Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    WindEurope: Αυξημένη Κατά 18% το 2018 η Εγκατεστημένη Ισχύς των Υπεράκτιων Αιολικών στην Ευρώπη

    2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε.

    Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά.

    Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. 

    Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW.

    Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. 

    Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο.

    "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. 

    "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε.

    Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. 

    Ωστόσο, μερικές χώρες  εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. 

    Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια". 

    • Like 1

    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων για τα επιχειρηματικά πάρκα, της άτυπες συγκεντρώσεις εφοδιαστικής αλυσίδας και την εξυγίανση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας που ψηφίστηκε από τη Βουλή.
      Όπως επισημαίνεται και σε σχετική ενημέρωση από τον ΣΕΒ, για τη βιομηχανία και την εφοδιαστική αλυσίδα με το νομοσχέδιο:
      -Στην ευρύτερη περιοχή των Οινοφύτων τίθενται οι βάσεις για την εξυγίανση και τη μελλοντική ανάπτυξη της βιομηχανίας μέσω του νέου Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα Οινόφυτα βρίσκονται περισσότερες από 1.000 επιχειρήσεις και παράγεται το 1/3 του βιομηχανικού ΑΕΠ της χώρας.
      -Εισάγονται διατάξεις για την αδειοδότηση κέντρων αποθήκευσης και διανομής, βάσει των προβλέψεων του Ν4302/14, που σήμερα λειτουργούν σε άτυπες συγκεντρώσεις. Παράδειγμα τέτοιας περιοχής είναι ο Ασπρόπυργος που σήμερα στεγάζει περίπου το 45% του κλάδου.
      Κατά τον ΣΕΒ «και στις δυο περιπτώσεις ενθαρρύνεται ένα ισχυρό αναπτυξιακό μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιχειρήσεων ενώ οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για την ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης μέσα σε οργανωμένες περιοχές.
      Επίσης, δείχνουν το δρόμο για τη συνεργασία δημόσιου – ιδιωτικού τομέα στην απλοποίηση του επενδυτικού περιβάλλοντος».
      Άτυπες συγκεντρώσεις εφοδιαστικής αλυσίδας
      Με προσθήκη στο άρθρο 9 του Ν4302/14 δίδεται διέξοδος σε ένα διατυπωμένο αίτημα της Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΣΕΒ για την αδειοδότηση άτυπων συγκεντρώσεων εφοδιαστικής αλυσίδας.
      Ειδικότερα, συμπληρώνοντας το Ν4302/14 προβλέπεται ότι σε περιοχές που επιτρέπονται οι εμπορικές αποθήκες, αλλά όχι βιομηχανικά κτίρια, επιτρέπεται η εγκατάσταση των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ) με τους όρους δόμησης που ισχύουν για τις εμπορικές αποθήκες.
      Στα ΚΑΔ αυτά, επιτρέπονται οι κύριες δραστηριότητες, οι δευτερεύουσες (πλην μεταποίησης) καθώς και η αποθήκευση προϊόντων σε ψυγεία.
      Ο ΣΕΒ, η Ελληνική Εταιρία Logistics (ΕΕL) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) έκαναν την ακόλουθη κοινή διαπίστωση για την ρύθμιση:
      «Η προτεινόμενη τροποποίηση είναι στη σωστή κατεύθυνση και καλύπτει ένα διατυπωμένο αίτημα του κλάδου.
      Αναμένεται να δώσει διέξοδο στην αδειοδότηση επιχειρήσεων ως Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), βάσει του Ν4302/14, που σήμερα είναι εγκατεστημένες σε άτυπες (εκτός σχεδίου) συγκεντρώσεις.
      Με την τροποποίηση αυτή διατηρείται το πνεύμα του Ν4302/14 όπου τα ΚΑΔ μπορούν να αξιοποιούν τους μέγιστους επιτρεπόμενους όρους δόμησης της εκάστοτε περιοχής.
