Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Επιστρέφει από σήμερα ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

    Από σήμερα έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019 επανέρχονται, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (μικρός δακτύλιος), καθώς και στο Λεκανοπέδιο Αττικής (πράσινος δακτύλιος) που επεκτείνονται μέχρι και τον μεγάλο δακτύλιο. 

    Μικρός δακτύλιος: 

    Τα όριά του ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: 
    Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας. 

    Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του μικρού δακτυλίου το μέτρο δεν ισχύει. 

    Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον μικρό δακτύλιο, επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά - ζυγά). 

    Δεν υπάγονται στις παραπάνω απαγορεύσεις και κυκλοφορούν χωρίς κανένα περιορισμό στον μικρό δακτύλιο: 

    α) Τα οχήματα των κατηγοριών που εξαιρούνται των περιορισμών, καθώς και τα οχήματα των κατηγοριών, που απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με ειδικές άδειες κυκλοφορίας οι οποίες χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. 

    β) Τα οχήματα των κατηγοριών, που εμπίπτουν στα μέτρα του πράσινου δακτυλίου, δηλαδή: 

    -Τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και, 

    -Τα οχήματα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή φυσικό αέριο) και περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km. 

    Για τα οχήματα των μονίμων κατοίκων εσωτερικά του μικρού δακτυλίου προβλέπονται ειδικές ζώνες εισόδου - εξόδου.

    Οι αιτήσεις από τους δικαιούμενους θα υποβάλλονται από την Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018 έως και την Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018, κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή (από τις 08:00 έως τις 15:00) και Σάββατο (από τις 09:00 έως τις 12:00), στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, με την προσκόμιση -πέραν των ειδικότερων ανά περίπτωση ενδιαφερομένου εγγράφων/ δικαιολογητικών- φωτοαντιγράφων:
    -'Αδειας κυκλοφορίας του οχήματος 

    -Ασφαλιστηρίου συμβολαίου 

    -Ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου αυτού 

    Σημειώνεται ότι οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας στον μικρό δακτύλιο που είχαν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για τις περιόδους 2015-2016, 2016-2017 και 2017-2018, ισχύουν και για τη νέα περίοδο 2018-2019 (έως 19-07-2019). 

    Μεγάλος δακτύλιος: 

    Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 01-01-1995, εντός της ζώνης του μεγάλου δακτυλίου. Κατά την έναρξη κάθε νέου ημερολογιακού έτους, η παραπάνω χρονολογία προσαυξάνεται κατά ένα έτος. 

    Τα όρια του μεγάλου δακτυλίου καθορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: 

    Παραλιακή λεωφόρος - Αλίμου - Βουλιαγμένης - Ελ. Βενιζέλου - Περιμετρική Υμηττού - Κατεχάκη - Μεσογείων - Αγ. Παρασκευής - Χαλανδρίου - Παπανικολή - (Κ. Παλαιολόγου) - Καποδιστρίου - Κύμης - Κασταμονής - Χαλανδρίου - Αναγεννήσεως - Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας - Αθηνών - Θηβών - Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι. 

    Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών?Λαμίας, η Λ. Κηφισού και η Λ. Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λ. Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. 

    Οι ημέρες και ώρες ισχύος όλων των προαναφερόμενων περιοριστικών μέτρων, είναι οι εξής: 

    - Δευτέρα έως Πέμπτη (ώρες 07:00 έως 20:00) 

    - Παρασκευή (07:00 έως 15:00). 

    Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν. 

    Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ). 



