Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    H πρώτη πιλοτική εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς στην Ελλάδα

    Sign in to follow this  

    Η Ανατολική Μεσόγειος απέκτησε μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο στις 20 Δεκεμβρίου 2018 εγκαινίασε την πρώτη πιλοτική εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς, σε μια τελετή που συγκίνησε με την πρωτιά που επετεύχθη από την Ευρωπαϊκή συγχρηματοδοτούμενη Δράση ‘elemed’ και την ναυτιλιακή εταιρεία Levante Ferries, η οποία πραγματοποίησε τη διασύνδεση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου της Fior Di Levante στη νέα θέση ηλεκτροδότησης.

    Την εκδήλωση χαιρέτισε ο δήμαρχος του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης, κύριος Ναμπίλ-Ιωσήφ Μοράντ, ο οποίος περήφανος καλωσόρισε τους Κυβερνητικούς φορείς, επίτιμους καλεσμένους και εταίρους του Προγράμματος τονίζοντας ότι η Κυλλήνη ξεκινά μια επανάσταση για περισσότερα πράσινα καύσιμα και λιμάνια.

    Το πρώτο βήμα για την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως εναλλακτικό καύσιμο στις ναυτιλιακές μεταφορές τίμησε με την παρουσία του και ο Αναπληρωτής Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος μάλιστα στη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας που ακολούθησε των εγκαινίων, δεσμεύτηκε στη θέσπιση σχετικού πρότυπου κανονιστικού πλαισίου για τη χρήση του ηλεκτρισμού ως εναλλακτικό καύσιμο.

    Επιπλέον δήλωσε πως σύντομα θα ανακοινωθούν κίνητρα, ώστε ο ελληνικός στόλος να στραφεί στη χρήση φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας καθώς επίσης και θαλάσσιες διαδρομές που θα χρησιμοποιούνται οι εν λόγω εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

    Στo πλαίσιo της εκδήλωσης που διοργανώθηκε, οι αρχιτέκτονες του εγχειρήματος έκαναν μια παρουσίαση των βασικών πτυχών του προγράμματος σε αίθουσα που προσκλήθηκαν οι παρευρισκόμενοι της τελετής των εγκαινίων.

    Ο  Παναγιώτης Μήτρου, Διευθυντής Καινοτομίας & Τεχνολογίας στο Τμήμα Θαλάσσιων & Υπεράκτιων Δραστηριοτήτων για τη Νότια Ευρώπη, Lloyd’s Register μίλησε για το στόχο, το όραμα και την παρακαταθήκη της Δράσης , τονίζοντας ότι αυτή  γεφυρώνει τον τομέα της ενέργειας που στο μέλλον θα κυριαρχείται από ανανεώσιμες πηγές  με τον τομέα της ναυτιλίας και δείχνει τον δρόμο και την προοπτική των λιμένων αλλά και των νησιωτικών διασυνδέσεων της Ελλάδας.

    Ο κύριος Θεόδωρος Κουρμπέλης, Εκτελεστικός Διευθυντής Διαχείρισης έργου, Lloyd’s Register, ξενάγησε τους προσκεκλημένους στην εγκατάσταση,  περιέγραψε τη λειτουργία της και τη διαδρομή της Κυλλήνης αλλά και των εταίρων, από τη σύλληψη της ιδέας του εξηλεκτρισμού των πλοίων της ελληνικής ναυτιλίας, στη σημερινή πραγματοποίηση ενός οράματος μέσω της εφαρμογής της καινοτόμου τεχνολογίας.

    Ο κύριος Βασίλειος Γεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας PROTASIS A.E. παραδέχτηκε ότι η σπουδαιότητα του έργου αποτέλεσε και την πρόκληση που με χαρά αποδέχτηκε να φέρει εις πέρας η εταιρεία. Μάλιστα σε ερώτηση σχετικά με το βαθμό δυσκολίας του έργου, σημείωσε ότι το έργο ήταν περισσότερο πολύπλοκο παρά δύσκολο και σημείωσε κάποιες από την πληθώρα παραμέτρων που έπρεπε να εξετασθούν τεχνικά, ώστε το λιμάνι της Κυλλήνης να είναι σε θέση να υποδεχθεί και να λειτουργήσει την εγκατάσταση ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων από ξηράς.

