Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Οι ευκαιρίες και αδυναμίες της Ελλάδας ως εμπορευματικός κόμβος

    Η πιο «κλισέ» φράση όσων ασχολούνται με τις συνδυασμένες και εμπορευματικές μεταφορές είναι η ακόλουθη: Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί εμπορευματικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης.

    Μπορεί να αποτελεί ουτοπία, μπορεί και όχι. Από την άλλη πλευρά, τα βήματα προόδου είναι εμφανή, κυρίως στον τομέα των υποδομών και όχι μόνο.

    Η χώρα έχει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης διεθνών φορτίων, όπως ανέφερε πρόσφατα στην ημερίδα «Συνδυασμένες Μεταφορές και ο Ρόλος της Ελλάδας», που διεξήχθη στο Θριάσιο Ε/Κ, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης Εφοδιαστικής Ιωάννης Μίνης.

    Για παράδειγμα, ο Πειραιάς είναι ο πλησιέστερος στο Σουέζ σημαντικός ευρωπαϊκός λιμένας, η θέση της χώρας είναι ευνοϊκή σε σχέση με την Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη και η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αύξησε τα διεθνή φορτία, εάν και μόνο το 10% – 15% εξ αυτών διακινούνται μέσω της ενδοχώρας.

    Επιπροσθέτως, οι σιδηροδρομικές μεταφορές δύνανται να αποτελέσουν κρίσιμο παράγοντα προσέλκυσης διεθνών φορτίων.

    EMPOREYMATIKES-ROES.jpg

    Oι διάδρομοι των εμπορευματικών ροών στους οποίους μπορεί να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα

    Για παράδειγμα, η σιδηροδρομική μεταφορά διεθνούς φορτίου από τον ΣΕΠ, ύψους 30.000 TEU ανά έτος, θα μπορούσε να ανέλθει στα επίπεδα των 100.000 TEU, με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα.

    Στα ανωτέρω χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι σημαντικό:

    -Να προσδιορισθούν οι διεθνείς εμπορευματικές ροές και να κατηγοριοποιηθούν.

    -Για τις εν δυνάμει ροές, να προσδιοριστούν ανά κατηγορία, όπως η προστιθέμενη αξία για τη χώρα και πρωτοβουλίες αύξησης της ζήτησης – ενίσχυσης της προσφοράς.

    Σε θεσμικό επίπεδο προτείνεται τα υπουργεία Οικονομίας και Εξωτερικών να αναλάβουν συστηματικές πρωτοβουλίες για εξευρωπαϊσμό προϊόντων, μέσω προστιθέμενης αξίας στην Ελλάδα (σύμφωνα πάντα με τις επιταγές των κανονισμών της ΕΕ).

    Επίσης, κρίνεται σκόπιμο να δοθούν κίνητρα για κατάλληλες επενδύσεις σε συναρμολόγηση, επισκευή/rework, «τελειοποίηση», μεταποίηση διεθνών φορτίων, αλλά και να γίνει ενδελεχές benchmarking σε χώρες της ΕΕ, στις οποίες προσφέρονται παρόμοιες υπηρεσίες (Ιρλανδία, Τσεχία, κλπ)

    Αντίστοιχα, για διεθνή φορτία (εκτός ΕΕ), να μελετηθούν κίνητρα και προϋποθέσεις, ώστε τα φορτία να τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα –  25% του ποσού εκτελωνισμού παραμένει στην Ελλάδα.

    Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να εφαρμοστούν ταχείες διαδικασίες εκτελωνισμού, πρότυποι δασμοί ανά κατηγορία αγαθών (και σχετική υποστήριξη του προσωπικού του τελωνείου, περιορίζοντας την ανάγκη για προσδιορισμό δασμών ανά περίπτωση) και ηλεκτρονικοποίηση του συνόλου των διαδικασιών, ώστε να συμπεριλάβει και άλλες υπηρεσίες ή φορείς που εμπλέκονται στην εισαγωγή και εξαγωγή εμπορευμάτων.