      Είναι θετικό ότι οι εταιρίες του κλάδου αξιοποιούν ενιαία τις πρόνοιες του Ν4302/14 για την εγκατάσταση και λειτουργία τους.
      Επιπλέον, μπαίνουν οι βάσεις για τη δημιουργία οργανωμένων οικοσυστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας σε περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος (περίπου το 45% του κλάδου), αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας».
      Η διαβούλευση της Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΣΕΒ με τη Γ.Γ. Βιομηχανίας και τη Γ.Γ. Χωροταξίας υπό το συντονισμό του Αναπληρωτή Υπουργού Βιομηχανίας υπήρξε καθοριστική για την εξεύρεση λύσης.
      Επίσης, το αίτημα συζητήθηκε εκτενώς στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
      Οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που πληρούν τις προϋποθέσεις του Ν4302/14 μπορούν ξεκινήσουν τη διαδικασία αδειοδότησης άμεσα, καθώς δεν εκκρεμεί κάποια δευτερογενής νομοθεσία.
      Τι αλλάζει στα Οινόφυτα
      Η άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση χαρακτηρίζεται ως περιοχή που χρήζει περιβαλλοντικής και λειτουργικής εξυγίανσης (σύμφωνα με Ν3982/2001) και εντάσσεται στο καθεστώς των Επιχειρηματικών Πάρκων Εξυγίανσης (δείτε τα όρια στο χάρτη του παραρτήματος Α εδώ).
      Με τις νέες διατάξεις:
      1ον η περιοχή οργανώνεται πολεοδομικά καθώς προβλέπεται κατάρτιση πολεοδομικής μελέτης, μέσω της οποίας θα εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι κοινόχρηστοι χώροι και κοινωφελείς λειτουργίες,
      2ον αναβαθμίζεται το φυσικό περιβάλλον καθώς προωθείται συνδυαστικά με την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) ΛΑΠ Ασωπού της Περιφέρειας Στερεάς, η περιβαλλοντική αποκατάσταση της περιοχής (δηλαδή έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020),
      3ον δίνονται νέες προοπτικές για την επέκταση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και την αναβάθμιση των υποδομών τους βάσει της νομοθεσίας για τα επιχειρηματικά πάρκα (συντελεστές δόμησης, ποσοστά κάλυψης, ταχεία αδειοδότηση, φορολογικά κίνητρα) και τέλος,
      4ον Εξασφαλίζεται η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός αναγκαίων δικτύων υποδομής, τεχνολογίας και μεταφορών που επίσης παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα.
      Έως το τέλος του χρόνου θα συσταθεί εταιρεία ειδικού σκοπού για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου (ΕΑΝΕΠ) η οποία και θα υποβάλει όλες τις αναγκαίες μελέτες και δικαιολογητικά.
      Η ανάπτυξη και λειτουργία του ΕΠΕ Οινοφύτων μπορεί να γίνεται τμηματικά ενώ παράλληλα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την εξασφάλιση των απαραίτητων χώρων για έργα υποδομής.
      Στη συνέχεια όσες επιχειρήσεις εντάσσονται στο ΕΠ Εξυγίανσης θα κληθούν να εισφέρουν σε γη και σε χρήμα.
      Ειδικότερα, η εισφορά σε γη ορίζεται στο 20% της έκτασης πριν την πολεοδόμηση, ενώ σε περιπτώσεις που για πολεοδομικούς λόγους δεν γίνεται να εξευρεθεί το συγκεκριμένο ποσοστό, αυτό μπορεί να μειωθεί.
      Η εισφορά σε χρήμα θα υπολογίζεται στο εμβαδόν της ιδιοκτησίας πριν την πολεοδόμησηκαι προβλέπεται να ανέρχεται στο 15% της αξίας που έχει κατά τον χρόνο έγκρισης της πράξης εφαρμογής.
      Η συγκεκριμένη εισφορά θα καταβάλλεται άπαξ ή τμηματικά και μπορεί να μετατραπεί εν όλω ή εν μέρει σε αντίστοιχη εισφορά σε γη. Ειδικότερες προβλέψεις περιλαμβάνονται στο άρθρο 11 του κεφ. Δ του νέου νόμου.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων για τα επιχειρηματικά πάρκα, της άτυπες συγκεντρώσεις εφοδιαστικής αλυσίδας και την εξυγίανση της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας που ψηφίστηκε από τη Βουλή.
