Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    ΕΜΠ: Σύγκριση κόστους θέρμανσης από διάφορες τεχνολογίες θέρμανσης, 2016

    Το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων του ΕΜΠ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ επικαιροποίησε τους τεχνο-οικονομικούς υπολογισμούς σχετικά με το κόστος θέρμανσης κατοικιών ανά τύπο καυσίμου και τεχνολογία καύσης, για την πλειοψηφία των συστημάτων θέρμανσης που διατίθενται στην Ελληνική αγορά.

     

    Συνοπτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων των τεχνο-οικονομικών υπολογισμών δίδονται στα ακόλουθα σχήματα.

     

    Σημαντικό: Τα αποτελέσματα τα οποία παρουσιάζονται σε αυτή τη μελέτη ισχύουν μόνο για τις παραδοχές που έχουν χρησιμοποιηθεί και οι οποίες παρατίθενται στο πλήρες κειμένο της μελέτης.

     

    Cost_Type_Nov2016_0.png

     

     

    Κόστος ωφέλιμης θερμικής ενέργειας ανά είδος θερμικού συγκροτήματος

     

    Cost_Intercomparison_Nov2016_0.png

     

    Διασύγκριση του συνολικού κόστους της θερμικής ενέργειας διαφόρων ειδών θερμικών συγκροτημάτων με ένα συνήθη λέβητα πετρελαίου. Για τη σύγκριση αυτή έχει θεωρηθεί τιμή πετρελαίου στον καταναλωτή ίση με 0.906 €/L

     

    Depreciation_Nov2016.png

     

     

    Έτη απόσβεσης ανά είδος θερμικού συγκροτήματος για εγκατεστημένη ωφέλιμη θερμική ισχύ 20 kW, σε υφιστάμενη εγκατάσταση

     

    Μπορείτε να δείτε το πλήρες κείμενο των δύο αυτών μελετών σε μορφή PDF.

    1. Σύγκριση κόστους θέρμανσης από διάφορες τεχνολογίες Νοέμβριος 2016
    2. Δείκτες εκπομπών ανά τύπο καυσίμου & τεχνολογία θέρμανσης

     

    Ερευνητική ομάδα

    Δρ. Εμμανουήλ Κακαράς†,‡

    Δρ. Σωτήριος Καρέλλας†

    Δρ. Παναγιώτης Βουρλιώτης†

    Δρ. Παναγιώτης Γραμμέλης‡

    Πλάτων Πάλλης†

    Εμμανουήλ Καραμπίνης‡

    † Εργαστήριο Ατμοκινητήρων & Λεβήτων, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

    ‡ Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων, Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης

     

    Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41658/




    User Feedback




    Μπράβο στο ΕΜΠ! Αυτή η μελέτη θα έπρεπε να γίνει ένα 4σέλιδο φυλλάδιο και να κυκλοφορήσει από τους συλλόγους διπλωματούχων μηχανικών σε κάθε έκθεση δόμησης που λαμβάνουν μέρος, και να υπάρχει πάνω σε κάθε γραφείο μηχανικού, γροθιά στο κατεστημένο των πωλητών που χωρίς γνώση και εξειδίκευση προτείνουν λύσεις "εξοικονόμησης".

    Βέβαια τα πάντα είναι σχετικά, γιατί όπως σωστά παρουσιάζει το γράφημα, μια μικρή κατανάλωση σε υφιστάμενη εγκατάσταση πετρελαίου (πχ περιοχή με ήπιο κλίμα, κατοικία με λίγες ώρες κατοίκησης κλπ) μια αντλία θερμότητος δεν θα γίνει απόσβεση...ποτέ (διάρκεια απόσβεσης μεγαλύτερη από την ωφέλιμη ζωή της αντλίας, ίσως!)

    Επίσης, σε πολλά χωριά έχουν κλαδέματα από ελιές κλπ, ήτοι δωρεάν καύσιμη ύλη για το τζάκι!

