Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • ΝΙΚΟΣΤΡΙ
    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Η μικρη διασυνδεση της Κρητης είναι έτοιμη για υπογραφές

    Αποφασισμένος να αποδείξει ότι μπορεί να υλοποιήσει με ταχύτητα και χωρίς προβλήματα τις διασυνδέσεις της Κρήτης τόσο με την Πελοπόννησο όσο και με την Αττική, σε πείσμα της Κομισιόν που στηρίζει ανοιχτά την εταιρία Eurasia Interconnector, εμφανίζεται ο ΑΔΜΗΕ, έχοντας και την πλήρη στήριξη του Χανιώτη υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη.

    Έτσι αύριο Τρίτη (27/11) στο δημαρχείο Κισσάμου στα Χανιά, παρόντος του κ. Σταθάκη πρόκειται να υπογραφούν από τον ΑΔΜΗΕ και τους αναδόχους οι συμβάσεις των έργων της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη – Πελοπόννησος.

    Εξάλλου, με πρόσφατες δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης προανήγγειλε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019 θα γίνει η προκήρυξη της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη – Αττική.

    Η διασύνδεση Κρήτη – Πελοπόννησος που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ έχει συνολικό προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 127,4 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Μάλιστα n σχετική πρόσκληση προς τον ΑΔΜΗΕ δημοσιεύτηκε την περασμένη Τετάρτη 21/11 με τη διορία υποβολής της πρότασης από τον Διαχειριστή να λήγει στις l0 Δεκεμβρίου.

    Η σύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστημα μέσω της Πελοποννήσου αποτελεί την πρώτη φάση διασύνδεσης του νησιού και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020.

    Η μικρή διασύνδεση θα συμβάλει σημαντικά στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού του νησιού, ενώ οριστική λύση θα δώσει η δεύτερη φάση της διασύνδεσης Κρήτη – Αττική που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022 και η οποία ως γνωστόν έχει προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση το τελευταίο διάστημα μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της  εταιρίας Eurasia Interconnector που είναι το «όχημα» υλοποίηση της διασύνδεσης Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ.

    Στην αντιπαράθεση η Κομισιόν εμφανίζεται να υποστηρίζει τις θέσεις της κυπριακής εταιρίας και όλα δείχνουν ότι θα πρέπει να διευθετηθεί σε ανώτατο επίπεδο και συγκεκριμένα μεταξύ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του αρμόδιου Ευρωπαίου Επιτρόπου Αρίας Κανιέτε.

    Ακάθεκτη για το διαγωνισμό η Αριάδνη

    Πάντως ο κ. Μανουσάκης μιλώντας πρόσφατα στο συνέδριο του ΙΕΝΕ ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για το καλώδιο Κρήτη – Αττική θα γίνει τον Ιανουάριο από την εταιρία ειδικού σκοπού Αριάδνη που έχει συστήσει ο ΑΔΜΗΕ με την έγκριση της ΡΑΕ.

    Σύμφωνα με τον κ. Μανουσάκη το ύψος του προϋπολογισμού των δυο διασυνδέσεων ανέρχεται αθροιστικά σε 1,3 δις. ευρώ και πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο που εκτελείται στην Ελλάδα. Αναφερόμενος δε στην εταιρία Αριάδνη ο κ. Μανουσάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είμαστε βέβαιοι ότι θα δικαιώσει το όνομά της, καθώς έχει αρχίσει ήδη να ξετυλίγει το μίτο της επένδυσης αυτής. Την περασμένη εβδομάδα κατατέθηκε η ΜΠΕ, που αποτελεί κρίσιμο βήμα. Έτοιμη είναι και η αναλυτική έρευνα βυθού, ενώ σε τελικό στάδιο είναι η μελέτη για το σύστημα της Κρήτης μετά τις διασυνδέσεις. Ο διαγωνισμός προορίζεται να ξεκινήσει το α’ τρίμηνο του 2019. Αυτή τη στιγμή προετοιμάζονται τα τεύχη του».

    Στο πλαίσιο της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο προβλέπεται η πόντιση δύο υποβρυχίων καλωδίων εναλλασσόμενου ρεύματος 150 kV που θα ξεκινούν από την περιοχή των Χανίων και θα καταλήγουν στο Γύθειο.

    Για το πρώτο δυτικό κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης καθώς και τις υπόγειες διασυνδέσεις της Πελοποννήσου μειοδότρια έχει ανακηρυχθεί η Fulgor (ελληνική εταιρεία που εδρεύει στο Σουσάκι της Κορινθίας) έναντι τιμήματος 140,2 εκατ. ευρώ.

