Jump to content
  • Novatron
  • KF

    Κάλεσμα μηχανικών για δωρεάν παροχή μελετών στις πυρόπληκτες περιοχές

    Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει:

    Quote

     

    Αξιότιμοι Συνάδελφοι,

    Εκτιμώντας την πάγια στάση κοινωνικής ευθύνης του Τεχνικού Κόσμου των Μηχανικών στις φυσικές καταστροφές και στις δύσκολες στιγμές της χώρας και των πολιτών και την αλληλεγγύη που επιδεικνύουν πάντα στους πληγέντες συμπολίτες μας, σας καλώ να συνδράμετε στην αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, με τις γνώσεις και την εμπειρία σας, εκπονώντας τις μελέτες επισκευής ή ανακατασκευής για την αποκατάσταση των πληγέντων κτηρίων των πυρόπληκτων περιοχών της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής.

    Η συμμετοχή σε αυτήν τη διαδικασία αλληλεγγύης θα συνεπάγεται την απαλλαγή από οποιαδήποτε κράτηση ή φόρο που αφορά την αδειοδότηση του κτιρίου που θα εκπονηθεί η μελέτη.

    Η επίβλεψη των επισκευών και των αποκαταστάσεων των κτιρίων δεν είναι υποχρεωτική, για όσους συνδράμουν στην εκπόνηση των μελετών και θα γίνει μόνο από τους Συναδέλφους Μηχανικούς που επιθυμούν.

    Θα δοθεί προτεραιότητα στις άδειες κτιρίων που οι ιδιοκτήτες τους διαμένουν στα πληγέντα κτίρια, είναι η πρώτη κατοικία τους, έχουν χαμηλό εισόδημα και έχουν ανήλικα παιδιά.

    Παρακαλώ για την ανταπόκρισή και τη συνδρομή όλων των Συναδέλφων και των Φορέων των Μηχανικών που έχουν ήδη εκφράσει τη διάθεση για τη συνδρομή τους, όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και οι επιστημονικοί σύλλογοι των Μηχανικών, ώστε ο αγώνας ανοικοδόμησης να είναι όσο το δυνατό πιο ανώδυνος και πιο σύντομος για τους πληγέντες συμπολίτες μας.

    Σας ευχαριστώ,

    Με εκτίμηση

    Ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών

    Χρήστος Σπίρτζης

    Η εκδήλωση ενδιαφέροντος αφορά ΙΔΙΩΤΕΣ Μηχανικούς και Μηχανικούς ΔΗΜΟΣΙΟΥ με σκοπό 
    την ΔΩΡΕΑΝ εκπόνηση Μελετών στις πληγείσες περιοχές της Περιφέρειας Αττικής από την πυρκαγιά στις 23 και 24 Ιουλίου 2018, σύμφωνα με τα άρθρα 18 και 19 της από 26.7.2018 ΠΝΠ
    Οι μελέτες αφορούν σε επισκευή πυροπλήκτων κτηρίων, διαμορφώσεις περιβάλλοντος χώρου, ή και ανεγέρσεις κτηρίων.

    Επικοινωνία
    210 8704732, 210 8704709, 210 8704730
    Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεως Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδας
    Ι.Κόνιαρη 43
    11471 Αθήνα

     

    Δείτε αναλυτικά και δηλώστε συμμετοχή εδώ: https://mimed.ggde.gr/mixanikoi/


    Sign in to follow this  

    Sign in to follow this  

    User Feedback


    Ο Χρηστάρας ο Σπίρτζης δωρεάν υπουργεύει;

    Να βάλει το κράτος το χέρι στη τσέπη και πληρώσει όσους Μηχανικούς επιθυμούν να συνδράμουν για να βοηθήσουν αυτούς τους ανθρώπους.

