Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ο γεωγραφικός χάρτης των "κόκκινων" δανείων

    Σε χαρτογράφηση των "κόκκινων" δανείων ανά γεωγραφική περιφέρεια σε όλη τη χώρα έχουν προχωρήσει οι τράπεζες προκειμένου να αντλήσουν σημαντικά στοιχεία για τον εντοπισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών.

    Τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι τράπεζες και παρουσιάζει το "Κ" δείχνουν ότι περιοχές με χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά ανταπόκρισης στις δανειακές τους υποχρεώσεις. Αντιθέτως, δανειολήπτες κάτοικοι πλουσιότερων περιφερειών, ειδικά αυτών που εμφανίζουν συνεχή ροή τουριστικών εσόδων, εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αθέτησης πληρωμών. Έτσι, όλως παραδόξως, οι κάτοικοι της φτωχότερης Ηπείρου εμφανίζουν τη μεγαλύτερη συνέπεια στην αποπληρωμή των δανείων τους, παρουσιάζοντας μάλιστα δείκτη NPLs χαμηλότερο και από τον μέσο όρο ανά την επικράτεια! Επιβεβαιώνεται, με αυτόν τον τρόπο, ότι η κρίση ευθύνεται μόνο εν μέρει για τη μη αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων των δανειοληπτών και δικαιώνεται το ρηθέν "πτωχός πλην τίμιος".

    "Πυξίδα" για τους πλειστηριασμούς

    Εν όψει της υλοποίησης των νέων, απαιτητικότερων στόχων για τη μείωση των "κόκκινων" δανείων στην τριετία 2019-2021, ο εντοπισμός των στρατηγικών κακοπληρωτών κρίνεται πρωταρχικής σημασίας. Ο SSM έχει επισημάνει στις τράπεζες ότι πρέπει να στραφούν κατά του υψηλού ποσοστού των οφειλετών που, αν και έχουν τη δυνατότητα, εντούτοις αποφεύγουν εκ συστήματος την πληρωμή των οφειλών τους. Το θέμα κρίνεται ιδιαίτερης σημασίας προκειμένου να αποκατασταθεί η κουλτούρα πληρωμών, η οποία διαβρώθηκε από την ενθάρρυνση κινημάτων "Δεν πληρώνω", με αποτέλεσμα την έξαρση του ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

    Ο εντοπισμός των περιοχών στις οποίες αφθονούν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές έχει ζητηθεί από τον SSM σε συνάρτηση και με το πρόγραμμα των πλειστηριασμών από τις τράπεζες. Στην τελευταία επίσκεψη των "θεσμών" στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένου του SSM, επισημάνθηκε ότι ναι μεν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί έχουν μπει σε σταθερά αυξητική τροχιά, ωστόσο δεν καλύπτουν όλη την περιφέρεια. Στο πλαίσιο αυτό, ζητήθηκε από τις τράπεζες η επέκταση των πλειστηριασμών με γεωγραφική κατανομή, κάτι που θα τσεκάρει πλέον ο SSM, παρακολουθώντας τις επιδόσεις των τραπεζών στη μείωση των "κόκκινων" δανείων.

    Προς την κατεύθυνση του εντοπισμού των στρατηγικών κακοπληρωτών κινούνται και οι αλλαγές στον νόμο Κατσέλη, με μείζονα την άρση του τραπεζικού απορρήτου. Από τις 15 Σεπτεμβρίου, οπότε τέθηκαν σε εφαρμογή οι αλλαγές στον νόμο, περίπου 2.000 δανειολήπτες έχουν παραιτηθεί οικειοθελώς, επιβεβαιώνοντας, έτσι, την ικανότητά τους να αποπληρώσουν τα χρέη τους.

