Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Προετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση για τις μεγάλες εκπτώσεις στα έργα

    Εγκύκλιο για τις μεγάλες εκπτώσεις στα δημόσια έργα που εκτρέπουν ως επί το πλείστον τους διαγωνισμούς και οδηγούν σε βάλτο μεγάλα και μικρά έργα, ετοιμάζεται να υπογράψει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης σε συνεργασία με την Κομισιόν.

    Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η εγκύκλιος θα βάζει κανόνες για την ερμηνεία των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, αλλά θα είναι προαιρετικού χαρακτήρα καθώς θα είναι στην ευχέρεια του κάθε κρατικού φορέα αν θα εντάξει στα τεύχη δημοπράτησης.

    Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως «η εγκύκλιος βγαίνει για να υπάρχουν ενιαίοι κανόνες στην περίπτωση που κάποιος φορέας θέλει να περιορίσει τις ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές. Ωστόσο, τονίζουν ότι υπάρχει αντίσταση από την αγορά για να σπάσει το απόστημα των χαμηλών προσφορών.

    Στο υπουργείο έχουν πολλά παραδείγματα έργων που βάλτωσαν λόγω μεγάλων εκπτώσεων ή ακόμη και νέων έργων όπως το Πάτρα-Πύργος που αντιμετωπίζουν τους ίδιους κινδύνους. Οι σχετικές συμβάσεις πάντως (οι 6 από τις 8 και ενδεχομένως και οι 7 από τις 8) αναμένεται να κατατεθούν εκτός απροόπτου ακόμη και σήμερα στην βουλή.

    Χθες, ο υπουργός Υποδομών, μετά την συνεργασία που είχε με την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου, έδωσε ένα πλαίσιο προγραμματισμού για τα ώριμα έργα που αναμένεται να τρέξουν το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα ανακοινώθηκε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί στο Ηράκλειο η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Επιπλέον, με κοινοτική χρηματοδότηση όπως ανακοίνωσε σε κοινή συνέντευξη τύπου με την κ. Κρέτσου, θα προχωρήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, το βόρειο τμήμα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (ο σχετικός φάκελος θα σταλεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν και για να προχωρήσει η χρηματόδότηση από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) και η παράκαμψη της Χαλκίδας προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.

    Μέσα στον Μάρτιο προβλέπεται να ανακοινωθεί η προεπιλογή για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που προωθείται μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών (σύμβαση παραχώρησης, ΣΔΙΤ και ένα μικρό τμήμα ως δημόσιο έργο). Ο αρχικός προϋπολογισμός των δύο διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και μέσω ΣΔΙΤ, φτάνει τα 1,6 δισ. ευρώ ενώ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι και ξένοι επενδυτές ή διαχειριστές οδικών αξόνων.

    Κοντά στο 1 δις. ευρώ εκτιμάται το κόστος για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Συμφωνήθηκε, επίσης, με την Κομισιόν πως η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας και ο ΒΟΑΚ θα είναι «έργα – γέφυρες» δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν και από κοινοτικά κονδύλια της επόμενης προγραμματικής περιόδου.

    Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε χθες πως μέσα στον Μάρτιο θα παραδοθεί και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών το οποίο έχει δύο σταθμούς, το 2027 και το 2037. Το στρατηγικό σχέδιο θα δεσμεύει το υπουργείο Μεταφορών για 20 χρόνια και «αν δεν το ακολουθήσουν οι επομενοι υπουργοί θα πρέπει να εξηγήσουν γιατί», ενώ «θα περιλαμβάνει και δείκτες (π.χ. για την κυκλοφορία, κ.α.) και όχι μόνο έργα».



