Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο: το «φακέλωμα» όλων των ακινήτων

    Sign in to follow this  

    Μέχρι τέλος του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη βάσεων δεδομένων για την ηλεκτρονική παρακολούθηση των ακινήτων μέσου του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου. Στόχος της κυβέρνησης είναι η πλήρης καταγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων των Ελλήνων φορολογουμένων. Πρόβλημα όμως θα υπάρξει σε όσους πιαστούν να έχουν αποκρύψει ή να έχουν δηλώσει πλαστά στοιχεία για τα ακίνητά τους, οι οποίοι θα έρθουν αντιμέτωποι με χρηματικά πρόστιμα.

    Το e-Periousiologio θα είναι συνδεδεμένο με πολλές ηλεκτρονικές βάσεις του δημοσίου και όσο αναφορά τα ακίνητα, θα αντλούνται στοιχεία και θα διασταυρώνονται online με πολλούς φορείς του ∆ηµοσίου όπως:

    • Πληροφοριακό σύστημα Εσόδων Taxis, δηλαδή Ε9 και ΕΝΦΙΑ
    • Ηλεκτρονικό Σύστημα αυθαιρέτων
    • E-poleodomia
    • Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίων
    •  Μετρητές ΔΕΗ
    • Κτηματολόγιο
    • Δασικοί Χάρτες
    • Ενεργειακά πιστοποιητικά που εκδίδονταιηλεκτρονικά στο Buildingcert.
    • Ψηφιακοί χάρτες Ελληνικού Κτηματολογίου
    • Τέλος Ακίνητης Περιουσίας
    • Τράπεζες
    • Ηλεκτρονικά Μισθωτήρια ( Ενοικιάσεις)
    • ΕΦΚΑ
    • ΟΣΔΕ
    • Μητρώο Γεωτρήσεων - Αρδεύσεων
    • Γνωστοποίηση καταστημάτων και μεταποιητικών επιχειρήσεων μέσω της φόρμας Notifybusiness.gov.gr
    • Ποια διασύνδεση θα υπάρχει μεταξύ του Κτηματολογίου και του Περιουσιολογίου;

    Το κτηματολόγιο θα έχει την πλήρη καταγραφή της ιδιοκτησίας, για αυτό και είναι απαραίτητο εργαλείο για το περιουσιολόγιο, ώστε να αντλούνταιπληροφορίες για την ακίνητη περιουσίατων φορολογουµένων. Με τα στοιχεία του Κτηματολογίου, θα γίνονται διασταυρώσεις, προκειμένου να εντοπίζονται φορολογούµενοι, οι οποίοι δεν έχουν δηλώσειτο σύνολο της ακίνητης περιουσίας τους ή δήλωσαν ψευδή στοιχεία, για να αποφύγουν την πληρωµή φόρων ακινήτων.

    • Εμένα μου είπαν ότι το κτηματολόγιο ενδιαφέρεται για τα οικόπεδα και όχι για τα κτίσματα και για αυτό δήλωσα ό,τι έγραφε το συμβόλαιο μου. Είναι λάθος;

    Πράγματι, κατά τη διαδικασία δηλώσεων στο κτηματολόγιο έχουν προκύψει πολλά προβλήματα για το πώς δηλώνονται τα αυθαίρετα, διότι στο έντυπο που συμπληρώνεται απότους ιδιοκτήτες δεν υπάρχουν αναφορές σε νόμιμα και αυθαίρετα κτίσματα, με αποτέλεσμα, ο κάθε πολίτης να κάνει τη δήλωση του, όπως αυτός νομίζει. Προσοχή όμως, γιατί είμαστε υποχρεωμένοι στο έντυπο του κτηματολογίου να δηλώσουμε τα πλήρη στοιχεία των κτισμάτων που βρίσκονται εντός του ακινήτου μας. Όπως: έτος κατασκευής, αριθμό ορόφων, εμβαδόν ορόφων, χρήση κτιρίου, αριθμό υπογείων, εμβαδόν υπογείων, χρήση υπογείων, αποθήκες, γκαράζ και άλλους βοηθητικούς χώρους.

