Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Διχογνωμία Lamda και Δημοσίου για τα αυθαίρετα στο Ελληνικό

    Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.

    Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο.

    Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι.

    Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος.

    Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι  μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα.

    Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση.

    Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο.

    Κατάθεση των ΚΥΑ

    Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες.

    Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο.

    Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere. 

    • Like 1


    Σχόλια Μελών


    "Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ...." .......  :shock:

    Δηλαδή εννοεί ο Σταθάκης  να μεταβιβαστούν ατακτοποίητα τα αυθαίρετα στην Lamda ..???? ,

    δηλαδή .... "Με λένε Ρίζο και τον νόμο τον γυρίζω" ....???

    Και γιατί τάχα η τακτοποίηση τους από το Δημόσιο (ως προβλέπεται από τον νόμο) να του είναι .. αγκάθι...?

    Αφού :

    1.   βάσει του αρ.114.1 η τακτοποίηση τους δεν απαιτεί την καταβολή παραβόλου ούτε και ειδικού προστίμου, άρα δεν     επιβαρύνει το δημόσιο (κι αλλιώς να ήταν βεβαίως, απ τη μία τσέπη θα έβγαιναν και στην άλλη θα κατέληγαν..) 
    2.  ο χώρος των αυθαιρέτων εξαιρείται από την απαγόρευση ένταξης στον νόμο
    3.  βάσει του αρ. 106.1  μπορούν να ενταχθούν στον νόμο από το Δημόσιο για μελλοντική κατεδάφιση και εν συνεχεία    βάσει  του αρ.106.3 να μεταβιβαστούν στην Lamda με αναγραφή της  υποχρέωσης στο συμβόλαιο να αναλάβει η Lamda την έκδοση της άδειας κατεδάφισης και βεβαίως την κατεδάφιση.  Όσο για τα υπόλοιπα αυθαίρετα που δεν μεταβιβάζονται στην Lamda,  να φροντίσει το Δημόσιο να τα κατεδαφίσει αφού έτσι κι αλλιώς είναι εκτός της σύμβασης με την Lamda.

    Ξεφεύγει κάτι σε όλα αυτά, ....?

    ή κάτι άλλο κρύβεται .....????? :roll:

    Πάντως ακούστηκε ότι δεν είναι καθόλου αρεστό στους Γερμανούς το ότι θα μπουν και Κινεζικά κεφάλαια για το Ελληνικό .....   :ph34r:;)

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ο σκοπός να χαλάσει η μπίζνα σε μια τεχνικότητα..... μια λιγότερη ιδιωτικοποίηση προεκλογικά.
    Οι Γερμανοί από το 2015, ανοιχτά δεν θέλουν Κινέζικα κεφάλαια και γενικά κεφάλαια στην Ελλάδα. Θα χαλάσει η σούπα της λιτότητας. 8-):twisted:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ποιά ιδιωτικοποίηση ..???? ...

    Απλά άλλη μιά  συριαζανέλικη μαιμουδιά, αφού  COSCO, FRAPORT,  Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, είναι όλες τους κρατικές εταιρείες.... 

    Ακόμη και στα εμπορευματικά τραίνα από Θριάσιο  χώθηκε κρατική Αυστριακή εταιρεία.

    Κοντολογίς έγινε γενικώς άλλο ένα κόπυ-πάστε του   "όχι"   που έγινε "ναι"  ...

    και του  "go home madame Merkel"  που έγινε "ανοίξαμε κι είμαστε για σας στα τέσσερα" .....!

    Οι Γερμανοί :evil: πάντως δεν θέλουν άλλους στα πόδια τους στην αρπαγή των διαδρόμων διέλευσης της ενέργειας :ph34r:

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από CIVEN
      Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    • Από ioanna44
      Τεχνικό-μελετητικό γραφείο στο Χαλάνδρι αναζητεί νέο Διπλωματούχο Aρχιτέκτονα με εμπειρία σε μελέτες οικοδομικών αδειών και αυθαιρέτων (Ν.4495/17).
      Μεταφορικό μέσο κρίνεται απαραίτητο.