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Η δεύτερη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2014-2020 έγινε στο τέλος του περασμένου έτους με σκοπό τον εξορθολογισμό του προγράμματος και την ένταξη ή απένταξη έργων ανάλογα με την ωριμότητα την οποία βρίσκονται. Το ypodomes.com ξεκινά από σήμερα ένα αφιέρωμα για τα έργα αυτά, βάζοντας ως πρώτα τα σιδηροδρομικά έργα, που πλέον είναι η γραμμή του πυρός στον κατασκευαστικό κλάδο.
      Σε αυτά θα δούμε τα πιο σπουδαία έργα που είτε εκτελούνται είτε οδεύουν προς υλοποίηση μέσα από το "γυάλινο πρίσμα" του ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με τη 2η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2014-2020 το οποίο περιλαμβάνει και τη χρηματοδότηση από το CEF, τα σιδηροδρομικά έργα που χρηματοδοτούνται είναι:
      1.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας του δικτύου, όπως η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ–Πάτρας) στα τμήματα Διακοπτό – Ροδοδάφνη και Ρίο–Πάτρα, η οποία θα διασυνδέει σιδηροδρομικά το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας με την Αθήνα και το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.
      2.Ηλεκτροκίνηση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη
      3.Αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο διασυνοριακό άξονα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας που διασυνδέει σιδηροδρομικά την χώρα με τη Βουλγαρία και στη συνέχεια με τη Ρουμανία και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και εντάσσεται στο Έργο Βασικού Δικτύου "Πολυτροπικός Διάδρομος Μεταφορών Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου - Orient/East-MedCorridor", καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη που αποτελεί τη δεύτερη διασυνοριακή σιδηροδρομική πύλη της χώρας.
      4.Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ΠΑΘΕ/Π) και τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.
      5.Εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε επιλεγμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που σε συνδυασμό με άλλες παρεμβάσεις ολοκληρώνουν την εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων στον ΠΑΘΕ/Π, όπως ο εκσυγχρονισμός της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π (πλην τμήματος Τιθορέα-Δομοκός), και η προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π.
      6.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη–Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση)
      Επίσης περιλαμβάνονται και άλλα έργα βελτίωσης κυρίως του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ/Π για εξασφάλιση συνεκτικού και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ποιότητας, καθώς και με συνδέσεις πόλων ανάπτυξης και λιμένων με τον ΠΑΘΕ/Π. Αυτά είναι:
      7.Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στον κλάδο του ΠΑΘΕ/Π Λάρισα–Βόλος,
      8.Προαστιακή σύνδεση του Λουτρακίου (τουριστικός πόλος) με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα, καθώς και άλλες συνδέσεις (π.χ. ΒΙ.ΠΕ, λιμάνια)
      9.Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ Κιλκίς με σιδηροδρομικό δίκτυο
      10.Συνδεση ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης με σιδηροδρομικό δίκτυο.
      Ακόμα έχουμε έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π στην περιφέρεια Αττικής. Οι δράσεις αφορούν αναβάθμιση της υφιστάμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας, με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και συστημάτων διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας για αύξηση χωρητικότητας και άρση των καθυστερήσεων, όπως:
      11.Αναβάθμιση του άξονα ΠΑΘΕ/Π στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη, που βελτιώνει στο τμήμα αυτό τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας,
      12.Αναβάθμιση του τμήματος Πειραιάς - Αθήνα - 3 Γέφυρες και του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (και σύνδεση με ΜΕΤΡΟ), που αποτελούν έργα υποδομής απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής (προαστιακού επιπέδου) και συνολικά της χώρας, δεδομένου ότι ο ΣΣ Αθηνών αποτελεί κομβικό σημείο για τις μετακινήσεις στον υπεραστικό σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ. Παράλληλα, η υλοποίηση των δράσεων συμβάλλει στην εκπλήρωση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας του δικτύου.
      Έχουμε επίσης ένα αστικό σιδηροδρομικό έργο που είναι το:
      13.Θέση σε λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.
      Τέλος έχουμε ένα σιδηροδρομικό  έργο που χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας:
      14.Αναβάθμιση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
      Διαβάστε στο αυριανό αφιέρωμα τα μεγάλα οδικά έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 και την Πέμπτη τα έργα Μετρό-Αστικών Συγκοινωνιών.
