Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ηλικίας άνω των 50 ετών ένα στα δύο σπίτια στην Ελλάδα

    Παλιά και μάλιστα ηλικίας άνω των 50 ετών είναι αυτή την στιγμή σχεδόν 1 στα 2 σπίτια στην Ελλάδα, ενώ αν συμπεριληφθούν και οι κατασκευές έως 40 ετών, το ποσοστό ανεβαίνει στο 66%. Με την οικοδομική δραστηριότητα να έχει καταρρεύσει στα χρόνια της κρίσης, οι νέες κατασκευές ηλικίας έως 10 ετών υπολογίζονται πλέον μόλις σε ένα 6%, ενώ μόλις το τελευταίο διάστημα φαίνεται να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της αγοράς, η οποία όμως είναι αργή και δε μετουσιώνεται επί του παρόντος σε κινήσεις ενεργού ζήτησης.

    Τα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία έκθεση της Εθνικής Τράπεζας για την εγχώρια αγορά ακινήτων, η οποία διενήργησε και μία έρευνα πεδίου σε 200 εταιρείες διαχείρισης ακινήτων και μεσιτικά γραφεία προκειμένου να καταγράψει τις τάσεις της αγοράς. Οσον αφορά ειδικά τη διάρθρωση της ηλικίας των κατοικιών στη χώρα μας, οι εκτιμήσεις της Εθνικής Τράπεζας σε συνδυασμό και με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καταγράφει «άνοιγμα» της ψαλίδας σε νέες και παλιές κατοικίες στην Ελλάδα (υπέρ των δεύτερων) το 2017, γεγονός το οποίο δικαιολογείται από το πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας στα χρόνια της κρίσης. Ενδεικτικά, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, εν έτει 2001, οι κατοικίες άνω των 50 ετών στην αγορά ήταν, ως ποσοστό, στο 24%, ενώ πλέον φθάνει το 48%, υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι το 2017 στο 45%. Εώς 40 ετών είναι πλέον ένα 18% των κατοικιών στη χώρα μας (από 21% το 2001 και 14% στην Ευρώπη), ενώ μόλις 6% είναι πλέον τα σπίτια ηλικίας έως 10 ετών το 2017 (έχει μειωθεί στο ήμισυ από το 12% του 2001, ενώ στην Ευρώπη υπολογίζεται στο 10%).

    KATOIKIA1.JPG

    Με βάση την έρευνα και τις απαντήσεις που έλαβε η Εθνική Τράπεζα από τους ειδικούς της αγοράς, εστιάζοντας ειδικά στην αγορά της κατοικίας (οι οποίες καλύπτουν το 79% του συνολικού αποθέματος των κτιρίων) – η άποψη της αγοράς συγκλίνει στην εξέχουσα σημασία της ραγδαίας διείσδυσης του AirBnB στην Ελλάδα (από 132 ακίνητα το 2010 σε 126.000 ακίνητα το 2018 που ήταν το σύνολο των καταχωρήσεων, ενεργών και μή).

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 80% της αγοράς θεωρεί κομβική την επίδραση αυτή για την ανοδική ζήτηση για ακίνητα. Ως δευτερεύουσα θετική παράμετρο η αγορά αναγνωρίζει το θεσμό της Golden Visa.

    Κοιτάζοντας αναλυτικότερα την πορεία των τιμών κατοικιών, διαφαίνεται ότι η δυναμική είναι εντονότερη στην Αττική σε σχέση με τη λοιπή χώρα (+3% έναντι +0,6% σωρευτικά κατά τη διετία 2016 – 2018). Τα στοιχεία της έρευνας φανερώνουν τη βασική πηγή της υψηλότερης αυτής ανόδου: To ενεργό επενδυτικό ενδιαφέρον για μικρές κατοικίες στην Αττική καλύπτει σχεδόν το 70% της εν λόγω αγοράς (έναντι ποσοστών της τάξης του 25%- 40% για τις υπόλοιπες αγορές κατοικιών) – ενδιαφέρον που κυρίως πηγάζει από το εσωτερικό και μάλιστα σε ποσοστό άνω του 80%. Από την άλλη πλευρά, οι μεγάλες κατοικίες, κυρίως της Περιφέρειας, παραμένουν σε συνθήκες χαμηλής ζήτησης, η οποία προς το παρόν προέρχεται κυρίως από το εξωτερικό.

    ΚΑΤΟΙΚΙΑ2.JPG



    Σχόλια Μελών




    είναι μια πραγματικότητα, πολλά ακίνητα και μάλιστα στην Αθήνα είναι άνω των 50 πολλά μάλιστα και παραπάνω ετών. Μου κάνει εντύπωση και αν ένας Πολιτικός Μηχανικός μπορεί να μας το λύσει κάπως. Υπάρχει πρόβλημα?
    Οταν ένα ακίνητο περνάει τα 50 χρόνια υπάρχει πρόβλημα? Ξέρω ότι τα ακίνητα που περνάνε σχεδόν την 30 ετία δεν έχουν ή έχουν ελλιπή μόνωση με αποτέλεσμα τη μη θέρμανση του χώρου, τα χρήματα που ξοδευονται για πετρέλαιο ή όποια μορφή θέρμανσης της κατοικίας ή καιτων επαγγελματικών ακινήτων, ουσιαστικά να φεύγουν έξω. Οπότε πρόβλημα, στατικά όμως που είναι το πιο μεγάλο, τι είδους προβλήματα έχουν τα ακίνητα που περνάνε τα 50 χρόνια?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Την ίδια απορία έχω κι εγώ.

    Επίσης αν κάποιος μένει σε μια πολυκατοικία που πλησιάζει τα 50 τι πρέπει να κάνει;

    Είναι απαραίτητο να φωνάξει ένα μηχανικό για αυτοψία;

    Πρέπει να έχει το νου του για κάποια σημάδια που μπορεί να εμφανιστούν;

    Αν είναι κάτι εν δυνάμει επικίνδυνο μήπως πρέπει να θεσπιστεί υποχρεωτικός έλεγχος σε όλα τα κτίρια πάνω από κάποια ηλικία;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ναι φίλε μου αυτό πιστευω και εγώ. Μάλιστα όχι μόνο σε όσα κτίρια πλησιάζουν τα 50. Σε όλα πρέπει να γίνονται ελέγχοι, όταν φαίνονται διαβρωμένοι οπλισμοί, αποξηλώσεις κούτελων μπαλκονιων κ.α.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το πρόβλημα της διάβρωσης είναι υπαρκτό , και πιθανότατα δεν το έχουμε αντιληφθεί σε όλη του την έκταση.
    Από φωτο διαφόρων περιπτώσεων που βλέπουμε η κατάσταση  ενίοτε είναι αποκαρδιωτική έως επικίνδυνη ακόμα και σε νεότερες κατασκευές.

