Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Κατατέθηκαν τροπολογίες για ελάφρυνση ΕΝΦΙΑ και μείωση φόρου επιχειρήσεων

    Στη Βουλή κατατέθηκαν το απόγευμα της Τρίτης οι διατάξεις για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και του εταιρικού φορολογικού συντελεστή. Οι διατάξεις δεν περιλαμβάνουν κάποια έκπληξη σε σχέση με όσα έχουν ανακοινωθεί, καθώς στο πεδίο του ΕΝΦΙΑ περιορίζουν τις μειώσεις σε όσους έχουν πολύ μικρής αξίας ακίνητη περιουσία ενώ στο πεδίο του εταιρικού φορολογικού συντελεστή θα φανούν στα ταμεία των επιχειρήσεων από το 2020, δηλαδή τη χρήση 2019.

    Ειδικότερα, η τροπολογία για τον  ΕΝΦΙΑ προβλέπει ότι:

    -για το 2019 το ποσό του τελικού φόρου που καλείται να πληρώσει κάθε ιδιοκτήτης που έχει ακίνητα συνολικής αντικειμενικής αξίας έως 60.000 ευρώ μειώνεται κατά 30%. Το ποσό της μείωσης του φόρου περιορίζεται κατά 0,7 ευρώ ανά 1.000 ευρώ υπερβάλλουσας αντικειμενικής αξίας. Με αυτόν τον τρόπο υπολογισμού της έκπτωσης ωφελημένοι είναι μόνο μικροϊδιοκτήτες ακινήτων και η έκπτωση περιορίζεται στα 100 ευρώ. Η μεσαία ακίνητη ιδιοκτησία θα συνεχίσει να φορολογείται αδρά. Για παράδειγμα, φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του διαμέρισμα 50 τετραγωνικών μέτρων στο Περιστέρι αντικειμενικής αξίας 45.000 ευρώ και πλήρωσε φέτος ΕΝΦΙΑ ύψους 145 ευρώ. Το 2019 θα πληρώσει 101,5 ευρώ, δηλαδή 43,5 ευρώ λιγότερα. Φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του διαμέρισμα 80 τετραγωνικών μέτρων στο Αιγάλεω αντικειμενικής αξίας 100.000 ευρώ, πλήρωσε φέτος ΕΝΦΙΑ ύψους 296 ευρώ. Το 2019 θα πληρώσει 235 ευρώ, δηλαδή 61 ευρώ λιγότερα.

    -παρατείνεται και για το 2019 η απαλλαγή από τον συμπληρωματικό φόρο των εκτός σχεδίου γηπέδων και εκτάσεων, όπως είναι τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι σε αυτήν την κατηγορία ακινήτων επιβάλλεται κανονικά ο κύριος ΕΝΦΙΑ, δηλαδή ευρώ ανά στρέμμα επιφάνειας.

    Η τροπολογία για τη φορολογία των επιχειρήσεων προβλέπει τα εξής:

    -ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής μειώνεται από 29% που είναι σήμερα στο 28% για τη χρήση 2019, στο 27% για τη χρήση 2020, στο 26% για τη χρήση 2021 και στο 25% για τη χρήση 2022 και τα επόμενα έτη. Πάντως εντύπωση προκαλεί το ότι δεν κατατέθηκε η διάταξη για τη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των μερισμάτων από το 15% στο 10% που έχει ανακοινωθεί.

    Edited by Engineer



    Σχόλια Μελών


    Αντί να ακολουθούμε απαρχαιωμένες ιδεοληπτικές πρακτικές του "πάρτα από τους έχοντες όλα" που υπονοεί "τα έκλεψαν ούτως ή άλλως" ας πρωτοτυπήσουμε σαν χώρα μια φορά έναντι άλλων να καμαρώνουμε κιόλας. π.χ. πιστεύω ότι θα ωφελούσε όλες τις Δυτικές χώρες να απαγορευτεί η κληρονομιά άνω ενός τεράστιου ποσού (ας πούμε άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ σήμερα ανά άτομο) διότι το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης κακοκατανομής του πλούτου δεν είναι στη μεσαία τάξη και δεν είναι σίγουρα στους αυτοδημιούργητους αλλά σε εκείνους/ες που κληρονόμησαν ολόκληρες αυτοκρατορίες οικονομικής και πολιτικής πίεσης χωρίς να καταφέρουν απολύτως τίποτα προσωπικά.

