Jump to content
  • Novatron
  • *panagiotis*
    *panagiotis*

    Και νέα Αρχιτεκτονική από τον Λοβέρδο

    Sign in to follow this  

    Την πολιτική της λειτουργίας νέων σχολών ακολουθεί και ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, παρότι τα ΑΕΙ μαστίζονται από υποχρηματοδότηση -ο προϋπολογισμός τους έχει μειωθεί έως και 80% από το 2009- και έλλειψη διδακτικού και διοικητικού προσωπικού. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να θέσει σε λειτουργία μία νέα Αρχιτεκτονική Σχολή -την έβδομη στη σειρά- στα Ιωάννινα, όπως επίσης και τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Κοζάνη. Οι σχετικές αποφάσεις δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 23 Ιουλίου, προκαλώντας τις αντιδράσεις πανεπιστημιακών που μιλούν για «αποφάσεις που υπηρετούν λαϊκίστικες, πελατειακές λογικές εκ μέρους της κυβέρνησης». «Δρομολογήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία», ανέφεραν χθες στην «Κ» συνεργάτες του κ. Λοβέρδου, επιρρίπτοντας την ευθύνη στον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.

     

    Ειδικότερα, η Αρχιτεκτονική Ιωαννίνων έχει ιδρυθεί στο ομώνυμο πανεπιστήμιο από το 2009 (με το Προεδρικό Διάταγμα 173/2009). Ομως, το υπ. Παιδείας δεν έδωσε τότε έγκριση για την έναρξη της λειτουργίας της, καθώς δεν διέθετε, μεταξύ άλλων, καθηγητικό προσωπικό. Για να ικανοποιηθούν τα κριτήρια που είχε θέσει το υπουργείο ώστε η σχολή να αρχίσει να λειτουργεί από το έτος 2012-2013, στο πανεπιστήμιο προκήρυξαν στις αρχές του 2011 εκλογές για θέσεις των διδασκόντων. Τότε οι υπόλοιπες Αρχιτεκτονικές αντέδρασαν και το θέμα ατόνησε. Το αίτημα επαναδιατυπώθηκε στις αρχές του 2013, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ετσι, την άνοιξη του 2013 το υπ. Παιδείας αποφάσισε να λειτουργήσει από το 2014-2015 Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τελικά ήταν η σειρά της νυν ηγεσίας του υπουργείου να υπογράψει το ΦΕΚ λειτουργίας της από το 2015-2016.

     

    «Εχουμε επανειλημμένα εκφράσει ανησυχία για τη λειτουργία μιας νέας σχολής, τη στιγμή που δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες των υφιστάμενων έξι σχολών. Εμείς ενδεικτικά έχουμε 1.650 προπτυχιακούς, 220 μεταπτυχιακούς, 177 υποψήφιους διδάκτορες, 75 διδάσκοντες που εξυπηρετούνται από 8 διοικητικούς υπαλλήλους», ανέφερε χθες στην «Κ» η κοσμήτορας της Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ κ. Ελένη Μαΐστρου. Και πρόσθεσε: «Λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης, δεν μπορούμε όχι μόνο να ανανεώσουμε το εργαστηριακό υλικό αλλά ούτε και να το συντηρήσουμε. Από την άλλη, δεν έχουμε χρήματα για μαθήματα που απαιτούν εργασία πεδίου εκτός Αθηνών». «Είναι κρίμα σε μία τέτοια εποχή, αντί να κινούμεθα στην κατεύθυνση της συνένωσης δυνάμεων και ισχυροποίησης των σχολών που υπάρχουν, να λειτουργούμε νέες σχολές με πιθανά προβλήματα στελέχωσης και αμφίβολες προοπτικές απορρόφησης των αποφοίτων τους», πρόσθεσε στην «Κ» ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ κ. Δημήτρης Ησαΐας. Ενδεικτικά, η νέα Αρχιτεκτονική θα χρειαστεί 12 διδάσκοντες, ενώ το ίδρυμα έχασε στην πρόσφατη διαθεσιμότητα 48 διοικητικούς υπαλλήλους από τους 288.

