Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Στα €1,1τρισ. ο τζίρος των μεγαλύτερων κατασκευαστικών στο κόσμο

    Έσοδα που προσέγγισαν το €1,1 τρισ. εντός του 2017 παρουσίασαν οι 100 μεγαλύτερες εισηγμένες κατασκευαστικές εταιρείες στον κόσμο, σημειώνοντας αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση της Deloitte «Global Powers of Construction (GPoC)».

    Στη λίστα συμπεριλαμβάνονται και τρεις ελληνικές, καθώς στην 81η θέση βρίσκεται η Ελλάκτωρ, στην 91η η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και στην 98η η JP-AVAX. Η ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου επηρέασε θετικά και την Ελλάδα, η οποία σημείωσε άνοδο 2% στις ετήσιες πωλήσεις, ενώ η κεφαλαιοποίηση της αγοράς αναπτύχθηκε σε ποσοστό 78%, καθώς από τα 442 εκατ. ευρώ το 2016, αυξήθηκε στα 785 εκατ. ευρώ το 2017. 

    Σύμφωνα με την Deloitte, οι κινεζικές εταιρείες κυριαρχούν στην κατάταξη των κορυφαίων 100 εταιρειών, όσον αφορά στα έσοδα, ενώ και άλλες ασιατικές επιχειρήσεις, κυρίως από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, μαζί με εταιρείες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ισπανία, έχουν σημαντική παρουσία στην κατάταξη του κλάδου.

    Η κυριαρχία των κινεζικών εταιρειών οφείλεται κυρίως στο μέγεθος της κατασκευαστικής αγοράς της Κίνας, καθώς τα ποσοστά των διεθνών πωλήσεων των ασιατικών επιχειρήσεων παρουσιάζονται αρκετά χαμηλότερα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου. Οι ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες εμφανίζονται ως οι ισχυρότερες στις διεθνείς αγορές, καθώς η λίστα των κορυφαίων 10 εταιρειών στις διεθνείς πωλήσεις του κατασκευαστικού κλάδου περιέχει 6 επιχειρήσεις από την Ευρώπη.

    Σύμφωνα με την έκθεση

     Οι 28 από τις 30 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα συνολικά τους έσοδα το 2017, ενώ 21 εταιρείες κατέγραψαν αύξηση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς τους. Με βάση τη γεωγραφική τους τοποθεσία, οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται στην Κίνα, σε ποσοστό 40% των συνολικών εσόδων του κλάδου, ενώ ακολουθούν η Ευρώπη με 27%, η Ιαπωνία με 14%, οι ΗΠΑ με 8% και η Νότιος Κορέα με 6%.

    Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς των κορυφαίων 30 εταιρειών στο τέλος του 2017 ανήλθε στα 381 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσοστό 3% υψηλότερο από το 2016 και 50% υψηλότερο από όταν άρχισε η οικονομική κρίση το 2007. Παρά το γεγονός ότι η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς αυξήθηκε το 2017, οι επιδόσεις δεν είναι ίδιες σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές. Οι κινεζικές εταιρείες εμφάνισαν μείωση της τάξεως του 26% στην αγοραία αξία τους, ενώ η κεφαλαιοποίηση της αγοράς των αμερικάνικων και ευρωπαϊκών εταιρειών αυξήθηκε κατά 25% και 24% αντίστοιχα.

    Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κατασκευαστικό κλάδο, επιχειρούν τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου των υπηρεσιών που παρέχουν με στόχο την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης και την αύξηση των τυπικά στενών περιθωρίων των κατασκευαστικών έργων. Το 2017, οι 30 κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες παρουσίασαν 23% αύξηση εσόδων, που προήλθαν από έξω-κατασκευαστικές δραστηριότητες. Η ανάπτυξη ακινήτων, καθώς και οι βιομηχανικές υπηρεσίες και εκχωρήσεις, ήταν οι πιο κοινές στρατηγικές διαφοροποίησης των κατασκευαστικών εταιρειών.