    Η ακόμα, να καλύψει τις εισφορές όσων επιθυμούν να συνδράμουν για XX μήνες. Να κάνει ΚΑΤΙ.  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτά που λες συνάδελφε, να πληρώσει συμβολικά τις εισφορές μηχανικών που δέχονται να συνεισφέρουν αμισθί, είναι πρακτικές που συνηθίζονται σε σοβαρές κοινωνίες. πώς σου ήρθαν και τα αναφέρεις εδώ? εδώ εξακολουθεί το "έλα μωρέ" και το "ξέρεις ποιος είμαι γώ".

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    και μην ξεχναμε. Ερχονται σεισμοι -πλημμυρες -κατολισθησεις και οτι αλλο.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    JTB

    Posted (edited)

    Αρκετές σκέψεις μου έρχονται στο μυαλό με τις βλακείες που βαφτίζουν ευαισθητοποίηση του κλάδου... 
    Θα ήθελα τα σχόλιά σας...

    1. Δηλαδή μετά το Μάτι, θα κάνουμε πάλι ένα Μάτι με τη σύμπραξη - και μάλιστα δωρεάν - των ιδιωτών Μηχανικών;
    2. Υπάρχει κάποια διαδικασία επιλογής των κτιρίων... και ποιά είναι αυτή, ώστε να γνωρίζουμε ή να μας πούνε αν πρέπει να ξανασηκωθεί κτίριο εκεί ή όχι; 
    3. Υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής ώστε να είναι σε θέση ο μηχανικός και πρωτίστως ο ιδιοκτήτης να γνωρίζει  το μέλλον της κατασκευής; Δεν αναφέρεται πουθενά κάποια εργασία που θα προηγηθεί των επισκευών και ανεγέρσεων.


    4. Ποιός κατηγοριοποίησε αυτή τη ζημιά ως σοβαρότερη της Μάνδρας; Γιατί εκεί δεν υπήρξε παρόμοια πρόταση; Από πλευράς φυσικής καταστροφής είναι σαφώς συγκρίσιμες! Το μόνο "ευαίσθητο" σημείο στο Μάτι ήταν οι νεκροί που θρηνήσαμε και βέβαια αυτό είναι πάντα ένα καλό χαρτί και ευκαιρία να χτίσουμε πολιτική επάνω του.

    5. Οι μηχανικοί του δημοσίου θα ασχοληθούν στον ελεύθερο χρόνο τους; Θα τρελλαθούμε εντελώς; Δηλαδή πότε θα πηγαίνουν, τα βραδια; Επίσης, γιατί δεν συστήνονται κλιμάκια από μηχανικούς του Δημοσίου που έτσι κι αλλιώς πληρώνονται από το κράτος οπότε να ισχυριστεί κι αυτό ότι κάτι έκανε...και με συμβολική αποζημίωση να πάρουν και κάποιους ιδιώτες...

    Τέλος, να πώ ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΩΡΕΑΝ... Αν δεν κερδίζεις, ζημιώνεσαι... Για παράδειγμα, εγώ μένω Πειραιά, στο Μάτι πώς θα πάω, με ποδήλατο; Ακόμη και στην έσχατη περίπτωση του να έχω χρόνο ή να μου έχουν κάτσει αρκετές δουλειές και να μή θέλω άλλα λεφτά, τί πιο φυσιολογικό από το να σκεφτώ ΜΗ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΕΣΤΩ ΜΗ ΜΟΥ ΠΑΡΕΙΣ ΚΙΟΛΑΣ! (Υποστηρίζω την άποψη περί μή καταβολής εισφορών ή φόρου)

     

    Edited by JTB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    (37,7 εκατ. €+4,7 εκτ.€) = 42,4 εκατ. € !!