    Το κόστος της σωστής επισκευής μπορεί να είναι πάρα πολύ υψηλό , και κανείς δεν θέλει να το αναλάβει ή απλά δεν μπορεί να το αναλάβει.
    Αρα ή το αφήνουν ως έχει ελπίζοντας ότι στέκεται , ή χρησιμοποιούν τον φθηνότερο μάστορα ασχέτως αν αυτό που προτείνει μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα.

    Επίσης νομίζω  ότι υστερούμε και στο θέμα των γνώσεων γύρω από την σωστή αντιμετώπιση της.
     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν είναι μονο η διάβρωση .Είναι και οι τυχηματικές δράσεις που έχει υποστεί κάποιο κτίριο,σεισμό εν ολίγοις και να μην είναι εμφανή τα σημάδια (η να μην δίνουν σημασία) .Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την κατασκευή επίσης (χαλυβες χωρίς νευρώσεις πχ c12/15 ,16/20) και οι ανυπαρκτες προδιαγραφές.Θεωρητικά ένα σπίτι έχει ζωή 50 χρόνια με  τα δεδομένα τα αρχικά του.Επισκευές απλά κάνουν την διαβίωση πιο ανεκτή εντός αυτών και οχι την ασφάλεια του καλυτερη γιατί αν θέλουμε να εστιάσουμε στην ασφάλεια πρέπει να γίνει οικονομοτεχνική μελέτη αν συμφέρει (πχ συγκριση απωλειας κάλυψης οικοπέδου που χάνεις σε μεγαλα οικοπεδα -κοστος σωστης ενίσχυσης) αλλα΄ και το ιδιοκτησιακό πρόβλημα μην το ξεχνάμε αποτελει τροχοπεδη  .Ειναι ας πουμε όσα βλέπει η ''πεθερά''.

    Θέρμανση μονωσεις κτλ όπως είπε και συνάδελφος πιο πάνω δεν το συζητάμε καθώς δεν έχουμε ούτε τα υποτυπώδη τότε.Απλά παίζει αν είσαι τυχερος και έχεις διαμέρισμα με επαφή με ΘΧ στις 3 πλευρές ή έστω στις 2 να γλιτώνεις κατιτις 

    Edited by Elounda

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 6/12/2018 at 9:13 ΠΜ, Arche said:

    ....
    Οταν ένα ακίνητο περνάει τα 50 χρόνια υπάρχει πρόβλημα? ..

    Κατά κανόνα το μέγα πρόβλημα με την παλαιότητα των κτιρίων είναι το σίδερο.

    Συνοπτικά όπου υπάρχει σίδερο και ειδικά όπου στηρίζεις με σίδερο ή έχεις λειτουργίες με βάση τον σίδηρο υπάρχει πρόβλημα.

    Κτίρια 50 και 60 ετών με φέρουσα από οπλισμένο σκυρόδεμα μπορούν να έχουν πρόβλημα και κτίρια 4 και 6 αιώνων με φέρουσα από πέτρα κι ας έχουν ύψος μεγαλύτερο από ανάλογο κτίριο 7 ορόφων είναι όρθια άνετα και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα. Παραδείγματα πολλά στην πόλη της Ρώμης.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Παράθεση

     

    Κατά κανόνα το μέγα πρόβλημα με την παλαιότητα των κτιρίων είναι το σίδερο.

    Συνοπτικά όπου υπάρχει σίδερο και ειδικά όπου στηρίζεις με σίδερο ή έχεις λειτουργίες με βάση τον σίδηρο υπάρχει πρόβλημα.

    Κτίρια 50 και 60 ετών με φέρουσα από οπλισμένο σκυρόδεμα μπορούν να έχουν πρόβλημα και κτίρια 4 και 6 αιώνων με φέρουσα από πέτρα κι ας έχουν ύψος μεγαλύτερο από ανάλογο κτίριο 7 ορόφων είναι όρθια άνετα και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα. Παραδείγματα πολλά στην πόλη της Ρώμης.

     

    Ακριβώς. Η πτώση της συνάφειας μεταξύ χάλυβα και σκυροδέματος λόγω διάβρωσης, μειώνουν την στάθμη επιτελεστικότητας για τις ίδιες δράσεις σχεδιασμού των δομημάτων από οπλισμένο σκυρόδεμα. Και αυτό είναι το καλό σενάριο, όταν δηλαδή δεν υπάρχει προσβολή χλωριόντων και η εναπομείνασα διατομή χάλυβα διατηρεί τις μηχανικές της ιδιότητες.

    Γενικότερα μετά την κατάρρευση της γέφυρας του Μοράντι στην Γένοβα, εχει δημιουργηθεί παγκόσμιος σκεπτικισμός γύρω από το υλικό "οπλισμένο σκυρόδεμα". Οι δυτικές κοινωνίες αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν ακόμη πιο έντονα στο μέλλον, μεγάλο πρόβλημα, με τις γέφυρες και λοιπές υποδομές οπλισμένου και προεντεταμένου σκυροδέματος. Ήδη στις ΗΠΑ υπάρχουν χάρτες ανά πολιτεία που διαβαθμίζουν την επικινδυνότητα των γεφυρών. Σε πολλές γέφυρες υπάρχει πινακίδα που λέει "ότι διασχίζεται την γέφυρα με δικιά σας ευθύνη". Όταν λοιπόν ολόκληρες ΗΠΑ, δεν βρίσκουν τα απαραίτητα κεφάλαια για την συντήρηση των υποδομών, φανταστείτε τι έχει να γίνει στην περίπτωση της χρεωκοπημένης Ελλάδος. Η γέφυρα στην Καβάλα, δεν θα είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό όπως εμφανίζεται.

