Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Στη Βουλή το Ν/Σ για Ηλεκτρονικά Τιμολόγια στις Δημόσιες Συμβάσεις

    Sign in to follow this  

    Το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης κατέθεσε στη Βουλή χθες, 11/2/2019, νομοσχέδιο που, μεταξύ άλλων, αφορά την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων.Πρόκειται για ενσωμάτωση ευρωπαϊκής Οδηγίας και συγκεκριμένα της αριθμ. 2014/55/ΕΕ Οδηγίας, ενώ όλες τις σχετικές λεπτομέρειες είχατε διαβάσει στον AIRETO ήδη από την 5η/11/2018.

    Οι σχετικές διατάξεις αποτελούν το Τμήμα Β’ του κατατεθέντος, με την υπογραφή και του Υπουργού Εσωτερικών, νομοσχεδίου (άρθρα 148 έως και 154). Από αυτοδιοικητικής οπτικής, επισημαίνουμε, ενδεικτικώς, δύο σημεία, το ένα ως προς το πεδίο εφαρμογής και το άλλο για την έναρξη ισχύος.

    Κατ’ αρχάς, όσον αφορά το πεδίο εφαρμογής του, δηλαδή ποιες δημόσιες συμβάσεις αφορά, στην παρ.2 του αρ.148 υπάρχει, μεταξύ άλλων, αναφορά των συμβάσεων που υπάγονται στο ν.4412/2016, γνωστό ως “νόμο Σπίρτζη”, με ειδικότερα οριζόμενες προϋποθέσεις.

    Ειδικότερα, γίνεται μνεία των δημόσιων συμβάσεων έργων, εκπόνησης μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών, προμηθειών και γενικών υπηρεσιών των οποίων η εκτιμώμενη αξία, εκτός ΦΠΑ, είναι ίση προς ή ανώτερη από τα κατώτατα όρια των αρ.5 και 235 του ν.4412/2016.

    Δεύτερο σημείο που χρήζει αναφοράς είναι ότι στην παρ.2 του αρ.154 προβλέπεται διαφορετική έναρξη ισχύος για τις μη κεντρικές αναθέτουσες αρχές και τους αναθέτοντες φορείς.

    Αναλυτικότερα, εκεί ορίζεται πως ΚΥΑ θα καθορίσει το χρόνο έναρξης ισχύος του αρ.151 (υποχρεωτική παραλαβή και επεξεργασία ηλεκτρονικών τιμολογίων), ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει την 18η Απριλίου 2020 για τις μη κεντρικές αναθέτουσες αρχές και τους αναθέτοντες φορείς.Για την έννοια των μη κεντρικών αναθετουσών αρχών, τοΝ/Σ (σημείο 7 αρ.149) παραπέμπει στην περ.3 της παρ.1 του αρ.2 του“νόμου Σπίρτζη”, όπου ορίζονται ως αυτές “που δεν είναι κεντρικές κυβερνητικές αρχές”.

    Κατά τα λοιπά, το Ν/Σ περιγράφει ένα γενικό πλαίσιο.Αναφέρεται στο ευρωπαϊκό πρότυπο έκδοσης e-τιμολογίων, αποτυπώνει τα βασικά στοιχεία τους και ζητήματα παραλαβής και επεξεργασίας αυτών.Ειδικά άρθρα υπάρχουν για την προστασία δεδομένων και για τη χρήση τους όσον αφορά το ΦΠΑ.
    Πέραν του γενικού πλαισίου που θέτει το Ν/Σ, στο αρ.154 υπάρχουν εξουσιοδοτικές διατάξεις για έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, όπου θα οριστούν όλες οι λεπτομέρειες εφαρμογής.