    έχουν συγκεντρωθεί για τους πυρόπληκτους,  ενώ ΔΕΝ έχει εκταμιευτεί απ΄αυτά ούτε 1€ κατά την επίσημη μαρτυρία του κ. Βούτση . 

    https://www.in.gr/2018/11/16/greece/oute-ena-eyro-stous-pyropliktous-apo-mati-kai-kineta/

    Ο δε πρωθυπουργός είπε σε πυρόπληκτη στο Μάτι:

     «και να έπαιρνες τα 2.000 ευρώ, θα τα σπατάλαγες"

    αντίστοιχα λοιπόν κατά  Σπίρτζειον εφαρμογή :

    "Τι θέτε λοιπόν Κοι Μηχανικοί αμοιβές και έξοδα κίνησης και ασφαλιστική κάλυψη να σας δίναμε, αφού και να τα παίρνατε θα τα σπαταλάγατε ....!!!!"

    Η χειρότερη σπατάλη όμως που έγινε ποτέ,.......

    ήταν η σπατάλη των ψήφων που πήρατε για να βγείτε ...!!!

    Edited by Anton_civeng

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με την εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα.
      Συγκεκριμένα, με το νέο ΦΕΚ, ο Υπουργός υπέγραψε:
      1. Την έγκριση του παραρτήματος που περιλαμβάνει κείμενα και πίνακες τα οποία αφορούν
      1) ελάχιστα παραδοτέα μελετών οδικών έργων, 
      2) ελάχιστα παραδοτέα μελετών υδραυλικών έργων, 
      3) ελάχιστα παραδοτέα μελετών λιμενικών έργων, 
      4) ελάχιστα παραδοτέα μελετών κτιριακών έργων
      και τα οποία συντάχθηκαν από τις προς τούτο συσταθείσες Ομάδες Εργασίας κατ' εφαρμογή των οριζόμενων στο άρθρο 196, παραγρ. 2 του ν. 4412/2016 και αναφέρονται στην «Εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα».
      2. Η παρούσα εφαρμόζεται στις δημόσιες συμβάσεις εκπόνησης μελετών, των οποίων η διαδικασία σύναψης σύμβασης εκκινεί δύο (2) μήνες μετά τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
      3. Η παρούσα εφαρμόζεται στις δημόσιες συμβάσεις έργου με αξιολόγηση μελέτης (άρθρο 50 παρ. 1 του ν. 4412/2016), των οποίων η διαδικασία σύναψης σύμβασης εκκινεί αμέσως μετά τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
      Κατεβάστε το νέο ΦΕΚ με την απόφαση και το πλήρες κείμενο του σχετικού παραρτήματος, από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ.
      Αριθμ. ΔΝΣβ/1732/ΦΝ 466 ΦΕΚ 1047/Β'/29.03.2019 Εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα:
      ΦΕΚ 1047 Β' 29.03.2019.pdf