     Οι κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες και των πέντε ηπείρων αναζητούν διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης στο εξωτερικό. Το 2017, οι 30 κορυφαίες επιχειρήσεις του κλάδου παρουσίασαν αύξηση των εσόδων τους, σε ποσοστό 23%, σε αγορές εκτός της τοπικής αγοράς που δραστηριοποιούνται. Ωστόσο, οι στρατηγικές διεθνούς ανάπτυξης παρουσιάζουν επιπλέον κινδύνους, οι οποίοι υπό προϋποθέσεις μπορούν να επιδράσουν αρνητικά στα περιθώρια ανάπτυξης των κατασκευαστικών εταιρειών, καθώς και στις ταμειακές ροές που προκύπτουν από τις λειτουργικές δραστηριότητες.



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Στεγνώνει από έργα η κατασκευαστική αγορά και η κατάσταση χαρακτηρίζεται σοβαρή από παράγοντες της αγοράς. Όπως επισημαίνουν η έλλειψη δημοπρατήσεων νέων έργων οδηγεί σε αδιέξοδο όχι μόνο τις τεχνικές εταιρείες αλλά και τα περίπου 600 επαγγέλματα που συνδέονται με τις κατασκευές.
       
      Μόνο η ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους αναμένεται να αφήσει εκτός αντικειμένου αρκετές χιλιάδες εργαζομένους ενώ θα δυσκολέψει τη ζωή και στις υπεργολαβικές εταιρείες (προϊόντα, υπηρεσίες).
       
      Το ζήτημα είναι φλέγον για όλο τον κατασκευαστικό κόσμο που μιλά για χαμηλο 15ετίας στις δημοπρατήσεις έργων, όχι μόνο σε επίπεδο Κεντρικής Κυβέρνησης αλλά και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
       
      Το πρόβλημα δεν αναμένεται να λυθεί γρήγορα καθώς θα πρέπει να ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ στους Φορείς Υλοποίησης αλλά μέχρι σήμερα δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Οι προγραμματισμένες δημοπρατήσεις φέτος (μέχρι αρχές Ιουνίου) κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.
       
      Την κατάσταση όσο παράδοξο και αν ακούγεται καλείται να σώσει το ...ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη το -κατασκευαστικό- συμβόλαιο της χρονιάς μέχρι τώρα τουλάχιστον πήρε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 280εκατ.ευρώ για την ανακαίνιση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, συμβόλαιο που γίνεται λόγω της αποκρατικοποίησης τους.
       
      Στο Λιμάνι του Πειραιά, όλοι αναμένουν τις επενδύσεις της COSCO κόστους 200εκατ.ευρώ για να τρέξουν ενώ το ίδιο γίνεται και για τις αντίστοιχες επενδύσεις που προβλέπεται να γίνουν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
       
      Το Ελληνικό, που είναι και η "ναυαρχίδα" των αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ είναι όχι απλώς η σωσίβια λέμβος για τις κατασκευές αλλά το απόλυτο εργαλείο για να διατηρηθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας αλλά και να δημιουργηθούν και νέες από τις επενδύσεις που μετριούνται σε περίπου 2 δισ ευρώ για την πρώτη πενταετία των έργων.
       
      Δεδομένης της σημερινής κατάστασης, θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τις κινήσεις που θα κάνει το Υπουργείο μέσω των νέων μεγάλων έργων που προγραμματίζει (μιλά για 4 δισ ευρώ συμβασιοποιημένων έργων μέχρι το 2018) αλλά και των Φορέων Υλοποίησης σε επίπεδο ΟΤΑ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes....-agora-apo-erga
       
      Click here to view the είδηση
    • Από Engineer
      Στεγνώνει από έργα η κατασκευαστική αγορά και η κατάσταση χαρακτηρίζεται σοβαρή από παράγοντες της αγοράς. Όπως επισημαίνουν η έλλειψη δημοπρατήσεων νέων έργων οδηγεί σε αδιέξοδο όχι μόνο τις τεχνικές εταιρείες αλλά και τα περίπου 600 επαγγέλματα που συνδέονται με τις κατασκευές.
       