     

    Γι' αυτό πρέπει κανεις προτού κάνει την επιλογή του στα τυφλά, να πάρει την γνώμη ενός μηχανικού, αν όχι με μελέτη μια γνωμοδότηση ή τουλάχιστον ας απευθυνθεί σε έναν από τους εκατοντάδες συναδέλφους που είναι και έμποροι - εγκαταστάτες ειδών θέρμανσης και θα τους κατευθύνουν σε μια σωστή επιλογή (άλλωστε και η αντλία  θέλει την σχετική ρύθμιση, για να λειτουργήσει σωστά, όπως έχουμε δει και στο αντίστοιχο thread!)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το πρόβλημα είναι ότι η παλιά μελέτη είχε γίνει τότε που το πετρέλαιο είχε πάνω από 1,20 για μία χρονιά , ενώ πέρσι είχαμε τιμή γύρω στα 70 λεπτά .

     

    Φέτος με τιμή 0,90 το κόστος του πετρελαίου σε σχέση με το αέριο είναι από 18-27 ακριβότερο , αλλά με την περσινή τιμή που ήταν 24 % χαμηλότερη δεν έχουμε διαφορά . Δεν ξέρω αν το αέριο ήταν φτηνότερο πέρσι .

     

    Σε καμιά περίπτωση δεν έχουμε όφελος με ενεργειακά τζάκια και βιομάζα . 

     

    Οι αντλίες θερμότητας παραμένουν οικονομικότερες , αλλά έχουμε προβλήματα εγκαταστατών και διαχείρισης .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σημαντικό: Τα αποτελέσματα τα οποία παρουσιάζονται σε αυτή τη μελέτη ισχύουν μόνο για τις παραδοχές που έχουν χρησιμοποιηθεί και οι οποίες παρατίθενται στο πλήρες κείμενο της μελέτης.

     

    παράδειγμα: Η τιμή των ξύλων εδώ είναι περίπου 95€ ο τόνος και δεν έχει φόρους μιας και τα φέρνουν από τη Βουλγαρία. Τέτοια βλέπει το υπουργείο και νομίζει ότι όλοι θα βάλουμε αντλίες θερμότητας ή θα συνεχίσουμε να καίμε πετρέλαιο. Εδώ όλη η πόλη καίει ξύλα με θερμοκρασίες -9 το βράδυ τις τελευταίες 10 μέρες.

    Πόσο κοστίζει ο τόνος στην Αθήνα? (πάντα ξερά μη βρεγμένα ξύλα) ή να το πω αλλιώς το κόστος για περίπου 20.000KWh μετρημένες με θερμιδομετρητή είναι περίπου 1000€

    Edited by Charlie
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για τον υπολογισμό του κόστους ηλ. ενέργειας σχετικά με τα συστήματα με ηλεκτρικές αντιστάσεις τι παραδοχές έχουν κάνει?

    Διότι όλοι οι θερμοσυσσωρευτές (θέρμανση με ηλεκτρική ενέργεια) έχουν χρονοδιακόπτη ώστε να θερμαίνουν τα πυρότουβλα με νυχτερινό τιμολόγιο

    το οποίο είναι 0,066 ευρώ/kWh (τιμή ημέρας 0,094 ευρώ/kWh).

    Αντιστοίχως και όλες οι υπόλοιπες συσκευές θέρμανσης (αντλίες θερμότητας) όταν δουλεύουν την ώρα που ισχύει το νυχτερινό τιμολόγιο. Απλά οι θερμοσυσσωρευτές λόγω του τρόπου λειτουργίας ρυθμίζονται να καταναλώνουν μόνο νυχτερινό ρεύμα.  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μόνο που οι 800 το τετράμηνο για 4μελή οικογένεια είναι χαμηλές .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    το οποίο είναι 0,066 ευρώ/kWh (τιμή ημέρας 0,094 ευρώ/kWh).

