Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Τι συμβαίνει με τις κατασκευαστικές στην Ευρώπη

    Μετά από πέντε χρόνια συνεχούς συρρίκνωσης οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014 ενώ αναμένεται να συνεχίσουν σταθερή ανοδική πορεία μέχρι και το 2016.

     

    Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από τη δωδέκατη έκδοση της έρευνας, με τίτλο «Ευρωπαϊκές Κατασκευαστικές Δυνάμεις», που δημοσιεύει η Deloitte.

     

    Η έρευνα εξετάζει τις αποδόσεις των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων το 2014 με κριτήρια τα έσοδα, τη χρηματιστηριακή αξία, τη διεθνοποίηση, τη διαφοροποίηση, την κερδοφορία, τις δανειακές υποχρεώσεις και άλλους χρηματοοικονομικούς δείκτες.

     

    Όπως είχε διατυπωθεί στην προηγούμενη έκδοση, έπειτα από πέντε χρόνια συνεχούς συρρίκνωσης, το 2014, ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος ανέκαμψε από την ύφεση και παρουσίασε μικρή ανάπτυξη. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τάση αυτή θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, όπως αναφέρεται, ο κλάδος αντιμετωπίζει αυτή τη νέα περίοδο με επιφυλακτικότητα, λόγω των δυσκολιών του παρελθόντος.

     

    Κύκλος εργασιών

     

    Στην κατάταξη των 50 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων, με κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2014, επικρατούν οι γαλλικοί όμιλοι Vinci SA και Bouygues SA (1η και 3η θέση, αντίστοιχα), με τον ισπανικό όμιλο ACS στη 2η θέση. Στην 42 θέση εμφανίζεται ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ ενώ στην 49η η J&P AΒΑΞ.

     

    Χρηματιστηριακή αξία

     

    Το 2014, η χρηματιστηριακή αξία των 20 μεγαλύτερων εταιρειών κατέγραψε αύξηση ύψους 6%, ενώ ο δείκτης Euro Stoxx 50 Index αυξήθηκε κατά 1%. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των 20 μεγαλύτερων κατασκευαστικών δυνάμεων βρίσκονται οι Vinci, Ferrovial και Bouygues. Η Barratt (Ηνωμένο Βασίλειο) πέτυχε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε απόλυτους όρους, ενώ η Fomento De Constr.Y Contratas SA (FCC-Ισπανία) το πιο σημαντικό ποσοστό αύξησης, κυρίως, λόγω της αύξησης κεφαλαίου ύψους ενός δισ. ευρώ.

     

    Παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν σημειώσει αύξηση της χρηματιστηριακής τους αξίας από το 2012, η συνολική χρηματιστηριακή αξία τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με τα επίπεδα που είχε φτάσει την περίοδο πριν από την κρίση (2007). Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δεκεμβρίου του 2014, η συνολική χρηματιστηριακή αξία για τις 20 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες ήταν κατά 19% χαμηλότερη απ' όσο ήταν το 2007.

     

    Προοπτικές

     

    Έπειτα από μια μακρά περίοδο περιορισμένων επενδύσεων, οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014 και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2015 και ακόμη περισσότερο το 2016. Ωστόσο, η ανάκαμψη στις επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο θα αποδειχθεί σημαντική μόνο το 2016, όταν ο αρνητικός αντίκτυπος των τρεχουσών προσαρμογών στην αγορά κατοικίας θα είναι λιγότερο αισθητός.

     

    Η κατασκευαστική δραστηριότητα μειώθηκε από την αρχή της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης έως το 2013, ενώ το 2014 και στις αρχές του 2015 παρουσίασε μια μικρή βελτίωση. Οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ευρώπη, μετά από μία μείωση κατά 3% το 2012 και το 2013, το 2014 αυξήθηκαν κατά 1% περίπου. Για πρώτη φορά από την αρχή της κρίσης, ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος και η ευρωζώνη κατέγραψαν καθαρή δημιουργία θέσεων εργασίας.

     

    Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,1% και 3,5%, το 2015 και το 2016, αντίστοιχα. Συνολικά, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2014 έφτασαν το 1,37 τρισ. ευρώ.