    Ο αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κύριος Δημήτριος Λυρίδης με μεγάλη εμπειρία στην προσαρμογή προτάσεων στις πολιτικές χρηματοδότησης της Ε.Ε. στάθηκε ειδικά στο μεγάλο κατόρθωμα του elemed να ενταχθεί ως Δράση στο Ταμείο Συνοχής και ως εκ τούτου να λάβει χρηματοδότηση ύψους 70% του συνολικού προϋπολογισμού. Ο κύριος καθηγητής τόνισε πως πρόκειται για ένα οικονομικά απαιτητικό έργο, το οποίο επρόκειτο να υλοποιηθεί σε ένα λιμάνι που ανήκει στο δίκτυο των συμπληρωματικών λιμένων της Ευρώπης. Η πρόκληση ήταν διττή και το γεγονός ότι αυτός ο ύφαλος ξεπεράστηκε με επιτυχία καταδεικνύει και τη δυναμική της τεχνολογίας αλλά και του ίδιου του έργου για το μέλλον.

    Ιδιαίτερη μνεία έγινε στη ναυτιλιακή εταιρεία Levante Ferries, η οποία αν και δεν υπήρξε ένας εκ των αρχικών εταίρων της Δράσης, εντούτοις συνέβαλλε τα μέγιστα στην πραγματοποίηση του οράματος του εξηλεκτρισμού προχωρώντας με ιδία κεφάλαια στην εγκατάσταση  ειδικού εξοπλισμού ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση του πλοίου της Fior Di Levante με την εγκατάσταση ηλεκτροδότησης στην ξηρά. Ο κύριος Ευστράτιος Απέργης, Διευθύνων Σύμβουλος της Levante Ferries υπογράμμισε τη σημασία της καινοτόμου σκέψης και επενδυτικής επιμονής με την αειφόρο τόλμη ως στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη στρατηγική της εταιρείας και δήλωσε αρωγός και συμπαραστάτης κάθε αντίστοιχης πρωτοπόρου προσπάθειας με την ετοιμότητα της Levante Ferries να προχωρήσει σε επενδύσεις για την υιοθέτηση της καινοτόμου τεχνολογίας και στον υπόλοιπο στόλο.

    Για τη διασύνδεση στην Κυλλήνη υπάρχει πρόβλεψη, εκτός από την υπάρχουσα θέση ηλεκτροδότησης, για δημιουργία τεσσάρων συνολικά θέσεων αλλά και μιας θέσης ηλεκτροφόρτισης, προκειμένου να εξυπηρετούνται και υβριδικά ηλεκτρικά πλοία τα οποία θα χρησιμοποιούν μπαταρίες ως πηγή ενέργειας για την πρόωση τους.

    Με τη βεβαιότητα των ομιλητών κι θεσμικών φορέων ότι η παρακαταθήκη του ‘elemed’ θα επιτύχει τη δημιουργία εγκαταστάσεων και στα αυτοεξυπηρετούμενα νησιά η τελετή έφτασε στο τέλος της με τα βλέμματα όλων στραμμένα σε ένα θετικό εγγύς μέλλον με περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τα λιμάνια, την ενίσχυση της νησιωτικότητας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών

    Edited by Engineer

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Δεν πρόκειται περί δρομολογίου . Ο τίτλος είναι άσχετος , αλλά περί της θέσης ελλιμενισμού του πλοίου στο λιμάνι της Κυλλήνης , όπου αντί να καίει πετρέλαιο ώστε να λειτουργούν οι ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου , αυτές συνδέθηκαν με το δίκτυο ρεύματος του λιμανιού .

    Αυτή η πρακτική ισχύει εδώ και χρόνια σε πολλά λιμάνια της Ευρώπης για πλοία , ενώ είναι η πάγια διαδικασία στις μαρίνες για τα γιώτ .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι έχεις απόλυτο δίκαιο, ο τίτλος του πρωτότυπου άρθρου δεν είναι ακριβής.

    Διόρθωσα τον τίτλο της είδησης στην σελίδα μας. 