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Στην κατεδάφιση εννέα εγκαταλελειμμένων κτιρίων, τα οποία έχουν κριθεί ετοιμόρροπα ή επικίνδυνα, προχωρούν άμεσα οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων, μετά τα δύο διαδοχικά περιστατικά κατάρρευσης κτιρίων στο κέντρο της πόλης (η φωτογραφία, από τη χθεσινή κατάρρευση κτίσματος στην Πνύκα). Το παρωχημένο, ανεπαρκές και άκαμπτο νομικό πλαίσιο, η αδιαφορία, αλλά και η οικονομική κρίση έχουν αφήσει έρμαιο στη φθορά του χρόνου εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα κτίρια – υπολογίζονται σε περίπου 1.800, πολλά διατηρητέα, άλλα όχι, μόνο στην πόλη των Αθηνών.
      Μια σύντομη ιστορία: Ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής - Πολεοδομίας ΕΜΠ Παναγιώτης Τουρνικιώτης γεννήθηκε και μεγάλωσε δίπλα στην πλατεία Κουμουνδούρου. Οπως λέει ο ίδιος, το σπίτι τους δεν ήταν κάτι τόσο ξεχωριστό, ωστόσο κηρύχθηκε διατηρητέο την εποχή των μαζικών «κηρύξεων» στην Αθήνα. Μια μέρα του ’98, έπειτα από έντονη βροχή, κατέρρευσε η στέγη του. Το κτίριο ήταν ήδη εγκαταλελειμμένο (δεν ανήκε στην οικογένεια του κ. Τουρνικιώτη, που είχαν προ πολλού μετακομίσει σε άλλη περιοχή). Πολύ σύντομα, για λόγους επικινδυνότητας, το κτίριο γκρεμίστηκε. Σήμερα στο οικόπεδο υπάρχουν μόνο δύο ψηλά δέντρα. Ο ιδιοκτήτης δεν κατάφερε ποτέ να ξαναχτίσει, καθώς ακόμη και χωρίς το διατηρητέο κτίσμα το οικόπεδο υπόκειται σε διάφορους περί διατηρητέων περιορισμούς. «Την ίδια στιγμή, το κτίριο βρίσκεται ακόμη στη λίστα των διατηρητέων κτιρίων της Αθήνας που τηρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Δεν έχει κάνει κανείς τον κόπο να σημειώσει ότι είναι πλέον χώμα», λέει ο κ. Τουρνικιώτης στην «Κ».
      Μια μικρή ιστορία, δηλωτική της «ακαμψίας» του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα διατηρητέα κτίρια στη χώρα μας και η οποία ευθύνεται για την πολύ οικεία σε οποιονδήποτε περπατά στην Αθήνα εικόνα: όμορφα κτίρια που όμορφα καταρρέουν. Μόλις τα τελευταία λίγα εικοσιτετράωρα δύο κτίρια στην Αθήνα, ένα στο Γκάζι την Κυριακή και ένα στην Πνύκα χθες τα ξημερώματα, κατέρρευσαν, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν θύματα. Από τα περίπου 1.800 εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης εκτιμάται ότι περίπου τα μισά είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα, όμως στην πράξη είναι έρμαια της φθοράς του χρόνου (ο συνολικός αριθμός των διατηρητέων της Αθήνας είναι πάνω από 1.100, άλλα με το θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΠΟ και άλλα, πολύ περισσότερα, με εκείνο του ΥΠΕΝ). «Εμένα να σου πω την αλήθεια δεν μου κάνει εντύπωση που έπεσαν δύο. Απορώ πώς μένουν όρθια άλλα 50», λέει χαρακτηριστικά στην «Κ» ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιοκτητών Διατηρητέων Κτιρίων και Μνημείων, αρχιτέκτων Νίκος Χαρκιολάκης.

