Jump to content
  • Novatron
  • Similar Content

    • By DIMITRAA
      Καλημέρα σας 
      ποιο πρόγραμμα χρησιμοποιείτε για να υπολογίστε τις σκιάσεις τον πάνελς σε φωτοβολταϊκά πάρκα?
    • By Engineer
      Σε συνέντευξη που παραχώρησε την περασμένη Παρασκευή ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής & Πειραιώς, κ. Δημήτρης Μαθιός, ανέδειξε την ανάγκη να εγκριθούν από την κυβέρνηση τα 70 άτυπα βιομηχανικά πάρκα. Κι αυτό, ώστε να μπορούν να τρέξουν εκεί σοβαρές επενδύσεις, που θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.
      Όντως, πρόθεση της Πολιτείας και πιο εξειδικευμένα του Υπουργείου Βιομηχανίας του οποίου προΐσταται ο κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, ήταν εξ΄αρχής να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα οι διαδικασίες των σχετικών εγκρίσεων. Και προς αυτή την κατεύθυνση ψηφίστηκε, πρόσφατα, νομοσχέδιο επί τούτου.
      Μέχρι σήμερα, στους οργανωμένους υποδοχείς έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της βιομηχανίας, της βιοτεχνίας, των μεταφορών και της αποθήκευσης σε ποσοστό μικρότερο του 5% των καταγεγραμμένων δραστηριοτήτων. Σημαντικό ποσοστό της βιομηχανικής δραστηριότητας έχει εγκατασταθεί στις οριζόμενες ως «Άτυπες Βιομηχανικές Συγκεντρώσεις» (ΑΒΣ), ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται διάσπαρτο στις εκτός σχεδίου περιοχές. Ακριβώς αυτό, είναι το πρόβλημα που επιχείρειται να επιλυθεί.
      Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης το οποίο ψηφίστηκε εσχάτως, προωθούνται από κοινού η ενίσχυση της ανάπτυξης των Επιχειρηματικών Πάρκων και η απλοποίηση διοικητικών διαδικασιών, που λειτουργούσαν ως ανασταλτικός παράγοντας στην οργάνωση τους.
      Πιο συγκεκριμένα:
      - Διευκρινίζεται πλήρως το καθεστώς του απαιτούμενου μετοχικού κεφαλαίου και ο χρόνος πιστοποίησης της απαιτούμενης αύξησης (έξι μήνες μετά την απόφαση έγκρισης του ΕΠ), ώστε το μετοχικό κεφάλαιο να μην είναι κατώτερο του 10% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
      - Δίνεται η δυνατότητα αίτησης ανάπτυξης ΕΠ και σε εταιρείες υπό σύσταση. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ιδιαίτερο κίνητρο για την ανάληψη πρωτοβουλιών ανάπτυξης ΕΠ, καθώς οι ενδιαφερόμενοι φορείς δεν υποχρεούνται να συστήσουν ΑΕ Ειδικού Σκοπού πριν την έγκριση της επένδυσης. Ιδιαιτέρως επισημαίνεται ότι με την ρύθμιση αυτή, διευκολύνονται σημαντικά δημόσιοι φορείς, ΟΤΑ και Επιμελητήρια, να αναλαμβάνουν σχετικές πρωτοβουλίες και να προβαίνουν στην ίδρυση ΑΕ όταν αυτές οι πρωτοβουλίες εξελίσσονται θετικά, χωρίς να χάνεται μεγάλος και πολύτιμος χρόνος, ειδικά για δημόσιους φορείς, όπου η συμμετοχή τους σε ΑΕ απαιτεί μεγάλες διοικητικές διαδικασίες και ελέγχους που μπορούν εξελίσσονται παράλληλα με την εξέταση του φακέλου έγκρισης της επένδυσης.
      - Προωθούνται διατάξεις σχετικά με τη δυνατότητα μείωσης χώρων στάθμευσης, ακόμα και για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, όταν ο αναγκαίος αριθμός καλύπτεται και από τις κοινόχρηστες θέσεις.
