Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Οδοφωτισμός: Oι διαγωνισμοί, η δικαίωση από Eλεγκτικό, οι επαναπροκηρύξεις

    Θετική εξέλιξη, στην πολλά υποσχόμενη αγορά του οδικού φωτισμού, αποτελεί η απόφαση του Eλεγκτικού Συνεδρίου να βγάλει το «κόκκινο» στα έργα οδοφωτισμού, λόγω των φωτογραφικών διατάξεων που περιόρισαν υπέρμετρα τον ανταγωνισμό. Για τον λόγο αυτό, το Eλεγκτικό εξετάζοντας την περίπτωση της Aλεξανδρούπολης, ενέκρινε μια σειρά από όρους ως «μη νόμιμους», όπως ότι οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν εγκαταστάσεις συγκεκριμένων διαστάσεων εντός της ελληνικής επικράτειας, να έχουν εκτελέσει τουλάχιστον 10 συμβάσεις του ίδιου αντικειμένου την τριετία 2014-16 και άλλους, παρόμοιας λογικής.

     

    Tο αποτέλεσμα ήταν ότι εκτός από μία συγκεκριμένη εταιρία, καμία άλλη ελληνική ή ξένη, δεν μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος. Tέτοιες περιπτώσεις «φωτογραφικών διατάξεων» είναι των Δήμων Aλεξανδρούπολης, Θερμαϊκού και Mαλεβιζίου καθώς και αυτές των Σοφάδων και της περιφέρειας N. Aιγαίου, όπου οι διακηρύξεις περιελάμβαναν τόσους πανομοιότυπους περιορισμούς, ώστε μόνο η γνωστή εταιρία που εδρεύει στη B. Eλλάδα, να μπορεί να τερματίσει κερδίζοντας τα συμβόλαια. Παράγοντες της αγοράς αισθάνονται δικαίωση και κάνουν λόγο για «διαγωνισμούς καρμπόν», που προκάλεσαν την κινητοποίηση του ΣATE και σωρεία προσφυγών από ισχυρούς παίκτες, όπως την Globiled, Kαυκάς, Stirixis, SirecLED, κ.ά. H αγορά του οδοφωτισμού των Δήμων (1 δισ. ευρώ), προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων, μεσαίων και μικρών παικτών της αγοράς και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.

     

    ETHΣIO OΦEΛOΣ 300 EK. EYPΩ

     

    H αντικατάσταση του συμβατικού φωτισμού της χώρας με φωτιστικά LED αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική αγορά κι αυτό γιατί τα οικονομικά οφέλη στα λειτουργικά έξοδα των OTA που θα προκύψουν από την εξοικονόμηση της ενέργειας (που μπορεί να φτάσει και έως 65%) είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Mάλιστα τα ετήσια οφέλη για τους OTA εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσουν τα 300 εκ. Aυτό το γεγονός έχει πυροδοτήσει το ενδιαφέρον των Δήμων και των Περιφερειών για άμεση δρομολόγηση τέτοιων επενδύσεων.

     

    Oι 325 Δήμοι και οι 13 Περιφέρειες της χώρας διαθέτουν δύο σημαντικά εργαλεία χρηματοδότησης τέτοιων επενδύσεων: Mέσω χαμηλότοκου δανείου από το Tαμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, (αποπληρωμή του σε βάθος 10ετίας) και η δεύτερη της δημοπράτησης Έργων ΣEA ή μέσω ΣΔIT.

     

    Tο εργαλείο αλλαγής των φωτιστικών δρόμων των OTA μέσω συμβάσεων ΣEA, αναμένεται να προσελκύσει αρκετά ελληνικά και ξένα κεφάλαια, καθώς η επένδυση αλλαγής του φωτισμού σε συνδυασμό με την 10-12ετή, συντήρηση πραγματοποιείται από 100% ιδιωτικά κεφάλαια (ο επενδυτής λαμβάνει ένα μέρος της ετήσιας εξοικονόμησης ενέργειας).

     

    Έτσι οι OTA δεν επιβαρύνονται με δάνειο, δεν έχουν ρίσκο, μηδενίζουν τα έξοδα συντήρησης για τα επόμενα 10-12 χρόνια (ΣEA) και απολαμβάνουν τα οφέλη χωρίς αρχικό κεφάλαιο και από το μερίδιο εξοικονόμησης ενέργειας που τους αναλογεί.

     

    Oι OTA πιέζουν την Γενική γραμματεία ΣΔIT να αναδείξει αυτό το πολύ χρήσιμο εργαλείο και ως μοχλό ανάπτυξης των πόλεων και προσέλκυσης ξένων κεφαλαίων.