      «Σύμφωνα με ό,τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα, τα πάντα γύρω από ένα διατηρητέο κτίριο βαρύνουν τον ιδιοκτήτη. Από τα θέματα επικινδυνότητας μέχρι το γεγονός ότι μπορεί να αποτελεί εστία μόλυνσης. Οταν στο δικό μου διατηρητέο στην Πατησίων έπεσε ένας σοβάς, παρόλο το οικονομικό ζόρι, ξόδεψα 4.000 ευρώ για να φτιάξω την πρόσοψη. Οταν κάποιοι άρχισαν να πετούν τα σκουπίδια τους στην αυλή του, πήγα, καθάρισα και απολύμανα. Τι γίνεται όμως όταν δεν έχεις αυτές τις 4.000 ευρώ; Ο νόμος λέει ότι εάν δεν προχωρήσεις στις απαραίτητες εργασίες, τις αναλαμβάνει ο δήμος και σου καταλογίζει τη δαπάνη. Δηλαδή, τι θα καταλογιστεί στη γιαγιά στην Πλάκα που παίρνει 200 ευρώ σύνταξη; Ειδικά σήμερα, είμαστε σε αδιέξοδο. Ο κόσμος δεν έχει λεφτά, δεν κάνει καν αποδοχή κληρονομιάς. Κανείς δεν θέλει να εμπλακεί σε αυτό το καθεστώς πολυνομίας. Αν στο Μάτι έβγαλαν 45 τις συναρμόδιες υπηρεσίες, στα διατηρητέα είναι 145!».
      Χθες το πρωί, στις 10.30, κατέρρευσε κτίριο στην Πνύκα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο.
      Τον ίδιο φόβο, ότι σε λίγα χρόνια θα υπάρξουν πολλές ακόμη καταρρεύσεις κτιρίων, εκφράζει και ο καθηγητής κ. Τουρνικιώτης. «Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 υπήρξε ένα κύμα μαζικών κηρύξεων κτιρίων χωρίς όμως αυτό να είναι καλά τεκμηριωμένο ούτε σε ό,τι αφορά την τεχνική δυνατότητα ούτε την οικονομοτεχνική δυνατότητα.
      Το θεσμικό πλαίσιο δεν προσφέρει στους ιδιοκτήτες δυνατότητες και δεν δόθηκαν ποτέ ουσιαστικά κίνητρα». Οι προσπάθειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο του ρυθμιστικού της Αθήνας κυρίως, για να διαμορφωθεί ένα πιο ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο, δεν προχώρησαν. «Πρόσφατα έγινε μια προσπάθεια για τα μεγάλα κτίρια που είναι ιδιοκτησίας του ευρύτερου Δημοσίου. Το πρόβλημα όμως είναι τα μικρά σπιτάκια, πολλά από τα οποία είναι χωρίς στέγες και αδρανούν μέχρι να πέσουν επιθετικά κάποια στιγμή». Οπως λέει ο κ. Τουρνικιώτης, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, απαιτείται ένα «καλά συγκερασμένο σχέδιο, το οποίο δεν θα είναι απλώς καλών προθέσεων, αλλά θα δίνει διαχειριστικά ή οικονομικά κίνητρα. Ενα θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέπει να ξεπερνάμε προβλήματα όπως είναι η ύπαρξη 18 συνιδιοκτητών ή όταν ένα διατηρητέο ανήκει στη Μεγαλόχαρη ή είναι ιδιοκτησία ιδρύματος».
      «Γοητεία της παρακμής»
      Το φαινόμενο, πάντως, αντανακλά την κρίση της Αθήνας. «Η οποία δεν σχετίζεται με την οικονομική κρίση, αλλά με την αποχώρηση, τη δεκαετία του ’90, των κατοίκων της για τα προάστια. Το κέντρο άλλαξε ριζικά, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα σε ένα κέντρο με πολλά εγκαταλελειμμένα κτίρια. Να δείτε τι θα γίνει σε λίγα χρόνια, εάν δεν υπάρξει παλινδρόμηση. Προς το παρόν, η παλινδρόμηση είναι τουριστική. Το βλέπουμε στο σινάφι μας. Τη γοητεία που ασκούν σε παιδιά που έρχονται από το εξωτερικό δρόμοι που έχουν στη σειρά δέκα κτίρια που θα καταρρεύσουν τα επόμενα 2-10 χρόνια. Η γοητεία της παρακμής»