      Μόνο η ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους αναμένεται να αφήσει εκτός αντικειμένου αρκετές χιλιάδες εργαζομένους ενώ θα δυσκολέψει τη ζωή και στις υπεργολαβικές εταιρείες (προϊόντα, υπηρεσίες).
       
      Το ζήτημα είναι φλέγον για όλο τον κατασκευαστικό κόσμο που μιλά για χαμηλο 15ετίας στις δημοπρατήσεις έργων, όχι μόνο σε επίπεδο Κεντρικής Κυβέρνησης αλλά και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
       
      Το πρόβλημα δεν αναμένεται να λυθεί γρήγορα καθώς θα πρέπει να ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ στους Φορείς Υλοποίησης αλλά μέχρι σήμερα δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Οι προγραμματισμένες δημοπρατήσεις φέτος (μέχρι αρχές Ιουνίου) κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.
       
      Την κατάσταση όσο παράδοξο και αν ακούγεται καλείται να σώσει το ...ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη το -κατασκευαστικό- συμβόλαιο της χρονιάς μέχρι τώρα τουλάχιστον πήρε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 280εκατ.ευρώ για την ανακαίνιση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, συμβόλαιο που γίνεται λόγω της αποκρατικοποίησης τους.
       
      Στο Λιμάνι του Πειραιά, όλοι αναμένουν τις επενδύσεις της COSCO κόστους 200εκατ.ευρώ για να τρέξουν ενώ το ίδιο γίνεται και για τις αντίστοιχες επενδύσεις που προβλέπεται να γίνουν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
       
      Το Ελληνικό, που είναι και η "ναυαρχίδα" των αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ είναι όχι απλώς η σωσίβια λέμβος για τις κατασκευές αλλά το απόλυτο εργαλείο για να διατηρηθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας αλλά και να δημιουργηθούν και νέες από τις επενδύσεις που μετριούνται σε περίπου 2 δισ ευρώ για την πρώτη πενταετία των έργων.
       
      Δεδομένης της σημερινής κατάστασης, θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τις κινήσεις που θα κάνει το Υπουργείο μέσω των νέων μεγάλων έργων που προγραμματίζει (μιλά για 4 δισ ευρώ συμβασιοποιημένων έργων μέχρι το 2018) αλλά και των Φορέων Υλοποίησης σε επίπεδο ΟΤΑ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/39858-stegnonei-i-kataskevastiki-agora-apo-erga
    • Από Engineer
      Ο γερμανικός κατασκευαστικός κλάδος πέτυχε πέρυσι τα υψηλότερα έσοδά του από το 2000 και οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1996, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, σε μια ακόμα ένδειξη για την ισχύ του συγκεκριμένου κλάδου στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
       
      Τα χαμηλά επιτόκια, η ισχυρή αγορά εργασίας και η απουσία άλλων προσοδοφόρων επενδύσεων οδήγησαν σε άνθιση τα τελευταία χρόνια τον συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα την κατασκευή κατοικιών.
       
      Τα έσοδα των εταιριών με τουλάχιστον 20 εργαζομένους αυξήθηκαν κατά 7,4% στα σχεδόν 72 δισεκ. ευρώ, σημειώνοντας την έκτη συνεχή αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας.
       
      Ενώσεις του κατασκευαστικού κλάδου αναμένουν οι πωλήσεις να αυξηθούν κατά 5% φέτος στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1995.
       
      Το 2016, οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις έλαβαν παραγγελίες αξίας 67,8 δισεκ. ευρώ – 14,6% περισσότερες σε ονομαστικούς όρους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και το υψηλότερο επίπεδο εδώ και 20 χρόνια.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.ypodomes....kevastiko-klado
       
      Click here to view the είδηση
    • Από Engineer
      Ο γερμανικός κατασκευαστικός κλάδος πέτυχε πέρυσι τα υψηλότερα έσοδά του από το 2000 και οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1996, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, σε μια ακόμα ένδειξη για την ισχύ του συγκεκριμένου κλάδου στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
       
      Τα χαμηλά επιτόκια, η ισχυρή αγορά εργασίας και η απουσία άλλων προσοδοφόρων επενδύσεων οδήγησαν σε άνθιση τα τελευταία χρόνια τον συγκεκριμένο κλάδο, ιδιαίτερα την κατασκευή κατοικιών.
       