      - Διευρύνεται η δυνατότητα τμηματικής ολοκλήρωσης των έργων υποδομής και σε πάνω από δύο φάσεις.
      - Επεκτείνονται οι διατάξεις απαλλαγής από άδεια εγκατάστασης και τα κίνητρα του ν.3982/2011 και στις επιχειρήσεις εφοδιαστικής που εγκαθίστανται εντός ΕΠ.
      Όπως ήδη γνωρίζουμε, με το άρθρο 11 του νομοσχεδίου επιτεύχθηκε η ολιστική αντιμετώπιση του προβλήματος της ευρείας άναρχης βιομηχανικής δόμησης στην περιοχή των Οινοφύτων. Με τη συνεργασία των Υπουργείων Οικονομίας & Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, του Δήμου Τανάγρας αλλά και των οικονομικών φορέων της περιοχής, διαμορφώθηκε μία κοινή στρατηγική για την εξυγίανση και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Στα επόμενα βήματα υπάρχει πρόβλεψη για τη σύνταξη μελετών και για άλλες περιοχές, όπως το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Ακριβώς στα πρότυπα των ενεργειών που έγιναν και στα Οινόφυτα.
      Τέλος, με τροπολογία στον ίδιο νόμο ικανοποιήθηκαν αιτήματα για την επίλυση προβλημάτων αδειοδότησης και λειτουργίας των βιομηχανικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων εφοδιαστικής. Μεταξύ άλλων υπήρξε μέριμνα για: Την απλοποίηση του συστήματος είσπραξης και απόδοσης της εισφοράς για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις εντός Επιχειρηματικών Πάρκων. Την παράταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης έργων υποδομής (δρόμοι, φωτισμός, βιολογικός καθαρισμός κτλ.). Τη διευκρίνιση του ορίου κάλυψης σε ποσοστό 70% για τις επιχειρήσεις εντός ΕΠ (σ.σ. Επιχειρηματικών Πάρκων). Καθώς και την αξιοποίηση κτιρίων εντός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Η τελευταία αυτή μεταβολή, λειτουργεί θετικά στη σημαντική ενίσχυση του κλάδου των logistics.
      Πέρα από τις επιμέρους διευκολύνσεις (ενδεικτικά παρατίθενται ορισμένες παραπάνω), πάντως, το πλέον κομβικό όφελος του νομοσχεδίου είναι ότι προσπαθεί να υπερκεράσει τις γραφειοκρατικές ανορθογραφίες. Απλοποιώντας τις διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις των μονάδων παραγωγής και εμφιάλωσης ιατρικών και πεπιεσμένων αερίων. Συνοπτικά λοιπόν, δεν θα απαιτείται στο εξής να εκδίδονται δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την παροχή κάποιας αδειοδότησης, αλλά θα αρκεί μία γνωστοποίηση από την αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης της εκάστοτε Περιφέρειας.
      του Χρήστου Δημόπουλου
      bizness.gr

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε συνέντευξη που παραχώρησε την περασμένη Παρασκευή ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής & Πειραιώς, κ. Δημήτρης Μαθιός, ανέδειξε την ανάγκη να εγκριθούν από την κυβέρνηση τα 70 άτυπα βιομηχανικά πάρκα. Κι αυτό, ώστε να μπορούν να τρέξουν εκεί σοβαρές επενδύσεις, που θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.
      Όντως, πρόθεση της Πολιτείας και πιο εξειδικευμένα του Υπουργείου Βιομηχανίας του οποίου προΐσταται ο κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, ήταν εξ΄αρχής να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα οι διαδικασίες των σχετικών εγκρίσεων. Και προς αυτή την κατεύθυνση ψηφίστηκε, πρόσφατα, νομοσχέδιο επί τούτου.
