Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ολοκληρώθηκε η αναστήλωση του Μεγάρου Τσίλλερ

    Η ιδιωτική κατοικία του Ερνστ Τσίλλερ, στην οδό Μαυρομιχάλη 6, θα είναι επισκέψιμη από τον Φεβρουάριο του 2019. Το πολύπλοκο έργο συντήρησης και αναστήλωσης του πολύπαθου κτιρίου ολοκληρώνεται σε έξι μήνες και παραδίδεται μετά από χρόνια εγκατάλειψης.

    Το τριώροφο κτίριο χτίστηκε από τον διάσημο Γερμανό αρχιτέκτονα το 1885 και έζησε σε αυτό με την οικογένεια του έως το 1912.

    Η αποκατάσταση του Μεγάρου Τσίλλερ-Λοβέρδου άρχισε το 2011 με τη σύνταξη της αρχιτεκτονικής μελέτης, ενώ το 2013 το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, με τις εργασίες να ξεκινούν τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου. 

    Το Μέγαρο Τσίλλερ-Λοβέρδου στην οδό Μαυρομιχάλη 6 είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά κτίρια της Αθήνας του τέλους του 19ου αιώνα, άλλοτε ιδιωτική κατοικία του αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ και μετέπειτα κατοικία του του Κεφαλονίτη τραπεζίτη ιδρυτή της Λαϊκής Τράπεζας, Διονύσιου Λοβέρδου, ενώ τα τελευταία χρόνια ήταν εγκαταλειμμένο και πληγωμένο από πυρκαγιά και λεηλασίες. Βέβαια, φαίνεται πως η πυρκαγιά που είχε καταστρέψει μεγάλο μέρος του κτιρίου αποτέλεσε όχι μόνο κατάρα αλλά και ευχή, καθώς ήταν η αιτία για την αποκάλυψη των περίτεχνων αρχικών οροφών του Τσίλλερ, κάτω από τις ψευδοροφές του επόμενου ιδιοκτήτη του.

     Το αγόρασε σε πληστηριασμό το 1912 και το χρησιμοποίησε ως κατοικία του προχωρώντας σε προσθήκες και προεκτάσεις στο αρχικό κτίριο. Στα 500 τ.μ. που πρόσθεσε ο Δ. Λοβέρδος έχτισε στο ισόγειο του οικήματος ένα παρεκκλήσι, όπου σήμερα, μετά την αποκατάσταση αναδεικνύεται ο εντυπωσιακά διακοσμημένος με ψηφιδωτά θόλος του. Ο Δ. Λοβέρδος στέγασε εκεί τη συλλογή του βυζαντινών εικόνων, την οποία οι κληρονόμοι του δώρισαν το 1979 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

    Το στοίχημα της αποκατάστασης τού συνολικά 1.100 τ.μ. ιστορικού κτιρίου ήταν να αναδειχθούν και οι δύο φάσεις της ζωής του. Πυρκαγιά, πλημμύρες, ερείπωση ταλαιπώρησαν το κτίριο, το οποίο στις αρχές της δεκαετίας του '80 στέγασε και το βεστιάριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Κηρύχτηκε διατηρητέο το 1981 και παραχωρήθηκε με δωρεά στο ελληνικό Δημόσιο το 1992.

    Στα έμπειρα χέρια των ειδικών της Διεύθυνσης Συντήρησης και της Διεύθυνσης Αναστύλωσης του υπουργείου Πολιτισμού αποκαλύφθηκαν τα ...κρυμμένα μυστικά τού ιστορικού κτιρίου. Σε έξι μήνες ανοίγει για τους επισκέπτες, προκειμένου να θαυμάσουν, μεταξύ άλλων, το ιδιαίτερα εντυπωσιακό πομπηιανό σαλόνι», μία τεράστια αίθουσα με τοιχογραφίες σε λευκό φόντο, εμπνευσμένες από παραστάσεις κτιρίων της Πομπηϊας. Είχαν καταστραφεί σχεδόν ολοσχερώς από τη μοιραία πυρκαγιά.