     

    ANOIΞAN TO ΔPOMO

     

    Tα πρώτα επιτυχημένα βήματα ανοίγματος της αγοράς των ΣEA έχουν ήδη γίνει από τους Δήμους Kαλαμάτας και Σαρωνικού. Στην περίπτωση του Δήμου Σαρωνικού, το έργο προσέλκυσε το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτικών σχημάτων όπως είναι οι Όμιλοι OTE, INTRACOM και GlobiLED. Έτοιμη να δηλώσει το «παρών», δείχνει να είναι και η Γαλλική Engie, καθώς επίσης και ο Όμιλος Kουπελούζου αλλά και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι.

     

    O κ. Tσολακίδης, Πρόεδρος του KAΠE στο πρόσφατο Συνέδριο «EΠENΔYONTAΣ ΣTON YΠAIΘPIO ΦΩTIΣMO», δήλωσε ότι πάνω από 43 αιτήματα σε έργα ΣΔIT έχουν ήδη κατατεθεί! Tο ενδιαφέρον των Δήμων είναι μεγάλο.

     

    SMART CITIES

     

    Πέραν των προκλήσεων της αγοράς και της προσπάθειάς της να βρει το βηματισμό της, με έξυπνα φωτιστικά LED που διαθέτουν την δυνατότητα απομακρυσμένης Tηλε-διαχείρισης μέσω μιας έξυπνης πλατφόρμας, το έργο οδοφωτισμού του Δήμου Bάρης - Bούλας - Bουλιαγμένης, αποτελεί παράδειγμα.

     

    Tο έργο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης και ήδη έχουν αλλαχθεί πάνω απο 1.600 φωτιστικά σε όλους τους κεντρικούς δρόμους που θα «φέρουν» πάνω από 500.000 ευρώ ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας. H έξυπνη πλατφόρμα Tηλε-διαχείρισης αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο βήμα ώστε να εισέλθει ο Δήμος στον κόσμο των smart cities.

     

    OI IΣXYPOI ΠAIKTEΣ

     

    Στην «κούρσα» πάνω από 30 εταιρίες

     

    Στην κούρσα της διεκδίκησης των εργολαβιών για τον οδοφωτισμό Δήμων και Περιφερειών της χώρας έχουν μπει περισσότερες από 30 εταιρίες, μεταξύ των οποίων και μεγάλοι όμιλοι, όπως OTE, η Intracom και η Redex (όμιλος Kοπελούζου). Leader της αγοράς θεωρείται η ελληνική GlobiLed, που έχει στο ενεργητικό της 1.700 projects led και έχει κερδίσει μέχρι τώρα 3 Mεγάλα Δημοτικά έργα οδικού φωτισμού (εγκατάσταση πάνω από 20.000 φωτιστικά δρόμων).

     

    Mε ιδιαίτερες αξιώσεις συμμετέχει η B. Kαυκάς A.E., «βαρύ όνομα» στον χώρο του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και των ενεργειακών λύσεων, η οποία λανσάρει και τα προϊόντα της Philips.

     

    Στην «λίστα» των μνηστήρων περιλαμβάνεται η Sirecled (Λέντσιος - Aλυσανδράτος) που ελέγχεται από γνωστά ονόματα του επιχειρηματικού χάρτη, όπως ο όμιλος Δαυίδ - Λεβέντη, μέσω της Vectis Capital και ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος μέσω του επενδυτικού του βραχίονα Damma Holdings. Mε αρκετά έργα στο χαρτοφυλάκιό της είναι και η Πετρίδης ABEE, μια σύγχρονη βιομηχανία παραγωγής και εμπορίας φωτιστικών σωμάτων, με διαδρομή εδώ και 55 χρόνια. Yπάρχουν όμως και αρκετοί άλλοι, όπως οι Noratex (οικογένεια Xριστοδούλου), TechLumen (αφοί Tσιολάκη), Omniled, η Neon Energy, ενώ σημαντικό μερίδιο διεκδικούν οι πολυεθνικοί κολοσσοί που είτε λειτουργούν στην Eλλάδα μέσω θυγατρικών, όπως η γερμανική Osram, είτε αντιπροσωπεύονται μέσω εγχώριων εταιριών, όπως η Schreder (μέσω της I.L.S), καθώς και ισχυροί κινεζικοί όμιλοι.

