Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Παρατάθηκαν οι προσφορές για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια στις 28 Φεβρουαρίου

    Την παράταση των προσφορών για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια για τις 28 Φεβρουαρίου αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών.

    Αντίστοιχα, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών και συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπό)φακέλου «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» παρατάθηκε για τις 6 Μαρτίου.

    Το υπουργείο αναφέρει ότι υποβλήθηκαν αιτήματα παράτασης από όλους τους προεπιλεγέντες διαγωνιζόμενους, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα για την υποβολή της προσφοράς τους στο β΄ στάδιο του διαγωνισμού.

    Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ, διεκδικούν πέντε κοινοπρακτικά σχήματα (ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA – AKTOR –AUTOSTRADE, STRABAG, VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – NUSZ και ΟΤΕ – T SYSTEMS).

    Σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

    Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:

    -Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

    -Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

    Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, επομένως θα χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.

    Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.ά).

    Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.


    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το ΥΠΕΝ δημοσίευσε την υπουργική απόφαση με την οποία ρυθμίζει το πλήθος, την ισχύ και τις τιμές των διαγωνισμών ΑΠΕ για φέτος και το 2020.
      Αναλυτικότερα, η απόφαση (βλέπε το επισυναπτόμενο στο τέλος του κειμένου) προβλέπει για φέτος ένα διαγωνισμό αιολικών με 400 μεγαβάτ προσφερόμενης ισχύος, καθώς και ένα διαγωνισμό φωτοβολταϊκών με 430 μεγαβάτ. Όπως έχει ήδη αναφέρει σε ρεπορτάζ του το energypress, οι διαγωνισμοί αυτοί αναμένεται να γίνουν τον Ιούνιο με απαιτητό επίπεδο ανταγωνισμού +40%.
      Για το 2020 από την Υπουργική Απόφαση προβλέπεται η διεξαγωγή ενός κοινού διαγωνισμού με ισχύ 500 μεγαβάτ, καθώς και ενός διαγωνισμού αιολικών με 300 μεγαβάτ, ενός διαγωνισμού για μικρές ανεμογεννήτριες με προσφερόμενη ισχύ 20 μεγαβάτ και ενός διαγωνισμού φωτοβολταϊκών με 300 μεγαβάτ.
      Αναλυτικότερα, την εικόνα για τους προσεχείς διαγωνισμούς μπορείτε να τη δείτε αναλυτικά στον εξής πίνακα:
        Όσον αφορά τις τιμές, η απόφαση αναφέρει τα εξής:
      1) Για την πρώτη ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών ανά είδος ανταγωνιστικών διαδικασιών, τεχνολογία και κατηγορία σταθμών, η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή προσφοράς καθορίζεται:
      α. Για την ειδική κατά τεχνολογία ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για φωτοβολταϊκούς σταθμούς εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης ή ίσης των 500 kW και μικρότερης ή ίσης των 20 MW, στα 69,26 €/MWh .
      β. Για την ειδική κατά τεχνολογία ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για αιολικούς σταθμούς μέγιστης ισχύος παραγωγής μεγαλύτερης των 3 MW και μικρότερης ή ίσης των 50 MW και για αιολικούς σταθμούς που ανήκουν σε Ε.Κοιν. Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 6 MW και μικρότερης ή ίσης των 50 MW, στα 69,18 €/MWh.
      γ. Για την ειδική κατά περιοχή ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την κάλυψη του περιθωρίου του ειδικού διασυνδετικού έργου «Σύνδεση Ν. Μάκρη – Πολυπόταμος και Δίκτυο ΥΤ Ν. Εύβοιας», στα 65€/MWh.
      δ. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά περιοχή, μετά τη διασύνδεση ενός ή περισσοτέρων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά την έννοια της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν.3468/2006, όπως ισχύει, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2.α
      2. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών μετά την πρώτη ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών ανά είδος ανταγωνιστικών διαδικασιών, τεχνολογία και κατηγορία σταθμών, η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή προσφοράς καθορίζεται:
      α. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά τεχνολογία, ως η μέση τιμή που προκύπτει από τη μεσοσταθμική τιμή των κατακυρωθεισών προσφορών της προηγηθείσας ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών της ίδιας τεχνολογίας και κατηγορίας και της ανώτατης επιτρεπόμενης τιμής προσφοράς της προηγηθείσας ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών της ίδιας τεχνολογίας και κατηγορίας.
      β. Για τις κοινές ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών, ως η ελάχιστη τιμή μεταξύ των υψηλότερων κατακυρωθεισών προσφορών σε καθεμιά από τις αμέσως προηγούμενες ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών, ειδικές κατά τεχνολογία, των κατηγοριών «αιολικοί σταθμοί Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 3 MW και μικρότερης ή ίσης των 50 MW» και «φωτοβολταϊκοί σταθμοί εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης ή ίσης των 500 kW και μικρότερης ή ίσης των 20 MW», απομειούμενη κατά 1%.
      γ. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά περιοχή, μετά τη διασύνδεση ενός ή περισσοτέρων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά την έννοια της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν.3468/2006, όπως ισχύει, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2α. 
      Η απόφαση εδώ: https://energypress.gr/sites/default/files/media/6k8a4653p8-fea.pdf

