Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ανοίγει ο δρόμος για το νέο κανονισμό τιμολόγησης του ΔΕΣΦΑ

    Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση της ΡΑΕ για την αναθεώρηση του κανονισμού τιμολόγησης του ΔΕΣΦΑ, γεγονός που σημαίνει ότι η ανακοίνωση των νέων, αυξημένων τελών δικτύου είναι θέμα ημερών. Όλα αυτά ενώ αναμένεται σήμερα αντιπροσωπεία της αζέρικης SOCAR στην Αθήνα προκειμένου να έχει επαφές με την κυβέρνηση ώστε να δρομολογηθεί η συμφωνία πώλησης του ελληνικού διαχειριστή.

     

    Πιο αναλυτικά, η απόφαση της ΡΑΕ δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3181/4-1—2016 (βλέπε επισυναπτόμενα) και εντός της ημέρας αναμένεται να συνεδριάσει η ολομέλεια της ΡΑΕ ώστε να εγκριθούν τα νέα τιμολόγια, με την αύξησή τους να τοποθετείται στο 35%, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

     

    Όπως έγραψε χθες το energypress, σήμερα αναμένεται επίσης η άφιξη του αντιπροέδρου της αζέρικης SOCAR, Vitaly Baylarbayov, ως επικεφαλής τεχνικού κλιμακίου στελεχών της εταιρείας προκειμένου να έχει επαφές με την κυβέρνηση. Βασικός σκοπός της επίσκεψης είναι να συζητηθούν οι λεπτομέρειες πάνω στις προτάσεις - αποφάσεις στις οποίες έχει καταλήξει η ΡΑΕ σχετικά με τις ταρίφες χρήσης του δικτύου αερίου, την εύλογη απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ κ.λπ.

     

    Όσον αφορά την απόφαση της ΡΑΕ, προβλέπει αύξηση στο Μέσο Σταθμισμένο Κόστος Κεφαλαίων (WACC) του ΔΕΣΦΑ στο 10,99% από 10,06% και περιορισμό της χρονικής περιόδου ανάκτησης των εσόδων περασμένων ετών, δίνοντας έτσι μεγαλύτερο βάρος στην περίοδο ως και το 2026, έναντι του καταμερισμού της επιβάρυνσης σε 40 χρόνια, όπως προέβλεπε προηγούμενη διάταξη του Ιουλίου, που είχε ως αποτέλεσμα την αντίδραση των Αζέρων.

     

    Ως εκ τούτου, προβλέπεται ότι η πρώτη έκδοση τιμολογίων με βάση τον νέο κανονισμό θα έχει ως έτος αναφοράς το 2015, ως έτος υπολογισμού το 2016 και θα αφορά στην περίοδο 2017-2018. Το 2018 πρόκειται να γίνει η πρώτη τακτική αναθεώρηση των τιμολογίων, με έτος αναφοράς το 2017 και θα αφορά στην περίοδο 2019-2022 και το 2022 θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη τακτική αναθεώρηση, με έτος αναφοράς το 2021 για την περίοδο 2023-2026. Στη συνέχεια οι αναθεωρήσεις θα γίνονται με βάση τον κανονισμό.

     

    Πηγή: http://energypress.gr/news/anoigei-o-dromos-gia-neo-kanonismo-timologisis-toy-desfa




    Σχόλια Μελών


    αποσπασμα

    " Πιο αναλυτικά, η απόφαση της ΡΑΕ δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ    3181/4-1—2016 (βλέπε επισυναπτόμενα)"

     

    η αποφαση ειναι στο ΦΕΚ   Β 3181  τις 4  -  10  και οχι  στις 4  -   1

     

    κατα τα λοιπα δεν χρειαζονταν 20 σελιδες ΦΕΚ,   με ολα αυτα που καταλαβαινουν μονον αυτοι,

     

    για να μας πουν οτι θα αυξηθουν και παλι οι τιμες..