      Τα έσοδα των εταιριών με τουλάχιστον 20 εργαζομένους αυξήθηκαν κατά 7,4% στα σχεδόν 72 δισεκ. ευρώ, σημειώνοντας την έκτη συνεχή αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας.
       
      Ενώσεις του κατασκευαστικού κλάδου αναμένουν οι πωλήσεις να αυξηθούν κατά 5% φέτος στο υψηλότερο επίπεδό τους από το 1995.
       
      Το 2016, οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις έλαβαν παραγγελίες αξίας 67,8 δισεκ. ευρώ – 14,6% περισσότερες σε ονομαστικούς όρους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και το υψηλότερο επίπεδο εδώ και 20 χρόνια.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/39167-germania-esoda-rekor-gia-ton-kataskevastiko-klado
    • Από Engineer
      Η αναστολή των έργων στις νέες εθνικές οδούς, το "πάγωμα" νέων δημοπρατήσεων και η εκτόξευση των χρεών του Δημοσίου προς τους εργολήπτες υπήρξαν ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, κατά την πρώτη μνημονιακή περίοδο (από το 2010 έως το 2014), οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.
       
      Μεσολάβησαν το 2015, που υπήρξε χαμένη χρονιά (λόγω capital controls, τριών εκλογικών αναμετρήσεων, απειλής Grexit) και το 2016 οπότε, όπως αναφέρουν στην αγορά, υπήρξε σχετική σταθεροποίηση κυρίως όσον αφορά τα οδικά έργα παραχώρησης. Τι θα συμβεί το 2017;
       
      Μάχη επιβίωσης
       
      Τη φετινή χρονιά το ποτήρι είναι μισογεμάτο, αλλά, όπως σημειώνει παράγοντας της αγοράς, με μεγάλη ευκολία θα μπορούσε να αδειάσει. Η μη ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης, ο κίνδυνος πολιτικής αστάθειας, η επάρκεια των ταμειακών διαθέσιμων έως τον Μάιο (οικον. ανάλυση Eurobank 12/1) και η διατήρηση των κεφαλαιακών ελέγχων μετατρέπουν το πεδίο σε "κινούμενο έδαφος".
       
      Εάν σε όλα αυτά προστεθεί η ανυπαρξία νέων μεγάλων έργων, γίνεται αντιληπτό γιατί η δημοπράτηση του πρώτου έργου του Φαληρικού Όρμου συγκέντρωσε υψηλές εκπτώσεις.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη φετινή χρονιά, θα ενταθεί η τακτική (που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια) της διεκδίκησης σε Ελλάδα και εξωτερικό ακόμη και έργων με μονοψήφιο προϋπολογισμό. Το "κυνήγι", εξάλλου, νέων έργων είναι επιβεβλημένο, δεδομένου ότι από τη φετινή άνοιξη, η κατασκευή δίνει τη θέση της στην παραχώρηση όσον αφορά τις νέες εθνικές οδούς (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε -65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), με τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη-Καλαμάτα & κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη να έχει ολοκληρωθεί.
       
      Οι ιδιωτικοποιήσεις…
       
      Οι λιγοστές ολοκληρωμένες ιδιωτικοποιήσεις θα μπορούσαν, φέτος, να δημιουργήσουν σχετική κινητικότητα. Ο λόγος για:
       
      - Τις εργασίες ανακατασκευής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για τις οποίες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχει ήδη επιλεγεί ανάδοχος. Τα βλέμματα, πλέον, είναι στραμμένα στη συμβασιοποίηση του έργου αξίας 1,23 δισ. ευρώ έως και το τέλος Φεβρουαρίου.
       