    Τα ευρήματα των τραπεζών κατά τη χαρτογράφηση των NPΕs ανά την Ελλάδα (σημειώνεται ότι πρόκειται για ευρήματα που αφορούν δάνεια στεγαστικά, καταναλωτικά και προσωπικά) δείχνουν ότι, με μέσο όρο δείκτη NPΕs στο 48%, η περιοχή της Δυτικής Ελλάδας παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό επισφαλειών, με δείκτη NPΕs 7 μονάδες υψηλότερο από τον μέσο, στο 55%. Ακολουθούν η Πελοπόννησος και η Στερεά Ελλάδα, με δείκτες NPΕs στο 54% και 53% αντίστοιχα. Στη Δυτική Ελλάδα συγκεντρώνεται το 5% του συνολικού χαρτοφυλακίου λιανικής τραπεζικής των τραπεζών, στην Πελοπόννησο το 4% και στη Στερεά Ελλάδα το 1%. Άνω του μέσου όρου του δείκτη NPΕs κινούνται τα νησιά του Ιονίου, η Θεσσαλία και η Κεντρική Μακεδονία (49%), στον μέσο όρο του 48% βρίσκονται η Κρήτη, το Νότιο Αιγαίο, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, ενώ χαμηλότερα αυτού κινούνται η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος (46%) και το Βόρειο Αιγαίο (44%). Η περιφέρεια Αττικής, που συγκεντρώνει το 51% του συνόλου των χαρτοφυλακίων λιανικής των τραπεζών, κινείται επίσης μία μονάδα χαμηλότερα του μέσου όρου NPEs, στο 47%.  

    Σημειώνεται ότι, βάσει των στοιχείων της Eurostat για την Ελλάδα, τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη έχουν οι κάτοικοι των Αθηνών, με το 92% του ΑΕΠ της Ε.Ε., τη μικρότερη οι κάτοικοι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με το 46% και στην Ήπειρο με το 48%, ενώ σε σχετικά καλύτερη θέση βρίσκονται οι κάτοικοι του Νοτίου Αιγαίου με το 73% και των Ιονίων Νήσων με το 62% του ΑΕΠ της Ε.Ε.

    Πέντε "φυλές" "κόκκινων" δανειοληπτών

    Ποιος είναι ο "σκληρός πυρήνας" των στρατηγικών κακοπληρωτών

    Με άξονα τις μέχρι στιγμής οικειοθελείς παραιτήσεις δανειοληπτών του νόμου Κατσέλη, οι τραπεζίτες εκτιμούν ότι τελικώς το ποσοστό των στρατηγικών κακοπληρωτών δεν θα απέχει από τις αρχικές εκτιμήσεις τους ότι αυτοί κινούνται στο 20%-25% των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Αυτό σημαίνει δυνητικά ότι "κόκκινα" δάνεια 17-22 δισ. ευρώ από τον σωρό των 88 δισ. ευρώ θα μπορούσαν να αποπληρωθούν.

    Ωστόσο, εσωτερικές έρευνες των τραπεζών δείχνουν ότι ο "σκληρός πυρήνας" των στρατηγικών κακοπληρωτών κινείται σε περίπου 11% των δανειοληπτών με μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Αυτό σημαίνει ότι μη εξυπηρετούμενα δάνεια όλων των κατηγοριών (στεγαστικά, καταναλωτικά, επιχειρηματικά) περί τα 9,5 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε δανειολήπτες που συνειδητά δεν τα αποπληρώνουν.

    Όπως αναφέρουν στο "Κ" τραπεζικές πηγές, το δύσκολο κομμάτι για τις τράπεζες, το οποίο κρύβει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές που, αν και μπορούν, αρνούνται να αποπληρώσουν τα δάνειά τους, είναι το 35% των δανείων με καθυστέρηση άνω των 360 ημερών.

    Έρευνα που είχε εκπονήσει για λογαριασμό των τραπεζών η PwC προκειμένου να εντοπιστεί η έκταση των στρατηγικών κακοπληρωτών  χωρίζει τους δανειολήπτες με μη εξυπηρετούμενα δάνεια σε πέντε "φυλές".

    Καταρχάς στους νοικοκύρηδες, που αντιστοιχούν σε ποσοστό άνω του 50% των οφειλετών, οι οποίοι παρουσιάζουν αντικειμενικές δυσκολίες αποπληρωμής. Το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 100% των δανειοληπτών με "κόκκινα" δάνεια περιλαμβάνει δανειολήπτες που πληρώνουν περιστασιακά, αναποφάσιστους, περιθωριακούς και στρατηγικούς κακοπληρωτές. Όσοι περιστασιακά καταβάλλουν κάποιες δόσεις, αναλογούν στο 5% των NPLs. Ποσοστό 15% δεν έχουν αποφασίσει αν θα πληρώσουν ή όχι τις οφειλές τους και αποφασίζουν αναλόγως της στάσης της τράπεζας.