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Τα χειρόγραφα παραστατικά (τιμολόγια και αποδείξεις) καταργούνται.
      Το τέλος εποχής των καταχωρητικών λαθών και ανεξόφλητων τιμολογίων φέρνουν τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση.
      Τι αλλάζει
      Ο εκδότης αποστέλλει ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο στην Α.Α.Δ.Ε. τα τιμολόγια και τις αποδείξεις του.
      Η αυτόματη αποστολή των πωλήσεων στη Α.Α.Δ.Ε επιτυγχάνεται με τους παρακάτω τρόπους:
      Με την χρήση μιας εφαρμογής εμπορικής διαχείρισης και ηλεκτρονικής τιμολόγησης (όπως το i-spirit). Με την χρήση των ταμειακών μηχανών, (αφορά τα καταστήματα). Με τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις). Οι βασικές πληροφορίες που αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε είναι ο αριθμός παραστατικού, η ημερομηνία, η ώρα έκδοσης, η καθαρή αξία, ο ΦΠΑ, ο παρακαρατούμενος φόρος κ.ο.κ.
      Ο λήπτης τα αποδέχεται ηλεκτρονικά. Μόλις γίνει η αποδοχή τα παραστατικά «αντικρίζονται» από τον λογιστή του λήπτη, στην κατηγορία της δαπάνης που αφορά η συναλλαγή (π.χ αν είναι αγορά εμπορεύματος, έξοδο, πάγιο κ.ο.κ)
      Στις περιοδικές δηλώσεις οι επιχειρήσεις, θα βρίσκουν προ-συμπληρωμένο και μη μεταβαλλόμενο το ποσό του Φ.Π.Α προς απόδοση καθώς και τους λοιπούς φόρους.
      Τα πλεονεκτήματα του μέτρου
      Εξάλειψη καταχωρητικών λαθών που εγκυμονούν κινδύνους σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου. Δυνατότητα χρηματοδότησης των τιμολογίων που έχουν γίνει αποδεκτά. Μηδενισμός στο κόστος εκτύπωσης, αποστολής και αρχειοθέτησης. Εξοικειωθείτε δωρεάν στα νέα δεδομένα με την ηλεκτρονική τιμολόγηση i-spirit και μπείτε στο πνεύμα της νέας εποχής.
      Δωρεάν δοκιμή
    • Από Engineer
      Τα χειρόγραφα παραστατικά (τιμολόγια και αποδείξεις) καταργούνται.
      Το τέλος εποχής των καταχωρητικών λαθών και ανεξόφλητων τιμολογίων φέρνουν τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση.
      Τι αλλάζει
      Ο εκδότης αποστέλλει ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο στην Α.Α.Δ.Ε. τα τιμολόγια και τις αποδείξεις του.
      Η αυτόματη αποστολή των πωλήσεων στη Α.Α.Δ.Ε επιτυγχάνεται με τους παρακάτω τρόπους:
      Με την χρήση μιας εφαρμογής εμπορικής διαχείρισης και ηλεκτρονικής τιμολόγησης (όπως το i-spirit). Με την χρήση των ταμειακών μηχανών, (αφορά τα καταστήματα). Με τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις). Οι βασικές πληροφορίες που αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε είναι ο αριθμός παραστατικού, η ημερομηνία, η ώρα έκδοσης, η καθαρή αξία, ο ΦΠΑ, ο παρακαρατούμενος φόρος κ.ο.κ.
      Ο λήπτης τα αποδέχεται ηλεκτρονικά. Μόλις γίνει η αποδοχή τα παραστατικά «αντικρίζονται» από τον λογιστή του λήπτη, στην κατηγορία της δαπάνης που αφορά η συναλλαγή (π.χ αν είναι αγορά εμπορεύματος, έξοδο, πάγιο κ.ο.κ)
      Στις περιοδικές δηλώσεις οι επιχειρήσεις, θα βρίσκουν προ-συμπληρωμένο και μη μεταβαλλόμενο το ποσό του Φ.Π.Α προς απόδοση καθώς και τους λοιπούς φόρους.
      Τα πλεονεκτήματα του μέτρου
      Εξάλειψη καταχωρητικών λαθών που εγκυμονούν κινδύνους σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου. Δυνατότητα χρηματοδότησης των τιμολογίων που έχουν γίνει αποδεκτά. Μηδενισμός στο κόστος εκτύπωσης, αποστολής και αρχειοθέτησης. Εξοικειωθείτε δωρεάν στα νέα δεδομένα με την ηλεκτρονική τιμολόγηση i-spirit και μπείτε στο πνεύμα της νέας εποχής.
      Δωρεάν δοκιμή

