Μεγάλη επιστημονική ανακάλυψη για τον Άρη από την NASA

Σε αναταραχή βρίσκεται η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα εν όψει της ανακοίνωσης "μεγάλης επιστημονικής ανακάλυψης" , η οποία αφορά τον Αρη, στην οποία θα προχωρήσει εντός της ημέρας η NASA.

Μεταξύ των συμμετεχόντων στην προγραμματισμένη για το απόγευμα (ώρα Ελλάδος) συνέντευξη Τύπου στην Ουάσινγκτον περιλαμβάνονται δύο επιστήμονες που υπογράφουν μελέτη που προέρχεται από την επεξεργασία φωτογραφιών που έχουν ληφθεί από τροχιά και στην οποία ισχυρίζονται ότι παρουσιάζεται νερό σε υγρή μορφή στην επιφάνεια του Αρη. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει διεθνή μέσα ενημέρωσης να πιθανολογούν ότι η σημαντική ανακοίνωση της NASA θα αφορά την ύπαρξη νερού σε υγρή μορφή στον "κόκκινο πλανήτη". Πρόκειται για τους Λουζέντρα Οζχα, του Georgia Institute of Technology της Atlanta και Αλφρεντ ΜακΓιούεν του University of Arizona.

Οι επιστήμονες γνωρίζουν εδώ και καιρό την ύπαρξη νερού σε μορφή πάγου στους πόλους του Αρη, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν διαπιστώσει την ύπαρξη νερού σε υγρή μορφή. Μία τέτοια ανακάλυψη θα είχε δραματικές συνέπειες τόσο για την πιθανότητα ανακάλυψης ζωής, όσο και για τις μελλοντικές αποστολές, περιλαμβανόμενου του στόχου της NASA για την πραγματοποίηση επανδρωμένων αποστολών στον Αρη στη δεκαετία του 2030.

Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/144224/anakoinonei-i-nasa-megali-epistimoniki-anakalypsi-gia-ton-ari

παντου βλεπω το ονομα του Λουζέντρα Οζχα, PhD candidate. Πόσοι πιστεύετε ότι στη Ελλάδα θα έβγαινε το όνομα του υποψηφίου διδάκτορα έναντι του Καθηγητη σε μια ανακαλυψη;

• Upvote 5
    • Downvote 1

Share on other sites

Εγώ αναρρωτιέμαι, ο Σταμάτης Κριμιζής και ο Δημήτρης Νανόπουλος τι δουλειά θα μπορούσαν να κάνουν στο ΕΜΠ ή στο ΕΚΠΑ. Τον οδοκαθαριστή ή το θυρωρό;

• Upvote 2

Share on other sites

Βρήκαν κάτι νερά λέει με κάτι αλατα. (http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500028900)

Eιδήσεις από πρώτο χέρι: https://www.nasa.gov/

Μπορεί και να προετομάζουν το έδαφος (lobbying) για επανδρωμένη ή και άλλες αποστολές.

Εμείς εδώ τώρα σωθήκαμε, δέσαμε.

Είμαστε τέτοια χώρα που χρειαζόμαστε Κριμιζή και Νανόπουλο στα Πανεπιστήμιά μας?

Αν και νομίζω ότι αυτοί δεν χρειάζονται εμάς...

Τι να κάνουν? τους συνδικαλιστές μήπως? τους καθηγητές/ερευνητές? ξέρει κανένας? Dio?

Edited by AMHxaNos

Share on other sites

Ναί, βρεθηκε νερό και μάλιστα Perrier . Η φωτογραφία είναι αδιαψευστος μάρτυρας.

Το είπαν και τα ΜΜΕ.

Να και τα νερά του Αρη, στην υγειά σας.

.Ditta_perrierr_300_zps6vvikksc.jpg . dita_perrier_300_zpssmrwe4ab.jpg
    .

Source: JPL/JHUAPL/NASA/Νατάσα.

