Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Αυτά είναι τα 14 σιδηροδρομικά έργα του Αναθεωρημένου ΕΣΠΑ 2014-2020

    Η δεύτερη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2014-2020 έγινε στο τέλος του περασμένου έτους με σκοπό τον εξορθολογισμό του προγράμματος και την ένταξη ή απένταξη έργων ανάλογα με την ωριμότητα την οποία βρίσκονται. Το ypodomes.com ξεκινά από σήμερα ένα αφιέρωμα για τα έργα αυτά, βάζοντας ως πρώτα τα σιδηροδρομικά έργα, που πλέον είναι η γραμμή του πυρός στον κατασκευαστικό κλάδο.

    Σε αυτά θα δούμε τα πιο σπουδαία έργα που είτε εκτελούνται είτε οδεύουν προς υλοποίηση μέσα από το "γυάλινο πρίσμα" του ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με τη 2η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2014-2020 το οποίο περιλαμβάνει και τη χρηματοδότηση από το CEF, τα σιδηροδρομικά έργα που χρηματοδοτούνται είναι:

    1.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας του δικτύου, όπως η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ–Πάτρας) στα τμήματα Διακοπτό – Ροδοδάφνη και Ρίο–Πάτρα, η οποία θα διασυνδέει σιδηροδρομικά το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας με την Αθήνα και το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.

    2.Ηλεκτροκίνηση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη

    3.Αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο διασυνοριακό άξονα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας που διασυνδέει σιδηροδρομικά την χώρα με τη Βουλγαρία και στη συνέχεια με τη Ρουμανία και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και εντάσσεται στο Έργο Βασικού Δικτύου "Πολυτροπικός Διάδρομος Μεταφορών Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου - Orient/East-MedCorridor", καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη που αποτελεί τη δεύτερη διασυνοριακή σιδηροδρομική πύλη της χώρας.

    4.Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ΠΑΘΕ/Π) και τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.

    5.Εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε επιλεγμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που σε συνδυασμό με άλλες παρεμβάσεις ολοκληρώνουν την εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων στον ΠΑΘΕ/Π, όπως ο εκσυγχρονισμός της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π (πλην τμήματος Τιθορέα-Δομοκός), και η προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π.

    6.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη–Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση)

    Επίσης περιλαμβάνονται και άλλα έργα βελτίωσης κυρίως του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ/Π για εξασφάλιση συνεκτικού και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ποιότητας, καθώς και με συνδέσεις πόλων ανάπτυξης και λιμένων με τον ΠΑΘΕ/Π. Αυτά είναι:

    7.Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στον κλάδο του ΠΑΘΕ/Π Λάρισα–Βόλος,

    8.Προαστιακή σύνδεση του Λουτρακίου (τουριστικός πόλος) με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα, καθώς και άλλες συνδέσεις (π.χ. ΒΙ.ΠΕ, λιμάνια)

    9.Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ Κιλκίς με σιδηροδρομικό δίκτυο

    10.Συνδεση ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης με σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Ακόμα έχουμε έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π στην περιφέρεια Αττικής. Οι δράσεις αφορούν αναβάθμιση της υφιστάμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας, με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και συστημάτων διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας για αύξηση χωρητικότητας και άρση των καθυστερήσεων, όπως:

    11.Αναβάθμιση του άξονα ΠΑΘΕ/Π στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη, που βελτιώνει στο τμήμα αυτό τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας,

    12.Αναβάθμιση του τμήματος Πειραιάς - Αθήνα - 3 Γέφυρες και του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (και σύνδεση με ΜΕΤΡΟ), που αποτελούν έργα υποδομής απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής (προαστιακού επιπέδου) και συνολικά της χώρας, δεδομένου ότι ο ΣΣ Αθηνών αποτελεί κομβικό σημείο για τις μετακινήσεις στον υπεραστικό σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ. Παράλληλα, η υλοποίηση των δράσεων συμβάλλει στην εκπλήρωση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας του δικτύου.

    Έχουμε επίσης ένα αστικό σιδηροδρομικό έργο που είναι το:

    13.Θέση σε λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.

    Τέλος έχουμε ένα σιδηροδρομικό  έργο που χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας:

    14.Αναβάθμιση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).

    Διαβάστε στο αυριανό αφιέρωμα τα μεγάλα οδικά έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 και την Πέμπτη τα έργα Μετρό-Αστικών Συγκοινωνιών.

    Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com


    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε το «Έντυπο Γνωστοποίησης Προγραμματιζόμενης Νέας Υπηρεσίας Σιδηροδρομικής Μεταφοράς Επιβατών», το οποίο οφείλει να υποβάλει εμπρόθεσμα στην Αρχή όποια σιδηροδρομική επιχείρηση προτίθεται να δραστηριοποιηθεί σε υπηρεσία σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών που προορίζεται να λειτουργεί ως τακτική υπηρεσία.
      Όπως αναφέρεται στο Έντυπο, για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν πριν από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται εντός χρονικού πλαισίου που επιτρέπει εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης και προγραμματισμού, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών πριν από τις 12.12.2020.
      Για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν μετά από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται 18 μήνες πριν από την έναρξη της προγραμματισμένης νέας λειτουργίας, σύμφωνα με άρθρο 38 παρ.4 της Οδηγίας 2012/34, όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2016/2370.
      Σήμερα, στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές δραστηριοποιείται η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει και ο Προαστιακός) και η κρατική ΣΤΑΣΥ.
      Την είσοδό της στην αγορά έχει προαναγγείλει η Rail Cargo Logistics Goldair, ελληνο – αυστριακών συμφερόντων.
      Φ. Φωτ.  

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε το «Έντυπο Γνωστοποίησης Προγραμματιζόμενης Νέας Υπηρεσίας Σιδηροδρομικής Μεταφοράς Επιβατών», το οποίο οφείλει να υποβάλει εμπρόθεσμα στην Αρχή όποια σιδηροδρομική επιχείρηση προτίθεται να δραστηριοποιηθεί σε υπηρεσία σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών που προορίζεται να λειτουργεί ως τακτική υπηρεσία.
      Όπως αναφέρεται στο Έντυπο, για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν πριν από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται εντός χρονικού πλαισίου που επιτρέπει εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης και προγραμματισμού, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών πριν από τις 12.12.2020.
      Για τις νέες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που θα αρχίσουν να λειτουργούν μετά από τις 12.12.2020, η γνωστοποίηση υποβάλλεται 18 μήνες πριν από την έναρξη της προγραμματισμένης νέας λειτουργίας, σύμφωνα με άρθρο 38 παρ.4 της Οδηγίας 2012/34, όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2016/2370.
      Σήμερα, στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές δραστηριοποιείται η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει και ο Προαστιακός) και η κρατική ΣΤΑΣΥ.
      Την είσοδό της στην αγορά έχει προαναγγείλει η Rail Cargo Logistics Goldair, ελληνο – αυστριακών συμφερόντων.
      Φ. Φωτ.  
    • By Engineer
      Δύο δράσεις συνολικού ύψους 65 εκατ. ευρώ θα "τρέξουν" στο ΕΣΠΑ για την ενεργειακή αναβάθμιση επιχειρήσεων.
      Η προκήρυξη των δράσεων αναμένεται στα μέσα Μαΐου και αφορά όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους. Το ύψος της επιδότησης θα κυμαίνεται από 35% έως και 80%.
       
      Η 1η δράση

      Ο τίτλος της πρώτης δράσης, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, είναι «Προώθηση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης από ΑΠΕ και συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας για ιδιοκατανάλωση» και ο επιλέξιμος προϋπολογισμός μπορεί να κυμαίνεται από 20.000 έως 1 εκατ. ευρώ. 
      Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες προτίθενται να εγκαταστήσουν σύστημα παραγωγής θέρμανσης και ψύξης από ΑΠΕ, δηλαδή με χρήση βιομάζας, βιοαερίου, γεωθερμίας, ηλιοθερμικών και λοιπών συστημάτων ΑΠΕ, ή συστήματα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας υψηλής απόδοσης με χρήση ΑΠΕ μόνο όταν λειτουργούν ως εγκαταστάσεις αυτοπαραγωγής (όχι όταν λειτουργούν με καύσιμο φυσικό αέριο).
      Προϋποθέσεις