    Για το δεύτερο ανατολικό κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης μειοδότρια ανακηρύχθηκε η Prysmian Powerlink έναντι 125,9 εκατ. ευρώ.

    Για τις υπόγειες διασυνδέσεις της Κρήτης μειοδότησε n Ελληνικά Καλώδια έναντι 41,09 εκατ. ευρώ.

    Τέλος, η ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε ανάδοχος για τους υποσταθμούς της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης Πελοποννήσου δηλαδή για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού μετάβασης αντιστάθμισης στη Νοτιοανατολική Πελοπόννησο, καθώς και την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου υπαίθριου υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων στην Κρήτη.

    Η εταιρεία μειοδότησε υποβάλλοντας προσφορά 18,5 εκατ. ευρώ.

    πηγη : www.worldenergynews.gr



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Μια χαμηλού προφίλ ολλανδική εταιρεία, με ιστορία 117 ετών και ετήσια έσοδα περί το ένα δισ. ευρώ, βρίσκεται στην κορυφή της ελληνικής αγοράς ανάπτυξης ακινήτων.
      Μέσω της θυγατρικής Ten Brinke Ελλάς και σειρά επενδυτικών οχημάτων, ο ολλανδικός όμιλος προωθεί αυτή την περίοδο στην Ελλάδα περίπου 25 επενδύσεις σε όλους τους τομείς του real estate, από τις πολυκατοικίες μέχρι τα κτίρια γραφείων υψηλών προδιαγραφών και τα εμπορικά κέντρα.
      Στα σχέδια του ολλανδικού ομίλου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου στην Κρήτη (επιφάνειας περί τα 40.000 τ.μ.).
      Όπως αναφέρει ο Φώτης Κόλλιας στην euro2day.gr, o όμιλος Ten Brinke, που ιδρύθηκε το 1902 από τον Theodorus ten Brinke, διοικείται ακόμα από ένα μέλος της οικογένειας, τον Albert ten Brinke, και έχει παρουσία μέσω 20 θυγατρικών εταιρειών σε Ολλανδία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βρετανία και Ελλάδα.
      Η Ισπανία και η Ελλάδα αποτελούν τις αγορές που βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων αναπτύξεων του ομίλου τα τελευταία χρόνια, καθώς βγαίνουν από την κρίση και υπάρχει μεγάλη ζήτηση από διεθνείς επενδυτές για ποιοτικά ακίνητα.
      Στην Ελλάδα η Ten Brinke ήρθε το 2008 και έπεσε πάνω στην οικονομική κρίση. Όμως, ο ολλανδικός όμιλος παρέμεινε στη χώρα μας αν και πραγματοποίησε την πρώτη επένδυση το 2013, δηλαδή πέντε χρόνια αργότερα.
      Τα τελευταία χρόνια, με ίδια κεφάλαια, ο όμιλος Ten Brinke προχώρησε σε ομοβροντία αγορών ακινήτων στη χώρα μας και αυτή την περίοδο αναπτύσσει ή ετοιμάζεται να ξεκινήσει την ανάπτυξη περίπου 25 έργων. Ο ολλανδικός όμιλος απέκτησε πρόσφατα το κτίριο που στέγαζε μέχρι το 2015 την κλινική «Κυανούς Σταυρός» επί της Βασιλίσσης Σοφίας 102 και σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει έργα αναβάθμισης του πενταώροφου κτιρίου προκειμένου να λειτουργήσει κτίριο γραφείων υψηλών προδιαγραφών με περιβαλλοντική πιστοποίηση κατά το πρότυπο LEED.
      Υψηλών προδιαγραφών κτίριο γραφείων, συνολικής επιφάνειας 3.500 τετραγωνικών μέτρων, θα ξεκινήσει σύντομα να κατασκευάζει και σε οικόπεδο που απέκτησε στην περιοχή του Αρείου Πάγου, στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας.
      Η έλλειψη ποιοτικών κτιρίων γραφείων είναι έντονη στην Αθήνα καθώς εδώ και χρόνια δεν υπάρχουν νέες αναπτύξεις, λόγω της κρίσης και της φορολογίας. Τα καλά ακίνητα είναι περιζήτητα από εγχώρια (ΑΕΕΑΠ) και ξένα θεσμικά χαρτοφυλάκια με αποτέλεσμα οι τιμές να κινούνται έντονα ανοδικά. Στην Βασ. Σοφίας, για παράδειγμα, οι τιμές ενοικίασης για κτίριο γραφείων πρώτης κατηγορίας φτάνουν τα 18 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.) ανά μήνα με άνοδο κοντά στο 6% τον τελευταίο χρόνο.
      Η Ten Brinke λειτουργεί ως κλασσικός developer καθώς αγοράζει οικόπεδα ή παλαιά/ημιτελή κτίρια, τα αναπτύσσει ή τα αναβαθμίζει, βρίσκει ενοικιαστές/χρήστες και στη συνέχεια τα μεταπωλεί σε θεσμικούς επενδυτές.
