Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Σήραγγα Όθρυος: Η δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας είναι έτοιμη

    Το μεγάλο τεστ στην μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα Όθρυος μήκους 6,4χλμ διεξήχθη στις 30 Νοεμβρίου και όπως λένε οι πρώτες πληροφορίες ήταν επιτυχές. Η άσκηση ετοιμότητας ήταν σε πραγματική κλίμακα για την λειτουργία της Σ.Σ. Όθρυος, όπως απαιτούν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές και η άσκηση πραγματοποιήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΕΚΑΒ και την Αστυνομία.

    Μετά την επιτυχία της άσκησης, η δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα Όθρυος, η δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, πίσω από εκείνη του Καλλιδρόμου, μπορεί να δοθεί σε εμπορική λειτουργία όταν ολοκληρωθούν πλήρως τα έργα στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός.

    Ένα σενάριο λέει πως πιθανόν από τις 15 Δεκεμβρίου ένα τμήμα της γραμμής που θα περιλαμβάνει τη Σήραγγα Όθρυος και θα φτάνει μέχρι τις Αγγείες, θα δοθεί ατύπως στην κυκλοφορία ενώ περίπου ένα μήνα αργότερα θα μπορέσει να δοθεί επίσημα η γραμμή στην κυκλοφορία.

    Την ίδια ώρα, δίνεται μάχη με το χρόνο για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Γέφυρας 26 στην Εκκάρα Φθιώτιδας και οι πληροφορίες λένε ότι ξεκίνησε το στρώσιμο των γραμμών και παράλληλα η ηλεκτροκίνηση. Είναι το σημείο κλειδί των έργων καθώς από αυτό το σημείο καθορίζεται χρονικά η ολοκλήρωση τους.

    Η πλήρης λειτουργία της γραμμής θα επιτρέψει τη δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τραίνων από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη χωρίς αλλαγή μηχανής, πράγμα που εκτιμάται ότι θα ρίξει σημαντικά την χρονοαπόσταση που σήμερα είναι περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά.

    Και ένα βίντεο παρουσίασης του έργου:

     



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στις 21 Νοεμβρίου 2018 ως φωτορεαλιστική απεικόνιση το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».
      Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.Θάνου Βούρδα, επί των ημερών του οποίου προετοιμάστηκε η δημοπράτηση του έργου, και των κ.κ. Χρήστου Δουκάκη και Χρήστου Διονέλη, Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντα Συμβούλου αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε το έργο της υπογειοποίησης των Σεπολίων, το οποίο θα αλλάξει την όψη της περιοχής.
      Ο κ.Θάνος Βούρδας επισήμανε «Το έργο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα, αφού διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του, το έργο ξεκινά».
      Παράλληλα τόνισε ότι «είναι ένα δύσκολο κατασκευαστικά έργο, που γίνεται σε γραμμή, η οποία λειτουργεί και βρίσκεται στον αστικό ιστό και επίσης λόγω του γεγονότος ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του Μετρό και αγωγούς της ΕΥΔΑΠ». Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η χωρητικότητα του δικτύου θα αυξηθεί σημαντικά.
      Επίσης ανήγγειλε τη δημοπράτηση της Β΄ φάσης του σταθμού Αθήνας, που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή.
      Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ.Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη. Δίνοντας μερικά στοιχεία για τον διαγωνισμό τόνισε πως ήταν ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες, καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 45,6%. «Πιστεύω ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του, δηλαδή σε περίπου 52 μήνες από σήμερα», κατέληξε ο κ.Χρήστος Διονέλης.
      Τα στοιχεία του έργου
      Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.
      Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
      Δείτε την παρουσίαση του έργου: https://www.ergose.gr/wp-content/uploads/2018/11/PPT_SEPOL_2507_NOV_18.pptx

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στις 21 Νοεμβρίου 2018 ως φωτορεαλιστική απεικόνιση το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».
      Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.Θάνου Βούρδα, επί των ημερών του οποίου προετοιμάστηκε η δημοπράτηση του έργου, και των κ.κ. Χρήστου Δουκάκη και Χρήστου Διονέλη, Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντα Συμβούλου αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε το έργο της υπογειοποίησης των Σεπολίων, το οποίο θα αλλάξει την όψη της περιοχής.
      Ο κ.Θάνος Βούρδας επισήμανε «Το έργο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα, αφού διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του, το έργο ξεκινά».
      Παράλληλα τόνισε ότι «είναι ένα δύσκολο κατασκευαστικά έργο, που γίνεται σε γραμμή, η οποία λειτουργεί και βρίσκεται στον αστικό ιστό και επίσης λόγω του γεγονότος ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του Μετρό και αγωγούς της ΕΥΔΑΠ». Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η χωρητικότητα του δικτύου θα αυξηθεί σημαντικά.
      Επίσης ανήγγειλε τη δημοπράτηση της Β΄ φάσης του σταθμού Αθήνας, που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή.
      Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ.Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη. Δίνοντας μερικά στοιχεία για τον διαγωνισμό τόνισε πως ήταν ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες, καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 45,6%. «Πιστεύω ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του, δηλαδή σε περίπου 52 μήνες από σήμερα», κατέληξε ο κ.Χρήστος Διονέλης.
      Τα στοιχεία του έργου
      Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.
      Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
      Δείτε την παρουσίαση του έργου: https://www.ergose.gr/wp-content/uploads/2018/11/PPT_SEPOL_2507_NOV_18.pptx
    • Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       

      View full είδηση
    • Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ
      Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
      Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
      Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
      Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
      Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
      Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
       
       
    • Από Engineer
      Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
      Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
      Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
      Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27983-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      και
      http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27986-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.