Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer

    Μια φορά τον χρόνο η υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων προμηθευτών πελατών

    Η υποβολή θα γίνεται μια φορά το χρόνο και έως την 31η Μαρτίου, ενώ μειώνονται τα πρόστιμα για την εκπρόθεσμη υποβολή της κατάστασης στα 100 από 400 ευρώ.

    Μια φορά το χρόνο και έως την 31η Μαρτίου θα γίνεται η υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων προμηθευτών πελατών για μια σειρά υπόχρεων, οι οποίοι έως τώρα υπέβαλλαν συγκεντρωτικές καταστάσεις ανά τρίμηνο, σύμφωνα με εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

    Αντιστοίχως, αναπροσαρμόζεται και το πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής της και θα ανέρχεται σε 100 ευρώ για την εκπρόθεσμη υποβολή της ετήσιας κατάστασης έναντι 400 ευρώ που προβλεπόταν έως τώρα για τις τέσσερις τριμηνιαίες καταστάσεις.

    Η εγκύκλιο της ΑΑΔΕ σχετικά με το πότε θα υποβάλλονται οι συγκεντρωτικές καταστάσεις ορίζει τα ακόλουθα ανά κατηγορία :

    -Από τους εκδότες ετησίως, ανεξαρτήτως κατηγορίας των τηρούμενων βιβλίων τους (απλογραφικά ή διπλογραφικά) ή της απαλλαγής τους από την τήρηση αυτών, καθώς και της υποχρέωσης ή μη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ και το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου του επόμενου έτους από το ημερολογιακό έτος που αφορούν,

    -Από τους λήπτες, υπόχρεους υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, που τηρούν είτε διπλογραφικά είτε απλογραφικά βιβλία, ετησίως και το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου του επόμενου έτους από το ημερολογιακό έτος που αφορούν,

    -Από τους λήπτες, μη υπόχρεους υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, το δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, καθώς και τους αγρότες, φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται είτε στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, οι οποίοι όμως δεν ασκούν άλλη δραστηριότητα για την οποία υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων, είτε στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, ετησίως και το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου του επόμενου έτους από το ημερολογιακό έτος που αφορούν.

     



    Σχόλια Μελών


    Αυτό για εμάς που δεν παρακολουθούμε και τα έχουμε αφήσει στο λογιστήριο είναι και για την κατάσταση με τα ιδιωτικά συμφωνητικά που καταθέτουμε ανά τρίμηνο; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ... και πολύ σωστά κάνεις που τα έχεις αφήσει στους ειδικούς...

    Σχετικά με το ερώτημά σου, οι καταστάσεις πελατών-προμηθευτών και οι καταστάσεις συμφωνητικών είναι διαφορετικές διαδικασίες και διέπονται από διαφορετικές προθεσμίες. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Σε ρυθμό κτηματογράφησης έχει μπει τους τελευταίους μήνες η χώρα, καθώς από τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους Δημόσιο και πολίτες επιδίδονται σ΄ έναν σοβαρό και κοπιώδη αγώνα κατάρτισης Κτηματολογίου, προκειμένου και η Ελλάδα να αποκτήσει κάποτε το δικό της ενιαίο σύστημα πληροφοριών, που θα καταγράφει τις νομικές, τεχνικές και άλλες πρόσθετες πληροφορίες για τα ακίνητα, με την ευθύνη και την εγγύηση του Δημοσίου.
      Το Κτηματολόγιο είναι μία ψηφιακή βάση δεδομένων, όπου καταγράφονται όλες οι πράξεις που δημιουργούν, μεταβιβάζουν, αλλοιώνουν ή καταργούν δικαιώματα σε ακίνητα. Έτσι, μέσα από αυτή τη βάση πληροφοριών, εύκολα και αξιόπιστα μπορεί κανείς να πληροφορηθεί το σύνολο των δικαιωμάτων για κάθε ελληνικό ακίνητο.
      Να σημειωθεί ότι όλοι οι πολίτες οφείλουν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της κατάρτισης κτηματολογίου. Σε άλλη περίπτωση, θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου.