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Στην κατεδάφιση εννέα εγκαταλελειμμένων κτιρίων, τα οποία έχουν κριθεί ετοιμόρροπα ή επικίνδυνα, προχωρούν άμεσα οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων, μετά τα δύο διαδοχικά περιστατικά κατάρρευσης κτιρίων στο κέντρο της πόλης (η φωτογραφία, από τη χθεσινή κατάρρευση κτίσματος στην Πνύκα). Το παρωχημένο, ανεπαρκές και άκαμπτο νομικό πλαίσιο, η αδιαφορία, αλλά και η οικονομική κρίση έχουν αφήσει έρμαιο στη φθορά του χρόνου εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα κτίρια – υπολογίζονται σε περίπου 1.800, πολλά διατηρητέα, άλλα όχι, μόνο στην πόλη των Αθηνών.
      Μια σύντομη ιστορία: Ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής - Πολεοδομίας ΕΜΠ Παναγιώτης Τουρνικιώτης γεννήθηκε και μεγάλωσε δίπλα στην πλατεία Κουμουνδούρου. Οπως λέει ο ίδιος, το σπίτι τους δεν ήταν κάτι τόσο ξεχωριστό, ωστόσο κηρύχθηκε διατηρητέο την εποχή των μαζικών «κηρύξεων» στην Αθήνα. Μια μέρα του ’98, έπειτα από έντονη βροχή, κατέρρευσε η στέγη του. Το κτίριο ήταν ήδη εγκαταλελειμμένο (δεν ανήκε στην οικογένεια του κ. Τουρνικιώτη, που είχαν προ πολλού μετακομίσει σε άλλη περιοχή). Πολύ σύντομα, για λόγους επικινδυνότητας, το κτίριο γκρεμίστηκε. Σήμερα στο οικόπεδο υπάρχουν μόνο δύο ψηλά δέντρα. Ο ιδιοκτήτης δεν κατάφερε ποτέ να ξαναχτίσει, καθώς ακόμη και χωρίς το διατηρητέο κτίσμα το οικόπεδο υπόκειται σε διάφορους περί διατηρητέων περιορισμούς. «Την ίδια στιγμή, το κτίριο βρίσκεται ακόμη στη λίστα των διατηρητέων κτιρίων της Αθήνας που τηρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Δεν έχει κάνει κανείς τον κόπο να σημειώσει ότι είναι πλέον χώμα», λέει ο κ. Τουρνικιώτης στην «Κ».
      Μια μικρή ιστορία, δηλωτική της «ακαμψίας» του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα διατηρητέα κτίρια στη χώρα μας και η οποία ευθύνεται για την πολύ οικεία σε οποιονδήποτε περπατά στην Αθήνα εικόνα: όμορφα κτίρια που όμορφα καταρρέουν. Μόλις τα τελευταία λίγα εικοσιτετράωρα δύο κτίρια στην Αθήνα, ένα στο Γκάζι την Κυριακή και ένα στην Πνύκα χθες τα ξημερώματα, κατέρρευσαν, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν θύματα. Από τα περίπου 1.800 εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης εκτιμάται ότι περίπου τα μισά είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα, όμως στην πράξη είναι έρμαια της φθοράς του χρόνου (ο συνολικός αριθμός των διατηρητέων της Αθήνας είναι πάνω από 1.100, άλλα με το θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΠΟ και άλλα, πολύ περισσότερα, με εκείνο του ΥΠΕΝ). «Εμένα να σου πω την αλήθεια δεν μου κάνει εντύπωση που έπεσαν δύο. Απορώ πώς μένουν όρθια άλλα 50», λέει χαρακτηριστικά στην «Κ» ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιοκτητών Διατηρητέων Κτιρίων και Μνημείων, αρχιτέκτων Νίκος Χαρκιολάκης.