Edited by AMHxaNos

το φυσικό του εκπα είχε απορρίψει την μετάκληση του Νανόπουλου το 1998

Share on other sites

Κρατήστε και μικρό καλάθι. Και στο παρελθόν η NASA έβγαλε βαρύγδουπες ανακοινώσεις (ή τουλάχιστον οι δημοσιογράφοι τις έκαναν έτσι) αλλά ο θησαυρός αποδείχθηκε άνθρακες.

Π.χ. πριν από κανά 1-2 χρόνια η ανακοίνωση περί ανακάλυψης ζωής κοντά σε ηφαίστεια (της Γης) που δεν βασίζεται στην γνωστή αλληλουχία DNA. Αυτό πρακτικά σημαίνει την ανακάλυψη "γήινων εξωγήινων" δηλαδή ότι υπήρχε στη γη και "δεύτερη γέννηση", ζωή ανεξάρτητη από το πρωτο-κύτταρο από το οποίο προέκυψε όλη η άλλη ζωή.

Απλά κάποιοι αστροφυσικοί το παίζουν Βαρουφάκηδες, λένε κάτι για να επιδεικνύονται...

Edited by Julius Caesar
    • Downvote 1

Share on other sites

Ανακοίνωση της Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ.:

"....ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ το νερό του Άρη..."

• Upvote 6

Share on other sites

Μιας και το διαστημικό προγράμμα εχει ξεφτίσει τα τελευταία χρονια ειπε η ΝΑΣΑ για την ανακάλυψη μπας και πέσουν νεα κονδύλια. Κακά τα ψέματα το όνειρο του ανθρώπου να κατοικήσει η να βρει ζωη αλλού πέραν απο την γη αποδυκνυεται άνθρακας. Έτσι σκαρφίζονται διαφορα μιας και ολόκληρη βιομηχανία ζει απο αυτές τις έρευνες

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Upvote 3

Share on other sites

Είναι όντως πολύ ενδιαφέρουσα ανακάλυψη, αν και ήταν αναμενόμενο, μιας και ήδη γνωρίζαμε για πάγο στον πλανήτη. Είναι φυσιολογικό άλλωστε, ο πάγος αυτός να λιώσει τους "καλοκαιρινούς" μήνες - την εποχή που ο πλανήτης βρίσκεται κοντινότερα στον ήλιο δηλαδή. Ενδιαφέρον πάντως έχει τόσο η περιεκτικότητα του νερού σε οξυγόνο (πάντα για τα γηίνα δεδομένα) αλλά και φυσικά τα καθέκαστα της επανδρωμένης αποστολής που θα ακολουθήσει. Όπως και να έχει πάντως, θα γνωρίζουμε σε 15 χρόνια - αν και υποπτεύομαι πως, αν δεν υπάρξουν δραματικές εξελίξεις στα συστήματα προώθησης σύντομα, το αρχικό πλάνο θα παραταθεί στην 20ετία τουλάχιστον.

