Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Αρχές της χρονιάς ξεκινούν τα ηλεκτροκίνητα τραίνα το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη

    Sign in to follow this  

    Για την ολοκλήρωση των έργων στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο τέλος της χρονιάς ενημέρωσε δημοσιογράφους ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ.Θάνος Βούρδας στο περιθώριο της παρουσίασης του έργου της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων.

    Όπως ανέφερε , το μόνο που απομένει από άποψη υποδομών είναι να στρωθούν οι γραμμές στην περίφημη Σιδηροδρομική Σήραγγα 26, στην περιοχή της Εκκάρας και να τοποθετηθεί η ηλεκτροκίνηση. Στις 30 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί μία μεγάλη "πρόβα" με τη συμμετοχή της πυροσβεστικής, της αστυνομίας κ.α. ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει ήδη και οι δοκιμές στο τμήμα αυτό.

    electric_train_locomotive_2018.jpg

    Το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός είναι το τελευταίο από μία σειρά έργων 30 και πλέον ετών που ολοκληρώνουν τον εκσυγχρονισμό του διαδρόμου μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων. Ο κ.Βούρδας σημείωσε ότι από τις αρχές της χρονιάς θα μπορούν να ξεκινήσουν τα απευθείας δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα ενώ το πιο πιθανό σενάριο είναι να δοθεί πρώτα η μία γραμμή και στη συνέχεια η άλλη.

    Τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μπορεί σύμφωνα με τις παραπάνω εκτιμήσεις να διεξάγει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς την αλλαγή μηχανής, πράγμα που σε πρώτη φάση μαζί με τη λειτουργία του νέου τμήματος θα κατεβάσει τη χρονοαπόσταση σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά. Ο Γενικός Γραμματέας ενημέρωσε επίσης πως στα τέλη του έτους προγραμματίζεται και η ολοκλήρωση του βόρειου άκρου της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που πλέον θα διαθέτει σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ.Χρήστος Διονέλης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση εκτίμησε ότι η πλήρης ολοκλήρωση των συστημάτων (σηματοδότησης και ETCS) θα συμβεί το δεύτερο εξάμηνο του 2019, καθώς υπάρχει και σχετική απόφαση για την εργολαβία και με τη βούλα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση αφορά κυρίως το νότιο τμήμα του διαδρόμου δηλαδή από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα. Αυτό θα επιτρέψει την είσοδο στα δρομολόγια των πολύ γρήγορων τρένων που θα μπορούν πλέον να διεξάγουν το δρομολόγιο σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

    Αναφορικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Αίγιο ο κ.Βούρδας υπογράμμισε ότι θα μπει σε λειτουργία το 2019 (προφανώς το πρώτο εξάμηνο), αρχικά με ντιζελομηχανές ενώ ενημέρωσε πως είναι ταυτόχρονα σε εξέλιξη και ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση.

    Σε ερώτηση του ypodomes.com για την υπογειοποίηση και του τμήματος Αθήνα-Ρουφ που θα απελευθερώσει πλήρως το Δήμο Αθηναίων από τις επίγειες σιδηροδρομικές γραμμές ο Γενικός Γραμματέας τόνισε πως για να προχωρήσει αυτό το έργο θα πρέπει πρώτα να λυθούν οι νομικές εμπλοκές που υπάρχουν αλλά και τα αρχαιολογικά καθώς στην περιοχή εκτιμάται ότι βρίσκεται πλήθος αρχαίων.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    ας φτιάξουν τον Βορειο Οδικο Αξονα Κρητης να πουμε οτι κάτι κάνουν

    • Like 1
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Θα πρέπει μετά να σας πάρουν τα όπλα για να μην πυροβολείτε τις πινακίδες του αυτοκινητόδρομου...:mrgreen:

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δε πυροβολούμε εμείς, μήδε τσιφτέδες δεν έχομε μπλιο

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Προγραμματίζονται παρεμβάσεις διαμόρφωσης μουσείων σιδηροδρόμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία και Πελοπόννησο.
      Στην αναβάθμιση σταθμών και παρεχόμενων υπηρεσιών προχωρά ΟΣΕ, με παρεμβάσεις που θα αρχίσουν να υλοποιούνται το προσεχές διάστημα, όπως ανέφερε, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοχάρης.