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το ΥΠΕΝ δημοσίευσε την υπουργική απόφαση με την οποία ρυθμίζει το πλήθος, την ισχύ και τις τιμές των διαγωνισμών ΑΠΕ για φέτος και το 2020.
      Αναλυτικότερα, η απόφαση (βλέπε το επισυναπτόμενο στο τέλος του κειμένου) προβλέπει για φέτος ένα διαγωνισμό αιολικών με 400 μεγαβάτ προσφερόμενης ισχύος, καθώς και ένα διαγωνισμό φωτοβολταϊκών με 430 μεγαβάτ. Όπως έχει ήδη αναφέρει σε ρεπορτάζ του το energypress, οι διαγωνισμοί αυτοί αναμένεται να γίνουν τον Ιούνιο με απαιτητό επίπεδο ανταγωνισμού +40%.
      Για το 2020 από την Υπουργική Απόφαση προβλέπεται η διεξαγωγή ενός κοινού διαγωνισμού με ισχύ 500 μεγαβάτ, καθώς και ενός διαγωνισμού αιολικών με 300 μεγαβάτ, ενός διαγωνισμού για μικρές ανεμογεννήτριες με προσφερόμενη ισχύ 20 μεγαβάτ και ενός διαγωνισμού φωτοβολταϊκών με 300 μεγαβάτ.
      Αναλυτικότερα, την εικόνα για τους προσεχείς διαγωνισμούς μπορείτε να τη δείτε αναλυτικά στον εξής πίνακα:
        Όσον αφορά τις τιμές, η απόφαση αναφέρει τα εξής:
      1) Για την πρώτη ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών ανά είδος ανταγωνιστικών διαδικασιών, τεχνολογία και κατηγορία σταθμών, η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή προσφοράς καθορίζεται:
      α. Για την ειδική κατά τεχνολογία ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για φωτοβολταϊκούς σταθμούς εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης ή ίσης των 500 kW και μικρότερης ή ίσης των 20 MW, στα 69,26 €/MWh .
      β. Για την ειδική κατά τεχνολογία ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για αιολικούς σταθμούς μέγιστης ισχύος παραγωγής μεγαλύτερης των 3 MW και μικρότερης ή ίσης των 50 MW και για αιολικούς σταθμούς που ανήκουν σε Ε.Κοιν. Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 6 MW και μικρότερης ή ίσης των 50 MW, στα 69,18 €/MWh.
      γ. Για την ειδική κατά περιοχή ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την κάλυψη του περιθωρίου του ειδικού διασυνδετικού έργου «Σύνδεση Ν. Μάκρη – Πολυπόταμος και Δίκτυο ΥΤ Ν. Εύβοιας», στα 65€/MWh.
      δ. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά περιοχή, μετά τη διασύνδεση ενός ή περισσοτέρων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά την έννοια της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν.3468/2006, όπως ισχύει, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2.α
      2. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών μετά την πρώτη ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών ανά είδος ανταγωνιστικών διαδικασιών, τεχνολογία και κατηγορία σταθμών, η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή προσφοράς καθορίζεται:
      α. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά τεχνολογία, ως η μέση τιμή που προκύπτει από τη μεσοσταθμική τιμή των κατακυρωθεισών προσφορών της προηγηθείσας ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών της ίδιας τεχνολογίας και κατηγορίας και της ανώτατης επιτρεπόμενης τιμής προσφοράς της προηγηθείσας ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών της ίδιας τεχνολογίας και κατηγορίας.