     

    Οι τιμές που αναφέρεις είναι οι τιμές μόνο του ανταγωνιστικού σκέλους.

    Πρέπει να προσθεθούν και οι ρυθμιζόμενες + ΦΠΑ...

     

     

    Υ.Γ. Ωστόσο δεν παύει η μελέτη να είναι ένας καλό μπούσουλας, αλλά ΔΕΝ είναι δια πάσα περίπτωση....

    Edited by astrah

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Όταν λέμε αντλία θερμότητας με τι τερματικά εννοούμε ? Γιατί άλλο η αντλία θερμότητας που είναι συνεχώς αναμμένη με χαμηλη΄θερμοκρασία και ενδοδαπέδια και άλλο η αντλία με υψηλές θερμοκρασίες, καλοριφέρ και που την ανοίγεις όποτε να ναι. Όχι ότι θα έχουν μεγάλη διαφορά απλά λέω. 

     

    Και όπως είπε ο ΜΠΑΣ έχουμε θέμα με αντιπροσωπείες, σέρβις κτλ.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για τις αντλίες θερμότητας τα COP για λειτουργία με καλοριφέρ είναι αισιόδοξα. Εμείς όπου έχουμε μετρήσει περιστασιακά COP σε θερμοκρασίες καλοριφέρ ή και ΖΝΧ (δηλαδή 50-60°C) είναι πολύ χαμηλότερα από 3,0.

     

    Πρόσφατα μετρήσεσαμε καινούργια αντλία Inverter γνωστής εταιρείας με θερμοκρασία εξόδου 50-52°C και περιβάλοντος 17°C με COP=1,8!

     

    Μου κάνει επίσης εντύπωση πως τόσες εταιρείες (Daikin, κλπ.) που ασχολούνται δεν έχουν βγάλει μετρήσεις από πραγματικά σπίτια και κτήρια και μένουν στα φυλλάδια.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γενικά οι μετρήσεις χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή... και τις απαραίτητες πιστοποιημένες μετρητικές διατάξεις... και συνυπολογισμό όλων των παραμέτρων...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το Παρίσι και το Χονγκ Κονγκ για πρώτη φορά κατατάχθηκαν μαζί με τη Σιγκαπούρη ως οι ακριβότερες πόλεις για να ζει κανείς, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε με τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας και τις μεταφορές να αυξάνουν το κόστος διαβίωσης.
      Η Ζυρίχη, η Γενεύη και η Οσάκα της Ιαπωνίας ακολουθούν σε κοντινή απόσταση, ενώ πόλεις αναδυόμενων αγορών όπως η Κωνσταντινούπολη και η Μόσχα έπεσαν στην κατάταξη εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού και της υποτίμησης του νομίσματος τους, σύμφωνα με την έρευνα του Economist Intelligence Unit (EIU) σε 133 πόλεις.