    ΥΓ. Αναγνωρίζω ότι αν δεν γίνει διεθνικά πολλοί απλά θα μεταναστεύουν αλλά pastime thought exercise in any case.

    Edited by curzondax
    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Μια προσπάθεια να εμβαθύνει στην κατανόηση των προγραμμάτων χρηματοδότησης που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 αποτελεί το 28σέλιδο ενημερωτικό σημείωμα που έχει δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική σελίδα Ινστιτούτου Μικρομεσαίων της Γενικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
      «Επίδοξοι επιχειρηματίες, νέες και καθιερωμένες επιχειρήσεις αναζητούν διαρκώς ενίσχυση είτε για να στηρίξουν τα πρώτα τους βήματα είτε για να αναβαθμίσουν την επιχείρηση τους, επιτυγχάνοντας το συγκριτικό εκείνο πλεονέκτημα που θα τους κάνει να ξεχωρίσουν στην αγορά που δραστηριοποιούνται. Κοινή συνισταμένη στις επιχειρηματικές προσπάθειες αποτελεί, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Πολλές φορές μάλιστα, η πιθανότητα έγκρισης μίας χρηματοδότησης έχει τέτοια επιρροή στην πρόθεση επιχειρηματικότητας που μπορεί να αναστείλει ή και να ακυρώσει μία επιχειρηματική πρωτοβουλία».
      Αυτό αναφέρει το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων της Γενικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) στο 28σέλιδο ενημερωτικό σημείωμα που έχει δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική του σελίδα. Με αυτό επιχειρεί να εμβαθύνει στην κατανόηση των προγραμμάτων χρηματοδότησης που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, ξεκινώντας από τη ανάδειξη της σημασίας της έγκυρης πληροφόρησης και την αξιολόγηση της πραγματικής επιχειρηματικής ανάγκης, μέχρι την χαρτογράφηση κρίσιμων διαδικασιών που σχετίζονται με την χρηματοδότηση μιας επιχείρησης. Παράλληλα αξιοποιείται σύγχρονη εμπειρία και αποτελέσματα ολοκληρωμένων δράσεων προκειμένου να εξοικειωθεί ο επιχειρηματίας με διαδικασίες που θα τον απασχολήσουν στο πλαίσιο των προγραμμάτων.
      Τις τελευταίες δεκαετίες, βασική πηγή ενίσχυσης της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας αποτελούν προγράμματα και δράσεις που συγχρηματοδοτούνται από πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως σχεδιάζονταν από τα πρώτα «Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης» (ΚΠΣ) μέχρι το τελευταίο πακέτο στήριξης που αφορά στο «Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης» 2014-2020 (στο εξής ΕΣΠΑ 2014-2020).