      Ειδικότερα, υποχρέωση δήλωσης έχουν όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα με εμπράγματο ή άλλο εγγραπτέο δικαίωμα (κυριότητα, δουλεία, υποθήκη/προσημείωση, αγωγή και ανακοπή, κατάσχεση, μακροχρόνια μίσθωση, χρονομεριστική μίσθωση, χρηματοδοτική μίσθωση, μεταλλειοκτησία, μεταφορά συντελεστή δόμησης) σε ακίνητο.
      Σε υποβολή δήλωσης υποχρεούνται και όσοι διαχειρίζονται ξένη περιουσία (π.χ. εκκαθαριστικής διαθήκης, σύνδικος πτώχευσης, κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομιάς, εκτελεστής διαθήκης, διαχειριστής ακινήτου κ.λπ.). Επιπλέον, όποιος αποκτά δικαίωμα κατά την τρέχουσα, περίοδο συλλογής δηλώσεων, υποχρεούται να υποβάλει δήλωση ανεξαρτήτως του αν το δικαίωμα έχει δηλωθεί από τον προηγούμενο δικαιούχο. Τέλος, η δήλωση αφορά όλα τα ακίνητα των υπό κτηματογράφηση περιοχών, εντός και εκτός σχεδίου, είτε αστικά, είτε αγροτικά, οικοδομημένα ή όχι.
      Σημειώνεται ότι η δήλωση αφορά δικαίωμα και όχι ακίνητο. Δηλαδή, σε περίπτωση που ένα ακίνητο ανήκει σε περισσότερα του ενός άτομα, πρέπει όλοι όσοι έχουν δικαίωμα σε αυτό, να το δηλώσουν.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικό Κτηματολόγιο ΑΕ, τον τρέχοντα μήνα ποσοστό 59,6% δικαιωμάτων ακινήτων είναι σε εξελισσόμενη κτηματογράφηση, 31,4% βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, για 7% αναμένεται η ανάθεση των σχετικών συμβάσεων και ποσοστό 2% είναι υπό ειδικό καθεστώς κτηματογράφησης.
      Ως μη ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων, οι Έλληνες πολίτες επέλεξαν από την αρχή της διαδικασίας την προσέλευση στα γραφεία κτηματογράφησης (86,8%) και όχι στην υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών ηλεκτρονικά (μόλις 13,2%). Παρά ταύτα η υποβολή δήλωσης ιδιοκτησίας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του κτηματολογίου είναι υπόθεση απλή, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να προβεί σε δύο βασικές ενέργειες:
      * να συμπληρώσει και να υποβάλει το έντυπο της δήλωσης και των συνυποβαλλόμενων εγγράφων (για τη νομική περιγραφή της ιδιοκτησίας) και
      * να εντοπίσει το ακίνητό του πάνω στον κτηματολογικό χάρτη (για την αποτύπωση των γεωμετρικών στοιχείων του ακινήτου ψηφιακά)
      ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
      Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, την υποβολή της δήλωσης, τόσο στα γραφεία κτηματογράφησης, όσο και στο www.ktimatologio.gr διατίθενται ειδικά έντυπα ιδιοκτησίας. Είναι τα Δ1 (συμπληρώνεται από φυσικά πρόσωπα με δικαίωμα κυριότητα ή δουλείας, π.χ. επικαρπία από γονική παροχή, οίκηση κ.λπ.) και Δ2 (κατά κανόνα συμπληρώνεται από νομικά πρόσωπα, καθώς και από φυσικά όταν έχουν να δηλώσουν οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα εκτός από κυριότητα και δουλεία. Δηλαδή, εμπράγματη ασφάλεια, κατάσχεση, εγγραπτέα αγωγή κ.λπ.
      Το έντυπο Δ1 περιέχει τέσσερις ενότητες:
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ (συμπληρώνεται άπαξ)
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ
      * ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
      (συμπληρώνονται τόσες φορές όσα και τα δικαιώματα που δηλώνονται)
      Κάθε δικαιούχος συμπληρώνει τα πεδία του εντύπου που αφορούν προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία επικοινωνίας του και ακολούθως, μόνο τα πεδία που αφορούν το ακίνητο ή και το δικαίωμά του.
      ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΝΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ
      Το έντυπο της δήλωσης πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύουν τα εξής δικαιολογητικά:
      * Απλό φωτοαντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας, που τεκμηριώνει δικαίωμα σε ακίνητο (π.χ. συμβόλαιο)
      * Απλό φωτοαντίγραφο του πιστοποιητικού μεταγραφής/εγγραφής στο υποθηκοφυλακείο
      * Στοιχεία για τον εντοπισμό του ακινήτου
      * Απλό φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου του δικαιούχου
      * Απλό φωτοαντίγραφο εγγράφου που να αποδεικνύει τον ΑΦΜ (π.χ. απόσπασμα από εκκαθαριστικό σημείωμα εφορία ή λογαριασμός ΔΕΗ)
      Διευκρινίζεται ότι αν δεν υπάρχει διαθέσιμο πιστοποιητικό μεταγραφής, είτε ζητείται η χορήγησή του από το υποθηκοφυλακείο με αίτηση, είτε εφόσον τα στοιχεία της μεταγραφής είναι γνωστά (τόμος, αριθμός, ημερομηνία μεταγραφής κ.λπ.), απλώς συμπληρώνονται στο σχετικό πεδίο της δήλωσης και ακολούθως προσκομίζεται το πιστοποιητικό για τη συμπλήρωση της δήλωσης.
      ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, που απαιτούν διαφορετικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, η συμπλήρωση e-mail είναι ιδιαίτερη σημαντική για τη διαδικασία διεκπεραίωσης, καθώς έτσι θα δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας του Γραφείου Κτηματογράφησης με τον πολίτη.
      ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ
      Είναι εύκολη διαδικασία όταν πρόκειται για περιοχές δομημένες, όπου υπάρχει οδός και αριθμός. Αλλά στις αγροτικές περιοχές τα πράγματα είναι πιο σύνθετα, εκτός αν είναι περιοχές όπου υπάρχει διοικητική πράξη (π.χ. διανομή, αναδασμός ή πράξη εφαρμογής) οπότε είναι επαρκής πληροφορία η αναφορά του αριθμού της ιδιοκτησίας ή του κληροτεμαχίου, όπως αυτός αναφέρεται στην πράξη.
      Αν υπάρχει διαθέσιμο τοπογραφικό διάγραμμα (έστω και παλαιάς χρονολογίας), είναι απαραίτητη η επισύναψή του. Αν όχι, απαιτείται συνεργασία με το προσωπικό του Γραφείου Κτηματογράφησης για τον σωστό εντοπισμό του ακινήτου.
      Υπάρχει και η δυνατότητα εντοπισμού ενός ακινήτου, μέσω της Υπηρεσίας Θέασης Ορθοφωτογραφιών, που παρέχει δωρεάν το Ελληνικό Κτηματολόγιο στον ιστότοπό του. Από τη συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί ο ενδιαφερόμενος, επιλέγοντας νομό και ΟΤΑ, να περιηγηθεί στον έγχρωμο ψηφιακό χάρτη της περιοχής που τον ενδιαφέρει και:
      * να εντοπίσει το ακίνητό του
      * να τοποθετήσει στον χάρτη τα όριά του (σχεδιάζοντας ένα σκαρίφημα)
      * να μετρήσει τις διαστάσεις και το εμβαδόν του
      * να εκτυπώσει την εικόνα και να την υποβάλει μαζί με τη δήλωσή του.
      ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΠΑΓΙΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
      Για την υποβολή της δήλωσης ιδιοκτησίας καταβάλλεται πάγιο τέλος κτηματογράφησης 35 ευρώ για κάθε δικαίωμα σε κύριο χώρο (διαμέρισμα, κατάστημα, οικόπεδο, κ.λπ.). Για τους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης) που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, δηλαδή έχουν χιλιοστά στο οικόπεδο και δεν αναφέρονται στον τίτλο ως παρακολουθήματα, το τέλος κτηματογράφησης είναι 20 ευρώ για κάθε δικαίωμα.
      Στις αγροτικές περιοχές τα φυσικά πρόσωπα μόνον, που δηλώνουν περισσότερα από δύο δικαιώματα κυριότητας ή δουλείας στον ίδιο προκαποδιστριακό ΟΤΑ, καταβάλλουν πάγιο τέλος για δύο μόνο δικαιώματα, ανεξάρτητα από τον συνολικό αριθμό δικαιωμάτων που δηλώνουν στον συγκεκριμένο ΟΤΑ.