    Σχόλια Μελών


    Αυτό το σχεδιάκι που δείχνει να φορτώνονται τα εμπορεύματα στη Σμύρνη για να ξεφορτωθούν στη Θεσσαλονίκη και να πάνε μετά στα Βαλκάνια, αντί να φτάσουν οδικώς ή σιδηροδρομικώς ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ εκεί, μαγεία... Logistics- η νέα mediaκή φούσκα.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Τα 16,75 εκατομμύρια στρέμματα φθάνουν οι δασικές εκτάσεις που έχουν καεί στη χώρα μας από το 1980 έως και το 2017 σε 55.066 πυρκαγιές. Το 2017 ήταν μια «καλή» χρονιά για τη χώρα μας καθώς, παρά την αύξηση του αριθμού των πυρκαγιών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, μειώθηκαν στο μισό οι εκτάσεις που κάηκαν.
      Σε όλη την Ευρώπη πάντως το 2017 κάηκε μια έκταση μεγαλύτερη από την Κύπρο, με την οικονομική ζημιά να εκτιμάται σε 10 δισ. ευρώ.
      Τα στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις δασικές πυρκαγιές στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική για το 2017.
      Ειδικά για τη χώρα μας, η έκθεση επισημαίνει ότι το 2017 χαρακτηρίστηκε από υψηλές θερμοκρασίες και μειωμένα επίπεδα βροχοπτώσεων, εκτός από μια μικρή περίοδο τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», στο ξεκίνημα της αντιπυρικής περιόδου, στις κεντρικές και νότιες περιοχές της χώρας καταγράφηκαν ασυνήθιστα υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, ενώ στα τέλη Ιουνίου πολλές περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας είχαν καύσωνα. Το 2017, τελικά, ξέσπασαν 1.083 πυρκαγιές που έκαψαν 133.930 στρέμματα, εκ των οποίων τα 4.100 σε περιοχές Natura.
      Η έκθεση δίνει και ενδιαφέροντα στοιχεία για το πυροσβεστικό σώμα: όπως αναφέρει, το 2017 η πυροσβεστική είχε 14.043 άτομα, εκ των οποίων 8.853 ήταν μόνιμο προσωπικό, 3.910 με τριετή συμβόλαια και 1.280 εποχικοί.
      Το έργο της πυροσβεστικής συμπλήρωσαν 1.750 εθελοντές πυροσβέστες. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει στη διάθεσή της 3.294 οχήματα εκ των οποίων τα 1.868 πυροσβεστικά, τα 952 βοηθητικά, τα 309 ειδικά οχήματα και 165 δίκυκλα. Επίσης, διαθέτει 40 πυροσβεστικά αεροσκάφη και 8 πυροσβεστικά ελικόπτερα, τα οποία ενισχύονται με 10 υπενοικιασμένα.
      «Τα ακραία καιρικά φαινόμενα - μακροχρόνιες ξηρασίες και καύσωνες - επιτείνουν τις δασικές πυρκαγιές και καθιστούν την πυρόσβεση δυσκολότερη. Πάνω από το 90 % του συνόλου των δασικών πυρκαγιών έχουν αρχίσει από ανθρώπινες δραστηριότητες, γι' αυτό η ΕΕ συνεργάζεται στενά με τα κράτη μέλη στα θέματα πρόληψης, διασφαλίζοντας ότι οι πολίτες και οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των αιτιών των δασικών πυρκαγιών και των κινδύνων που αυτές ενέχουν», σχολίασε ο Επίτροπος Περιβάλλοντος, Καρμένου Βέλα.
      «Πρέπει επίσης να επενδύσουμε περισσότερο στη διαχείριση των δασών ώστε να εξασφαλίζεται η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών σε όλη την ΕΕ. Όπως διαπιστώσαμε εκ νέου το καλοκαίρι του 2018, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμη όσον αφορά την πρόληψη, και η Ευρώπη πρέπει να εξακολουθήσει να πρωτοστατεί στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής».