    Σε ευχαριστούμε πολύ για την επισήμανση.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πες τε το ρε παιδιά και τρόμαξα. Λέω κι εγώ, φτιάξανε πλοίο - τρόλεϊ...Κι εγώ έχω μείνει ακόμη στις αντλίες θερμότητας. :D

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Στις τρεις χώρες της Ευρώπης με τους πιο φιλόδοξους στόχους όσον αφορά τη μείωση των ρύπων ως το 2030 συγκαταλέγεται η Ελλάδα με βάση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, όμως η εμπειρία δείχνει ότι κατά κανόνα η χώρα μας θέτει υπερβολικά φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που δεν τους επιτυγχάνει.
      Πάντως τόσο το ελληνικό σχέδιο όσο και όλα τα υπόλοιπα  αντίστοιχα εθνικά σχέδια  των άλλων χωρώ-μελών πλην μίας, της Ισπανίας, βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, στη σχετική αξιολόγηση του  Ecologic Institute της Γερμανίας και την βρετανική εταιρία συμβούλων Climact, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του European Climate Foundation.
      Η μελέτη, την οποία παρουσιάζει το Euractiv,  εξέτασε κατά πόσον τα εθνικά σχέδια που υπέβαλαν τα κράτη- μέλη στην Ευρωπαική Επιτροπή επαρκούν για να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας το  2050 με βάση κριτήρια όπως το επίπεδο λεπτομέρειας των προτεινόμενων μέτρων πολιτικής ή η συνοχή της διαδικασίας επίτευξης των στόχων, πέραν του ίδιου του στόχου που έθεσε κάθε χώρα.
      Στην αξιολόγηση αυτή η Ισπανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που πέρασε έστω και οριακά  τη βάση του 50%, βαθμολογούμενη με  52%.  Ακολουθούν η Γαλλία με 47%, η Ελλάδα με 44% και η Σουηδία με 43%.  Στον αντίποδα βρέθηκε η Σλοβενία με 3%, ενώ η Γερμανία βαθμολογήθηκε με 12%, όσο και η Σλοβακία. Ο μέσος όρος της ΕΕ διαμορφώθηκε στο  29%.
      Η επίσημη αξιολόγηση των εθνικών σχεδίων θα γίνει από την ίδια την Ευρωπαική Επιτροπή και αναμένεται να δημοσιευτεί τον Ιούνιο. Κατόπιν η Κομισιόν θα ζητήσει τροποποιήσεις από τις χώρες- μέλη, οι οποίες ως το τέλος του έτους θα πρέπει να υποβάλουν το τελικό τους σχέδιο.
      «Η μελέτη δείχνει ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ δεν συμφωνούν σαφώς με μια πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα το 2050», δήλωσε στο Euractiv ο κ. Julien Pestiaux από την Climact, που ήταν ένας από τους μελετητές. «Με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα σχέδια  δείχνουν χαμηλές φιλοδοξίες όσον αφορά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για τις ΑΠΕ και την ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ συνολικά δεν επαρκούν για να στηρίξουν την κλιματική και ενεργειακή μετάβαση που απαιτείται στην Ευρώπη», πρόσθεσε ο κ. Pestiaux.
      Πολύ δειλά βήματα παρατηρούνται όσον αφορά στην σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων του άνθρακα και των ορυκτών καυσίμων, ενώ από την άλλη πλευρά τα μηνύματα για επενδύσεις σε καθαρές τεχνολογίες είναι ανεπαρκή,
      Εξάλλου η μελέτη χαρακτηρίζει ανεπαρκή και τη δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε για την εκπόνηση των εθνικών σχεδίων.
      «Η Ευρώπη έχει σαφή στόχο 32% ΑΠΕ έως το 2030», δήλωσε η Viktoriya Kerelska, επικεφαλής της WindEurope και κατέληξε: «Ενώ τα Εθνικά Σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα υποτίθεται ότι μετατρέπουν αυτή τη φιλοδοξία σε πραγματικότητα, κανένα από αυτά δεν δίνει επαρκείς απαντήσεις σε ότι αφορά τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για την επίτευξη των στόχων. Χωρίς λεπτομερή καταγραφή των μέτρων τα Σχέδια απλώς δεν έχουν νόημα».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στις τρεις χώρες της Ευρώπης με τους πιο φιλόδοξους στόχους όσον αφορά τη μείωση των ρύπων ως το 2030 συγκαταλέγεται η Ελλάδα με βάση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, όμως η εμπειρία δείχνει ότι κατά κανόνα η χώρα μας θέτει υπερβολικά φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που δεν τους επιτυγχάνει.