    Όσον αφορά για τις πολυκατοικίες του 50 και του 60 απο οπλισμένο σκυρόδεμα, θα αποτελούνται ουσιαστικά από άοπλο σκυρόδεμα, με τους χάλυβες να μην μπορούν να αναπτύξουν τις προαπαιτούμενες δυνάμεις συνάφειας με το σκυρόδεμα και να ολισθαίνουν σε κάποια πιθανή σεισμική δράση στο μέλλον. Τα σπίτια αυτά δεν θα έχουν καταρρεύσει από σεισμό, αλλά από διάβρωση, ασχέτως αν το σεισμικό φαινόμενο θα έχει δώσει την χαριστική βολή.

    Σε κάθε περίπτωση, όπως πολύ σωστά λέει ο didonis, η φέρουσα τοιχοποιϊα από λιθοσώματα είναι "αθάνατη". Ελληνικοί ναοί,ρωμαϊκές γέφυρες, φράγματα, οι πυραμίδες της Αιγύπτου και της Λ.Αμερικής μετρούν χιλιετίες στην πλάτη τους.

    Edited by atsalovergas

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αφού θέλετε να το δούμε σοβαρά το θέμα , έχουμε διάφορους πολιτικούς και καθηγητές που λένε διάφορα για τα κτίρια και την πόλη . Συνήθως έχουν εμμονές πολιτικές .

    Η Αθήνα , αλλά και οι άλλες πόλεις χτίστηκαν άναρχα γιατί υπήρξαν ανάγκες προερχόμενες από ήττες σε πολεμικές αναμετρήσεις . Είτε στην Μ. Ασία , είτε στον Β'  ΠΠ και στον εμφύλιο που ακολούθησε .

    Τώρα σιγά σιγά δημιουργείται η δυνατότητα να κάνουμε κάποιες μεγάλες αλλαγές , αλλά θέλει να έχουμε άλλη νοοτροπία . 

    Ξέρουμε ότι πρέπει μεγάλα κομμάτια να ξαναχτιστούν , να δοθούν κίνητρα για να γκρεμιστούν οικοδομικά τετράγωνα , τα δίνει ο ΝΟΚ κάποια , άλλα για να ανακατασκευαστούν και κάποια να μείνουν ανοικτοί κοινόχρηστοι χώροι .

    Αμα περπατήσουμε την περιοχή του Ελαιώνα , βλέπουμε ότι έχουμε ένα χώρο που θα  μπορούσε να είναι ένα τεράστιο πρότζεκτ . Πάντα με λογικούς ΣΔ , γύρω στο 1 .

    Στην περιοχή του Ασπρόπυργου-Μαγούλας  εκεί που περνάει η Α.Ο. και το τρένο και που θα πρέπει να γίνει ο νέος αυτοκινητο-τρενό-δρομος  Ελευσίνα - Θήβα υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις που θα πρέπει σε συνεργασία και με τις αποθήκες του τρένου , να πάνε εκεί όλες οι μεταφορικές , η λαχαναγορά , οι εγκαταστάσεις του τρένου στο Ρούφ . Ακόμα υπάρχουν πολλά παρατημένα κουφάρια από βιοτεχνίες -  βιομηχανίες κλπ .

    Η έκταση που λέμε είναι μια έκταση που θα μπορούσε να γίνει ένα μεγάλο πρότζεκτ , Κατοικίες , διοίκηση , εργασία , αθλητισμός , ξενοδοχεία , συνεδριακά κέντρα , κέντρα καινοτομίας και πολλά άλλα . Εκεί είναι ο βοτανικός κήπος και η τεράστια έκταση του ΓΠΑ . 

    Μέρος αυτών των κατοικιών που θα γίνουν θα μπορούσαν να είναι για αυτούς που θα φύγουν από τις πυκνοδομημένες περιοχές για να γίνουν ελεύθεροι χώροι .

    Προφανώς αυτά θέλουν λεφτά . 

    Ο Κολ όταν ενώθηκε η Γερμανία έδινε τα οικόπεδα της πρώην νεκρής ζώνης στο Βερολίνο σε εταιρείες έναντι 1 μάρκου το τμ . Με την υποχρέωση να κάνουν γραφεία εκεί και να δουλέψει κόσμος . 

    Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και εδώ .

    Ο δρόμος Ελευσίνα -  Θήβα , μια άλλη Αττική Οδός δηλαδή θα μπορούσε να περιέχει και την κατασκευή των εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο - Μαγούλα . Δεν είναι και κάτι το τόσο ακριβό . 

    Προφανώς βγάζοντας τα φορτηγά από την πόλη και πηγαίνοντας τα στον κόμβο Ασπροπύργου-Μαγούλας , απ΄ όπου έχουν πρόσβαση στα τρένα , στον Πειραιά και στην Νότια και Βόρεια Ελλάδα , μειώνεις όλα τα προβλήματα ρύπανσης και κίνησης στον Κηφισό .

    Αν γίνουν όλα αυτά θα υπάρξει χώρος για να ανανεωθεί το γερασμένο απόθεμα κτιρίων της χώρας . 

    Στις άλλες πόλεις τα προβλήματα είναι πιο δύσκολα για κάποιες που έχουν προβλήματα αναγλύφου , ενώ σε άλλες είναι πολύ πιο εύκολα .

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 6/12/2018 at 9:13 ΠΜ, Arche said:

    ..................... τι είδους προβλήματα έχουν τα ακίνητα που περνάνε τα 50 χρόνια?