      Μέχρι σήμερα, στους οργανωμένους υποδοχείς έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της βιομηχανίας, της βιοτεχνίας, των μεταφορών και της αποθήκευσης σε ποσοστό μικρότερο του 5% των καταγεγραμμένων δραστηριοτήτων. Σημαντικό ποσοστό της βιομηχανικής δραστηριότητας έχει εγκατασταθεί στις οριζόμενες ως «Άτυπες Βιομηχανικές Συγκεντρώσεις» (ΑΒΣ), ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται διάσπαρτο στις εκτός σχεδίου περιοχές. Ακριβώς αυτό, είναι το πρόβλημα που επιχείρειται να επιλυθεί.
      Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης το οποίο ψηφίστηκε εσχάτως, προωθούνται από κοινού η ενίσχυση της ανάπτυξης των Επιχειρηματικών Πάρκων και η απλοποίηση διοικητικών διαδικασιών, που λειτουργούσαν ως ανασταλτικός παράγοντας στην οργάνωση τους.
      Πιο συγκεκριμένα:
      - Διευκρινίζεται πλήρως το καθεστώς του απαιτούμενου μετοχικού κεφαλαίου και ο χρόνος πιστοποίησης της απαιτούμενης αύξησης (έξι μήνες μετά την απόφαση έγκρισης του ΕΠ), ώστε το μετοχικό κεφάλαιο να μην είναι κατώτερο του 10% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
      - Δίνεται η δυνατότητα αίτησης ανάπτυξης ΕΠ και σε εταιρείες υπό σύσταση. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ιδιαίτερο κίνητρο για την ανάληψη πρωτοβουλιών ανάπτυξης ΕΠ, καθώς οι ενδιαφερόμενοι φορείς δεν υποχρεούνται να συστήσουν ΑΕ Ειδικού Σκοπού πριν την έγκριση της επένδυσης. Ιδιαιτέρως επισημαίνεται ότι με την ρύθμιση αυτή, διευκολύνονται σημαντικά δημόσιοι φορείς, ΟΤΑ και Επιμελητήρια, να αναλαμβάνουν σχετικές πρωτοβουλίες και να προβαίνουν στην ίδρυση ΑΕ όταν αυτές οι πρωτοβουλίες εξελίσσονται θετικά, χωρίς να χάνεται μεγάλος και πολύτιμος χρόνος, ειδικά για δημόσιους φορείς, όπου η συμμετοχή τους σε ΑΕ απαιτεί μεγάλες διοικητικές διαδικασίες και ελέγχους που μπορούν εξελίσσονται παράλληλα με την εξέταση του φακέλου έγκρισης της επένδυσης.
      - Προωθούνται διατάξεις σχετικά με τη δυνατότητα μείωσης χώρων στάθμευσης, ακόμα και για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, όταν ο αναγκαίος αριθμός καλύπτεται και από τις κοινόχρηστες θέσεις.
      - Διευρύνεται η δυνατότητα τμηματικής ολοκλήρωσης των έργων υποδομής και σε πάνω από δύο φάσεις.
      - Επεκτείνονται οι διατάξεις απαλλαγής από άδεια εγκατάστασης και τα κίνητρα του ν.3982/2011 και στις επιχειρήσεις εφοδιαστικής που εγκαθίστανται εντός ΕΠ.
      Όπως ήδη γνωρίζουμε, με το άρθρο 11 του νομοσχεδίου επιτεύχθηκε η ολιστική αντιμετώπιση του προβλήματος της ευρείας άναρχης βιομηχανικής δόμησης στην περιοχή των Οινοφύτων. Με τη συνεργασία των Υπουργείων Οικονομίας & Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, του Δήμου Τανάγρας αλλά και των οικονομικών φορέων της περιοχής, διαμορφώθηκε μία κοινή στρατηγική για την εξυγίανση και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Στα επόμενα βήματα υπάρχει πρόβλεψη για τη σύνταξη μελετών και για άλλες περιοχές, όπως το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Ακριβώς στα πρότυπα των ενεργειών που έγιναν και στα Οινόφυτα.