    Σύμφωνα με tην Αιτιολογική Έκθεση, το ζήτημα της χρήσης ηλεκτρονικών τιμολογίων στις συμβάσεις του Δημοσίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εντάσσεται στην Ψηφιακή Ατζέντα για την Ευρώπη, έναν από τους πυλώνες της Στρατηγικής “Ευρώπη 2020”, που προσδιορίζει την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την ψηφιακή ενιαία αγορά ως κρίσιμα στοιχεία μιας σύγχρονης και ανταγωνιστικής οικονομίας.
    Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις δημόσιες συμβάσεις κινείται στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης της Δημόσιας Διοίκησης, στον περιορισμό του διοικητικού φόρτου, την ενίσχυση της δυνατότητας λογιστικού ελέγχου και την αύξηση της διαφάνειας.Επιπλέον, θα συμβάλει στην αυτοματοποίηση και άλλων διαδικασιών μετά την ανάθεση, με δευτερογενή αποτελέσματα, όπως ηλεκτρονικές παραγγελίες, ηλεκτρονικές πληρωμές και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια. Τεχνικές προσφορές κατέθεσαν τρία σχήματα, ήτοι οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ – Autostrade – INTPAKAT – INTRASOFT  ΙΝTRASOFT, VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – NUSZ.
      Από τα τρία σχήματα, αποκλείστηκε η κοινοπραξία VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH, η οποία δεν υπέβαλε τεχνική προσφορά, λόγω ελλιπών δικαιολογητικών, όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, οπότε – στη συνέχεια – η Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών άνοιξε τις προσφορές των δυο άλλων κοινοπρακτικών σχημάτων.
      Το σχήμα της Άκτωρ έλαβε 117,45 στην τεχνική αξιολόγηση, ενώ το σχήμα της Μυτιληναίος 106,95.
      Μετά τις τεχνικές προσφορές, ακολουθούν οι οικονομικές. Το αποτέλεσμα των δυο αξιολογήσεων θα κρίνει και τον τελικό ανάδοχο, ωστόσο η τεχνική αξιολόγηση υπερβαίνει σε σπουδαιότητα της οικονομικής.
      Ο διαγωνισμός
      Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
      Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
      -Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
      -Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
      Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, επομένως θα χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
      Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.ά).
      Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
      Της Βάσως Βεγιάζη 

      View full είδηση
    • By Engineer
      Άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια. Τεχνικές προσφορές κατέθεσαν τρία σχήματα, ήτοι οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ – Autostrade – INTPAKAT – INTRASOFT  ΙΝTRASOFT, VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – NUSZ.
      Από τα τρία σχήματα, αποκλείστηκε η κοινοπραξία VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH, η οποία δεν υπέβαλε τεχνική προσφορά, λόγω ελλιπών δικαιολογητικών, όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, οπότε – στη συνέχεια – η Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών άνοιξε τις προσφορές των δυο άλλων κοινοπρακτικών σχημάτων.
      Το σχήμα της Άκτωρ έλαβε 117,45 στην τεχνική αξιολόγηση, ενώ το σχήμα της Μυτιληναίος 106,95.
      Μετά τις τεχνικές προσφορές, ακολουθούν οι οικονομικές. Το αποτέλεσμα των δυο αξιολογήσεων θα κρίνει και τον τελικό ανάδοχο, ωστόσο η τεχνική αξιολόγηση υπερβαίνει σε σπουδαιότητα της οικονομικής.
      Ο διαγωνισμός
      Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
      Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
      -Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
      -Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
      Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, επομένως θα χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
      Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.ά).
      Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
      Της Βάσως Βεγιάζη 
    • By Engineer
      Ηλεκτρονικά γίνεται από φέτος η έκδοση τιμολογίων και η τήρηση των βιβλίων εσόδων-εξόδων της Εφορίας. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τις ΔΟΥ για τις κοσμογονικές αλλαγές που επίκεινται και από το καλοκαίρι πρόκειται να μεταμορφώσουν τις παραδοσιακές μορφές δηλώσεων και ελέγχου των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
      Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε επιτελείς των ΔΟΥ όλης της χώρας, ως το τέλος του Ιουνίου θα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η ηλεκτρονική έκδοση και τήρηση των τιμολογίων. Για τον σκοπό αυτό η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ήδη την ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα καταχωρούνται τα τιμολόγια που θα εκδίδονται.
      Το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε ώριμο στάδιο και αρχικά θα υποχρεώνει τους εκδότες να αναρτούν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια για τις πωλήσεις τους. 
      Ταυτόχρονα θα ενημερώνεται αυτομάτως όμως και η μερίδα των τιμολογίων του λήπτη (αγοραστή) των υπηρεσιών.
       
      Τι σημαίνουν όλα αυτά;
       
      ■ Η ΑΑΔΕ θα μπορεί να γνωρίζει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο τους τζίρους των πωλήσεων κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία.
      ■ Περιορίζεται δραστικά ο κίνδυνος έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων, καθώς η διασταύρωση θα γίνεται online και όχι με πολύμηνη καθυστέρηση - ή και με μαγνητικές δισκέτες όπως συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι σήμερα!
      ■ Παίρνει τέλος ο βραχνάς μιας σειράς υποχρεώσεων υποβολής δηλώσεων που επιβάλλονται για ελεγκτικούς λόγους μέχρι σήμερα (όπως συγκεντρωτικές τιμολογίων, ΜΥΦ κ.λπ). Αντί λοιπόν αυτές να αποτελούν φόβητρο για τους φοροφυγάδες, έχουν καταντήσει γραφειοκρατικές διαδικασίες που παίρνουν συνεχώς παρατάσεις (ως και 15 μήνες!), αποτελώντας παράλληλα τη συνήθη αιτία επιβολής προστίμων (100 ευρώ και άνω) για τυπική παράλειψη ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων σε βάρος νομοταγών φορολογουμένων που πνίγονται στο πέλαγος των λογιστικών υποχρεώσεών τους.
      Πώς θα λειτουργεί
       
