Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Ανοίγει ο δρόμος για τις υποπαραχωρήσεις των περιφερειακών λιμένων

    Ανοίγει ο δρόμος για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα περιφερειακά λιμάνια.

    Το υπουργείο Ναυτιλίας κατέθεσε, στη Βουλή, το νομοσχέδιο «Για την κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που έχουν συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Α.Ε. – Διατάξεις για τη λειτουργία του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις».

    Oι υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων αφορούν τα λιμάνια του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

    Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στο ΤΑΙΠΕΔ στην προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών, οι οποίοι αφορούν την παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των περιφερειακών λιμένων (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, κρουαζιέρα, αποθήκες, κτλ.).

    Τα πρώτα λιμάνια που θα αξιοποιηθούν είναι της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

    Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου προβλέπεται η επιβολή στον υποπαραχωρησιούχο αντισταθμιστικού/ανταποδοτικού τέλους υπέρ του οικείου Οργανισμού Λιμένος, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων του υποπαραχωρησιούχου, με δυνατότητα υπέρβασης στις οριζόμενες περιπτώσεις.

    naft-AKTOploia.jpg

    Το προαναφερθέν τέλος επιβάλλεται επιπλέον και ανεξάρτητα από το συνολικό οικονομικό αντάλλαγμα της παραχώρησης που καταβάλλει ο υποπαραχωρησιούχος. Το ακριβές ύψος του τέλους αυτού προσδιορίζεται με ΚΥΑ, βάσει μελέτης βιωσιμότητας χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος προσλαμβάνεται από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος.

    Επίσης, αυξάνεται κατά 1,5% και διαμορφώνεται στο 3,5% το ποσοστό του ανταλλάγματος υπέρ του Δημοσίου επί του συνόλου των ενοποιημένων ετήσιων εσόδων των Οργανισμών Λιμένος της οικείας χρήσης, εξαιρουμένων των εκτάκτων εσόδων, των προηγούμενων χρήσεων και των εσόδων από χρηματοοικονομικής διαχείριση, που ορίζεται ως αντάλλαγμα της παραχώρησης κάθε κυρούμενης Σύμβασης Παραχώρησης στην ίδια βάση υπολογισμού.

    Προβλέπεται, από το 2019, η υποχρέωση απόδοσης από το ελληνικό δημόσιο στους οικείους δήμους έκτακτου αντισταθμιστικού τέλους, το οποίο αντιστοιχεί συνολικά σε ποσοστό υπολογιζόμενο επί του συνόλου όλων των ποσών, εξαιρουμένων των προσαυξήσεων, ποινικών ρητρών και φόρων, που πράγματι εισέπραξε από τους Οργανισμούς Λιμένος δυνάμει των κυρούμενων Συμβάσεων Παραχώρησης αναφορικά με το προηγούμενο κάθε φορά ημερολογιακό έτος.

    Τέλος, παρέχεται το δικαίωμα στο Δημόσιο να αρνηθεί την απόδοση οποιουδήποτε εκ των ανωτέρω ποσών σε όποιο δήμο δεν συμμορφώνεται με τις προαναφερόμενες διατάξεις (μη επιβολή ανταποδοτικών τελών, φόρων κ.λπ.).

    Της Βάσως Βεγιάζη 

    Edited by Engineer


    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Υπογράφεται μέσα στην εβδομάδα προκειμένου στη συνέχεια να κατατεθεί προς κύρωση στην Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού».
      Στο σχετικό διαγωνισμό είχε ανακηρυχθεί μειοδότης η κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Η κοινοπραξία, με διακριτικό τίτλο «ARIADNE AIRPORT GROUP» αναλαμβάνει την Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των οδικών του συνδέσεων καθώς και τη λειτουργία του αεροδρομίου για 37 χρόνια. 
      Το τίμημα που προσέφερε η κοινοπραξία στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του νέου αεροδρομίου ήταν 480 εκατ. ευρώ, περίπου 50% χαμηλότερο από το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος του έργου που υπολογιζόταν σε 800 εκατ. ευρώ. 
      Στην εταιρεία παραχώρησης που θα συσταθεί για το νέο αεροδρόμιο η συμμετοχή του Δημοσίου θα ανέλθει σε 46%
      Όπως ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, "η τελετή υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, και της Εταιρείας Παραχώρησης «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019, στις 12:00 το μεσημέρι, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο Καστελλίου, στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας".

