Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο σε λιγότερο από 4 ώρες, από 20 Μαΐου

    Sign in to follow this  

    Νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο από την επόμενη εβδομάδα, καθώς την επόμενη Δευτέρα 20 Μαΐου το πρωί ξεκινάει δρομολόγια το πρώτο ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενο τρένο στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

    Το δρομολόγιο θα διαρκεί πια τρεις ώρες και 55 λεπτά, μειώνοντας κατά πολύ τον χρόνο ταξιδιού αφού μέχρι τώρα απαιτούνταν πέντε ώρες για τη διαδρομή.

    Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τα ηλεκτροδοτούμενα γρήγορα τρένα εντάσσονται πλέον στα καθημερινά τακτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με δύο σταθμούς σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

    Τα δρομολόγια θα εκτελούνται αρχικά από τρεις αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανακατασκευάστηκαν από την ΕΕΣΣΤΥ και θα διαθέτουν WiFi. Πολύ σύντομα αναμένεται να έλθουν από την Ιταλία ακόμη δυο υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες αντίστοιχες με το «Ασημένιο βέλος» που είχε έλθει δοκιμαστικά στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    φαντάζομαι δεν είναι το τρένο της φωτογραφίας, εκτός αν έχει ένα κινητήρα jet στο πίσω μέρος

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    όχι. η εικονιζόμενη μηχανή είναι η Adtranz DE2000 που κινείται με πετρέλαιο και πιάνει το πολύ 160 km/h. Tα γρήγορα ταξίδια θα γίνονται με ηλεκτρικές μηχανές, πχ τις  Krauss Maffei που διαθέτει ήδη ο ΟΣΕ και πιάνουν 200 km/h ή και με ακόμα πιο γρήγορες. 