      Ο υπολογισμός του τέλους γίνεται από το Γραφείο Κτηματογράφησης μετά την προσωρινή καταχώρηση των στοιχείων της δήλωσης. Η υποβολή της δήλωσης ολοκληρώνεται μόνο με την καταβολή του πάγιου τέλους, που μπορεί να γίνει σε όλες τις τράπεζες ή στα αυτοματοποιημένα καταστήματα του δικτύου των ΕΛΤΑ. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης, η πληρωμή γίνεται μέσω διαδικτυακής εφαρμογής με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Σε ρυθμό κτηματογράφησης έχει μπει τους τελευταίους μήνες η χώρα, καθώς από τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους Δημόσιο και πολίτες επιδίδονται σ΄ έναν σοβαρό και κοπιώδη αγώνα κατάρτισης Κτηματολογίου, προκειμένου και η Ελλάδα να αποκτήσει κάποτε το δικό της ενιαίο σύστημα πληροφοριών, που θα καταγράφει τις νομικές, τεχνικές και άλλες πρόσθετες πληροφορίες για τα ακίνητα, με την ευθύνη και την εγγύηση του Δημοσίου.
      Το Κτηματολόγιο είναι μία ψηφιακή βάση δεδομένων, όπου καταγράφονται όλες οι πράξεις που δημιουργούν, μεταβιβάζουν, αλλοιώνουν ή καταργούν δικαιώματα σε ακίνητα. Έτσι, μέσα από αυτή τη βάση πληροφοριών, εύκολα και αξιόπιστα μπορεί κανείς να πληροφορηθεί το σύνολο των δικαιωμάτων για κάθε ελληνικό ακίνητο.
      Να σημειωθεί ότι όλοι οι πολίτες οφείλουν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της κατάρτισης κτηματολογίου. Σε άλλη περίπτωση, θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου.
      Ειδικότερα, υποχρέωση δήλωσης έχουν όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα με εμπράγματο ή άλλο εγγραπτέο δικαίωμα (κυριότητα, δουλεία, υποθήκη/προσημείωση, αγωγή και ανακοπή, κατάσχεση, μακροχρόνια μίσθωση, χρονομεριστική μίσθωση, χρηματοδοτική μίσθωση, μεταλλειοκτησία, μεταφορά συντελεστή δόμησης) σε ακίνητο.
      Σε υποβολή δήλωσης υποχρεούνται και όσοι διαχειρίζονται ξένη περιουσία (π.χ. εκκαθαριστικής διαθήκης, σύνδικος πτώχευσης, κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομιάς, εκτελεστής διαθήκης, διαχειριστής ακινήτου κ.λπ.). Επιπλέον, όποιος αποκτά δικαίωμα κατά την τρέχουσα, περίοδο συλλογής δηλώσεων, υποχρεούται να υποβάλει δήλωση ανεξαρτήτως του αν το δικαίωμα έχει δηλωθεί από τον προηγούμενο δικαιούχο. Τέλος, η δήλωση αφορά όλα τα ακίνητα των υπό κτηματογράφηση περιοχών, εντός και εκτός σχεδίου, είτε αστικά, είτε αγροτικά, οικοδομημένα ή όχι.
      Σημειώνεται ότι η δήλωση αφορά δικαίωμα και όχι ακίνητο. Δηλαδή, σε περίπτωση που ένα ακίνητο ανήκει σε περισσότερα του ενός άτομα, πρέπει όλοι όσοι έχουν δικαίωμα σε αυτό, να το δηλώσουν.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικό Κτηματολόγιο ΑΕ, τον τρέχοντα μήνα ποσοστό 59,6% δικαιωμάτων ακινήτων είναι σε εξελισσόμενη κτηματογράφηση, 31,4% βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, για 7% αναμένεται η ανάθεση των σχετικών συμβάσεων και ποσοστό 2% είναι υπό ειδικό καθεστώς κτηματογράφησης.