      Για τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτίμησε ότι «μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι συνολικά ηλεκτροκινούμενη, αφού θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα».
      Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις στους σιδηροδρομικούς σταθμούς ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι θα αρχίσουν να υλοποιούνται στη βάση ενός συνολικού προγραμματισμού, με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα και η λειτουργικότητα τους.
      «Έχουμε παρεμβάσεις σε κύριους σταθμούς μέχρι τώρα με πρώτο παράδειγμα την αναβάθμιση του σταθμού της Αθήνας. Αναμένεται ένα αντίστοιχο κτιριολογικό πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη, μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό, οπότε, πλέον οι χώροι γύρω από τον σταθμό θα είναι διαθέσιμοι» είπε ο κ. Θεοχάρης και πρόσθεσε:
      «Είδατε και μερικά πρώτα δείγματα -που είναι μια πρώτη ενέργεια αναβάθμισης- ήδη στη διάρκεια της ΔΕΘ και από εκεί και πέρα υπάρχει ένα ολόκληρο πρόγραμμα αναβάθμισης όλων των σταθμών και των υπηρεσιών προς τους επιβάτες, το οποίο θα αρχίσει να υλοποιείται μέσα στο προσεχές διάστημα και μέσα στα επόμενα δύο, τρία χρόνια πιστεύουμε ότι θα έχει αλλάξει η εικόνα των σταθμών και των υπηρεσιών και των υπηρεσιών που θα παρέχουμε».
      Ο κ. Θεοχάρης είπε ότι προχωρούν οι μελέτες και οι εντάξεις έργων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, μεταξύ αυτών, ο προαστιακός της Δυτικής Μακεδονίας , ενώ υπάρχει και ο σχεδιασμός για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκης – Καβάλας, με διατήρηση και της υφιστάμενης γραμμής, όπως και για έργα διαμόρφωσης σταθμών και στάσεων και μέσα στη Θεσσαλονίκη «προκειμένου να αναπτύξουμε κι εκεί ένα περιφερειακό δίκτυο».
      Αναφέρθηκε επίσης και στο «sea to sea project» και τον σχεδιασμό για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία», αλλά και στα έργα που είναι σε εξέλιξη για την αναβάθμιση της σύνδεσης με τα Σκόπια, υπογραμμίζοντας ότι με την ολοκλήρωση τους επόμενους μήνες σε πρώτη φάση του έργου Θεσσαλονίκη – Ειδομένη θα αποκτηθεί και μια δεύτερη ηλεκτροδοτούμενη γραμμής.
      «Προχωρεί και το έργο Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας που θα μας διασυνδέσει αποτελεσματικότερα και καλύτερα με τη Βουλγαρία και είναι σε εξέλιξη -εφόσον ολοκληρωθούν και από την άλλη μεριά (της FYROM) οι συνδέσεις- η διασύνδεση Φλώρινα – Μοναστήρι» είπε ο κ. Θεοχάρης.
      Σημείωσε, επίσης, ότι επαφές σε υπηρεσιακό επίπεδο προγραμματίζεται να γίνουν και με την πλευρά της Τουρκίας, με στόχο την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης.
      Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι οι βελτιώσεις στον σιδηρόδρομο, η μείωση των αποστάσεων και η καλύτερη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες, μεταξύ άλλων, «θα συμβάλουν ουσιαστικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και στη δημιουργία ενός νέου, πιο αποτελεσματικού παραγωγικού μοντέλου».
      «Υπάρχει το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είναι σε εξέλιξη και πράγματι τοποθετεί τις σιδηροδρομικές μεταφορές τη θέση που τους αξίζουν» πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
      Ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι προγραμματίζονται, επίσης, παρεμβάσεις διαμόρφωσης μουσείων σιδηροδρόμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, ενδεχομένως και η ανάδειξη του παλιού δικτύου της Αλεξανδρούπολης. Σημείωσε, ότι απαιτείται να αναπτυχθεί η κουλτούρα χρήσης του σιδηροδρόμου και σε αυτό βοηθούν, όπως βοηθούν και τον τουρισμό, οι παλιές, γραφικές παραδοσιακές διαδρομές στο Πήλιο, στα Καλάβρυτα, στην αρχαία Ολυμπία (σημείωσε είναι πολύ επιτυχημένη), ενώ εξετάζεται άλλη μια διαδρομή για τον Μπράλο και η βιωσιμότητα γραμμών για τον Νέστο.