     

    Μηνύματα

     

    Τις απορίες για την ανάγκη μιας νέας Αρχιτεκτονικής ενισχύει μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey που ανέφερε για την Ελλάδα ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επάγγελμα των αρχιτεκτόνων: ενώ η κατασκευαστική αγορά από το 2005 έχει μειωθεί 50%, οι απόφοιτοι της αρχιτεκτονικής έχουν αυξηθεί κατά 50%». Τα ίδια μηνύματα στέλνει το ΤΕΕ. Η Ελλάδα με 11.262.000 κατοίκους διαθέτει 110.000 μηχανικούς και άρα ο αριθμός των μηχανικών αντιστοιχεί σχεδόν στο 1% (ακριβές ποσοστό 0,98%), πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 0,48%. Ολα αυτά, ενώ σήμερα ο κ. Λοβέρδος θα συναντηθεί με τα προεδρεία των Συνόδων Πρυτάνεων και Προέδρων ΤΕΙ για το θέμα των μετεγγραφών και για τη μείωση των προϋπολογισμών των ιδρυμάτων.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/777995/article/epikairothta/politikh/antidraseis-gia-th-nea-arxitektonikh-sta-iwannina


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Το ΤΣΜΕΔΕ εχει αναγκη για περισσοτερους πελατες-χρηματοδοτες

    Edited by Paul_Mix
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ποιο ΤΣΜΕΔΕ.....τοπικά ρουσφέτια είναι αυτά....

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ποιο ΤΣΜΕΔΕ.....τοπικά ρουσφέτια είναι αυτά....

     

    Συμφωνω, απλως αναφερω οτι δεν ενδιαφερονται για τους μηχανικους, παρα μονο για να μας εχουν να πληρωνουμε φορους και εισφορες και να κανουμε τους φοροεισπρακτορες

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ο γίγαντας Λοβέρδος διέγνωσε εγκαίρως το κενό που θα υπάρχει σε μηχανικούς μετά από 5 έτη συνεχούς ανάπτυξης που θα ξεκινήσουν από το 2015, και τα επόμενα 30+ που αυτή θα συνεχιστεί, και έδρασε προληπτικώς για να μην φρενάρει (η ανάπτυξη) λόγω έλλειψης μηχανικών. 

     

    Τι δεν καταλαβαίνετε :D

    • Upvote 7

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Προκειται για το κλασικό παράδειγμα Ελληνα πολιτικού της νεότερης Ελλάδας: τελείως άσχετος και ανίκανος για τα πάντα όμως ικανός για την συγκέντρωση ψήφων από μικροεξυπηρετίσεις. Εβαλε την σφραγίδα του στο υπουργείο παιδείας και τώρα θα  κάνει το ίδιο και στο παιδείας. Πραγματικά ουτε ένας δεν ενδιαφέρεται για την υστεροφημία του σαν άνθρωπος? Κανένας δεν ενδιαφέρεται να κάνει σωστή δουλειά, μια δουλειά για την οποία η πολίτες τον εμπιστεύτικαν και τον αμοίβουν πλουσιοπάροχα?

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    οι αρχιτέκτονες (σαν τους συνταξιούχους) δεν πεθαίνουνε κιόλας

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    teris83, όπως λέει και το γνωστό ρητό (εσύ, για τον Λοβέρδο και τους του λόγου του πολιτικούς): "you must be confusing me with someone who gives a shit!"