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με την εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα.
      Συγκεκριμένα, με το νέο ΦΕΚ, ο Υπουργός υπέγραψε:
      1. Την έγκριση του παραρτήματος που περιλαμβάνει κείμενα και πίνακες τα οποία αφορούν
      1) ελάχιστα παραδοτέα μελετών οδικών έργων, 
      2) ελάχιστα παραδοτέα μελετών υδραυλικών έργων, 
      3) ελάχιστα παραδοτέα μελετών λιμενικών έργων, 
      4) ελάχιστα παραδοτέα μελετών κτιριακών έργων
      και τα οποία συντάχθηκαν από τις προς τούτο συσταθείσες Ομάδες Εργασίας κατ' εφαρμογή των οριζόμενων στο άρθρο 196, παραγρ. 2 του ν. 4412/2016 και αναφέρονται στην «Εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα».
      2. Η παρούσα εφαρμόζεται στις δημόσιες συμβάσεις εκπόνησης μελετών, των οποίων η διαδικασία σύναψης σύμβασης εκκινεί δύο (2) μήνες μετά τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
      3. Η παρούσα εφαρμόζεται στις δημόσιες συμβάσεις έργου με αξιολόγηση μελέτης (άρθρο 50 παρ. 1 του ν. 4412/2016), των οποίων η διαδικασία σύναψης σύμβασης εκκινεί αμέσως μετά τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
      Κατεβάστε το νέο ΦΕΚ με την απόφαση και το πλήρες κείμενο του σχετικού παραρτήματος, από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ.
      Αριθμ. ΔΝΣβ/1732/ΦΝ 466 ΦΕΚ 1047/Β'/29.03.2019 Εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα:
      ΦΕΚ 1047 Β' 29.03.2019.pdf
    • By Tree59
      Διατάξεις περί ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εν όψει της υποχρεωτικής προσαρμογής αρκετών κατηγοριών υφισταμένων κτιρίων μέχρι το 2020 (άρθρο 26 παρ. 4 ΝΟΚ). Το υλικό παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΕλΕΜ
    • By Engineer
      Το πόρισμα της ανεξάρτητης επιτροπής που συστάθηκε με απόφαση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα μετά την πολύνεκρη πυρκαγιά στο Μάτι για την ανάλυση των αιτίων και τη διερεύνηση των προοπτικών διαχείρισης των μελλοντικών πυρκαγιών δασών και υπαίθρου στην Ελλάδα, παρέλαβε και έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.
      Στη μακροσκελή έκθεση των 150 και πλέον σελίδων, η εξαμελής επιστημονική επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ και διευθυντή του Παγκόσμιου Κέντρου Παρακολούθησης Πυρκαγιών, καθηγητή δρ. Γιόχαν Γκέοργκ Γολντάμερ (dr. Johann Georg Goldammer), αποτυπώνει λεπτομερώς την υφιστάμενη κατάσταση σε ό,τι αφορά την πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα, καταγράφει τα μελανά σημεία του διαχειριστικού μηχανισμού και καταθέτει ολοκληρωμένη πρόταση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φυσικού φαινομένου στο μέλλον.
      Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρονται στο αλαλούμ που επικρατεί στον κρατικό μηχανισμό, αλλά κια στις μεγάλες ελλείψεις που παρατηρούνται στην πυροπροστασία. Μάλιστα όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν περισσότεροι από 45 συναρμόδιοι φορείς, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιος κεντρικός συντονισμός. 
      «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι καταθέτετε τις προτάσεις και τις απόψεις σας για ένα θέμα όπως η Πολιτική Προστασία, που δεν είναι μόνο της Ελλάδας ή της Ευρώπης, αλλά και διεθνές και σχετίζεται παράλληλα με κρίσιμα θέματα που άπτονται των επικίνδυνων κλιματικών αλλαγών» τόνισε ο κ. Βούτσης παραλαμβάνοντας το πόρισμα από τον Γερμανό καθηγητή και προανήγγειλε ότι θα μελετηθεί από τους προέδρους και τα μέλη των αρμόδιων κοινοβουλευτικών Επιτροπών. Ακολούθως, τα μέλη της ανεξάρτητης επιτροπής θα προσκληθούν σε ακροάσεις με τη συμμετοχή και άλλων αρμόδιων φορέων, έτσι ώστε να προκύψει κοινή αντίληψη για τη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για την Πολιτική Προστασία.
