν το ανερχόμενο πρόβλημα τότε? αφου στο μέλλον θα αποκόμιζαν περισσότερα οφέλη?

Φυσικά το αποτέλεσμα το βλέπουμε παντού γυρω μας. Ανέκδοτα είναι τα δημόσια έργα.

Τέλος πα΄ντων ναμαστε όλοι καλά

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 91
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

@polytelik

 

Καλά, μη πάς στο άλλο άκρο... Τόσα χρόνια είμασταν με κάποια Β.Δ. του 65 με Β160... Τουλάχιστον οι άνθρωποι δουλεύουν... Κάτι κάνουν... Καλύτερα οι μέχρι τώρα (ανεξαρτήτως χώρου) που τα μάσαγαν; Δηλαδή, που έχεις ξαναδεί εσύ ξεφτίλα υπουργού να βγάζει Π.Δ. τη Τετάρτη και τη Παρασκευή να το μαζεύει και να αναγκάζονται οι άνθρωποι να κάνουν μηνύσεις στους υπαλλήλους της Πολεοδομίας; Θα έχεις ακούσει φαντάζομαι για τέτοιες περιπτώσεις (π.χ. Κέρκυρα...)

 

Πάντως το ζήτημα είναι να έχουμε και τους Π.Ε. ευχαριστημένους και το επάγγελμά μας ικανό να δρά ανεξάρτητα τις περισσότερες φορές...

 

Είναι πάντως, αν το μελετήσεις, άξιο απορίας με αυτή τη σχολή των ανακαινίσεων...

1. Γιατί δημιουργήθηκε; Μέχρι τώρα ξέραμε ότι τα ΤΕΙ καθρέπτιζαν μία από τις ειδικότητες του Πολυτεχνείου, εξειδικεύοντας το αντικείμενο... Αυτά τί ακριβώς θέλουν να εξειδικεύσουν;

2. Με ποιό κριτήριο διαφοροποιούν τα δικαιώματα μελετών σε αρχιτεκτονικά και στατικά ειδικά σε τόσο δύσκολο και "πονηρό" αντικείμενο που είναι η αποκατάσταση, ανακαίνιση και συνήθως ενίσχυση υφισταμένων κατασκευών; Οσο για τα αρχιτεκτονικά, ακόμη παραπέρα που οι παλαιές κατοικίες και τα κτίρια εν γένει, έχουν ιδιάζουσα αρχιτεκτονική η οποία σαφώς και δεν καλύπτεται από το συγκεκριμένο ΤΕΙ...

3. Γιατί διαφοροποιούν τα δικαιώματά τους στα δημόσια έργα και στα εργοληπτικά και μελετητικά πτυχία; Πραγματικά ύποπτο...

 

Ειπαμε, συνάδελφοι μεν, επαγγελματίες δε.... Οχι να δεχόμαστε και μπαρούφες....

 

 

@ikapo

Επειδή υπάρχει Θεός (τουλάχιστον έτσι λένε) αλλά σίγουρα υπάρχει κοινός νους, σε διαβεβαιώ ότι σημασία έχει πως βγαίνεις από το Χ πολυτεχνείο και όχι πώς μπαίνεις... Και η ΜΟΝΗ σχέση του ΜΙΤ με το ΕΜΠ ή το ΑΠΘ είναι νομίζω ότι περιγράφονται από 3 γράμματα... Τίποτε άλλο... και αυτό ισχύει και για τους φοιτητές και για τους καθηγητές... τουλάχιστο τη συντριπτική πλειοψηφία...

(Δεν υποβιβάζω τους καθηγητές ως επιστήμονες... ως καθηγητές όμως....)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θέλω να πω το εξής προς του συναδέλφους μηχανικούς ΤΕ

 

Όπως πολύ σωστά ειπώθηκε από την m_vasso σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει κόντρα για τα επ. δικαιώματα μεταξύ ΤΕ. Και τούτο διότι μετά από 30 χρόνια επαγγελαμτικής και κοινωνικής ομηρίας συνηθίσαμε να λειτουργούμε ως πρόσφυγες και πιθανόν όταν κάποιο τμήμα, όπως αυτό της Αποκατάσταση και ανακαίνισης κτιρίων αποκτά τα δικαιώματα που έχουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΙΣΟΤΙΜΩΝ ΣΧΟΛΩΝ στην Ευρώπη μας φαίνεται κάπως.