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    χωρις να θελω να μειωσω τα Ιωαννινα νομιζω πως και στο Δηλεσι

    θα ηταν χρησιμη μια σχολη μηχανολογων

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Με το βραβείο Pritzker για το 2019 γνωστό και ως “Νόμπελ Αρχιτεκτονικής” τιμήθηκε ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας και θεωρητικός Arata Isozaki.
      Η κριτική επιτροπή επέλεξε τον Isozaki καθώς θεωρεί ότι είναι οραματιστής και πως το έργο του δέχεται επιρροές ταυτόχρονα από Ανατολή και Δύση Θεωρείται ο σημαντικότερος μεταπολεμικός αρχιτέκτονας της Ιαπωνίας που άσκησε τις μεγαλύτερες επιρροές σε παγκόσμιο επίπεδο.
      Το πολύπλευρο έργο χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια δημιουργίας με βάση την βαθιά γνώση τόσο της τοπικής όσο και της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής προσέγγισης.
      Ο Isozaki μεγάλωσε όχι μακριά από τη πόλη της Χιροσίμας και τον δίδαξε πως θα μπορούσαν να ξαναχτίσουν τα σπίτια και τις πόλεις. Aποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Τοκιο και αρχικά εργάστηκε δίπλα στο επίσης βραβευμένο με το βραβείο Pritzker Kenzo Tange
      Εννέα χρόνια αργότερα ίδρυσε το δικό του γραφείο και δημιούργησε έργα σε όλο το κόσμο από Ασια Ευρώπη Αμερική Μέση Ανατολή και Αυστραλία Εχει ήδη βραβευτεί με το χρυσό βραβείο της RIBA και τον Λέοντα Τιμής της Μπιεναλε της Βενετίας
      Εργο του στην Ελλάδα είναι το κτίριο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής στην Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με τους Schema 4
      O Isozaki -ο οποίος είναι ο 46ος βραβευμένος αρχιτέκτονας και 8ος Ιάπωνας που κερδίζει το «Νόμπερλ» των αρχιτεκτόνων- δημιούργησε κτίρια πολύ διαφορετικών λειτουργιών, όπως το κολοσσιαίο κλειστό στάδιο Palau Sant Jordi για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992, το Μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης (MOCA) του Λος Άντζελας (1986) και το Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο στο Κατάρ (2011).
      Ο Ιάπωνας θα λάβει το πολυπόθητο βραβείο, το οποίο περιλαμβάνει $100.000 και ένα χάλκινο μετάλλιο, σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο στο παλάτι των Βερσαλλιών.






      View full είδηση
    • By Engineer
      Με το βραβείο Pritzker για το 2019 γνωστό και ως “Νόμπελ Αρχιτεκτονικής” τιμήθηκε ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας και θεωρητικός Arata Isozaki.
      Η κριτική επιτροπή επέλεξε τον Isozaki καθώς θεωρεί ότι είναι οραματιστής και πως το έργο του δέχεται επιρροές ταυτόχρονα από Ανατολή και Δύση Θεωρείται ο σημαντικότερος μεταπολεμικός αρχιτέκτονας της Ιαπωνίας που άσκησε τις μεγαλύτερες επιρροές σε παγκόσμιο επίπεδο.
      Το πολύπλευρο έργο χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια δημιουργίας με βάση την βαθιά γνώση τόσο της τοπικής όσο και της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής προσέγγισης.
      Ο Isozaki μεγάλωσε όχι μακριά από τη πόλη της Χιροσίμας και τον δίδαξε πως θα μπορούσαν να ξαναχτίσουν τα σπίτια και τις πόλεις. Aποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Τοκιο και αρχικά εργάστηκε δίπλα στο επίσης βραβευμένο με το βραβείο Pritzker Kenzo Tange
      Εννέα χρόνια αργότερα ίδρυσε το δικό του γραφείο και δημιούργησε έργα σε όλο το κόσμο από Ασια Ευρώπη Αμερική Μέση Ανατολή και Αυστραλία Εχει ήδη βραβευτεί με το χρυσό βραβείο της RIBA και τον Λέοντα Τιμής της Μπιεναλε της Βενετίας
      Εργο του στην Ελλάδα είναι το κτίριο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής στην Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με τους Schema 4
      O Isozaki -ο οποίος είναι ο 46ος βραβευμένος αρχιτέκτονας και 8ος Ιάπωνας που κερδίζει το «Νόμπερλ» των αρχιτεκτόνων- δημιούργησε κτίρια πολύ διαφορετικών λειτουργιών, όπως το κολοσσιαίο κλειστό στάδιο Palau Sant Jordi για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992, το Μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης (MOCA) του Λος Άντζελας (1986) και το Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο στο Κατάρ (2011).
      Ο Ιάπωνας θα λάβει το πολυπόθητο βραβείο, το οποίο περιλαμβάνει $100.000 και ένα χάλκινο μετάλλιο, σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο στο παλάτι των Βερσαλλιών.





