Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών για το Ελ.Βενιζέλος με 24,1εκατ.επιβάτες το 2018

    Ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε και το 2018 η επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, "Ελευθέριος Βενιζέλος". Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης, συνολικά 24.135.736 επιβάτες χρησιμοποίησης τον αερολιμένα της πρωτεύουσας στο δωδεκάμηνο, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 24 εκατομμυρίων επιβατών και συντρίβοντας το αντίστοιχο περυσινό νούμερο που ήταν 21,73εκατομμύρια.

    Το εντυπωσιακό αυτό ρεκόρ στατιστικά ήρθε μέσα από μία αύξηση της τάξης του 11% που κατά κύριο λόγο οφείλεται στους επιβάτες εξωτερικού που έφτασαν τους 16.405.197 επιβάτες με αύξηση 13,8% και κατά δεύτερο λόγο στους επιβάτες εσωτερικού που ήταν 7.730.539 αυξημένοι κατά 5,6%.

    Οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί μέσα στη διάρκεια του έτους. Στους επιβάτες εξωτερικού είχαμε 6 μήνες με κίνηση άνω των  2εκατ.επιβατών (5 το 2017) και τους άλλους 6 από 1,1 έως 1,44εκατ.επιβάτες. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 2,88εκατ.επιβάτες ενώ ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 1,11εκατ.επιβάτες. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε τον Μάϊο με 15,3%. Συνολικά 2 εκατομμύρια παραπάνω επιβάτες εξωτερικού χρησιμοποίησαν το Ελ.Βενιζέλος το 2018.

    Οι αυξήσεις στους επιβάτες εξωτερικού κυμάνθηκαν σε διψήφια ποσοστά εκτός από τον Δεκέμβριο (8,7%). Κορυφαίος μήνας ο Μάρτιος με 18,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος με 18,1%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 1,72εκατ.επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 792χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν κάτω από 1εκατ.επιβάτες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος).

    Αντίστοιχα στους επιβάτες εσωτερικού είχαμε διακυμάνσεις. Οι 3 πρώτοι μήνες κυμάνθηκαν πτωτικά με το Φεβρουάριο να καταγράφει -9,1% ενώ οι υπόλοιποι αυξητικά με εξαίρεση τον Οκτώβριο (-1,7%). Κορυφαίος μήνας ο Αύγουστος με 12,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος και Δεκέμβριος με 9,9%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 925 χιλιάδες επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 400χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν πάνω από 90 χιλιάδες επιβάτες (Ιούλιος-Αύγουστος).

    ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

    Την ώρα που τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά από το άλλο, η σύμβαση επέκτασης κατά 20 χρόνια δε λέει να κλείσει. Παρά του ότι έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, απομένει να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων για να κυρωθεί.

    Πηγές της αγοράς σημειώνουν πως για όσο διάστημα η σύμβαση παραμένει εκκρεμής, θα είναι πολύ δύσκολο να ανακοινωθεί η μεγάλη επέκταση των υποδομών του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Με την ολοκλήρωση και της κύρωσης και έχοντας πλέον ένα ορίζοντας 25ετίας και πλέον είναι βέβαιο πως θα ανοίξει την πόρτα για τις μεγάλες αναμενόμενες επενδύσεις που έφερε αυτή η τεράστια αύξηση στη κίνηση του αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν ένα νέο τέρμιναλ (ή μεγάλη επέκταση του υφιστάμενου) και συνολικές επενδύσεις που φημολογείται ότι ξεπερνούν σε πρώτη φάση τα 300εκατ.ευρώ.

    Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΙΑΤΑ όταν τα αεροδρόμια φτάνουν στο 90% της συνολικής τους χωρητικότητας τότε ανακοινώνεται και ξεκινά το πλάνο επέκτασης τους. Στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας αυτό επιτεύχθηκε τον Δεκέμβριο που μας πέρασε καθώς το "ταβάνι" της κίνησης είναι σύμφωνα με τη σύμβαση 26εκατ.επιβάτες και το 90% είναι 23,6εκατ.επιβάτες ενώ είχαμε 24,1εκατ. Πρόκειται για σπουδαία νέα τα οποία τα οποία φέρνουν αέρα αισιοδοξίας σε ένα αεροδρόμιο που σχεδον διπλασίασε την κίνηση του την περίοδο 2013-2018 (από 12,5 σε 24,1εκατ.επιβάτες). 

    Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Στα 7,9 δις. ευρώ ή αλλιώς, στο 4,4% του εγχώριου ΑΕΠ ανέρχεται η συνολική συνεισφορά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στην εθνική οικονομία.
      Άμεσα και έμμεσα, το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει συμβάλλει στη δημιουργία 181.000 θέσεων εργασίας, αντιπροσωπεύοντας το 4,8% του εγχώριου συνολικού εργατικού δυναμικού.
      Τα ανωτέρω ανέδειξε ο Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, ο οποίος παρουσίασε χθες τα αποτελέσματα της έρευνας «Η αξιολόγηση της οικονομικής επίπτωσης του αεροδρομίου της Αθήνας στην ελληνική οικονομία», με στοιχεία του 2017.
      Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο αεροπορικού συνεδρίου (6ο ACES) που διοργάνωσε το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα.
      Σε αντίστοιχη έρευνα του 2012, το αεροδρόμιο της Αθήνας συνεισέφερε το 2,6% του εγχώριου ΑΕΠ.
      Η άνοδος της συνεισφοράς του αεροδρομίου οφείλεται στη βελτίωση των μεγεθών του αεροδρομίου, αλλά και στη συρρίκνωση της εγχώριας οικονομίας.
      Η συμβολή του «Ελ. Βενιζέλος», σε ποσοστιαία βάση, είναι αντίστοιχη των αεροδρομίων του Άμστερνταμ και του Δουβλίνου.
      Σημειώνεται ότι τα λειτουργικά έσοδα του ∆ΑΑ ανήλθαν, πέρσι, στο ποσό των 433,5 εκατ., αυξημένα κατά 6,61% (ή κατά 26,9 εκατ.) σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της βελτιωμένης απόδοσης των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
      Κατά τη διάρκεια του 2017, ο ∆ΑΑ κατέγραψε την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών στην επιβατική κίνηση με 21,73 εκατ. επιβάτες, υπερβαίνοντας την επιβατική κίνηση του προηγούμενου έτους κατά 1,7 εκατ. (+8,6%).
      Φ. Φωτ.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Στα 7,9 δις. ευρώ ή αλλιώς, στο 4,4% του εγχώριου ΑΕΠ ανέρχεται η συνολική συνεισφορά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στην εθνική οικονομία.
      Άμεσα και έμμεσα, το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει συμβάλλει στη δημιουργία 181.000 θέσεων εργασίας, αντιπροσωπεύοντας το 4,8% του εγχώριου συνολικού εργατικού δυναμικού.
      Τα ανωτέρω ανέδειξε ο Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, ο οποίος παρουσίασε χθες τα αποτελέσματα της έρευνας «Η αξιολόγηση της οικονομικής επίπτωσης του αεροδρομίου της Αθήνας στην ελληνική οικονομία», με στοιχεία του 2017.
      Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο αεροπορικού συνεδρίου (6ο ACES) που διοργάνωσε το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα.
      Σε αντίστοιχη έρευνα του 2012, το αεροδρόμιο της Αθήνας συνεισέφερε το 2,6% του εγχώριου ΑΕΠ.
      Η άνοδος της συνεισφοράς του αεροδρομίου οφείλεται στη βελτίωση των μεγεθών του αεροδρομίου, αλλά και στη συρρίκνωση της εγχώριας οικονομίας.
      Η συμβολή του «Ελ. Βενιζέλος», σε ποσοστιαία βάση, είναι αντίστοιχη των αεροδρομίων του Άμστερνταμ και του Δουβλίνου.
      Σημειώνεται ότι τα λειτουργικά έσοδα του ∆ΑΑ ανήλθαν, πέρσι, στο ποσό των 433,5 εκατ., αυξημένα κατά 6,61% (ή κατά 26,9 εκατ.) σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της βελτιωμένης απόδοσης των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
      Κατά τη διάρκεια του 2017, ο ∆ΑΑ κατέγραψε την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών στην επιβατική κίνηση με 21,73 εκατ. επιβάτες, υπερβαίνοντας την επιβατική κίνηση του προηγούμενου έτους κατά 1,7 εκατ. (+8,6%).
      Φ. Φωτ.
    • Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Καστέλι: Προ των πυλών το μεγαλύτερο έργο όλων των εποχών για την Κρήτη
      Μια ‘’ανάσα’’ από την υλοποίηση του μεγαλύτερου έργου όλων των εποχών για την Κρήτη έγινε με την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR σε οριστική ανάδοχο για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι. Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - GMR Airports θα αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι σύμφωνα με την απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια από τον  υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη , ενώ άμεσα αναμένεται και η κατάθεση της σχετικής σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η ψήφιση της από την Βουλή.
      Το νέο αεροδρόμιο, το πρώτο μεγάλο έργο που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται έπειτα από πολλά χρόνια στην Ελλάδα, φιλοδοξεί να αναβαθμίσει δραστικά την τουριστική εικόνα της Κρήτης, καθώς θα αντικαταστήσει το σημερινό «Νίκος Καζαντζάκης» και το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται περίπου στα 500 εκατ. ευρώ. 
      Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2019 και οι εργασίες ολοκλήρωσης θα διαρκέσουν 5 χρόνια, ενώ θα έχει μήκος 3,2 χιλιόμετρα, 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών, και 19 αίθουσες αναμονής επιβατών και προβλέπεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουρισμού στο νησί. 
       

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.