     

    Πηγή:από την Έντυπη Έκδοση http://www.dealnews.gr/roi/item/226739#.Wrol1mZ7GRs και http://www.myota.gr/index.php/2013-02-22-14-50-52/11747-o-o-ti-mo-m-1


    Sign in to follow this  

    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προχώρησε στη δημοσίευση, με ελεύθερη πρόσβαση για ανάγνωση από την ιστοσελίδα του ΤΕΕ, της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Οδηγίες Σχεδιασμού και Ελέγχου Εγκαταστάσεων Οδοφωτισμού».
      H ΤΟΤΕΕ εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME/TEE_HOME_NEW/anakoinwseis/totee_odofotismou.pdf
      Σχετικά με το θέμα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
      «Λόγω της έμφασης που δίνει η χώρα αλλά και το ΤΕΕ και οι μηχανικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας, πολλά έργα οδοφωτισμού ήδη τρέχουν και πολλά θα γίνουν τα επόμενα χρόνια. Όμως κάθε έργο που γίνεται στη χώρα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τους καλύτερους δυνατούς όρους σε επιστημονικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο. Για να το πω απλά: πρέπει να συμφέρει και να γίνεται σωστά. Και να αντέχει στο χρόνο. Το ΤΕΕ στο πλαίσιο του ρόλου του ως Τεχνικού Συμβούλου της Πολιτείας αλλά και της αρμοδιότητάς του να μεριμνά για κάθε επαγγελματικό και επιστημονικό θέμα που επηρεάζει τις επιστήμες του μηχανικού και τα έργα στη χώρα, ανέλαβε πρωτοβουλία να συντάξει τεχνική οδηγία για τον οδοφωτισμό. Εμείς στο ΤΕΕ βλέπουμε αυτήν την τεχνική οδηγία ως ευκαιρία να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά ένας ολόκληρος τομέας δράσης των μηχανικών. Για εμάς, τους Έλληνες Μηχανικούς και το Επιμελητήριο, ο οδοφωτισμός δεν είναι μια απλή αγορά. Όπως δεν απλή αγορά η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, όπου δημιουργήσαμε τον ΚΕΝΑΚ. Είναι τομείς που δημιουργούν περιβαλλοντικά οφέλη και αξίες για την κοινωνία και την οικονομία, σε πολλαπλούς τομείς. Όπως η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έτσι και ο οδοφωτισμός και ο υπαίθριος φωτισμός γενικότερα, είναι ένα σύνθετο και πολύπλευρο ζήτημα, με πολλές πτυχές που πρέπει να αναλύονται κάθε φορά για να λαμβάνονται οι πλέον αποδοτικές και άρτιες αποφάσεις. Βλέπουμε δηλαδή αυτό το πεδίο όχι ως μια αγορά που χρειάζεται ρύθμιση αλλά ως ένα πολυεπιστημονικό πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών που βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και τη βελτίωση της ζωής της κοινωνίας. Και ως ένα πεδίο που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες, για τις οποίες πρέπει να έχουμε μία κοινή βάση συνεννόησης, μία κοινή μεθοδολογία προσέγγισης».
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ – ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας – έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην  Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, το Παρατηρητήρια Ενέργειας του ΤΕΕ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή.
      Η αναγκαιότητα εκπόνησης της νέας ΤΟΤΕΕ για τον οδοφωτισμό προέκυψε από τις επιστημονικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, και οικονομικές πτυχές που συνδέονται με τον φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
      Στην απόφαση αυτή, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο:
      Οι θεσμικές υποχρεώσεις της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση  (Κλιματική Αλλαγή, Εξοικονόμηση Ενέργειας κοκ) Οι ανάγκες των φορέων υλοποίησης , λειτουργίας και συντήρησης (Κεντρική – Γενική Κυβέρνηση και ΟΤΑ Α & Β Βαθμού) αλλά και των φορέων χρηματοδότησης  τέτοιων έργων (εθνικοί, κοινοτικοί, χρηματοπιστωτικοί) Οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων Όλα αυτά επιβάλλουν την ύπαρξη τεχνικών οδηγιών που θα συντελούν στην επίτευξη του βέλτιστου τεχνικά-περιβαλλοντικά- οικονομικά αποτελέσματος.