    • By Pangeos
      Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους,
      Είμαι πτυχιούχος Αρχιτέκτονας Δ.Π.Θ. και ενδιαφέρομαι να κάνω διδακτορικό. Ενδιαφέρομαι για μηδενικής ενέργειας κτήρια και ψάχνω διδακτορικό σε κάποια σχολή στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Σε ο,τι αφορά το εξωτερικό δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω δίδακτρα λόγω "στενών" οικονομικών. Υπάρχει κάποιο πανεπιστήμιο που γνωρίζετε που κάνει καλή έρευνα πάνω στον τομέα αυτό; (Αρχιτεκτονική, μηδενικής ενέργειας κτήρια). Επίσης πόσο δύσκολο είναι να δεχτούν κάποιον; Εκτός από το πτυχίο αρχιτεκτονικής έχω ένα πτυχίο γεωλογίας Α.Π.Θ. (Όταν είσαι νέος κάνεις και οικτρά λάθη) και το μεταπτυχιακό "Περιβαλλοντικός σχεδιασμός έργων υποδομής" του ΕΑΠ. Είμαι 34. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
    • By Engineer
      Η 16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας άνοιξε τις πύλες της το Σάββατο 26 Μαΐου για το ευρύ κοινό, παρουσιάζοντας έως την ολοκλήρωσή της στις 25 Νοεμβρίου, μία σειρά από νέες προτάσεις και σχέδια που, όπως θα διαπιστώσει ο επισκέπτης, δεν περιορίζονται απλώς στον χώρο ή τουλάχιστον στην ιδέα, που έχει εμπειρικά διαμορφώσει κάποιος για το τι σημαίνει Αρχιτεκτονική. 
      Ενας επισκέπτης στο ισπανικό περίπτερο της 16ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας  'Αλλωστε ο τίτλος «Freespace» (Ελεύθερος Χώρος), που έχουν επιλέξει οι δύο επιμελήτριες Υβόν Φάρελ και Σέλεϊ Μακναμάρα υποδεικνύει τη θεματική γραμμή που κινούνται οι επιλογές τους όπως παρουσιάζονται στην κύρια έκθεση, στο Αρσενάλε, και με την οποία, σε μεγάλο βαθμό, συντονίζονται και πολλές εθνικές προτάσεις στα περίπτερα κάθε χώρας.
      Το περίπτερο της Νότιας Κορέας Η Μπιενάλε διεξάγεται στον ιστορικό χώρο διεξαγωγής της, στους κήπους των Τζαρντίνι, και επεκτείνεται σε μία πλειάδα από παράλληλες εκδηλώσεις και εκθέσεις σε πολλά σημεία και χώρους μέσα στην ίδια την πόλη της Βενετίας. Φέτος, η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής έχει να επιδείξει 63 συμμετοχές από εθνικά περίπτερα.
      Επισκέπτες στο ιταλικό περίπτερο της Μπιενάλε Σύμφωνα με τις επιμελήτριες η αρχιτεκτονική, ως τεχνική λειτουργία αλλά και ως εμπνευσμένη δημιουργία, αντανακλά άμεσα στην κοινωνία, ρυθμίζοντας πολλές από τις διεργασίες σε οικιστικό, αστικό και οικονομικο-πολιτικό επίπεδο.