      Αποστολή βιογραφικών και επικοινωνία στο dimitris.sdrallis@gmail.com

    • Από Engineer
      Με απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, δόθηκε παράταση στη λειτουργία επιτροπών ελέγχου αυθαιρέτων, συμβουλίων αρχιτεκτονικής, πολεοδομικών θεμάτων & αμφισβητήσεων, η οποία μεταξύ άλλων αφορά και σε παραδοσιακούς οικισμούς.
      Συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει τα εξής: 
      Άρθρο 1
      Παράταση θητείας οργάνων και επιτροπών
      Παρατείνεται από τη λήξη τους έως τις 28-6-2019 η θητεία:
      α) των επιτροπών που είχαν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4178/2013, οι οποίες επιλαμβάνονται για τις υπαγωγές του άρθρου 116 του ν. 4495/2017 μέχρι τη συγκρότηση και έναρξη λειτουργίας της επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου αυτού,
      β) των υφιστάμενων οργάνων που λειτουργούν μέχρι τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων και επιτροπών των άρθρων 7, 12, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 22 και 24 του ν. 4495/2017, και ασκούν τις αρμοδιότητές τους, αυτές που τους είχαν αποδοθεί πριν τη δημοσίευση του ν. 4495/2017, καθώς και αυτές που ορίζονται σε αυτόν.
      Άρθρο 2
      Έναρξη ισχύος
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, δόθηκε παράταση στη λειτουργία επιτροπών ελέγχου αυθαιρέτων, συμβουλίων αρχιτεκτονικής, πολεοδομικών θεμάτων & αμφισβητήσεων, η οποία μεταξύ άλλων αφορά και σε παραδοσιακούς οικισμούς.
      Συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει τα εξής: 
      Άρθρο 1
      Παράταση θητείας οργάνων και επιτροπών
      Παρατείνεται από τη λήξη τους έως τις 28-6-2019 η θητεία:
      α) των επιτροπών που είχαν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4178/2013, οι οποίες επιλαμβάνονται για τις υπαγωγές του άρθρου 116 του ν. 4495/2017 μέχρι τη συγκρότηση και έναρξη λειτουργίας της επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου αυτού,
      β) των υφιστάμενων οργάνων που λειτουργούν μέχρι τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων και επιτροπών των άρθρων 7, 12, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 22 και 24 του ν. 4495/2017, και ασκούν τις αρμοδιότητές τους, αυτές που τους είχαν αποδοθεί πριν τη δημοσίευση του ν. 4495/2017, καθώς και αυτές που ορίζονται σε αυτόν.
      Άρθρο 2
      Έναρξη ισχύος
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    • Από Engineer
      Αναλυτικό σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση των ελληνικών μη διασυνδεδεμένων νησιών σε μορφές καθαρότερης ενέργειας, με την κατακόρυφη αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και παράλληλη ενίσχυση της ενεργειακής τους ασφάλειας, έχει καταρτίσει η αμερικανική Tesla. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», υψηλόβαθμα στελέχη της Tesla από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού θα βρεθούν σήμερα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να παρουσιάσουν το σχέδιο και να ανοίξει έτσι η συζήτηση με την ελληνική πλευρά για τον τρόπο αλλά και την έκταση στην οποία θα μπορούσε αυτό να υλοποιηθεί.
      Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές πολλές λεπτομέρειες σχετικά από τη μελέτη της Tesla, πέραν από το γεγονός ότι περιλαμβάνει το σύνολο των ελληνικών νησιών που είναι μη διασυνδεδεμένα με το ηπειρωτικό δίκτυο, προβλέποντας για καθένα λύσεις που συνδυάζουν την απανθρακοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής με τη διασφάλιση της ενεργειακής του επάρκειας. Επίσης, στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία της Tesla δεν εμπλέκεται το γραφείο που έχει ανοίξει η εταιρεία στον «Δημόκριτο», αντικείμενο του οποίου εξάλλου είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών για κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων.
      Την ίδια στιγμή η σημερινή συνάντηση στο ΥΠΕΝ αποτελεί την πρώτη φορά που η ελληνική πλευρά θα ενημερωθεί με κάθε λεπτομέρεια από την Tesla για τη μελέτη. Επομένως, με αυτήν θα ξεκινήσει η διερεύνηση της φόρμουλας με την οποία θα μπορούσε να λάβει «σάρκα και οστά» το σχέδιο, όπως για παράδειγμα σε πρώτη φάση με την εφαρμογή του σε ένα νησί, ώστε να αποτελέσει επιδεικτικό έργο.
      Κολοσσός καινοτομίας
      Δημιούργημα του δισεκατομμυριούχου Elon Musk, η Tesla αποτελεί κολοσσό παγκόσμιας καινοτομίας, καθώς πρωτοπορεί σε αρκετούς τομείς αιχμής της τεχνολογίας όπως η ηλεκτροκίνηση, ενώ αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα των ΑΠΕ και της αποθήκευσης ενέργειας. Στον συγκεκριμένο τομέα έχει αναπτύξει τόσο οικιακές λύσεις (όπως φωτοβολταϊκά σε σχήμα κεραμιδιού και μπαταρίες για νοικοκυριά, με την επωνυμία Powerwall), όσο και τεχνολογίες για εμπορική χρήση.
      Στις τελευταίες συγκαταλέγονται μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας (Powerpack) για επιχειρήσεις και την κάλυψη των αιχμών ζήτησης στο ηλεκτρικό δίκτυο - μάλιστα, για τον σκοπό αυτό η αμερικανική Southern California Edison έχει παραγγείλει ένα σύστημα που θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες σε ρεύμα 2.500 νοικοκυριών για ένα 24ωρο. Επίσης, έχει δημιουργήσει υβριδικές μονάδες ΑΠΕ (συνδυασμούς φωτοβολταϊκών συστημάτων με μπαταρίες) οι οποίες μπορούν να ρευματοδοτήσουν ολόκληρους οικισμούς, καθώς και αυτοματισμούς για το ηλεκτρικό δίκτυο.
      Η εταιρεία έχει ήδη αξιοποιήσει τις παραπάνω τεχνολογίες σε μη διασυνδεδεμένα νησιά, τα οποία ηλεκτροδοτούνταν από μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που κατανάλωναν πετρέλαιο, για τη δραστική μείωση ή ακόμη και τον μηδενισμό του ανθρακικού τους αποτυπώματος. Μία από τις εφαρμογές που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη αφορά την πλήρη απανθρακοποίηση έως το 2025 του νησιωτικού συμπλέγματος της αμερικανικής Σαμόα στον Ειρηνικό Ωκεανό, το οποίο έχει περίπου 55.000 κατοίκους.
      Η νησιωτική Ελλάδα
      Η νησιωτική Ελλάδα αποτελεί ιδανική περίπτωση για την Tesla ώστε να προσθέσει στο ενεργητικό της ένα ή και περισσότερα εμβληματικά πρότζεκτ, με δεδομένο κατ’ αρχάς τον μεγάλο αριθμό των μη διασυνδεδεμένων νησιών της χώρας μας - ο οποίος θα παραμείνει αρκετά μεγάλος ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των διασυνδέσεων που δρομολογεί ο ΑΔΜΗΕ. Επίσης, καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο φάσμα εκτάσεων και πληθυσμού και επομένως μία πολύ μεγάλη γκάμα απαιτούμενων επενδύσεων, ενώ όλα καλύπτουν τη συντριπτική πλειονότητα των αναγκών σε ρεύμα με πετρελαϊκές μονάδες.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.