      Τέλος, με τροπολογία στον ίδιο νόμο ικανοποιήθηκαν αιτήματα για την επίλυση προβλημάτων αδειοδότησης και λειτουργίας των βιομηχανικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων εφοδιαστικής. Μεταξύ άλλων υπήρξε μέριμνα για: Την απλοποίηση του συστήματος είσπραξης και απόδοσης της εισφοράς για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις εντός Επιχειρηματικών Πάρκων. Την παράταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης έργων υποδομής (δρόμοι, φωτισμός, βιολογικός καθαρισμός κτλ.). Τη διευκρίνιση του ορίου κάλυψης σε ποσοστό 70% για τις επιχειρήσεις εντός ΕΠ (σ.σ. Επιχειρηματικών Πάρκων). Καθώς και την αξιοποίηση κτιρίων εντός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Η τελευταία αυτή μεταβολή, λειτουργεί θετικά στη σημαντική ενίσχυση του κλάδου των logistics.
      Πέρα από τις επιμέρους διευκολύνσεις (ενδεικτικά παρατίθενται ορισμένες παραπάνω), πάντως, το πλέον κομβικό όφελος του νομοσχεδίου είναι ότι προσπαθεί να υπερκεράσει τις γραφειοκρατικές ανορθογραφίες. Απλοποιώντας τις διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις των μονάδων παραγωγής και εμφιάλωσης ιατρικών και πεπιεσμένων αερίων. Συνοπτικά λοιπόν, δεν θα απαιτείται στο εξής να εκδίδονται δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την παροχή κάποιας αδειοδότησης, αλλά θα αρκεί μία γνωστοποίηση από την αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης της εκάστοτε Περιφέρειας.
      του Χρήστου Δημόπουλου
      bizness.gr
    • By Engineer
      Σημαντικές αλλαγές επί τα βελτίω στη νομοθεσία η οποία αφορά τα επιχειρηματικά πάρκα επιφέρουν διατάξεις που κατατέθηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα. Εκτιμάται πως θα υπάρξουν άμεσες ωφέλειες στο επιχειρηματικό περιβάλλον, σε όλη την επικράτεια, καθόσον εναρμονίζονται όλες οι διατάξεις κινήτρων και πλεονεκτημάτων των βιομηχανικών επιχειρήσεων εντός πάρκων και επεκτείνονται και για τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής.
      Ανοίγει, ταυτόχρονα, η διαδικασία για τον καθορισμό πλαισίου κοινών κανόνων και κατευθύνσεων όσον αφορά τη δομή και τα περιεχόμενα των κανονισμών λειτουργίας για το σύνολο των υποδοχέων της ελληνικής επικράτειας, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και τη διοικητική αποτελεσματικότητα των φορέων διαχείρισης σε συνδυασμό με τον ανταποδοτικό χαρακτήρα των επενδύσεων των Ε.Π.
