Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Μέτρα για τις μετακινήσεις ατόμων με ειδικές ανάγκες με τα επιβατηγά πλοία

    Μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση ατόμων με ειδικές ανάγκες με τα επιβατηγά πλοία, προβλέπει εγκύκλιος που υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, και με την οποία εμπλουτίζεται το Εθνικό Σχέδιο Δράσης. Η εγκύκλιος ρυθμίζει θέματα όπως η πρόσβαση στα πλοία, η σηματοδότηση, η μετάδοση αναγγελιών, ο συναγερμός και άλλες πρόσθετες απαιτήσεις για τη μετακίνηση των ατόμων αυτών εντός του πλοίου.

    Η πρωτοβουλία του Υπουργού έρχεται σε  συνέχεια της συνάντησης που είχε με το Προεδρείο του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών (στις 27/9/2018), κατά τη διάρκεια της οποίας η ηγεσία του Υπουργείου δέχθηκε να ικανοποιήσει τα αιτήματα του Συλλόγου  αναφορικά με την προσβασιμότητα και μετακίνηση των ΑμεΑ με τα πλοία της ακτοπλοΐας.

    Με βάση τη νέα εγκύκλιο, ορίζονται μέτρα και απαιτήσεις για την ασφαλή μετακίνηση των ΑμεΑ με πλοία της ακτοπλοΐας.

    Η εγκύκλιος ρυθμίζει θέματα όπως η πρόσβαση στα πλοία, η σηματοδότηση, η μετάδοση αναγγελιών, ο συναγερμός, και άλλες πρόσθετες απαιτήσεις για τη μετακίνηση των ΑμεΑ εντός του πλοίου. 

    Η Εγκύκλιος προβλέπει ότι από την 1η Μαΐου 2019, στα πλοία θα πρέπει – μεταξύ άλλων – να υπάρχουν:

    • Ειδικά διαμορφωμένος χώρος για την παραμονή  των ΑΜΕΑ.
    • Κατάλληλος εξοπλισμός για την πρόσβαση των ΑμεΑ στα πλοία (κατάλληλοι ανελκυστήρες και αναβατόρια).
    • Ειδική διαγράμμιση στον χώρο των οχημάτων για την πρόσβαση των ΑμεΑ από την είσοδο των πλοίων μέχρι τους ανελκυστήρες.
    • Ειδική σηματοδότηση των χώρων για τα ΑμεΑ στους κοινόχρηστους χώρους.
    • Ειδικό σύστημα για τη μετάδοση αναγγελιών για τα ΑμεΑ.
    • Θέσεις ασφάλισης αναπηρικών αμαξιδίων.
    • Ορισμός κατάλληλα εκπαιδευμένων μελών από τα πληρώματα για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.

    Η Εγκύκλιος έχει ΑΔΑ: 73ΣΒ4653ΠΩ-7ΜΛ



    Σχόλια Μελών


    Ήταν κάτι που από πολύ καιρό έπρεπε να είχαν σκεφτεί. Το να βλέπεις τα καλοκαίρια γερόντια στριμωγμένα σε πλαστικές καρέκλες δίπλα στ΄ αυτοκίνητα και κάτω απ΄τον ήλιο μέσα στα φέρυ μποτ παντόφλες, ρουφώντας την ζέστη των εξατμίσεων και των αναθυμιάσεων βενζίνης ήταν πραγματικά παραλογισμός έως ντροπή....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Και όχι μόνο. Σε φερυ τύπου παντόφλας  άνθρωποι με κινητικά προβλήματα παρέμεναν εντός οχήματος , πλήρως εγκλωβισμένοι από τα γύρω οχήματα  και σε περίπτωση ατυχήματος ήταν χαμένοι από χέρι.

    Edited by avgoust

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Sotirisb
      Συνάδελφοι πως εφαρμόζεται το παρακάτω;
      Σύμφωνα με το άρθρο 26 παρ. 1 «Στα κτίρια αυτά επιβάλλεται επίσης η πρόβλεψη προσβάσιμων σε άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων χώρων υγιεινής σε ποσοστό 5% των συνολικών χώρων υγιεινής για χρήση κοινού ή σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον ένας ανά συγκρότημα χώρων υγιεινής, ο οποίος μπορεί να έχει μικτή χρήση (ανδρών/γυναικών). Οι παραπάνω προσβάσιμοι χώροι υγιεινής θα συνυπολογίζονται στον αριθμό χώρων υγιεινής που επιβάλλεται ανά χρήση από άλλες διατάξεις.»
      Πρακτικά για νέο κτίριο τουριστικών καταλυμάτων, συνολικής δόμησης 200τμ με 12 κλίνες και 5 διαμερίσματα (studio), πόσες τουαλέτες ΑΜΕΑ υποχρεούται να έχει;
    • Από ay8airetos
      Το ερώτημά μου αφορά σε ξενοδοχείο τι διαστάσεις για Α.Μ.Κ (άτομα μειωμένης κινητικότητας) απαιτούνται; Το φεκ για τα ξενοδοχεία το έχω, αλλά οι διαστάσεις δεν φαίνοντα.
      Ευχαριστώ
    • Από biniss
      Σε νεο κτιριο κατοικιας με ΝΟΚ υπογειο-pilotis-Α,Β οροφων απο 130 μ2 και προβλεψη δυο οροφων
      α) το πλατος της ραμπας εισοδου ΑΜΕΑ ειναι 1,30 η 1,50 μ
      β)Το καθαρο ανοιγμα της εισοδου στο κλιμακοστασιο της pilotis ειναι 1,0 η 1,20 μ
      γ)εφοσον απαιτουνται δυο θεσεις σταθμευσης πρεπει  υποχρεωτικα η μια να εχει διαστασεις για ΑΜΕΑ (3,5Χ5,0 μ)
          η αυτο ισχυει μονο για ειδικα κτιρια ?
      πολυ με εχει μπερδεψει αυτο το <σχεδιαζοντας για ολους> του ΥΠΕΚΑ
      ευχαριστώ
    • Από victim1
      Συνάδελφοι καλημέρα.
       