      Σύμφωνα με τους όρους της δράσης, κάθε επενδυτική πρόταση θα πρέπει να στοχεύει στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό διείσδυσης ενέργειας από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας και να επιτυγχάνει τουλάχιστον 25% κάλυψη των ετήσιων (θερμικών και ηλεκτρικών) ενεργειακών αναγκών μέσω ολοκληρωμένων λύσεων εγκατάστασης συστημάτων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
      Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, συνοπτικά, οι επιλέξιμες προς χρηματοδότηση δαπάνες είναι αυτές που σχετίζονται με:
      1. Εγκαταστάσεις νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου συστήματος θέρμανσης ή και ψύξης καθώς και παροχής ζεστού νερού χρήσης με σύστημα εκμετάλλευσης ΑΠΕ (δηλαδή με χρήση βιομάζας, βιοαερίου, γεωθερμίας, ηλιακής και λοιπών πηγών που θεωρούνται ΑΠΕ), όπως:
      * αεροθερμικές αντλίες θερμότητας και λοιπές κλιματιστικές μονάδες,
      * θερμικά ηλιακά συστήματα για την υποβοήθηση του κυρίως συστήματος θέρμανσης και για την ψύξη χώρων κλειστού και ανοικτού κύκλου και για την παροχή ζεστού νερού χρήσης.
      2. Εγκαταστάσεις συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας υψηλής απόδοσης για ιδιοκατανάλωση με χρήση ΑΠΕ
      * Εγκατάσταση συστήματος συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) με χρήση ΑΠΕ (βιομάζα, βιοαέριο, ηλιακή ενέργεια, γεωθερμική ενέργεια).
      3. Υποστηρικτικές δράσεις όπως υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου. Ειδικότερα: 
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου, προκειμένου να εκπονηθεί τεχνική έκθεση για την εγκατάσταση συστημάτων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
      * Εκπόνηση μελετών και ερευνών κάθε μορφής απαραιτήτως σχετικές με τους σκοπούς της Δράσης.
        
      Η 2η δράση

      Ο τίτλος της δεύτερης δράσης είναι «Εξοικονομώ - Επιχειρώ Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των επιχειρήσεων», με τον συνολικό της προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο επιλέξιμος προϋπολογισμός των επενδυτικών σχεδίων μπορεί να κυμαίνεται από 20.000 έως και 600.000 ευρώ.  
      Ομοίως, δικαίωμα συμμετοχής έχουν υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
      Οι επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης είναι συνοπτικά οι εξής:
      1. Ενεργειακές αναβαθμίσεις κτηριακών υποδομών
      Οι παρεμβάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν:
       Θερμομόνωση εξωτερικής τοιχοποιίας, δαπέδου, δώματος, στέγης (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα σκίασης).  Αντικατάσταση υφιστάμενων κουφωμάτων με νέα θερμοδιακοπτόμενα ενεργειακά κουφώματα (τουλάχιστον διπλού υαλοπίνακα).  Προσθήκη ή αντικατάσταση τοπικών ή κεντρικών συστημάτων μηχανικού αερισμού με δυνατότητα ανάκτησης θερμότητας.  Αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης, ψύξης με νέα ενεργειακά αποδοτικότερα.  Προσθήκη ή αντικατάσταση συστήματος φωτισμού με νέα ενεργειακά αποδοτικότερα.  Προσθήκη ή αντικατάσταση εξοπλισμού και συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης.  Εφαρμογή συστημάτων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ). 2. Ενεργειακή αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας
      Οι παρεμβάσεις σε αυτή την κατηγορία μπορούν να περιλαμβάνουν:
      * Την αναβάθμιση συστημάτων παραγωγής και διανομής θερμικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται τόσο για χρήση ψύξης / θέρμανσης χώρων όσο και για την παραγωγική διαδικασία (π.χ. εξοπλισμός και συστήματα παραγωγής ζεστού νερού/ ατμού, εξοπλισμός ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας κ.λπ.).
      * Την αντικατάσταση κινητήρων και αντλιών με νέους ενεργειακά αποδοτικότερους μεταβλητών στροφών.
      3. Υποστηρικτικές δράσεις, όπως:
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Ελεγκτή.
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Επιθεωρητή, για έκδοση Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (αρχικό και τελικό) για τις περιπτώσεις κτηρίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΚΕνΑΚ.
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου, προκειμένου να εκπονηθεί πλάνο μέτρησης και επαλήθευσης των επιτευχθεισών εξοικονομήσεων από τα υλοποιηθέντα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δύο δράσεις συνολικού ύψους 65 εκατ. ευρώ θα "τρέξουν" στο ΕΣΠΑ για την ενεργειακή αναβάθμιση επιχειρήσεων.
      Η προκήρυξη των δράσεων αναμένεται στα μέσα Μαΐου και αφορά όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους. Το ύψος της επιδότησης θα κυμαίνεται από 35% έως και 80%.
       