Share on other sites

Το InSight της NASA βρίσκεται στην επιφάνεια του Άρη εξοπλισμένο με σημαντικό επιστημονικό εξοπλισμό που θα μας αποκαλύψει πολλά για τον Κόκκινο Πλανήτη. Το lander όμως κατέγραψε και δεδομένα που δεν έχει καταγράψει καμία άλλη αποστολή και μάλιστα δεδομένα που δεν περίμεναν οι επιστήμονες – τον ήχο των ανέμων.
      Η καταγραφή του ήχου ήταν ένα μη σχεδιασμένο δώρο. Ένας από τους στόχους της αποστολής είναι να μετράει την κίνηση στον Άρη και φυσικά αυτό περιλαμβάνει την κίνηση που προκαλείται από τα ηχητικά κύματα. – Bruce Banerdt, επικεφαλής ερευνητής InSight.
      Στο InSight υπάρχει ένας σεισμογράφος ο οποίος θα καταγράφει τους σεισμούς του πλανήτη. Καταγράφει όμως και τις δονήσεις που προκαλούνται στο lander από τους ανέμους, οι οποίοι δονούν ελαφρώς τα ηλιακά πάνελ του InSight.
      Οι δονήσεις αυτές τυγχάνουν να βρίσκονται μέσα στο ακουστικό φάσμα του ανθρώπου αν και είναι πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Για τη βέλτιστη ακουστική, χρησιμοποιήστε ακουστικά και subwoofers. Η NASA προσφέρει τα αρχεία με ανεβασμένες συχνότητες κατά δύο οκτάβες ώστε ο ήχος να ακούγεται και από laptops ή κινητές συσκευές.
      Ήχος καταγράφηκε και από τον αισθητήρα πίεσης της ατμόσφαιρας, ο οποίος κατέγραψε τις δονήσεις του αέρα τη στιγμή που το σεισμόμετρο κατέγραφε τις δονήσεις των ηλιακών πάνελ. Οι ερευνητές εκτιμούν πως οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 16 – 24χλμ/ώρα.
      Η καταγραφή ήχου από το σεισμόμετρο είναι δυνατή μόνο τώρα, στην αρχή της αποστολής, επειδή όταν τοποθετηθεί στην επιφάνεια του πλανήτη θα καλύπτεται από ένα θόλο ο οποίος θα το προστατεύει από ανέμους και δονήσεις του lander, για να μπορεί να δίνει μετρήσεις ακριβείας για σεισμούς.

Περισσότερους ήχους από τον Κόκκινο Πλανήτη θα έχουμε όταν προσεδαφιστεί το Mars 2020 rover το οποίο θα φτάσει εξοπλισμένο με δύο μικρόφωνα.

Ο Οκτώβριος που πέρασε ήταν ο δεύτερος πιο θερμός στην ιστορία, σύμφωνα με στοιχεία από την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA), η οποία διαθέτει αρχείο δεδομένων από το 1880.
      Μέχρι στιγμής, το 2018 είναι το τέταρτο πιο θερμό έτος στην ιστορία. Σύμφωνα με τη NOAA, ο Οκτώβριος του 2018 σηματοδοτεί τον 42ο συνεχόμενο Οκτώβριο και τον 406ο συνεχόμενο μήνα με θερμοκρασίες πάνω από το μέσο όρο του 20ου αιώνα.

Σε κανένα μέρος του κόσμου δεν παρατηρήθηκαν χαμηλές θερμοκρασίες ρεκόρ τον περασμένο μήνα. Αντ' αυτού, καταγράφηκαν υψηλές θερμοκρασίες ρεκόρ από τον Ατλαντικό και τον Ινδικό Ωκεανό ως την Αλάσκα, τη Ρωσία, την Αυστραλία και την κεντρική Αφρική.
      Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία τον Οκτώβριο ήταν 0,86 βαθμούς Κελσίου πάνω από τον μέσο όρο του 20ου αιώνα σε ξηρά και θάλασσα. Μόνο ο Οκτώβριος του 2015 ήταν πιο θερμός, κατά 0,99 βαθμούς πάνω από το μέσο όρο.
      Ξεχωριστές αναλύσεις από το Ινστιτούτο Γκόνταρντ της NASA και την Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ιαπωνίας, υπολόγισαν επίσης ότι ο Οκτώβριος του 2018 ήταν ο δεύτερος θερμότερος στην ιστορία. Η NASA υπολόγισε τη μέση θερμοκρασία της Γης στους 0,99 βαθμούς Κελσίου πάνω από το μέσο όρο του 1951-1980, πίσω μόνο από τον Οκτώβριο του 2015 με 1,08 βαθμούς Κελσίου πάνω από τον μέσο όρο.
      Στους πόλους, η Αρκτική σημείωσε την τρίτη μικρότερη ποσότητα θαλάσσιου πάγου για το μήνα από τότε που ξεκίνησαν οι μετρήσεις το 1979. Στην Ανταρκτική, η έκταση των πάγων στη θάλασσα ήταν στο τέταρτο μικρότερο επίπεδο για το μήνα Οκτώβριο.