      Από την πλευρά του, ο κ. Γκολντάμερ υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ότι στο πόρισμα περιλαμβάνονται οι προτάσεις της επιτροπής για τις επείγουσες δράσεις που πρέπει να αναλάβει η ελληνική πολιτεία, προκειμένου να ενισχύσει τον ευαίσθητο τομέα της Πολιτικής Προστασίας.
      Αναποτελεσματική οργάνωση
      Στη μακροσκελή έκθεση σημειώνεται ότι οι πυρκαγιές δασών και υπαίθρου αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του φυσικού, πολιτισμικού και περιαστικού-βιομηχανικού τοπίου στην Ελλάδα και ότι το πρόβλημα επιδεινώνεται λόγω των κοινωνικοοικονομικών (χρήσεων γης, δημογραφικών) και κλιματολογικών αλλαγών, της έλλειψης μη κατάλληλων θεσμικών μέτρων, του ανεπαρκούς και παλαιωμένου εξοπλισμού και της αναποτελεσματικής οργάνωσης, των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, αλλά και του συνδυασμού των αλληλεπιδράσεων όλων των παραπάνω παραγόντων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι υπάρχει αύξηση του αριθμού των δασικών πυρκαγιών και των καμένων δασικών εκτάσεων στη χώρα από τη δεκαετία του '80 και μετά, φθάνοντας μάλιστα τα 2.700.000 καμένα στρέμματα κατά τη δραματική χρονιά του 2007 -περίπου πενταπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων σαράντα ετών. Επίσης, από τα στατιστικά στοιχεία, που παρουσιάζονται στην έκθεση, προκύπτει ότι 75% των καμένων εκτάσεων είναι από πυρκαγιές που ξεπερνούν τα 10.000 στρέμματα και αντιστοιχούν σε 4% του συνόλου των πυρκαγιών, δείχνοντας ότι υπάρχει σαφώς ένα πρόβλημα μεγάλων δασικών πυρκαγιών.
      Όσον αφορά τους λόγους για την επιδείνωση του προβλήματος, σημαντικό ρόλο παίζει η αύξηση της ποσότητας της καύσιμης ύλης, εξαιτίας της εγκατάλειψης της υπαίθρου και της ελλιπούς διαχείρισης των δασών λόγω περιορισμού των διαθέσιμων κονδυλίων, αλλά και η άνευ σχεδιασμού, οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη πολλών περιοχών. Επιπλέον, παρατηρείται αύξηση του κινδύνου εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιών στις παρυφές των αστικών περιοχών, των οικισμών της υπαίθρου, των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και των τουριστικών περιοχών. Τα περιστατικά της τελευταίας δεκαετίας και ιδιαιτέρως η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018, καταδεικνύουν ότι η ανθρώπινη ασφάλεια και υγεία, ιδιωτικά και δημόσια αγαθά, καθώς και κρίσιμες υποδομές, βρίσκονται υπό την απειλή τέτοιων καταστροφικών πυρκαγιών.
      Έλλειψη ενιαίου σχεδιασμού
      Όπως τονίζεται στο πόρισμα, οι αδυναμίες στο κομμάτι της αποτελεσματικής πρόληψης, μπορούν να αποδοθούν, μεταξύ άλλων, «στην έλλειψη ενιαίου και κοινού σχεδιασμού αντιπυρικής προστασίας, στην απουσία εγκεκριμένων και τεκμηριωμένων τοπικών αντιπυρικών σχεδίων, στη δυσκολία να υιοθετηθεί η χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και επιστημονικών μεθόδων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, στην άναρχη και απρογραμμάτιστη δόμηση δασικών εκτάσεων και τη δημιουργία ζωνών μείξης δασών οικισμών γύρω από μεγάλα αστικά και τουριστικά κέντρα. Επίσης, στην περιστασιακή ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολιτών και την αναποτελεσματική οργάνωση του εθελοντισμού, αλλά και στη μεγάλη δυσαρμονία των κονδυλίων που διατίθενται για την πρόληψη σε σχέση με τα πολλαπλάσια κονδύλια που δαπανώνται για την καταστολή των πυρκαγιών».
      Για το θέμα της καταστολής, το πόρισμα της επιτροπής επισημαίνει ότι «τα αυξανόμενα κονδύλια της τελευταίας εικοσαετίας δεν οδήγησαν σε αντίστοιχη αύξηση στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του μηχανισμού», ενώ «τα επί μέρους προβλήματα αφορούν τόσο τις δυνάμεις και τα μέσα (επίγεια, εναέρια), όσο και τον τρόπο συνεργασίας των φορέων μεταξύ τους».