      Στο ρωσικό περίπτερο Η διαμόρφωση και αναδιάπλαση του χώρου, η δημιουργία επιπέδων ζωής «αντανακλά μία γενναιοδωρία πνεύματος και μία αίσθηση ανθρωπισμού», που «εστιάζουν την προσοχή στην ίδια την ποιότητα του χώρου», συνεπώς, μία από τις κύριες αποστολές της αρχιτεκτονικής είναι «να προσφέρει ελεύθερους και συμπληρωματικούς χώρους, οι οποίοι άμεσα δύνανται να χρησιμοποιηθούν, και στην ικανότητά της να αντιμετωπίζει τις ανέκφραστες επιθυμίες του ξένου» αντί να στρέφεται προς την ικανοποίηση αυστηρά εμπορικών χρήσεών της, τονίζουν στο «μανιφέστο» του «Freespace» οι δύο επιμελήτριες με έδρα το Δουβλίνο.
      Το περίπτερο της συμμετοχής του Βελγίου Η γενικότερη εικόνα της Μπιενάλε δικαιώνει το όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κόσμου, πέρα από τους ειδήμονες του χώρου, για την έκθεση των αρχιτεκτονικών προτάσεων διεθνώς. 'Αλλωστε, ο τρόπος που εκτίθενται τα αρχιτεκτονικά σχέδια και οι προτάσεις, από την εποχή της εμβληματικής Μπιενάλε που επιμελήθηκε ο Μασιμιλιάνο Φούκσας, με την εκτεταμένη χρήση των βίντεο, των τρισδιάστατων αναπαραστάσεων της εικόνας, τις μακέτες μεγάλης κλίμακας που προσομοιάζουν σε γλυπτά, τις εγκαταστάσεις στον χώρο, ή την επιλογή προτάσεων που ξεφεύγουν από τα συμβατικά όρια του κάναβου, της κάτοψης, της κτιριακής οικοδομής, αλλά επεκτείνονται και στην ανάπλαση της ιδιωτικής ζωής και του ελεύθερου χρόνου, έχει καταστήσει τις εκθέσεις αρχιτεκτονικής ισοδύναμες με εκθέσεις έργων τέχνης.
      Το περίπτερο της Αυστραλίας Εξάλλου και στην εμπειρική της εφαρμογή, η πλαστικότητα πολλών από τα νέα οικοδομικά υλικά, η ευελιξία και η πολυμορφικότητα των φυσικών ιδιοτήτων που τους προσφέρει η τεχνολογία, επιδρούν στον ίδιο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό βοηθώντας ώστε και η ίδια η φόρμα των σύγχρονων κτιρίων να είναι σε άμιλλα με την πλαστικότητα της γλυπτικής, προσεγγίζοντας την έννοια του κτιρίου ως έργο τέχνης μεγάλης κλίμακας—διαψεύδοντας έτσι την αντίληψη του Χέγκελ, που λόγω του χρηστικού και λειτουργικού χαρακτήρα της, αρνιόταν να κατατάξει την αρχιτεκτονική μεταξύ των καλών τεχνών.
      Στο ελληνικό περίπτερο της 16ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας Η ελληνική συμμετοχή, με τον τίτλο «Η Σχολή των Αθηνών», προσεγγίζει με τρόπο ιστορικά διασκεπτικό την πρόσκληση των επιμελητριών να στοχασθούν οι αρχιτέκτονες πάνω στον ελεύθερο χώρο. Έχοντας ως πρότυπο την κλίμακα στον ομώνυμο πίνακα της Αναγέννησης, πάνω στην οποία ο Ραφαήλ τοποθετεί τους μεγάλους φιλόσοφους της Αρχαιότητας να συνδιαλέγονται, οι επιμελητές Χριστίνα Αργυρού και Ryan Neiheiser μετατρέπουν το ελληνικό περίπτερο σε ένα κλιμακωτό αμφιθέατρο, όπου στα διάφορα σκαλιά του διανέμονται τρισδιάστατες αναπαραστάσεις από μοντέλα 56 