    Τεχνικά μιλώντας για την γήρανση του ωπλ. σκυροδέματος και τις εύλογες ανησυχίες μας για τα παλιά σπίτια μας, έχομε ότι:

    Σχετικά με την ενηλικίωση του ίδιου του σκυροδέματος και τις επιπτώσεις στην αντοχή του, η μέση αντοχή του (τώρα χαρακτηριστική του αντοχή) των 28 ημερών δεν αποτελεί παρά το περίπου 78% της τελικής του αντοχής, η οποία ασυμπτωτικά συνεχώς και με επιβραδυνόμενο ρυθμό αυξάνεται προς το max της το οποίο επιτυγχάνεται σε περίπου 20 - 30 χρόνια. Έτσι η συνεχής ενηλικίωση του σκυροδέματος (αφαιρουμένων άλλων παραγόντων) προσδίδει εφεδρείες μεγαλύτερης αντοχής, πράγμα που λαμβανόταν υπ΄όψη και στον στατικό έλεγχο υπάρχοντος ακόμη και σε μελέτες προσθηκών με τα παλιά (παραρτ. Ε΄ κ.λ.π). Παράλληλα όμως στο ίδιο διάστημα ενηλικίωσης δρα ανταγωνιστικά η χημική επίδραση του περιβάλλοντος στο σκυρόδεμα με αποτέλεσμα την σταδιακή ενανθράκωση του => την μείωση της αλκαλικότητας του (πτώση του P.H από το 9+ προς το 7-) και την σταδιακή προσβολή του σιδήρου  από διάβρωση => δευτερογενή προσβολή.  Αποτέλεσμα των δύο αυτών ανταγωνιστικών παραγόντων για την αντοχή του σκυροδέματος ως υλικού είναι να έχει μία καμπύλη αντοχής  που εμφανίζει ένα max αντοχής στα περίπου 30 χρόνια, ενώ  περαιτέρω αυτή να απομειώνεται με ρυθμούς ανάλογους με την  χημική μόλυνση της ατμόσφαιρας  και την παρουσία θαλασσίου περιβάλλοντος.

    Σχετικά με τον οπλισμό στις παλαιές οικοδομές όπου ο χάλυβας ΔΕΝ ήταν νευροχάλυβας stIII αλλά ίσιος stI,  η αγκύρωση του γινόταν σχεδόν αποκλειστικά με τους ακραίους γάντζους στους κόμβους.  Εκεί όμως στους κόμβους βρίσκονται και τριχοειδείς και μεγαλύτερες ρωγμές από την επί δεκαετίες επαναλαμβανόμενη σεισμική φόρτιση  (κόπωση του σκυροδέματος) όπως και την μόνιμη ανελαστική παραμόρφωση του (ερπυσμός )  με αποτέλεσμα την σχετική χαλάρωση των αγκυρώσεων των γάντζων => απομείωση της ολικής φέρουσας ικανότητας. Πρόσθετη επιδείνωση βεβαίως προκαλείται από την διάβρωση του οπλισμού λόγω της μικρής επικάλυψης του και του περιβάλλοντος.

    Στο "δια ταύτα" μιλώντας θεωρώ ότι αυτό που στατικά βοηθά πολύ τις παλιές πολυκατοικίες είναι ότι δεν είχαν θερμομόνωση εξ. τοίχων (!)  και ότι υπήρχε συγκριτικά μεγαλύτερη κοινωνική εσωστρέφεια.    Έτσι,  αφ΄ενός οι εξ. τοίχοι να είναι ΣΥΜΠΑΓΕΙΣ (=πρώτο αντισεισμικό μέτωπο - φυλάκιο προκαλύψεως.....) και αφ΄εταίρου να υπάρχει εσωτερικά πυκνή διαμερισμάτωση του χώρου (δωματιάκια, χωλάκια) =>πυκνός στατικός κάνναβος  και   με στενά εξωτερικά ανοίγματα του 1,20 - 1,40 μ.  Προληπτικές ενισχύσεις του Φ.Ο τέτοιων πολυκατοικιών του 1950 - 1985 για μένα ΔΕΝ αξίζουν έως είναι αδύνατες, ειδικά για ενισχύσεις θεμελιώσεων με υπόγεια στο συνεχές σύστημα....!!    Πάντα όταν βρίσκομαι στο σπίτι της μάνας μου στην Πλ. Αμερικής (διαμ/μα πολυκ. 1965) κοιτάω με δέος το τεράστιο δοκάρι μεταξύ σαλονιού-τραπεζαρίας που φτάνει κάθετα στην πρόσοψη πάνω σε περιμετρική κολονίτσα με διάσταση κατά τον άξονα του 30εκ. (Ικανοτικός έλεγχος ;;;;...    πφφφ!!!     ποιός Θανάσης τότε ...!!!) .  

    Υπάρχει όμως ΤΕΡΑΣΤΙΟ κεφάλαιο για αναπτυξιακή εκμετάλλευση και εκσυγχρονισμό του δομημένου περιβάλλοντος στις πόλεις με τον σχεδόν διπλάσιο Σ.Δ που επιτυγχάνεται με τον Ν.Ο.Κ.  Δεν είμαστε βέβαια σε καθεστώς ενός απεχθούς Τσαουσέσκου να γκρεμίζουν ολόκληρα τετράγωνα μόνο με μία απαξιωτική του ματιά για να προκύψουν τα νέα  κτίρια.

    Εδώ ίσως θα φτάσουν τα ακίνητα των εξαθλιωμένων Ελλήνων στα χέρια των απεχθών funds μέσω κατασχέσεων και τότε μέσα από την στάχτη της οικονομικοκοινωνικής καταστροφής  ..τσούπ !!!  θ' αρχίσουν να φυτρώνουν  το νέο Monaco, το νέο Las Vegas , το νέο Beverly Hills, το νέο Ματσατσούτσες..... και όλο το νέο "greek dream" τους....   

    Αυτά βεβαίως εφ΄όσον δεν έχει προλάβει ο άλλος απεχθής, ο Εγκέλαδος, που όπως στην Θεσ/κη το '78 (ήμουν κι εγώ εκεί...) προέκυψε μακάβρια εν πολλοίς για τον αστικό σχεδιασμό ως "σεισμός - σωσμός".....

    Αλλά  όπου νάναι φτάνουμε στον πάτο σε όλα, άρα κάτι καλύτερο θα έρθει μετά ......  

     

     

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 8/12/2018 at 12:31 ΠΜ, BAS said:

    Στην περιοχή του Ασπρόπυργου-Μαγούλας  εκεί που περνάει η Α.Ο. και το τρένο και που θα πρέπει να γίνει ο νέος αυτοκινητο-τρενό-δρομος  Ελευσίνα - Θήβα υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις που θα πρέπει σε συνεργασία και με τις αποθήκες του τρένου , να πάνε εκεί όλες οι μεταφορικές , η λαχαναγορά , οι εγκαταστάσεις του τρένου στο Ρούφ .

    ..........

    Ο δρόμος Ελευσίνα -  Θήβα , μια άλλη Αττική Οδός δηλαδή θα μπορούσε να περιέχει και την κατασκευή των εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο - Μαγούλα . Δεν είναι και κάτι το τόσο ακριβό . 