      Πάντως τόσο το ελληνικό σχέδιο όσο και όλα τα υπόλοιπα  αντίστοιχα εθνικά σχέδια  των άλλων χωρώ-μελών πλην μίας, της Ισπανίας, βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, στη σχετική αξιολόγηση του  Ecologic Institute της Γερμανίας και την βρετανική εταιρία συμβούλων Climact, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του European Climate Foundation.
      Η μελέτη, την οποία παρουσιάζει το Euractiv,  εξέτασε κατά πόσον τα εθνικά σχέδια που υπέβαλαν τα κράτη- μέλη στην Ευρωπαική Επιτροπή επαρκούν για να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας το  2050 με βάση κριτήρια όπως το επίπεδο λεπτομέρειας των προτεινόμενων μέτρων πολιτικής ή η συνοχή της διαδικασίας επίτευξης των στόχων, πέραν του ίδιου του στόχου που έθεσε κάθε χώρα.
      Στην αξιολόγηση αυτή η Ισπανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που πέρασε έστω και οριακά  τη βάση του 50%, βαθμολογούμενη με  52%.  Ακολουθούν η Γαλλία με 47%, η Ελλάδα με 44% και η Σουηδία με 43%.  Στον αντίποδα βρέθηκε η Σλοβενία με 3%, ενώ η Γερμανία βαθμολογήθηκε με 12%, όσο και η Σλοβακία. Ο μέσος όρος της ΕΕ διαμορφώθηκε στο  29%.
      Η επίσημη αξιολόγηση των εθνικών σχεδίων θα γίνει από την ίδια την Ευρωπαική Επιτροπή και αναμένεται να δημοσιευτεί τον Ιούνιο. Κατόπιν η Κομισιόν θα ζητήσει τροποποιήσεις από τις χώρες- μέλη, οι οποίες ως το τέλος του έτους θα πρέπει να υποβάλουν το τελικό τους σχέδιο.
      «Η μελέτη δείχνει ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ δεν συμφωνούν σαφώς με μια πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα το 2050», δήλωσε στο Euractiv ο κ. Julien Pestiaux από την Climact, που ήταν ένας από τους μελετητές. «Με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα σχέδια  δείχνουν χαμηλές φιλοδοξίες όσον αφορά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για τις ΑΠΕ και την ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ συνολικά δεν επαρκούν για να στηρίξουν την κλιματική και ενεργειακή μετάβαση που απαιτείται στην Ευρώπη», πρόσθεσε ο κ. Pestiaux.
      Πολύ δειλά βήματα παρατηρούνται όσον αφορά στην σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων του άνθρακα και των ορυκτών καυσίμων, ενώ από την άλλη πλευρά τα μηνύματα για επενδύσεις σε καθαρές τεχνολογίες είναι ανεπαρκή,
      Εξάλλου η μελέτη χαρακτηρίζει ανεπαρκή και τη δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε για την εκπόνηση των εθνικών σχεδίων.
      «Η Ευρώπη έχει σαφή στόχο 32% ΑΠΕ έως το 2030», δήλωσε η Viktoriya Kerelska, επικεφαλής της WindEurope και κατέληξε: «Ενώ τα Εθνικά Σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα υποτίθεται ότι μετατρέπουν αυτή τη φιλοδοξία σε πραγματικότητα, κανένα από αυτά δεν δίνει επαρκείς απαντήσεις σε ότι αφορά τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για την επίτευξη των στόχων. Χωρίς λεπτομερή καταγραφή των μέτρων τα Σχέδια απλώς δεν έχουν νόημα».
    • By Engineer
      Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της διαδρομής του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 6/5 το μεσημέρι, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνου Βούρδα, του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα και στελεχών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα όπως τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο Θάνος Βούρδας, «αποδεικνύουμε για άλλη μία φορά ότι ο σιδηρόδρομος είναι για εμάς στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας για την χώρα».
      Όσον αφορά το έργο, το οποίο κόστισε 5,3 εκατομμύρια ευρώ, είπε ότι «το χρηματοδότησε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το υλοποίησε σε συνεργασία με τον ΟΣΕ», προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με τον προγραμματισμό, από τις 16 Μαΐου και μετά ο προαστιακός θα δρομολογηθεί σταδιακά σε μόνιμη βάση».