γνωστών αρχιτεκτονικών κτιρίων, από όλες τις περιόδους και όλες τις τεχνοτροπίες και χώρες του κόσμου. Χρησιμοποιούν, έτσι, τον χώρο τόσο ως ένα ανοικτό σπουδαστήριο, ένα ελεύθερο πανεπιστήμιο, αλλά ταυτόχρονα και ως μία ‘Αγορά', που όπως στην αρχαιότητα χρησιμεύει όχι μόνον για τη συμβίωση, αλλά και για την ανοικτή, απρογραμμάτιστη, ελεύθερη και χωρίς σκοπιμότητες ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.
    • By Engineer
      Η 16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας άνοιξε τις πύλες της το Σάββατο 26 Μαΐου για το ευρύ κοινό, παρουσιάζοντας έως την ολοκλήρωσή της στις 25 Νοεμβρίου, μία σειρά από νέες προτάσεις και σχέδια που, όπως θα διαπιστώσει ο επισκέπτης, δεν περιορίζονται απλώς στον χώρο ή τουλάχιστον στην ιδέα, που έχει εμπειρικά διαμορφώσει κάποιος για το τι σημαίνει Αρχιτεκτονική. 
      Ενας επισκέπτης στο ισπανικό περίπτερο της 16ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας  'Αλλωστε ο τίτλος «Freespace» (Ελεύθερος Χώρος), που έχουν επιλέξει οι δύο επιμελήτριες Υβόν Φάρελ και Σέλεϊ Μακναμάρα υποδεικνύει τη θεματική γραμμή που κινούνται οι επιλογές τους όπως παρουσιάζονται στην κύρια έκθεση, στο Αρσενάλε, και με την οποία, σε μεγάλο βαθμό, συντονίζονται και πολλές εθνικές προτάσεις στα περίπτερα κάθε χώρας.
      Το περίπτερο της Νότιας Κορέας Η Μπιενάλε διεξάγεται στον ιστορικό χώρο διεξαγωγής της, στους κήπους των Τζαρντίνι, και επεκτείνεται σε μία πλειάδα από παράλληλες εκδηλώσεις και εκθέσεις σε πολλά σημεία και χώρους μέσα στην ίδια την πόλη της Βενετίας. Φέτος, η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής έχει να επιδείξει 63 συμμετοχές από εθνικά περίπτερα.
      Επισκέπτες στο ιταλικό περίπτερο της Μπιενάλε Σύμφωνα με τις επιμελήτριες η αρχιτεκτονική, ως τεχνική λειτουργία αλλά και ως εμπνευσμένη δημιουργία, αντανακλά άμεσα στην κοινωνία, ρυθμίζοντας πολλές από τις διεργασίες σε οικιστικό, αστικό και οικονομικο-πολιτικό επίπεδο.
      Στο ρωσικό περίπτερο Η διαμόρφωση και αναδιάπλαση του χώρου, η δημιουργία επιπέδων ζωής «αντανακλά μία γενναιοδωρία πνεύματος και μία αίσθηση ανθρωπισμού», που «εστιάζουν την προσοχή στην ίδια την ποιότητα του χώρου», συνεπώς, μία από τις κύριες αποστολές της αρχιτεκτονικής είναι «να προσφέρει ελεύθερους και συμπληρωματικούς χώρους, οι οποίοι άμεσα δύνανται να χρησιμοποιηθούν, και στην ικανότητά της να αντιμετωπίζει τις ανέκφραστες επιθυμίες του ξένου» αντί να στρέφεται προς την ικανοποίηση αυστηρά εμπορικών χρήσεών της, τονίζουν στο «μανιφέστο» του «Freespace» οι δύο επιμελήτριες με έδρα το Δουβλίνο.
