Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Kakos_lykos
    Kakos_lykos

    Ένταξη χωρίς παράβολα για όσους ρύθμισαν ήδη αυθαίρετα-ημιυπαίθριους

    Όσοι πολίτες έκαναν χρήση των διατάξεων των προηγούμενων νόμων, τόσο του 4014 για τα αυθαίρετα, όσο και του 3843 για τους ημιυπαίθριους, θα μπορούν να ενταχθούν στις διατάξεις του νέου νόμου, μόλις ψηφιστεί, χωρίς επιπλέον παράβολα και συνυπολογισμό των ποσών που έχουν καταβάλει, είτε είναι σε καθεστώς δόσεων, είτε έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες, ξεκαθάρισε ο αναπλήρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης.

     

    Ο κ. Καλαφάτης, μιλώντας στο συνέδριο του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών (ΣΠΜ), επεσήμανε ότι με την κατηγοριοποίηση των αυθαιρεσιών που προβλέπονται στο νέο νομοσχέδιο, καθίσταται σαφές ότι οι μικροαυθαιρεσίες και οι υπερβάσεις στη δόμηση σε κτήρια με άδεια είναι διαφορετικής τάξης και βαρύτητας πρόβλημα από ότι η παντελώς αυθαίρετη δόμηση. Γι' αυτό αντιμετωπίζονται για πρώτη φορά διαφορετικά και μάλιστα με πολεοδομικά χαρακτηριστικά, όπως είπε.

     

    Ταυτόχρονα είπε πως αντιμετωπίζονται προβλήματα συνταγματικότητας των προηγούμενων νομοσχεδίων ενώ αυξάνεται η περίοδος αποπληρωμής του προστίμου και βελτιώνεται ο τρόπος καταβολής του.

     

    Όσον αφορά στο θεσμό της τράπεζας Γης, ο κ. Καλαφάτης τόνισε ότι φιλοδοξία του υπουργείου είναι να γίνει ένα σύνθετο αναπτυξιακό εργαλείο και όχι απλά ένας τρόπος μεταφοράς του συντελεστή δόμησης, όπως γινόταν στο παρελθόν. Ένα εργαλείο με περιβαλλοντικούς και αναπτυξιακούς στόχους.

     

    Μέσω της τράπεζας Γης θα μπορούν να αποζημιώνονται οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί αλλά και οι ιδιώτες για πολεοδομικά δικαιώματα που παραχωρούν.

     

    Τέλος, είπε πως με την τράπεζα γης, σε περιοχές με περιβαλλοντική επιβάρυνση δίνεται η δυνατότητα μέσω της Τράπεζας Γης να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός αστικών αναπλάσεων, ακόμα και απόσυρσης κτηρίων

     

    Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/?aid=281300




    Σχόλια Μελών




    ...και τι συνέδριο ηταν αυτό...

     

    όπου ο ένας μιλούσε και οι άλλοι...μονο ακουγαν???

     

    Και δεν βρεθηκε "ενας" να  ρωτησει τον υπουργό  το πολύ  απλό..

     

     

    "οι συντελεστες θα ειναι ίδιοι...φθηνότεροι...ή ακριβοτεροι..." ???

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    τελευταια στιγμη μας τρεχουν παλι οι πελατες....

     

    επρεπε ναχαμε ρητρα ''τελευταιας στιγμης''

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ειδικά όταν παίρνουν τηλέφωνο Κυριακάτικα με πιάνουν κάτι νεύρα!!! Λες και δεν έχουμε οικογένεια και άλλες υποχρεώσεις! 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γειά σας! Είμαι καινούρια εδώ και σε απόγνωση.. έχετε ιδέα πως θα κυλήσουν τα πράγματα για αυθαίρετα χωρίς οικοδομική άδεια που έχουν ξεκινήσει με το 4014 αλλά δεν είναι σε ολοκληρωμένη υπαγωγή; 

    καλή συνέχεια σε όλους!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Όσοι πολίτες έκαναν χρήση των διατάξεων των προηγούμενων νόμων, τόσο του 4014 για τα αυθαίρετα, όσο και του 3843 για τους ημιυπαίθριους, θα μπορούν να ενταχθούν στις διατάξεις του νέου νόμου, μόλις ψηφιστεί, χωρίς επιπλέον παράβολα και συνυπολογισμό των ποσών που έχουν καταβάλει, είτε είναι σε καθεστώς δόσεων, είτε έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες, ξεκαθάρισε ο αναπλήρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης

    Εκεί βασιζόμαστε συναδέλφισσα όλοι....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το πιθανότερο είναι να πάνε στο νέο νόμο.....

    Λιγότερες πιθανότητες έχει το σενάριο να δοθεί στον ιδιοκτήτη το δικαίωμα της επιλογής, να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν με τον 4014 ή να πάνε στο νέο νόμο ακολουθώντας τις προδιαγραφές εκείνου και συμψηφίζοντας τα ήδη καταβληθέντα.

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ...χωρίς επιπλέον παράβολα και συνυπολογισμό των ποσών που έχουν καταβάλει...