      Η 1η δράση

      Ο τίτλος της πρώτης δράσης, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, είναι «Προώθηση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης από ΑΠΕ και συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας για ιδιοκατανάλωση» και ο επιλέξιμος προϋπολογισμός μπορεί να κυμαίνεται από 20.000 έως 1 εκατ. ευρώ. 
      Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες προτίθενται να εγκαταστήσουν σύστημα παραγωγής θέρμανσης και ψύξης από ΑΠΕ, δηλαδή με χρήση βιομάζας, βιοαερίου, γεωθερμίας, ηλιοθερμικών και λοιπών συστημάτων ΑΠΕ, ή συστήματα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας υψηλής απόδοσης με χρήση ΑΠΕ μόνο όταν λειτουργούν ως εγκαταστάσεις αυτοπαραγωγής (όχι όταν λειτουργούν με καύσιμο φυσικό αέριο).
      Προϋποθέσεις

      Σύμφωνα με τους όρους της δράσης, κάθε επενδυτική πρόταση θα πρέπει να στοχεύει στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό διείσδυσης ενέργειας από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας και να επιτυγχάνει τουλάχιστον 25% κάλυψη των ετήσιων (θερμικών και ηλεκτρικών) ενεργειακών αναγκών μέσω ολοκληρωμένων λύσεων εγκατάστασης συστημάτων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
      Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, συνοπτικά, οι επιλέξιμες προς χρηματοδότηση δαπάνες είναι αυτές που σχετίζονται με:
      1. Εγκαταστάσεις νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου συστήματος θέρμανσης ή και ψύξης καθώς και παροχής ζεστού νερού χρήσης με σύστημα εκμετάλλευσης ΑΠΕ (δηλαδή με χρήση βιομάζας, βιοαερίου, γεωθερμίας, ηλιακής και λοιπών πηγών που θεωρούνται ΑΠΕ), όπως:
      * αεροθερμικές αντλίες θερμότητας και λοιπές κλιματιστικές μονάδες,
      * θερμικά ηλιακά συστήματα για την υποβοήθηση του κυρίως συστήματος θέρμανσης και για την ψύξη χώρων κλειστού και ανοικτού κύκλου και για την παροχή ζεστού νερού χρήσης.
      2. Εγκαταστάσεις συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας υψηλής απόδοσης για ιδιοκατανάλωση με χρήση ΑΠΕ
      * Εγκατάσταση συστήματος συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) με χρήση ΑΠΕ (βιομάζα, βιοαέριο, ηλιακή ενέργεια, γεωθερμική ενέργεια).
      3. Υποστηρικτικές δράσεις όπως υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου. Ειδικότερα: 
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου, προκειμένου να εκπονηθεί τεχνική έκθεση για την εγκατάσταση συστημάτων ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
      * Εκπόνηση μελετών και ερευνών κάθε μορφής απαραιτήτως σχετικές με τους σκοπούς της Δράσης.
        