    Το ποσοστό των "βέρων" στρατηγικών κακοπληρωτών, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν αλλά δεν θέλουν, υπολογίζεται στο 10%-11%, ενώ οι υπόλοιποι είναι "περιθωριακοί" οφειλέτες, οι οποίοι ούτε θέλουν ούτε αντέχουν οικονομικά να αποπληρώσουν τα δάνειά τους και τους είναι αδιάφορες οι συνέπειες.

    Edited by Engineer



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Tο Υπουργείο Οικονομικών (Γενική Δ/νση Οικονομικής Πολιτικής, Δ/νση Χρηματοοικονομικής Πολιτικής), ενόψει της θέσπισης νόμου, για τη χορήγηση μικροχρηματοδοτήσεων, στην ελληνική νομοθεσία, καλεί τους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς (Υπουργεία, άλλες δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ, εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα, φυσικά πρόσωπα κ.λ.π.) να συμμετάσχουν καταθέτοντας προτάσεις, διατυπώνοντας απόψεις και παρατηρήσεις, επί του υποβληθέντος σχεδίου Νόμου.
      H ευρύτατη συμμετοχή όλων των ανωτέρω θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, προκειμένου το Υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει τις προτάσεις και όπου κριθεί αναγκαίο να προβεί στις απαραίτητες τροποποιήσεις του σχεδίου νόμου, πριν αυτό προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων.
      O παρών νόμος θεσπίζει, επίσης, κανόνες που αφορούν : α) τη διαφάνεια των όρων και τις απαιτήσεις ενημέρωσης σχετικά με τις δραστηριότητες χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων και β) τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αντιστοιχούν τόσο στους δικαιούχους όσο και στα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων όσον αφορά τη χορήγηση μικροχρηματοδοτήσεων ως επιχειρηματική δραστηριότητα.
      H διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 23/01/2019 και ώρα 12:00.
      Πλοήγηση στη Διαβούλευση
      0 ΣχόλιαΆρθρο 01 - Σκοπός - Αντικείμενο 0 ΣχόλιαΆρθρο 02 - Ορισμοί 0 ΣχόλιαΆρθρο 03 - Πεδίο εφαρμογής 0 ΣχόλιαΆρθρο 04 - Εξαιρέσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 05 - Ορισμός αρμόδιας αρχής 0 ΣχόλιαΆρθρο 06 - Αιτήσεις άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 07 - Έλεγχος συμμετοχής 0 ΣχόλιαΆρθρο 08 - Αρχικό κεφάλαιο 0 ΣχόλιαΆρθρο 09 - Χορήγηση άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 10 - Κοινοποίηση της απόφασης για την άδεια λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 11 - Ανάκληση της άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 12 - Μητρώο Ιδρυμάτων Μικροχρηματοδοτήσεων 0 ΣχόλιαΆρθρο 13 - Διατήρηση άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 14 - Λογιστική και υποχρεωτικός έλεγχος , λοιπές υποχρεώσεις διαφάνειας και εχεμύθειας 0 ΣχόλιαΆρθρο 15 - Εποπτεία 0 ΣχόλιαΆρθρο 16 - Απαγόρευση χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων 0 ΣχόλιαΆρθρο 17 - Διοικητικά μέτρα-Κυρώσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 18 - Δραστηριότητες 0 ΣχόλιαΆρθρο 19 - Δικαιούχοι 0 ΣχόλιαΆρθρο 20 - Συμβουλευτικές υπηρεσίες 0 ΣχόλιαΆρθρο 21 - Απαγορεύσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 22 - Όροι χορήγησης μικροχρηματοδότησης 0 ΣχόλιαΆρθρο 23 - Διαχείριση συναλλαγών 0 ΣχόλιαΆρθρο 24 - Διαφήμιση και εμπορική προώθηση- Τυποποιημένες πληροφορίες στην προώθηση προϊόντων 0 ΣχόλιαΆρθρο 25 - Υποχρέωση διαφάνειας στους όρους συναλλαγών 0 ΣχόλιαΆρθρο 26 - Καταγγελίες 0 ΣχόλιαΆρθρο 27 - Αρμόδια Αρχή 0 ΣχόλιαΆρθρο 28 - Κυρώσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 29 - Εξωδικαστική επίλυση διαφορών 0 ΣχόλιαΆρθρο 30 - Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 0 ΣχόλιαΆρθρο 31 - Έναρξη ισχύος
      View full είδηση
    • Από Engineer