      Ως μη ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων, οι Έλληνες πολίτες επέλεξαν από την αρχή της διαδικασίας την προσέλευση στα γραφεία κτηματογράφησης (86,8%) και όχι στην υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών ηλεκτρονικά (μόλις 13,2%). Παρά ταύτα η υποβολή δήλωσης ιδιοκτησίας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του κτηματολογίου είναι υπόθεση απλή, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να προβεί σε δύο βασικές ενέργειες:
      * να συμπληρώσει και να υποβάλει το έντυπο της δήλωσης και των συνυποβαλλόμενων εγγράφων (για τη νομική περιγραφή της ιδιοκτησίας) και
      * να εντοπίσει το ακίνητό του πάνω στον κτηματολογικό χάρτη (για την αποτύπωση των γεωμετρικών στοιχείων του ακινήτου ψηφιακά)
      ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
      Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, την υποβολή της δήλωσης, τόσο στα γραφεία κτηματογράφησης, όσο και στο www.ktimatologio.gr διατίθενται ειδικά έντυπα ιδιοκτησίας. Είναι τα Δ1 (συμπληρώνεται από φυσικά πρόσωπα με δικαίωμα κυριότητα ή δουλείας, π.χ. επικαρπία από γονική παροχή, οίκηση κ.λπ.) και Δ2 (κατά κανόνα συμπληρώνεται από νομικά πρόσωπα, καθώς και από φυσικά όταν έχουν να δηλώσουν οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα εκτός από κυριότητα και δουλεία. Δηλαδή, εμπράγματη ασφάλεια, κατάσχεση, εγγραπτέα αγωγή κ.λπ.
      Το έντυπο Δ1 περιέχει τέσσερις ενότητες:
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ (συμπληρώνεται άπαξ)
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ
      * ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
      (συμπληρώνονται τόσες φορές όσα και τα δικαιώματα που δηλώνονται)
      Κάθε δικαιούχος συμπληρώνει τα πεδία του εντύπου που αφορούν προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία επικοινωνίας του και ακολούθως, μόνο τα πεδία που αφορούν το ακίνητο ή και το δικαίωμά του.
      ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΝΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ
      Το έντυπο της δήλωσης πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύουν τα εξής δικαιολογητικά:
      * Απλό φωτοαντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας, που τεκμηριώνει δικαίωμα σε ακίνητο (π.χ. συμβόλαιο)
      * Απλό φωτοαντίγραφο του πιστοποιητικού μεταγραφής/εγγραφής στο υποθηκοφυλακείο
      * Στοιχεία για τον εντοπισμό του ακινήτου
      * Απλό φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου του δικαιούχου
      * Απλό φωτοαντίγραφο εγγράφου που να αποδεικνύει τον ΑΦΜ (π.χ. απόσπασμα από εκκαθαριστικό σημείωμα εφορία ή λογαριασμός ΔΕΗ)
      Διευκρινίζεται ότι αν δεν υπάρχει διαθέσιμο πιστοποιητικό μεταγραφής, είτε ζητείται η χορήγησή του από το υποθηκοφυλακείο με αίτηση, είτε εφόσον τα στοιχεία της μεταγραφής είναι γνωστά (τόμος, αριθμός, ημερομηνία μεταγραφής κ.λπ.), απλώς συμπληρώνονται στο σχετικό πεδίο της δήλωσης και ακολούθως προσκομίζεται το πιστοποιητικό για τη συμπλήρωση της δήλωσης.
      ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, που απαιτούν διαφορετικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, η συμπλήρωση e-mail είναι ιδιαίτερη σημαντική για τη διαδικασία διεκπεραίωσης, καθώς έτσι θα δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας του Γραφείου Κτηματογράφησης με τον πολίτη.
      ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ
      Είναι εύκολη διαδικασία όταν πρόκειται για περιοχές δομημένες, όπου υπάρχει οδός και αριθμός. Αλλά στις αγροτικές περιοχές τα πράγματα είναι πιο σύνθετα, εκτός αν είναι περιοχές όπου υπάρχει διοικητική πράξη (π.χ. διανομή, αναδασμός ή πράξη εφαρμογής) οπότε είναι επαρκής πληροφορία η αναφορά του αριθμού της ιδιοκτησίας ή του κληροτεμαχίου, όπως αυτός αναφέρεται στην πράξη.
      Αν υπάρχει διαθέσιμο τοπογραφικό διάγραμμα (έστω και παλαιάς χρονολογίας), είναι απαραίτητη η επισύναψή του. Αν όχι, απαιτείται συνεργασία με το προσωπικό του Γραφείου Κτηματογράφησης για τον σωστό εντοπισμό του ακινήτου.