      Πρόσθεσε ότι φιλοδοξία του οργανισμού είναι να βάλει σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο «που θα γιορτάζουμε τα εκατόν πενήντα χρόνια του σιδηρόδρομου» την παλιά γραμμή στο Βελεστίνο, με ιστορικό τρένο, ώστε να αναδειχθεί η σύνδεση με το παρελθόν και το ίδιο να γίνει σταδιακά και σε άλλα μέρη, σε γραμμές που εγκαταλείφθηκαν στο παρελθόν και έχουν προοπτικές επαναλειτουργίας.
      «Υπάρχει το πολύ μεγάλο project της επαναλειτουργίας του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, που έχει εγκαταλειφθεί, αλλά και της επαναλειτουργίας και άλλων γραμμών που στο παρελθόν είχαν εγκαταλειφθεί, ώστε να μπορεί ο επιβάτης να απολαύσει τις διαδρομές να ξαναμπεί στη σιδηροδρομική κουλτούρα» είπε ο κ. Θεοχάρης.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Προγραμματίζονται παρεμβάσεις διαμόρφωσης μουσείων σιδηροδρόμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία και Πελοπόννησο.
      Στην αναβάθμιση σταθμών και παρεχόμενων υπηρεσιών προχωρά ΟΣΕ, με παρεμβάσεις που θα αρχίσουν να υλοποιούνται το προσεχές διάστημα, όπως ανέφερε, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοχάρης.
      Για τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτίμησε ότι «μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι συνολικά ηλεκτροκινούμενη, αφού θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα».
      Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις στους σιδηροδρομικούς σταθμούς ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι θα αρχίσουν να υλοποιούνται στη βάση ενός συνολικού προγραμματισμού, με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα και η λειτουργικότητα τους.
      «Έχουμε παρεμβάσεις σε κύριους σταθμούς μέχρι τώρα με πρώτο παράδειγμα την αναβάθμιση του σταθμού της Αθήνας. Αναμένεται ένα αντίστοιχο κτιριολογικό πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη, μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό, οπότε, πλέον οι χώροι γύρω από τον σταθμό θα είναι διαθέσιμοι» είπε ο κ. Θεοχάρης και πρόσθεσε:
      «Είδατε και μερικά πρώτα δείγματα -που είναι μια πρώτη ενέργεια αναβάθμισης- ήδη στη διάρκεια της ΔΕΘ και από εκεί και πέρα υπάρχει ένα ολόκληρο πρόγραμμα αναβάθμισης όλων των σταθμών και των υπηρεσιών προς τους επιβάτες, το οποίο θα αρχίσει να υλοποιείται μέσα στο προσεχές διάστημα και μέσα στα επόμενα δύο, τρία χρόνια πιστεύουμε ότι θα έχει αλλάξει η εικόνα των σταθμών και των υπηρεσιών και των υπηρεσιών που θα παρέχουμε».
      Ο κ. Θεοχάρης είπε ότι προχωρούν οι μελέτες και οι εντάξεις έργων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, μεταξύ αυτών, ο προαστιακός της Δυτικής Μακεδονίας , ενώ υπάρχει και ο σχεδιασμός για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκης – Καβάλας, με διατήρηση και της υφιστάμενης γραμμής, όπως και για έργα διαμόρφωσης σταθμών και στάσεων και μέσα στη Θεσσαλονίκη «προκειμένου να αναπτύξουμε κι εκεί ένα περιφερειακό δίκτυο».
      Αναφέρθηκε επίσης και στο «sea to sea project» και τον σχεδιασμό για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία», αλλά και στα έργα που είναι σε εξέλιξη για την αναβάθμιση της σύνδεσης με τα Σκόπια, υπογραμμίζοντας ότι με την ολοκλήρωση τους επόμενους μήνες σε πρώτη φάση του έργου Θεσσαλονίκη – Ειδομένη θα αποκτηθεί και μια δεύτερη ηλεκτροδοτούμενη γραμμής.
      «Προχωρεί και το έργο Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας που θα μας διασυνδέσει αποτελεσματικότερα και καλύτερα με τη Βουλγαρία και είναι σε εξέλιξη -εφόσον ολοκληρωθούν και από την άλλη μεριά (της FYROM) οι συνδέσεις- η διασύνδεση Φλώρινα – Μοναστήρι» είπε ο κ. Θεοχάρης.