      Για την έρευνα του EIU, οι μελετητές συνέκριναν το κόστος περισσότερων των 150 προϊόντων και υπηρεσιών, όπως αυτοκίνητα, τρόφιμα, ενοίκιο, μεταφορές και ενδύματα σε 133 πόλεις. Ένα γυναικείο κούρεμα κοστίζει περίπου 15 δολάρια στο Μπάνγκαλορ της Ινδίας, συγκριτικά με 210 στη Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, ενώ ένα μπουκάλι μπύρας κοστίζει περίπου μισό δολάριο στο Λάγος της Νιγηρίας και πάνω από 3 δολάρια στη Ζυρίχη.
      Οι βρετανικές πόλεις ανέβηκαν μερικές θέσεις ένα χρόνο αφότου υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες εξαιτίας της αβεβαιότητας του Brexit, με το Λονδίνο να έρχεται στην 22η θέση και το Μάντσεστερ στην 51η καταγράφοντας αντίστοιχα άνοδο οκτώ και πέντε θέσεων.
      Ωστόσο η υποχώρηση μιας πόλης στην κατάταξη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η ζωή έγινε αυτομάτως πιο φθηνή για τους κατοίκους της, καθώς οι τιμές προσαρμόζονται στον πληθωρισμό συχνά πιο γρήγορα από τους μισθούς, δήλωσε η Γκιουνές Τσανσίζ από το ινστιτούτο World Resources Institute (WRI).
      «Το κόστος διαβίωσης στην Κωνσταντινούπολη, για παράδειγμα, φαίνεται να έχει μειωθεί, αλλά καθώς έχουν αυξηθεί οι δαπάνες των νοικοκυριών, αυτό δεν έχει θετικό αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή των κατοίκων», δήλωσε η Τσανσίζ, διευθύντρια του προγράμματος του WRI ‘Βιώσιμες Πόλεις της Τουρκίας’.
      H Δυτική Ευρώπη πρωταγωνιστει στην λίστα καθώς τρείς πόλεις βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα και τέσσερις ανάμεσα στις δέκα ακριβότερες πόλεις του κόσμου Από την Ασία πρέρχονται τέσσερις πόλεις ενω το Τελ Αβιβ ειναι η μοναδική εκπρόσωπος της Μέσης Ανατολής Το Τελ Αβίβ, που κατατάχθηκε στην 28η θέση μόλις πέντε χρόνια πριν, βρίσκεται δίπλα στο Λος Άντζελες, ως η δέκατη πιο ακριβή πόλη στην έρευνα. Η ανατίμηση του νομίσματος συνέβαλε στην αύξηση αυτή, αλλά το Τελ Αβίβ έχει επίσης ένα συγκεκριμένο κόστος που αυξάνει τις τιμές, ιδίως εκείνες που αφορούν την αγορά, την ασφάλιση και τη συντήρηση ενός αυτοκινήτου, οι οποίες ωθούν το κόστος μεταφοράς 64% πάνω από τις τιμές της Νέας Υόρκης
      Στην έβδομη και κοινή δέκατη θέση αντίστοιχα, η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες είναι οι μόνες πόλεις στις πρώτες 10 από τη Βόρεια Αμερική.
       