      «Σύμφωνα με ό,τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα, τα πάντα γύρω από ένα διατηρητέο κτίριο βαρύνουν τον ιδιοκτήτη. Από τα θέματα επικινδυνότητας μέχρι το γεγονός ότι μπορεί να αποτελεί εστία μόλυνσης. Οταν στο δικό μου διατηρητέο στην Πατησίων έπεσε ένας σοβάς, παρόλο το οικονομικό ζόρι, ξόδεψα 4.000 ευρώ για να φτιάξω την πρόσοψη. Οταν κάποιοι άρχισαν να πετούν τα σκουπίδια τους στην αυλή του, πήγα, καθάρισα και απολύμανα. Τι γίνεται όμως όταν δεν έχεις αυτές τις 4.000 ευρώ; Ο νόμος λέει ότι εάν δεν προχωρήσεις στις απαραίτητες εργασίες, τις αναλαμβάνει ο δήμος και σου καταλογίζει τη δαπάνη. Δηλαδή, τι θα καταλογιστεί στη γιαγιά στην Πλάκα που παίρνει 200 ευρώ σύνταξη; Ειδικά σήμερα, είμαστε σε αδιέξοδο. Ο κόσμος δεν έχει λεφτά, δεν κάνει καν αποδοχή κληρονομιάς. Κανείς δεν θέλει να εμπλακεί σε αυτό το καθεστώς πολυνομίας. Αν στο Μάτι έβγαλαν 45 τις συναρμόδιες υπηρεσίες, στα διατηρητέα είναι 145!».
      Χθες το πρωί, στις 10.30, κατέρρευσε κτίριο στην Πνύκα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο.
      Τον ίδιο φόβο, ότι σε λίγα χρόνια θα υπάρξουν πολλές ακόμη καταρρεύσεις κτιρίων, εκφράζει και ο καθηγητής κ. Τουρνικιώτης. «Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 υπήρξε ένα κύμα μαζικών κηρύξεων κτιρίων χωρίς όμως αυτό να είναι καλά τεκμηριωμένο ούτε σε ό,τι αφορά την τεχνική δυνατότητα ούτε την οικονομοτεχνική δυνατότητα.
      Το θεσμικό πλαίσιο δεν προσφέρει στους ιδιοκτήτες δυνατότητες και δεν δόθηκαν ποτέ ουσιαστικά κίνητρα». Οι προσπάθειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο του ρυθμιστικού της Αθήνας κυρίως, για να διαμορφωθεί ένα πιο ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο, δεν προχώρησαν. «Πρόσφατα έγινε μια προσπάθεια για τα μεγάλα κτίρια που είναι ιδιοκτησίας του ευρύτερου Δημοσίου. Το πρόβλημα όμως είναι τα μικρά σπιτάκια, πολλά από τα οποία είναι χωρίς στέγες και αδρανούν μέχρι να πέσουν επιθετικά κάποια στιγμή». Οπως λέει ο κ. Τουρνικιώτης, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, απαιτείται ένα «καλά συγκερασμένο σχέδιο, το οποίο δεν θα είναι απλώς καλών προθέσεων, αλλά θα δίνει διαχειριστικά ή οικονομικά κίνητρα. Ενα θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέπει να ξεπερνάμε προβλήματα όπως είναι η ύπαρξη 18 συνιδιοκτητών ή όταν ένα διατηρητέο ανήκει στη Μεγαλόχαρη ή είναι ιδιοκτησία ιδρύματος».
      «Γοητεία της παρακμής»
      Το φαινόμενο, πάντως, αντανακλά την κρίση της Αθήνας. «Η οποία δεν σχετίζεται με την οικονομική κρίση, αλλά με την αποχώρηση, τη δεκαετία του ’90, των κατοίκων της για τα προάστια. Το κέντρο άλλαξε ριζικά, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα σε ένα κέντρο με πολλά εγκαταλελειμμένα κτίρια. Να δείτε τι θα γίνει σε λίγα χρόνια, εάν δεν υπάρξει παλινδρόμηση. Προς το παρόν, η παλινδρόμηση είναι τουριστική. Το βλέπουμε στο σινάφι μας. Τη γοητεία που ασκούν σε παιδιά που έρχονται από το εξωτερικό δρόμοι που έχουν στη σειρά δέκα κτίρια που θα καταρρεύσουν τα επόμενα 2-10 χρόνια. Η γοητεία της παρακμής»