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Στην εποχή του ήταν ένα θαυμαστό επίτευγμα της τεχνολογίας, της παράδοσης, της ανθρώπινης εφευρετικότητας- το γεφύρι της Πλάκας υπήρξε το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων. Για σχεδόν ενάμιση αιώνα «στεφάνωνε» τον Άραχθο ποταμό, υποστηρίζοντας τη ζωή και την επικοινωνία των ανθρώπων από τις αντίπερα όχθες του. Σε έναν τραχύ, δύσβατο τόπο λειτούργησε ως  μοχλός ανάπτυξης και έγινε σύμβολο όλης της περιοχής των Τζουμέρκων.
      Ένα  κομψοτέχνημα ατόφιας ιστορίας από πέτρα- στην ανατολική πλευρά του υπάρχει ακόμα το κτήριο του τελωνείου από τα χρόνια που η κοίτη του Αράχθου οριοθετούσε τη συνοριακή γραμμή Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Και τον Φλεβάρη του 1944 εκεί υπογράφηκε η συμφωνία που θα έθετε τέλος στον ελληνικό εμφύλιο μεταξύ ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ και ΕΚΚΑ- ο Βελουχιώτης, ο Ζέρβας, ο Καρτάλης και οι σημαντικότεροι καπετάνιοι και οπλαρχηγοί της Αντίστασης συνυπήρξαν εκεί, πρόσκαιρα «αδελφωμένοι».

      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Γέφυρα Πλάκας, ανατολικό βάθρο, πριν την κατάρρευση.  Το σοκ και η θλίψη όταν στη βαρυχειμωνιά του 2015 το γεφύρι, παραμελημένο, γκρέμισε,  έγιναν αισθητά πολύ πέρα από τα ηπειρώτικα βουνά. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE  Ανατολικό βάθρο της γέφυρας Πλάκας, σήμερα.  Τρεισήμιση χρόνια μετά την κατάρρευση του γεφυριού ο ίδιος αυτός τόπος, ένα (σαν) κινηματογραφικό σκηνικό με το ποτάμι που έρχεται από το ψηλό φαράγγι, μου φαίνεται γυμνός, στερημένος. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Το γεφύρι της Πλάκας ξεχώριζε και σε φωτογραφία αν το έβλεπες- όποιος το αντίκριζε και το περπατούσε, σίγουρα το θυμάται για πάντα. Σήμερα, η απουσία του παραμορφώνει έναν από του φυσικού του όμορφο τόπο. 

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Στην εποχή του ήταν ένα θαυμαστό επίτευγμα της τεχνολογίας, της παράδοσης, της ανθρώπινης εφευρετικότητας- το γεφύρι της Πλάκας υπήρξε το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων. Για σχεδόν ενάμιση αιώνα «στεφάνωνε» τον Άραχθο ποταμό, υποστηρίζοντας τη ζωή και την επικοινωνία των ανθρώπων από τις αντίπερα όχθες του. Σε έναν τραχύ, δύσβατο τόπο λειτούργησε ως  μοχλός ανάπτυξης και έγινε σύμβολο όλης της περιοχής των Τζουμέρκων.
      Ένα  κομψοτέχνημα ατόφιας ιστορίας από πέτρα- στην ανατολική πλευρά του υπάρχει ακόμα το κτήριο του τελωνείου από τα χρόνια που η κοίτη του Αράχθου οριοθετούσε τη συνοριακή γραμμή Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Και τον Φλεβάρη του 1944 εκεί υπογράφηκε η συμφωνία που θα έθετε τέλος στον ελληνικό εμφύλιο μεταξύ ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ και ΕΚΚΑ- ο Βελουχιώτης, ο Ζέρβας, ο Καρτάλης και οι σημαντικότεροι καπετάνιοι και οπλαρχηγοί της Αντίστασης συνυπήρξαν εκεί, πρόσκαιρα «αδελφωμένοι».