      Ουσιαστικά, όμως, με το πέρασμα στη νέα εποχή, από το καλοκαίρι θα γίνεται ηλεκτρονικά η τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
      Οι επιτηδευματίες θα συνδέονται στο Τaxisnet όπου: 
      ■ Θα βλέπουν μια ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούν λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.
      ■ Θα εμφανίζεται και μια αντίστοιχη φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
      ■ Η ηλεκτρονική εφαρμογή θα υπολογίζει αυτόματα το άθροισμα εσόδων και δαπανών αναλυτικά για κάθε μήνα ή τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης. Ετσι, θα μπορούν να παρακολουθούνται καλύτερα και «ύποπτες» συναλλαγές ή κινήσεις ανά περίοδο ή και ανά ημέρα ακόμη! Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται ο ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου, τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, οι αποσβέσεις, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη. 
       
      Καταργούνται υποχρεώσεις
       
      Με την πιλοτική έναρξη του μέτρου και κάθε μήνα οι λήπτες τιμολογίων θα ελέγχουν και θα αποδέχονται ή θα απορρίπτουν τις συναλλαγές που οι εκδότες τους θα δηλώνουν ότι διενήργησαν. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέονται στο Διαδίκτυο και να συμπληρώνουν φόρμα ή να αποστέλλουν ειδικές καταστάσεις στην ΑΑΔΕ. Μόνη ευθύνη του λήπτη θα είναι να διορθώσει ή να συμπληρώσει τυχόν παραλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία τιμολογίων που θα έχουν συμπληρώσει οι εκδότες τους. Στόχος είναι η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος που θα ξεκινήσει το 2020, όταν ανεξαιρέτως όλοι οι επιτηδευματίες θα χρησιμοποιούν πλέον την ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα.
      Ετσι, από το 2020 δεν θα έχει πλέον καμία αξία η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων ή δηλώσεων στοιχείων τιμολογίων, όπως γίνεται σήμερα, για συναλλαγές που τηρούνται χειρόγραφα. Η σχετική υποχρέωση είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε πάμπολλους επιτηδευματίες (ιδίως στους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις), με αποτέλεσμα να ναυαγήσει η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει το 2013 να υποβάλλονται και ανά τρίμηνο ακόμα!
      Με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, όμως, καταργείται και η ανάγκη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, αφού τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων θα εμφανίζεται ταυτόχρονα τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία όσο και στο Τaxisnet. Ετσι, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του ΦΠΑ που έχει εισπραχθεί από τον επιτηδευματία, αλλά και τον εκπιπτόμενο ΦΠΑ των εξόδων που πρέπει να αφαιρεθεί προκειμένου να αποδοθεί το καθαρό ποσό του φόρου στο Δημόσιο.
      του Κωστή Πλάντζου
    • By Engineer
      Ηλεκτρονικά γίνεται από φέτος η έκδοση τιμολογίων και η τήρηση των βιβλίων εσόδων-εξόδων της Εφορίας. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τις ΔΟΥ για τις κοσμογονικές αλλαγές που επίκεινται και από το καλοκαίρι πρόκειται να μεταμορφώσουν τις παραδοσιακές μορφές δηλώσεων και ελέγχου των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
      Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε επιτελείς των ΔΟΥ όλης της χώρας, ως το τέλος του Ιουνίου θα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η ηλεκτρονική έκδοση και τήρηση των τιμολογίων. Για τον σκοπό αυτό η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ήδη την ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα καταχωρούνται τα τιμολόγια που θα εκδίδονται.
      Το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε ώριμο στάδιο και αρχικά θα υποχρεώνει τους εκδότες να αναρτούν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια για τις πωλήσεις τους. 
      Ταυτόχρονα θα ενημερώνεται αυτομάτως όμως και η μερίδα των τιμολογίων του λήπτη (αγοραστή) των υπηρεσιών.
       
