Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Επιστρέφει από σήμερα ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

    Από σήμερα έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019 επανέρχονται, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (μικρός δακτύλιος), καθώς και στο Λεκανοπέδιο Αττικής (πράσινος δακτύλιος) που επεκτείνονται μέχρι και τον μεγάλο δακτύλιο. 

    Μικρός δακτύλιος: 

    Τα όριά του ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: 
    Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας. 

    Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του μικρού δακτυλίου το μέτρο δεν ισχύει. 

    Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον μικρό δακτύλιο, επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά - ζυγά). 

    Δεν υπάγονται στις παραπάνω απαγορεύσεις και κυκλοφορούν χωρίς κανένα περιορισμό στον μικρό δακτύλιο: 

    α) Τα οχήματα των κατηγοριών που εξαιρούνται των περιορισμών, καθώς και τα οχήματα των κατηγοριών, που απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με ειδικές άδειες κυκλοφορίας οι οποίες χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. 

    β) Τα οχήματα των κατηγοριών, που εμπίπτουν στα μέτρα του πράσινου δακτυλίου, δηλαδή: 

    -Τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και, 

    -Τα οχήματα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή φυσικό αέριο) και περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km. 

    Για τα οχήματα των μονίμων κατοίκων εσωτερικά του μικρού δακτυλίου προβλέπονται ειδικές ζώνες εισόδου - εξόδου.

    Οι αιτήσεις από τους δικαιούμενους θα υποβάλλονται από την Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018 έως και την Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018, κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή (από τις 08:00 έως τις 15:00) και Σάββατο (από τις 09:00 έως τις 12:00), στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, με την προσκόμιση -πέραν των ειδικότερων ανά περίπτωση ενδιαφερομένου εγγράφων/ δικαιολογητικών- φωτοαντιγράφων:
    -'Αδειας κυκλοφορίας του οχήματος 

    -Ασφαλιστηρίου συμβολαίου 

    -Ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου αυτού 

    Σημειώνεται ότι οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας στον μικρό δακτύλιο που είχαν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για τις περιόδους 2015-2016, 2016-2017 και 2017-2018, ισχύουν και για τη νέα περίοδο 2018-2019 (έως 19-07-2019). 

    Μεγάλος δακτύλιος: 

    Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 01-01-1995, εντός της ζώνης του μεγάλου δακτυλίου. Κατά την έναρξη κάθε νέου ημερολογιακού έτους, η παραπάνω χρονολογία προσαυξάνεται κατά ένα έτος. 

    Τα όρια του μεγάλου δακτυλίου καθορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: 

    Παραλιακή λεωφόρος - Αλίμου - Βουλιαγμένης - Ελ. Βενιζέλου - Περιμετρική Υμηττού - Κατεχάκη - Μεσογείων - Αγ. Παρασκευής - Χαλανδρίου - Παπανικολή - (Κ. Παλαιολόγου) - Καποδιστρίου - Κύμης - Κασταμονής - Χαλανδρίου - Αναγεννήσεως - Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας - Αθηνών - Θηβών - Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι. 

    Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών?Λαμίας, η Λ. Κηφισού και η Λ. Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λ. Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. 

    Οι ημέρες και ώρες ισχύος όλων των προαναφερόμενων περιοριστικών μέτρων, είναι οι εξής: 

    - Δευτέρα έως Πέμπτη (ώρες 07:00 έως 20:00) 

    - Παρασκευή (07:00 έως 15:00). 

    Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν. 

    Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ). 