     

    Διαφοροποίηση δραστηριοτήτων (πέραν των κατασκευών)

     

    Η ύφεση στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο από το 2008 μαζί με την υψηλού βαθμού εξειδίκευση στις εγχώριες αγορές κατέδειξαν ότι με τη διαφοροποίηση δραστηριοτήτων είναι δυνατή η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και η αύξηση των χαμηλών περιθωρίων που χαρακτηρίζουν τις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Οι στρατηγικές διαφοροποίησης εστιάζουν σε δραστηριότητες που μοιράζονται κοινούς πελάτες με τον κατασκευαστικό κλάδο και καλύπτουν μια σειρά υπηρεσιών από όλο εύρος των έργων υποδομής (παραχωρήσεις, ανάπτυξη ακινήτων κ.λπ.)».

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ti_sumbainei_me_tis_kataskeuastikes_stin_Europi/#.Vb9O6vntlBc


    Sign in to follow this  

    Sign in to follow this  

    User Feedback




    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η Τουρκία κατέλαβε την έκτη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, από πλευράς πρόσθετης εγκατεστημένης αιολικής ισχύος το 2018, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της WindEurope. Η γειτονική χώρα πρόσθεσε νέα αιολική ισχύ 467 μεγαβάτ το περασμένο έτος και διαμόρφωσε τη συνολική εγκατεστημένη χωρητικότητά της στα 7.369 μεγαβάτ, όπως αναφέρεται στην έκθεση Trends and Statistics.
      Η συνολική δυναμικότητα χερσαίας και υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη, ανήλθε σε 189,229 μεγαβάτ το 2018, αναλογώντας στο 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην Ε.Ε., πέρυσι, έναντι 12%, το 2017.
      Η έκθεση αναφέρει ότι "η δυναμικότητα της αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 γιγαβάτ το 2018, εκ των οποίων τα 8,6 γιγαβάτ χερσαίας αιολικής και 2,65 υπεράκτιας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής εγκατεστημένης αιολικής ισχύος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα 189 γιγαβάτ, εκ των οποίων 171 γιγαβάτ χερσαίας και 18 υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

      Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια, με 41%, το περασμένο έτος, για να ακολουθήσει η Ιρλανδία με 28% και η Πορτογαλία, με 24%. Το 2018, η Γερμανία εγκατέστησε το μεγαλύτερο δυναμικό αιολικής ενέργειας, αναλογώντας στο 29% των μεικτών εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η Γερμανία παραμένει η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικής ενέργειας, ακολουθούμενη από την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
      Από την πλευρά του, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια, σε 18% από 13,5% το 2017, παρ’ ότι μειώθηκε ο αριθμός των νέων χερσαίων αιολικών πάρκων. Η Πορτογαλία παρήγαγε, επίσης, το 24% του ηλεκτρισμού της από αιολική ενέργεια και η Ισπανία το 19%.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια αυξήθηκαν, έναντι του 2017, κατά 20% και ανήλθαν σε 26,7 δισ. ευρώ, ήτοι, ποσό διπλάσιο σε σύγκριση με το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2016. Το 2018 οι επενδύσεις στην υπεράκτια αιολική ενέργεια ανήλθαν σε 10,3 δισ.ευρώ, ενώ οι επενδύσεις σε χερσαία αιολίκά πάρκα κατέγραψαν νέο ρεκόρ, στα 16,4 δισ. ευρώ.
      "Η αιολική ενέργεια αντιπροσώπευε το 63% των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2018, από 52% το 2017", επισημαίνεται στην έκθεση.
      Το μέγεθος και ο τύπος των ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη διέφεραν σημαντικά από χώρα σε χώρα. Οι πιο ισχυρές  ανεμογεννήτριες εγκαταστάθηκαν, κατά μέσον όρο, στην Νορβηγία και ανέρχονταν στα 3,6 μεγαβάτ, με την Λιθουανία και την Ελλάδα να εγκατέστησαν ανεμογεννήτριες με τη χαμηλότερη μέση ονομαστική ισχύ ( 2 μεγαβάτ).
      Το 2018, η μέση ονομαστική χωρητικότητα των νέων υπεράκτιων ανεμογεννητριών ήταν 6,8 μεγαβάτ, δηλαδή 15% υψηλότερη σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, η μεγαλύτερη μέση ονομαστική ισχύς σημειώθηκε στην Δανία, με 7.7 μεγαβάτ.
      Το περασμένο έτος, οκτώ χώρες οργάνωσαν δημοπρασίες για έργα ανανεώσιμης ενέργειας, με την αιολική να εξασφαλίζει συνολικά, 9,3 γιγαβάτ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η Τουρκία κατέλαβε την έκτη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, από πλευράς πρόσθετης εγκατεστημένης αιολικής ισχύος το 2018, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της WindEurope. Η γειτονική χώρα πρόσθεσε νέα αιολική ισχύ 467 μεγαβάτ το περασμένο έτος και διαμόρφωσε τη συνολική εγκατεστημένη χωρητικότητά της στα 7.369 μεγαβάτ, όπως αναφέρεται στην έκθεση Trends and Statistics.
      Η συνολική δυναμικότητα χερσαίας και υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη, ανήλθε σε 189,229 μεγαβάτ το 2018, αναλογώντας στο 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην Ε.Ε., πέρυσι, έναντι 12%, το 2017.
      Η έκθεση αναφέρει ότι "η δυναμικότητα της αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 γιγαβάτ το 2018, εκ των οποίων τα 8,6 γιγαβάτ χερσαίας αιολικής και 2,65 υπεράκτιας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής εγκατεστημένης αιολικής ισχύος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα 189 γιγαβάτ, εκ των οποίων 171 γιγαβάτ χερσαίας και 18 υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

      Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια, με 41%, το περασμένο έτος, για να ακολουθήσει η Ιρλανδία με 28% και η Πορτογαλία, με 24%. Το 2018, η Γερμανία εγκατέστησε το μεγαλύτερο δυναμικό αιολικής ενέργειας, αναλογώντας στο 29% των μεικτών εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η Γερμανία παραμένει η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικής ενέργειας, ακολουθούμενη από την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
      Από την πλευρά του, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια, σε 18% από 13,5% το 2017, παρ’ ότι μειώθηκε ο αριθμός των νέων χερσαίων αιολικών πάρκων. Η Πορτογαλία παρήγαγε, επίσης, το 24% του ηλεκτρισμού της από αιολική ενέργεια και η Ισπανία το 19%.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια αυξήθηκαν, έναντι του 2017, κατά 20% και ανήλθαν σε 26,7 δισ. ευρώ, ήτοι, ποσό διπλάσιο σε σύγκριση με το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2016. Το 2018 οι επενδύσεις στην υπεράκτια αιολική ενέργεια ανήλθαν σε 10,3 δισ.ευρώ, ενώ οι επενδύσεις σε χερσαία αιολίκά πάρκα κατέγραψαν νέο ρεκόρ, στα 16,4 δισ. ευρώ.
      "Η αιολική ενέργεια αντιπροσώπευε το 63% των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2018, από 52% το 2017", επισημαίνεται στην έκθεση.
      Το μέγεθος και ο τύπος των ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη διέφεραν σημαντικά από χώρα σε χώρα. Οι πιο ισχυρές  ανεμογεννήτριες εγκαταστάθηκαν, κατά μέσον όρο, στην Νορβηγία και ανέρχονταν στα 3,6 μεγαβάτ, με την Λιθουανία και την Ελλάδα να εγκατέστησαν ανεμογεννήτριες με τη χαμηλότερη μέση ονομαστική ισχύ ( 2 μεγαβάτ).
      Το 2018, η μέση ονομαστική χωρητικότητα των νέων υπεράκτιων ανεμογεννητριών ήταν 6,8 μεγαβάτ, δηλαδή 15% υψηλότερη σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, η μεγαλύτερη μέση ονομαστική ισχύς σημειώθηκε στην Δανία, με 7.7 μεγαβάτ.
      Το περασμένο έτος, οκτώ χώρες οργάνωσαν δημοπρασίες για έργα ανανεώσιμης ενέργειας, με την αιολική να εξασφαλίζει συνολικά, 9,3 γιγαβάτ.
    • By Engineer
      2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε.
      Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά.
      Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. 
      Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW.
      Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. 
      Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
      Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο.
      "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. 
      "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε.
      Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. 
      Ωστόσο, μερικές χώρες  εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. 
      Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια". 