      View full είδηση
    • By Engineer
      Υπογράφεται μέσα στην εβδομάδα προκειμένου στη συνέχεια να κατατεθεί προς κύρωση στην Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού».
      Στο σχετικό διαγωνισμό είχε ανακηρυχθεί μειοδότης η κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Η κοινοπραξία, με διακριτικό τίτλο «ARIADNE AIRPORT GROUP» αναλαμβάνει την Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των οδικών του συνδέσεων καθώς και τη λειτουργία του αεροδρομίου για 37 χρόνια. 
      Το τίμημα που προσέφερε η κοινοπραξία στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του νέου αεροδρομίου ήταν 480 εκατ. ευρώ, περίπου 50% χαμηλότερο από το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος του έργου που υπολογιζόταν σε 800 εκατ. ευρώ. 
      Στην εταιρεία παραχώρησης που θα συσταθεί για το νέο αεροδρόμιο η συμμετοχή του Δημοσίου θα ανέλθει σε 46%
      Όπως ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, "η τελετή υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, και της Εταιρείας Παραχώρησης «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019, στις 12:00 το μεσημέρι, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο Καστελλίου, στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας".
    • By Engineer
      Νέα προσφορά υπέβαλε η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» ΑΕ (“ΔΑΑ”) στο ΤΑΙΠΕΔ για την επέκταση κατά 20 έτη της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, την οποία έκανε δεκτή το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου κατά τη σημερινή του συνεδρίαση.
      Η προσφορά της ΔΑΑ προβλέπει συνολικό τίμημα ύψους 1.382,6 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,115 δισ. ευρώ. Προκειμένου το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ να καταλήξει στην αποδοχή της επικαιροποιημένης προσφοράς έλαβε υπ’ όψη μία ανεξάρτητη αποτίμηση και μία γνωμοδότηση για το εύλογο και δίκαιο του τιμήματος, καθώς και τη θετική γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων.
      Ο φάκελος της επέκτασης της Σύμβασης Παραχώρησης θα υποβληθεί το προσεχές διάστημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές και τη Βουλή των Ελλήνων.
      Για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, η Eurobank Ergasias ΑΕ και η Lamda Infrastructure Finance ΑΕ ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, η Ποταμίτης Βεκρής και η Clifford Chance LLP ως νομικοί σύμβουλοι, η Steer Davies Gleave ως τεχνικός σύμβουλος, η KPMG Advisors A.E. ως ανεξάρτητος αποτιμητής και η Nomura International plc ως πάροχος γνωμοδότησης για το εύλογο και δίκαιο του τιμήματος.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Νέα προσφορά υπέβαλε η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» ΑΕ (“ΔΑΑ”) στο ΤΑΙΠΕΔ για την επέκταση κατά 20 έτη της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, την οποία έκανε δεκτή το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου κατά τη σημερινή του συνεδρίαση.
      Η προσφορά της ΔΑΑ προβλέπει συνολικό τίμημα ύψους 1.382,6 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,115 δισ. ευρώ. Προκειμένου το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ να καταλήξει στην αποδοχή της επικαιροποιημένης προσφοράς έλαβε υπ’ όψη μία ανεξάρτητη αποτίμηση και μία γνωμοδότηση για το εύλογο και δίκαιο του τιμήματος, καθώς και τη θετική γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων.
      Ο φάκελος της επέκτασης της Σύμβασης Παραχώρησης θα υποβληθεί το προσεχές διάστημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές και τη Βουλή των Ελλήνων.
      Για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, η Eurobank Ergasias ΑΕ και η Lamda Infrastructure Finance ΑΕ ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, η Ποταμίτης Βεκρής και η Clifford Chance LLP ως νομικοί σύμβουλοι, η Steer Davies Gleave ως τεχνικός σύμβουλος, η KPMG Advisors A.E. ως ανεξάρτητος αποτιμητής και η Nomura International plc ως πάροχος γνωμοδότησης για το εύλογο και δίκαιο του τιμήματος.
    • By Engineer
      Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι ομολογουμένως ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα του ΤΑΙΠΕΔ για το επόμενο διάστημα. Επτά είναι τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση του διαγωνισμού. 
      1. ANAS International Enterprise S.p.A. 
      2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
      3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. 
      4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
      5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
      6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. 
      7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
      Αν κάνουμε μία ακτινογραφία θα δούμε ότι έχουμε ισχυρούς εγχώριους και διεθνείς παίκτες. Για να δούμε όμως περισσότερα:
      Η Anas International Enterprise S.p.A., δραστηριοποιείται ως ο υπεύθυνος φορέας για έργα εξωτερικού της Anas S.p.A., η οποία είναι η υπεύθυνη εταιρεία για την δαχείριση ανάπτυξη και αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου και των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας Μοναδικός ετοχος η Ferrovie dello Stato Italiane, η εταιρεία που αγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
      Η ROADIS Transportation Holding S.L.U είναι θυγατρική της PSP Investments Canada, Inc. η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων συνταξιοδοτικών ταμείων με έδρα τον Καναδά. που ελέγχει την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την AKTΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ
       