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας σύμφωνα με σχετική Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τον Απρίλιο του 2017. Σημειώνεται ότι το προσχέδιο της οδηγίας τέθηκε σε ανοιχτή διαβούλευση το καλοκαίρι του 2017, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών και φορέων και η επεξεργασία της ολοκληρώθηκε εντός του 2018.
      Στόχοι της νέας ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό είναι να:
      Καλύψει το κενό που προκύπτει από την έλλειψη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας υλοποίησης έργων οδοφωτισμού. Δώσει συστάσεις σχετικές με το σχεδιασμό και έλεγχο εγκαταστάσεων οδοφωτισμού ώστε να καθορισθούν οι κανόνες της τέχνης και της επιστήμης στα κρίσιμα στάδια ενός έργου οδοφωτισμού. Αποτελέσει ένα  καθημερινό εργαλείο όλων των συντελεστών (και όχι μόνο των Μηχανικών) που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου οδοφωτισμού. Απευθύνεται – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά – σε:
      Μελετητές, Ερευνητές και Συμβούλους Φορείς Δημοσίου Τομέα που υλοποιούν έργα οδοφωτισμού. Χρηματοπιστωτικό Τομέα και Φορείς Χρηματοδότησης εν γένει Επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα που προσφέρουν λύσεις οδοφωτισμού είτε στο πλαίσιο της προμήθειας εξοπλισμού/κατασκευής έργου, είτε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Η νέα ΤΟΤΕΕ αποτελεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο που βασίζεται στα ισχύοντα Εθνικά και Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά την επιστημονική και τεχνική ανάλυση, αξιολόγηση, επιλογή, καθορισμό γενικών και ειδικών προδιαγραφών κοκ, που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο οδοφωτισμού. Διευκρινίζουμε ότι η νέα TOTEE δεν υποδεικνύει τις οδούς ή τις περιοχές οι οποίες θα πρέπει ή όχι να φωτίζονται, καθώς αυτό είναι κάτι που αφορά τους εκάστοτε ισχύοντες εθνικούς νόμους και οδηγίες.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προχώρησε στη δημοσίευση, με ελεύθερη πρόσβαση για ανάγνωση από την ιστοσελίδα του ΤΕΕ, της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Οδηγίες Σχεδιασμού και Ελέγχου Εγκαταστάσεων Οδοφωτισμού».
      H ΤΟΤΕΕ εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME/TEE_HOME_NEW/anakoinwseis/totee_odofotismou.pdf
      Σχετικά με το θέμα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
      «Λόγω της έμφασης που δίνει η χώρα αλλά και το ΤΕΕ και οι μηχανικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας, πολλά έργα οδοφωτισμού ήδη τρέχουν και πολλά θα γίνουν τα επόμενα χρόνια. Όμως κάθε έργο που γίνεται στη χώρα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τους καλύτερους δυνατούς όρους σε επιστημονικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο. Για να το πω απλά: πρέπει να συμφέρει και να γίνεται σωστά. Και να αντέχει στο χρόνο. Το ΤΕΕ στο πλαίσιο του ρόλου του ως Τεχνικού Συμβούλου της Πολιτείας αλλά και της αρμοδιότητάς του να μεριμνά για κάθε επαγγελματικό και επιστημονικό θέμα που επηρεάζει τις επιστήμες του μηχανικού και τα έργα στη χώρα, ανέλαβε πρωτοβουλία να συντάξει τεχνική οδηγία για τον οδοφωτισμό. Εμείς στο ΤΕΕ βλέπουμε αυτήν την τεχνική οδηγία ως ευκαιρία να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά ένας ολόκληρος τομέας δράσης των μηχανικών. Για εμάς, τους Έλληνες Μηχανικούς και το Επιμελητήριο, ο οδοφωτισμός δεν είναι μια απλή αγορά. Όπως δεν απλή αγορά η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, όπου δημιουργήσαμε τον ΚΕΝΑΚ. Είναι τομείς που δημιουργούν περιβαλλοντικά οφέλη και αξίες για την κοινωνία και την οικονομία, σε πολλαπλούς τομείς. Όπως η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έτσι και ο οδοφωτισμός και ο υπαίθριος φωτισμός γενικότερα, είναι ένα σύνθετο και πολύπλευρο ζήτημα, με πολλές πτυχές που πρέπει να αναλύονται κάθε φορά για να λαμβάνονται οι πλέον αποδοτικές και άρτιες αποφάσεις. Βλέπουμε δηλαδή αυτό το πεδίο όχι ως μια αγορά που χρειάζεται ρύθμιση αλλά ως ένα πολυεπιστημονικό πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών που βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και τη βελτίωση της ζωής της κοινωνίας. Και ως ένα πεδίο που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες, για τις οποίες πρέπει να έχουμε μία κοινή βάση συνεννόησης, μία κοινή μεθοδολογία προσέγγισης».