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τα 16,75 εκατομμύρια στρέμματα φθάνουν οι δασικές εκτάσεις που έχουν καεί στη χώρα μας από το 1980 έως και το 2017 σε 55.066 πυρκαγιές. Το 2017 ήταν μια «καλή» χρονιά για τη χώρα μας καθώς, παρά την αύξηση του αριθμού των πυρκαγιών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, μειώθηκαν στο μισό οι εκτάσεις που κάηκαν.
      Σε όλη την Ευρώπη πάντως το 2017 κάηκε μια έκταση μεγαλύτερη από την Κύπρο, με την οικονομική ζημιά να εκτιμάται σε 10 δισ. ευρώ.
      Τα στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις δασικές πυρκαγιές στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική για το 2017.
      Ειδικά για τη χώρα μας, η έκθεση επισημαίνει ότι το 2017 χαρακτηρίστηκε από υψηλές θερμοκρασίες και μειωμένα επίπεδα βροχοπτώσεων, εκτός από μια μικρή περίοδο τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», στο ξεκίνημα της αντιπυρικής περιόδου, στις κεντρικές και νότιες περιοχές της χώρας καταγράφηκαν ασυνήθιστα υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, ενώ στα τέλη Ιουνίου πολλές περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας είχαν καύσωνα. Το 2017, τελικά, ξέσπασαν 1.083 πυρκαγιές που έκαψαν 133.930 στρέμματα, εκ των οποίων τα 4.100 σε περιοχές Natura.
      Η έκθεση δίνει και ενδιαφέροντα στοιχεία για το πυροσβεστικό σώμα: όπως αναφέρει, το 2017 η πυροσβεστική είχε 14.043 άτομα, εκ των οποίων 8.853 ήταν μόνιμο προσωπικό, 3.910 με τριετή συμβόλαια και 1.280 εποχικοί.
      Το έργο της πυροσβεστικής συμπλήρωσαν 1.750 εθελοντές πυροσβέστες. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει στη διάθεσή της 3.294 οχήματα εκ των οποίων τα 1.868 πυροσβεστικά, τα 952 βοηθητικά, τα 309 ειδικά οχήματα και 165 δίκυκλα. Επίσης, διαθέτει 40 πυροσβεστικά αεροσκάφη και 8 πυροσβεστικά ελικόπτερα, τα οποία ενισχύονται με 10 υπενοικιασμένα.
      «Τα ακραία καιρικά φαινόμενα - μακροχρόνιες ξηρασίες και καύσωνες - επιτείνουν τις δασικές πυρκαγιές και καθιστούν την πυρόσβεση δυσκολότερη. Πάνω από το 90 % του συνόλου των δασικών πυρκαγιών έχουν αρχίσει από ανθρώπινες δραστηριότητες, γι' αυτό η ΕΕ συνεργάζεται στενά με τα κράτη μέλη στα θέματα πρόληψης, διασφαλίζοντας ότι οι πολίτες και οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των αιτιών των δασικών πυρκαγιών και των κινδύνων που αυτές ενέχουν», σχολίασε ο Επίτροπος Περιβάλλοντος, Καρμένου Βέλα.
      «Πρέπει επίσης να επενδύσουμε περισσότερο στη διαχείριση των δασών ώστε να εξασφαλίζεται η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών σε όλη την ΕΕ. Όπως διαπιστώσαμε εκ νέου το καλοκαίρι του 2018, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμη όσον αφορά την πρόληψη, και η Ευρώπη πρέπει να εξακολουθήσει να πρωτοστατεί στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής».
    • Από Engineer
      Τι ακίνητα αγοράζονται σήμερα; Σε ποιες περιοχές και από ποιους; Αυτά είναι τα βασικά ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει η πανελλαδική έρευνα της Ένωσης Μεσιτών Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδας (ΕΠΠΑ).
      Η έρευνα δείχνει ότι πωλούνται κυρίως παλιές κατοικίες ενώ οι αγοραστές είναι επί το πλείστον Έλληνες και προτίμηση στη Βόρεια Ελλάδα δείχνουν Σέρβοι και Γερμανοί.