      Το περίπτερο της συμμετοχής του Βελγίου Η γενικότερη εικόνα της Μπιενάλε δικαιώνει το όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κόσμου, πέρα από τους ειδήμονες του χώρου, για την έκθεση των αρχιτεκτονικών προτάσεων διεθνώς. 'Αλλωστε, ο τρόπος που εκτίθενται τα αρχιτεκτονικά σχέδια και οι προτάσεις, από την εποχή της εμβληματικής Μπιενάλε που επιμελήθηκε ο Μασιμιλιάνο Φούκσας, με την εκτεταμένη χρήση των βίντεο, των τρισδιάστατων αναπαραστάσεων της εικόνας, τις μακέτες μεγάλης κλίμακας που προσομοιάζουν σε γλυπτά, τις εγκαταστάσεις στον χώρο, ή την επιλογή προτάσεων που ξεφεύγουν από τα συμβατικά όρια του κάναβου, της κάτοψης, της κτιριακής οικοδομής, αλλά επεκτείνονται και στην ανάπλαση της ιδιωτικής ζωής και του ελεύθερου χρόνου, έχει καταστήσει τις εκθέσεις αρχιτεκτονικής ισοδύναμες με εκθέσεις έργων τέχνης.
      Το περίπτερο της Αυστραλίας Εξάλλου και στην εμπειρική της εφαρμογή, η πλαστικότητα πολλών από τα νέα οικοδομικά υλικά, η ευελιξία και η πολυμορφικότητα των φυσικών ιδιοτήτων που τους προσφέρει η τεχνολογία, επιδρούν στον ίδιο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό βοηθώντας ώστε και η ίδια η φόρμα των σύγχρονων κτιρίων να είναι σε άμιλλα με την πλαστικότητα της γλυπτικής, προσεγγίζοντας την έννοια του κτιρίου ως έργο τέχνης μεγάλης κλίμακας—διαψεύδοντας έτσι την αντίληψη του Χέγκελ, που λόγω του χρηστικού και λειτουργικού χαρακτήρα της, αρνιόταν να κατατάξει την αρχιτεκτονική μεταξύ των καλών τεχνών.
      Στο ελληνικό περίπτερο της 16ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας Η ελληνική συμμετοχή, με τον τίτλο «Η Σχολή των Αθηνών», προσεγγίζει με τρόπο ιστορικά διασκεπτικό την πρόσκληση των επιμελητριών να στοχασθούν οι αρχιτέκτονες πάνω στον ελεύθερο χώρο. Έχοντας ως πρότυπο την κλίμακα στον ομώνυμο πίνακα της Αναγέννησης, πάνω στην οποία ο Ραφαήλ τοποθετεί τους μεγάλους φιλόσοφους της Αρχαιότητας να συνδιαλέγονται, οι επιμελητές Χριστίνα Αργυρού και Ryan Neiheiser μετατρέπουν το ελληνικό περίπτερο σε ένα κλιμακωτό αμφιθέατρο, όπου στα διάφορα σκαλιά του διανέμονται τρισδιάστατες αναπαραστάσεις από μοντέλα 56 γνωστών αρχιτεκτονικών κτιρίων, από όλες τις περιόδους και όλες τις τεχνοτροπίες και χώρες του κόσμου. Χρησιμοποιούν, έτσι, τον χώρο τόσο ως ένα ανοικτό σπουδαστήριο, ένα ελεύθερο πανεπιστήμιο, αλλά ταυτόχρονα και ως μία ‘Αγορά', που όπως στην αρχαιότητα χρησιμεύει όχι μόνον για τη συμβίωση, αλλά και για την ανοικτή, απρογραμμάτιστη, ελεύθερη και χωρίς σκοπιμότητες ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.