      Αρχικά, όπως εξήγησε, θα εκτελούνται δρομολόγια στην πρωινή ζώνη, ενώ από τα μέσα Ιουνίου και μετά τα δρομολόγια θα εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μία ώρα, σε όλες τις βάρδιες.
      Σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι και τον Πύργο, ο Θάνος Βούδας επεσήμανε ότι «κάνουμε τα επόμενα βήματα σχετικά με την ανάπτυξη του δικτύου μέχρι τον Πύργο, αλλά και στη διαδρομή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία» και εξήγησε: «Το έργο αφορά την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής και τη λειτουργία του μετρικού δικτύου, τόσο για το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, όσο και για το τμήμα Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, ενώ σε συνεργασία με την περιφέρεια, διαμορφώνουμε το πρόγραμμα που θα χρηματοδοτήσει την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και βρισκόμαστε στη διαδικασία εξεύρεσης πόρων για την υλοποίηση του έργου κανονικοποίησής της».
      Από την πλευρά της, η εκτελεστική γραμματέας της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Διονυσία Μαράτου, σε δηλώσεις που έκανε τόνισε ότι «ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε το 2014 και υπηρετεί τους δύο στρατηγικούς στόχους της περιφέρειας, δηλαδή τον αναπτυξιακό σε ότι αφορά την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό, καθώς και τον κοινωνικό σε ότι αφορά το χαμηλό εισιτήριο για τον πολίτη, τις καλύτερες συνθήκες μεταφοράς και την προστασία του περιβάλλοντος λόγω της μείωσης των ρύπων».
      Το δοκιμαστικό δρομολόγιο ξεκίνησε από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας και πέρασε από όλες τις στάσεις, δηλαδή ‘Αγιος Ανδρέας, Ανθείας , Ιτιές, Παραλία, Τσαούση – Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός. Μάλιστα, όταν το τρένο έφθασε στα Καμίνια, κάτοικοι της κοινότητας διαμαρτύρονταν, διότι όπως υποστήριζαν, δεν προβλέπεται στάση στην περιοχή τους.
      Όμως, σε συνάντηση που είχε μαζί τους ο Θάνος Βούρδας, τούς εξήγησε πως όταν λειτουργήσει κανονικά ο προαστιακός, θα υπάρχει στάση στα Καμίνια.
      Έπειτα από λίγη ώρα το τρένο συνέχισε το δοκιμαστικό του δρομολόγιο μέχρι στον σταθμό της Κάτω Αχαΐας. Εκεί περίμεναν το τρένο ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου με μέλη τη δημοτικής αρχής και κατοίκους, ενώ έπειτα από λίγη ώρα το τρένο αναχώρησε και επέστρεψε στην Πάτρα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της διαδρομής του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 6/5 το μεσημέρι, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνου Βούρδα, του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα και στελεχών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα όπως τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο Θάνος Βούρδας, «αποδεικνύουμε για άλλη μία φορά ότι ο σιδηρόδρομος είναι για εμάς στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας για την χώρα».
      Όσον αφορά το έργο, το οποίο κόστισε 5,3 εκατομμύρια ευρώ, είπε ότι «το χρηματοδότησε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το υλοποίησε σε συνεργασία με τον ΟΣΕ», προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με τον προγραμματισμό, από τις 16 Μαΐου και μετά ο προαστιακός θα δρομολογηθεί σταδιακά σε μόνιμη βάση».
      Αρχικά, όπως εξήγησε, θα εκτελούνται δρομολόγια στην πρωινή ζώνη, ενώ από τα μέσα Ιουνίου και μετά τα δρομολόγια θα εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μία ώρα, σε όλες τις βάρδιες.
      Σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι και τον Πύργο, ο Θάνος Βούδας επεσήμανε ότι «κάνουμε τα επόμενα βήματα σχετικά με την ανάπτυξη του δικτύου μέχρι τον Πύργο, αλλά και στη διαδρομή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία» και εξήγησε: «Το έργο αφορά την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής και τη λειτουργία του μετρικού δικτύου, τόσο για το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, όσο και για το τμήμα Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, ενώ σε συνεργασία με την περιφέρεια, διαμορφώνουμε το πρόγραμμα που θα χρηματοδοτήσει την συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και βρισκόμαστε στη διαδικασία εξεύρεσης πόρων για την υλοποίηση του έργου κανονικοποίησής της».
      Από την πλευρά της, η εκτελεστική γραμματέας της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Διονυσία Μαράτου, σε δηλώσεις που έκανε τόνισε ότι «ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε το 2014 και υπηρετεί τους δύο στρατηγικούς στόχους της περιφέρειας, δηλαδή τον αναπτυξιακό σε ότι αφορά την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό, καθώς και τον κοινωνικό σε ότι αφορά το χαμηλό εισιτήριο για τον πολίτη, τις καλύτερες συνθήκες μεταφοράς και την προστασία του περιβάλλοντος λόγω της μείωσης των ρύπων».
      Το δοκιμαστικό δρομολόγιο ξεκίνησε από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας και πέρασε από όλες τις στάσεις, δηλαδή ‘Αγιος Ανδρέας, Ανθείας , Ιτιές, Παραλία, Τσαούση – Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός. Μάλιστα, όταν το τρένο έφθασε στα Καμίνια, κάτοικοι της κοινότητας διαμαρτύρονταν, διότι όπως υποστήριζαν, δεν προβλέπεται στάση στην περιοχή τους.
      Όμως, σε συνάντηση που είχε μαζί τους ο Θάνος Βούρδας, τούς εξήγησε πως όταν λειτουργήσει κανονικά ο προαστιακός, θα υπάρχει στάση στα Καμίνια.
      Έπειτα από λίγη ώρα το τρένο συνέχισε το δοκιμαστικό του δρομολόγιο μέχρι στον σταθμό της Κάτω Αχαΐας. Εκεί περίμεναν το τρένο ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου με μέλη τη δημοτικής αρχής και κατοίκους, ενώ έπειτα από λίγη ώρα το τρένο αναχώρησε και επέστρεψε στην Πάτρα.
    • By Engineer
      Το ένα τρίτο της ενέργειας που παράγεται σε όλο τον κόσμο προέρχεται πλέον από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA), που δείχνει την εντυπωσιακή ανάπτυξη τόσο της αιολικής όσο και της ηλιακής ενέργειας.
      Η Ασία σημείωσε αύξηση 11% στην ανανεώσιμη ενέργεια πέρυσι, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της Αφρικής ήταν λίγο πάνω από 8,4%. Τα δύο τρίτα της ενέργειας που προστέθηκε πέρυσι προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και οι αναπτυσσόμενες χώρες ηγούνται των νέων προσθηκών.
      Η ανανεώσιμη ενέργεια σημειώνει ανάπτυξη εδώ και πέντε χρόνια και οι αριθμοί που δημοσιεύθηκαν στην έκθεση της IRENA δείχνουν ότι δεν αναμένεται να επιβραδυνθεί τα επόμενα χρόνια, βοηθώντας στο να επιτευχθούν οι παγκόσμιοι κλιματικοί στόχοι.
      Η νέα τεχνολογία είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες πίσω από την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθιστώντας την πρόσβαση σε αυτές τις πηγές ενέργειας ευκολότερη από ποτέ. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, οι οποίες συνέβαλαν περισσότερο στη νέα ενεργειακή δυναμικότητα το 2018. Η αιολική ενέργεια παρουσίασε αύξηση κατά περίπου 49 γιγαβάτ ισχύος παγκοσμίως, ενώ η ηλιακή ενέργεια σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, ύψους 94 γιγαβάτ ισχύος.
      Ενώ η υδροηλεκτρική ενέργεια παραμένει η μεγαλύτερη πηγή ανανεώσιμης ενέργειας στον πλανήτη, η ανάπτυξή της έχει μειωθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια. Άλλες αξιοσημείωτες πηγές είναι η βιοενέργεια, η οποία παρουσίασε αύξηση τόσο στην Κίνα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η γεωθερμική ενέργεια που αυξήθηκε στην Τουρκία, την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.