    Edited by georgios_m

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της διαδρομής του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 6/5 το μεσημέρι, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνου Βούρδα, του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα και στελεχών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα όπως τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο Θάνος Βούρδας, «αποδεικνύουμε για άλλη μία φορά ότι ο σιδηρόδρομος είναι για εμάς στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας για την χώρα».
      Όσον αφορά το έργο, το οποίο κόστισε 5,3 εκατομμύρια ευρώ, είπε ότι «το χρηματοδότησε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το υλοποίησε σε συνεργασία με τον ΟΣΕ», προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με τον προγραμματισμό, από τις 16 Μαΐου και μετά ο προαστιακός θα δρομολογηθεί σταδιακά σε μόνιμη βάση».
      Αρχικά, όπως εξήγησε, θα εκτελούνται δρομολόγια στην πρωινή ζώνη, ενώ από τα μέσα Ιουνίου και μετά τα δρομολόγια θα εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μία ώρα, σε όλες τις βάρδιες.
      Σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι και τον Πύργο, ο Θάνος Βούδας επεσήμανε ότι «κάνουμε τα επόμενα βήματα σχετικά με την ανάπτυξη του δικτύου μέχρι τον Πύργο, αλλά και στη διαδρομή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία» και εξήγησε: «Το έργο αφορά την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής και τη λειτουργία του μετρικού δικτύου, τόσο για το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, όσο και για το τμήμα Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, ενώ σε συνεργασία με την περιφέρεια, διαμορφώνουμε το πρόγραμμα που θα χρηματοδοτήσει την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και βρισκόμαστε στη διαδικασία εξεύρεσης πόρων για την υλοποίηση του έργου κανονικοποίησής της».
      Από την πλευρά της, η εκτελεστική γραμματέας της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Διονυσία Μαράτου, σε δηλώσεις που έκανε τόνισε ότι «ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε το 2014 και υπηρετεί τους δύο στρατηγικούς στόχους της περιφέρειας, δηλαδή τον αναπτυξιακό σε ότι αφορά την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό, καθώς και τον κοινωνικό σε ότι αφορά το χαμηλό εισιτήριο για τον πολίτη, τις καλύτερες συνθήκες μεταφοράς και την προστασία του περιβάλλοντος λόγω της μείωσης των ρύπων».
      Το δοκιμαστικό δρομολόγιο ξεκίνησε από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας και πέρασε από όλες τις στάσεις, δηλαδή ‘Αγιος Ανδρέας, Ανθείας , Ιτιές, Παραλία, Τσαούση – Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός. Μάλιστα, όταν το τρένο έφθασε στα Καμίνια, κάτοικοι της κοινότητας διαμαρτύρονταν, διότι όπως υποστήριζαν, δεν προβλέπεται στάση στην περιοχή τους.
      Όμως, σε συνάντηση που είχε μαζί τους ο Θάνος Βούρδας, τούς εξήγησε πως όταν λειτουργήσει κανονικά ο προαστιακός, θα υπάρχει στάση στα Καμίνια.
      Έπειτα από λίγη ώρα το τρένο συνέχισε το δοκιμαστικό του δρομολόγιο μέχρι στον σταθμό της Κάτω Αχαΐας. Εκεί περίμεναν το τρένο ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου με μέλη τη δημοτικής αρχής και κατοίκους, ενώ έπειτα από λίγη ώρα το τρένο αναχώρησε και επέστρεψε στην Πάτρα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της διαδρομής του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 6/5 το μεσημέρι, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνου Βούρδα, του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα και στελεχών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα όπως τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο Θάνος Βούρδας, «αποδεικνύουμε για άλλη μία φορά ότι ο σιδηρόδρομος είναι για εμάς στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας για την χώρα».
      Όσον αφορά το έργο, το οποίο κόστισε 5,3 εκατομμύρια ευρώ, είπε ότι «το χρηματοδότησε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το υλοποίησε σε συνεργασία με τον ΟΣΕ», προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με τον προγραμματισμό, από τις 16 Μαΐου και μετά ο προαστιακός θα δρομολογηθεί σταδιακά σε μόνιμη βάση».
      Αρχικά, όπως εξήγησε, θα εκτελούνται δρομολόγια στην πρωινή ζώνη, ενώ από τα μέσα Ιουνίου και μετά τα δρομολόγια θα εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μία ώρα, σε όλες τις βάρδιες.
      Σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι και τον Πύργο, ο Θάνος Βούδας επεσήμανε ότι «κάνουμε τα επόμενα βήματα σχετικά με την ανάπτυξη του δικτύου μέχρι τον Πύργο, αλλά και στη διαδρομή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία» και εξήγησε: «Το έργο αφορά την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής και τη λειτουργία του μετρικού δικτύου, τόσο για το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, όσο και για το τμήμα Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, ενώ σε συνεργασία με την περιφέρεια, διαμορφώνουμε το πρόγραμμα που θα χρηματοδοτήσει την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και βρισκόμαστε στη διαδικασία εξεύρεσης πόρων για την υλοποίηση του έργου κανονικοποίησής της».