      Κρίσιμο ρόλο αποκτούν τα Επιμελητήρια, καθώς απελευθερώνονται να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να επενδύσουν διαθέσιμους πόρους σε φορείς υλοποίησης επιχειρηματικών πάρκων. Την πλήρη ικανοποίησή του εξέφρασε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, υπογραμμίζοντας ότι ξεκινά μια νέα εποχή. Ειδικότερα, με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο:   Γίνεται αποδεκτό το αίτημα της ΚΕΕ για καθεστώς «αυτοδιαχείρισης» εντός των πάρκων από τους φορείς των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, εφόσον το αποφασίσουν, με αποτέλεσμα να αναμένεται δραστική μείωση των δημοτικών τελών και απόδοση σημαντικού τέλους «φιλοξενίας» στους ΟΤΑ των περιοχών των πάρκων και για όλες τις μορφές των πάρκων, συμπεριλαμβανομένων και των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων. Αποσαφηνίζεται πλήρως η διαδικασία συγκέντρωσης του μετοχικού κεφαλαίου από τους φορείς υλοποίησης των επιχειρηματικών πάρκων και συνεπεία αυτού, εκτός από τη γενικότερη ωφέλεια που προκύπτει, απελευθερώνεται πλήρως και αναμένεται να αδειοδοτηθεί το Πάρκο Ασπροπύργου. Παρέχεται η δυνατότητα έγκρισης επένδυσης επιχειρηματικού πάρκου σε φορείς υπό σύσταση, χωρίς να είναι απαραίτητο να έχουν λάβει τα θεσμικά χαρακτηριστικά της Α.Ε. Με τον τρόπο αυτό λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάσταση της χώρας, καθώς μειώνεται το κόστος ωρίμανσης και το επενδυτικό ρίσκο για την έγκριση επενδύσεων πάρκων, απλοποιείται η διοικητική διαδικασία και απελευθερώνονται «παγιδευμένες» επενδύσεις. Δημιουργούνται σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης εντός των επιχειρηματικών πάρκων και ταυτόχρονα μειώνονται σημαντικά οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων εντός αυτών, όσον αφορά τη διάθεση και δημιουργία ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.   Η εφοδιαστική Την ίδια ώρα, οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής εντός πάρκων: 1. Δεν υποχρεούνται στη διαδικασία προκαταρκτικής και περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης, ούτε στην έκδοση άδειας εγκατάστασης.
      2. Απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου εισοδήματος για την υπεραξία ακινήτων και εγκαταστάσεων λόγω μετεγκατάστασης.
      3. Συνυπολογίζονται για τον χαρακτηρισμό μιας άτυπης συγκέντρωσης, ως περιοχής χρήζουσας περιβαλλοντικής και λειτουργικής εξυγίανσης, με σκοπό τη μετατροπή της σε Επιχειρηματικά Πάρκα Εξυγίανσης.
      4. Δημιουργούνται οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις αναψηλάφησης και επανεξέτασης διατάξεων των κανονισμών λειτουργίας των πάρκων, με δικαίωμα της πολιτείας να αποφασίζει, αντικειμενικά και αιτιολογημένα, επ’ αυτών.
      Λύση για Οινόφυτα
      Με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΑΝ δημιουργείται ειδικό θεσμικό πλαίσιο κινήτρων και πλεονεκτημάτων και αίρονται σημαντικές γραφειοκρατικές και διοικητικές δυσχέρειες, διευκολύνοντας με καταλυτικό τρόπο την πολεοδομική οργάνωση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων. Με τον τρόπο αυτό, το μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα του Ασωπού και η ασφυξία των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την χωροταξική και αδειοδοτική τους αβεβαιότητα, μπαίνουν σε τροχιά επίλυσης. Τονίζεται πως η υλοποίηση του Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης Οινοφύτων πρέπει να αποτελέσει την αρχή για την πολεοδομική οργάνωση των 55 άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων στην ελληνική επικράτεια.
    • By Engineer
      Σημαντικές αλλαγές επί τα βελτίω στη νομοθεσία η οποία αφορά τα επιχειρηματικά πάρκα επιφέρουν διατάξεις που κατατέθηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα. Εκτιμάται πως θα υπάρξουν άμεσες ωφέλειες στο επιχειρηματικό περιβάλλον, σε όλη την επικράτεια, καθόσον εναρμονίζονται όλες οι διατάξεις κινήτρων και πλεονεκτημάτων των βιομηχανικών επιχειρήσεων εντός πάρκων και επεκτείνονται και για τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής.
      Ανοίγει, ταυτόχρονα, η διαδικασία για τον καθορισμό πλαισίου κοινών κανόνων και κατευθύνσεων όσον αφορά τη δομή και τα περιεχόμενα των κανονισμών λειτουργίας για το σύνολο των υποδοχέων της ελληνικής επικράτειας, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και τη διοικητική αποτελεσματικότητα των φορέων διαχείρισης σε συνδυασμό με τον ανταποδοτικό χαρακτήρα των επενδύσεων των Ε.Π.