      Σημείωσε, επίσης, ότι επαφές σε υπηρεσιακό επίπεδο προγραμματίζεται να γίνουν και με την πλευρά της Τουρκίας, με στόχο την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης.
      Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι οι βελτιώσεις στον σιδηρόδρομο, η μείωση των αποστάσεων και η καλύτερη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες, μεταξύ άλλων, «θα συμβάλουν ουσιαστικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και στη δημιουργία ενός νέου, πιο αποτελεσματικού παραγωγικού μοντέλου».
      «Υπάρχει το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είναι σε εξέλιξη και πράγματι τοποθετεί τις σιδηροδρομικές μεταφορές τη θέση που τους αξίζουν» πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
      Ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι προγραμματίζονται, επίσης, παρεμβάσεις διαμόρφωσης μουσείων σιδηροδρόμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, ενδεχομένως και η ανάδειξη του παλιού δικτύου της Αλεξανδρούπολης. Σημείωσε, ότι απαιτείται να αναπτυχθεί η κουλτούρα χρήσης του σιδηροδρόμου και σε αυτό βοηθούν, όπως βοηθούν και τον τουρισμό, οι παλιές, γραφικές παραδοσιακές διαδρομές στο Πήλιο, στα Καλάβρυτα, στην αρχαία Ολυμπία (σημείωσε είναι πολύ επιτυχημένη), ενώ εξετάζεται άλλη μια διαδρομή για τον Μπράλο και η βιωσιμότητα γραμμών για τον Νέστο.
      Πρόσθεσε ότι φιλοδοξία του οργανισμού είναι να βάλει σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο «που θα γιορτάζουμε τα εκατόν πενήντα χρόνια του σιδηρόδρομου» την παλιά γραμμή στο Βελεστίνο, με ιστορικό τρένο, ώστε να αναδειχθεί η σύνδεση με το παρελθόν και το ίδιο να γίνει σταδιακά και σε άλλα μέρη, σε γραμμές που εγκαταλείφθηκαν στο παρελθόν και έχουν προοπτικές επαναλειτουργίας.
      «Υπάρχει το πολύ μεγάλο project της επαναλειτουργίας του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, που έχει εγκαταλειφθεί, αλλά και της επαναλειτουργίας και άλλων γραμμών που στο παρελθόν είχαν εγκαταλειφθεί, ώστε να μπορεί ο επιβάτης να απολαύσει τις διαδρομές να ξαναμπεί στη σιδηροδρομική κουλτούρα» είπε ο κ. Θεοχάρης.
    • By Engineer
      Εντός του Ιουνίου, σε κοινόχρηστο χώρο μπροστά στο νέο κτήριό της, θα λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που σχεδιάζει να εγκαταστήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ανακοίνωσε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας στην ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, Ηλεκτροκίνηση και οι Ανανεώσιμες Πηγές χαράζουν το μέλλον της ανάπτυξης με γνώμονα τη βελτίωση του περιβάλλοντος».
      Εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, φορείς και ακαδημαϊκοί παρουσίασαν τις τελευταίες αλλαγές στον ενεργειακό τομέα, τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αποθήκευση ενέργειας, η ενσωμάτωση της χρήσης των ΑΠΕ στο ηλεκτρικό δίκτυο.
      Ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας για την αξιοποίηση των ΑΠΕ αλλά και τη χρήση της ηλεκτροκίνησης σε μια προσπάθεια που καταβάλει ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
      «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί σθεναρά την ηλεκτροκίνηση και επιδιώκει τη χρήση φιλικών μέσων κυκλοφορίας, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των κτηρίων κοινής ωφέλειας, δημοσίων και υπηρεσιών της Περιφέρειας, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας αλλά και εκσυγχρονισμό του ηλεκτροφωτισμού. Προωθούμε μια μεγάλη παρέμβαση από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και τον Άξονα "Θεσσαλονίκη Πράσινη και Ανθεκτική για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη", σε συνεργασία με τους Φορείς ΤΑ Α' Βαθμού, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, και αφορά τη σταδιακή δημιουργία ενός αστικού δικτύου καθαρών αστικών μεταφορών».