      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Γέφυρα Πλάκας, ανατολικό βάθρο, πριν την κατάρρευση.  Το σοκ και η θλίψη όταν στη βαρυχειμωνιά του 2015 το γεφύρι, παραμελημένο, γκρέμισε,  έγιναν αισθητά πολύ πέρα από τα ηπειρώτικα βουνά. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE  Ανατολικό βάθρο της γέφυρας Πλάκας, σήμερα.  Τρεισήμιση χρόνια μετά την κατάρρευση του γεφυριού ο ίδιος αυτός τόπος, ένα (σαν) κινηματογραφικό σκηνικό με το ποτάμι που έρχεται από το ψηλό φαράγγι, μου φαίνεται γυμνός, στερημένος. 
      ALEXIS GAGLIAS/HUFFPOST GREECE Το γεφύρι της Πλάκας ξεχώριζε και σε φωτογραφία αν το έβλεπες- όποιος το αντίκριζε και το περπατούσε, σίγουρα το θυμάται για πάντα. Σήμερα, η απουσία του παραμορφώνει έναν από του φυσικού του όμορφο τόπο. 
    • Από Engineer
      Με 1.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ αναστηλώνεται και αναδεικνύεται το αρχαίο θέατρο της Κασσώπης στην Πρέβεζα, ένα επιβλητικό θέατρο που χρονολογείται στον 3ο αιώνα π.Χ., χωρητικότητας 6.000 θέσεων, με απεριόριστη θέα στον Αμβρακικό κόλπο, στο Ιόνιο πέλαγος και στα Ακαρνανικά όρη, το οποίο, εκτός από σκηνικούς και θυμελικούς αγώνες, φιλοξενούσε πιθανόν και τις συνελεύσεις του φύλου των Κασσωπαίων.
       
      «Μόλις το έργο ολοκληρωθεί, θα αποκατασταθεί μεγάλο μέρος του αρχαίου θεάτρου, θα είναι καλύτερα προσβάσιμο, ωστόσο θα περάσει πολύς χρόνος ακόμη για να φιλοξενήσει παραστάσεις», είπε στο «Εθνος» η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας, Ανθή Αγγέλη.
       
      Το ΔΙΑΖΩΜΑ χρηματοδότησε με 80.000 ευρώ την προμελέτη και η περιφέρεια Ηπείρου ενέταξε στο ΕΣΠΑ, μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ηπειρος 2014-2020» με προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ και φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας.
       
      Το αρχαίο θέατρο βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο της αρχαίας πόλης της Κασσώπης, κοντά στο χωριό Καμαρίνα της Πρέβεζας και η εικόνα του μνημείου παρά τις φθορές από φυσικούς παράγοντες, όπως οι κατακρημνίσεις βράχων, εξακολουθεί να είναι επιβλητική.
      Το κοίλο έχει διάμετρο βάσης 17 μέτρα και διάμετρο κορυφής περίπου 82 μέτρα. Εννέα κλίμακες διαιρούσαν το κοίλο σε δέκα κερκίδες. Το κοίλο χωρίζεται από διάζωμα σε δύο τμήματα, το κάτω με 23 σειρές λίθινων εδωλίων και το επάνω με 12 σειρές. Δύο ισχυροί πολυγωνικοί αναλημματικοί τοίχοι, εκ των οποίων ο ανατολικός έχει καταστραφεί σχεδόν εξ ολοκλήρου, ενισχυμένοι κατά τακτά διαστήματα με αντηρίδες, στήριζαν τα δύο άκρα του κοίλου. Η ορχήστρα είναι σχεδόν κυκλική και το δάπεδό της ήταν στρωμένο με πατημένο χώμα, ενώ στην περιφέρεια της ορχήστρας, απέναντι από το κοίλο, βρίσκεται το ορθογώνιας κάτοψης σκηνικό οικοδόμημα.
       
      Οι εργασίες αποκατάστασης και ανάδειξης του μνημείου θα επικεντρωθούν στους αναλημματικούς τοίχους, στο κεντρικό διάζωμα, στα εδώλια του κάτω κοίλους και στο σκηνικό οικοδόμημα.
       