      Όπως υπογραμμίζεται, ανεξαρτήτως προγράμματος χρηματοδότησης, πρέπει κάθε ενδιαφερόμενος (επίδοξος ή υφιστάμενος επιχειρηματίας) να διαθέτει ένα επιχειρηματικό πλάνο που θα αποτελεί ουσιαστικά μία επιχειρηματική «πυξίδα» για αποφάσεις του παρόντος και μελλοντικές κινήσεις. Ένα απλό και βασικό συστατικό κάθε επιχειρηματικού σχεδιασμού, αποτελεί η ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) που αφορά στην καταγραφή των δυνατών και αδύνατων σημείων, των μελλοντικών ευκαιριών και των δυνητικών απειλών.
      Το εργαλείο αυτό, που ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα της επιχείρησης σε μία σελίδα, είναι κατάλληλο για τη διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων. Οι δυνάμεις και οι αδυναμίες αναφέρονται κυρίως στο εσωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης, ενώ οι ευκαιρίες και οι απειλές εντοπίζονται συνήθως στο εξωτερικό περιβάλλον.
      Προκειμένου να αναδειχθεί η χρησιμότητα της ανάλυσης SWOT, παρουσιάζονται τα δυνατά και αδύνατα σημεία, οι ευκαιρίες, όπως και οι απειλές που πρέπει να ληφθούν υπόψη για έναν επιχειρηματία που έχει πρόθεση να υποβάλλει αίτηση σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020:
      Δυνατά σημεία
      Χρηματοδότηση έως 100% των δαπανών της επένδυσης (ανάλογα με τη δράση) Διαφορετικότητα δράσεων χρηματοδότησης που μπορούν να καλύψουν εξειδικευμένες ανάγκες μιας επιχείρησης Δυνατότητα ανάπτυξης - επικαιροποίησης επιχειρηματικού πλάνου στο πλαίσιο μιας δράσης Επιχειρήσεις με καινοτομία και εξωστρέφεια πριμοδοτούνται κατά την αξιολόγηση Αδύνατα σημεία
      Περιεχόμενο και έκταση των προσκλήσεων των δράσεων τις καθιστούν δυσνόητες και δυσανάγνωστες Δυσκολίες στην προετοιμασία της αίτησης χρηματοδότησης από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους Αδυναμία συστηματικής παρακολούθησης νέων δράσεων Δυσκολία τήρησης και παρακολούθησης φακέλου χρηματοδότησης εκ μέρους των Ευκαιρίες
      Αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός επιχείρησης, ενίσχυση υπό σύσταση επιχείρησης στα πρώτα της βήματα Ανάπτυξη καινοτομίας, εξωστρέφειας επιχείρησης Νέα προγράμματα και δράσεις που θα ανοίξουν μέχρι τέλος του ΕΣΠΑ Αυξανόμενη δημοσιότητα και προβολή των δράσεων χρηματοδότησης Απλοποίηση διαδικασιών υποβολής αίτησης, αξιολόγησης και χρηματοδότησης Απειλές
      Αδυναμία υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου μετά την έγκριση (πχ έλλειψη ρευστότητας) Παραπληροφόρηση / εκμετάλλευση επενδυτών Μεγάλο πλήθος προτάσεων προς αξιολόγηση (υψηλός ανταγωνισμός) Σημαντικές καθυστερήσεις στην έγκριση- χρηματοδότηση Διαχείριση όγκου των δράσεων μέσω Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) Δείτε τον Οδηγό εδώ: https://imegsevee.gr/wp-content/uploads/2019/01/ΕΣ_Δράσεις-Χρηματοδότησης-1.pdf