      Όπως επισημαίνεται και σε σχετική ενημέρωση από τον ΣΕΒ, για τη βιομηχανία και την εφοδιαστική αλυσίδα με το νομοσχέδιο:
      -Στην ευρύτερη περιοχή των Οινοφύτων τίθενται οι βάσεις για την εξυγίανση και τη μελλοντική ανάπτυξη της βιομηχανίας μέσω του νέου Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα Οινόφυτα βρίσκονται περισσότερες από 1.000 επιχειρήσεις και παράγεται το 1/3 του βιομηχανικού ΑΕΠ της χώρας.
      -Εισάγονται διατάξεις για την αδειοδότηση κέντρων αποθήκευσης και διανομής, βάσει των προβλέψεων του Ν4302/14, που σήμερα λειτουργούν σε άτυπες συγκεντρώσεις. Παράδειγμα τέτοιας περιοχής είναι ο Ασπρόπυργος που σήμερα στεγάζει περίπου το 45% του κλάδου.
      Κατά τον ΣΕΒ «και στις δυο περιπτώσεις ενθαρρύνεται ένα ισχυρό αναπτυξιακό μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιχειρήσεων ενώ οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για την ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης μέσα σε οργανωμένες περιοχές.
      Επίσης, δείχνουν το δρόμο για τη συνεργασία δημόσιου – ιδιωτικού τομέα στην απλοποίηση του επενδυτικού περιβάλλοντος».
      Άτυπες συγκεντρώσεις εφοδιαστικής αλυσίδας
      Με προσθήκη στο άρθρο 9 του Ν4302/14 δίδεται διέξοδος σε ένα διατυπωμένο αίτημα της Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΣΕΒ για την αδειοδότηση άτυπων συγκεντρώσεων εφοδιαστικής αλυσίδας.
      Ειδικότερα, συμπληρώνοντας το Ν4302/14 προβλέπεται ότι σε περιοχές που επιτρέπονται οι εμπορικές αποθήκες, αλλά όχι βιομηχανικά κτίρια, επιτρέπεται η εγκατάσταση των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ) με τους όρους δόμησης που ισχύουν για τις εμπορικές αποθήκες.
      Στα ΚΑΔ αυτά, επιτρέπονται οι κύριες δραστηριότητες, οι δευτερεύουσες (πλην μεταποίησης) καθώς και η αποθήκευση προϊόντων σε ψυγεία.
      Ο ΣΕΒ, η Ελληνική Εταιρία Logistics (ΕΕL) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) έκαναν την ακόλουθη κοινή διαπίστωση για την ρύθμιση:
      «Η προτεινόμενη τροποποίηση είναι στη σωστή κατεύθυνση και καλύπτει ένα διατυπωμένο αίτημα του κλάδου.
      Αναμένεται να δώσει διέξοδο στην αδειοδότηση επιχειρήσεων ως Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), βάσει του Ν4302/14, που σήμερα είναι εγκατεστημένες σε άτυπες (εκτός σχεδίου) συγκεντρώσεις.
      Με την τροποποίηση αυτή διατηρείται το πνεύμα του Ν4302/14 όπου τα ΚΑΔ μπορούν να αξιοποιούν τους μέγιστους επιτρεπόμενους όρους δόμησης της εκάστοτε περιοχής.
      Είναι θετικό ότι οι εταιρίες του κλάδου αξιοποιούν ενιαία τις πρόνοιες του Ν4302/14 για την εγκατάσταση και λειτουργία τους.
      Επιπλέον, μπαίνουν οι βάσεις για τη δημιουργία οργανωμένων οικοσυστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας σε περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος (περίπου το 45% του κλάδου), αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας».
      Η διαβούλευση της Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΣΕΒ με τη Γ.Γ. Βιομηχανίας και τη Γ.Γ. Χωροταξίας υπό το συντονισμό του Αναπληρωτή Υπουργού Βιομηχανίας υπήρξε καθοριστική για την εξεύρεση λύσης.
      Επίσης, το αίτημα συζητήθηκε εκτενώς στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
      Οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που πληρούν τις προϋποθέσεις του Ν4302/14 μπορούν ξεκινήσουν τη διαδικασία αδειοδότησης άμεσα, καθώς δεν εκκρεμεί κάποια δευτερογενής νομοθεσία.
      Τι αλλάζει στα Οινόφυτα