 

Γι αυτό συνάδελφοι η θέση μας πρέπει να είναι, - στη παρούσα φάση και με δεδομένο το πρόβλημα και τις εξελίξεις με ισότιμες σχολές και κολλέγια - , η εξής μια :

 

1. Αμεση έκδοση των σχεδίων Π.Δ. για ηλεκτρολόγους, μηχανολόγους, αυτοματιστές, μηχανικούς ανακαίνισης και αποκατάστασης κτιρίων, τεχνολογίας αεροσκαφών ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ όπως εγκρίθηκαν δηλαδή από τις καθ ύλην αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές του ΣΑΤΕ/ΕΣΥΠ ΟΜΟΦΩΝΑ.

 

2. Αμεση απόσυρση του σχεδίου Π.Δ. για τους δομικούς έργων και υποδομής που κατασκεύασαν κάποιοι γνωστοί συντεχνιακοί κύκλοι στο ΥΠΕΧΩΔΕ καθότι αυτό ουδεμία σχέση έχει με το αρχικό σχέδιο Π.Δ., δεν είναι εγκεκριμένο από το ΣΑΤΕ/ΕΣΥΠ και πρόκειται για ενα εκ νέου Π.Δ. κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μερικών μερικών. Οι εξετάσεις φαρσοκωμοδία του ΤΕΕ δεν είναι αντικειμενικές και με δεδομένη την εχθρική στάση του ΤΕΕ προς τους μηχανικούς ΤΕ θα αποτελέσουν ταφόπλακα για τους συναδέλφους καθότι έτσι όπως προβλέπει το Π.Δ. καλείτε ο λύκος να εξετάσει τα πρόβατα.

 

Εφιστώ επίσης την προσοχή στο εξής. Είμαι σχεδόν βέβαιος (μακάρι να διαψευστώ) πως η εν λόγω διαβούλευση γίνεται για τα μάτια του κόσμου και δυστυχώς αντί να βελτιωθεί το σχέδιο Π.Δ. για τους δομικούς έργων και έργων υποδομης μάλλον θα περικοπούν όλων των υπολοίπων.

 

Το ζήτημα σε τούτη τη φάση συνάδελφοι (polytelik) δεν είναι αν χορηγούνται ή όχι περισσότερα δικαιώματα. ΔΕΝ είναι αυτό το ζητούμενο διότι όταν ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ άλλους (συναδέλφους διπλωματούχους, αποφοίτους 3ετών σπουδών εξωτερικού, κολλέγια (βλέπε δικαστικές αποφάσεις) κλπ) χορηγούνται ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ και ΙΣΑ δικαιώματα μεταξύ τους, πως θα επιβιώσουν στην αγορά οι ισότιμοι μεν (πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ΤΕΙ) υπο περιορισμό δε συνάδλεφοι οι οποίοι θα βρεθούν πάλι από κάτω ακόμα ίσως και από τα κολλεγια ? (θυμίζω ότι τόσο πρωτόδικα όσο και στο εφετείο τα κολλέγια δικαιώθηκαν όχι μόνο ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και ως προς την ακαδημαϊκή τυς ταυτότητα ως ΠΕ!!!). Άρα λοιπόν, δεν τίθεται τούτη τη στιγμή ζήτημα να εξετάσουμε αν κακώς ή όχι δίδονται περισσότερα δικαιώματα σε κάποιους από τη στιγμή που αυτό ΔΕΝ εξετάζεται γενικά για όλους.

Γιατί δηλαδή να εξετάσουμε αν οι μηχανικοί αποκατάστασης και ανακαίνισης κτιρίων έχουν παραπάνω δικαιώματα όταν δεν εξετάζουμε αν οι διπλωματούχοι ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, πολιτικοί μηχανικοι, παραγωγής και διοίκησης έχουν παραπάνω απ όσα πρέπει ?