      Η 2η δράση

      Ο τίτλος της δεύτερης δράσης είναι «Εξοικονομώ - Επιχειρώ Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των επιχειρήσεων», με τον συνολικό της προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο επιλέξιμος προϋπολογισμός των επενδυτικών σχεδίων μπορεί να κυμαίνεται από 20.000 έως και 600.000 ευρώ.  
      Ομοίως, δικαίωμα συμμετοχής έχουν υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
      Οι επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης είναι συνοπτικά οι εξής:
      1. Ενεργειακές αναβαθμίσεις κτηριακών υποδομών
      Οι παρεμβάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν:
       Θερμομόνωση εξωτερικής τοιχοποιίας, δαπέδου, δώματος, στέγης (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα σκίασης).  Αντικατάσταση υφιστάμενων κουφωμάτων με νέα θερμοδιακοπτόμενα ενεργειακά κουφώματα (τουλάχιστον διπλού υαλοπίνακα).  Προσθήκη ή αντικατάσταση τοπικών ή κεντρικών συστημάτων μηχανικού αερισμού με δυνατότητα ανάκτησης θερμότητας.  Αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης, ψύξης με νέα ενεργειακά αποδοτικότερα.  Προσθήκη ή αντικατάσταση συστήματος φωτισμού με νέα ενεργειακά αποδοτικότερα.  Προσθήκη ή αντικατάσταση εξοπλισμού και συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης.  Εφαρμογή συστημάτων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ). 2. Ενεργειακή αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας
      Οι παρεμβάσεις σε αυτή την κατηγορία μπορούν να περιλαμβάνουν:
      * Την αναβάθμιση συστημάτων παραγωγής και διανομής θερμικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται τόσο για χρήση ψύξης / θέρμανσης χώρων όσο και για την παραγωγική διαδικασία (π.χ. εξοπλισμός και συστήματα παραγωγής ζεστού νερού/ ατμού, εξοπλισμός ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας κ.λπ.).
      * Την αντικατάσταση κινητήρων και αντλιών με νέους ενεργειακά αποδοτικότερους μεταβλητών στροφών.
      3. Υποστηρικτικές δράσεις, όπως:
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Ελεγκτή.
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Επιθεωρητή, για έκδοση Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (αρχικό και τελικό) για τις περιπτώσεις κτηρίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΚΕνΑΚ.
      * Υπηρεσίες Ενεργειακού Συμβούλου, προκειμένου να εκπονηθεί πλάνο μέτρησης και επαλήθευσης των επιτευχθεισών εξοικονομήσεων από τα υλοποιηθέντα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας.
    • By Engineer
      Φέτος, το 2019, οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συμπληρώνουν και εορτάζουν τα 150 χρόνια από την ίδρυσή τους.
      Ίσως, σήμερα, πολλά πράγματα φαντάζουν απλά και δεδομένα. Όμως η Ελλάδα του 1869, είχε μόλις βγει από έναν εθνικοαπελευθερωτικό πόλεμο και ήταν κατά ένα μεγάλο μέρος κατεστραμμένη.
      Η αντιμετώπιση της έλλειψης εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας ήταν η πρώτη προτεραιότητα της.
      Το αυτοκίνητο δεν είχε εφευρεθεί ακόμα και οι μεταφορές και συγκοινωνίες γινόντουσαν με ανθρώπους, ζώα και κάρα σε χωμάτινους δρόμους.
      Σε αυτό το περιβάλλον, η εμφάνιση του σιδηροδρόμου ήταν μια μεγάλη επανάσταση. Τότε, ο σιδηρόδρομος ήταν το μόνο γρήγορο, μαζικό και κυρίως αξιόπιστο μέσο μεταφοράς.
      Από τότε, το 1869, οι σιδηρόδρομοι μεταφέρουν ανθρώπους, αγαθά και υποδομές στην καθημερινή ζωή, αλλά και στις μεγάλες ιστορικές περιόδους της πατρίδας, όπως οι πόλεμοι, η εσωτερική και η εξωτερική μετανάστευση.
      Ταυτόχρονα, φέρνουν κοντά διαφορετικές κουλτούρες και αντιλήψεις, επηρεάζοντας  τις σχέσεις των ανθρώπων.
      Σήμερα, ο ΟΣΕ “πρωτοστατεί” στη νέα ανάπτυξη, με τεχνολογία αιχμής, την νέα ηλεκτροκίνηση και την πολιτική συνδυασμένων μεταφορών σε διεθνές δίκτυο.
      Η συμπλήρωση των 150 χρόνων αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να προβληθούν τα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Ελληνικών Σιδηροδρόμων που τους καθιστούν ένα από τα πιο αγαπημένα μέσα μεταφοράς.
      Το επόμενο διάστημα, 3 μεγάλες εκδηλώσεις θα σφραγίσουν αυτόν τον εορτασμό:
      – ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, 12 Απριλίου, μια εκδήλωση με επίκεντρο τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους και τους πρωταγωνιστές του, τους εργαζόμενους, αλλά και τους Συλλόγους Φίλων σε όλη την Ελλάδα.
      –  ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΡΟΤΟΝΤΑ, 8 Μαΐου, θεμελίωση και εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
      – ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΜΕΤΡΟ, 1-10 Μαΐου, ένα 10ήμερο ανάδειξης της  ιστορικής διαδρομής και της φωτεινής προοπτικής των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.