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τη συντήρηση του ελληνικού τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) αναλαμβάνει ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), μετά κι από την έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
       
      Η σύμβαση αφορά συγκεκριμένα στην ανάληψη από τον ΔΕΣΦΑ εργασιών συντήρησης του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου στα ελληνο-τουρκικά σύνορα, έως την Ιεροπηγή Καστοριάς στα σύνορα Ελλάδας και Αλβανίας. Η συμφωνία συντήρησης έχει διάρκεια πέντε ετών από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του ΤΑΡ. Προβλέπει επίσης την παροχή υποστήριξης από τον ΔΕΣΦΑ ήδη πριν από την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του.
       
      Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Σωτήριος Νίκας, τονίζει ότι "Η συμφωνία που υπογράψαμε θα οδηγήσει στην περαιτέρω αξιοποίηση του έμπειρου προσωπικού του ΔΕΣΦΑ αφενός, και τη δημιουργία νέων και εξειδικευμένων θέσεων εργασίας αφετέρου, αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες".
       
      Ο Γενικός Διευθυντής του TAP, Luca Schieppati, σημείωσε πως η συμφωνία αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στη συνολική πρόοδο του έργου ΤΑΡ, το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 82% περίπου και σηματοδοτεί ακόμη ένα βήμα προς την ολοκλήρωση και έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού το 2020. Τα επόμενα βήματα για τον ΤΑΡ περιλαμβάνουν την κατασκευή του μήκους 105 χλμ. υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού και την έναρξη λειτουργίας της υποδομής.
       
      Ο πρόεδρος του TAΡ, Walter Peeraer, ανέφερε εξάλλου ότι ο ΤΑΡ εστιάζει στην επιχειρησιακή του ετοιμότητα και την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας. "Με τη συμφωνία αυτή, κατέληξε, ξεκινά μία μακρόχρονη συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ, του οποίου η υποστήριξη κατά την επιχειρησιακή λειτουργία του ΤΑΡ θα είναι κομβική, ώστε ο αγωγός να μεταφέρει με ασφάλεια φυσικό αέριο στην Ευρώπη, εξασφαλίζοντας και διαφοροποιώντας ενεργειακούς πόρους".

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τη συντήρηση του ελληνικού τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) αναλαμβάνει ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), μετά κι από την έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
       
      Η σύμβαση αφορά συγκεκριμένα στην ανάληψη από τον ΔΕΣΦΑ εργασιών συντήρησης του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου στα ελληνο-τουρκικά σύνορα, έως την Ιεροπηγή Καστοριάς στα σύνορα Ελλάδας και Αλβανίας. Η συμφωνία συντήρησης έχει διάρκεια πέντε ετών από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του ΤΑΡ. Προβλέπει επίσης την παροχή υποστήριξης από τον ΔΕΣΦΑ ήδη πριν από την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του.
       
      Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Σωτήριος Νίκας, τονίζει ότι "Η συμφωνία που υπογράψαμε θα οδηγήσει στην περαιτέρω αξιοποίηση του έμπειρου προσωπικού του ΔΕΣΦΑ αφενός, και τη δημιουργία νέων και εξειδικευμένων θέσεων εργασίας αφετέρου, αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες".
       