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Giorgos1987
      Μελέτες με στόχο τη βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα μελετά ο υφυπουργός Περιβάλλοντος.
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζει κατεδαφίσεις παλαιών κτιρίων -ακόμη και ολόκληρων οικοδομικών τετραγώνων- σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας. Στόχος του υπουργείου είναι να αποσυρθούν τα παλαιά και ενεργοβόρα κτίρια, προκειμένου να δοθεί «ανάσα» στα αστικά κέντρα. Αυτό υποστηρίζει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Δημαράς, μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», με αφορμή την ημερίδα που διοργανώνει το υπουργείο με το Πράσινο Ταμείο στις 5 Δεκεμβρίου με θέμα «Πλαίσιο αναζωογόνησης και αναπλάσεων αστικού χώρου».
      Στο πλαίσιο αυτό, στο υπουργείο σχεδιάζουν να βγάλουν από τα συρτάρια τις μελέτες που έχουν γίνει στο παρελθόν και έχουν ως στόχο τη βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα. «Προσπαθούμε να τις συγκεντρώσουμε για να δούμε ποιες από αυτές είναι αξιοποιήσιμες και ποιες μπορούν να ενταχθούν στη λογική του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας» τονίζει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος.
      Παράλληλα, ερωτηθείς για το Κτηματολόγιο, ο κ. Δημαράς επισημαίνει ότι αναμένονται διορθωτικές κινήσεις προκειμένου να λυθούν προβλήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα ακίνητα χωρίς τίτλους ιδιοκτησίας, η απροθυμία των ιδιοκτητών να τα δηλώσουν, αλλά και να περιοριστούν καταστάσεις τύπου Βριλησσίων, όπου ιδιοκτήτες ακινήτων έλαβαν αγωγές από το Δημόσιο που διεκδικεί την περιουσία τους.
      «Μεγάλα τμήματα της Αθήνας βρίσκονται σε μία διαδικασία διαρκούς υποβάθμισης-κατάρρευσης, με παλαιά κτίρια που δεν έχουν πλέον την απαιτούμενη στατική αντοχή απέναντι στο ενδεχόμενο ενός μεγάλου σεισμού, αλλά ούτε την προβλεπόμενη από τη νέα νομοθεσία ενεργειακή συμπεριφορά» επισημαίνει ο κ. Δημαράς.
      https://www.ethnos.gr/ellada/8148_giati-katedafizontai-oloklira-oikodomika-tetragona-stin-athina