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η δεύτερη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2014-2020 έγινε στο τέλος του περασμένου έτους με σκοπό τον εξορθολογισμό του προγράμματος και την ένταξη ή απένταξη έργων ανάλογα με την ωριμότητα την οποία βρίσκονται. Το ypodomes.com ξεκινά από σήμερα ένα αφιέρωμα για τα έργα αυτά, βάζοντας ως πρώτα τα σιδηροδρομικά έργα, που πλέον είναι η γραμμή του πυρός στον κατασκευαστικό κλάδο.
      Σε αυτά θα δούμε τα πιο σπουδαία έργα που είτε εκτελούνται είτε οδεύουν προς υλοποίηση μέσα από το "γυάλινο πρίσμα" του ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με τη 2η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2014-2020 το οποίο περιλαμβάνει και τη χρηματοδότηση από το CEF, τα σιδηροδρομικά έργα που χρηματοδοτούνται είναι:
      1.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας του δικτύου, όπως η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ–Πάτρας) στα τμήματα Διακοπτό – Ροδοδάφνη και Ρίο–Πάτρα, η οποία θα διασυνδέει σιδηροδρομικά το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας με την Αθήνα και το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.
      2.Ηλεκτροκίνηση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη
      3.Αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο διασυνοριακό άξονα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας που διασυνδέει σιδηροδρομικά την χώρα με τη Βουλγαρία και στη συνέχεια με τη Ρουμανία και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και εντάσσεται στο Έργο Βασικού Δικτύου "Πολυτροπικός Διάδρομος Μεταφορών Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου - Orient/East-MedCorridor", καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη που αποτελεί τη δεύτερη διασυνοριακή σιδηροδρομική πύλη της χώρας.
      4.Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ΠΑΘΕ/Π) και τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.
      5.Εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε επιλεγμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που σε συνδυασμό με άλλες παρεμβάσεις ολοκληρώνουν την εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων στον ΠΑΘΕ/Π, όπως ο εκσυγχρονισμός της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π (πλην τμήματος Τιθορέα-Δομοκός), και η προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π.
      6.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη–Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση)
      Επίσης περιλαμβάνονται και άλλα έργα βελτίωσης κυρίως του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ/Π για εξασφάλιση συνεκτικού και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ποιότητας, καθώς και με συνδέσεις πόλων ανάπτυξης και λιμένων με τον ΠΑΘΕ/Π. Αυτά είναι:
      7.Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στον κλάδο του ΠΑΘΕ/Π Λάρισα–Βόλος,
      8.Προαστιακή σύνδεση του Λουτρακίου (τουριστικός πόλος) με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα, καθώς και άλλες συνδέσεις (π.χ. ΒΙ.ΠΕ, λιμάνια)
      9.Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ Κιλκίς με σιδηροδρομικό δίκτυο
      10.Συνδεση ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης με σιδηροδρομικό δίκτυο.
      Ακόμα έχουμε έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π στην περιφέρεια Αττικής. Οι δράσεις αφορούν αναβάθμιση της υφιστάμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας, με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και συστημάτων διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας για αύξηση χωρητικότητας και άρση των καθυστερήσεων, όπως:
      11.Αναβάθμιση του άξονα ΠΑΘΕ/Π στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη, που βελτιώνει στο τμήμα αυτό τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας,
      12.Αναβάθμιση του τμήματος Πειραιάς - Αθήνα - 3 Γέφυρες και του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (και σύνδεση με ΜΕΤΡΟ), που αποτελούν έργα υποδομής απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής (προαστιακού επιπέδου) και συνολικά της χώρας, δεδομένου ότι ο ΣΣ Αθηνών αποτελεί κομβικό σημείο για τις μετακινήσεις στον υπεραστικό σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ. Παράλληλα, η υλοποίηση των δράσεων συμβάλλει στην εκπλήρωση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας του δικτύου.
      Έχουμε επίσης ένα αστικό σιδηροδρομικό έργο που είναι το:
      13.Θέση σε λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.
      Τέλος έχουμε ένα σιδηροδρομικό  έργο που χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας:
      14.Αναβάθμιση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