      Η δραστηριότητά της δεν περιορίζεται στα κτίρια γραφείων καθώς αυτή την περίοδο κατασκευάζει πολυκατοικία στην Γλυφάδα, αναπτύσσει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο (logistics center) στην περιοχή του Ασπροπύργου, συνολικής επιφάνειας 40.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ στα σχέδια του ολλανδικού ομίλου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου στην Κρήτη (επιφάνειας περί τα 40.000 τ.μ.).
      Παράλληλα έχει ήδη παρουσία στο χώρο των ξενοδοχείων (οι Ολλανδοί είχαν πωλήσει το ξενοδοχείο Miramare της Κέρκυρας σε κεφάλαια που συνδέονται με τη βασιλική οικογένεια του Κατάρ) και αναζητεί ευκαιρίες σε ολόκληρη την
      Ελλάδα. Επικεφαλής της θυγατρικής του ομίλου στην Ελλάδα είναι ο Φώτης Γιόφτσιος.
      Η δεύτερη επένδυση του ολλανδικού ομίλου, το 2013 στο Μαρούσι, αφορούσε κτίριο 6.000 τ.μ. που μισθώθηκε στην αλυσίδα σουπερμάρκετ AB με την οποία διατηρεί από τότε πολυετή συνεργασία. Αντίστοιχες συνεργασίες έχει αναπτύξει και με άλλες εταιρείες του λιανεμπορίου. Η πρώτη επένδυση ήταν ένα κτιριακό κέντρο εμπορευματικού σταθμού (logistics), με εμβαδόν 3.600 τ.μ. σε οικόπεδο περίπου 13.000 τ,μ. στο Κορωπί, κοντά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που εκμισθώθηκε στην UPS Αθήνας και μεταβιβάστηκε τον Μάιο του 2013 σε επενδυτή.
      Ο ολλανδικός όμιλος διαθέτει σήμερα έξι θυγατρικές στο χώρο των κατασκευών σε Ολλανδία, Γερμανία και Βρετανία, οκτώ θυγατρικές εταιρείες στον τομέα της ανάπτυξης ακινήτων (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας) καθώς και εξειδικευμένες θυγατρικές που επενδύουν στο χώρο των ξενοδοχείων, των Logistics και της Υγείας καθώς και στη διαχείριση επενδύσεων.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Μια χαμηλού προφίλ ολλανδική εταιρεία, με ιστορία 117 ετών και ετήσια έσοδα περί το ένα δισ. ευρώ, βρίσκεται στην κορυφή της ελληνικής αγοράς ανάπτυξης ακινήτων.
      Μέσω της θυγατρικής Ten Brinke Ελλάς και σειρά επενδυτικών οχημάτων, ο ολλανδικός όμιλος προωθεί αυτή την περίοδο στην Ελλάδα περίπου 25 επενδύσεις σε όλους τους τομείς του real estate, από τις πολυκατοικίες μέχρι τα κτίρια γραφείων υψηλών προδιαγραφών και τα εμπορικά κέντρα.
      Στα σχέδια του ολλανδικού ομίλου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου στην Κρήτη (επιφάνειας περί τα 40.000 τ.μ.).
      Όπως αναφέρει ο Φώτης Κόλλιας στην euro2day.gr, o όμιλος Ten Brinke, που ιδρύθηκε το 1902 από τον Theodorus ten Brinke, διοικείται ακόμα από ένα μέλος της οικογένειας, τον Albert ten Brinke, και έχει παρουσία μέσω 20 θυγατρικών εταιρειών σε Ολλανδία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βρετανία και Ελλάδα.
      Η Ισπανία και η Ελλάδα αποτελούν τις αγορές που βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων αναπτύξεων του ομίλου τα τελευταία χρόνια, καθώς βγαίνουν από την κρίση και υπάρχει μεγάλη ζήτηση από διεθνείς επενδυτές για ποιοτικά ακίνητα.
      Στην Ελλάδα η Ten Brinke ήρθε το 2008 και έπεσε πάνω στην οικονομική κρίση. Όμως, ο ολλανδικός όμιλος παρέμεινε στη χώρα μας αν και πραγματοποίησε την πρώτη επένδυση το 2013, δηλαδή πέντε χρόνια αργότερα.
      Τα τελευταία χρόνια, με ίδια κεφάλαια, ο όμιλος Ten Brinke προχώρησε σε ομοβροντία αγορών ακινήτων στη χώρα μας και αυτή την περίοδο αναπτύσσει ή ετοιμάζεται να ξεκινήσει την ανάπτυξη περίπου 25 έργων. Ο ολλανδικός όμιλος απέκτησε πρόσφατα το κτίριο που στέγαζε μέχρι το 2015 την κλινική «Κυανούς Σταυρός» επί της Βασιλίσσης Σοφίας 102 και σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει έργα αναβάθμισης του πενταώροφου κτιρίου προκειμένου να λειτουργήσει κτίριο γραφείων υψηλών προδιαγραφών με περιβαλλοντική πιστοποίηση κατά το πρότυπο LEED.