      Tο Υπουργείο Οικονομικών (Γενική Δ/νση Οικονομικής Πολιτικής, Δ/νση Χρηματοοικονομικής Πολιτικής), ενόψει της θέσπισης νόμου, για τη χορήγηση μικροχρηματοδοτήσεων, στην ελληνική νομοθεσία, καλεί τους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς (Υπουργεία, άλλες δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ, εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα, φυσικά πρόσωπα κ.λ.π.) να συμμετάσχουν καταθέτοντας προτάσεις, διατυπώνοντας απόψεις και παρατηρήσεις, επί του υποβληθέντος σχεδίου Νόμου.
      H ευρύτατη συμμετοχή όλων των ανωτέρω θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, προκειμένου το Υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει τις προτάσεις και όπου κριθεί αναγκαίο να προβεί στις απαραίτητες τροποποιήσεις του σχεδίου νόμου, πριν αυτό προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων.
      O παρών νόμος θεσπίζει, επίσης, κανόνες που αφορούν : α) τη διαφάνεια των όρων και τις απαιτήσεις ενημέρωσης σχετικά με τις δραστηριότητες χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων και β) τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αντιστοιχούν τόσο στους δικαιούχους όσο και στα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων όσον αφορά τη χορήγηση μικροχρηματοδοτήσεων ως επιχειρηματική δραστηριότητα.
      H διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 23/01/2019 και ώρα 12:00.
      Πλοήγηση στη Διαβούλευση
      0 ΣχόλιαΆρθρο 01 - Σκοπός - Αντικείμενο 0 ΣχόλιαΆρθρο 02 - Ορισμοί 0 ΣχόλιαΆρθρο 03 - Πεδίο εφαρμογής 0 ΣχόλιαΆρθρο 04 - Εξαιρέσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 05 - Ορισμός αρμόδιας αρχής 0 ΣχόλιαΆρθρο 06 - Αιτήσεις άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 07 - Έλεγχος συμμετοχής 0 ΣχόλιαΆρθρο 08 - Αρχικό κεφάλαιο 0 ΣχόλιαΆρθρο 09 - Χορήγηση άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 10 - Κοινοποίηση της απόφασης για την άδεια λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 11 - Ανάκληση της άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 12 - Μητρώο Ιδρυμάτων Μικροχρηματοδοτήσεων 0 ΣχόλιαΆρθρο 13 - Διατήρηση άδειας λειτουργίας 0 ΣχόλιαΆρθρο 14 - Λογιστική και υποχρεωτικός έλεγχος , λοιπές υποχρεώσεις διαφάνειας και εχεμύθειας 0 ΣχόλιαΆρθρο 15 - Εποπτεία 0 ΣχόλιαΆρθρο 16 - Απαγόρευση χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων 0 ΣχόλιαΆρθρο 17 - Διοικητικά μέτρα-Κυρώσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 18 - Δραστηριότητες 0 ΣχόλιαΆρθρο 19 - Δικαιούχοι 0 ΣχόλιαΆρθρο 20 - Συμβουλευτικές υπηρεσίες 0 ΣχόλιαΆρθρο 21 - Απαγορεύσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 22 - Όροι χορήγησης μικροχρηματοδότησης 0 ΣχόλιαΆρθρο 23 - Διαχείριση συναλλαγών 0 ΣχόλιαΆρθρο 24 - Διαφήμιση και εμπορική προώθηση- Τυποποιημένες πληροφορίες στην προώθηση προϊόντων 0 ΣχόλιαΆρθρο 25 - Υποχρέωση διαφάνειας στους όρους συναλλαγών 0 ΣχόλιαΆρθρο 26 - Καταγγελίες 0 ΣχόλιαΆρθρο 27 - Αρμόδια Αρχή 0 ΣχόλιαΆρθρο 28 - Κυρώσεις 0 ΣχόλιαΆρθρο 29 - Εξωδικαστική επίλυση διαφορών 0 ΣχόλιαΆρθρο 30 - Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 0 ΣχόλιαΆρθρο 31 - Έναρξη ισχύος
    • Από Engineer
      Καθώς η συζήτηση για την ολοένα και πιο ανησυχητική κλιματική αλλαγή είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, το National Geographic χαρτογράφησε τις επιπτώσεις που θα είχε το λιώσιμο των πάγων σε κάθε ήπειρο.
      Σε αυτή την περίπτωση το επίπεδο της θάλασσας θα ξεπερνούσε τα 66 μέτρα σε ύψος και τα νερά θα έσβηναν από τον χάρτη ολόκληρες χώρες  – όπως αυτές που βρίσκονται κοντά στον Βόρειο και Νότιο Πόλο – αλλά και μεγαλουπόλεις.
      Στην Αμερική, πολλές πόλεις στην ανατολική ακτή όπως το Μαϊάμι, η Νέα Υόρκη και η Νέα Ορλεάνη, θα εξαφανιστούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