    Επομένως στο κτηματολόγιο δηλώνουμε τα νόμιμα και τα αυθαίρετα κτίσματα μαζί, κατά δήλωση του πολίτη με σχετική παρατήρηση στο τέλος της δήλωσης.

    • Δε δήλωσα το αυθαίρετό μου πουθενά και δεν μπορούν να το διασταυρώσουν από αρχεία Πολεοδομίας, Ε9, κτηματολογίου ή ΔΕΗ. Κινδυνεύω να με πιάσουν τώρα με το περιουσιολόγιο;

    Ναι, γιατί με τη δήλωση του ακινήτου σας στο Κτηματολόγιο γίνεται και ο εντοπισμός του στο χάρτη ηλεκτρονικά. Αυτή λοιπόν η ηλεκτρονική καταγραφή του ακινήτου από το λογισμικό σύστημα του Κτηματολογίου, επιτρέπει πολύ εύκολα για παράδειγμα τον εντοπισμό ενός αυθαιρέτου που δηλώνεται ως αδόμητο οικόπεδο ή μιας αποθήκης 15 τετραγωνικών η οποία έχει μετατραπεί σε κατοικία 50 τετραγωνικών. Έτσι με μια απλή εντολή μπορεί να εμφανιστούν όλα τα ακίνητα που δηλώνονται ως αδόμητα και να διασταυρωθούν με τους σύγχρονες χάρτες που αποτυπώνουν με ακρίβεια όλους τους δομημένους χώρους.

    Επομένως, με μια αντιστοίχιση πληροφοριών των δύο συστημάτων καταγραφών, μπορεί εύκολα να εντοπιστεί ποιο κτίσμα δεν έχει δηλωθεί και επομένως είναι αυθαίρετο.

    • Τι ρόλο θα παίξουν οι Δασικοί Χάρτες; Θα μου βρουν το αυθαίρετο;

    Οι δασικοί χάρτες ολοκληρώνονται σιγά – σιγά και θα εφαρμοστούν σε όλη την Ελλάδα. Οι δασικοί χάρτες κατέγραψαν ηλεκτρονικά όλα τα ακίνητα π.χ. χωράφια, σπίτια, αποθήκες και γενικά κάθε τι που βρίσκεται εκτός των ορίων των πόλεων και των οικισμών της χώρας. Ήδη με βάση τα στοιχεία που έστειλαν οι Δήμοι της χώρας, έχει δημιουργηθεί ηλεκτρονικό μητρώο δασικών αυθαιρέτων και αναμένεται και η αποστολή των στοιχείων απο τους τελευταίους Δήμους. Περίπου 1,5 εκατομμύρια αυθαίρετα κτίσματα θα βρίσκονται σε μια ηλεκτρονική βάση, για τα οποία το Υπουργείο Περιβάλλοντος ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για τη διαδικασία νομιμοποίηση τους.

    • Τι στοιχεία θα δίνει η κάθε Πολεοδομία με το πρόγραμμα «e-poleodomia »;

    Άμεσα μπαίνει σε εφαρμογή και η ηλεκτρονική έκδοση των οικοδομικών αδειών. Το ψηφιακό αυτό σύστημα θα καταγράφει κάθε νέα οικοδομική εργασία και θα είναι διασυνδεδεμένο με το σύστημα αυθαιρέτων, με το σύστημα έκδοσης ενεργειακών πιστοποιητικών (Buildingcert) καθώς και την ηλεκτρονική καταγραφή των παλιών οικοδομών που θα γίνει μέσω της ταυτότητας του κτιρίου. Τα κεντρικά υπολογιστικά συστήματα της ταυτότητας του κτιρίου και των αδειών δόμησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος θα είναι άμεσα διασυνδεδεμένα και θα λειτουργούν ενιαία με τις αντίστοιχες βάσεις καταχώρισης και αποθήκευσης δεδομένων των ακινήτων. Δηλαδή αρχίζει να λειτουργεί ένα ενιαίο ηλεκτρονικό δίκτυο, που θα δείχνει την πραγματική εικόνα για όλα τα ακίνητα της χώρας και το οποίο θα μπορεί πλέον να αξιοποιήσει η πολιτεία με το περιουσιολόγιο.