      Ο Γενικός Διευθυντής του TAP, Luca Schieppati, σημείωσε πως η συμφωνία αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στη συνολική πρόοδο του έργου ΤΑΡ, το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 82% περίπου και σηματοδοτεί ακόμη ένα βήμα προς την ολοκλήρωση και έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού το 2020. Τα επόμενα βήματα για τον ΤΑΡ περιλαμβάνουν την κατασκευή του μήκους 105 χλμ. υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού και την έναρξη λειτουργίας της υποδομής.
       
      Ο πρόεδρος του TAΡ, Walter Peeraer, ανέφερε εξάλλου ότι ο ΤΑΡ εστιάζει στην επιχειρησιακή του ετοιμότητα και την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας. "Με τη συμφωνία αυτή, κατέληξε, ξεκινά μία μακρόχρονη συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ, του οποίου η υποστήριξη κατά την επιχειρησιακή λειτουργία του ΤΑΡ θα είναι κομβική, ώστε ο αγωγός να μεταφέρει με ασφάλεια φυσικό αέριο στην Ευρώπη, εξασφαλίζοντας και διαφοροποιώντας ενεργειακούς πόρους".
    • Από Engineer
      Νέες διευκρινήσεις αναφορικά με τον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων εξέδωσε το ΥΠΕΝ, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος που δέχτηκε από το Σύνδεσμο Βιομηχανικών Αττικής και Πειραιώς (Σ.Β.Α.Π)
      Αναλυτικά, το ΥΠΕΝ απαντά και διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτηση σχετικά με την εφαρμογή του π.δ 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων»
      Σχετ: α) το με αρ. πρωτ. 2826/25-7-2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτ. ΔΑΟΚΑ 60095/4005/2018)
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και αναφορικά με τα θέματα που θέτετε σε αυτό, σας γνωρίζουμε ότι:
      το εδάφιο «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για μη φέροντα δομικά στοιχεία και υλικά.» της παρ. 6.3 του άρθρου 6 του π.δ 41/18 (όπως εστάλη από το ΥΠΕΝ προς γνωμοδότηση στο ΣτΕ και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 132/2017 γνωμοδότηση του τελευταίου κατά τη διαδικασία έκδοσης του κανονισμού) αποτελεί συνέχεια της τέταρτης παραγράφου «Σε ειδικές περιπτώσεις … για τις συγκεκριμένες δοκιμές Εργαστήρια» και αναφέρεται αποκλειστικά στη δυνατότητα προσδιορισμού του δείκτη πυραντίστασης ή άλλων ιδιοτήτων πυροπροστασίας και των μη φερόντων δομικών στοιχείων, όπου δεν διατίθενται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, με βάση πρότυπες δοκιμές από διαπιστευμένα Εργαστήρια. τα υλικά επικάλυψης του εξωτερικού κελύφους των κτιρίων, πλαγιοκαλύψεις και επικαλύψεις οροφής, δεν συνιστούν φέροντα δομικά στοιχεία και συνεπώς δεν εξετάζονται ως προς την ικανότητά τους να φέρουν τα φορτία για τα οποία προορίζονται, για ένα χρονικό διάστημα που καθορίζεται από το δείκτη πυραντίστασης για κάθε χρήση κτιρίου. Οι ανωτέρω διευκρινίσεις, προβλέπεται να ενωσματωθούν και στη διευκρινιστική εγκύκλιο του π.δ 41/18 που επεξεργάζεται αυτή τη χρονική περίοδο η υπηρεσία μας. Συνεπώς, και δεδομένου ότι και τα δύο θέματα που θέτετε είναι ερμηνευτικού χαρακτήρα, θεωρούμε ότι παρέλκει η ανάγκη περαιτέρω νομοθετικής ρύθμισης - συμπλήρωσης του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ 41/18).

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.