    • Από Engineer
      Με Φορεά Υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών διά της Διεύθυνσης Κτιριακών Υποδομων δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για την ανάπλαση του Κέντρου της Αθήνας.
      Αφορά ιδέες για την ανάπλαση στο εμπορικό τριγωνο της Αθήνας και η ανάδειξη του μητροπολιτικού χαρακτήρα του Κέντρου σε χώρο πολιτισμού και αναψυχής, αλλά και ο τρόπος για να επιστρέψει στην καρδιά της πρωτεύουσας η κατοικία, το εμπόριο, η παραδοσιακή βιοτεχνία. Κύριος στόχος είναι ο σχεδιασμός παρεμβάσεων που θα οδηγήσουν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου, στην περιβαλλοντική του αναβάθμιση και στην διασύνδεση του Κέντρου με την ευρύτερη περιοχή.
      Οι συμμετέχοντες καλούνται να επικεντρώσουν τις προτάσεις των παρεμβάσεων τους στις εξής γειτονιές:
      1. Κεραμεικός-Τεχνόπολη-Ιερά Οδός
      2. Πειραιώς – Κουμουνδούρου – Ψυρρή
      3. Γεράνι – Πλατεία Θεάτρου- Αθηνάς
      4. Κοραή – Κλαυθμώνος – Καρύτση – Άγιοι Θεόδωροι
      5. Ερμού – Μητροπόλεως – Φιλελλήνων – Σύνταγμα
      6. Δημαρχείο – Αθηνάς
      7. Πλατεία Ομονοίας
      8. Αγίου Κωνσταντίνου – Εθνικό Θέατρο
      9. Αθηνάς-Ερμού-Μοναστηράκι
      Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων του διαγωνισμού ορίζεται η 10η Ιουνίου 2019. Το χρηματικό ποσό των τριών πρώτων βραβείων είναι 128.800 ευρώ (57.960 ευρώ στο πρώτο, 42.504 ευρώ στο δεύτερο και 28.336 ευρώ στο τρίτο), ενώ με υπόδειξη της Κριτικής Επιτροπής μπορεί να δοθούν και τρεις έπαινοι αντί 5.000 ευρώ έκαστος.
      Για να εξασφαλιστεί δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό, θα πρέπει ο διαγωνιζόμενος (ή ομάδα διαγωνιζομένων) να εγγραφεί ηλεκτρονικά στην ειδική ιστοσελίδα που έχει συσταθεί για τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό (www.athensanaplasis-competition.gr), έως και τις 22 Φεβρουαρίου.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με Φορεά Υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών διά της Διεύθυνσης Κτιριακών Υποδομων δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για την ανάπλαση του Κέντρου της Αθήνας.
      Αφορά ιδέες για την ανάπλαση στο εμπορικό τριγωνο της Αθήνας και η ανάδειξη του μητροπολιτικού χαρακτήρα του Κέντρου σε χώρο πολιτισμού και αναψυχής, αλλά και ο τρόπος για να επιστρέψει στην καρδιά της πρωτεύουσας η κατοικία, το εμπόριο, η παραδοσιακή βιοτεχνία. Κύριος στόχος είναι ο σχεδιασμός παρεμβάσεων που θα οδηγήσουν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου, στην περιβαλλοντική του αναβάθμιση και στην διασύνδεση του Κέντρου με την ευρύτερη περιοχή.