      Μεθοδολογία
       
      Για τις ανάγκες της έρευνας συγκεντρώνονται περισσότερες από 50.000 τιμές κάθε Μάρτιο και Σεπτέμβριο και δημοσιεύεται τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο. Οι ερευνητές της Economist Intelligence Unit ερευνούν μια σειρά καταστημάτων: σούπερ μάρκετ, καταστήματα μεσαίου κόστους και εξειδικευμένα καταστήματα ειδικών τιμών. Οι τιμές αντικατοπτρίζουν το κόστος για περισσότερα από 160 είδη σε κάθε πόλη. Οι συγκεντρωμένες τιμές μετατρέπονται στη συνέχεια σε ένα κεντρικό νόμισμα (δολάρια ΗΠΑ) χρησιμοποιώντας την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία και σταθμίζονται προκειμένου να επιτευχθούν συγκριτικοί δείκτες.


      View full είδηση
    • By Engineer
      Το Παρίσι και το Χονγκ Κονγκ για πρώτη φορά κατατάχθηκαν μαζί με τη Σιγκαπούρη ως οι ακριβότερες πόλεις για να ζει κανείς, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε με τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας και τις μεταφορές να αυξάνουν το κόστος διαβίωσης.
      Η Ζυρίχη, η Γενεύη και η Οσάκα της Ιαπωνίας ακολουθούν σε κοντινή απόσταση, ενώ πόλεις αναδυόμενων αγορών όπως η Κωνσταντινούπολη και η Μόσχα έπεσαν στην κατάταξη εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού και της υποτίμησης του νομίσματος τους, σύμφωνα με την έρευνα του Economist Intelligence Unit (EIU) σε 133 πόλεις.
      Για την έρευνα του EIU, οι μελετητές συνέκριναν το κόστος περισσότερων των 150 προϊόντων και υπηρεσιών, όπως αυτοκίνητα, τρόφιμα, ενοίκιο, μεταφορές και ενδύματα σε 133 πόλεις. Ένα γυναικείο κούρεμα κοστίζει περίπου 15 δολάρια στο Μπάνγκαλορ της Ινδίας, συγκριτικά με 210 στη Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, ενώ ένα μπουκάλι μπύρας κοστίζει περίπου μισό δολάριο στο Λάγος της Νιγηρίας και πάνω από 3 δολάρια στη Ζυρίχη.
      Οι βρετανικές πόλεις ανέβηκαν μερικές θέσεις ένα χρόνο αφότου υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες εξαιτίας της αβεβαιότητας του Brexit, με το Λονδίνο να έρχεται στην 22η θέση και το Μάντσεστερ στην 51η καταγράφοντας αντίστοιχα άνοδο οκτώ και πέντε θέσεων.
      Ωστόσο η υποχώρηση μιας πόλης στην κατάταξη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η ζωή έγινε αυτομάτως πιο φθηνή για τους κατοίκους της, καθώς οι τιμές προσαρμόζονται στον πληθωρισμό συχνά πιο γρήγορα από τους μισθούς, δήλωσε η Γκιουνές Τσανσίζ από το ινστιτούτο World Resources Institute (WRI).
      «Το κόστος διαβίωσης στην Κωνσταντινούπολη, για παράδειγμα, φαίνεται να έχει μειωθεί, αλλά καθώς έχουν αυξηθεί οι δαπάνες των νοικοκυριών, αυτό δεν έχει θετικό αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή των κατοίκων», δήλωσε η Τσανσίζ, διευθύντρια του προγράμματος του WRI ‘Βιώσιμες Πόλεις της Τουρκίας’.
      H Δυτική Ευρώπη πρωταγωνιστει στην λίστα καθώς τρείς πόλεις βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα και τέσσερις ανάμεσα στις δέκα ακριβότερες πόλεις του κόσμου Από την Ασία πρέρχονται τέσσερις πόλεις ενω το Τελ Αβιβ ειναι η μοναδική εκπρόσωπος της Μέσης Ανατολής Το Τελ Αβίβ, που κατατάχθηκε στην 28η θέση μόλις πέντε χρόνια πριν, βρίσκεται δίπλα στο Λος Άντζελες, ως η δέκατη πιο ακριβή πόλη στην έρευνα. Η ανατίμηση του νομίσματος συνέβαλε στην αύξηση αυτή, αλλά το Τελ Αβίβ έχει επίσης ένα συγκεκριμένο κόστος που αυξάνει τις τιμές, ιδίως εκείνες που αφορούν την αγορά, την ασφάλιση και τη συντήρηση ενός αυτοκινήτου, οι οποίες ωθούν το κόστος μεταφοράς 64% πάνω από τις τιμές της Νέας Υόρκης
      Στην έβδομη και κοινή δέκατη θέση αντίστοιχα, η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες είναι οι μόνες πόλεις στις πρώτες 10 από τη Βόρεια Αμερική.
       
      Μεθοδολογία
       
      Για τις ανάγκες της έρευνας συγκεντρώνονται περισσότερες από 50.000 τιμές κάθε Μάρτιο και Σεπτέμβριο και δημοσιεύεται τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο. Οι ερευνητές της Economist Intelligence Unit ερευνούν μια σειρά καταστημάτων: σούπερ μάρκετ, καταστήματα μεσαίου κόστους και εξειδικευμένα καταστήματα ειδικών τιμών. Οι τιμές αντικατοπτρίζουν το κόστος για περισσότερα από 160 είδη σε κάθε πόλη. Οι συγκεντρωμένες τιμές μετατρέπονται στη συνέχεια σε ένα κεντρικό νόμισμα (δολάρια ΗΠΑ) χρησιμοποιώντας την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία και σταθμίζονται προκειμένου να επιτευχθούν συγκριτικοί δείκτες.