      Υπάρχει και η δυνατότητα εντοπισμού ενός ακινήτου, μέσω της Υπηρεσίας Θέασης Ορθοφωτογραφιών, που παρέχει δωρεάν το Ελληνικό Κτηματολόγιο στον ιστότοπό του. Από τη συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί ο ενδιαφερόμενος, επιλέγοντας νομό και ΟΤΑ, να περιηγηθεί στον έγχρωμο ψηφιακό χάρτη της περιοχής που τον ενδιαφέρει και:
      * να εντοπίσει το ακίνητό του
      * να τοποθετήσει στον χάρτη τα όριά του (σχεδιάζοντας ένα σκαρίφημα)
      * να μετρήσει τις διαστάσεις και το εμβαδόν του
      * να εκτυπώσει την εικόνα και να την υποβάλει μαζί με τη δήλωσή του.
      ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΠΑΓΙΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
      Για την υποβολή της δήλωσης ιδιοκτησίας καταβάλλεται πάγιο τέλος κτηματογράφησης 35 ευρώ για κάθε δικαίωμα σε κύριο χώρο (διαμέρισμα, κατάστημα, οικόπεδο, κ.λπ.). Για τους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης) που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, δηλαδή έχουν χιλιοστά στο οικόπεδο και δεν αναφέρονται στον τίτλο ως παρακολουθήματα, το τέλος κτηματογράφησης είναι 20 ευρώ για κάθε δικαίωμα.
      Στις αγροτικές περιοχές τα φυσικά πρόσωπα μόνον, που δηλώνουν περισσότερα από δύο δικαιώματα κυριότητας ή δουλείας στον ίδιο προκαποδιστριακό ΟΤΑ, καταβάλλουν πάγιο τέλος για δύο μόνο δικαιώματα, ανεξάρτητα από τον συνολικό αριθμό δικαιωμάτων που δηλώνουν στον συγκεκριμένο ΟΤΑ.
      Ο υπολογισμός του τέλους γίνεται από το Γραφείο Κτηματογράφησης μετά την προσωρινή καταχώρηση των στοιχείων της δήλωσης. Η υποβολή της δήλωσης ολοκληρώνεται μόνο με την καταβολή του πάγιου τέλους, που μπορεί να γίνει σε όλες τις τράπεζες ή στα αυτοματοποιημένα καταστήματα του δικτύου των ΕΛΤΑ. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης, η πληρωμή γίνεται μέσω διαδικτυακής εφαρμογής με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.
    • Από Engineer
      Νέος ηλεκτρονικός τρόπος υποβολής δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων (αρχικών, εμπρόθεσμων και εκπρόθεσμων, καθώς και τροποποιητικών) προβλέπεται με αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, που υπογράφηκαν και αναμένεται να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Μεταξύ άλλων οι επιχειρήσεις, το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει να ενημερώνουν ηλεκτρονικά σε μηνιαία βάση την ΑΑΔΕ για τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης που έχουν παρακρατήσει από τους μισθούς και τις συντάξεις.
      Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις, ανάλογη υποχρέωση θα έχουν και για τις αμοιβές που καταβάλλουν για συμβουλευτικές υπηρεσίες σε δικηγόρους, Ηλεκτρονική γίνεται και η δήλωση απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου για το εισόδημα από μερίσματα, τόκους και δικαιώματα, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς.
      Ειδικότερα, με τις Αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζονται τα ακόλουθα: 1. Υποβολή με ηλεκτρονικό τρόπο της μηνιαίας δήλωσης απόδοσης του φόρου και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης (χρεωστική, πιστωτική ή και μηδενική), που αφορά το εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς. Μέχρι σήμερα, η δήλωση αυτή υποβαλλόταν συγκεντρωτικά από τον εργοδότη για το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούσε και δηλωνόταν το σύνολο του φόρου που είχε παρακρατηθεί.