 

Κάθε (επαν)εξέταση των επ. δικαιωμάτων θα πρέπει να γίνει ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ και όχι για μερικούς επιλεγμένους. Μέχρι τότε οι απόφοιτοι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕΙ επειδή πρέπει να δουλέψουν και να επιβιώσουν θα πρέπει να έχουν ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ που αποκτούν στη χώρα μας απόφοιτοι ισοτιμών σχολών (Fachochschule, 3ετους+1 εξ Αγγλίας κλπ). Τίποτα λιγότερο από αυτό.

Link to comment
Share on other sites

GeorgeS καλύτερα να είμαστε αντικειμενικοί ως αναφορά τα επαγγελμματικά δικαιώματα κάθε σχολής και κάθε επαγγέλματος, ειδικά όταν γνωρίζουμε τους αποκλεισμούς που υπάρχουν στην αγορά εργασίας.έχεις δίκιο σε αυτό που λες πως δίνουν στα κολλέγια δικαιώματα και τους αναγνωρίζουν ως Π.Ε. , απαξιώνοντας εμάς αλλά αυτό είναι οδηγίες της ευρωπαϊκής ένωσης.αυτό που πρέπει να σταματήσει είναι η απαξίωση των δικών μας πτυχίων.τα δικαιώματα για τα κολλέγια αργά ή γρήγορα θα έρχονταν.τα δικά μας;

 

JTB εάν θεωρείς δουλειά το κόψιμο και ράψιμο επαγγελματικών δικαιωμάτων(άσχετα με τις εγκρίσεις του σατε) τότε να μείνεις ήσυχος πώς σε λίγο καιρό θα μπορείς να ασκείς το επάγγελμα σου ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς.εάν θεωρείς σωστή τη ''δουλειά'' που λες πως κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

 

Πάντως πρέπει να σχολιάσω και εγώ ότι το δικό σας σχέδιο Π.Δ. σε σχέση με το δικό μας είναι καλύτερο, έως καταχρηστικά ευνοϊκό.. .

 

Δεν έχω διαβάσει προσεκτικά ακόμη το Π.Δ της σχολής σου αλλά για να λες πως της Ανακαίνισης είναι ευνοϊκότερο θα τα έχεις συγκρίνει. Θα το κάνω άμεσα για να έχω μια καλή εικόνα και εγώ.

Αλλά το μεγάλο πρόβλημα της Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων είναι πως ώσπου να θεσμοθετηθεί το όποιο Π.Δ οι απόφοιτοι είναι με δεμένα τα χέρια, δεν υπάρχει κάποιο θεσμικό πλαίσιο – παλαιότερο- που θα μπορούσαν να πατήσουν για να κουστοδουλέψουν εν αρχής όπως οι υπόλοιποι τειτζιδες. :( :( …….

Link to comment
Share on other sites

Επίσημα ο Υφυπουργός Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κύριος Πανάρετος έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τα σχέδια των ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα σχολών του Πολυτεχνείου, Πανεπιστημίου και των τμημάτων ΑΤΕΙ. Θεωρώ ότι μπορούμε όλοι να συμμετέχουμε.

 

Πηγή: http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?cat=25

 

Παρατήρηση: Μην δημοσιεύετε ξανά και ξανά το ίδιο θέμα! Χρησιμοποιείστε την αναζήτηση.

Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής του forum.

Ευχαριστώ, achille.

Link to comment
Share on other sites

έχουμε ήδη συμμετάσχει στη διαβούλευση.εδώ κάνουμε σχόλια επί του προσχεδίου και ο καθένας λέει την άποψη του.εάν θές πες και εσύ τη δική σου.

Link to comment
Share on other sites

Αν θέλετε είμαι πολύ περίεργος να δώ την γνώμη των συναδέλφων μας....

 

το link είναι το ακόλουθο

 

http://www.ntua.gr/announcements/rector/an_16_8342.html

 

Στα επισυναπτόμενα με τίτλο " ΜΝΗΜΟΝΙΟ"

 

ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Συνάντησης της 19ης Ιανουαρίου 2010 των Μελών της Επιτροπής ΣΑΠΕ

“Διαμόρφωσης ενιαίου πλαισίου πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Διπλωματούχων Μηχανικών και των Πτυχιούχων ΤΕΙ και άλλων» (βάσει της από 26/5/2009 και της από 4/6/2009 αποφάσεων του Ε.ΣΥ.Π.)”