      β. Για τις κοινές ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών, ως η ελάχιστη τιμή μεταξύ των υψηλότερων κατακυρωθεισών προσφορών σε καθεμιά από τις αμέσως προηγούμενες ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών, ειδικές κατά τεχνολογία, των κατηγοριών «αιολικοί σταθμοί Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 3 MW και μικρότερης ή ίσης των 50 MW» και «φωτοβολταϊκοί σταθμοί εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης ή ίσης των 500 kW και μικρότερης ή ίσης των 20 MW», απομειούμενη κατά 1%.
      γ. Για τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά περιοχή, μετά τη διασύνδεση ενός ή περισσοτέρων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά την έννοια της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν.3468/2006, όπως ισχύει, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2α. 
      Η απόφαση εδώ: https://energypress.gr/sites/default/files/media/6k8a4653p8-fea.pdf
    • By Engineer
      Για συνδέσεις φ/β μέχρι 500 κιλοβάτ οι οποίες θα γίνουν από 1/1/2020 θα ισχύει η νέα μεθοδολογία υπολογισμού της ταρίφας, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Για τα φ/β πάρκα έως 500 κιλοβάτ που θα συνδεθούν έως 31/12/2019 ισχύει η σημερινή μεθοδολογία.
      Νωρίτερα, το energypress έγραφε:
      Ικανοποιητική "ταρίφα", πάνω από εκείνην που έδινε η παλιά μεθοδολογία, προκύπτει από τη νέα ρύθμιση για τα φωτοβολταϊκά μέχρι 500 KW που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς η Τιμή Αναφοράς με τη νέα ρύθμιση φτάνει τα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα έναντι των 66,42 ευρώ ανά Μεγαβατώρα που "έδινε" η προηγούμενη μεθοδολογία (1,1 επί την μέση ΟΤΣ της προηγούμενης χρονιάς).
      Ταυτόχρονα όμως, για να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα της αυξημένης ταρίφας οι μεγάλοι επενδυτές με τη μέθοδο της κατάτμησης και καταστρατήγησης της υποχρέωσης συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, το νομοσχέδιο έχει νέο ισχυρό "κόφτη".
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, άμεσα ή έμμεσα, μπορεί να κατέχει έως δύο έργα που δικαιούνται να συνάπτουν συμβάσεις ενίσχυσης εκτός διαγωνισμών, ενώ οι Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 (Α’ 9) μπορούν να κατέχουν αντίστοιχα έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος έως 18 MW.
      Όπως προαναφέρθηκε, στο νομοσχέδιο ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς για φωτοβολταϊκά κάτω από 500 KW η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους προσαυξημένη κατά 5%. Αυτό, αν ισχύσει άμεσα, για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2019 δίνει τιμή στα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2020 η τιμή θα διαμορφωθεί με βάση τους διαγωνισμούς που θα γίνουν μέσα στο 2019.
      Για φωτοβολταϊκά μέχρι 1 MW που ανήκουν σε ενεργειακές κοινότητες, ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην εν λόγω κατηγορία φ/β σταθμών ή, αν δεν έχει διενεργηθεί διαγωνισμός στην κατηγορία, στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους, προσαυξημένη κατά 10%.
      Διαβάστε εδώ τα πλήρη κείμενα του νομοσχεδίου όπως κατατέθηκαν στη Βουλή: https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=5a4126ae-0f47-4cd1-a7eb-aa03018829b9