      - Την ανακατασκευή του Αστέρα Βουλιαγμένης (400 εκατ. ευρώ), με το διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου να βρίσκεται σε εξέλιξη.
       
      - Την υλοποίηση τουριστικής ανάπτυξης σε έκταση 35.000 τ.µ. στην Κασσιόπη Κέρκυρας. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση συνοδεύεται με οικονομικό αντάλλαγμα 23 εκατ. ευρώ και συνολική επένδυση ύψους 75 εκατ. ευρώ.
       
      Να σημειωθεί ότι για τα τρία παραπάνω έργα θα χρειαστεί χρόνος ωσότου ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, δεδομένου ότι απαιτείται η εξασφάλιση σειράς αδειών.
       
      …και τα υπόλοιπα έργα
       
      Κατά το προσεχές διάστημα, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το έργο της κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι του Ηράκλειου Κρήτης. Για το έργο, προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ, κατέθεσε μοναδική προσφορά η ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με την ινδική GMR. Η κατακύρωση του έργου στην κατασκευαστική θα ενίσχυε σημαντικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργασιών, τον κύκλο εργασιών από την κατασκευή και βέβαια την κερδοφορία.
       
      Επίσης, ώθηση στα μεγέθη της ΤΕΡΝΑ αναμένεται να προσδώσει η έναρξη υλοποίησης του νότιου άκρου του αυτοκινητοδρόμου Ε65, από Ημικόμβο ΠΑΘΕ (Λαμία) έως Α/Κ Ξυνιάδα (Φθιώτιδα), μήκους 32 χλμ.
       
      Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, που είχε αναβληθεί το 2013 για χρηματοδοτικούς λόγους, ανατέθηκε στην ΤΕΡΝΑ, καθώς βρέθηκαν οι απαιτούμενοι δημόσιοι πόροι 305,75 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωματικών εργασιών). Βέβαια, για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, απαιτείται να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και η Κομισιόν να εγκρίνει τη διάθεση των δημοσίων πόρων.
       
      Οι ΣΔΙΤ Πελοποννήσου (160 εκατ.) και Ηπείρου (45 εκατ.) στη διαχείριση απορριμμάτων αποτελούν δύο ακόμη έργα των οποίων η ολοκλήρωση της συμβασιοποίησης θα είχε θετική επίδραση στα μεγέθη της ΤΕΡΝΑ.
       
      Ταυτόχρονα, το πρώτο υποέργο (150 εκατ. ευρώ) για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου θα δώσει σημαντική ώθηση στα μεγέθη της Άκτωρ. Η τεχνική εταιρεία έχει επιταχύνει τους ρυθμούς κατασκευής στο μετρό Θεσσαλονίκης όπου, έως τα μέσα Φεβρουαρίου, υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων.
       
      Η J&P Άβαξ κοινοπρακτικά με τις εταιρείες Μεσόγειος και ΑΑΓΗΣ αναμένουν τις τελικές υπογραφές για την υλοποίηση μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ηλεία (40 εκατ. ευρώ).
       
      Τις τελικές υπογραφές αναμένουν η Intrakat κοινοπρακτικά με τις Archirodon Envitec για το έργο διαχείρισης απορριμμάτων στις Σέρρες προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.
       
      Σχετικά με την υποθαλάσσια αρτηρία Σαλαμίνας (350 εκατ. ευρώ), που βρίσκεται στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου δεν αναμένεται η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών και επιλογής αναδόχου να ολοκληρωθεί φέτος.
       
      Με ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά και τις δημοπρατήσεις για τα επιμέρους τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Για τα τρία πρώτα τμήματα έχουν μειοδοτήσει εταιρείες συμφερόντων Καλογρίτσα, με παράγοντες των κατασκευών να αμφιβάλουν για το εάν, εν τέλει, οι τρεις αυτές εργολαβίες θα κατακυρωθούν στα σχήματα Καλογρίτσα.
       
      Πηγή: http://www.capital.g...uastikoi-omiloi
       
      Click here to view the είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.