      Σε παλιότερα θέματα έχουν αναλυθεί οι απαιτήσεις για χώρους υγειινής ΑμεΑ, όσον αφορά τους περιορισμούς από πλευράς οικοδομικής άδειας.
       
      Ασχολούμαι με την αποπεράτωση ξενοδοχειακής μονάδας, στην οποία από την εγκεκριμμένη Οικοδομική Άδεια προβλέπονται κάποια λουτρά για ΑμεΑ.
       
      Τα λουτρά αυτά είναι σχεδιασμένα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, όσον αφορά τις διαστάσεις χώρου, κυκλοφορίες, ανοίγματα κλπ.
       
      Αυτό που με απασχολεί στην παρούσα φάση είναι οι οικοδομικές λεπτομέρειες για την σύνταξη των Σχεδίων Εφαρμογής, αφού είμαι στην φάση τελικής επιλογής ειδών υγειινής.
       
      Το εύκολο θα ήταν να στηριχτώ σε "έτοιμες" λύσεις του εμπορίου, αλλά - εφόσον πρόκειται για ένα ευαίσθητο θέμα - θα ήθελα να έχω κάποιες αναλυτικές προδιαγραφές σε σχέση με :
       
      α) απαιτήσεις μπανιέρας με πρόσβαση ΑμεΑ
      β) απαιτήσεις νιπτήρα με πρόσβαση ΑμεΑ
      γ) απαιτήσεις τουαλέτας με πρόσβαση Αμεα
       
      Για τα παραπάνω ψάχνω ακριβείς ανθρωπομετρικές διαστάσεις, καθώς και οικοδομικές λεπτομέρειες (ύψος λεκάνης, θέση μπάρας στήριξης κλπ) και μέχρι τώρα το καλύτερο που βρήκα ήταν μια παραπομπή από παλιότερο θέμα στα "Κτιριοδομικά - Οικοδομικά Θέματα" στο site του ΥΠΕΧΩΔΕ.
       
      Υπάρχει κάποιο pdf που να συγκεντρώνει τις παραπάνω πληροφορίες?
       
      Thanx...
    • Από Halcyon
      Γεια σας,
       
      Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σε περίπτωση που μπορεί κάποιος να βοηθήσει, γιατί το ΤΕΕ δεν λειτουργεί και έχω ρωτήσει παντού!
       
      Έχω μια υπόθεση ενός καταστήματος με άδεια αμιγούς χρήσης internet cafe και οι υπεύθυνοι επιθυμούν να προσθέσουν άδεια υγειονομικού χαρακτήρα. Έχουν ολοκληρώσει ό,τι χρειάζεται, μένει μόνο το αποχωρητήριο για ΑμΕΑ, καθώς το Υγειονομικό τους "έκοψε" γι' αυτό το λόγο. Έχουν μιλήσει με υγειονομικό, πολεοδομία, μηχανικούς, και δεν είναι κανείς σίγουρος. (ούτε εγώ ) Αναφέρονται στο γεγονός ότι η πολεοδομία είναι υπεύθυνη για τις εφαρμογές εγκαταστάσεων ΑμΕΑ και όχι το Υγειονομικό και να περιμένουν ένα διάστημα για να βεβαιωθούν κι εκείνοι. Μας μίλησαν για κάποιο νέο νόμο που περιμένουν για τα υγειονομικά θέματα. Το κατάστημα είναι 110 τ.μ. και σύμφωνα με τον ΝΟΚ, υποτίθεται πρέπει να έχουν αποχωρητήριο. (αν διάβασα σωστά?) Το θέμα είναι ότι οι υπεύθυνοι του καταστήματος βιάζονται να μάθουν διότι έχουν να αντιμετωπίσουν σφράγιση.
       
      Ευχαριστώ για όποια βοήθεια!
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.