      Υψηλών προδιαγραφών κτίριο γραφείων, συνολικής επιφάνειας 3.500 τετραγωνικών μέτρων, θα ξεκινήσει σύντομα να κατασκευάζει και σε οικόπεδο που απέκτησε στην περιοχή του Αρείου Πάγου, στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας.
      Η έλλειψη ποιοτικών κτιρίων γραφείων είναι έντονη στην Αθήνα καθώς εδώ και χρόνια δεν υπάρχουν νέες αναπτύξεις, λόγω της κρίσης και της φορολογίας. Τα καλά ακίνητα είναι περιζήτητα από εγχώρια (ΑΕΕΑΠ) και ξένα θεσμικά χαρτοφυλάκια με αποτέλεσμα οι τιμές να κινούνται έντονα ανοδικά. Στην Βασ. Σοφίας, για παράδειγμα, οι τιμές ενοικίασης για κτίριο γραφείων πρώτης κατηγορίας φτάνουν τα 18 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.) ανά μήνα με άνοδο κοντά στο 6% τον τελευταίο χρόνο.
      Η Ten Brinke λειτουργεί ως κλασσικός developer καθώς αγοράζει οικόπεδα ή παλαιά/ημιτελή κτίρια, τα αναπτύσσει ή τα αναβαθμίζει, βρίσκει ενοικιαστές/χρήστες και στη συνέχεια τα μεταπωλεί σε θεσμικούς επενδυτές.
      Η δραστηριότητά της δεν περιορίζεται στα κτίρια γραφείων καθώς αυτή την περίοδο κατασκευάζει πολυκατοικία στην Γλυφάδα, αναπτύσσει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο (logistics center) στην περιοχή του Ασπροπύργου, συνολικής επιφάνειας 40.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ στα σχέδια του ολλανδικού ομίλου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου στην Κρήτη (επιφάνειας περί τα 40.000 τ.μ.).
      Παράλληλα έχει ήδη παρουσία στο χώρο των ξενοδοχείων (οι Ολλανδοί είχαν πωλήσει το ξενοδοχείο Miramare της Κέρκυρας σε κεφάλαια που συνδέονται με τη βασιλική οικογένεια του Κατάρ) και αναζητεί ευκαιρίες σε ολόκληρη την
      Ελλάδα. Επικεφαλής της θυγατρικής του ομίλου στην Ελλάδα είναι ο Φώτης Γιόφτσιος.
      Η δεύτερη επένδυση του ολλανδικού ομίλου, το 2013 στο Μαρούσι, αφορούσε κτίριο 6.000 τ.μ. που μισθώθηκε στην αλυσίδα σουπερμάρκετ AB με την οποία διατηρεί από τότε πολυετή συνεργασία. Αντίστοιχες συνεργασίες έχει αναπτύξει και με άλλες εταιρείες του λιανεμπορίου. Η πρώτη επένδυση ήταν ένα κτιριακό κέντρο εμπορευματικού σταθμού (logistics), με εμβαδόν 3.600 τ.μ. σε οικόπεδο περίπου 13.000 τ,μ. στο Κορωπί, κοντά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που εκμισθώθηκε στην UPS Αθήνας και μεταβιβάστηκε τον Μάιο του 2013 σε επενδυτή.
      Ο ολλανδικός όμιλος διαθέτει σήμερα έξι θυγατρικές στο χώρο των κατασκευών σε Ολλανδία, Γερμανία και Βρετανία, οκτώ θυγατρικές εταιρείες στον τομέα της ανάπτυξης ακινήτων (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας) καθώς και εξειδικευμένες θυγατρικές που επενδύουν στο χώρο των ξενοδοχείων, των Logistics και της Υγείας καθώς και στη διαχείριση επενδύσεων.
    • Από Engineer
      Τρανταχτό ενδιαφέρον είχαμε τελικά στη διπλή δημοπράτηση για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Νεάπολη που ξεκίνησε σήμερα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό παραχώρησης στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος είναι τα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA.
      Αντίστοιχα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είναι τα:  1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ (με το  fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 5. SHIKUN&BINUI.
      Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα είναι ότι έχουμε σημαντικό αριθμό συμμετοχών, τόσο ώστε να κρίνεται ο διαγωνισμός πετυχημένος και να εγγυάται την συνέχιση του ενδιαφέροντος στο επόμενο κρίσιμο στάδιο που θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Το επόμενο διάστημα θα γίνει η τεχνικό-οικονομική αξιολόγηση των σχημάτων για να εξακριβωθεί η επάρκεια της συμμετοχής τους σε αυτόν τον μεγάλο διπλό-διαγωνισμό. Επίσης είναι κρίσιμο να αναφέρουμε ότι ο κάθε διαγωνισμός είναι ανεξάρτητος από τον άλλον και έτσι η πορεία των διαγωνισμών είναι ανεξάρτητη και μπορεί τελικά να βγάλει δύο διαφορετικά σχήματα ως τελικούς αναδόχους.