      Συγκεκριμένα, το 68% των ακινήτων που αγοράστηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 έμειναν για καιρό στα «αζήτητα», δηλαδή ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα απούλητα στην αγορά, ενώ άρχισε να εμφανίζεται ένα ποσοστό 32% φρέσκων πωλήσεων (ακίνητα που πουλήθηκαν σε λιγότερο από έξι μήνες από την στιγμή της πρώτης δημοσίευσης).
      «Η αγορά «πήρε μπροστά». Για πάρα πολύ καιρό στην περίοδο της κρίσης υπήρχαν απούλητα ακίνητα» τόνισε ο Νίκος Μανομενίδης, πρόεδρος της Ένωσης Μεσιτών Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδος (ΕΠΠΑ) παρουσιάζοντας τα στοιχεία.
      Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 138 συναλλαγών αγοραπωλησίας απ΄όλη την Ελλάδα, προκύπτει ότι εξακολουθεί να είναι χαμηλό το επίπεδο χρηματοδότησης, καθώς το 84% των συναλλαγών γίνεται τοις μετρητοίς. Το ποσοστό αυτό ήταν στο 93% στην προηγούμενη έρευνα της ΕΠΠΑ, δηλαδή φαίνεται πως έχει αρχίσει ο δανεισμός από τράπεζες, αλλά προς το παρόν παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
      Το 87,6% των ακινήτων που πουλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2018 ήταν παλαιά (από δεύτερο χέρι) και μόλις το 12,4% κατοικήθηκαν για πρώτη φορά από τους αγοραστές, σύμφωνα με έρευνα της ΕΠΠΑ. «Αυτό δείχνει και το πρόβλημα έλλειψης οικοδομικής δραστηριότητας και τον ΦΠΑ 24% που επιβαρύνει δυσβάσταχτα το κόστος αγοράς νεόδμητων ακινήτων» σημείωσε ο κ. Μανομενίδης.
      Το 51,2% των ακινήτων που πουλήθηκαν χρειαζόταν λίγες τεχνικές παρεμβάσεις και το 48,8% εκτεταμένη ανακαίνιση, στοιχείο που δείχνει ότι η κατάσταση του ακινήτου δεν αποτελεί εμπόδιο, καθώς οι τιμές αγοράς είναι κάτω του κόστους κατασκευής. Πάνω από το 70% των συναλλαγών κινείται κάτω από τις 90.000 ευρώ, κάτι που συμπαρασύρει και το μέγεθος των αγορασμένων ακινήτων.
      Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα, είναι ότι μεγάλο το ποσοστό των αγοραστών είναι ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης. Η ίδια κατηγορία έχει κάνει συναλλαγές άνω των 350.000 ευρώ και αυτό κάνει τις συναλλαγές αυτές πιο απαιτητικές σε επίπεδο παρεχόμενων μεσιτικών υπηρεσιών.
      Έλληνες το 74,2% των αγοραστών
      Με βάση την έρευνα οι Έλληνες αποτελούν το 74,2% των αγοραστών κατοικιών. Μεταξύ των αλλοδαπών, που αγόρασαν ακίνητα σε όλη την επικράτεια, πρώτη εθνικότητα σε συναλλαγές είναι οι Αλβανοί (με ποσοστό 7% επί των συνολικών συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένων όσων έγιναν από ‘Ελληνες) και ακολουθούν οι Βούλγαροι με 6,3%. Πρόκειται και στις δύο περιπτώσεις κατά κύριο λόγο για μόνιμους κατοίκους στην Ελλάδα, οι οποίοι αγόρασαν ακίνητα σε μέση τιμή έως 90.000 ευρώ. Η κακή κατάσταση του ακινήτου δεν αποτέλεσε εμπόδιο για την αγορά, εφόσον ήταν καλή η τιμή.
      Γερμανοί και Ελβετοί, Ισραηλινοί αγόρασαν ακίνητα αξίας 351.000 και 650.000 ευρώ που δεν απαιτούσαν ανακαίνιση ή βελτιώσεις. Οι Ισραηλινοί αγόρασαν για εκμετάλλευση, ενώ Γερμανοί και Ελβετοί για εξοχική κατοικία.
      Οι Κινέζοι αξιοποιούν αποκλειστικά το πρόγραμμα «Golden Visa» και αγόρασαν ένα ή περισσότερα ακίνητα συνολικής αξίας 250.000 ευρώ. Άγγλοι και Ελβετοί έδειξαν προτίμηση στην Πελοπόννησο, ενώ Σέρβοι και Γερμανοί στην Βόρεια Ελλάδα.
      Σε ό,τι αφορά τα ακίνητα ιδιοκτησίας τραπεζών, εκτός από τους Έλληνες αγόρασαν Αλβανοί, Βούλγαροι και Γερμανοί. Ελβετοί και Κινέζοι αγοραστές ήταν σε παραγωγική ηλικία 35-55 ετών, ενώ Άγγλοι και Γερμανοί ήταν συνταξιούχοι.
      Όσον αφορά το προφίλ των αγοραστών, το 75% ήταν μεταξύ 30 και 55 ετών και το 21,1% ηλικίας άνω των 55 ετών και το 80,8% έγγαμοι.