      View full είδηση
    • By Engineer
      Για συνδέσεις φ/β μέχρι 500 κιλοβάτ οι οποίες θα γίνουν από 1/1/2020 θα ισχύει η νέα μεθοδολογία υπολογισμού της ταρίφας, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Για τα φ/β πάρκα έως 500 κιλοβάτ που θα συνδεθούν έως 31/12/2019 ισχύει η σημερινή μεθοδολογία.
      Νωρίτερα, το energypress έγραφε:
      Ικανοποιητική "ταρίφα", πάνω από εκείνην που έδινε η παλιά μεθοδολογία, προκύπτει από τη νέα ρύθμιση για τα φωτοβολταϊκά μέχρι 500 KW που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς η Τιμή Αναφοράς με τη νέα ρύθμιση φτάνει τα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα έναντι των 66,42 ευρώ ανά Μεγαβατώρα που "έδινε" η προηγούμενη μεθοδολογία (1,1 επί την μέση ΟΤΣ της προηγούμενης χρονιάς).
      Ταυτόχρονα όμως, για να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα της αυξημένης ταρίφας οι μεγάλοι επενδυτές με τη μέθοδο της κατάτμησης και καταστρατήγησης της υποχρέωσης συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, το νομοσχέδιο έχει νέο ισχυρό "κόφτη".
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, άμεσα ή έμμεσα, μπορεί να κατέχει έως δύο έργα που δικαιούνται να συνάπτουν συμβάσεις ενίσχυσης εκτός διαγωνισμών, ενώ οι Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 (Α’ 9) μπορούν να κατέχουν αντίστοιχα έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος έως 18 MW.
      Όπως προαναφέρθηκε, στο νομοσχέδιο ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς για φωτοβολταϊκά κάτω από 500 KW η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους προσαυξημένη κατά 5%. Αυτό, αν ισχύσει άμεσα, για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2019 δίνει τιμή στα 73,18 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Για τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2020 η τιμή θα διαμορφωθεί με βάση τους διαγωνισμούς που θα γίνουν μέσα στο 2019.
      Για φωτοβολταϊκά μέχρι 1 MW που ανήκουν σε ενεργειακές κοινότητες, ορίζεται ως Τιμή Αναφοράς η μεσοσταθμική Τιμή Αναφοράς που προέκυψε κατά τις ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών που αφορούν στην εν λόγω κατηγορία φ/β σταθμών ή, αν δεν έχει διενεργηθεί διαγωνισμός στην κατηγορία, στην ίδια τεχνολογία του προηγούμενου έτους, προσαυξημένη κατά 10%.
      Διαβάστε εδώ τα πλήρη κείμενα του νομοσχεδίου όπως κατατέθηκαν στη Βουλή: https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=5a4126ae-0f47-4cd1-a7eb-aa03018829b9
    • By Engineer
      Ηλεκτρονικά γίνεται από φέτος η έκδοση τιμολογίων και η τήρηση των βιβλίων εσόδων-εξόδων της Εφορίας. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τις ΔΟΥ για τις κοσμογονικές αλλαγές που επίκεινται και από το καλοκαίρι πρόκειται να μεταμορφώσουν τις παραδοσιακές μορφές δηλώσεων και ελέγχου των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
      Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε επιτελείς των ΔΟΥ όλης της χώρας, ως το τέλος του Ιουνίου θα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η ηλεκτρονική έκδοση και τήρηση των τιμολογίων. Για τον σκοπό αυτό η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ήδη την ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα καταχωρούνται τα τιμολόγια που θα εκδίδονται.
      Το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε ώριμο στάδιο και αρχικά θα υποχρεώνει τους εκδότες να αναρτούν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια για τις πωλήσεις τους. 
      Ταυτόχρονα θα ενημερώνεται αυτομάτως όμως και η μερίδα των τιμολογίων του λήπτη (αγοραστή) των υπηρεσιών.
       