      Γενικότερα, η πεποίθηση που σχηματίσθηκε από τη μελέτη της νομοθεσίας, τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν ειδικοί εμπειρογνώμονες και οι εμπλεκόμενοι φορείς, αλλά και από τις δια ζώσης επαφές με εκπροσώπους των φορέων αυτών, είναι ότι θεσμικό πλαίσιο και η εφαρμογή στην πράξη της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου στην Ελλάδα, αποτελούν τους κύριους λόγους για αναποτελεσματική διακυβέρνηση σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος.
      Νομικά κενά
      Η επιτροπή στιγματίζει την πληθώρα των φορέων που εμπλέκονται στο έργο της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Είναι ενδεικτικό ότι στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν 45 συναρμόδιοι φορείς που πρέπει να συντονιστούν σε ένα κοινό πλαίσιο. Ο συντονισμός της πρόληψης θα έπρεπε να ασκείται σύμφωνα με το Ν.2612/1998 από τη Δασική Υπηρεσία, κάτι το οποίο λόγω νομικού κενού (μη ενεργοποίηση του άρθρου 100 του Ν.4249/2014) δεν γίνεται. Για την καταστολή των πυρκαγιών πρέπει να συνεργαστούν 17 φορείς, που ανήκουν σε 6 υπουργεία, προκειμένου να ασκήσουν 11 διαφορετικές αρμοδιότητες».
      Οι προτάσεις της επιτροπής
      Η επιτροπή προτείνει την αντιμετώπιση των πυρκαγιών από την πολιτεία «ενιαία, μέσα από ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλαίσιο διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου, και όχι με μεμονωμένες και ασύνδετες υπηρεσίες και δράσεις πρόληψης ή καταστολής. Ο συνολικός και ενιαίος σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά την πρόληψη και καταστολή των πυρκαγιών, καθώς και την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων σε μία λυσιτελή διαδικασία με σκοπό την ενίσχυση της ανθεκτικότητας όλων των παραγόντων που πρέπει να προστατευτούν (κοινωνία, οικονομία, περιβάλλον). Είναι ανάγκη να αξιοποιούνται οι νομοθετικές προβλέψεις, με την ενσωμάτωσή τους στον επιχειρησιακό σχεδιασμό στο πλαίσιο ενός ενιαίου εθνικού σχεδίου προστασίας και ασφάλειας από τις πυρκαγιές δασών και υπαίθρου. Η αντιμετώπιση όλων των παραπάνω ζητημάτων θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ενός επιστημονικού, συμβουλευτικού και συντονιστικού οργανισμού για τη συστηματική οργάνωση της διαχείρισης των Πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου (ΟΔΙΠΥ) σε εθνικό επίπεδο. Ο οργανισμός αυτός θα πρέπει να λειτουργεί επιτελικά και συνεργατικά με τους άλλους αρμόδιους φορείς έχοντας ρόλο συμβουλευτικό, συντονιστικό και επιτελικό σε θέματα διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα και την αποστολή να σχεδιάζει, να παρακολουθεί και να δίνει ρυθμό στο επιχειρησιακό έργο της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου».
      Οι επιστήμονες της έκθεσης καθιστούν σαφές ότι «χωρίς έναν τέτοιο μηχανισμό δεν θα είναι δυνατό να επιτευχθεί, ούτε η συνεχής και ουσιαστική προσπάθεια για την πρόληψη, ούτε το απαραίτητο κλίμα και πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς».
      Όπως τονίζεται στο πόρισμα, η λειτουργία του ΟΔΙΠΥ θα πρέπει να διέπεται από διεπιστημονικότητα και καινοτομία, ολιστική, ολοκληρωμένη προσέγγιση, συνοχή, συνεκτικότητα και συντονισμό, καθώς η εφαρμογή των δράσεων στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Πυρκαγιών θα πρέπει να συντονίζεται συστηματικά και αποτελεσματικά.
      Δείτε ολόκληρο το πόρισμα σε μορφή pdf: https://www.newsbomb.gr/media/com_news/attachments/27/porisma_mati.pdf

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.