      Η άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση χαρακτηρίζεται ως περιοχή που χρήζει περιβαλλοντικής και λειτουργικής εξυγίανσης (σύμφωνα με Ν3982/2001) και εντάσσεται στο καθεστώς των Επιχειρηματικών Πάρκων Εξυγίανσης (δείτε τα όρια στο χάρτη του παραρτήματος Α εδώ).
      Με τις νέες διατάξεις:
      1ον η περιοχή οργανώνεται πολεοδομικά καθώς προβλέπεται κατάρτιση πολεοδομικής μελέτης, μέσω της οποίας θα εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι κοινόχρηστοι χώροι και κοινωφελείς λειτουργίες,
      2ον αναβαθμίζεται το φυσικό περιβάλλον καθώς προωθείται συνδυαστικά με την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) ΛΑΠ Ασωπού της Περιφέρειας Στερεάς, η περιβαλλοντική αποκατάσταση της περιοχής (δηλαδή έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020),
      3ον δίνονται νέες προοπτικές για την επέκταση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και την αναβάθμιση των υποδομών τους βάσει της νομοθεσίας για τα επιχειρηματικά πάρκα (συντελεστές δόμησης, ποσοστά κάλυψης, ταχεία αδειοδότηση, φορολογικά κίνητρα) και τέλος,
      4ον Εξασφαλίζεται η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός αναγκαίων δικτύων υποδομής, τεχνολογίας και μεταφορών που επίσης παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα.
      Έως το τέλος του χρόνου θα συσταθεί εταιρεία ειδικού σκοπού για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου (ΕΑΝΕΠ) η οποία και θα υποβάλει όλες τις αναγκαίες μελέτες και δικαιολογητικά.
      Η ανάπτυξη και λειτουργία του ΕΠΕ Οινοφύτων μπορεί να γίνεται τμηματικά ενώ παράλληλα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την εξασφάλιση των απαραίτητων χώρων για έργα υποδομής.
      Στη συνέχεια όσες επιχειρήσεις εντάσσονται στο ΕΠ Εξυγίανσης θα κληθούν να εισφέρουν σε γη και σε χρήμα.
      Ειδικότερα, η εισφορά σε γη ορίζεται στο 20% της έκτασης πριν την πολεοδόμηση, ενώ σε περιπτώσεις που για πολεοδομικούς λόγους δεν γίνεται να εξευρεθεί το συγκεκριμένο ποσοστό, αυτό μπορεί να μειωθεί.
      Η εισφορά σε χρήμα θα υπολογίζεται στο εμβαδόν της ιδιοκτησίας πριν την πολεοδόμησηκαι προβλέπεται να ανέρχεται στο 15% της αξίας που έχει κατά τον χρόνο έγκρισης της πράξης εφαρμογής.
      Η συγκεκριμένη εισφορά θα καταβάλλεται άπαξ ή τμηματικά και μπορεί να μετατραπεί εν όλω ή εν μέρει σε αντίστοιχη εισφορά σε γη. Ειδικότερες προβλέψεις περιλαμβάνονται στο άρθρο 11 του κεφ. Δ του νέου νόμου.
    • By Engineer
      Η Τουρκία κατέλαβε την έκτη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, από πλευράς πρόσθετης εγκατεστημένης αιολικής ισχύος το 2018, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της WindEurope. Η γειτονική χώρα πρόσθεσε νέα αιολική ισχύ 467 μεγαβάτ το περασμένο έτος και διαμόρφωσε τη συνολική εγκατεστημένη χωρητικότητά της στα 7.369 μεγαβάτ, όπως αναφέρεται στην έκθεση Trends and Statistics.
      Η συνολική δυναμικότητα χερσαίας και υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη, ανήλθε σε 189,229 μεγαβάτ το 2018, αναλογώντας στο 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην Ε.Ε., πέρυσι, έναντι 12%, το 2017.
      Η έκθεση αναφέρει ότι "η δυναμικότητα της αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 γιγαβάτ το 2018, εκ των οποίων τα 8,6 γιγαβάτ χερσαίας αιολικής και 2,65 υπεράκτιας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής εγκατεστημένης αιολικής ισχύος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα 189 γιγαβάτ, εκ των οποίων 171 γιγαβάτ χερσαίας και 18 υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

      Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια, με 41%, το περασμένο έτος, για να ακολουθήσει η Ιρλανδία με 28% και η Πορτογαλία, με 24%. Το 2018, η Γερμανία εγκατέστησε το μεγαλύτερο δυναμικό αιολικής ενέργειας, αναλογώντας στο 29% των μεικτών εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η Γερμανία παραμένει η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικής ενέργειας, ακολουθούμενη από την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
      Από την πλευρά του, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια, σε 18% από 13,5% το 2017, παρ’ ότι μειώθηκε ο αριθμός των νέων χερσαίων αιολικών πάρκων. Η Πορτογαλία παρήγαγε, επίσης, το 24% του ηλεκτρισμού της από αιολική ενέργεια και η Ισπανία το 19%.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια αυξήθηκαν, έναντι του 2017, κατά 20% και ανήλθαν σε 26,7 δισ. ευρώ, ήτοι, ποσό διπλάσιο σε σύγκριση με το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2016. Το 2018 οι επενδύσεις στην υπεράκτια αιολική ενέργεια ανήλθαν σε 10,3 δισ.ευρώ, ενώ οι επενδύσεις σε χερσαία αιολίκά πάρκα κατέγραψαν νέο ρεκόρ, στα 16,4 δισ. ευρώ.
      "Η αιολική ενέργεια αντιπροσώπευε το 63% των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2018, από 52% το 2017", επισημαίνεται στην έκθεση.
      Το μέγεθος και ο τύπος των ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη διέφεραν σημαντικά από χώρα σε χώρα. Οι πιο ισχυρές  ανεμογεννήτριες εγκαταστάθηκαν, κατά μέσον όρο, στην Νορβηγία και ανέρχονταν στα 3,6 μεγαβάτ, με την Λιθουανία και την Ελλάδα να εγκατέστησαν ανεμογεννήτριες με τη χαμηλότερη μέση ονομαστική ισχύ ( 2 μεγαβάτ).
      Το 2018, η μέση ονομαστική χωρητικότητα των νέων υπεράκτιων ανεμογεννητριών ήταν 6,8 μεγαβάτ, δηλαδή 15% υψηλότερη σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, η μεγαλύτερη μέση ονομαστική ισχύς σημειώθηκε στην Δανία, με 7.7 μεγαβάτ.
      Το περασμένο έτος, οκτώ χώρες οργάνωσαν δημοπρασίες για έργα ανανεώσιμης ενέργειας, με την αιολική να εξασφαλίζει συνολικά, 9,3 γιγαβάτ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η Τουρκία κατέλαβε την έκτη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, από πλευράς πρόσθετης εγκατεστημένης αιολικής ισχύος το 2018, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της WindEurope. Η γειτονική χώρα πρόσθεσε νέα αιολική ισχύ 467 μεγαβάτ το περασμένο έτος και διαμόρφωσε τη συνολική εγκατεστημένη χωρητικότητά της στα 7.369 μεγαβάτ, όπως αναφέρεται στην έκθεση Trends and Statistics.
      Η συνολική δυναμικότητα χερσαίας και υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη, ανήλθε σε 189,229 μεγαβάτ το 2018, αναλογώντας στο 14% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στην Ε.Ε., πέρυσι, έναντι 12%, το 2017.
      Η έκθεση αναφέρει ότι "η δυναμικότητα της αιολικής ενέργειας αυξήθηκε στην Ευρώπη κατά 11,3 γιγαβάτ το 2018, εκ των οποίων τα 8,6 γιγαβάτ χερσαίας αιολικής και 2,65 υπεράκτιας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής εγκατεστημένης αιολικής ισχύος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα 189 γιγαβάτ, εκ των οποίων 171 γιγαβάτ χερσαίας και 18 υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

      Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό στην παραγωγή ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια, με 41%, το περασμένο έτος, για να ακολουθήσει η Ιρλανδία με 28% και η Πορτογαλία, με 24%. Το 2018, η Γερμανία εγκατέστησε το μεγαλύτερο δυναμικό αιολικής ενέργειας, αναλογώντας στο 29% των μεικτών εγκαταστάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, η Γερμανία παραμένει η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικής ενέργειας, ακολουθούμενη από την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
      Από την πλευρά του, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια, σε 18% από 13,5% το 2017, παρ’ ότι μειώθηκε ο αριθμός των νέων χερσαίων αιολικών πάρκων. Η Πορτογαλία παρήγαγε, επίσης, το 24% του ηλεκτρισμού της από αιολική ενέργεια και η Ισπανία το 19%.
      Σύμφωνα με την έκθεση, οι επενδύσεις στην αιολική ενέργεια αυξήθηκαν, έναντι του 2017, κατά 20% και ανήλθαν σε 26,7 δισ. ευρώ, ήτοι, ποσό διπλάσιο σε σύγκριση με το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2016. Το 2018 οι επενδύσεις στην υπεράκτια αιολική ενέργεια ανήλθαν σε 10,3 δισ.ευρώ, ενώ οι επενδύσεις σε χερσαία αιολίκά πάρκα κατέγραψαν νέο ρεκόρ, στα 16,4 δισ. ευρώ.
      "Η αιολική ενέργεια αντιπροσώπευε το 63% των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2018, από 52% το 2017", επισημαίνεται στην έκθεση.
      Το μέγεθος και ο τύπος των ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη διέφεραν σημαντικά από χώρα σε χώρα. Οι πιο ισχυρές  ανεμογεννήτριες εγκαταστάθηκαν, κατά μέσον όρο, στην Νορβηγία και ανέρχονταν στα 3,6 μεγαβάτ, με την Λιθουανία και την Ελλάδα να εγκατέστησαν ανεμογεννήτριες με τη χαμηλότερη μέση ονομαστική ισχύ ( 2 μεγαβάτ).
      Το 2018, η μέση ονομαστική χωρητικότητα των νέων υπεράκτιων ανεμογεννητριών ήταν 6,8 μεγαβάτ, δηλαδή 15% υψηλότερη σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, η μεγαλύτερη μέση ονομαστική ισχύς σημειώθηκε στην Δανία, με 7.7 μεγαβάτ.
      Το περασμένο έτος, οκτώ χώρες οργάνωσαν δημοπρασίες για έργα ανανεώσιμης ενέργειας, με την αιολική να εξασφαλίζει συνολικά, 9,3 γιγαβάτ.
    • By Engineer
      Σε δημόσια διαβούλευση θέτει η ΡΑΕ τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κοινή ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ προς ένταξη σε καθεστώς στήριξης με τη μορφή λειτουργικής ενίσχυσης. 
      Συγκεκριμένα η εν λόγω ρύθμιση αφορά τις παρακάτω κατηγορίες έργων ΑΠΕ: 
      Αιολικοί σταθμοί Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 50 MW. Φωτοβολταϊκοί σταθμοί εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης των 20 MW. Συγκροτήματα τουλάχιστον δύο (2) αιολικών σταθμών που έχουν κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 50 MW. Συγκροτήματα τουλάχιστον δύο (2) φωτοβολταϊκών σταθμών που έχουν κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης των 20 MW. Συγκροτήματα τουλάχιστον ενός (1) αιολικού και ενός (1) φωτοβολταϊκού σταθμού που έχουν κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 50 MW. Φωτοβολταϊκοί σταθμοί που έχουν ενταχθεί στη Διαδικασία Ταχείας Αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 3775/2009 (Α’ 122) ή στις Διαδικασίες Στρατηγικών Επενδύσεων του ν.3894/2010 (Α΄ 204), ανεξαρτήτως ύπαρξης ή μη κοινού σημείου σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης των 20 MW. Καταληκτική ημερομηνία για την διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης έχει οριστεί την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019. 
      Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΡΑΕ
      Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ σχετικά με τη διενέργεια κοινής ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών για την ένταξη φωτοβολταϊκών και αιολικών σταθμών σε καθεστώς στήριξης με τη μορφή λειτουργικής ενίσχυσης στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4414/2016
      Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, όπως αυτές καθορίζονται στο ν. 4414/2016, έχει αναλάβει την υποχρέωση διεξαγωγής ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών για τον καθορισμό της λειτουργικής ενίσχυσης σε έργα ΑΠΕ, όπως αυτά προσδιορίζονται στην Υ.Α. υπ’ αριθμ. ΑΠΕΕΚ/Α/Φ1/οικ. 184573/13.12.2017.
      Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. ΑΠΕΕΚ/Α/Φ1/οικ. 172859/22.03.2018 Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΦΕΚ Β’ 1267/10.04.2018) με θέμα: «Καθορισμός εγκατεστημένης ισχύος, ανά τεχνολογία ή και κατηγορία σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α., η οποία δημοπρατείται μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών για τα έτη 2018, 2019 και 2020, ελάχιστου αριθμού ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών ανά έτος, ανώτατης επιτρεπόμενης τιμής προσφοράς για κάθε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών και τέλους συμμετοχής σε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών, με βάση τις παρ. 3 και 6 του άρθρου 7 του ν. 4414/2016», η οποία τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΑΠΕΕΚ/Α/Φ1/οικ. 180215/15.10.2018 Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΑΔΑ: ΩΩΚ34653Π8-ΕΙ7, ΦΕΚ Β’ 4528/17.10.2018), «Κατά τα έτη 2018, 2019 και 2020, θα διεξαχθούν τουλάχιστον έξι (6) ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών ειδικές κατά τεχνολογία, δηλαδή τρείς (3) για φωτοβολταϊκούς σταθμούς και τρείς (3) για αιολικούς σταθμούς, τουλάχιστον δύο (2) κοινές ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών και τουλάχιστον μία (1) ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών ειδική κατά περιοχή (Πίνακας 1)».
      Υπό το ανωτέρω πρίσμα, η ΡΑΕ θέτει σήμερα σε Δημόσια Διαβούλευση το Τεύχος Προκήρυξης για την «ΚΟΙΝΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΠΕ ΠΡΟΣ ΕΝΤΑΞΗ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ», καθώς και τα Παραρτήματα αυτής, για τις παρακάτω κατηγορίες έργων ΑΠΕ:
      Αιολικοί σταθμοί Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 50 MW. Φωτοβολταϊκοί σταθμοί εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης των 20 MW. Συγκροτήματα τουλάχιστον δύο (2) αιολικών σταθμών που έχουν κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 50 MW. Συγκροτήματα τουλάχιστον δύο (2) φωτοβολταϊκών σταθμών που έχουν κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης των 20 MW. Συγκροτήματα τουλάχιστον ενός (1) αιολικού και ενός (1) φωτοβολταϊκού σταθμού που έχουν κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής μεγαλύτερης των 50 MW. Φωτοβολταϊκοί σταθμοί που έχουν ενταχθεί στη Διαδικασία Ταχείας Αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 3775/2009 (Α’ 122) ή στις Διαδικασίες Στρατηγικών Επενδύσεων του ν.3894/2010 (Α΄ 204), ανεξαρτήτως ύπαρξης ή μη κοινού σημείου σύνδεσης στο Σύστημα ή το Δίκτυο, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος μεγαλύτερης των 20 MW. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετέχουν στην παρούσα δημόσια διαβούλευση υποβάλλοντας τις απόψεις τους ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση tender_res@rae.gr, μέχρι και την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019 και ώρα 10:00.
      Η ΡΑΕ, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999, ΦΕΚ Α’ 45), θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων στη διαβούλευση, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών που υποβλήθηκαν, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του ή/και των απόψεών του.
      Συνημμένα αρχεία
      Σχέδιο - Προκήρυξη Κατηγορία ΙV (μέγεθος: 781,362 kb)
      Σχέδιο – Παραρτήματα (μέγεθος: 404,104 kb)

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.