      Κρίσιμο ρόλο αποκτούν τα Επιμελητήρια, καθώς απελευθερώνονται να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να επενδύσουν διαθέσιμους πόρους σε φορείς υλοποίησης επιχειρηματικών πάρκων. Την πλήρη ικανοποίησή του εξέφρασε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, υπογραμμίζοντας ότι ξεκινά μια νέα εποχή. Ειδικότερα, με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο:   Γίνεται αποδεκτό το αίτημα της ΚΕΕ για καθεστώς «αυτοδιαχείρισης» εντός των πάρκων από τους φορείς των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, εφόσον το αποφασίσουν, με αποτέλεσμα να αναμένεται δραστική μείωση των δημοτικών τελών και απόδοση σημαντικού τέλους «φιλοξενίας» στους ΟΤΑ των περιοχών των πάρκων και για όλες τις μορφές των πάρκων, συμπεριλαμβανομένων και των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων. Αποσαφηνίζεται πλήρως η διαδικασία συγκέντρωσης του μετοχικού κεφαλαίου από τους φορείς υλοποίησης των επιχειρηματικών πάρκων και συνεπεία αυτού, εκτός από τη γενικότερη ωφέλεια που προκύπτει, απελευθερώνεται πλήρως και αναμένεται να αδειοδοτηθεί το Πάρκο Ασπροπύργου. Παρέχεται η δυνατότητα έγκρισης επένδυσης επιχειρηματικού πάρκου σε φορείς υπό σύσταση, χωρίς να είναι απαραίτητο να έχουν λάβει τα θεσμικά χαρακτηριστικά της Α.Ε. Με τον τρόπο αυτό λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάσταση της χώρας, καθώς μειώνεται το κόστος ωρίμανσης και το επενδυτικό ρίσκο για την έγκριση επενδύσεων πάρκων, απλοποιείται η διοικητική διαδικασία και απελευθερώνονται «παγιδευμένες» επενδύσεις. Δημιουργούνται σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης εντός των επιχειρηματικών πάρκων και ταυτόχρονα μειώνονται σημαντικά οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων εντός αυτών, όσον αφορά τη διάθεση και δημιουργία ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.   Η εφοδιαστική Την ίδια ώρα, οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής εντός πάρκων: 1. Δεν υποχρεούνται στη διαδικασία προκαταρκτικής και περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης, ούτε στην έκδοση άδειας εγκατάστασης.
      2. Απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου εισοδήματος για την υπεραξία ακινήτων και εγκαταστάσεων λόγω μετεγκατάστασης.
      3. Συνυπολογίζονται για τον χαρακτηρισμό μιας άτυπης συγκέντρωσης, ως περιοχής χρήζουσας περιβαλλοντικής και λειτουργικής εξυγίανσης, με σκοπό τη μετατροπή της σε Επιχειρηματικά Πάρκα Εξυγίανσης.
      4. Δημιουργούνται οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις αναψηλάφησης και επανεξέτασης διατάξεων των κανονισμών λειτουργίας των πάρκων, με δικαίωμα της πολιτείας να αποφασίζει, αντικειμενικά και αιτιολογημένα, επ’ αυτών.
      Λύση για Οινόφυτα
      Με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΑΝ δημιουργείται ειδικό θεσμικό πλαίσιο κινήτρων και πλεονεκτημάτων και αίρονται σημαντικές γραφειοκρατικές και διοικητικές δυσχέρειες, διευκολύνοντας με καταλυτικό τρόπο την πολεοδομική οργάνωση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων. Με τον τρόπο αυτό, το μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα του Ασωπού και η ασφυξία των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την χωροταξική και αδειοδοτική τους αβεβαιότητα, μπαίνουν σε τροχιά επίλυσης. Τονίζεται πως η υλοποίηση του Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης Οινοφύτων πρέπει να αποτελέσει την αρχή για την πολεοδομική οργάνωση των 55 άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων στην ελληνική επικράτεια.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.