Τα κάτωθι μέλη της παραπάνω Επιτροπής:

κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, Πρύτανης Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

κ. Σταύρος Κουμπιάς, Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών

κ. Ιωακείμ Γρυσπολάκης, Πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης

κ. Νικόλαος Μουσιόπουλος, Κοσμήτορας Πολυτεχνικής Σχολής Α.Π.Θ.

κ. Αντώνιος Καλοκαιρινός, Καθηγητής Πανεπιστημίου, Μέλος ΣΑΠΕ

κ. Νικόλαος Αντώνογλου, Μέλος ΓΕΩΤΕΕ

και ο κ. Γ. Ζέρβας, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών,

καθώς και η κα. Αντωνία Μοροπούλου, Μέλος ΤΕΕ, Καθηγήτρια Ε.Μ.Π., Συντονίστρια της Επιτροπής

συναντήθηκαν στην Πρυτανεία του Ε.Μ.Π. στις 19/1/2010 υπό την Προεδρεία του Πρύτανη κ. Κ. Μουτζούρη.

Μετά από συζήτηση, συμφώνησαν ομόφωνα στα κάτωθι:

1. Στην ανάγκη θέσπισης Εθνικού Πλαισίου Προσόντων που θα συνδέει την Εκπαίδευση με την άσκηση του Επαγγέλματος, ως υποχρέωση της Πολιτείας προς όλους τους Έλληνες πολίτες. Είναι αδιανόητο η χώρα μας να κατατάσσεται μαζί με την FYROM και την Μολδαβία στις χώρες της Ε.Ε. που δεν έχουν θεσπίσει ακόμη την δυνατότητα πρόσβασης σε Επαγγελματικές Δραστηριότητες με βάση Προσόντα.

Στο πλαίσιο αυτό και όσον αφορά στα τεχνικά επαγγέλματα:

Ι. Κατάταξη σε Επίπεδα Προσόντων

Ως προς τα Επίπεδα Προσόντων που προσδιορίζουν τα μαθησιακά αποτελέσματα προτείνεται η κατάταξη:

Επίπεδο 1 : τεχνίτες, εμπειροτέχνες ή με κάποια ταχύρρυθμη μη-τυπική κατάρτιση.

Επίπεδο 2: απόφοιτοι των ΕΠΑΣ (σήμερα) και των παλαιοτέρων ΤΕΕ 1ου κύκλου (2 έτη φοίτησης), των διετών ΤΕΣ και των κατωτέρων Τεχνικών Σχολών.

Επίπεδο 3: απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και των παλαιοτέρων ΤΕΕ 2ου κύκλου (2+1 έτη φοίτησης), των ΤΕΛ, οι απόφοιτοι του Τμήματος Ειδίκευσης του Πολυκλαδικού και οι απόφοιτοι των παλαιών Σχολών Εργοδηγών. Στο Επίπεδο 3 κατατάσσονται επίσης οι απόφοιτοι ΙΕΚ, ΚΕΣ.

Οι απόφοιτοι Κολλεγίων-παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων-κατατάσσονται στο 3ο ή 4ο Επίπεδο, ανάλογα με την αξιολόγηση τους.

Επίπεδο 4: απόφοιτοι Κολλεγίων -παραρτήματων ξένων πανεπιστημίων- με κριτήρια υψηλής ποιότητας, μετά από αξιολόγηση. Όσοι κατατάσσονται στο Επίπεδο 4, μπορούν να ασκήσουν αυτοδιαχείριση βάσει κατευθύνσεων σε περιβάλλοντα εργασίας ή σπουδής που είναι συνήθως προβλέψιμα, αλλά υπόκεινται σε αλλαγές. Μπορούν να επιβλέψουν την συνήθη εργασία άλλων ατόμων, αναλαμβάνοντας κάποια ευθύνη για την αξιολόγηση και τη βελτίωση των δραστηριοτήτων εργασίας ή σπουδής.