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ – ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας – έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην  Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, το Παρατηρητήρια Ενέργειας του ΤΕΕ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή.
      Η αναγκαιότητα εκπόνησης της νέας ΤΟΤΕΕ για τον οδοφωτισμό προέκυψε από τις επιστημονικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, και οικονομικές πτυχές που συνδέονται με τον φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
      Στην απόφαση αυτή, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο:
      Οι θεσμικές υποχρεώσεις της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση  (Κλιματική Αλλαγή, Εξοικονόμηση Ενέργειας κοκ) Οι ανάγκες των φορέων υλοποίησης , λειτουργίας και συντήρησης (Κεντρική – Γενική Κυβέρνηση και ΟΤΑ Α & Β Βαθμού) αλλά και των φορέων χρηματοδότησης  τέτοιων έργων (εθνικοί, κοινοτικοί, χρηματοπιστωτικοί) Οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων Όλα αυτά επιβάλλουν την ύπαρξη τεχνικών οδηγιών που θα συντελούν στην επίτευξη του βέλτιστου τεχνικά-περιβαλλοντικά- οικονομικά αποτελέσματος.
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας σύμφωνα με σχετική Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τον Απρίλιο του 2017. Σημειώνεται ότι το προσχέδιο της οδηγίας τέθηκε σε ανοιχτή διαβούλευση το καλοκαίρι του 2017, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών και φορέων και η επεξεργασία της ολοκληρώθηκε εντός του 2018.
      Στόχοι της νέας ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό είναι να:
      Καλύψει το κενό που προκύπτει από την έλλειψη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας υλοποίησης έργων οδοφωτισμού. Δώσει συστάσεις σχετικές με το σχεδιασμό και έλεγχο εγκαταστάσεων οδοφωτισμού ώστε να καθορισθούν οι κανόνες της τέχνης και της επιστήμης στα κρίσιμα στάδια ενός έργου οδοφωτισμού. Αποτελέσει ένα  καθημερινό εργαλείο όλων των συντελεστών (και όχι μόνο των Μηχανικών) που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου οδοφωτισμού. Απευθύνεται – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά – σε:
      Μελετητές, Ερευνητές και Συμβούλους Φορείς Δημοσίου Τομέα που υλοποιούν έργα οδοφωτισμού. Χρηματοπιστωτικό Τομέα και Φορείς Χρηματοδότησης εν γένει Επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα που προσφέρουν λύσεις οδοφωτισμού είτε στο πλαίσιο της προμήθειας εξοπλισμού/κατασκευής έργου, είτε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Η νέα ΤΟΤΕΕ αποτελεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο που βασίζεται στα ισχύοντα Εθνικά και Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά την επιστημονική και τεχνική ανάλυση, αξιολόγηση, επιλογή, καθορισμό γενικών και ειδικών προδιαγραφών κοκ, που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο οδοφωτισμού. Διευκρινίζουμε ότι η νέα TOTEE δεν υποδεικνύει τις οδούς ή τις περιοχές οι οποίες θα πρέπει ή όχι να φωτίζονται, καθώς αυτό είναι κάτι που αφορά τους εκάστοτε ισχύοντες εθνικούς νόμους και οδηγίες.
    • By Engineer
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ολοκλήρωσε την επεξεργασία και προχωρά το αμέσως επόμενο διάστημα στις τυπικές διαδικασίες για τη δημοσίευση της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Οδηγίες Σχεδιασμού και Ελέγχου Εγκαταστάσεων Οδοφωτισμού».
       