    • By Engineer
      Ο ένας στους τέσσερις Έλληνες δεν μπορεί με το διαθέσιμο εισόδημά του να εξασφαλίσει ικανοποιητική θέρμανση στην κατοικία του, όπως δείχνει έρευνα που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία. 
      Για την ακρίβεια, το 25,7% των συμμετεχόντων στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2017, απάντησε πως δεν μπορεί να ζεσταθεί ικανοποιητικά, καθώς δεν διαθέτει τα απαραίτητα χρήματα. 
      Το ποσοστό αυτό κατατάσσει τη χώρα μας στην 3η θέση ανάμεσα στα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
      Μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφηκαν μόνο στη Βουλγαρία (36,5%) και τη Λιθουανία (28,9%). 
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, περίπου το 8% του πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορούσαν να έχουν ικανοποιητική θέρμανση στα νοικοκυριά. 
      Η Eurostat σημειώνει ότι υπήρξε μείωση στο ποσοστό αυτό, από το 11% που είχε καταγραφεί το 2011. 
      Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, πέρα από την Ελλάδα, και σε άλλες μεσογειακές χώρες καταγράφονται υψηλά ποσοστά πολιτών που δεν θερμαίνονται οικονομικά λόγω οικονομικής στενότητας. 
      Έτσι, μετά την Ελλάδα, τις επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν η Κύπρος (22,9%), η Πορτογαλία (20,4%) και η Ιταλία (15,2%). 
      Στον αντίποδα κινούνται τα ποσοστά που καταγράφονται σε πολλές βορειότερες χώρες. 
      Ενδεικτικά, το μικρότερο ποσοστό (1,9%) καταγράφεται στο Λουξεμβούργο, ενώ ακολουθούν η Φινλανδία (2%), η Σουηδία (2,1%), η Ολλανδία (2,4%) και η Αυστρία (2,4%). 
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ο ένας στους τέσσερις Έλληνες δεν μπορεί με το διαθέσιμο εισόδημά του να εξασφαλίσει ικανοποιητική θέρμανση στην κατοικία του, όπως δείχνει έρευνα που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία. 
      Για την ακρίβεια, το 25,7% των συμμετεχόντων στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2017, απάντησε πως δεν μπορεί να ζεσταθεί ικανοποιητικά, καθώς δεν διαθέτει τα απαραίτητα χρήματα. 
      Το ποσοστό αυτό κατατάσσει τη χώρα μας στην 3η θέση ανάμεσα στα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
      Μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφηκαν μόνο στη Βουλγαρία (36,5%) και τη Λιθουανία (28,9%). 
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, περίπου το 8% του πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορούσαν να έχουν ικανοποιητική θέρμανση στα νοικοκυριά. 
      Η Eurostat σημειώνει ότι υπήρξε μείωση στο ποσοστό αυτό, από το 11% που είχε καταγραφεί το 2011. 
      Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, πέρα από την Ελλάδα, και σε άλλες μεσογειακές χώρες καταγράφονται υψηλά ποσοστά πολιτών που δεν θερμαίνονται οικονομικά λόγω οικονομικής στενότητας. 
      Έτσι, μετά την Ελλάδα, τις επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν η Κύπρος (22,9%), η Πορτογαλία (20,4%) και η Ιταλία (15,2%). 
      Στον αντίποδα κινούνται τα ποσοστά που καταγράφονται σε πολλές βορειότερες χώρες. 
      Ενδεικτικά, το μικρότερο ποσοστό (1,9%) καταγράφεται στο Λουξεμβούργο, ενώ ακολουθούν η Φινλανδία (2%), η Σουηδία (2,1%), η Ολλανδία (2,4%) και η Αυστρία (2,4%). 
       