      View full είδηση
    • Από Giorgos1987
      Μελέτες με στόχο τη βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα μελετά ο υφυπουργός Περιβάλλοντος.
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζει κατεδαφίσεις παλαιών κτιρίων -ακόμη και ολόκληρων οικοδομικών τετραγώνων- σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας. Στόχος του υπουργείου είναι να αποσυρθούν τα παλαιά και ενεργοβόρα κτίρια, προκειμένου να δοθεί «ανάσα» στα αστικά κέντρα. Αυτό υποστηρίζει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Δημαράς, μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», με αφορμή την ημερίδα που διοργανώνει το υπουργείο με το Πράσινο Ταμείο στις 5 Δεκεμβρίου με θέμα «Πλαίσιο αναζωογόνησης και αναπλάσεων αστικού χώρου».
      Στο πλαίσιο αυτό, στο υπουργείο σχεδιάζουν να βγάλουν από τα συρτάρια τις μελέτες που έχουν γίνει στο παρελθόν και έχουν ως στόχο τη βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα. «Προσπαθούμε να τις συγκεντρώσουμε για να δούμε ποιες από αυτές είναι αξιοποιήσιμες και ποιες μπορούν να ενταχθούν στη λογική του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας» τονίζει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος.
      Παράλληλα, ερωτηθείς για το Κτηματολόγιο, ο κ. Δημαράς επισημαίνει ότι αναμένονται διορθωτικές κινήσεις προκειμένου να λυθούν προβλήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα ακίνητα χωρίς τίτλους ιδιοκτησίας, η απροθυμία των ιδιοκτητών να τα δηλώσουν, αλλά και να περιοριστούν καταστάσεις τύπου Βριλησσίων, όπου ιδιοκτήτες ακινήτων έλαβαν αγωγές από το Δημόσιο που διεκδικεί την περιουσία τους.
      «Μεγάλα τμήματα της Αθήνας βρίσκονται σε μία διαδικασία διαρκούς υποβάθμισης-κατάρρευσης, με παλαιά κτίρια που δεν έχουν πλέον την απαιτούμενη στατική αντοχή απέναντι στο ενδεχόμενο ενός μεγάλου σεισμού, αλλά ούτε την προβλεπόμενη από τη νέα νομοθεσία ενεργειακή συμπεριφορά» επισημαίνει ο κ. Δημαράς.
      https://www.ethnos.gr/ellada/8148_giati-katedafizontai-oloklira-oikodomika-tetragona-stin-athina
    • Από Engineer
      Εμπορευματικά κέντρα όχι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, όπως τόνισε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια ομιλίας στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics. Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως έχει έρθει η ώρα, ώστε η Ελλάδα να μεταβεί σε επόμενο στάδιο και από το μοντέλο της μεταφόρτωσης εμπορευμάτων (κυρίως μέσω του λιμανιού του Πειραιά) «να αναπτύξουμε την αγορά παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας».
      «Μεγάλο μέρος των διακινούμενων φορτίων του άξονα Ανατολής - Δύσης σήμερα περνάνε μέσω του Πειραιά. Λιμάνι το οποίο τα τελευταία έτη έχει καταφέρει να καταταχθεί σε ένα μεταξύ των 10 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμένων» είπε ο κ. Σπίρτζης. «Φυσικά και τα υπόλοιπα λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε ισχυρούς περιφερειακούς κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα και η Πάτρα αποτελούν κεντρικούς λιμένες για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και βασικά σημεία σύνδεσης με τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Orient / East Med. Η Αλεξανδρούπολη και ο Βόλος έχουν στρατηγική θέση και ρόλο».
      Όπως εξήγησε, «η αύξηση του transit φορτίου μέσω της Ελλάδας και η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας μπορούν να γίνουν η κύρια δύναμη για την ανάπτυξη των logistics και να συμβάλουν στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας». Γι’ αυτό τον λόγο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών, «είναι αναγκαία η άμεση μετάβαση από ένα μοντέλο κυρίως μεταφόρτωσης σε ένα μοντέλο που προσθέτει αξία στις διεθνείς εμπορευματικές ροές μέσω της Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί προτεραιότητά μας η αύξηση της διακίνησης διερχόμενων εμπορευμάτων. Η μεγάλη, όμως, πρόκληση για τη χώρα, την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες είναι η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας».
      Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, «εργαζόμαστε συστηματικά για την υλοποίηση πολιτικών που δεν υπόσχονται για κάποια μακρινή μελλοντική στιγμή αλλά αποδεικνύουν με τρόπο ξεκάθαρο και χειροπιαστό τη δημιουργία του νομικού πλαισίου και των απαραίτητων υποδομών. Αυτών δηλαδή των στοιχείων, με τα οποία η Ελληνική πολιτεία προσφέρει ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης των εμπορευματικών σιδηροδρομικών και συνδυασμένων μεταφορών και αξιοποίησης εργαλείων μείωσης του χρόνου μεταφοράς και αύξησης της οικονομικής και κοινωνικής αποτελεσματικότητας».
      Επιπλέον «επενδύουμε στην καινοτομία, συμμετέχοντας σε Ευρωπαϊκές καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως το ShifttoRail, ο οδικός χάρτης για τους ψηφιακούς σιδηροδρόμους και τη πρόσφατη διακήρυξη του Graz. Αναπτύσσουμε και προσφέρουμε στην αγορά εργαλεία προώθησης των πληροφοριών για τις ηλεκτρονικές εμπορευματικές μεταφορές».
      Κατά τον υπουργό Υποδομών, «ο Πειραιάς και τα υπόλοιπα λιμάνια δεν αποτελούν μόνο κόμβους ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου αλλά αφετηρίες για τις συνδυασμένες μεταφορές προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα, και ευκαιρίες για την αξιοποίηση εργαλείων όπως τα blocktrains, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας».
      Τα blocktrains «αποτελώντας συρμούς, των οποίων η σύνθεση αμαξοστοιχίας γίνεται στο σταθμό αναχώρησης και φτάνουν στον τερματικό σταθμό χωρίς ενδιάμεση αλλαγή και έχουν αναγνωριστεί από την παγκόσμια αγορά ότι μπορούν να προσφέρουν μεταξύ άλλων:
      * μειωμένο χρόνο μεταφοράς για μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων
      * μειωμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ατυχήματα
      * μειωμένη ρύπανση
      * εργαλείο απλούστευσης των διαδικασιών και διατυπώσεων μεταφοράς
      * χαμηλό κόστος για τον φορτωτή και κατ' επέκταση για τον τελικό καταναλωτή 
      * μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος καθώς ένα πλήρη τρένο μπορεί να υποκαταστήσει μέχρι 50-70 φορτηγά
      * ταχύτερη και πιο αξιόπιστη υπηρεσία μεταφοράς
      Στον νόμο 4408/2018 υπάρχουν αρκετές αναφορές για συρμούς που αφορούν blocktrains. Ειδικά στον τομέα των logistics αυτού του είδους, η μεταφορά είναι ένας αρκετά οικονομικός και αποτελεσματικός τρόπος και για αυτό τον λόγο μεγάλες εταιρείες προτιμούν τη χρήση blocktrains».
      Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του ΟΣΕ και της εταιρείας PEARL-PIRAEUS EUROPEASIA RAIL LOGISTICS. Με την προ τριών ημερών συμφωνία και η PEARL, μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την RailCargo, «θα έχει πρόσβαση στο δίκτυο του ΟΣΕ και πλέον εμπορευματικά δρομολόγια θα εκτελούν τρείς εταιρείες ανοίγοντας κι άλλο την αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Το άνοιγμα αυτής της αγοράς, αυξάνει τον ανταγωνισμό ενώ μελλοντικά θα συμβάλλει στη βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας».
      «Γίνεται αντιληπτό ότι η δημιουργία των προϋποθέσεων ανάπτυξης των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών εξαρτάται άμεσα από την εξέλιξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις υφιστάμενες υποδομές και την πολιτική αξιοποίησης συγχρόνων και καινοτόμων εργαλείων όπως είναι και τα blocktrains. Σε αυτή τη διαδικασία η πολιτεία κατέχει κομβικό ρόλο. Ιδιαίτερα έχει τόσο την θέληση, όσο και την ικανότητα να επιλύει προβλήματα που χρονίζουν, όπως το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, του οποίου τα πλεονεκτήματα ήδη αναφέρθηκαν και να συντονίζει χωρίς να χειραγωγεί την αγορά οδηγώντας την στην ανάπτυξη και στην άρση τυχόν γραφειοκρατικών εμποδίων».
      Ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «επενδύοντας στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, βελτιώνοντας υφιστάμενες υποδομές, αναπτύσσοντας καινοτόμα εργαλεία και συστήματα μεταφοράς και διασφαλίζοντας τη διασύνδεση όλων των δικτύων μεταφοράς θα μπορέσει να γίνει η χώρα μας και κόμβος διερχόμενων εμπορευμάτων και πιστέψτε τα αναφυόμενα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Τα οφέλη θα είναι πολλά τόσο για την οικονομία μας, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας ενώ η εξοικονόμηση κόστους από «έξυπνες συνδυασμένες μεταφορές» θα απελευθερώσουν κεφάλαια. Κεφάλαια τα οποία θα μπορούν να επενδυθούν για την κάλυψη μελλοντικών αναγκών μεταφοράς τις οποίες ούτε καν μπορούμε να φανταστούμε αυτή τη στιγμή και οι οποίες δημιουργούνται ως αποτέλεσμα του ολοένα μεταβαλλόμενου παγκοσμιοποιουμένου περιβάλλοντος».
      Τα σιδηροδρομικά έργα
      Για τα έργα στον τομέα του σιδηροδρόμου ο υπουργός Υποδομών ανέφερε πως «συνεχίζουμε αδιάκοπα τις προσπάθειές μας για επίτευξη συνεργασιών με κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και με τρίτες χώρες, ώστε η χώρα μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναπτύσσοντας τόσο τις απαραίτητες υποδομές σύνδεσης όσο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Σύντομα αναφέρω τα ακόλουθα:
      · ξεκίνησε μέσω του INTERREG η μελέτη βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινας-Καστοριάς με την Αλβανία μέσω Κρυσταλλοπηγής
      · σε επίπεδο της μακροπεριφέρειας Αδριατικής-Ιονίου από τη διαδικασία του labeling συγκαταλέγεται και η υλοποίηση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα - Σαγιάδα - Μαυρομάτι
      · ξεκινήσαμε πρόσφατα τις συζητήσεις με Ουγγαρία, Σερβία και ΠΓΔΜ για έναν σιδηροδρομικό εμπορευματικό άξονα.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Εμπορευματικά κέντρα όχι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, όπως τόνισε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια ομιλίας στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics. Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως έχει έρθει η ώρα, ώστε η Ελλάδα να μεταβεί σε επόμενο στάδιο και από το μοντέλο της μεταφόρτωσης εμπορευμάτων (κυρίως μέσω του λιμανιού του Πειραιά) «να αναπτύξουμε την αγορά παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας».
      «Μεγάλο μέρος των διακινούμενων φορτίων του άξονα Ανατολής - Δύσης σήμερα περνάνε μέσω του Πειραιά. Λιμάνι το οποίο τα τελευταία έτη έχει καταφέρει να καταταχθεί σε ένα μεταξύ των 10 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμένων» είπε ο κ. Σπίρτζης. «Φυσικά και τα υπόλοιπα λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε ισχυρούς περιφερειακούς κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα και η Πάτρα αποτελούν κεντρικούς λιμένες για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και βασικά σημεία σύνδεσης με τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Orient / East Med. Η Αλεξανδρούπολη και ο Βόλος έχουν στρατηγική θέση και ρόλο».
      Όπως εξήγησε, «η αύξηση του transit φορτίου μέσω της Ελλάδας και η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας μπορούν να γίνουν η κύρια δύναμη για την ανάπτυξη των logistics και να συμβάλουν στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας». Γι’ αυτό τον λόγο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών, «είναι αναγκαία η άμεση μετάβαση από ένα μοντέλο κυρίως μεταφόρτωσης σε ένα μοντέλο που προσθέτει αξία στις διεθνείς εμπορευματικές ροές μέσω της Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί προτεραιότητά μας η αύξηση της διακίνησης διερχόμενων εμπορευμάτων. Η μεγάλη, όμως, πρόκληση για τη χώρα, την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες είναι η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας».
      Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, «εργαζόμαστε συστηματικά για την υλοποίηση πολιτικών που δεν υπόσχονται για κάποια μακρινή μελλοντική στιγμή αλλά αποδεικνύουν με τρόπο ξεκάθαρο και χειροπιαστό τη δημιουργία του νομικού πλαισίου και των απαραίτητων υποδομών. Αυτών δηλαδή των στοιχείων, με τα οποία η Ελληνική πολιτεία προσφέρει ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης των εμπορευματικών σιδηροδρομικών και συνδυασμένων μεταφορών και αξιοποίησης εργαλείων μείωσης του χρόνου μεταφοράς και αύξησης της οικονομικής και κοινωνικής αποτελεσματικότητας».
      Επιπλέον «επενδύουμε στην καινοτομία, συμμετέχοντας σε Ευρωπαϊκές καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως το ShifttoRail, ο οδικός χάρτης για τους ψηφιακούς σιδηροδρόμους και τη πρόσφατη διακήρυξη του Graz. Αναπτύσσουμε και προσφέρουμε στην αγορά εργαλεία προώθησης των πληροφοριών για τις ηλεκτρονικές εμπορευματικές μεταφορές».
      Κατά τον υπουργό Υποδομών, «ο Πειραιάς και τα υπόλοιπα λιμάνια δεν αποτελούν μόνο κόμβους ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου αλλά αφετηρίες για τις συνδυασμένες μεταφορές προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα, και ευκαιρίες για την αξιοποίηση εργαλείων όπως τα blocktrains, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας».
      Τα blocktrains «αποτελώντας συρμούς, των οποίων η σύνθεση αμαξοστοιχίας γίνεται στο σταθμό αναχώρησης και φτάνουν στον τερματικό σταθμό χωρίς ενδιάμεση αλλαγή και έχουν αναγνωριστεί από την παγκόσμια αγορά ότι μπορούν να προσφέρουν μεταξύ άλλων:
      * μειωμένο χρόνο μεταφοράς για μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων
      * μειωμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ατυχήματα
      * μειωμένη ρύπανση
      * εργαλείο απλούστευσης των διαδικασιών και διατυπώσεων μεταφοράς
      * χαμηλό κόστος για τον φορτωτή και κατ' επέκταση για τον τελικό καταναλωτή 
      * μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος καθώς ένα πλήρη τρένο μπορεί να υποκαταστήσει μέχρι 50-70 φορτηγά
      * ταχύτερη και πιο αξιόπιστη υπηρεσία μεταφοράς
      Στον νόμο 4408/2018 υπάρχουν αρκετές αναφορές για συρμούς που αφορούν blocktrains. Ειδικά στον τομέα των logistics αυτού του είδους, η μεταφορά είναι ένας αρκετά οικονομικός και αποτελεσματικός τρόπος και για αυτό τον λόγο μεγάλες εταιρείες προτιμούν τη χρήση blocktrains».
      Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του ΟΣΕ και της εταιρείας PEARL-PIRAEUS EUROPEASIA RAIL LOGISTICS. Με την προ τριών ημερών συμφωνία και η PEARL, μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την RailCargo, «θα έχει πρόσβαση στο δίκτυο του ΟΣΕ και πλέον εμπορευματικά δρομολόγια θα εκτελούν τρείς εταιρείες ανοίγοντας κι άλλο την αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Το άνοιγμα αυτής της αγοράς, αυξάνει τον ανταγωνισμό ενώ μελλοντικά θα συμβάλλει στη βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας».
      «Γίνεται αντιληπτό ότι η δημιουργία των προϋποθέσεων ανάπτυξης των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών εξαρτάται άμεσα από την εξέλιξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις υφιστάμενες υποδομές και την πολιτική αξιοποίησης συγχρόνων και καινοτόμων εργαλείων όπως είναι και τα blocktrains. Σε αυτή τη διαδικασία η πολιτεία κατέχει κομβικό ρόλο. Ιδιαίτερα έχει τόσο την θέληση, όσο και την ικανότητα να επιλύει προβλήματα που χρονίζουν, όπως το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, του οποίου τα πλεονεκτήματα ήδη αναφέρθηκαν και να συντονίζει χωρίς να χειραγωγεί την αγορά οδηγώντας την στην ανάπτυξη και στην άρση τυχόν γραφειοκρατικών εμποδίων».
      Ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «επενδύοντας στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, βελτιώνοντας υφιστάμενες υποδομές, αναπτύσσοντας καινοτόμα εργαλεία και συστήματα μεταφοράς και διασφαλίζοντας τη διασύνδεση όλων των δικτύων μεταφοράς θα μπορέσει να γίνει η χώρα μας και κόμβος διερχόμενων εμπορευμάτων και πιστέψτε τα αναφυόμενα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Τα οφέλη θα είναι πολλά τόσο για την οικονομία μας, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας ενώ η εξοικονόμηση κόστους από «έξυπνες συνδυασμένες μεταφορές» θα απελευθερώσουν κεφάλαια. Κεφάλαια τα οποία θα μπορούν να επενδυθούν για την κάλυψη μελλοντικών αναγκών μεταφοράς τις οποίες ούτε καν μπορούμε να φανταστούμε αυτή τη στιγμή και οι οποίες δημιουργούνται ως αποτέλεσμα του ολοένα μεταβαλλόμενου παγκοσμιοποιουμένου περιβάλλοντος».
      Τα σιδηροδρομικά έργα
      Για τα έργα στον τομέα του σιδηροδρόμου ο υπουργός Υποδομών ανέφερε πως «συνεχίζουμε αδιάκοπα τις προσπάθειές μας για επίτευξη συνεργασιών με κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και με τρίτες χώρες, ώστε η χώρα μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναπτύσσοντας τόσο τις απαραίτητες υποδομές σύνδεσης όσο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Σύντομα αναφέρω τα ακόλουθα:
      · ξεκίνησε μέσω του INTERREG η μελέτη βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινας-Καστοριάς με την Αλβανία μέσω Κρυσταλλοπηγής
      · σε επίπεδο της μακροπεριφέρειας Αδριατικής-Ιονίου από τη διαδικασία του labeling συγκαταλέγεται και η υλοποίηση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα - Σαγιάδα - Μαυρομάτι
      · ξεκινήσαμε πρόσφατα τις συζητήσεις με Ουγγαρία, Σερβία και ΠΓΔΜ για έναν σιδηροδρομικό εμπορευματικό άξονα.
    • Από Engineer
      Τους τέσσερις λόγους για τους οποίους οι ξένοι επενδυτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά ακινήτων αναλύει σε έκθεσή της η διεθνής ηλεκτρονική πλατφόρμα ακινήτων Tranio με τίτλο «Τάσεις και προβλέψεις για το τι πρέπει να αναζητήσουν οι επενδυτές για το 2019». Η Ρωσική εταιρεία ακινήτων επισημαίνει στην ανάλυσή της ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις στην ελληνική αγορά ακίνητης περιουσίας έφτασαν σε νέα υψηλά επίπεδα το 2017. Η συνολική αξία των συναλλαγών με ξένους επενδυτές άγγιξε τα €328 εκατ., δηλαδή, δυο φορές περισσότερο από το 2016 και 2,5 φορές πάνω από το 2015.
      Οι τέσσερις, όμως, λόγοι που οι ξένοι επενδυτές δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στην ελληνική αγορά ακινήτων σύμφωνα με την Tranio είναι:
      1)   Golden Visa: Η Ελλάδα χορηγεί άδειες παραμονής για όσους αγοράσουν ακίνητα στη χώρα αξίας πάνω από €250.000, η πιο φθηνή λύση για άδεια διαμονής σε χώρα της Ε.Ε
      2)    Ρεκόρ τουριστικών αφίξεων: Ο αριθμός των αλλοδαπών που επισκέπτονται την Ελλάδα καταγράφει υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος την Ελλάδα επισκέφθηκαν πάνω από 20 εκατομμύρια τουρίστες το 2017.
      3)    Χαμηλό κόστος: Μέχρι στιγμής το κόστος της ιδιοκτησίας ανά τετραγωνικό μέτρο στην Ελλάδα είναι το μικρότερο από το αντίστοιχο άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Τώρα η αγορά βρίσκεται στο κατώτατο σημείο του κύκλου της, όμως αρχίζει να σημειώνει άνοδο. Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε αύξηση των τιμών των κατοικιών για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μέσα στη χρονιά.
      4)    Θετικές αλλαγές στην οικονομία: Το ελληνικό ΑΕΠ αναπτύσσεται για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο. Τον Αύγουστο η χώρα ολοκλήρωσε με επιτυχία το τρίτο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής. Ο διεθνής οίκος Fitch Ratings αναβάθμισε την μακροπρόθεσμη πιστοληπτική προοπτική σε «ΒΒ-» από «Β» διατηρώντας σταθερό το outlook. Οι σημερινές χαμηλές τιμές των ακινήτων και η μεγάλη ζήτηση συμβάλλουν στην αύξηση των αποδόσεων για τους επενδυτές. Ετσι, η καθαρή απόδοση του βραχυπρόθεσμου ενοικίου ενός ανακαινισμένου διαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας είναι 5% με 7% ετησίως έναντι 3% στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Επιπλέον υπάρχει το ενδεχόμενο οι τιμές των ακινήτων να αυξηθούν κατά 20% με 30% τα επόμενα δυο με τρία χρόνια. 


      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.