      Η VINCI HIGHWAYS S.A.S θυγατρική εταιρεία της VINCI Concessions S.A.S. και δραστηριοποιείται στην κατασκευή και εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων μαζί με τη VINCI CONCESSIONS που δραστηριοποιείται στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων. και τη ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.-ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, είναι ελληνικός βιομηχανικός όμιλος με διεθνή δραστηριότητα στους τομείς της Μελέτης-Προμήθειας-Κατασκευής (έργα EPC), της μεταλλουργίας, της ηλεκτρικής ενέργειας και της εμπορίας φυσικού αερίου.
       
      Η ΓEK TEΡNA Α.Ε. με τη EGIS PROJECTS S.A. αναπτύσσει και διαχειρίζεται έργα υποδομής μεταφορών και είναι μέλος του γαλλικού ομίλου EGIS, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας.
       
      Η DEUTSCHE INVEST EQUITY PARTNERS GMBH είναι εταιρεία επενδύσεων με έδρα τη Γερμανία με την DIMERA LTD του ομίλου Σαββίδη
      Ο όμιλος Κοπελούζου με την SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD με έδρα την Κίνα η οποία δραστηριοποιείται στις επενδύσεις, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη διαχείριση των υποδομών μεταφορών.
      Η J&P Άβαξ με τον επενδυτικό όμιλο Aberdeen European Infrastructure Partners και την Intertoll Capital Partners B.V. εταιρεία με έδρα την Ολλανδία και μέλος του ομίλου Intertoll
       
      Η Macquarie Infrastructure and Real Assets που επενδύει σε ευρωπαικές υποδομές θυγατρική της Macquarie Group Limited και αποτελεί διαχειριστή επενδύσεων ο οποίος διαχειρίζεται σε διεθνές επίπεδο ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υποδομές, δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
       
      Η Β`φάση του διαγωνισμού αναμένεται να δώσει μια πιο σαφή εικόνα περί της παραχώρησης αλλά και του πιθανού φυσικού αντικειμένου που θα έχει. Για παράδειγμα ενδέχεται ο παραχωρησιούχος να αναλάβει την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο στο σύνολο του του άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι. 

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.