      «Οι υποδομές που θα γίνουν περιλαμβάνουν την επέκταση των υφιστάμενων δικτύων κοινής ωφέλειας, τη λήψη μέτρων προστασίας από τα όμβρια ύδατα, μέτρα ανάσχεσης των κατολισθητικών φαινομένων εξασφαλίζοντας την απαραίτητη προστασία για τους επισκέπτες, ενώ θα τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες και πινακίδες σε γραφή Braille», ανέφερε η κ. Αγγέλη.
       
      Η Κασσώπη, πρωτεύουσα της Κασσωπαίας, χτίστηκε πριν από τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ. σε φυσικά οχυρή θέση, σε ένα οροπέδιο με υψόμετρο 550-650 μέτρων, στις πλαγιές του Ζαλόγγου, με σκοπό να προστατεύσει από την εκμετάλλευση των Ηλείων αποίκων, την εύφορη πεδιάδα που απλωνόταν νοτιότερα. Η μεγάλη ακμή της πόλης σημειώνεται τον 3ο αι. π.Χ., όταν κτίζονται τα μεγάλα δημόσια κτίρια, το θέατρο και ανοικοδομούνται πολλά σπίτια, ενώ η πόλη είχε δικό της νομισματοκοπείο.
       
      Τα ερείπια της αρχαίας πόλης καταλαμβάνουν σήμερα έκταση 350 στρεμμάτων και εκτείνονται σε ένα βραχώδες οροπέδιο, σε στρατηγική θέση που εξασφάλιζε τον έλεγχο των ορεινών, των παράλιων, αλλά και των θαλάσσιων δρόμων.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr...sopis-64874381/
       
      Click here to view the είδηση
    • Από Engineer
      Με 1.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ αναστηλώνεται και αναδεικνύεται το αρχαίο θέατρο της Κασσώπης στην Πρέβεζα, ένα επιβλητικό θέατρο που χρονολογείται στον 3ο αιώνα π.Χ., χωρητικότητας 6.000 θέσεων, με απεριόριστη θέα στον Αμβρακικό κόλπο, στο Ιόνιο πέλαγος και στα Ακαρνανικά όρη, το οποίο, εκτός από σκηνικούς και θυμελικούς αγώνες, φιλοξενούσε πιθανόν και τις συνελεύσεις του φύλου των Κασσωπαίων.
       
      «Μόλις το έργο ολοκληρωθεί, θα αποκατασταθεί μεγάλο μέρος του αρχαίου θεάτρου, θα είναι καλύτερα προσβάσιμο, ωστόσο θα περάσει πολύς χρόνος ακόμη για να φιλοξενήσει παραστάσεις», είπε στο «Εθνος» η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας, Ανθή Αγγέλη.
       
      Το ΔΙΑΖΩΜΑ χρηματοδότησε με 80.000 ευρώ την προμελέτη και η περιφέρεια Ηπείρου ενέταξε στο ΕΣΠΑ, μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ηπειρος 2014-2020» με προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ και φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας.
       
      Το αρχαίο θέατρο βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο της αρχαίας πόλης της Κασσώπης, κοντά στο χωριό Καμαρίνα της Πρέβεζας και η εικόνα του μνημείου παρά τις φθορές από φυσικούς παράγοντες, όπως οι κατακρημνίσεις βράχων, εξακολουθεί να είναι επιβλητική.
      Το κοίλο έχει διάμετρο βάσης 17 μέτρα και διάμετρο κορυφής περίπου 82 μέτρα. Εννέα κλίμακες διαιρούσαν το κοίλο σε δέκα κερκίδες. Το κοίλο χωρίζεται από διάζωμα σε δύο τμήματα, το κάτω με 23 σειρές λίθινων εδωλίων και το επάνω με 12 σειρές. Δύο ισχυροί πολυγωνικοί αναλημματικοί τοίχοι, εκ των οποίων ο ανατολικός έχει καταστραφεί σχεδόν εξ ολοκλήρου, ενισχυμένοι κατά τακτά διαστήματα με αντηρίδες, στήριζαν τα δύο άκρα του κοίλου. Η ορχήστρα είναι σχεδόν κυκλική και το δάπεδό της ήταν στρωμένο με πατημένο χώμα, ενώ στην περιφέρεια της ορχήστρας, απέναντι από το κοίλο, βρίσκεται το ορθογώνιας κάτοψης σκηνικό οικοδόμημα.
       
