Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Διχογνωμία Lamda και Δημοσίου για τα αυθαίρετα στο Ελληνικό

    Sign in to follow this  

    Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.

    Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο.

    Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι.

    Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος.

    Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι  μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα.

    Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση.

    Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο.

    Κατάθεση των ΚΥΑ

    Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες.

    Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο.

    Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere. 

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    "Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ...." .......  :shock:

    Δηλαδή εννοεί ο Σταθάκης  να μεταβιβαστούν ατακτοποίητα τα αυθαίρετα στην Lamda ..???? ,

    δηλαδή .... "Με λένε Ρίζο και τον νόμο τον γυρίζω" ....???

    Και γιατί τάχα η τακτοποίηση τους από το Δημόσιο (ως προβλέπεται από τον νόμο) να του είναι .. αγκάθι...?

    Αφού :

    1.   βάσει του αρ.114.1 η τακτοποίηση τους δεν απαιτεί την καταβολή παραβόλου ούτε και ειδικού προστίμου, άρα δεν     επιβαρύνει το δημόσιο (κι αλλιώς να ήταν βεβαίως, απ τη μία τσέπη θα έβγαιναν και στην άλλη θα κατέληγαν..) 
    2.  ο χώρος των αυθαιρέτων εξαιρείται από την απαγόρευση ένταξης στον νόμο
    3.  βάσει του αρ. 106.1  μπορούν να ενταχθούν στον νόμο από το Δημόσιο για μελλοντική κατεδάφιση και εν συνεχεία    βάσει  του αρ.106.3 να μεταβιβαστούν στην Lamda με αναγραφή της  υποχρέωσης στο συμβόλαιο να αναλάβει η Lamda την έκδοση της άδειας κατεδάφισης και βεβαίως την κατεδάφιση.  Όσο για τα υπόλοιπα αυθαίρετα που δεν μεταβιβάζονται στην Lamda,  να φροντίσει το Δημόσιο να τα κατεδαφίσει αφού έτσι κι αλλιώς είναι εκτός της σύμβασης με την Lamda.

    Ξεφεύγει κάτι σε όλα αυτά, ....?

    ή κάτι άλλο κρύβεται .....????? :roll:

    Πάντως ακούστηκε ότι δεν είναι καθόλου αρεστό στους Γερμανούς το ότι θα μπουν και Κινεζικά κεφάλαια για το Ελληνικό .....   :ph34r:;)

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ο σκοπός να χαλάσει η μπίζνα σε μια τεχνικότητα..... μια λιγότερη ιδιωτικοποίηση προεκλογικά.
    Οι Γερμανοί από το 2015, ανοιχτά δεν θέλουν Κινέζικα κεφάλαια και γενικά κεφάλαια στην Ελλάδα. Θα χαλάσει η σούπα της λιτότητας. 8-):twisted:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ποιά ιδιωτικοποίηση ..???? ...

    Απλά άλλη μιά  συριαζανέλικη μαιμουδιά, αφού  COSCO, FRAPORT,  Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, είναι όλες τους κρατικές εταιρείες.... 

    Ακόμη και στα εμπορευματικά τραίνα από Θριάσιο  χώθηκε κρατική Αυστριακή εταιρεία.

    Κοντολογίς έγινε γενικώς άλλο ένα κόπυ-πάστε του   "όχι"   που έγινε "ναι"  ...

    και του  "go home madame Merkel"  που έγινε "ανοίξαμε κι είμαστε για σας στα τέσσερα" .....!

    Οι Γερμανοί :evil: πάντως δεν θέλουν άλλους στα πόδια τους στην αρπαγή των διαδρόμων διέλευσης της ενέργειας :ph34r:

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η δική μου ερώτηση είναι η εξής: Θα αποδοθεί ποτέ καμμία ευθύνη σε όσους εμπλέκονται στην ανοικοδόμηση των αυθαίρετων αυτών; Ποτέ! Άρα αφήστε στην άκρη τις ψευτοδικαιολογίες και επιτέλους ανοίξτε το δρόμο για την επένδυση, μήπως και ανασάνει η χώρα!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 10/2/2019 at 6:45 ΜΜ, Anton_civeng said:

    .....

    1.   βάσει του αρ.114.1 η τακτοποίηση τους δεν απαιτεί την καταβολή παραβόλου ούτε και ειδικού προστίμου, άρα δεν     επιβαρύνει το δημόσιο (κι αλλιώς να ήταν βεβαίως, απ τη μία τσέπη θα έβγαιναν και στην άλλη θα κατέληγαν..) .....