      2. Υποβολή με ηλεκτρονικό τρόπο της μηνιαίας δήλωσης απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου και του αναλογούντος τέλους χαρτοσήμου κατά περίπτωση, για αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, αμοιβές δικηγόρων και μερίσματα δικηγόρων, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς. Προαιρετικά, η μηνιαία δήλωση μπορεί να υποβάλλεται και για περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν προκύπτει φόρος ή τέλος χαρτοσήμου για απόδοση. Μέχρι σήμερα, η δήλωση αυτή υποβαλλόταν συγκεντρωτικά από τον καταβάλλοντα για το σύνολο των αμοιβών που είχε καταβάλει και δηλωνόταν το σύνολο του φόρου που είχε παρακρατηθεί
      3. Υποβολή με ηλεκτρονικό τρόπο της δήλωσης απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου για το εισόδημα από μερίσματα, τόκους και δικαιώματα, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς. Μέχρι σήμερα, οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονταν έγχαρτα στις αρμόδιες ΔΟΥ. Από το έτος 2019 και εξής, με την αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε, θα συμπληρώνονται αυτόματα και οι αντίστοιχες ετήσιες βεβαιώσεις αποδοχών/συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα, και εισοδημάτων από τόκους, μερίσματα, δικαιώματα. Ο τύπος και το περιεχόμενο των δηλώσεων απόδοσης των παρακρατούμενων φόρων και οι Πίνακες Κωδικοποίησης για την καταχώρηση αναλυτικά των στοιχείων ανά ΑΦΜ δικαιούχου, έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπo της ΑΑΔΕ.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Νέος ηλεκτρονικός τρόπος υποβολής δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων (αρχικών, εμπρόθεσμων και εκπρόθεσμων, καθώς και τροποποιητικών) προβλέπεται με αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, που υπογράφηκαν και αναμένεται να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Μεταξύ άλλων οι επιχειρήσεις, το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει να ενημερώνουν ηλεκτρονικά σε μηνιαία βάση την ΑΑΔΕ για τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης που έχουν παρακρατήσει από τους μισθούς και τις συντάξεις.
      Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις, ανάλογη υποχρέωση θα έχουν και για τις αμοιβές που καταβάλλουν για συμβουλευτικές υπηρεσίες σε δικηγόρους, Ηλεκτρονική γίνεται και η δήλωση απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου για το εισόδημα από μερίσματα, τόκους και δικαιώματα, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς.
      Ειδικότερα, με τις Αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζονται τα ακόλουθα: 1. Υποβολή με ηλεκτρονικό τρόπο της μηνιαίας δήλωσης απόδοσης του φόρου και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης (χρεωστική, πιστωτική ή και μηδενική), που αφορά το εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς. Μέχρι σήμερα, η δήλωση αυτή υποβαλλόταν συγκεντρωτικά από τον εργοδότη για το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούσε και δηλωνόταν το σύνολο του φόρου που είχε παρακρατηθεί.
      2. Υποβολή με ηλεκτρονικό τρόπο της μηνιαίας δήλωσης απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου και του αναλογούντος τέλους χαρτοσήμου κατά περίπτωση, για αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, αμοιβές δικηγόρων και μερίσματα δικηγόρων, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς. Προαιρετικά, η μηνιαία δήλωση μπορεί να υποβάλλεται και για περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν προκύπτει φόρος ή τέλος χαρτοσήμου για απόδοση. Μέχρι σήμερα, η δήλωση αυτή υποβαλλόταν συγκεντρωτικά από τον καταβάλλοντα για το σύνολο των αμοιβών που είχε καταβάλει και δηλωνόταν το σύνολο του φόρου που είχε παρακρατηθεί
      3. Υποβολή με ηλεκτρονικό τρόπο της δήλωσης απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου για το εισόδημα από μερίσματα, τόκους και δικαιώματα, με αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε για κάθε έναν από αυτούς. Μέχρι σήμερα, οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονταν έγχαρτα στις αρμόδιες ΔΟΥ. Από το έτος 2019 και εξής, με την αναλυτική καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων και του φόρου που παρακρατήθηκε, θα συμπληρώνονται αυτόματα και οι αντίστοιχες ετήσιες βεβαιώσεις αποδοχών/συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα, και εισοδημάτων από τόκους, μερίσματα, δικαιώματα. Ο τύπος και το περιεχόμενο των δηλώσεων απόδοσης των παρακρατούμενων φόρων και οι Πίνακες Κωδικοποίησης για την καταχώρηση αναλυτικά των στοιχείων ανά ΑΦΜ δικαιούχου, έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπo της ΑΑΔΕ.