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας σύμφωνα με σχετική Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τον Απρίλιο. Σημειώνεται ότι το προσχέδιο της οδηγίας τέθηκε σε ανοιχτή διαβούλευση το καλοκαίρι, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών και φορέων.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
       
      «Λόγω της έμφασης που δίνει η χώρα αλλά και το ΤΕΕ και οι μηχανικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας, πολλά έργα οδοφωτισμού ήδη τρέχουν και πολλά θα γίνουν τα επόμενα χρόνια. Όμως κάθε έργο που γίνεται στη χώρα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τους καλύτερους δυνατούς όρους σε επιστημονικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο. Για να το πω απλά: πρέπει να συμφέρει και να γίνεται σωστά. Και να αντέχει στο χρόνο. Το ΤΕΕ στο πλαίσιο του ρόλου του ως Τεχνικού Συμβούλου της Πολιτείας αλλά και της αρμοδιότητάς του να μεριμνά για κάθε επαγγελματικό και επιστημονικό θέμα που επηρεάζει τις επιστήμες του μηχανικού και τα έργα στη χώρα, ανέλαβε πρωτοβουλία να συντάξει τεχνική οδηγία για τον οδοφωτισμό. Εμείς στο ΤΕΕ βλέπουμε αυτήν την τεχνική οδηγία ως ευκαιρία να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά ένας ολόκληρος τομέας δράσης των μηχανικών. Για εμάς, τους Έλληνες Μηχανικούς και το Επιμελητήριο, ο οδοφωτισμός δεν είναι μια απλή αγορά. Όπως δεν απλή αγορά η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, όπου δημιουργήσαμε τον ΚΕΝΑΚ. Είναι τομείς που δημιουργούν περιβαλλοντικά οφέλη και αξίες για την κοινωνία και την οικονομία, σε πολλαπλούς τομείς. Όπως η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έτσι και ο οδοφωτισμός και ο υπαίθριος φωτισμός γενικότερα, είναι ένα σύνθετο και πολύπλευρο ζήτημα, με πολλές πτυχές που πρέπει να αναλύονται κάθε φορά για να λαμβάνονται οι πλέον αποδοτικές και άρτιες αποφάσεις. Βλέπουμε δηλαδή αυτό το πεδίο όχι ως μια αγορά που χρειάζεται ρύθμιση αλλά ως ένα πολυεπιστημονικό πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών που βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και τη βελτίωση της ζωής της κοινωνίας. Και ως ένα πεδίο που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες, για τις οποίες πρέπει να έχουμε μία κοινή βάση συνεννόησης, μία κοινή μεθοδολογία προσέγγισης».
       
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ - ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας - έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, το Παρατηρητήρια Ενέργειας του ΤΕΕ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή.
       
      Η αναγκαιότητα εκπόνησης της νέας ΤΟΤΕΕ για τον οδοφωτισμό προέκυψε από τις επιστημονικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, και οικονομικές πτυχές που συνδέονται με τον φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
       
      Στην απόφαση αυτή, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο:

      Οι θεσμικές υποχρεώσεις της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Κλιματική Αλλαγή, Εξοικονόμηση Ενέργειας κοκ) Οι ανάγκες των φορέων υλοποίησης , λειτουργίας και συντήρησης (Κεντρική – Γενική Κυβέρνηση και ΟΤΑ Α & Β Βαθμού) αλλά και των φορέων χρηματοδότησης τέτοιων έργων (εθνικοί, κοινοτικοί, χρηματοπιστωτικοί) Οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων Όλα αυτά επιβάλλουν την ύπαρξη τεχνικών οδηγιών που θα συντελούν στην επίτευξη του βέλτιστου τεχνικά-περιβαλλοντικά- οικονομικά αποτελέσματος.
       
      Στόχοι της νέας ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό είναι να:

      Καλύψει το κενό που προκύπτει από την έλλειψη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας υλοποίησης έργων οδοφωτισμού. Δώσει συστάσεις σχετικές με το σχεδιασμό και έλεγχο εγκαταστάσεων οδοφωτισμού ώστε να καθορισθούν οι κανόνες της τέχνης και της επιστήμης στα κρίσιμα στάδια ενός έργου οδοφωτισμού. Αποτελέσει ένα καθημερινό εργαλείο όλων των συντελεστών (και όχι μόνο των Μηχανικών) που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου οδοφωτισμού. Απευθύνεται – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά - σε:
      Μελετητές, Ερευνητές και Συμβούλους Φορείς Δημοσίου Τομέα που υλοποιούν έργα οδοφωτισμού. Χρηματοπιστωτικό Τομέα και Φορείς Χρηματοδότησης εν γένει Επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα που προσφέρουν λύσεις οδοφωτισμού είτε στο πλαίσιο της προμήθειας εξοπλισμού/κατασκευής έργου, είτε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Η νέα ΤΟΤΕΕ αποτελεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο που βασίζεται στα ισχύοντα Εθνικά και Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά την επιστημονική και τεχνική ανάλυση, αξιολόγηση, επιλογή, καθορισμό γενικών και ειδικών προδιαγραφών κοκ, που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο οδοφωτισμού. Διευκρινίζουμε ότι η νέα TOTEE δεν υποδεικνύει τις οδούς ή τις περιοχές οι οποίες θα πρέπει ή όχι να φωτίζονται, καθώς αυτό είναι κάτι που αφορά τους εκάστοτε ισχύοντες εθνικούς νόμους και οδηγίες.
       
      Πηγή: http://www.reporter....ismo-apo-to-TEE
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ολοκλήρωσε την επεξεργασία και προχωρά το αμέσως επόμενο διάστημα στις τυπικές διαδικασίες για τη δημοσίευση της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Οδηγίες Σχεδιασμού και Ελέγχου Εγκαταστάσεων Οδοφωτισμού».
       