    ορθά πρόστιμα και παράβολα δεν είναι υποχρεωτικό όταν (όλοι οι τίτλοι ιδιοκτησίας) είναι Δημόσιο.

    Ο/Οι μηχανικοί όμως που θα κάνουν την υπαγωγή και πρέπει να αναρτήσουν αναγκαία τοπογραφικό / τοπογραφικά αποτυπώσεις κτηρίων κλπ κλπ .... θα πληρωθούν.

    Αν το αναθέσει σε Μηχανικούς του Δημοσίου θα πρέπει να βρει ποιος ή ποιοι εχουν δυνατότητα υπαγωγής στο σύστημα και φυσικά να έχουν και τον αναγκαίο εξοπλισμό για αυτό το έργο.... 

    Φυσικά και πολλούς μήνες ή χρόνια για να ολοκληρωθεί η υπαγωγή με βάση τον Δημοσιουπαληλικό κώδικα.

    Αυτα για να μη επιβαρύνει το Δημόσιο με χρήμα

    Και φυσικά θα πρέπει να υπογράψει ως ιδιοκτητης το Δημόσιο (αρα θα χρειαστεί ανθρώπινη υπογραφή) για την περιγραφή κάθε κατασκευής.... (εκει να δεις καλαμπούρια πόσες δεκάδες υπογραφες θα απαιτηθούν πριν βάλει ο τελικός Ανθρωπος που θα εκπροσωπεί το Δημόσιο υπογραφή στην Υ.Δ.

     

    Αν το αναθέσει σε Τεχνικό Γραφείο μερικά (και μπολικα) χιλιάρικα τα τα θέλει.... οπότε διαγωνισμούς, επιλογές και βράσε όριζα. (και τις υπογραφες Ιδιοκτηση Δημοσιο δεν τις γλυτώνει ουτε σε αυτό)

     

    Αν ειχαν φροντίσει να τα ειχαν βάλει σε μετοχική εταιρία τις εκτάσεις κλπ κλπ... δεν θα χρειαζόταν αυτά......  (κάτι ξέρουν οι Τράπεζες οι πανγέες κλπ κλπ λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις)

     

    Edited by Didonis

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Στην περίπτωση αυθαιρέτων για ολική κατεδάφιση, όπως εδώ στο Ελληνικό, είναι πιό απλά τα πράγματα.   Ήδη με το αρ.4 του ν.4178 για την έκδοση αδείας ολικώς κατεδαφιστέων  δεν χρειάζεται διάγραμμα δόμησης (και πολύ λογικό), οπότε καμία σκοτούρα για χρήσεις, εμβαδομετρήσεις, ύψη, Δ, κ.λ.π.   Αντίστοιχα για την συμπλήρωση της δήλωσης ρύθμισης προς κατεδάφιση είναι αδιάφορο το εμβαδόν αυθαιρέτων, όπως και δεν χρειάζονται υπολογισμοί για Υ.Κ, Υ.Δ, Υ.Υ,  Δ,  παλαιότητες,  άρα ούτε και εσωτερικές αποτυπώσεις αφού το πρόστιμο βγαίνει πάντα =0.00€ .

    Όλο κι όλο που θα χρειαστεί κάποια επεξεργασία για να εισαχθεί στο σύστημα είναι ένα γενικό τοπογραφικό με την ένδειξη και την ονοματολογία των προς ολική κατεδάφιση κτιρίων και μάλιστα χωρίς μεγάλη σκοτούρα για την επακριβή τους θέση, πρόσθετα δε και μία γενική Τ.Ε. 

    Για το "light" αυτό τοπογραφικό μπορούν να χρησιμοποιήσουν ακόμη και το κινητό του Σηφουνάκη .... :D....

    όπως  μας είχε δηλώσει σχετικά  τότε..  ο απίθανος expert...!

    Γίνεται λοιπόν σχετικά απλά χωρίς πολλά έξοδα η ρύθμιση για κατεδάφιση  (π.χ από Δ. υπαλλήλους) , υπογράφεται το συμφωνητικό με την Lamda  που αναλαμβάνει την υποχρέωση έκδοσης αδείας κατεδάφισης, μεταβιβάζουν στην Lamda,  κι αυτή κατεδαφίζει και προχωρά....