      Από την πλευρά της, η εκτελεστική γραμματέας της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Διονυσία Μαράτου, σε δηλώσεις που έκανε τόνισε ότι «ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε το 2014 και υπηρετεί τους δύο στρατηγικούς στόχους της περιφέρειας, δηλαδή τον αναπτυξιακό σε ότι αφορά την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό, καθώς και τον κοινωνικό σε ότι αφορά το χαμηλό εισιτήριο για τον πολίτη, τις καλύτερες συνθήκες μεταφοράς και την προστασία του περιβάλλοντος λόγω της μείωσης των ρύπων».
      Το δοκιμαστικό δρομολόγιο ξεκίνησε από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας και πέρασε από όλες τις στάσεις, δηλαδή ‘Αγιος Ανδρέας, Ανθείας , Ιτιές, Παραλία, Τσαούση – Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός. Μάλιστα, όταν το τρένο έφθασε στα Καμίνια, κάτοικοι της κοινότητας διαμαρτύρονταν, διότι όπως υποστήριζαν, δεν προβλέπεται στάση στην περιοχή τους.
      Όμως, σε συνάντηση που είχε μαζί τους ο Θάνος Βούρδας, τούς εξήγησε πως όταν λειτουργήσει κανονικά ο προαστιακός, θα υπάρχει στάση στα Καμίνια.
      Έπειτα από λίγη ώρα το τρένο συνέχισε το δοκιμαστικό του δρομολόγιο μέχρι στον σταθμό της Κάτω Αχαΐας. Εκεί περίμεναν το τρένο ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου με μέλη τη δημοτικής αρχής και κατοίκους, ενώ έπειτα από λίγη ώρα το τρένο αναχώρησε και επέστρεψε στην Πάτρα.
    • By Engineer
      Αυτό ήταν. Από εχθές η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε επίσημα στην κυκλοφορία τη διπλή γραμμή από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό και με την ηλεκτροκίνηση να είναι πλέον σε λειτουργία. Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα ολοκληρώθηκε επιτυχώς επίσης εχθές καθώς την Τρίτη αναβλήθηκε.
      Αυτό σημαίνει ότι πάμε αρκετά βήματα μπρος. Η διπλή γραμμή σε όλο το μήκος κάνει παρελθόν τις βραδυπορίες και αναμονές στα τμήματα που υπήρχε μονή γραμμή και η χωρητικότητα αυξάνεται γεωμετρικά.
      Όπως σημειώνουν σιδηροδρομικές πηγές στο ypodomes.com για τις επόμενες ημέρες θα συνεχίσει η αλλαγή μηχανής και από τις αρχές Μαϊου θα πάψει, με αποτέλεσμα να γίνεται το δρομολόγιο χωρίς τις δεκάλεπτες στάσεις σε Λιανοκλάδι και Παλαιοφάρσαλο για την αλλαγή της μηχανής.
      Βήμα-βήμα θα φτάσουμε και στην δρομολόγηση των τρένων που θα κάνουν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 7 λεπτά και το Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3 ώρες και 55 λεπτά. Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές στην ηλεκτροκίνηση, οι δοκιμές στην ταχύτητα και κατόπιν να μπουν στη γραμμή τα express τρένα.
      Όπως σας έχει ενημερώσει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ το ypodomes.com, στο αμαξοστάσιο του Ρέντη ετοιμάζονται 2 ηλεκτρομηχανές και βαγόνια για τα express δρομολόγια. Συγκεκριμένα τροποποιούνται εξωτερικά και θα έχουν ένα βαθύ μπλε-μωβ χρώμα που θα καλύπτει όλες τις επιφάνειες. Δεν πρόκειται για χρωματισμό αλλά για κάλυψη. Με αυτό τον τρόπο ευελπιστούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιμετωπίσουν και το θέμα της αισθητικής των τρένων που σήμερα είναι επίσης καλλυμένα αλλά με γκράφιτι.
      Η δρομολόγηση των express τρένων εκτιμάται ότι θα γίνει κάπου μέσα στον Μάιο αλλά ακόμα και τα άλλα δρομολόγια θα εκτελούνται σε πολύ καλούς χρόνους, περίπου σε 4 ώρες και 20 λεπτά.
      Όλα αυτά, σε αναμονή πολλών πραγμάτων. Πρώτα στην ολοκλήρωση της σηματοδότησης της γραμμής που θα δώσει και μεγαλύτερη χωρητικότητα και μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αναμένουμε επίσης να αρχίζει να μπαίνει στα τρένα η νέα φουρνιά μηχανοδηγών. Είναι απαραίτητοι για την πύκνωση των δρομολογίων (επιβατικών και εμπορευματικών, για τον προαστιακό και τη νέα γραμμή μέχρι το Αίγιο). Περιμένουμε και τα Pendolino από την Ιταλία που επίσης θα έρθουν να προσθέσουν ακόμα περισσότερη αξιοπιστία στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Περιμένουμε να ολοκληρωθεί το ETCS που θα επιτρέψει περαιτέρω μείωση του χρόνου στις 3 ώρες και 20 λεπτά και τέλος περιμένουμε να υπάρχει περίφραξη σε όλο το μήκος της γραμμής και ειδικότερα σε αστικές περιοχές όπως η Λάρισα.
      Αυτό που έχει μεγάλη σημασία αυτή τη στιγμή είναι να ξεκινήσει το αμιγώς ηλεκτροκινούμενο δρομολόγιο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά στα ελληνικά σιδηροδρομικά χρονικά που αποτελεί από μόνο του ένα τεράστιο άλμα και από εκεί και έπειτα να αρχίζουν να κλείνουν μία-μία οι εκκρεμότητες που θα μας οδηγήσουν στην επόμενη μέρα του σύγχρονου σιδηρόδρομου για τη χώρα.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.