Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer

    Οι 10 Μεγαλύτερες Οδικές Σήραγγες της Ελλάδας

    Με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων να λειτουργεί επαρκώς και  έχοντας ήδη μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της χώρας. Μέσα σε αυτά τα έργα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες ξεχωρίζουν για την τεχνική και κατασκευαστική τους πρόκληση οι οδικές σήραγγες που μελετήθηκαν και δημιουργήθηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας μοναδικό επίτευγμα και δίνοντας πολύτιμη εμπειρία στον εγχώριο κλάδο.

    Επειδή, καλό είναι να μην αυτομαστιγωνόμαστε μόνο αλλά να ευλογάμε που και που τα γένια μας, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τις δέκα μεγαλύτερες οδικές σήραγγες που αποτέλεσαν μνημεία εξαιρετικής συνεργασίας του τεχνικού μας κλάδου. Πολλές από αυτές δυσκόλεψαν για την κατασκευή τους, άλλες λιγότερο ενώ υπάρχει και μία που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ. Ας τις δούμε:

    1.ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ (6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
    2.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΡΙΣΚΟΥ (4,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
    3.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ (4 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)
    4.ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (3,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
    5.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΩΔΩΝΗΣ (3,36 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
    6.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)
    7.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
    8.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΟΜΟΚΟΥ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65) **ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ
    9.ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ)
    10.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ (2,22 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    Το μήκος των μεγαλύτερων 10 Σηράγγων είναι 31 χιλιόμετρα. Αν τις ενώναμε θα ήταν μεγαλύτερες από την Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας που έχει μήκος 24χλμ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν το συνολικό μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (31,4χλμ) και περίπου το 50% της διαδρομής της Αττικής Οδού (65χλμ).

    Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως η πλήρης διάνοιξη της Μεγάλης Σήραγγας των Τέμπων, είχε επιτευχθεί από το 2011 που συνδυάστηκε δυστυχώς με την αυλαία των έργων τότε λόγω της κρίσης. Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια ακόμα και να λειτουργήσει τον περασμένο Απρίλιο. Μην ξεχνάμε πως με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.

    Η Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου για χρόνια όχι μόνο για το μεγάλο μήκος της αλλά και για την τεχνική της δυσκολίας, στα βουνά της Πίνδου.

    Η Σήραγγα της Παναγοπούλας έχει 4χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Αθήνα αλλά 3,16χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Πάτρα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα που πάνω-κάτω έχουν το ίδιο μήκος και στις δύο κατευθύνσεις.

    Η Σήραγγα Κλόκοβας με μήκος 3χλμ διεκδικεί το ρεκόρ Γκίνες καθώς η διάνοιξη της έγινε σε μόλις 13 μήνες. Αυτό είναι πανελλήνιο ρεκόρ άνευ προηγουμένου σε οδική σήραγγα της χώρας και αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, καταργώντας το εξαιρετικά στενό περιμετρικό πέρασμα στον ορεινό όγκο της Παλιοβούνας *(ή Κλόκοβας).

    Στον κατάλογο μας, ως εξαίρεση, βρίσκεται και η μελλοντική Σήραγγα Δομοκού. Βρίσκεται στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και μέχρι σήμερα έχουν διανοιχθεί 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά κατά την περίοδο 2008-2011). Θα είναι το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, καθώς θα καταργεί τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία και βέβαια έχει ήδη μία θέση στο TOP-10 του ypodomes.com για τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Με την παρούσα Πρόσκληση καλούμε όσους έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 104/2011 και ειδικότερα του άρθρου 9 αυτού, καθώς και του άρθρου 6 των Κατευθυντηρίων Γραμμών για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (ΦΕΚ 3134/Β/727-11-2012) και επιθυμούν να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας να υποβάλλουν, έως τις 25-10-2018, αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ως εξής:
      Η παρούσα πρόσκληση απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιώτες Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς ή Αγρονόμους Τοπογράφους Μηχανικούς, εγγεγραμμένους στο Μητρώο Μελετητών που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
      Η διαδικασία για την απόκτηση της Πιστοποίησης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας περιγράφεται στις κάτωθι αποφάσεις:
      α) Απόφαση Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με αρ. πρωτ.: ΔΑΟΥ/οικ.667/Φ-Αποφ./18-5-2016 (ΦΕΚ 1694/Β/713-6-2016), όπως τροποποιήθηκε με την Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: ΔΑ0Υ/οικ.968/Φ-Αποφ./2-8-2017 (ΦΕΚ 2905/Β/722-8-2017).
      β) Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: Δ14/γ/οικ.1417/Φ-Αποφ./03-08-2018 (ΑΔΑ:7ΘΓΟ465ΧΘΞ-4ΟΖ).
      Οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας απαιτείται να έχουν συμπληρώσει πενταετία από την απόκτηση του διπλώματος και να διαθέτουν 5ετή εμπειρία σχετικά με τον σχεδιασμό των οδών, την τεχνολογία οδικής ασφάλειας και την ανάλυση ατυχημάτων.
      Α. Σχετικά με την εμπειρία διευκρινίζουμε τα παρακάτω:
      1. Εμπειρία στον σχεδιασμό οδών
      2. Εμπειρία στην τεχνολογία οδικής ασφάλειας
      3. Εμπειρία στην ανάλυση ατυχημάτων
      Συνημμένα Αρχεία
      D14_1817.pdf
      aitisi_gia_pistopoiisi_elegkton_od_asfaleias.docx
      1816.pdf

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με την παρούσα Πρόσκληση καλούμε όσους έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 104/2011 και ειδικότερα του άρθρου 9 αυτού, καθώς και του άρθρου 6 των Κατευθυντηρίων Γραμμών για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (ΦΕΚ 3134/Β/727-11-2012) και επιθυμούν να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας να υποβάλλουν, έως τις 25-10-2018, αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ως εξής:
      Η παρούσα πρόσκληση απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιώτες Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς ή Αγρονόμους Τοπογράφους Μηχανικούς, εγγεγραμμένους στο Μητρώο Μελετητών που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
      Η διαδικασία για την απόκτηση της Πιστοποίησης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας περιγράφεται στις κάτωθι αποφάσεις:
      α) Απόφαση Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με αρ. πρωτ.: ΔΑΟΥ/οικ.667/Φ-Αποφ./18-5-2016 (ΦΕΚ 1694/Β/713-6-2016), όπως τροποποιήθηκε με την Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: ΔΑ0Υ/οικ.968/Φ-Αποφ./2-8-2017 (ΦΕΚ 2905/Β/722-8-2017).
      β) Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: Δ14/γ/οικ.1417/Φ-Αποφ./03-08-2018 (ΑΔΑ:7ΘΓΟ465ΧΘΞ-4ΟΖ).
      Οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας απαιτείται να έχουν συμπληρώσει πενταετία από την απόκτηση του διπλώματος και να διαθέτουν 5ετή εμπειρία σχετικά με τον σχεδιασμό των οδών, την τεχνολογία οδικής ασφάλειας και την ανάλυση ατυχημάτων.
      Α. Σχετικά με την εμπειρία διευκρινίζουμε τα παρακάτω:
      1. Εμπειρία στον σχεδιασμό οδών
      2. Εμπειρία στην τεχνολογία οδικής ασφάλειας
      3. Εμπειρία στην ανάλυση ατυχημάτων
      Συνημμένα Αρχεία
      D14_1817.pdf
      aitisi_gia_pistopoiisi_elegkton_od_asfaleias.docx
      1816.pdf
    • Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       

      View full είδηση
    • Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       
    • Από Engineer
      Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
      Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
      Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
      Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27983-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      και
      http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27986-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.