      Το ποσοστό αγοράς για επένδυση είναι ιδιαίτερα υψηλό, 31,8% και αυτό αντανακλά την δυναμική της αγοράς. Σε ποσοστό 45,7% ο σκοπός της αγοράς ήταν για να κατοικήσει η οικογένεια και το 10,9% για εξοχική κατοικία. 

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τι ακίνητα αγοράζονται σήμερα; Σε ποιες περιοχές και από ποιους; Αυτά είναι τα βασικά ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει η πανελλαδική έρευνα της Ένωσης Μεσιτών Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδας (ΕΠΠΑ).
      Η έρευνα δείχνει ότι πωλούνται κυρίως παλιές κατοικίες ενώ οι αγοραστές είναι επί το πλείστον Έλληνες και προτίμηση στη Βόρεια Ελλάδα δείχνουν Σέρβοι και Γερμανοί.
      Συγκεκριμένα, το 68% των ακινήτων που αγοράστηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 έμειναν για καιρό στα «αζήτητα», δηλαδή ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα απούλητα στην αγορά, ενώ άρχισε να εμφανίζεται ένα ποσοστό 32% φρέσκων πωλήσεων (ακίνητα που πουλήθηκαν σε λιγότερο από έξι μήνες από την στιγμή της πρώτης δημοσίευσης).
      «Η αγορά «πήρε μπροστά». Για πάρα πολύ καιρό στην περίοδο της κρίσης υπήρχαν απούλητα ακίνητα» τόνισε ο Νίκος Μανομενίδης, πρόεδρος της Ένωσης Μεσιτών Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδος (ΕΠΠΑ) παρουσιάζοντας τα στοιχεία.
      Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 138 συναλλαγών αγοραπωλησίας απ΄όλη την Ελλάδα, προκύπτει ότι εξακολουθεί να είναι χαμηλό το επίπεδο χρηματοδότησης, καθώς το 84% των συναλλαγών γίνεται τοις μετρητοίς. Το ποσοστό αυτό ήταν στο 93% στην προηγούμενη έρευνα της ΕΠΠΑ, δηλαδή φαίνεται πως έχει αρχίσει ο δανεισμός από τράπεζες, αλλά προς το παρόν παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
      Το 87,6% των ακινήτων που πουλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2018 ήταν παλαιά (από δεύτερο χέρι) και μόλις το 12,4% κατοικήθηκαν για πρώτη φορά από τους αγοραστές, σύμφωνα με έρευνα της ΕΠΠΑ. «Αυτό δείχνει και το πρόβλημα έλλειψης οικοδομικής δραστηριότητας και τον ΦΠΑ 24% που επιβαρύνει δυσβάσταχτα το κόστος αγοράς νεόδμητων ακινήτων» σημείωσε ο κ. Μανομενίδης.
      Το 51,2% των ακινήτων που πουλήθηκαν χρειαζόταν λίγες τεχνικές παρεμβάσεις και το 48,8% εκτεταμένη ανακαίνιση, στοιχείο που δείχνει ότι η κατάσταση του ακινήτου δεν αποτελεί εμπόδιο, καθώς οι τιμές αγοράς είναι κάτω του κόστους κατασκευής. Πάνω από το 70% των συναλλαγών κινείται κάτω από τις 90.000 ευρώ, κάτι που συμπαρασύρει και το μέγεθος των αγορασμένων ακινήτων.
      Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα, είναι ότι μεγάλο το ποσοστό των αγοραστών είναι ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης. Η ίδια κατηγορία έχει κάνει συναλλαγές άνω των 350.000 ευρώ και αυτό κάνει τις συναλλαγές αυτές πιο απαιτητικές σε επίπεδο παρεχόμενων μεσιτικών υπηρεσιών.
      Έλληνες το 74,2% των αγοραστών
      Με βάση την έρευνα οι Έλληνες αποτελούν το 74,2% των αγοραστών κατοικιών. Μεταξύ των αλλοδαπών, που αγόρασαν ακίνητα σε όλη την επικράτεια, πρώτη εθνικότητα σε συναλλαγές είναι οι Αλβανοί (με ποσοστό 7% επί των συνολικών συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένων όσων έγιναν από ‘Ελληνες) και ακολουθούν οι Βούλγαροι με 6,3%. Πρόκειται και στις δύο περιπτώσεις κατά κύριο λόγο για μόνιμους κατοίκους στην Ελλάδα, οι οποίοι αγόρασαν ακίνητα σε μέση τιμή έως 90.000 ευρώ. Η κακή κατάσταση του ακινήτου δεν αποτέλεσε εμπόδιο για την αγορά, εφόσον ήταν καλή η τιμή.
      Γερμανοί και Ελβετοί, Ισραηλινοί αγόρασαν ακίνητα αξίας 351.000 και 650.000 ευρώ που δεν απαιτούσαν ανακαίνιση ή βελτιώσεις. Οι Ισραηλινοί αγόρασαν για εκμετάλλευση, ενώ Γερμανοί και Ελβετοί για εξοχική κατοικία.
      Οι Κινέζοι αξιοποιούν αποκλειστικά το πρόγραμμα «Golden Visa» και αγόρασαν ένα ή περισσότερα ακίνητα συνολικής αξίας 250.000 ευρώ. Άγγλοι και Ελβετοί έδειξαν προτίμηση στην Πελοπόννησο, ενώ Σέρβοι και Γερμανοί στην Βόρεια Ελλάδα.
      Σε ό,τι αφορά τα ακίνητα ιδιοκτησίας τραπεζών, εκτός από τους Έλληνες αγόρασαν Αλβανοί, Βούλγαροι και Γερμανοί. Ελβετοί και Κινέζοι αγοραστές ήταν σε παραγωγική ηλικία 35-55 ετών, ενώ Άγγλοι και Γερμανοί ήταν συνταξιούχοι.
      Όσον αφορά το προφίλ των αγοραστών, το 75% ήταν μεταξύ 30 και 55 ετών και το 21,1% ηλικίας άνω των 55 ετών και το 80,8% έγγαμοι.