    Αυτά βεβαίως εφ΄όσον πιστεύουν σ αυτά που λένε περί ανάπτυξης ....:o

    Ήδη όμως πρόβαλαν εμπόδια με τα αρχαία, με τα δασικά, τώρα τάχα με τα αυθαίρετα .....

    αύριο θα μας πουν πως τα βατράχια και οι καλαμιές ...

    που χουν βγει στην ερημιά πάνε για Na_tura...

    κοίτα μακρυά κι αγνάντεβε...

    κι αντί για  επένδυση Ka_tura ........:blink:

     

     

     

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Νομική
      Αγαπητοί/ές,
      Υπάρχει κάποιο νέο για τις μελέτες στατικής επάρκειας κ το ενδεχόμενο κατάργησης τους σε σχέση με τα αυθαίρετα;
      Ευχαριστώ
    • By archAD
      Καλημέρα συνάδελφοι. 
      Λοιπόν, έχω έναν πελάτη ο οποίος αγόρασε από πλειστηριασμό ένα ακίνητο κατοχής Εθνικής τράπεζας, ημιτελής διώροφη οικοδομή καθώς λείπει η πλάκα της στέγης.
      Η οικοδομική άδεια εκδόθηκε το 2008 σύμφωνα με το ΠΔ 8-7-93 (ΦΕΚ 795Δ'/8-7-1993) οπότε, αν δεν κάνω λάθος, με τις παρατάσεις βρίσκεται ακόμα σε ισχύ.
      Η έως τώρα κατασκευή όμως έχει αυθαίρετη υπέρβαση δόμησης, την οποία αυθαιρεσία έχει ήδη ρυθμίσει η Τράπεζα πριν την αγοροπωλησία στον 4178/2013.
      Η διάταξη που θέλει ο πελάτης εσωτερικά έχει κάποιες διαφορές από τα σχέδια της αρχικής μελέτης της άδειας, ίσως και στον περιβάλλον χώρο να υπάρξουν αλλαγές.
      Με βάση όλα τα παραπάνω, ποιος είναι ο σωστός τρόπος να το διαχειριστώ χωρίς να έχουμε προβλήματα ούτε πρακτικά ούτε νομικά με τις αλλαγές;
       
      (ΥΓ: συγχωρέστε με για το νέο θέμα αλλά δεν ήξερα με σιγουριά που να το εντάξω, μπορεί να μετακινηθεί.)
    • By Didonis
      Σε ΦΕΚ ο Ν.4495/17 ΦΕΚ 167/Α με τίτλο: Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις.
       
      Το αρχείο περιλαμβάνει:
       
      1. Ν.4495/17 ΦΕΚ 167/Α
      2. Εγκύκλιος 1 - 16/11/2017 Διευκρινιστικές οδηγίες για την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων του Ν.4495/2017
      3. Εγκύκλιος 2 - 31/05/2019 Ερμηνευτική εγκύκλιος διατάξεων Ν.4495/2017
    • By Engineer
      Από το υπουργείο Πολιτισμού θα περάσουν ένα προς ένα τα ψηλά κτήρια που προβλέπει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) της επένδυσης στο Ελληνικό σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι όροι έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το υπουργείο
      Συγκεκριμένα το υπουργείο θα εγκρίνει όλες τις περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές μελέτες που αφορούν στα ψηλά κτήρια ενω ειδικά στις περιοχές περιξ του λοφου Χασάνι θα πρέπει να προβλεφθεί κλιμακωση των υψών με σκοπό την ανεμπόδιστη θέαση του λόφου.
      Η απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» προβλέπει ακόμα οτι θα πρεπει να εγκριθούν οι μελέτες που θα εκπονηθούν στο πρώτο στάδιο του έργου που αφορούν στην προστασία, ανάδειξη και αποκατάσταση των μνημείων και στη διαμόρφωση τους περιβάλλοντος χώρου τους: α) του πιόσχημου ταφικού περιβόλου του Ελληνικού, β) του αρχαιολογικού χώρου του Αγίου Κοσμά, γ) των μεταβυζαντινών ναών της Αγίας Παρασκευής και των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού, και δ) των υφιστάμενων εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου νεωτέρων μνημείων, οι ειδικές ειδικές φυτοτεχνικές μελέτες που θα αφορούν στην περιοχή του αρχαίου λατομείου, καθώς και στους άλλους χώρους και μνημεία που ενδεχομένως αποκαλυφθούν 
       