    Προφανώς βγάζοντας τα φορτηγά από την πόλη και πηγαίνοντας τα στον κόμβο Ασπροπύργου-Μαγούλας , απ΄ όπου έχουν πρόσβαση στα τρένα , στον Πειραιά και στην Νότια και Βόρεια Ελλάδα , μειώνεις όλα τα προβλήματα ρύπανσης και κίνησης στον Κηφισό .

     

    Σωστός!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Αναστέλλεται, όπως όλα δείχνουν, για ακόμη έναν χρόνο, ο φόρος υπεραξίας ακινήτων ο οποίος, αν και ψηφίσθηκε το 2013, δεν έχει τεθεί σε ισχύ εξαιτίας αφενός της τεράστιας πτώσης των τιμών στην κτηματαγορά, αφετέρου της πολυπλοκότητας του νόμου. Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή του φόρου υπεραξίας απαιτεί προετοιμασία η οποία δεν έχει γίνει, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μήνυμα στην κυβέρνηση να τον παρατείνει για ακόμα ένα έτος. Μάλιστα αναφέρουν ότι ύστερα από πολλά χρόνια φαίνεται να «ξυπνάει» η κτηματαγορά στην Αθήνα και στις τουριστικές περιοχές, επισημαίνοντας ότι θα ήταν λάθος να εφαρμοσθεί ο φόρος υπεραξίας το 2019.
      Συντελεστής 15%
      Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος υπεραξίας επιβάλλεται με συντελεστή 15% στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και στην τιμή πώλησης κάθε ακινήτου από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά. Επιβαρύνει τον πωλητή, ενώ ο αγοραστής οφείλει φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Ο φόρος είχε ανασταλεί εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του, με αποτέλεσμα στους μήνες που εφαρμόστηκε να ακυρωθούν εκατοντάδες συμβόλαια.
      Σύμφωνα με τον νόμο, εφόσον ο φορολογούμενος έχει διακρατήσει το ακίνητο που πωλεί για περισσότερο από πέντε έτη, η υπεραξία είναι αφορολόγητη μέχρι του ποσού των 25.000 ευρώ. Επίσης όσοι μεταβιβάσουν ακίνητα τα οποία έχουν στην κατοχή τους προ του 1995 απαλλάσσονται από τον σχετικό φόρο.
      Εφόσον προκύπτει φόρος, αυτός παρακρατείται από τον συμβολαιογράφο και αποδίδεται εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την υπογραφή του συμβολαίου, η οποία κατατίθεται αποκλειστικά στην τράπεζα έκδοσης της τραπεζικής επιταγής. Για τον υπολογισμό του φόρου οι τιμές κτήσης και μεταβίβασης είναι αυτές που αναγράφονται στα συμβόλαια, ενώ εάν πρόκειται για ακίνητο το οποίο έχει αποκτηθεί από κληρονομιά, η τιμή κτήσης υπολογίζεται με βάση τον φόρο κληρονομιάς που είχε καταβληθεί (το ίδιο και για τις δωρεές - γονικές παροχές). Σε κάθε άλλη περίπτωση που η τιμή κτήσης δεν μπορεί να προκύψει με βάση δημόσια έγγραφα (όπως π.χ. αυτεπιστασία ή αντιπαροχή), υπολογίζεται με βάση έναν μαθηματικό τύπο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον πληθωρισμό των ετών που έχουν μεσολαβήσει ανάμεσα στην απόκτηση και την πώληση. Για την επιβολή του φόρου, ο φορολογούμενος που μεταβιβάζει ακίνητη περιουσία υποχρεούται, πριν από τη σύνταξη του συμβολαίου, να δηλώνει το σύνολο των στοιχείων που αφορούν τον προσδιορισμό του φόρου υπεραξίας στον συμβολαιογράφο.
      Η δήλωση περιλαμβάνει τα στοιχεία του πωλητή, του συμβολαιογράφου που καταρτίζει τη συμβολαιογραφική πράξη και θα διενεργήσει την παρακράτηση και την απόδοση του φόρου, τα στοιχεία του αγοραστή ή των αγοραστών, τον χρόνο και την αξία κτήσης και μεταβίβασης, το είδος της ακίνητης περιουσίας ή των ιδανικών μεριδίων αυτής ή του εμπράγματου δικαιώματος, τα έτη διακράτησης, τους συντελεστές και τον υπολογισμό του φόρου.
      Στελέχη της αγοράς αλλά και των ιδιοκτητών θεωρούν ότι, εφόσον εφαρμοστεί ο φόρος υπεραξίας, θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στην αγορά που για πολλά χρόνια ήταν«παγωμένη».
      Υπερφορολόγηση
      Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία του προϋπολογισμού που δείχνουν ότι οι φόροι στην περιουσία είναι αυξημένοι κατά 403% σε σχέση με το 2009.
      Οπως προκύπτει από τους προϋπολογισμούς των τελευταίων ετών:
      • Το 2009 καταβλήθηκαν 526 εκατ.
      • Το 2010 εισπράχθηκαν 487 εκατ.
      • Το 2011 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 1,17 δισ.
      • Το 2012 οι εισπράξεις εκτοξεύθηκαν στα 2,75 δισ.
      • Το 2013 εισπράχθηκαν 2,75 δισ.
      • Από το 2014 μέχρι και σήμερα τα έσοδα του Δημοσίου διατηρούνται στα επίπεδα των 2,65 δισ.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Αναστέλλεται, όπως όλα δείχνουν, για ακόμη έναν χρόνο, ο φόρος υπεραξίας ακινήτων ο οποίος, αν και ψηφίσθηκε το 2013, δεν έχει τεθεί σε ισχύ εξαιτίας αφενός της τεράστιας πτώσης των τιμών στην κτηματαγορά, αφετέρου της πολυπλοκότητας του νόμου. Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή του φόρου υπεραξίας απαιτεί προετοιμασία η οποία δεν έχει γίνει, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μήνυμα στην κυβέρνηση να τον παρατείνει για ακόμα ένα έτος. Μάλιστα αναφέρουν ότι ύστερα από πολλά χρόνια φαίνεται να «ξυπνάει» η κτηματαγορά στην Αθήνα και στις τουριστικές περιοχές, επισημαίνοντας ότι θα ήταν λάθος να εφαρμοσθεί ο φόρος υπεραξίας το 2019.
      Συντελεστής 15%
      Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος υπεραξίας επιβάλλεται με συντελεστή 15% στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και στην τιμή πώλησης κάθε ακινήτου από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά. Επιβαρύνει τον πωλητή, ενώ ο αγοραστής οφείλει φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Ο φόρος είχε ανασταλεί εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του, με αποτέλεσμα στους μήνες που εφαρμόστηκε να ακυρωθούν εκατοντάδες συμβόλαια.
      Σύμφωνα με τον νόμο, εφόσον ο φορολογούμενος έχει διακρατήσει το ακίνητο που πωλεί για περισσότερο από πέντε έτη, η υπεραξία είναι αφορολόγητη μέχρι του ποσού των 25.000 ευρώ. Επίσης όσοι μεταβιβάσουν ακίνητα τα οποία έχουν στην κατοχή τους προ του 1995 απαλλάσσονται από τον σχετικό φόρο.
      Εφόσον προκύπτει φόρος, αυτός παρακρατείται από τον συμβολαιογράφο και αποδίδεται εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την υπογραφή του συμβολαίου, η οποία κατατίθεται αποκλειστικά στην τράπεζα έκδοσης της τραπεζικής επιταγής. Για τον υπολογισμό του φόρου οι τιμές κτήσης και μεταβίβασης είναι αυτές που αναγράφονται στα συμβόλαια, ενώ εάν πρόκειται για ακίνητο το οποίο έχει αποκτηθεί από κληρονομιά, η τιμή κτήσης υπολογίζεται με βάση τον φόρο κληρονομιάς που είχε καταβληθεί (το ίδιο και για τις δωρεές - γονικές παροχές). Σε κάθε άλλη περίπτωση που η τιμή κτήσης δεν μπορεί να προκύψει με βάση δημόσια έγγραφα (όπως π.χ. αυτεπιστασία ή αντιπαροχή), υπολογίζεται με βάση έναν μαθηματικό τύπο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον πληθωρισμό των ετών που έχουν μεσολαβήσει ανάμεσα στην απόκτηση και την πώληση. Για την επιβολή του φόρου, ο φορολογούμενος που μεταβιβάζει ακίνητη περιουσία υποχρεούται, πριν από τη σύνταξη του συμβολαίου, να δηλώνει το σύνολο των στοιχείων που αφορούν τον προσδιορισμό του φόρου υπεραξίας στον συμβολαιογράφο.
      Η δήλωση περιλαμβάνει τα στοιχεία του πωλητή, του συμβολαιογράφου που καταρτίζει τη συμβολαιογραφική πράξη και θα διενεργήσει την παρακράτηση και την απόδοση του φόρου, τα στοιχεία του αγοραστή ή των αγοραστών, τον χρόνο και την αξία κτήσης και μεταβίβασης, το είδος της ακίνητης περιουσίας ή των ιδανικών μεριδίων αυτής ή του εμπράγματου δικαιώματος, τα έτη διακράτησης, τους συντελεστές και τον υπολογισμό του φόρου.
      Στελέχη της αγοράς αλλά και των ιδιοκτητών θεωρούν ότι, εφόσον εφαρμοστεί ο φόρος υπεραξίας, θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στην αγορά που για πολλά χρόνια ήταν«παγωμένη».
      Υπερφορολόγηση
      Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία του προϋπολογισμού που δείχνουν ότι οι φόροι στην περιουσία είναι αυξημένοι κατά 403% σε σχέση με το 2009.
      Οπως προκύπτει από τους προϋπολογισμούς των τελευταίων ετών:
      • Το 2009 καταβλήθηκαν 526 εκατ.
      • Το 2010 εισπράχθηκαν 487 εκατ.
      • Το 2011 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 1,17 δισ.
      • Το 2012 οι εισπράξεις εκτοξεύθηκαν στα 2,75 δισ.
      • Το 2013 εισπράχθηκαν 2,75 δισ.
      • Από το 2014 μέχρι και σήμερα τα έσοδα του Δημοσίου διατηρούνται στα επίπεδα των 2,65 δισ.
    • Από Engineer
      Mε τις αυτοδιοικητικές εκλογές της 19ης Μαΐου 2019 να πλησιάζουν, το timing δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για την έναρξη υποβολής αιτήσεων από δήμους όλης της χώρας για την ένταξη στο πρόγραμμα Φιλόδημος Ι. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος του υπουργείου Εσωτερικών, θα διατεθούν 320 εκατ. ευρώ για την ανέγερση ή αποκατάσταση τριών ομάδων δημοτικών κτηρίων, σε όλη τη χώρα, με τη διαδικασία της υποβολής αιτημάτων να ολοκληρώνεται στις 29 Μαρτίου 2019. Εάν τα αποτελέσματα ανακοινωθούν λίγο πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, όσοι Δήμοι επιλεγούν θα έχουν μίας πρώτης τάξης ευκαιρία να εμφανίσουν έργα ή έστω… μακέτες. Τι προβλέπει όμως, ο Φιλόδημος Ι;
      Tρεις ομάδες
      Tο πρόγραμμα αφορά τρεις ομάδες ακινήτων. Η πρώτη, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, αφορά την ανακατασκευή, στατική ενίσχυση, αποκατάσταση, ανακαίνιση και αναστύλωση δημοτικών κτιρίων, αρχιτεκτονικής αξίας και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
      Oπως επισημαίνεται στην πρόσκληση, η δράση αυτή αφορά αποκλειστικά πράξεις οι οποίες έχουν υποβληθεί και αξιολογηθεί θετικά, αλλά δεν έχουν ενταχθεί για διαχειριστικούς λόγους, στο πλαίσιο της πρόσκλησης 1474/28.4.2016 με τίτλο "Παρεμβάσεις αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού για την αξιοποίηση του δημόσιου τουριστικού κεφαλαίου" του ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ Δράση 14.6IV.33.33.2.
      H εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει και την επανάχρηση ανενεργών εμβληματικών δημοτικών κτιρίων (πολιτιστικά κέντρα, αποθήκες, στεγασμένες στοές, δημοτικά λουτρά, δημοτικά σφαγεία, κολυμβητήρια, κτήρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας) άνω των 100 τ.μ. που βρίσκονται εντός οικισμού.