    • Τι θα ισχύσει με την ταυτότητα του κτιρίου;

    Με την ταυτότητα του κτιρίου, που υποχρεωτικά θα γίνεται κάθε 5 χρόνια στις κατοικίες, το κράτος θα καταγράφει τον πολύ μεγάλο αριθμό πολεοδομικών παραβάσεων, που έχουν να κάνουν από απλές εσωτερικές μετατροπές χωρίς άδεια στις μονοκατοικίες και στα διαμερίσματα, αδήλωτους κλειστούς ημιυπαίθριους χώρους, υπόγειες αποθήκες με χρήσεις γραφείων ή κατοικίας,ακόμα και ολόκληρους παράνομους ορόφους. Αυτή η διαδικασία θα φέρει στην επιφάνεια μα νέα γενιά αυθαιρέτων, τα οποία θα κληθεί το κράτος να διαχειριστεί καθιερώνοντας νέες διαδικασίες τακτοποίησης τους.

    • Και με αγροτικά ακίνητα τι γίνεται;

    Και στα αγροτικά ακίνητα θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία διασταύρωσης των δασικών χαρτών και των δηλώσεων ΟΣΔΕ. Ήδη ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει ενημερώσει όλους τους ενδιαφερόμενους αναλυτικά για τις εκτάσεις που εμφανίζονται ως δασικές και θα πρέπει να προβούν στην διαδικασία αποχαρακτηρισμού των εκτάσεών τους είτε μέσω εξαγοράς είτε μέσω έγκρισης επέμβασης, όπως προβλέπει η νομοθεσία.

    • Δηλώνω στο Ε9 ένα χώρο ως αποθήκη, που όμως τον μίσθωσα σε επιχείρηση τροφίμων. Θα υπάρξει πρόβλημα;

    Η άδεια λειτουργία πολλών επιχειρήσεων όπως: Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Τουριστικά καταλύματα, Μεταποίηση τροφίμων και ποτών κ.α., έχει απλοποιηθεί και γίνεται πλέον μέσω της διαδικασίας της «γνωστοποίησης» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Notifybusiness.gov.gr. Επομένως υπάρχει η δυνατότητα διασταύρωσης της δηλούμενης στον παραπάνω διαδικτυακό τόπο χρήσης του ακινήτου, με στοιχεία χρήσης που δηλώνονται σε άλλους δημόσιους φορείς π.χ. Ε9, Πολεοδομία, Πυροσβεστική υπηρεσία.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Περιουσιολόγιο υπάρχει ήδη με τα Ε9. Τα υπόλοιπα και οι διασταυρώσεις δεν θα καταφέρουν τίποτα γιατί στο 70-80% των ακινήτων θα υπάρχουν αποκλίσεις. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Στο Ε9 δεν δηλώνεται ακόμα και σήμερα ένα σημαντικό ποσοστό των ακινήτων.. ειδικά τα προερχόμενα από χρησικτησίες ή κληρονομιές για τις οποίες δεν έχει γίνει αποδοχή. Επίσης τα εμβαδά διαφέρουν από την πραγματικότητα, ενώ η περιγραφή της θέσης είναι ελλιπής, ακόμα και σε ότι αφορά το εντός/εκτός σχεδίου. Δεν είναι δηλαδή αξιόπιστο περιουσιολόγιο.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By dimitris GM
      εχει εφαρμοσει  κάποιος αυτο  εδω?
      https://www.minfin.gr/web/guest/yperesies/-/asset_publisher/UepLeEsgUYmA/content/e-eureterio-aigialon?inheritRedirect=false&redirect=https%3A%2F%2Fwww.minfin.gr%2Fweb%2Fguest%2Fyperesies%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_UepLeEsgUYmA%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1
       