    Αυτή η φράση που από πολλούς μεταφράζεται ως "χωρίς επιπλέον κόστος" πολύ με προβληματίζει....

    Θα έρθει ο κάθε πελάτης και θα απαιτεί να ξαναασχοληθουμε με το θέμα του χωρίς αμοιβή, γιατί του είπαν τα κανάλια οτι δεν θα υπάρχει επιπλέον κόστος, και θα πρέπει εμείς πάλι να τρέχουμε να μαζεύουμε χαρτιά και να περνάμε στοιχεία σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες...

    Το αν τα πρόστιμα θα είναι μικρότερα ή μεγαλύτερα δεν με απασχολεί καθόλου. Όποιος έχει  αυθαίρετο ας υποστεί τις συνέπειες.

    • Upvote 5

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το πιθανότερο είναι να πάνε στο νέο νόμο.....

    Λιγότερες πιθανότητες έχει το σενάριο να δοθεί στον ιδιοκτήτη το δικαίωμα της επιλογής, να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν με τον 4014 ή να πάνε στο νέο νόμο ακολουθώντας τις προδιαγραφές εκείνου και συμψηφίζοντας τα ήδη καταβληθέντα.

    Ιάσωνα πιστεύεις ακόμη ότι αξίζει τον κόπο να πάμε όσες δηλώσεις είναι σε προσωρινή υπαγωγή, σε ολοκληρωμένη πριν την 31.5?

    Είχα γράψει κάποια στιγμή ότι όλοι θα μεταβούν στο νέο νόμο ανεξαρτήτου φάσεως. Τώρα με όσα ακούγονται πιστέυω ότι μάλλον είναι το πιθανότερο σενάριο. Τι λές?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.
      Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο.
      Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι.
      Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος.
      Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι  μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα.
      Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση.
      Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο.
      Κατάθεση των ΚΥΑ
      Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες.
      Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο.
      Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere. 

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.
      Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο.
      Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι.
      Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος.
      Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι  μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα.
      Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση.
      Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο.
      Κατάθεση των ΚΥΑ
      Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες.
      Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο.
      Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere. 
    • Από CIVEN
      Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    • Από ioanna44
      Τεχνικό-μελετητικό γραφείο στο Χαλάνδρι αναζητεί νέο Διπλωματούχο Aρχιτέκτονα με εμπειρία σε μελέτες οικοδομικών αδειών και αυθαιρέτων (Ν.4495/17).
      Μεταφορικό μέσο κρίνεται απαραίτητο.

      Αποστολή βιογραφικών και επικοινωνία στο dimitris.sdrallis@gmail.com

    • Από Engineer
      Πρόστιμα συνολικού ύψους 244.787,4 ευρώ σε πέντε εργοληπτικές εταιρείες επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Οι εταιρείες αυτές, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της Αρχής, κρίθηκε ότι συμμετείχαν σε οριζόντια σύμπραξη με στόχο τη χειραγώγηση του διαγωνισμού δημοπράτησης για την κατασκευή του 5ου Λυκείου Λαμίας.
      Με απλά λόγια, οι εταιρείες είχαν συνεννοηθεί εκ των προτέρων να καταθέσουν εικονικές προσφορές και εκπτώσεις προκειμένου να αναδειχθεί ανάδοχος του έργου η κοινοπραξία που επιθυμούσε το καρτέλ, η οποία απετελείτο από τις εταιρείες ΛΑΤΟΜΙΚΗ και ΙΛΙΟΝ ΕΛΛΚΑΤ. Η συγκεκριμένη παράβαση διαπιστώθηκε ότι διήρκεσε για μικρό χρονικό διάστημα, μόλις 14 ημέρες. Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν είναι μειωμένα κατά 15% σε σύγκριση με αυτά που έπρεπε –με βάση τις διαπιστωθείσες παραβάσεις– να επιβληθούν στις εταιρείες.
      Ο λόγος είναι ότι και οι πέντε εντάχθηκαν στη λεγόμενη διαδικασία διευθέτησης, κάτι που συνεπάγεται την ομολογία ενοχής και την παραίτηση από ένδικα μέσα με αντάλλαγμα έκπτωση 15% στα πρόστιμα. Αναλυτικά, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν έχουν ως εξής: ΛΑΤΟΜΙΚΗ 109.641,52 ευρώ, ΙΛΙΟΝ ΕΛΛΚΑΤ 35723,71 ευρώ, ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ 17.269,24 ευρώ, ΩΡΙΩΝ 7.612,23 ευρώ και ΤΕΚΑ 74.540,68 ευρώ.
      Οι παραπάνω επιχειρήσεις υποχρεώθηκαν να παραλείπουν στο μέλλον τη διαπιστωθείσα στο σκεπτικό της απόφασης παράβαση.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2016, οπότε θεσπίστηκε η διαδικασία διευθέτησης, με στόχο κυρίως να αξιοποιηθεί από τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες που εμπλέκονταν στο πολυσυζητημένο «καρτέλ των εργολάβων», αρκετές υποθέσεις έχουν «κλείσει» σχετικά γρήγορα, ακριβώς λόγω της διαδικασίας αυτής.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.