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Μια προσπάθεια να εμβαθύνει στην κατανόηση των προγραμμάτων χρηματοδότησης που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 αποτελεί το 28σέλιδο ενημερωτικό σημείωμα που έχει δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική σελίδα Ινστιτούτου Μικρομεσαίων της Γενικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
      «Επίδοξοι επιχειρηματίες, νέες και καθιερωμένες επιχειρήσεις αναζητούν διαρκώς ενίσχυση είτε για να στηρίξουν τα πρώτα τους βήματα είτε για να αναβαθμίσουν την επιχείρηση τους, επιτυγχάνοντας το συγκριτικό εκείνο πλεονέκτημα που θα τους κάνει να ξεχωρίσουν στην αγορά που δραστηριοποιούνται. Κοινή συνισταμένη στις επιχειρηματικές προσπάθειες αποτελεί, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Πολλές φορές μάλιστα, η πιθανότητα έγκρισης μίας χρηματοδότησης έχει τέτοια επιρροή στην πρόθεση επιχειρηματικότητας που μπορεί να αναστείλει ή και να ακυρώσει μία επιχειρηματική πρωτοβουλία».
      Αυτό αναφέρει το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων της Γενικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) στο 28σέλιδο ενημερωτικό σημείωμα που έχει δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική του σελίδα. Με αυτό επιχειρεί να εμβαθύνει στην κατανόηση των προγραμμάτων χρηματοδότησης που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, ξεκινώντας από τη ανάδειξη της σημασίας της έγκυρης πληροφόρησης και την αξιολόγηση της πραγματικής επιχειρηματικής ανάγκης, μέχρι την χαρτογράφηση κρίσιμων διαδικασιών που σχετίζονται με την χρηματοδότηση μιας επιχείρησης. Παράλληλα αξιοποιείται σύγχρονη εμπειρία και αποτελέσματα ολοκληρωμένων δράσεων προκειμένου να εξοικειωθεί ο επιχειρηματίας με διαδικασίες που θα τον απασχολήσουν στο πλαίσιο των προγραμμάτων.
      Τις τελευταίες δεκαετίες, βασική πηγή ενίσχυσης της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας αποτελούν προγράμματα και δράσεις που συγχρηματοδοτούνται από πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως σχεδιάζονταν από τα πρώτα «Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης» (ΚΠΣ) μέχρι το τελευταίο πακέτο στήριξης που αφορά στο «Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης» 2014-2020 (στο εξής ΕΣΠΑ 2014-2020).
      Όπως υπογραμμίζεται, ανεξαρτήτως προγράμματος χρηματοδότησης, πρέπει κάθε ενδιαφερόμενος (επίδοξος ή υφιστάμενος επιχειρηματίας) να διαθέτει ένα επιχειρηματικό πλάνο που θα αποτελεί ουσιαστικά μία επιχειρηματική «πυξίδα» για αποφάσεις του παρόντος και μελλοντικές κινήσεις. Ένα απλό και βασικό συστατικό κάθε επιχειρηματικού σχεδιασμού, αποτελεί η ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) που αφορά στην καταγραφή των δυνατών και αδύνατων σημείων, των μελλοντικών ευκαιριών και των δυνητικών απειλών.
      Το εργαλείο αυτό, που ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα της επιχείρησης σε μία σελίδα, είναι κατάλληλο για τη διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων. Οι δυνάμεις και οι αδυναμίες αναφέρονται κυρίως στο εσωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης, ενώ οι ευκαιρίες και οι απειλές εντοπίζονται συνήθως στο εξωτερικό περιβάλλον.
      Προκειμένου να αναδειχθεί η χρησιμότητα της ανάλυσης SWOT, παρουσιάζονται τα δυνατά και αδύνατα σημεία, οι ευκαιρίες, όπως και οι απειλές που πρέπει να ληφθούν υπόψη για έναν επιχειρηματία που έχει πρόθεση να υποβάλλει αίτηση σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020:
      Δυνατά σημεία
      Χρηματοδότηση έως 100% των δαπανών της επένδυσης (ανάλογα με τη δράση) Διαφορετικότητα δράσεων χρηματοδότησης που μπορούν να καλύψουν εξειδικευμένες ανάγκες μιας επιχείρησης Δυνατότητα ανάπτυξης - επικαιροποίησης επιχειρηματικού πλάνου στο πλαίσιο μιας δράσης Επιχειρήσεις με καινοτομία και εξωστρέφεια πριμοδοτούνται κατά την αξιολόγηση Αδύνατα σημεία
      Περιεχόμενο και έκταση των προσκλήσεων των δράσεων τις καθιστούν δυσνόητες και δυσανάγνωστες Δυσκολίες στην προετοιμασία της αίτησης χρηματοδότησης από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους Αδυναμία συστηματικής παρακολούθησης νέων δράσεων Δυσκολία τήρησης και παρακολούθησης φακέλου χρηματοδότησης εκ μέρους των Ευκαιρίες
      Αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός επιχείρησης, ενίσχυση υπό σύσταση επιχείρησης στα πρώτα της βήματα Ανάπτυξη καινοτομίας, εξωστρέφειας επιχείρησης Νέα προγράμματα και δράσεις που θα ανοίξουν μέχρι τέλος του ΕΣΠΑ Αυξανόμενη δημοσιότητα και προβολή των δράσεων χρηματοδότησης Απλοποίηση διαδικασιών υποβολής αίτησης, αξιολόγησης και χρηματοδότησης Απειλές
      Αδυναμία υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου μετά την έγκριση (πχ έλλειψη ρευστότητας) Παραπληροφόρηση / εκμετάλλευση επενδυτών Μεγάλο πλήθος προτάσεων προς αξιολόγηση (υψηλός ανταγωνισμός) Σημαντικές καθυστερήσεις στην έγκριση- χρηματοδότηση Διαχείριση όγκου των δράσεων μέσω Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) Δείτε τον Οδηγό εδώ: https://imegsevee.gr/wp-content/uploads/2019/01/ΕΣ_Δράσεις-Χρηματοδότησης-1.pdf
    • Από Engineer
      Κατά πέντε μήνες παρατάθηκε η προθεσμία καταχώρησης Έκθεσης Αποτελεσμάτων Ενεργειακού Ελέγχου, μετά από απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.
      Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου, σύμφωνα με αυτήν, οι επιχειρήσεις που έχουν χαρακτηριστεί ως υπόχρεες εντός του 2018, μπορούν να υποβάλλουν την Έκθεση στο ηλεκτρονικό Αρχείο Ενεργειακών Ελέγχων μέχρι το τέλος Μαΐου.
      Στις 31 Μαΐου 2019 μετατέθηκε και η προθεσμία υποβολής των προβλεπόμενων στοιχείων εφαρμογής συστήματος ενεργειακής ή περιβαλλοντικής διαχείρισης.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Κατά πέντε μήνες παρατάθηκε η προθεσμία καταχώρησης Έκθεσης Αποτελεσμάτων Ενεργειακού Ελέγχου, μετά από απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.
      Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου, σύμφωνα με αυτήν, οι επιχειρήσεις που έχουν χαρακτηριστεί ως υπόχρεες εντός του 2018, μπορούν να υποβάλλουν την Έκθεση στο ηλεκτρονικό Αρχείο Ενεργειακών Ελέγχων μέχρι το τέλος Μαΐου.
      Στις 31 Μαΐου 2019 μετατέθηκε και η προθεσμία υποβολής των προβλεπόμενων στοιχείων εφαρμογής συστήματος ενεργειακής ή περιβαλλοντικής διαχείρισης.
    • Από Engineer
      Αναστέλλεται, όπως όλα δείχνουν, για ακόμη έναν χρόνο, ο φόρος υπεραξίας ακινήτων ο οποίος, αν και ψηφίσθηκε το 2013, δεν έχει τεθεί σε ισχύ εξαιτίας αφενός της τεράστιας πτώσης των τιμών στην κτηματαγορά, αφετέρου της πολυπλοκότητας του νόμου. Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή του φόρου υπεραξίας απαιτεί προετοιμασία η οποία δεν έχει γίνει, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μήνυμα στην κυβέρνηση να τον παρατείνει για ακόμα ένα έτος. Μάλιστα αναφέρουν ότι ύστερα από πολλά χρόνια φαίνεται να «ξυπνάει» η κτηματαγορά στην Αθήνα και στις τουριστικές περιοχές, επισημαίνοντας ότι θα ήταν λάθος να εφαρμοσθεί ο φόρος υπεραξίας το 2019.