       
    • By Engineer
      Την είσοδό της στην αγορά παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάνει η Google, που παραμονές Χριστουγέννων εξασφάλισε τη σχετική άδεια διαχείρισης από την Κεντρική Τράπεζα της Λιθουανίας.
      Η άδεια διαχείρισης ηλεκτρονικού χρήματος που εξασφάλισε η Google Payments στη Λιθουανία, της επιτρέπει να παρέχει ηλεκτρονικές χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε ολόκληρο το μπλοκ. Ειδικότερα, μπορεί πλέον να διαχειρίζεται πληρωμές και ηλεκτρονικά πορτοφόλια, αλλά και να αποθηκεύει και να μεταφέρει χρήματα πελατών της.
      Η Google είναι μάλιστα ένας από τους τελευταίους τεχνολογικούς γίγαντες που αποκτά σχετική άδεια για την Ευρώπη, σε μια περίοδο που όλοι επεκτείνονται στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι το Facebook έχει αποκτήσει ανάλογη άδεια στην Ισπανία ήδη από το 2016, ενώ και η Amazon διαθέτει άδεια στο Λουξεμβούργο.
      Προς το παρόν, οι κινήσεις της Google στον χρηματοπιστωτικό τομέα επικεντρώνονται γύρω από το Google Pay. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο Ιανουάριο τη συγχώνευση του Google Wallet με το Android Pay, δημιουργώντας την ενιαία λύση πληρωμών Google Pay, η οποία εμπλουτίστηκε μάλιστα με περισσότερες λειτουργίας κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, στα σχέδια της εταιρείας είναι η περαιτέρω εξέλιξη του Google Pay ώστε να διευκολυνθεί η ενοποίησή του με εφαρμογές και υπηρεσίες τρίτων κατασκευαστών.
      Σε ό,τι αφορά τη Λιθουανία, όπου και έλαβε τη σχετική άδεια η Google, φαίνεται ότι προωθεί με ταχείς ρυθμούς της μετεξέλιξή της σε fintech hub. Είναι ενδεικτικό ότι η κεντρική τράπεζα της χώρας έχει εκδώσει τους τελευταίους τρεις μήνες 39 παρόμοιες άδειες σε εταιρείες.
    • By Engineer
      Την είσοδό της στην αγορά παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάνει η Google, που παραμονές Χριστουγέννων εξασφάλισε τη σχετική άδεια διαχείρισης από την Κεντρική Τράπεζα της Λιθουανίας.
      Η άδεια διαχείρισης ηλεκτρονικού χρήματος που εξασφάλισε η Google Payments στη Λιθουανία, της επιτρέπει να παρέχει ηλεκτρονικές χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε ολόκληρο το μπλοκ. Ειδικότερα, μπορεί πλέον να διαχειρίζεται πληρωμές και ηλεκτρονικά πορτοφόλια, αλλά και να αποθηκεύει και να μεταφέρει χρήματα πελατών της.
      Η Google είναι μάλιστα ένας από τους τελευταίους τεχνολογικούς γίγαντες που αποκτά σχετική άδεια για την Ευρώπη, σε μια περίοδο που όλοι επεκτείνονται στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι το Facebook έχει αποκτήσει ανάλογη άδεια στην Ισπανία ήδη από το 2016, ενώ και η Amazon διαθέτει άδεια στο Λουξεμβούργο.
      Προς το παρόν, οι κινήσεις της Google στον χρηματοπιστωτικό τομέα επικεντρώνονται γύρω από το Google Pay. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο Ιανουάριο τη συγχώνευση του Google Wallet με το Android Pay, δημιουργώντας την ενιαία λύση πληρωμών Google Pay, η οποία εμπλουτίστηκε μάλιστα με περισσότερες λειτουργίας κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, στα σχέδια της εταιρείας είναι η περαιτέρω εξέλιξη του Google Pay ώστε να διευκολυνθεί η ενοποίησή του με εφαρμογές και υπηρεσίες τρίτων κατασκευαστών.
      Σε ό,τι αφορά τη Λιθουανία, όπου και έλαβε τη σχετική άδεια η Google, φαίνεται ότι προωθεί με ταχείς ρυθμούς της μετεξέλιξή της σε fintech hub. Είναι ενδεικτικό ότι η κεντρική τράπεζα της χώρας έχει εκδώσει τους τελευταίους τρεις μήνες 39 παρόμοιες άδειες σε εταιρείες.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε σχετική ανακοίνωση η ΔΕΗ αναφέρει:
      Η ΔΕΗ, καλεί τους πελάτες της στην επιλογή χρήσης ηλεκτρονικού λογαριασμού.
      Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται ο χρόνος και η ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών της επιχείρησης, η εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και η ουσιαστική ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στο πλαίσιο πρωτοβουλιών αειφορίας της.
      Παράλληλα, παραμένει σταθερά προσηλωμένη στο στόχο του εκσυγχρονισμού και της εναρμόνισης της με τις τάσεις της εποχής σε ευρωπαϊκή κλίμακα, για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση.
      Στο πλαίσιο αυτό, πέραν των διαφημιστικών πρωτοβουλιών σχεδιάζει την ανάληψη συγκεκριμένων δράσεων στα καταστήματά της, και γενικά σε κάθε επαφή προκειμένου να διευκολύνει τους πελάτες της να εξοικειωθούν με τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς και να τους χρησιμοποιούν αντί των έγχαρτων.
      Παράλληλα το Δ.Σ. αποφάσισε ότι οι έγχαρτοι λογαριασμοί θα επιβαρύνονται με 1€ όσο περίπου το κόστος έκδοσης και αποστολής τους.
      Η ΔΕΗ πιστεύει ότι η πρωτοβουλία αυτή θα αποτελέσει λειτουργικό κίνητρο για τους όλους τους πελάτες της. Επιλέγοντας τη λήψη ηλεκτρονικού λογαριασμού, εκμεταλλεύονται παράλληλα και όλες τις δυνατότητες διαχείρισης θεμάτων του λογαριασμού ρεύματος όπως η
      δυνατότητα έκδοσης μηνιαίου λογαριασμού με ασφάλεια, αξιοπιστία, ταχύτητα, και πλήρη διαφάνεια και πληροφόρηση.
      Τα παραπάνω θα τεθούν σε ισχύ από την 01.12.2018. Ωστόσο, στην περίπτωση που οι πελάτες προβούν σε εγγραφή στο e-bill και επιλέξουν λήψη ηλεκτρονικού λογαριασμού έως 31.12.2018 και στην περίπτωση που η χρέωση έχει ενσωματωθεί σε λογαριασμό τους, αυτή θα πιστωθεί
      στον επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε σχετική ανακοίνωση η ΔΕΗ αναφέρει:
      Η ΔΕΗ, καλεί τους πελάτες της στην επιλογή χρήσης ηλεκτρονικού λογαριασμού.
      Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται ο χρόνος και η ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών της επιχείρησης, η εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και η ουσιαστική ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στο πλαίσιο πρωτοβουλιών αειφορίας της.
      Παράλληλα, παραμένει σταθερά προσηλωμένη στο στόχο του εκσυγχρονισμού και της εναρμόνισης της με τις τάσεις της εποχής σε ευρωπαϊκή κλίμακα, για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση.
      Στο πλαίσιο αυτό, πέραν των διαφημιστικών πρωτοβουλιών σχεδιάζει την ανάληψη συγκεκριμένων δράσεων στα καταστήματά της, και γενικά σε κάθε επαφή προκειμένου να διευκολύνει τους πελάτες της να εξοικειωθούν με τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς και να τους χρησιμοποιούν αντί των έγχαρτων.
      Παράλληλα το Δ.Σ. αποφάσισε ότι οι έγχαρτοι λογαριασμοί θα επιβαρύνονται με 1€ όσο περίπου το κόστος έκδοσης και αποστολής τους.
      Η ΔΕΗ πιστεύει ότι η πρωτοβουλία αυτή θα αποτελέσει λειτουργικό κίνητρο για τους όλους τους πελάτες της. Επιλέγοντας τη λήψη ηλεκτρονικού λογαριασμού, εκμεταλλεύονται παράλληλα και όλες τις δυνατότητες διαχείρισης θεμάτων του λογαριασμού ρεύματος όπως η
      δυνατότητα έκδοσης μηνιαίου λογαριασμού με ασφάλεια, αξιοπιστία, ταχύτητα, και πλήρη διαφάνεια και πληροφόρηση.
      Τα παραπάνω θα τεθούν σε ισχύ από την 01.12.2018. Ωστόσο, στην περίπτωση που οι πελάτες προβούν σε εγγραφή στο e-bill και επιλέξουν λήψη ηλεκτρονικού λογαριασμού έως 31.12.2018 και στην περίπτωση που η χρέωση έχει ενσωματωθεί σε λογαριασμό τους, αυτή θα πιστωθεί
      στον επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.