      Αναφερόμενος στην επιτυχημένη δράση «Voltάρω» της Περιφέρειας, ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 16 Σεπτεμβρίου. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διάδοση της χρήσης ηλεκτροκίνησης ενώ στη φετινή διοργάνωση, για πρώτη φορά, θα παρουσιαστούν και οι καλές πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
      Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία - 5 εκατ. για βιοκλιματικές σχολικές αυλές
      Ο Γιώργος Δημαρέλος, αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τις δράσεις του δήμου και τα έργα με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την εφαρμογή ΑΠΕ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Συμφώνου των δημάρχων και της δέσμευσης για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
      Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι σε χθεσινή ειδική συνεδρίαση εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το έργο για Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία με σκοπό τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, ενώ εγκρίθηκε η κατασκευή βιοκλιματικών σχολικών αυλών ύψους 5 εκατ. ευρώ.
      600 ηλεκτροκίνητα η Ελλάδα, 140.000 η Νορβηγία
      Ο Δρ Γιώργος Αγερίδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ενεργειακής Αποδοτικότητας του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), έκανε μια επισκόπηση για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, συγκρίνοντας το εξωτερικό με την Ελλάδα. «Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω στον τομέα. Σήμερα στους δρόμους της χώρας μας κυκλοφορούν μόλις 600 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Την ίδια ώρα, στη Γερμανία κυκλοφορούν 90.000, ενώ στη Νορβηγία, με τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας, στους δρόμους βγαίνουν 140.000 τέτοια οχήματα».
      «Αν και υπάρχουν ήδη υπουργικές αποφάσεις και νόμοι, χρειάζονται αναθεωρήσεις, ενώ υπάρχουν και πολλές εκκρεμότητες. Απαιτείται, ακόμη, να ξεκαθαριστεί το αδειοδοτικό πλαίσιο στη φόρτιση, την παραγωγή και τη διανομή. Χρειάζεται, για παράδειγμα, να υπάρξουν υπουργικές αποφάσεις, όπως για τους τεχνίτες που θα επιδιορθώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε και πρόσθεσε ότι για τους σταθμούς φόρτισης δεν υπάρχει ξεκάθαρο αδειοδοτικό πλαίσιο.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εντός του Ιουνίου, σε κοινόχρηστο χώρο μπροστά στο νέο κτήριό της, θα λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που σχεδιάζει να εγκαταστήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ανακοίνωσε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας στην ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, Ηλεκτροκίνηση και οι Ανανεώσιμες Πηγές χαράζουν το μέλλον της ανάπτυξης με γνώμονα τη βελτίωση του περιβάλλοντος».
      Εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, φορείς και ακαδημαϊκοί παρουσίασαν τις τελευταίες αλλαγές στον ενεργειακό τομέα, τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αποθήκευση ενέργειας, η ενσωμάτωση της χρήσης των ΑΠΕ στο ηλεκτρικό δίκτυο.
      Ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας για την αξιοποίηση των ΑΠΕ αλλά και τη χρήση της ηλεκτροκίνησης σε μια προσπάθεια που καταβάλει ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
      «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί σθεναρά την ηλεκτροκίνηση και επιδιώκει τη χρήση φιλικών μέσων κυκλοφορίας, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των κτηρίων κοινής ωφέλειας, δημοσίων και υπηρεσιών της Περιφέρειας, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας αλλά και εκσυγχρονισμό του ηλεκτροφωτισμού. Προωθούμε μια μεγάλη παρέμβαση από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και τον Άξονα "Θεσσαλονίκη Πράσινη και Ανθεκτική για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη", σε συνεργασία με τους Φορείς ΤΑ Α' Βαθμού, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, και αφορά τη σταδιακή δημιουργία ενός αστικού δικτύου καθαρών αστικών μεταφορών».
      Αναφερόμενος στην επιτυχημένη δράση «Voltάρω» της Περιφέρειας, ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 16 Σεπτεμβρίου. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διάδοση της χρήσης ηλεκτροκίνησης ενώ στη φετινή διοργάνωση, για πρώτη φορά, θα παρουσιαστούν και οι καλές πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
      Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία - 5 εκατ. για βιοκλιματικές σχολικές αυλές
      Ο Γιώργος Δημαρέλος, αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τις δράσεις του δήμου και τα έργα με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την εφαρμογή ΑΠΕ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Συμφώνου των δημάρχων και της δέσμευσης για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
      Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι σε χθεσινή ειδική συνεδρίαση εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το έργο για Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία με σκοπό τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, ενώ εγκρίθηκε η κατασκευή βιοκλιματικών σχολικών αυλών ύψους 5 εκατ. ευρώ.