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας σύμφωνα με σχετική Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τον Απρίλιο. Σημειώνεται ότι το προσχέδιο της οδηγίας τέθηκε σε ανοιχτή διαβούλευση το καλοκαίρι, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών και φορέων.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
       
      «Λόγω της έμφασης που δίνει η χώρα αλλά και το ΤΕΕ και οι μηχανικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας, πολλά έργα οδοφωτισμού ήδη τρέχουν και πολλά θα γίνουν τα επόμενα χρόνια. Όμως κάθε έργο που γίνεται στη χώρα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τους καλύτερους δυνατούς όρους σε επιστημονικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο. Για να το πω απλά: πρέπει να συμφέρει και να γίνεται σωστά. Και να αντέχει στο χρόνο. Το ΤΕΕ στο πλαίσιο του ρόλου του ως Τεχνικού Συμβούλου της Πολιτείας αλλά και της αρμοδιότητάς του να μεριμνά για κάθε επαγγελματικό και επιστημονικό θέμα που επηρεάζει τις επιστήμες του μηχανικού και τα έργα στη χώρα, ανέλαβε πρωτοβουλία να συντάξει τεχνική οδηγία για τον οδοφωτισμό. Εμείς στο ΤΕΕ βλέπουμε αυτήν την τεχνική οδηγία ως ευκαιρία να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά ένας ολόκληρος τομέας δράσης των μηχανικών. Για εμάς, τους Έλληνες Μηχανικούς και το Επιμελητήριο, ο οδοφωτισμός δεν είναι μια απλή αγορά. Όπως δεν απλή αγορά η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, όπου δημιουργήσαμε τον ΚΕΝΑΚ. Είναι τομείς που δημιουργούν περιβαλλοντικά οφέλη και αξίες για την κοινωνία και την οικονομία, σε πολλαπλούς τομείς. Όπως η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έτσι και ο οδοφωτισμός και ο υπαίθριος φωτισμός γενικότερα, είναι ένα σύνθετο και πολύπλευρο ζήτημα, με πολλές πτυχές που πρέπει να αναλύονται κάθε φορά για να λαμβάνονται οι πλέον αποδοτικές και άρτιες αποφάσεις. Βλέπουμε δηλαδή αυτό το πεδίο όχι ως μια αγορά που χρειάζεται ρύθμιση αλλά ως ένα πολυεπιστημονικό πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών που βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και τη βελτίωση της ζωής της κοινωνίας. Και ως ένα πεδίο που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες, για τις οποίες πρέπει να έχουμε μία κοινή βάση συνεννόησης, μία κοινή μεθοδολογία προσέγγισης».
       
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ - ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας - έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, το Παρατηρητήρια Ενέργειας του ΤΕΕ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή.
       
      Η αναγκαιότητα εκπόνησης της νέας ΤΟΤΕΕ για τον οδοφωτισμό προέκυψε από τις επιστημονικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, και οικονομικές πτυχές που συνδέονται με τον φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
       
      Στην απόφαση αυτή, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο:

      Οι θεσμικές υποχρεώσεις της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Κλιματική Αλλαγή, Εξοικονόμηση Ενέργειας κοκ)
      Οι ανάγκες των φορέων υλοποίησης , λειτουργίας και συντήρησης (Κεντρική – Γενική Κυβέρνηση και ΟΤΑ Α & Β Βαθμού) αλλά και των φορέων χρηματοδότησης τέτοιων έργων (εθνικοί, κοινοτικοί, χρηματοπιστωτικοί)
      Οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων

       
      Όλα αυτά επιβάλλουν την ύπαρξη τεχνικών οδηγιών που θα συντελούν στην επίτευξη του βέλτιστου τεχνικά-περιβαλλοντικά- οικονομικά αποτελέσματος.
       
      Στόχοι της νέας ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό είναι να:

      Καλύψει το κενό που προκύπτει από την έλλειψη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας υλοποίησης έργων οδοφωτισμού.
      Δώσει συστάσεις σχετικές με το σχεδιασμό και έλεγχο εγκαταστάσεων οδοφωτισμού ώστε να καθορισθούν οι κανόνες της τέχνης και της επιστήμης στα κρίσιμα στάδια ενός έργου οδοφωτισμού.
      Αποτελέσει ένα καθημερινό εργαλείο όλων των συντελεστών (και όχι μόνο των Μηχανικών) που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου οδοφωτισμού.