    • Από Engineer
      Νέες διευκρινίσεις σχετικά με τους επαγγελματικούς λογαριασμούς δίνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
      Σύμφωνα με την απόφαση υπόχρεοι σε δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού είναι φυσικά, και νομικά πρόσωπα με Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας, είτε κύριας είτε δευτερεύουσας, που περιλαμβάνεται στη λίστα της σχετικής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ 45231/2017 ), στον οποίο καταλήγουν οι εισπράξεις από ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών, όπως πληρωμές με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά.   Η υποχρέωση αυτή «δεν αφορά δικαιούχους πληρωμής (ελεύθερους επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις και εταιρείες) που πωλούν αγαθά και παρέχουν υπηρεσίες αποκλειστικά σε άλλες επιχειρήσεις (νομικά ή φυσικά πρόσωπα) που δρουν στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας (Β2Β συναλλαγές), ακόμη και αν οι εν λόγω δικαιούχοι πληρωμής διαθέτουν ΚΑΔ που περιλαμβάνεται στη λίστα της με αριθμ. 45231/2017 ΚΥΑ»    Επισημαίνεται ότι υποχρέωση δήλωσης Επαγγελματικού Λογαριασμού υπάρχει και στην περίπτωση που διενεργούνται Β2Β συναλλαγές παράλληλα με Β2C συναλλαγές.   Οι δικαιούχοι πληρωμής υποχρεούνται να δηλώσουν εντός μηνός από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας το σύνολο των επαγγελματικών λογαριασμών τους σε περίπτωση που οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής διενεργούνται σε πέραν του ενός επαγγελματικούς λογαριασμούς.   Δεν υπάρχει υποχρέωση δήλωσης Επαγγελματικού Λογαριασμού, όταν οι δικαιούχοι πληρωμής (φυσικά ή νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες) βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας.   Τραπεζικός λογαριασμός που τηρείται ως κοινός λογαριασμός με συνδικαιούχα πρόσωπα μπορεί να δηλωθεί ως επαγγελματικός μόνον από τον ένα από τους συνδικαιούχους.   Νομικό πρόσωπο και νομική οντότητα έχει τη δυνατότητα να δηλώσει ως επαγγελματικό λογαριασμό, τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο δικαιούχος είναι φυσικό πρόσωπο (νόμιμος εκπρόσωπος ή μέλος), αρκεί να δηλώνεται ως Επαγγελματικός Λογαριασμός μόνο από το νομικό πρόσωπο ή τη νομική οντότητα.   Τραπεζικοί λογαριασμοί που τηρούνται ως ταμιευτηρίου, όψεως ή σε συνάλλαγμα, μπορούν να δηλωθούν ως Επαγγελματικοί Λογαριασμοί.   Οι δικαιούχοι πληρωμής (π.χ. δικηγόροι, λογιστές, ασφαλιστές, κλπ) που τηρούν τραπεζικούς λογαριασμούς αποκλειστικά για πληρωμή υποχρεώσεων τρίτων, όπως ενδεικτικά φόρων, εργοδοτικών εισφορών, προκαταβολών, ασφαλίστρων, Δ.Ε.Η. κλπ, δεν δηλώνονται ως Επαγγελματικοί Λογαριασμοί.   Κυρώσεις επιβάλλονται μόνο σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης επαγγελματικού λογαριασμού. Δεν επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης επαγγελματικού λογαριασμού, σε περίπτωση που φορολογούμενοι δηλώσουν εκπρόθεσμα Επαγγελματικό Λογαριασμό χωρίς να υπάρχει υποχρέωση δήλωσης.   Δεν επιβάλλεται πρόστιμο στην περίπτωση που από Λογαριασμό ο οποίος έχει δηλωθεί ως επαγγελματικός διενεργούνται συναλλαγές οι οποίες δεν αφορούν την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.   Δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε περίπτωση τροποποίησης ήδη δηλωθέντος επαγγελματικού λογαριασμού. 
      ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.