1

Επίπεδο 5: οι Πτυχιούχοι των ΤΕΙ. Οι ευρισκόμενοι στο Επίπεδο 5 με εκπαιδευτική γέφυρα σε Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση μπορούν να μεταβούν στο Επίπεδο 6. Όσοι κατατάσσονται στο Επίπεδο 5, μπορούν να ασκήσουν διαχείριση και επίβλεψη στο πλαίσιο δραστηριοτήτων εργασίας ή σπουδής όπου συμβαίνουν απρόβλεπτες αλλαγές. Μπορούν να αξιολογήσουν και να αναπτύξουν την προσωπική επίδοση και της επίδοση άλλων ατόμων.

Επίπεδο 6: οι κάτοχοι Πανεπιστημιακών Διπλωμάτων. Όσοι κατατάσσονται στο Επίπεδο 6, μπορούν να διαχειριστούν σύνθετες τεχνικές ή επαγγελματικές δραστηριότητες ή σχέδια εργασίας, με ανάληψη ευθύνης για τη λήψη αποφάσεων σε απρόβλεπτα περιβάλλοντα εργασίας ή σπουδής. Μπορούν να αναλάβουν ευθύνες για την διαχείριση της επαγγελματικής ανάπτυξης ατόμων και ομάδων.

Επίπεδο 7 οι Διπλωματούχοι πενταετούς κύκλου σπουδών, ή όσοι προέρχονται από Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και κατέχουν Μεταπτυχιακό τίτλο της ημεδαπής (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εξειδίκευσης κ.ά.) ή της αλλοδαπής (MSc κ.ά.). Όσοι κατατάσσονται στο Επίπεδο 7, μπορούν να διαχειριστούν και να μετασχηματίσουν περιβάλλοντα εργασίας ή σπουδής που είναι σύνθετα, απρόβλεπτα και απαιτούν νέες στρατηγικές προσεγγίσεις. Μπορούν να αναλάβουν ευθύνες για τη συνεισφορά στις επαγγελματικές γνώσεις και πρακτικές ή/και για την αξιολόγηση της στρατηγικής απόδοσης ομάδων.

Επίπεδο 8: οι Διδάκτορες ή Διπλωματούχοι Πανεπιστημιακού κύκλου σπουδών με Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών, οι οποίοι διακρίνονται στην Επιστήμη ή στο Επάγγελμα. Στο Επίπεδο 8 κατατάσσονται όσοι επιδεικνύουν ουσιαστικό κύρος, καινοτομία, αυτονομία, επιστημονική και επαγγελματική ακεραιότητα και σταθερή προσήλωση στη διαμόρφωση νέων ιδεών ή διαδικασιών στην πρωτοπορία πλαισίων εργασίας ή σπουδής, συμπεριλαμβανομένης της Έρευνας.

ΙΙ Επίπεδα Τεχνικής Ευθύνης

Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί του 5ετούς κύκλου σπουδών ασκούν το Επάγγελμα στο υψηλότερο (1ο) Επίπεδο Τεχνικής Ευθύνης, όσον αφορά στη μελέτη, σχεδιασμό, έλεγχο, επίβλεψη, αποτίμηση, αξιολόγηση και ολοκληρωμένη λειτουργία, συντήρηση και διαχείριση περιβάλλοντος, έργων, συστημάτων, προϊόντων, εγκαταστάσεων, διεργασιών, δικτύων κ.ά.

Οι Πτυχιούχοι ΤΕΙ, ανάλογα με το εγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών τους και την πιστοποίηση της πρακτικής τους εξάσκησης, ασκούν το Επάγγελμα στο 2ο Επίπεδο Τεχνικής Ευθύνης δηλαδή στην εφαρμογή ή μερική διαχείριση έργων, συστημάτων, εγκαταστάσεων, διεργασιών, δικτύων κ.ά. ή έχουν ακόμα και την δυνατότητα να μετάσχουν σε ομάδα μελέτης έργου.

Κατ’αναλογία, τα ανωτέρω ισχύουν και για τους Γεωτεχνικούς 5ετους Κύκλου σπουδών, σε σχέση με τους αντίστοιχους Πτυχιούχους ΤΕΙ.

Τέλος στο Βασικό Επίπεδο Τεχνικής Ευθύνης (Επίπεδο 3) εντάσσονται οι υπόλοιποι τεχνικοί οι οποίοι ασκούν απλές τεχνικές εφαρμογές, πάντα υπό επίβλεψη.