      Τι σημαίνουν όλα αυτά;
       
      ■ Η ΑΑΔΕ θα μπορεί να γνωρίζει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο τους τζίρους των πωλήσεων κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία.
      ■ Περιορίζεται δραστικά ο κίνδυνος έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων, καθώς η διασταύρωση θα γίνεται online και όχι με πολύμηνη καθυστέρηση - ή και με μαγνητικές δισκέτες όπως συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι σήμερα!
      ■ Παίρνει τέλος ο βραχνάς μιας σειράς υποχρεώσεων υποβολής δηλώσεων που επιβάλλονται για ελεγκτικούς λόγους μέχρι σήμερα (όπως συγκεντρωτικές τιμολογίων, ΜΥΦ κ.λπ). Αντί λοιπόν αυτές να αποτελούν φόβητρο για τους φοροφυγάδες, έχουν καταντήσει γραφειοκρατικές διαδικασίες που παίρνουν συνεχώς παρατάσεις (ως και 15 μήνες!), αποτελώντας παράλληλα τη συνήθη αιτία επιβολής προστίμων (100 ευρώ και άνω) για τυπική παράλειψη ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων σε βάρος νομοταγών φορολογουμένων που πνίγονται στο πέλαγος των λογιστικών υποχρεώσεών τους.
      Πώς θα λειτουργεί
       
      Ουσιαστικά, όμως, με το πέρασμα στη νέα εποχή, από το καλοκαίρι θα γίνεται ηλεκτρονικά η τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
      Οι επιτηδευματίες θα συνδέονται στο Τaxisnet όπου: 
      ■ Θα βλέπουν μια ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούν λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.
      ■ Θα εμφανίζεται και μια αντίστοιχη φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
      ■ Η ηλεκτρονική εφαρμογή θα υπολογίζει αυτόματα το άθροισμα εσόδων και δαπανών αναλυτικά για κάθε μήνα ή τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης. Ετσι, θα μπορούν να παρακολουθούνται καλύτερα και «ύποπτες» συναλλαγές ή κινήσεις ανά περίοδο ή και ανά ημέρα ακόμη! Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται ο ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου, τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, οι αποσβέσεις, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη. 
       
      Καταργούνται υποχρεώσεις
       
      Με την πιλοτική έναρξη του μέτρου και κάθε μήνα οι λήπτες τιμολογίων θα ελέγχουν και θα αποδέχονται ή θα απορρίπτουν τις συναλλαγές που οι εκδότες τους θα δηλώνουν ότι διενήργησαν. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέονται στο Διαδίκτυο και να συμπληρώνουν φόρμα ή να αποστέλλουν ειδικές καταστάσεις στην ΑΑΔΕ. Μόνη ευθύνη του λήπτη θα είναι να διορθώσει ή να συμπληρώσει τυχόν παραλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία τιμολογίων που θα έχουν συμπληρώσει οι εκδότες τους. Στόχος είναι η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος που θα ξεκινήσει το 2020, όταν ανεξαιρέτως όλοι οι επιτηδευματίες θα χρησιμοποιούν πλέον την ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα.
      Ετσι, από το 2020 δεν θα έχει πλέον καμία αξία η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων ή δηλώσεων στοιχείων τιμολογίων, όπως γίνεται σήμερα, για συναλλαγές που τηρούνται χειρόγραφα. Η σχετική υποχρέωση είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε πάμπολλους επιτηδευματίες (ιδίως στους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις), με αποτέλεσμα να ναυαγήσει η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει το 2013 να υποβάλλονται και ανά τρίμηνο ακόμα!
      Με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, όμως, καταργείται και η ανάγκη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, αφού τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων θα εμφανίζεται ταυτόχρονα τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία όσο και στο Τaxisnet. Ετσι, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του ΦΠΑ που έχει εισπραχθεί από τον επιτηδευματία, αλλά και τον εκπιπτόμενο ΦΠΑ των εξόδων που πρέπει να αφαιρεθεί προκειμένου να αποδοθεί το καθαρό ποσό του φόρου στο Δημόσιο.
      του Κωστή Πλάντζου

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.