      Οι συμμετέχοντες καλούνται να επικεντρώσουν τις προτάσεις των παρεμβάσεων τους στις εξής γειτονιές:
      1. Κεραμεικός-Τεχνόπολη-Ιερά Οδός
      2. Πειραιώς – Κουμουνδούρου – Ψυρρή
      3. Γεράνι – Πλατεία Θεάτρου- Αθηνάς
      4. Κοραή – Κλαυθμώνος – Καρύτση – Άγιοι Θεόδωροι
      5. Ερμού – Μητροπόλεως – Φιλελλήνων – Σύνταγμα
      6. Δημαρχείο – Αθηνάς
      7. Πλατεία Ομονοίας
      8. Αγίου Κωνσταντίνου – Εθνικό Θέατρο
      9. Αθηνάς-Ερμού-Μοναστηράκι
      Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων του διαγωνισμού ορίζεται η 10η Ιουνίου 2019. Το χρηματικό ποσό των τριών πρώτων βραβείων είναι 128.800 ευρώ (57.960 ευρώ στο πρώτο, 42.504 ευρώ στο δεύτερο και 28.336 ευρώ στο τρίτο), ενώ με υπόδειξη της Κριτικής Επιτροπής μπορεί να δοθούν και τρεις έπαινοι αντί 5.000 ευρώ έκαστος.
      Για να εξασφαλιστεί δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό, θα πρέπει ο διαγωνιζόμενος (ή ομάδα διαγωνιζομένων) να εγγραφεί ηλεκτρονικά στην ειδική ιστοσελίδα που έχει συσταθεί για τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό (www.athensanaplasis-competition.gr), έως και τις 22 Φεβρουαρίου.
    • Από Engineer
      Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επιλογή του συμβούλου που θα αναλάβει να εκπονήσει σχέδιο αξιοποίησης. Εκατοντάδες κτίρια και οικόπεδα, η Τεχνόπολις στο Γκάζι, ακίνητα στον Εθνικό Κήπο και το parking στην Κλαυθμώνος, μεταξύ των ακινήτων.
      Σύμβουλο για την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του, η οποία αποτελείται από περίπου 450 ακίνητα, αναζητεί ο δήμος Αθηναίων, με διαγωνισμό προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ, που μπορεί να διπλασιαστεί στα 7,6 εκατ. ευρώ. Ως ημερομηνία υποβολής προσφορών, αν δεν υπάρξει παράταση, έχει οριστεί το προσεχές Σάββατο 26 Ιανουαρίου.
      Ο διαγωνισμός έρχεται σε μια περίοδο που έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για τα ελληνικά ακίνητα και ειδικά για περιοχές όπως το ιστορικό κέντρο της πόλης, με αιχμή την τουριστική αξιοποίηση. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να συντάξει στρατηγικό σχέδιο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δήμου Αθηναίων, αλλά και να παρουσιάσει αναλυτικά σχέδια αξιοποίησης τριών συγκεκριμένων ακινήτων που θα επιλεγούν, με κόστος περί τα 3,8 εκατ. ευρώ, όπως προαναφέρθηκε. Τα έσοδα του συμβούλου μπορούν, όμως, να διπλασιαστούν, στην περίπτωση που η δημοτική αρχή ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης που προβλέπεται στη σύμβαση και να του αναθέσει το ξεκαθάρισμα των εκατοντάδων ακινήτων του δήμου (από τα τοπογραφικά σχέδια μέχρι τη νομιμοποίηση/τακτοποίηση των ακινήτων), ώστε στη συνέχεια να αξιοποιηθούν.