      Το πρώτο και βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ δημοπρατείται με σύμβαση παραχώρησης είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο μήκους περίπου 200χλμ, κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).
      Σε αυτό το τμήμα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα πρέπει να εξασφαλίσει + την συμμετοχή του Δημοσίου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1,1δισ.ευρώ. Η πρώτη αυτή φάση περιλαμβάνει την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπως είθισται σε έργα τέτοιου βεληνεκούς. 
      Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου προς ανατολάς με τη διαδρομή Χερσόνησος-Νεάπολη. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ.
      Το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
      Η εξόφληση του απαιτούμενου κεφαλαίου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή με ένα prefixed ποσό που θα αποδίδεται από το Δημόσιο προς τον εργολάβο σε μηνιαία βάση και για όσο διαρκέσει το ΣΔΙΤ. Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθεί λόγω της φύσης αυτής της διαδικασίας. Τα σχέδια περιλαμβάνουν κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος να περιλαμβάνει και ΛΕΑ.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τρανταχτό ενδιαφέρον είχαμε τελικά στη διπλή δημοπράτηση για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Νεάπολη που ξεκίνησε σήμερα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό παραχώρησης στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος είναι τα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA.
      Αντίστοιχα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είναι τα:  1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ (με το  fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 5. SHIKUN&BINUI.
      Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα είναι ότι έχουμε σημαντικό αριθμό συμμετοχών, τόσο ώστε να κρίνεται ο διαγωνισμός πετυχημένος και να εγγυάται την συνέχιση του ενδιαφέροντος στο επόμενο κρίσιμο στάδιο που θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Το επόμενο διάστημα θα γίνει η τεχνικό-οικονομική αξιολόγηση των σχημάτων για να εξακριβωθεί η επάρκεια της συμμετοχής τους σε αυτόν τον μεγάλο διπλό-διαγωνισμό. Επίσης είναι κρίσιμο να αναφέρουμε ότι ο κάθε διαγωνισμός είναι ανεξάρτητος από τον άλλον και έτσι η πορεία των διαγωνισμών είναι ανεξάρτητη και μπορεί τελικά να βγάλει δύο διαφορετικά σχήματα ως τελικούς αναδόχους.
      Το πρώτο και βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ δημοπρατείται με σύμβαση παραχώρησης είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο μήκους περίπου 200χλμ, κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).
      Σε αυτό το τμήμα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα πρέπει να εξασφαλίσει + την συμμετοχή του Δημοσίου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1,1δισ.ευρώ. Η πρώτη αυτή φάση περιλαμβάνει την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπως είθισται σε έργα τέτοιου βεληνεκούς. 
      Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου προς ανατολάς με τη διαδρομή Χερσόνησος-Νεάπολη. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ.
      Το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
      Η εξόφληση του απαιτούμενου κεφαλαίου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή με ένα prefixed ποσό που θα αποδίδεται από το Δημόσιο προς τον εργολάβο σε μηνιαία βάση και για όσο διαρκέσει το ΣΔΙΤ. Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθεί λόγω της φύσης αυτής της διαδικασίας. Τα σχέδια περιλαμβάνουν κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος να περιλαμβάνει και ΛΕΑ.
    • Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.