      Το ποσοστό αγοράς για επένδυση είναι ιδιαίτερα υψηλό, 31,8% και αυτό αντανακλά την δυναμική της αγοράς. Σε ποσοστό 45,7% ο σκοπός της αγοράς ήταν για να κατοικήσει η οικογένεια και το 10,9% για εξοχική κατοικία. 
    • Από Engineer
      Η ακτοπλοϊκή κίνηση στην Ελλάδα είναι η πρώτη σε αριθμό επιβατών στην Ευρώπη. Η χώρα μας κατέχει το 18% της ευρωπαϊκής ακτοπλοϊκής κίνησης, σε σχέση με το 2,2% του πληθυσμού, κάτι το οποίο αναδεικνύει την σημασία του κλάδου.
      Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές της XRTC, είναι επίσης σημαντικό να τονιστούν τα θέματα άνισου ανταγωνισμού από πλοία άλλων ευρωπαϊκών κρατών, τα οποία επιδοτούν την ναυτιλία με εθνικά κεφάλαια (επιδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών, ενίσχυση της ρευστότητας των εταιριών με τις κρατήσεις των φόρων των ναυτικών και άλλα προγράμματα όπως το πρόγραμμα MARE BONUS κλπ.).

      Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, η μεταφορική κίνηση των επιβατών αυξήθηκε κατά 10% πέρσι σε σχέση με το 2016, ενώ εφέτος η αύξηση αναμένεται οριακή.
      Την εφετινή χρονιά, ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί περαιτέρω στις γραμμές της Ραφήνας, όπου δραστηριοποιούνται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες Golden Star Ferries, SeaJets, Fast Ferries και Hellenic Seaways, όπως και στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, όπου πρόσφατα δρομολογήθηκε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Mykonos Palace των Μινωικών Γραμμών.
      Σε επιχειρησιακό επίπεδο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν την άνοδο της τιμής των καυσίμων κατά 28%, σε σχέση με το 2017, ενώ τα επόμενα χρόνια θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε αλλαγές, λόγω υποχρέωσης για πιο οικολογικά καύσιμα.
      Της Βάσως Βεγιάζη 

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.