      H δεύτερη ομάδα, προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή – ανέγερση δημαρχείων ή επέκταση των υφισταμένων. Η τεκμηρίωση ανάγκης της ανέγερσης νέων / επέκτασης δημαρχείων πρέπει να αποδεικνύεται από χρηματοοικονομική ανάλυση / μελέτη σκοπιμότητας από την οποία να προκύπτει η οικονομική ωφέλεια του Δήμου από την υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης με βάση τα στοιχεία του εγκεκριμένου Οργανισμού (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) και της υφιστάμενης στελέχωσης του Δήμου.
      H τρίτη ομάδα, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή ή επέκταση σχολικών κτιρίων προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσια, γενικά λύκεια (ΓΕΛ), επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ)) και ειδικών σχολείων.
      Eπιλέξιμοι για χρηματοδότηση είναι Δήμοι με διαπιστωμένη ανάγκη κτιριακών σχολικών υποδομών (είτε λόγω έλλειψης είτε λόγω χρήσης μισθωμένων ακινήτων, που να αποδεικνύεται με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία, σε συμφωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.
      Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται έως την 31η Δεκεμβρίου 2022 με δυνατότητα παράτασης, ενώ κάθε Δήμος έχει δικαίωμα να υποβάλει συνολικά - έως δύο αιτήσεις χρηματοδότησης, που δεν θα αφορούν στην ίδια ομάδα.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Mε τις αυτοδιοικητικές εκλογές της 19ης Μαΐου 2019 να πλησιάζουν, το timing δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για την έναρξη υποβολής αιτήσεων από δήμους όλης της χώρας για την ένταξη στο πρόγραμμα Φιλόδημος Ι. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος του υπουργείου Εσωτερικών, θα διατεθούν 320 εκατ. ευρώ για την ανέγερση ή αποκατάσταση τριών ομάδων δημοτικών κτηρίων, σε όλη τη χώρα, με τη διαδικασία της υποβολής αιτημάτων να ολοκληρώνεται στις 29 Μαρτίου 2019. Εάν τα αποτελέσματα ανακοινωθούν λίγο πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, όσοι Δήμοι επιλεγούν θα έχουν μίας πρώτης τάξης ευκαιρία να εμφανίσουν έργα ή έστω… μακέτες. Τι προβλέπει όμως, ο Φιλόδημος Ι;
      Tρεις ομάδες
      Tο πρόγραμμα αφορά τρεις ομάδες ακινήτων. Η πρώτη, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, αφορά την ανακατασκευή, στατική ενίσχυση, αποκατάσταση, ανακαίνιση και αναστύλωση δημοτικών κτιρίων, αρχιτεκτονικής αξίας και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
      Oπως επισημαίνεται στην πρόσκληση, η δράση αυτή αφορά αποκλειστικά πράξεις οι οποίες έχουν υποβληθεί και αξιολογηθεί θετικά, αλλά δεν έχουν ενταχθεί για διαχειριστικούς λόγους, στο πλαίσιο της πρόσκλησης 1474/28.4.2016 με τίτλο "Παρεμβάσεις αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού για την αξιοποίηση του δημόσιου τουριστικού κεφαλαίου" του ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ Δράση 14.6IV.33.33.2.
      H εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει και την επανάχρηση ανενεργών εμβληματικών δημοτικών κτιρίων (πολιτιστικά κέντρα, αποθήκες, στεγασμένες στοές, δημοτικά λουτρά, δημοτικά σφαγεία, κολυμβητήρια, κτήρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας) άνω των 100 τ.μ. που βρίσκονται εντός οικισμού.
      H δεύτερη ομάδα, προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή – ανέγερση δημαρχείων ή επέκταση των υφισταμένων. Η τεκμηρίωση ανάγκης της ανέγερσης νέων / επέκτασης δημαρχείων πρέπει να αποδεικνύεται από χρηματοοικονομική ανάλυση / μελέτη σκοπιμότητας από την οποία να προκύπτει η οικονομική ωφέλεια του Δήμου από την υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης με βάση τα στοιχεία του εγκεκριμένου Οργανισμού (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) και της υφιστάμενης στελέχωσης του Δήμου.
      H τρίτη ομάδα, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή ή επέκταση σχολικών κτιρίων προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσια, γενικά λύκεια (ΓΕΛ), επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ)) και ειδικών σχολείων.
      Eπιλέξιμοι για χρηματοδότηση είναι Δήμοι με διαπιστωμένη ανάγκη κτιριακών σχολικών υποδομών (είτε λόγω έλλειψης είτε λόγω χρήσης μισθωμένων ακινήτων, που να αποδεικνύεται με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία, σε συμφωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.
      Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται έως την 31η Δεκεμβρίου 2022 με δυνατότητα παράτασης, ενώ κάθε Δήμος έχει δικαίωμα να υποβάλει συνολικά - έως δύο αιτήσεις χρηματοδότησης, που δεν θα αφορούν στην ίδια ομάδα.
    • Από Engineer
      Εννέα παλιά κτίρια αποκτούν νέα χρήση για την πόλη και τους πολίτες μετά από την ένταξή τους στην πράξη «Δημιουργική επανάχρηση δημοτικής ακίνητης περιουσίας».
      Με νέα απόφαση που αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική σελίδα για το ΕΣΠΑ γνωστοποιήθηκε ότι εντάχθηκαν 9 νέες πράξεις στη δράση «Δημιουργική Επανάχρηση Δημοτικής Ακίνητης Περιουσίας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, 2014-2020». Υπενθυμίζεται ότι η δράση απευθύνεται στους ΟΤΑ Α βαθμού και στοχεύει στην ανάδειξη των δημοτικών κτιρίων μέσω της λειτουργίας τους ως εστιών τουριστικής, πολιτιστικής, αλλά και επιχειρηματικής δραστηριότητας. 