      Στο τεράστιο χαρτοφυλάκιο του δήμου Αθηναίων περιλαμβάνεται ολόκληρο το συγκρότημα της Τεχνόπολις στην οδό Πειραιώς (3 οικόπεδα και 14 κτίρια), ακίνητα στον Εθνικό Κήπο, ο υπόγειος χώρος στάθμευσης στην Πλατεία Κλαυθμώνος (για τον οποίο υπάρχει δικαστική διένεξη επί δεκαετίες), μεγάλα ακίνητα που στεγάζουν τη Βαρβάκειο Αγορά και την Κεντρική Δημοτική Αγορά, οικόπεδα σε πολλές περιοχές εντός του δήμου, καθώς και σε άλλους δήμους (όπως μεγάλο οικόπεδο στη Λ. Ποσειδώνος), πολυώροφα κτίρια τα οποία σήμερα χρησιμοποιούνται από διάφορες υπηρεσίες.
      Περιλαμβάνονται, επίσης, οικόπεδα στην Πειραιώς, στην Ιερά Οδό, αλλά και τα ακίνητα που είχε κάνει δωρεά στον δήμο ο όμιλος Μπ. Βωβού, όταν προωθούσε την επένδυση για εμπορικό κέντρο στον Βοτανικό.
      Στο τεύχος δημοπράτησης επισημαίνεται πως ο δήμος κατέχει «σημαντικό χαρτοφυλάκιο ακινήτων, το οποίο απαρτίζεται από διαφορετικά ακίνητα, που αποτελούν κατά κύριο λόγο ακίνητα εισοδήματος. Οι κατηγορίες ακινήτων που κατέχει ο δήμος είναι οι ακόλουθες: καταστήματα, διαμερίσματα, διατηρητέα κτίρια, οικόπεδα και πάρκινγκ». Η δημοτική αρχή παραδέχεται πως «πρόκειται για ακίνητα τα οποία είτε είναι μη αξιοποιήσιμα είτε αξιοποιούνται (παλαιές μισθώσεις) αλλά είναι υποτιμημένα αναφορικά με την απόδοσή τους. Η πλειοψηφία των ακινήτων δεν αξιοποιούνται λόγω τεχνικών, νομικών δεσμεύσεων ή άλλων δεσμεύσεων».
      Το σχέδιο που καλείται να παρουσιάσει ο σύμβουλος που θα επιλεγεί, θα περιλαμβάνει «συγκεκριμένες ενέργειες, ώστε να δημιουργήσει υπεραξίες και να προσδώσει ποιότητα στο χαρτοφυλάκιό του» όπως «πωλήσεις ακινήτων, παραχωρήσεις ακινήτων (π.χ. κοινωφελή ιδρύματα), αλλαγή χρήσεων, ανακαίνιση και συντήρηση υπαρχόντων κτιρίων, νέες κατασκευές και ενδεχόμενες εξαγορές κτιρίων ή γης». Κύριος στόχος του δήμου είναι «η ενεργητική διαχείριση, προστασία και ανάδειξη των ακινήτων, μέσω μορφών αξιοποίησης που συνάδουν με τον χαρακτήρα του εκάστοτε ακινήτου, τη μεγιστοποίηση του οικονομικού ανταλλάγματος για τον δήμο και παράλληλα την άσκηση κοινωνικής πολιτικής». 
      Στο τεύχος δημοπράτησης επισημαίνεται, επίσης, πως ο στόχος της προκήρυξης εστιάζεται στην ανάπτυξη των υποβαθμισμένων περιοχών του δήμου. «Η ευρύτερη περιοχή του Δήμου Αθηναίων υφίσταται μία πρωτόγνωρη υποβάθμιση λόγω της κρίσης των τελευταίων ετών, αλλά και του μεγάλου όγκου παράνομων αλλοδαπών που δραστηριοποιούνται σε περιοχές του κέντρου. Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα για τον δήμο, ώστε να ενισχυθεί η τοπική οικονομία και να προσδώσει δυναμική ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή, μαζί με τις δράσεις που είναι σε εξέλιξη (rethinkAthens κ.λπ.)».
      Φώτης Κόλλιας
      fotisk2@euro2day.gr

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.