      Συντελεστής 15%
      Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος υπεραξίας επιβάλλεται με συντελεστή 15% στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και στην τιμή πώλησης κάθε ακινήτου από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά. Επιβαρύνει τον πωλητή, ενώ ο αγοραστής οφείλει φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Ο φόρος είχε ανασταλεί εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του, με αποτέλεσμα στους μήνες που εφαρμόστηκε να ακυρωθούν εκατοντάδες συμβόλαια.
      Σύμφωνα με τον νόμο, εφόσον ο φορολογούμενος έχει διακρατήσει το ακίνητο που πωλεί για περισσότερο από πέντε έτη, η υπεραξία είναι αφορολόγητη μέχρι του ποσού των 25.000 ευρώ. Επίσης όσοι μεταβιβάσουν ακίνητα τα οποία έχουν στην κατοχή τους προ του 1995 απαλλάσσονται από τον σχετικό φόρο.
      Εφόσον προκύπτει φόρος, αυτός παρακρατείται από τον συμβολαιογράφο και αποδίδεται εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την υπογραφή του συμβολαίου, η οποία κατατίθεται αποκλειστικά στην τράπεζα έκδοσης της τραπεζικής επιταγής. Για τον υπολογισμό του φόρου οι τιμές κτήσης και μεταβίβασης είναι αυτές που αναγράφονται στα συμβόλαια, ενώ εάν πρόκειται για ακίνητο το οποίο έχει αποκτηθεί από κληρονομιά, η τιμή κτήσης υπολογίζεται με βάση τον φόρο κληρονομιάς που είχε καταβληθεί (το ίδιο και για τις δωρεές - γονικές παροχές). Σε κάθε άλλη περίπτωση που η τιμή κτήσης δεν μπορεί να προκύψει με βάση δημόσια έγγραφα (όπως π.χ. αυτεπιστασία ή αντιπαροχή), υπολογίζεται με βάση έναν μαθηματικό τύπο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον πληθωρισμό των ετών που έχουν μεσολαβήσει ανάμεσα στην απόκτηση και την πώληση. Για την επιβολή του φόρου, ο φορολογούμενος που μεταβιβάζει ακίνητη περιουσία υποχρεούται, πριν από τη σύνταξη του συμβολαίου, να δηλώνει το σύνολο των στοιχείων που αφορούν τον προσδιορισμό του φόρου υπεραξίας στον συμβολαιογράφο.
      Η δήλωση περιλαμβάνει τα στοιχεία του πωλητή, του συμβολαιογράφου που καταρτίζει τη συμβολαιογραφική πράξη και θα διενεργήσει την παρακράτηση και την απόδοση του φόρου, τα στοιχεία του αγοραστή ή των αγοραστών, τον χρόνο και την αξία κτήσης και μεταβίβασης, το είδος της ακίνητης περιουσίας ή των ιδανικών μεριδίων αυτής ή του εμπράγματου δικαιώματος, τα έτη διακράτησης, τους συντελεστές και τον υπολογισμό του φόρου.
      Στελέχη της αγοράς αλλά και των ιδιοκτητών θεωρούν ότι, εφόσον εφαρμοστεί ο φόρος υπεραξίας, θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στην αγορά που για πολλά χρόνια ήταν«παγωμένη».
      Υπερφορολόγηση
      Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία του προϋπολογισμού που δείχνουν ότι οι φόροι στην περιουσία είναι αυξημένοι κατά 403% σε σχέση με το 2009.
      Οπως προκύπτει από τους προϋπολογισμούς των τελευταίων ετών:
      • Το 2009 καταβλήθηκαν 526 εκατ.
      • Το 2010 εισπράχθηκαν 487 εκατ.
      • Το 2011 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 1,17 δισ.
      • Το 2012 οι εισπράξεις εκτοξεύθηκαν στα 2,75 δισ.
      • Το 2013 εισπράχθηκαν 2,75 δισ.
      • Από το 2014 μέχρι και σήμερα τα έσοδα του Δημοσίου διατηρούνται στα επίπεδα των 2,65 δισ.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.