      600 ηλεκτροκίνητα η Ελλάδα, 140.000 η Νορβηγία
      Ο Δρ Γιώργος Αγερίδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ενεργειακής Αποδοτικότητας του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), έκανε μια επισκόπηση για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, συγκρίνοντας το εξωτερικό με την Ελλάδα. «Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω στον τομέα. Σήμερα στους δρόμους της χώρας μας κυκλοφορούν μόλις 600 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Την ίδια ώρα, στη Γερμανία κυκλοφορούν 90.000, ενώ στη Νορβηγία, με τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας, στους δρόμους βγαίνουν 140.000 τέτοια οχήματα».
      «Αν και υπάρχουν ήδη υπουργικές αποφάσεις και νόμοι, χρειάζονται αναθεωρήσεις, ενώ υπάρχουν και πολλές εκκρεμότητες. Απαιτείται, ακόμη, να ξεκαθαριστεί το αδειοδοτικό πλαίσιο στη φόρτιση, την παραγωγή και τη διανομή. Χρειάζεται, για παράδειγμα, να υπάρξουν υπουργικές αποφάσεις, όπως για τους τεχνίτες που θα επιδιορθώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε και πρόσθεσε ότι για τους σταθμούς φόρτισης δεν υπάρχει ξεκάθαρο αδειοδοτικό πλαίσιο.
    • By Engineer
      Ο χρόνος της σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα μειωθεί στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά το φθινόπωρο, με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη Ιουνίου τα έργα της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης, εκτίμησαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής της εταιρίας του ομίλου Ferrovie Dello Stato Italiano, σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
      Επίσης, δεν έκρυψαν και το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά της εταιρίας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
      «Η διεθνής ανάπτυξη είναι ένας από τους πέντε πυλώνες της στρατηγικής μας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται πάρα πολύ με αυτόν τον στόχο μας» τόνισε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της Ferrovie Dello Stato Italiano, Τζιοβάνι Ρόκα.
      Αναφερόμενος στις προοπτικές του σιδηρόδρομου και της χώρας, μέσω της παρουσίας του ομίλου που εκπροσωπεί, ο κ. Rocca υπογράμμισε ότι ο όμιλος FSI είναι ο τρίτος στην Ευρώπη στον τομέα του, με ανταγωνιστικές, ποιοτικές υπηρεσίες - ενώ έχει προχωρήσει σε εξαγορά τον προηγούμενο χρόνο, εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μιας εταιρίας οδικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέχει ήδη θέσεις σε Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Σερβία και αλλού, και δραστηριοποιείται σε μεταφορές και υποδομές.
      «Μας ενδιαφέρουν επίσης οι κατασκευές στις υποδομές, ως κύριος ανάδοχος. Δεν έχουμε πρόβλημα να αναλάβουμε και έργα μηχανικού και υποδομών, γιατί μας ενδιαφέρει αυτή η συνολική παρουσία» είπε ο κ. Ρόκα.
      Σε δηλώσεις του ο Τζ. Ρόκα δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του ομίλου που εκπροσωπεί και για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει η απόκτηση της ROSCO (EESTY), η οποία έχει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν απέκλεισε περαιτέρω δραστηριοποίηση και σε άλλους τομείς μελλοντικά, όπως π.χ. στα logistics. Ιδιαίτερα στάθηκε στις προοπτικές που διανοίγονται για το επιβατικό και μεταφορικό έργο, στο πλαίσιο της διασύνδεσης με την Κ. Ευρώπη και την Ιταλία, μέσω των Βαλκανίων.
      «Η γεωπολιτική θέση της χώρας είναι πολύ σημαντική για όλη την Ευρώπη και αυτό θα προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.
      Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ήδη υπάρχει μια σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου από τις αρχές του 2018 σε σχέση με τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταφοράς κοντέινερ και με κύριο σημείο εξόδου προς το εξωτερικό την Ειδομένη, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η τάση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Επεσήμανε ότι σε αυτή την κατεύθυνση είχε νωρίτερα σχετικές συζητήσεις με εκπροσώπους του ΟΛΘ, ώστε να προσδιοριστούν καλύτερα οι ανάγκες του μεταφορικού έργου από το λιμάνι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί καλύτερα σε αυτές.
      Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι από το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται και η επένδυση των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρχής γενομένης με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί η υποδομή για την διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Ιδιαίτερα επεσήμανε, ότι ήδη «καταβάλλεται μια τεράστια προσπάθεια» από τον αρμόδιο υπουργό και από την ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα το έργο της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης. Εκτίμησε ότι εάν δοθεί ως στα τέλη Ιούνιου, η εταιρία από τον Σεπτέμβριο, θα είναι σε θέση να φέρει το νέο τροχαίο υλικό, να πιστοποιήσει τη γραμμή και να εκπαιδεύσει το προσωπικό στα νέα τρένα.
      Με την ολοκλήρωση του έργου, η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα διαρκεί τρεις ώρες και είκοσι λεπτά. Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται ως το τέλος του 2019 να έρθει και το ταχύτερο τρένο, με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.
      «Προφανώς και θα έχουμε μια αύξηση της χωρητικότητας» είπε ο κ. Τσαλίδης. Τόνισε επίσης, ότι θα δοθεί η δυνατότητα να τηρούνται οι χρόνοι άφιξης και αναχώρησης, ενώ ήδη δίνεται βάση στην καθαριότητα, τις ποιοτικές παροχές και υπηρεσίες και το εκπαιδευμένο προσωπικό στους σιδηρόδρομους.
      Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ιδιαίτερα μετά το φθινόπωρο που θα έρθει το νέο τροχαίο υλικό για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να προβλεφθεί και η συντήρησή του, και για αυτό το σκοπό να εκπαιδευτεί και προσωπικό. «Κι αυτό δεν μπορεί, παρά να το κάνει μια εταιρεία η οποία ανήκει στην σιδηροδρομική επιχείρηση που ακούει στο όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο κ. Τσαλίδης.
      «Είναι παγκοσμίως γνωστό, ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις έχουν δική τους βάση συντήρησης» συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε ότι αυτός είναι και ο βασικός λόγος του ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού). «Ελπίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το φθινόπωρο και μετά να έχει τη δική της βάση συντήρησης» πρόσθεσε.
      Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι απομένει χρόνος έως τις 26 Απριλίου για την κατάθεση βελτιωτικής οικονομικής πρότασης για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού) και επεσήμανε ότι μέσα στο διάστημα αυτό πρέπει να ληφθούν αποφάσεις, για το εάν θα κατατεθεί η βελτιωμένη προσφορά. «Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από μια εταιρία συντήρησης» είπε.
      Τέλος, ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε και στις θέσεις εργασίας που ήδη θα αυξηθούν με νέες προσλήψεις, και στην προοπτική να αυξηθούν ακόμα περισσότερο εάν εξαγοραστεί και η ΕΕΣΣΤΥ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες. Ακούστηκαν πολλά για τις αποκρατικοποιήσεις. Εγώ, αναφερόμενος στην εταιρεία την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ σήμερα, μπορώ να πω ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις, αλλά οι εργαζόμενοι πήραν δύο επιπλέον μισθούς (δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο) και επιπλέον κάνουμε σε αυτή τη φάση, προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών για να αντικαταστήσουν αυτούς οι οποίοι σιγά-σιγά βγαίνουν στη σύνταξη» είπε ο κ. Τσαλίδης και πρόσθεσε: «Κάνουμε σε αυτή τη φάση επίσης, πρόσληψη είκοσι ατόμων επιστημονικό προσωπικό. Στην αμέσως επόμενη φάση θα προσλάβουμε σαράντα επιπλέον μηχανοδηγούς και βέβαια εάν θα αποκτήσουμε και την ΕΕΣΣΤΥ, υπολογίζουμε ότι θα κάνουμε και εκεί τουλάχιστον 70 προσλήψεις».
      Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, η προϊσταμένη του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, ο εμπορικός ακόλουθος της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα κ. Μπαρμπάτο, ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ B. Βλαχογιάννης, ο επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας στη Θεσσαλονίκη, Χρήστος Σαραντόπουλος, ενώ το λόγο πήραν εκπρόσωποι επιμελητηρίων και φορέων της πόλης, απευθύνοντας ερωτήσεις στους εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του FSI.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.