Η Διαβάθμιση των Τεχνικών Ευθυνών είναι απαραίτητη για την συγκρότηση της τεχνικής επαγγελματικής πυραμίδας, η οποία διασφαλίζει το Δημόσιο Συμφέρον κατά την άσκηση των Τεχνικών Επαγγελμάτων.

ΙΙΙ. Πρόσβαση σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει Προσόντων

Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων επιτρέπει την παράλληλη πρόσβαση σε επαγγελματικές δραστηριότητες διεπιστημονικού χαρακτήρα περισσότερων ειδικοτήτων, με βάση το πρόγραμμα των σπουδών τους.

2

Το μητρώο των επαγγελματικών δραστηριοτήτων θα πρέπει να προσδιορίζεται με βάσει τα σύγχρονα δεδομένα όπως αυτά έχουν προκύψει από διεθνείς οργανισμούς (ΟΟΣΑ κ.ά).

IV. Η διαμόρφωση ενιαίου φορέα που θα πιστοποιεί την πρόσβαση σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων για όλα τα τεχνικά επαγγέλματα αποτελεί προϋπόθεση για την πιστοποίηση σε όλες τις βαθμίδες.

Ο φορέας αυτός θα διαπιστευτεί από το ΕΣΥΔ, αφού προηγουμένως καταρτίσει κώδικες, πίνακες αντιστοιχίας, κανονιστικά πλαίσια, διαδικασίες κ.λ.π., έτσι ώστε να έχει το δικαίωμα να διατηρεί το επαγγελματικό μητρώο για όλες τις κατηγορίες των Τεχνικών, να πιστοποιεί ποιος και με ποιες προϋποθέσεις έχει δικαίωμα πρόσβασης στο επάγγελμα, να κρίνει και να αξιολογεί την επάρκεια του στον επαγγελματικό χώρο.

2. Η έκδοση αποσπασματικών Προεδρικών Διαταγμάτων, τόσο για τα Πανεπιστήμια όσο για τα Τ.Ε.Ι., δεν λύνει το πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Διπλωματούχων Μηχανικών, των Γεωτεχνικών, των Πτυχιούχων των Τ.Ε.Ι. και των αποφοίτων των άλλων βαθμίδων. Κατόπιν τούτου, καλείται το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τις αυτόνομες διαδικασίες έγκρισης Προεδρικών Διαταγμάτων και να τις υπαγάγει στο Εθνικό Πλαίσιο.

Επιπλέον, θεωρείται επικίνδυνη για το Δημόσιο Συμφέρον η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων Μηχανικών ή Γεωτεχνικών στους Τεχνολόγους αποφοίτους ΤΕΙ, καθώς και η απόδοση του τίτλου των Μηχανικών. Η εμμονή στην θέσπιση επαγγελματικών δικαιωμάτων με ειδικά Π.Δ.* βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την υποχρέωση της Χώρας μας να θεσπίσει Ενιαίο Πλαίσιο Προσόντων εναρμονισμένο με το Ευρωπαίκό.

3. Οι θέσεις αυτές τίθενται στην κρίση Δημόσιου Διαλόγου, όπου θεωρούμε αναγκαίο να μετάσχουν ενεργά όλοι οι ενδιαφερόμενοι.

3

Link to comment
Share on other sites

προφανώς εννοεί τους μηχανικούς εξωτερικού με 4 χρόνια σπουδών, όσο να το κανείς άλλο 4 χρόνια στο εξωτερικό άλλο 4 χρονια Ελλαδα

ο Πρόεδρος με τα 3 1/2 χρονια σπουδών σε ποια κατηγορία θα αντιστοιχιστεί;

 

δεν κατάλαβα την επικινδυνότητα στο να δοθούν ΕΔ και ο τίτλος του μηχανικού, δηλαδή τώρα δεν έχουμε το τίτλο του μηχανικού; αν είναι να διορθώσω με blanco το πτυχίο.

πραγματικά αυτή η εμμονή στην θέσπιση ΕΔ με ΠΔ είναι εκνευριστική. Aφού ο νόμος που τα επιβάλει είναι του 1983, δεν έχει παραγραφεί ακόμα;

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.