      Διαβάστε στο αυριανό αφιέρωμα τα μεγάλα οδικά έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 και την Πέμπτη τα έργα Μετρό-Αστικών Συγκοινωνιών.
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
    • Από Engineer
      Απομένουν 24 ημέρες -εκτός απροόπτου- για να εκπνεύσει η προθεσμία με την οποία προβλέπεται έκπτωση 10% επί του προστίμου για όσους υπαχθούν στο νόμο 4495/2017 μέχρι και τις 8 Απριλίου.
      Αν και κύκλοι μηχανικών εκτιμούν πως δεν αποκλείεται το υπουργείο Περιβάλλοντος να δώσει στο παρά πέντε μια ακόμα παράταση προκειμένου οι πολίτες να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων, συστήνουν σε κάθε περίπτωση στους ιδιοκτήτες να σπεύσουν να τακτοποιήσουν τα ακίνητά τους και αυτό γιατί μετά τη λήξη του νόμου, δηλαδή στις 9 Νοεμβρίου, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς, αφού πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες.
      Μέχρι τις 8 Απριλίου, πάντως, θα μπορεί να γίνει τακτοποίηση με έκπτωση 10% ενώ μετά τις 8/4 και έως τις 8 Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν πρόστιμα προσαυξημένα κατά 10%. Αντίστοιχα, όσοι ιδιοκτήτες προβούν σε τακτοποίηση μετά τις 8 Οκτωβρίου και έως τις 9 Νοεμβρίου θα έχουν προσαυξήσεις στα πρόστιμα κατά 20%.
      Σύμφωνα με το νόμο, προβλέπεται περαιτέρω μείωση προστίμου κατά 10% όταν ο αιτών υποβάλλει μελέτη στατικής επάρκειας, ενώ αντιθέτως το πρόστιμο αυξάνεται κατά 10% εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση βρίσκεται σε περιοχές προστασίας για τις οποίες έχουν εκδοθεί και ισχύουν Προεδρικά Διατάγματα καθορισμού όρων δόμησης.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση προβλέπει μειωμένο κόστος παραβόλου με εξαίρεση τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες, το οποίο θα ξεκινά από τα 250 ευρώ, αλλά και πληρωμή των προστίμων σε 100 μηνιαίες δόσεις. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα συμψηφισμού του 50% των προστίμων για αυθαίρετα στα οποία θα γίνουν εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης και στατικής επάρκειας.
      Ακόμη, διαγράφονται τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σε περιπτώσεις κατεδάφισης αυθαιρέτων στις περιοχές που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του Ιουλίου. Πλέον, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, καθορίζεται ενιαία τιμολόγηση για τις εργασίες κατεδάφισης και απομάκρυνσης των οικοδομικών αποβλήτων, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού των εργασιών ως έργου ή υπηρεσίας.
      Όπως αναφέρουν μηχανικοί στον Ελεύθερο Τύπο, ήδη μεγάλη μερίδα πολιτών έχει προχωρήσει στην τακτοποίηση αυθαίρετων κτισμάτων. Ωστόσο, όπως σημειώνουν, παραμένει ένα μεγάλο ποσοστό το οποίο θα κινήσει τις σχετικές διαδικασίες λίγες μέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία. Άλλοι ιδιοκτήτες πάλι, αναμένουν να κατατεθεί στη Βουλή ο νόμος για τις οικιστικές πυκνώσεις – δηλαδή τα δασικά αυθαίρετα, καθώς πολλοί εξ αυτών ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυθαιρετούχων.
      Στις 9 Νοεμβρίου, πάντως, όσοι ιδιοκτήτες δεν προχώρησαν σε καμία ενέργεια αναμένεται να τα βρουν… σκούρα με τους ελεγκτές δόμησης, αφού όπως έχει επικοινωνήσει το ΥΠΕΝ πρόκειται να γίνονται κατεδαφίσεις-εξπρές.
      Ειδικότερα, η λήξη του νόμου 4495/17 θα σηματοδοτήσει την έναρξη της διαδικασίας κατεδάφισης όποιων αυθαιρέτων βρίσκονται σε δασικές εκτάσεις και δεν έχουν δηλωθεί. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ και για τις περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες προβαίνουν σε κατεδάφιση των αυθαίρετων κτισμάτων τους, το αρμόδιο για τη διαπίστωση της κατεδάφισης όργανο συντάσσει και εκδίδει πρωτόκολλο συμμόρφωσης, με το οποίο βεβαιώνεται η εκτέλεση της κατεδάφισης από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Το πρωτόκολλο κατεδάφισης κοινοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσίες Δόμησης για να εφαρμοστεί η διαδικασία διαγραφής προστίμων.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που έχει διαφοροποιηθεί η αυθαίρετη κατασκευή (ως προς τις διαστάσεις ή το υλικό, τη θέση ή αν έχουν γίνει επεκτάσεις), τότε σε σχέση με το αρχικό πρωτόκολλο κατεδάφισης η διαδικασία εξελίσσεται χωρίς να είναι απαραίτητη η έκδοση νέου πρωτοκόλλου.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Απομένουν 24 ημέρες -εκτός απροόπτου- για να εκπνεύσει η προθεσμία με την οποία προβλέπεται έκπτωση 10% επί του προστίμου για όσους υπαχθούν στο νόμο 4495/2017 μέχρι και τις 8 Απριλίου.
      Αν και κύκλοι μηχανικών εκτιμούν πως δεν αποκλείεται το υπουργείο Περιβάλλοντος να δώσει στο παρά πέντε μια ακόμα παράταση προκειμένου οι πολίτες να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων, συστήνουν σε κάθε περίπτωση στους ιδιοκτήτες να σπεύσουν να τακτοποιήσουν τα ακίνητά τους και αυτό γιατί μετά τη λήξη του νόμου, δηλαδή στις 9 Νοεμβρίου, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς, αφού πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες.