    • By Engineer
      Οι επενδυτές υποστηρίζουν ότι τα νούμερα στις μονάδες δε βγαίνουν και ότι η εθελούσια αλλά και οι πρόσφατες αλλαγές στο SPA λίγα πράγματα προσφέρουν ως προς τη βιωσιμότητα των υπό πώληση εταιρειών που παραμένει προβληματική. Η ΔΕΗ αντίθετα υποστηρίζει ότι υπάρχει προοπτική και ότι οι μονάδες με τις κατάλληλες προσαρμογές μπορούν να λειτουργήσουν ακόμη και με κέρδη. Σύμφωνα πάντως με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι επενδυτές οι προκλήσεις για τις δύο εταιρείες παραμένουν σημαντικές
      Μελίτη
      Τον περασμένο Νοέμβριο η μονάδα της Μελίτης εμφάνιζε ένα έλλειμμα της τάξης των 10 ευρώ η μεγαβατώρα μεταξύ εσόδων και λειτουργικών εξόδων. Συγκεκριμένα με έσοδα 64,5 ευρώ/MWh το πλήρες κόστος είχε φτάσει στα 74,9 ευρώ/MWh κυρίως εξαιτίας των αυξημένων δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων. Ως προς τα έσοδα πρέπει να σημειωθεί ότι η οριακή τιμή του συστήματος ήταν σημαντικά αυξημένη (στα 70 ευρώ/MWh σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους (κάτω από τα 60 ευρώ/MWh). Σημειώνεται ότι το 2017 το κόστος ορυχείου διαμορφώθηκε στα 32,6 ευρώ/MWh και το μεταβλητό κόστος τα 55,2 ευρώ/MWh (μαζί με τους ρύπους).
      Μεγαλόπολη
      Το κόστος ανά μεγαβατώρα και τα έσοδα, εμφανίζουν σημαντικές διακυμάνσεις στις μονάδες της Μεγαλόπολης, οι οποίες είχαν αρκετές συντηρήσεις αλλά και περιόδους που δεν έμπαιναν στο σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι ενώ τα έξοδα παραμένουν υψηλά, τα έσοδα ήταν χαμηλότερα. Ενδεικτικά ενώ τον Ιούλιο τα έσοδα ήταν 64,2 ευρώ/MWh και τα έξοδα 68,9 ευρώ/MWh, το Σεπτέμβριο τα έσοδα ήταν 66 ευρώ/MWh και τα έξοδα 96 ευρώ/MWh. Στο σύνολο του 2017 η Μεγαλόπολη 4 είχε λειτουργικό κόστος παραγωγής (μαζί με τα διοξείδια) 50,5 ευρώ/MWh και η 4 41,1 ευρώ/MWh.
      Το βασικό πρόβλημα στη Μεγαλόπολη είναι η χαμηλή θερμογόνος δύναμη του λιγνίτη, που καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία και των δύο μονάδων. Αντίθετα με κόστος λιγνίτη κάτω από 10 ευρώ ο τόνος, η Μεγαλόπολη 4 από μόνη της, παρά τη χαμηλή απόδοση του καύσιμου, μπορεί να είναι βιώσιμη.
      Σημειώνεται τέλος ότι η μονάδα της Μελίτης βαρύνεται με 1,25 τόνους διοξειδίου ανά παραγόμενη μεγαβατώρα ενώ η Μεγαλόπολη 3 με 1,8 τόνους και η 4 με 1,6 τόνους διοξειδίου ανά παραγόμενη μεγαβατώρα. Αυτό σημαίνει ότι η άνοδος των ρύπων στα επίπεδα των 23 έως 25 ευρώ ο τόνος επιβαρύνει το μεταβλητό κόστος κατά 28,75 έως 31,25 ευρώ/MWh τη Μελίτη και κατά 36,8 ευρώ/MWh έως 45 ευρώ/MWh τις μονάδες της Μεγαλόπολης.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.