      Ειδικά με τον ταφικό περίβολο του Ελληνικού, η μεταφορά και επανατοποθέτηση του μνημείου να γίνει ύστερα από εκπόνηση ειδικής τεχνικής μελέτης και την έγκριση αυτής από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Κοσμά θα πρέπει να εκπονηθεί γεωτεχνική μελέτη των χερσαίων τμημάτων του πρωτοελλαδικού οικισμού, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα διάβρωσης και κατακρήμνισης στον χώρο, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δομικών καταλοίπων που τυχόν διατηρούνται στο ενάλιο τμήμα του. Να εξασφαλιστεί ειδική προστασία και στερέωση των αρχαιοτήτων που τυχόν εντοπιστούν στα πρανή του ρέματος των Τραχώνων και να υποβληθεί προς έγκριση η οριστική μελέτη “Υποδομών και Δικτύων” και η Μ.Π.Ε. για κατασκευή πρότυπου Ενυδρείου – Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών
       
      Τέλος η πάνω στάθμη της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος να μην υπερβεί το υπάρχον επίπεδο του δρόμου εάν δεν τεκμηριωθεί ως απολύτως αναγκαίο από τεχνικής άποψης
       
      Το σύνολο των εκσκαφικών εργασιών που θα απαιτηθούν για την επένδυση, θα πραγματοποιηθούν με δαπάνη του κυρίου του έργου, με εποπτεία της κατά περίπτωση αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων. Σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, οι εργασίες θα διακοπούν ώστε να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου, σύμφωνα με τους όρους του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από το υπουργείο Πολιτισμού θα περάσουν ένα προς ένα τα ψηλά κτήρια που προβλέπει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) της επένδυσης στο Ελληνικό σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι όροι έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το υπουργείο
      Συγκεκριμένα το υπουργείο θα εγκρίνει όλες τις περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές μελέτες που αφορούν στα ψηλά κτήρια ενω ειδικά στις περιοχές περιξ του λοφου Χασάνι θα πρέπει να προβλεφθεί κλιμακωση των υψών με σκοπό την ανεμπόδιστη θέαση του λόφου.
      Η απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» προβλέπει ακόμα οτι θα πρεπει να εγκριθούν οι μελέτες που θα εκπονηθούν στο πρώτο στάδιο του έργου που αφορούν στην προστασία, ανάδειξη και αποκατάσταση των μνημείων και στη διαμόρφωση τους περιβάλλοντος χώρου τους: α) του πιόσχημου ταφικού περιβόλου του Ελληνικού, β) του αρχαιολογικού χώρου του Αγίου Κοσμά, γ) των μεταβυζαντινών ναών της Αγίας Παρασκευής και των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού, και δ) των υφιστάμενων εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου νεωτέρων μνημείων, οι ειδικές ειδικές φυτοτεχνικές μελέτες που θα αφορούν στην περιοχή του αρχαίου λατομείου, καθώς και στους άλλους χώρους και μνημεία που ενδεχομένως αποκαλυφθούν 
       
      Ειδικά με τον ταφικό περίβολο του Ελληνικού, η μεταφορά και επανατοποθέτηση του μνημείου να γίνει ύστερα από εκπόνηση ειδικής τεχνικής μελέτης και την έγκριση αυτής από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Κοσμά θα πρέπει να εκπονηθεί γεωτεχνική μελέτη των χερσαίων τμημάτων του πρωτοελλαδικού οικισμού, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα διάβρωσης και κατακρήμνισης στον χώρο, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δομικών καταλοίπων που τυχόν διατηρούνται στο ενάλιο τμήμα του. Να εξασφαλιστεί ειδική προστασία και στερέωση των αρχαιοτήτων που τυχόν εντοπιστούν στα πρανή του ρέματος των Τραχώνων και να υποβληθεί προς έγκριση η οριστική μελέτη “Υποδομών και Δικτύων” και η Μ.Π.Ε. για κατασκευή πρότυπου Ενυδρείου – Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών
       
      Τέλος η πάνω στάθμη της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος να μην υπερβεί το υπάρχον επίπεδο του δρόμου εάν δεν τεκμηριωθεί ως απολύτως αναγκαίο από τεχνικής άποψης
       
      Το σύνολο των εκσκαφικών εργασιών που θα απαιτηθούν για την επένδυση, θα πραγματοποιηθούν με δαπάνη του κυρίου του έργου, με εποπτεία της κατά περίπτωση αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων. Σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, οι εργασίες θα διακοπούν ώστε να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου, σύμφωνα με τους όρους του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.