      Οι εργασίες αποκατάστασης και ανάδειξης του μνημείου θα επικεντρωθούν στους αναλημματικούς τοίχους, στο κεντρικό διάζωμα, στα εδώλια του κάτω κοίλους και στο σκηνικό οικοδόμημα.
       
      «Οι υποδομές που θα γίνουν περιλαμβάνουν την επέκταση των υφιστάμενων δικτύων κοινής ωφέλειας, τη λήψη μέτρων προστασίας από τα όμβρια ύδατα, μέτρα ανάσχεσης των κατολισθητικών φαινομένων εξασφαλίζοντας την απαραίτητη προστασία για τους επισκέπτες, ενώ θα τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες και πινακίδες σε γραφή Braille», ανέφερε η κ. Αγγέλη.
       
      Η Κασσώπη, πρωτεύουσα της Κασσωπαίας, χτίστηκε πριν από τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ. σε φυσικά οχυρή θέση, σε ένα οροπέδιο με υψόμετρο 550-650 μέτρων, στις πλαγιές του Ζαλόγγου, με σκοπό να προστατεύσει από την εκμετάλλευση των Ηλείων αποίκων, την εύφορη πεδιάδα που απλωνόταν νοτιότερα. Η μεγάλη ακμή της πόλης σημειώνεται τον 3ο αι. π.Χ., όταν κτίζονται τα μεγάλα δημόσια κτίρια, το θέατρο και ανοικοδομούνται πολλά σπίτια, ενώ η πόλη είχε δικό της νομισματοκοπείο.
       
      Τα ερείπια της αρχαίας πόλης καταλαμβάνουν σήμερα έκταση 350 στρεμμάτων και εκτείνονται σε ένα βραχώδες οροπέδιο, σε στρατηγική θέση που εξασφάλιζε τον έλεγχο των ορεινών, των παράλιων, αλλά και των θαλάσσιων δρόμων.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/politismos/arthro/erga_anastilosis_kai_anadeiksis_sto_theatro_tis_kassopis-64874381/
    • Από Engineer
      Τροπολογία για την οικονομική βιωσιμότητα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών κατέθεσαν στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς.
       
      Σύμφωνα με την τροπολογία, το Ελληνικό Δημόσιο καθίσταται ιδιοκτήτης του συνολικού κτιριακού συγκροτήματος των 170.000 τ.μ., όπως επίσης και των οφειλών του Μεγάρου Μουσικής, με εξαίρεση όσες υποχρεώσεις του Μεγάρου έχουν συμψηφιστεί ή εισπραχθεί από το Δημόσιο, φόρους ή πάσης φύσεως εισφορές υπέρ του Δημοσίου ή υπέρ τρίτων.
       
      Σε αντάλλαγμα, το εντεκαμελές Δ.Σ. θα ορίζεται, όπως προβλέπει η τροπολογία, κατά πλειοψηφία από το Δημόσιο, 6 μέλη από τον υπουργό Πολιτισμού, δύο μέλη από τον υπουργό Οικονομικών και τρία μέλη θα υποδεικνύονται από τον Σύλλογο «Φίλων της Μουσικής», στον οποίο παραχωρούνται δωρεάν προς χρήση για έως πέντε εκδηλώσεις οι μεγάλες αίθουσες και έως πέντε οι μικρές αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής.
       
      Πηγή: http://news247.gr/ei...wn.3901745.html
       
      Click here to view the είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.