      Μέχρι τις 8 Απριλίου, πάντως, θα μπορεί να γίνει τακτοποίηση με έκπτωση 10% ενώ μετά τις 8/4 και έως τις 8 Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν πρόστιμα προσαυξημένα κατά 10%. Αντίστοιχα, όσοι ιδιοκτήτες προβούν σε τακτοποίηση μετά τις 8 Οκτωβρίου και έως τις 9 Νοεμβρίου θα έχουν προσαυξήσεις στα πρόστιμα κατά 20%.
      Σύμφωνα με το νόμο, προβλέπεται περαιτέρω μείωση προστίμου κατά 10% όταν ο αιτών υποβάλλει μελέτη στατικής επάρκειας, ενώ αντιθέτως το πρόστιμο αυξάνεται κατά 10% εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση βρίσκεται σε περιοχές προστασίας για τις οποίες έχουν εκδοθεί και ισχύουν Προεδρικά Διατάγματα καθορισμού όρων δόμησης.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση προβλέπει μειωμένο κόστος παραβόλου με εξαίρεση τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες, το οποίο θα ξεκινά από τα 250 ευρώ, αλλά και πληρωμή των προστίμων σε 100 μηνιαίες δόσεις. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα συμψηφισμού του 50% των προστίμων για αυθαίρετα στα οποία θα γίνουν εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης και στατικής επάρκειας.
      Ακόμη, διαγράφονται τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σε περιπτώσεις κατεδάφισης αυθαιρέτων στις περιοχές που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του Ιουλίου. Πλέον, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, καθορίζεται ενιαία τιμολόγηση για τις εργασίες κατεδάφισης και απομάκρυνσης των οικοδομικών αποβλήτων, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού των εργασιών ως έργου ή υπηρεσίας.
      Όπως αναφέρουν μηχανικοί στον Ελεύθερο Τύπο, ήδη μεγάλη μερίδα πολιτών έχει προχωρήσει στην τακτοποίηση αυθαίρετων κτισμάτων. Ωστόσο, όπως σημειώνουν, παραμένει ένα μεγάλο ποσοστό το οποίο θα κινήσει τις σχετικές διαδικασίες λίγες μέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία. Άλλοι ιδιοκτήτες πάλι, αναμένουν να κατατεθεί στη Βουλή ο νόμος για τις οικιστικές πυκνώσεις – δηλαδή τα δασικά αυθαίρετα, καθώς πολλοί εξ αυτών ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυθαιρετούχων.
      Στις 9 Νοεμβρίου, πάντως, όσοι ιδιοκτήτες δεν προχώρησαν σε καμία ενέργεια αναμένεται να τα βρουν… σκούρα με τους ελεγκτές δόμησης, αφού όπως έχει επικοινωνήσει το ΥΠΕΝ πρόκειται να γίνονται κατεδαφίσεις-εξπρές.
      Ειδικότερα, η λήξη του νόμου 4495/17 θα σηματοδοτήσει την έναρξη της διαδικασίας κατεδάφισης όποιων αυθαιρέτων βρίσκονται σε δασικές εκτάσεις και δεν έχουν δηλωθεί. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ και για τις περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες προβαίνουν σε κατεδάφιση των αυθαίρετων κτισμάτων τους, το αρμόδιο για τη διαπίστωση της κατεδάφισης όργανο συντάσσει και εκδίδει πρωτόκολλο συμμόρφωσης, με το οποίο βεβαιώνεται η εκτέλεση της κατεδάφισης από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Το πρωτόκολλο κατεδάφισης κοινοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσίες Δόμησης για να εφαρμοστεί η διαδικασία διαγραφής προστίμων.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που έχει διαφοροποιηθεί η αυθαίρετη κατασκευή (ως προς τις διαστάσεις ή το υλικό, τη θέση ή αν έχουν γίνει επεκτάσεις), τότε σε σχέση με το αρχικό πρωτόκολλο κατεδάφισης η διαδικασία εξελίσσεται χωρίς να είναι απαραίτητη η έκδοση νέου πρωτοκόλλου.
    • Από Engineer
      Με στόχο να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν οι φορείς διοίκησης λιμένων, σχετικά με τη νέα πρόσκληση του Connecting Europe Facility (CEF) πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
      Το πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού €100 εκατ. αφορά στη χρηματοδότηση μελετών και  έργων στα είκοσι τα λιμάνια του εκτεταμένου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ - Μ) (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Καλαμάτα, Κατάκολο, Κέρκυρα, Κυλλήνη, Λαύριο, Μύκονος, Μυτιλήνη, Νάξος, Πάρος, Ραφήνα, Ρόδος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Σύρος, Χαλκίδα, Χανιά, Χίος) 
      Εξήντα πέντε (65.000.000) εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα ή/και μελέτες για σιδηροδρομικά, οδικά διασυνοριακά τμήματα του εκτεταμένου δικτύου ΔΕΔ-Μ καθώς και σε έργα ή/και μελέτες για τις συνδέσεις για την ανάπτυξη θαλάσσιων λιμένων του εκτεταμένου δικτύου ΔΕΔ-Μ. Τριάντα πέντε (35.000.000) εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα για τη μείωση του θορύβου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
      Καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 24η Απριλίου 2019.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.