      Με την κατάλληλη διαμόρφωση των κτιρίων εσωτερικά και εξωτερικά και την εφαρμογή της νέας τους χρήσης, επιτυγχάνεται η επανάχρησή τους και η λειτουργική επανένταξή τους στον ιστό της πόλης, συμβάλλοντας άμεσα και έμμεσα στην οικονομική και κοινωνική αναζωογόνηση των αστικών περιοχών.
      Σύμφωνα με τις αναρτημένες αποφάσεις τα έργα είναι:
      - «Επανάχρηση δημοτικού κτιρίου πρώην αρρεναγωγείου - παρθεναγωγείου για πολυχώρο παροχής γνώσεων και πολιτισμού». Το πρώην Αρρεναγωγείο - Παρθεναγωγείο Δελβινακίου (σύνορα Ελλάδας- Αλβανίας) είναι κτισμένο το 1875 με κάτοψη σε σχήμα "Ε", η οποία συμβόλιζε τη λέξη "Ελευθερία" και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια - δείγμα Ηπειρώτικης Αρχιτεκτονικής. Το κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο με την υπ αριθμόν ΥΑ ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/4693/59371/26-11-1997 - ΦΕΚ 1108/Β/15-12-1997 υπουργική απόφαση. Το κτίριο του αρρεναγωγείου-παρθεναγωγείου, χαρακτηρίζεται από την επιβλητικότητα του και την "αυστηρή" συμμετρία του, τόσο ως προς την κάτοψη όσο κι ως προς την όψη του. Το έργο περιλαμβάνει την δανειστική Βιβλιοθήκη, χώρους διαλέξεων, σεμιναρίων και εκπαίδευσης, εκθεσιακούς χώρους λαϊκού πολιτισμού και παραδοσιακής υφαντικής, χώρο γραφείων πολιτιστικών συλλόγων, χώρο λειτουργίας εκδηλώσεων ΚΑΠΗ, στέγαση Γραφείου Διακρατικών Σχέσεων με την Αλβανία κ.α.
      - «Επανάχρηση βασικών κτιρίων της πρώην Χαρτοποίιας Αιγαίου». Το έργο περιλαμβάνει την αποκατάσταση-ανάδειξη και επανάχρηση της βασικής ενότητας κτιρίων της Χαρτοποιίας Αιγίου, που αποτελούν χαρακτηριστικά βιομηχανικά κτίρια εμβληματικής σημασίας για την φυσιογνωμία και την ιστορία της πόλης.
      - «Δημιουργική επανάχρηση κτηρίου στρατωνισμού του Μητροπολιτικού Πάρκου (πρώην στρατοπέδου) Παύλου Μελά». Θα γίνει αποκατάσταση και λειτουργική επανάχρηση διατηρητέου κτιρίου που βρίσκεται εντός του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, στον δήμο της Θεσσαλονίκης. Εντός του μητροπολιτικού πάρκου θα παραδοθεί κτίριο αποκατεστημένο και λειτουργικό συνολικής εκτάσεως επέμβασης 3353.14 τμ και θα παραδοθεί και ο απαραίτητος εξοπλισμός χώρων πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
      - «Ενεργειακή αναβάθμιση και επανάχρηση του παλαιού Δημοτικού σχολείου Πεθελινού του Δήμου Εμμανουήλ Παππά». Η πράξη αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση και επανάχρηση του παλαιού δημοτικού σχολείου Πεθελινού του δήμου Εμμανουήλ Παππά από σχολείο σε αίθουσα αθλητικών δραστηριοτήτων και αναψυκτήριο.
      - «Δημιουργική επανάχρηση του δημοτικού σχολείου Χρυσοχώραφων». Η πρόταση αφορά τη δημιουργική επανάχρηση κτισμάτων στον οικισμό Χρυσοχώραφα του δήμου Ηράκλειας Σερρών, της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η επανάχρηση των κτισμάτων για όλους του πολίτες, θα συμβάλει στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της περιοχής.
      - «Ανάπλαση του κτιρίου των αποθηκών ΑΣΟ και την μετατροπή τους σε βιοκλιματικό πολιτιστικό κέντρο πολλαπλών χρήσεων και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου» του δήμου Δυτικής Αχαΐας. Αξιοποιείται πάνω από το 80% της επιφάνειας του κτιρίου για πολιτιστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες που θα παρέχει ο δήμος χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα στους πολίτες, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της επιφάνειας του κτιρίου αξιοποιείται για οικονομικές δραστηριότητες (εστίασης-αναψυχής) οι οποίες είναι βοηθητικές και συνυφασμένες με την κύρια χρήση. Οι οικονομικές δραστηριότητες θα ασκηθούν αποκλειστικά από ιδιώτη μέσω εκμίσθωσης που θα προκύψει μετά από διαγωνιστική διαδικασία.
      - «Κέντρο Εκπαίδευσης Παιδιού και Παιχνιδιού Δήμου Πυλαίας-Χαρτιάτη». Αντικείμενο του έργου είναι η ανάπλαση και αξιοποίηση κτιρίου που στέγαζε το διαπολιτισμικό σχολείο του Δήμου Πυλαίας για τη στέγαση χώρων έκθεσης και διδασκαλίας του Κέντρου Εκπαίδευσης Παιδιών και Παιχνιδιού.
      - «Σχέδιο δράσης βιοκλιματικής αποκατάστασης κτιρίου Μπασουράκου. Πολυχώρος Σκάλας Λακωνίας». H πράξη αφορά στην βιοκλιματική αποκατάσταση του κτιρίου «Μπασουράκου» που βρίσκεται εντός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως Σκάλας και την μετατροπή του σε πολυχώρο για την βελτίωση της ποιότητας ζωής στην περιοχή (ανάπτυξη κοινωνικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, καθώς και δράσεων προβολής και προώθησης).
      - «Επανάχρηση κτιρίου (Μύλος Δεσκάτης) και μετατροπή του σε Κέντρο Πολιτισμού και Λαογραφίας». Η πράξη έχει ως αντικείμενο την επανάχρηση του Μύλου Δεσκάτης και τη μετατροπή του σε Κέντρο Πολιτισμού και Λαογραφίας, μέσα από παρεμβάσεις οι οποίες θα λαμβάνουν αφενός υπόψη την ιστορία, τα χαρακτηριστικά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία και το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται το συγκεκριμένο κτίριο και αφετέρου θα διασφαλίζουν την βιώσιμη ανάπτυξη του τηρώντας αυστηρά τους όρους περιβαλλοντικής ευαισθησίας και προστασίας.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.