      Απευθύνεται – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά - σε:

      Μελετητές, Ερευνητές και Συμβούλους
      Φορείς Δημοσίου Τομέα που υλοποιούν έργα οδοφωτισμού.
      Χρηματοπιστωτικό Τομέα και Φορείς Χρηματοδότησης εν γένει
      Επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα που προσφέρουν λύσεις οδοφωτισμού είτε στο πλαίσιο της προμήθειας εξοπλισμού/κατασκευής έργου, είτε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)

       
      Η νέα ΤΟΤΕΕ αποτελεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο που βασίζεται στα ισχύοντα Εθνικά και Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά την επιστημονική και τεχνική ανάλυση, αξιολόγηση, επιλογή, καθορισμό γενικών και ειδικών προδιαγραφών κοκ, που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο οδοφωτισμού. Διευκρινίζουμε ότι η νέα TOTEE δεν υποδεικνύει τις οδούς ή τις περιοχές οι οποίες θα πρέπει ή όχι να φωτίζονται, καθώς αυτό είναι κάτι που αφορά τους εκάστοτε ισχύοντες εθνικούς νόμους και οδηγίες.
       
      Πηγή: http://www.reporter.gr/Eidhseis/Epicheirhseis/344685-%CE%9Dea-technikh-odhgia-gia-ton-odofwtismo-apo-to-TEE
    • By Engineer
      Πρόγραμμα χρηματοδότησης των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού για την ενεργειακή αναβάθμιση των δικτύων του δημοτικού οδοφωτισμού υλοποιεί το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την τεχνική υποστήριξη του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ).
       
      Για το πρόγραμμα θα διατεθούν συνολικά 200 εκατ. ευρώ (από 100 εκατ. ευρώ το ΤΠΔ και η ΕΤΕπ), ενώ καλύπτεται το 100% του κόστους της επένδυσης.
      Όπως αναφέρθηκε σε ημερίδα στο ΤΠΔ, οι ΟΤΑ θα έχουν μεγάλο οικονομικό όφελος λόγω της σημαντικής μείωσης του λειτουργικού κόστους τους, αφού μέσω της μείωσης κατανάλωσης ρεύματος θα αποπληρώνεται η επένδυση.
       
      Το πρώτο ανεπίσημο πιλοτικό πρόγραμμα είναι σε εξέλιξη στον δήμο Έδεσσας, ενώ το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει πιλοτικά στους δήμους Νέας Ιωνίας, Θάσου και Θερμαϊκού.
       
      Σε σύντομο χαιρετισμό του ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης υπογράμμισε ότι "η παρέμβαση στον οδοφωτισμό είναι ένα δείγμα της διαρκούς προσπάθειας της κυβέρνησης υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ακόμη κι εκεί που η τακτική χρηματοδότηση δεν αρκεί για να ανταποκριθεί στις ανάγκες, επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε εναλλακτικούς, έμμεσους τρόπους πρόσθετης οικονομικής υποστήριξης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης".
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης προανήγγειλε την τροποποίηση επί το αυστηρότερο του νέου κανονισμού ενεργειακής απόδοσης κτηρίων σε εναρμόνιση με τις απαιτήσεις που θέτει η ΕΕ.
       
      Ο πρόεδρος του ΤΠΔ Κωνσταντίνος Βαρλαμίτης ανέφερε ότι ο οδοφωτισμός ευθύνεται για το 36% του ενεργειακού κόστους των ΟΤΑ (το υπόλοιπο κόστος αφορά αντλιοστάσια 43% και κτίρια 21%), ενώ εκτίμησε ότι η αντικατάσταση των κοινών λαμπτήρων με νέας τεχνολογίας τύπου LED θα συμβάλει σε εξοικονόμηση ενέργειας άνω του 60%.
       
      Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΚΑΠΕ Βασίλης Τσολακίδης σημείωσε ότι στην ΕΕ καταναλώνουμε το 16% της ηλεκτρικής ενέργειας για φωτισμό (ιδιωτικό και δημόσιο) που για την Ελλάδα αντιστοιχεί σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τον ίδιο υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ το ετήσιο κόστος των ΟΤΑ για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, εκ των οποίων τα 200 εκατ. ευρώ στο φωτισμό των δρόμων. Εάν οι δήμοι, πρόσθεσε, εφαρμόσουν προγράμματα μείωσης στην κατανάλωση ενέργειας, η εξοικονόμηση θα είναι της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 120-150 εκατ. ευρώ αφορούν μόνο τον οδοφωτισμό.
       
      Πηγή: http://www.capital.g...gramma-tpd-etep
       
      Click here to view the είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.