      Τι σημαίνουν όλα αυτά;
       
      ■ Η ΑΑΔΕ θα μπορεί να γνωρίζει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο τους τζίρους των πωλήσεων κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία.
      ■ Περιορίζεται δραστικά ο κίνδυνος έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων, καθώς η διασταύρωση θα γίνεται online και όχι με πολύμηνη καθυστέρηση - ή και με μαγνητικές δισκέτες όπως συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι σήμερα!
      ■ Παίρνει τέλος ο βραχνάς μιας σειράς υποχρεώσεων υποβολής δηλώσεων που επιβάλλονται για ελεγκτικούς λόγους μέχρι σήμερα (όπως συγκεντρωτικές τιμολογίων, ΜΥΦ κ.λπ). Αντί λοιπόν αυτές να αποτελούν φόβητρο για τους φοροφυγάδες, έχουν καταντήσει γραφειοκρατικές διαδικασίες που παίρνουν συνεχώς παρατάσεις (ως και 15 μήνες!), αποτελώντας παράλληλα τη συνήθη αιτία επιβολής προστίμων (100 ευρώ και άνω) για τυπική παράλειψη ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων σε βάρος νομοταγών φορολογουμένων που πνίγονται στο πέλαγος των λογιστικών υποχρεώσεών τους.
      Πώς θα λειτουργεί
       
      Ουσιαστικά, όμως, με το πέρασμα στη νέα εποχή, από το καλοκαίρι θα γίνεται ηλεκτρονικά η τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
      Οι επιτηδευματίες θα συνδέονται στο Τaxisnet όπου: 
      ■ Θα βλέπουν μια ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούν λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.
      ■ Θα εμφανίζεται και μια αντίστοιχη φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
      ■ Η ηλεκτρονική εφαρμογή θα υπολογίζει αυτόματα το άθροισμα εσόδων και δαπανών αναλυτικά για κάθε μήνα ή τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης. Ετσι, θα μπορούν να παρακολουθούνται καλύτερα και «ύποπτες» συναλλαγές ή κινήσεις ανά περίοδο ή και ανά ημέρα ακόμη! Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται ο ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου, τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, οι αποσβέσεις, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη. 
       
      Καταργούνται υποχρεώσεις
       
      Με την πιλοτική έναρξη του μέτρου και κάθε μήνα οι λήπτες τιμολογίων θα ελέγχουν και θα αποδέχονται ή θα απορρίπτουν τις συναλλαγές που οι εκδότες τους θα δηλώνουν ότι διενήργησαν. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέονται στο Διαδίκτυο και να συμπληρώνουν φόρμα ή να αποστέλλουν ειδικές καταστάσεις στην ΑΑΔΕ. Μόνη ευθύνη του λήπτη θα είναι να διορθώσει ή να συμπληρώσει τυχόν παραλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία τιμολογίων που θα έχουν συμπληρώσει οι εκδότες τους. Στόχος είναι η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος που θα ξεκινήσει το 2020, όταν ανεξαιρέτως όλοι οι επιτηδευματίες θα χρησιμοποιούν πλέον την ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα.
      Ετσι, από το 2020 δεν θα έχει πλέον καμία αξία η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων ή δηλώσεων στοιχείων τιμολογίων, όπως γίνεται σήμερα, για συναλλαγές που τηρούνται χειρόγραφα. Η σχετική υποχρέωση είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε πάμπολλους επιτηδευματίες (ιδίως στους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις), με αποτέλεσμα να ναυαγήσει η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει το 2013 να υποβάλλονται και ανά τρίμηνο ακόμα!
      Με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, όμως, καταργείται και η ανάγκη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, αφού τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων θα εμφανίζεται ταυτόχρονα τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία όσο και στο Τaxisnet. Ετσι, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του ΦΠΑ που έχει εισπραχθεί από τον επιτηδευματία, αλλά και τον εκπιπτόμενο ΦΠΑ των εξόδων που πρέπει να αφαιρεθεί προκειμένου να αποδοθεί το καθαρό ποσό του φόρου στο Δημόσιο.
      του Κωστή Πλάντζου

      View full είδηση
    • By Engineer
      Την παράταση των προσφορών για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια για τις 28 Φεβρουαρίου αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών.
      Αντίστοιχα, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών και συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπό)φακέλου «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» παρατάθηκε για τις 6 Μαρτίου.
      Το υπουργείο αναφέρει ότι υποβλήθηκαν αιτήματα παράτασης από όλους τους προεπιλεγέντες διαγωνιζόμενους, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα για την υποβολή της προσφοράς τους στο β΄ στάδιο του διαγωνισμού.
      Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ, διεκδικούν πέντε κοινοπρακτικά σχήματα (ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA – AKTOR –AUTOSTRADE, STRABAG, VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – NUSZ και ΟΤΕ – T SYSTEMS).
      Σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
      Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
      -Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
      -Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
      Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, επομένως θα χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
      Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.ά).
      Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.