      View full είδηση
    • By Engineer
      2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε.
      Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά.
      Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. 
      Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW.
      Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. 
      Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
      Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο.
      "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. 
      "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε.
      Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. 
      Ωστόσο, μερικές χώρες  εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. 
      Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια". 
    • By Engineer
      Μέχρι το 2030 το Όσλο έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 95%. Ένα φιλόδοξο σχέδιο που ταιριάζει ωστόσο απόλυτα στην Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019.
      Όποιος επισκέπτεται σήμερα το Όσλο θα συναντήσει πολλά ηλεκτροκίνητα οχήματα αλλά και μια υποβρύχια σήραγγα που αποσυμφορίζει το κυκλοφοριακό στη νορβηγική πρωτεύουσα. Η πόλη αναπτύσσεται με γρήγορο ρυθμό. Το 2020 θα εγκαινιαστεί το νέο μουσείο τέχνης και μια βιβλιοθήκη. Κοινό χαρακτηριστικό των νέων πρότζεκτ είναι οι οικολογικές τους ιδιότητες, όπως εξηγεί η Ανίτα Λίνταλ Τρόσνταλ, project manager στην πόλη του Όσλο ως οικολογικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.
      Τα πράσινα πρότζεκτ βοήθησαν το Όσλο ώστε να επιλεγεί μεταξύ 13 πόλεων ως Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2019. Ο εν λόγω διαγωνισμός δημιουργήθηκε το 2008 από την Κομισιόν με στόχο να γίνονται προτάσεις για βιώσιμες λύσεις, που θα μπορούν να υιοθετηθούν και από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις ή έστω να αποτελέσουν έμπνευση γι' αυτές.
      Προϋπολογισμός για το κλίμα

      Το 50% περίπου των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους του Όσλο είναι ηλεκτροκίνητα. Τραμ, τρόλεϊ και φέρι-μποτ κινούνται με υδροηλεκτρική ενέργεια. Το χειμώνα πολλά σπίτια θερμαίνονται από τις εγκαταστάσεις καύσης απορριμμάτων.
      Μέχρι το τέλος του χρόνου το Όσλο θέλει να μειώσει τις εκπομπές του κατά 36% σε σχέση με το 1990 και μέχρι το 2030 κατά 95%. Γι' αυτό το λόγο η πόλη δημιούργησε έναν προϋπολογισμό για το κλίμα – πιθανώς τον πρώτο παγκοσμίως.
      Το σημαντικότερο για το Όσλο είναι ο περιορισμός του κυκλοφοριακού, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών ρύπων. Ήδη η επιβολή διοδίων οδήγησε σε σημαντική μείωση. Ωστόσο αναλυτές εκτιμούν ότι μετά την αύξηση από 3,20 στα 5,60 ευρώ την ημέρα για ένα Ι.Χ., δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια στα διόδια.
      Μέτρα που ευνοούν τους ευκατάστατους πολίτες

      Την ίδια ώρα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα απαλλάσσονται από τα διόδια, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων οχημάτων τέτοιου τύπου. Ωστόσο αυτό το μέτρο ευνοεί περισσότερο τους ευκατάστατους πολίτες, διότι πολλοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάξουν το βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αμάξι τους με ένα ηλεκτροκίνητο και αισθάνονται ότι τιμωρούνται από αυτό το μέτρο.
      Παρ' όλα αυτά οι περισσότεροι πολίτες στηρίζουν τους κλιματικούς στόχους της πόλης τους. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση το 75% πιστεύει ότι είναι σημαντικό να γίνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να μειωθούν μέχρι το 2030 οι εκπομπές κατά 95%. Πάνω από το 50% των κατοίκων υποστηρίζει την προσπάθεια του δήμου να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης και το 63% εκτιμά ότι τα μέτρα για την επίτευξη των κλιματικών στόχων θα κάνουν το Όσλο καλύτερη πόλη.
      Λαρς Μπεβάνγκερ
      Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κοσμά
       

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.