      Στην Ευρώπη, πόλεις όπως το Άμστερνταμ, οι Βρυξέλλες, η Ρίγα, το Λονδίνο και η Βενετία θα «πνιγούν», όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Δανίας.

      Το ίδιο θα συμβεί και στην Ελλάδα, όπου τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου – ειδικά οι Κυκλάδες -  θα βυθιστούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

      Σε σύγκριση με άλλες ηπείρους, η Αφρική θα χάσει τα λιγότερα εδάφη της. Παρόλα αυτά, η Αλεξάνδρεια και το Κάιρο θα σβηστούν από τν χάρτη λόγω της ανόδου της στάθμης των υδάτων της Μεσογείου. Επίσης, η άνοδος της θερμοκρασίας και η ξηρασία θα μπορούσε να κάνει την ήπειρο ένα μέρος μη κατοικήσιμο. 

      Στην Ασία, θα εξαφανιζόταν όλο το Μπαγκλαντές και οι ακτές της Ινδίας ενώ θα πλημμύριζε μία τεράστια έκταση στην Κίνα, η οποία σήμερα κατοικείται από 600 εκατομμύρια ανθρώπους – το Πεκίνο και η Σαγκάη «σβήνονται» από τον χάρτη.

      Πηγή: National Geographic
      Και ένα gif από το Ratpack: 


      View full είδηση
    • Από Engineer
      Καθώς η συζήτηση για την ολοένα και πιο ανησυχητική κλιματική αλλαγή είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, το National Geographic χαρτογράφησε τις επιπτώσεις που θα είχε το λιώσιμο των πάγων σε κάθε ήπειρο.
      Σε αυτή την περίπτωση το επίπεδο της θάλασσας θα ξεπερνούσε τα 66 μέτρα σε ύψος και τα νερά θα έσβηναν από τον χάρτη ολόκληρες χώρες  – όπως αυτές που βρίσκονται κοντά στον Βόρειο και Νότιο Πόλο – αλλά και μεγαλουπόλεις.
      Στην Αμερική, πολλές πόλεις στην ανατολική ακτή όπως το Μαϊάμι, η Νέα Υόρκη και η Νέα Ορλεάνη, θα εξαφανιστούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

      Στην Ευρώπη, πόλεις όπως το Άμστερνταμ, οι Βρυξέλλες, η Ρίγα, το Λονδίνο και η Βενετία θα «πνιγούν», όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Δανίας.

      Το ίδιο θα συμβεί και στην Ελλάδα, όπου τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου – ειδικά οι Κυκλάδες -  θα βυθιστούν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

      Σε σύγκριση με άλλες ηπείρους, η Αφρική θα χάσει τα λιγότερα εδάφη της. Παρόλα αυτά, η Αλεξάνδρεια και το Κάιρο θα σβηστούν από τν χάρτη λόγω της ανόδου της στάθμης των υδάτων της Μεσογείου. Επίσης, η άνοδος της θερμοκρασίας και η ξηρασία θα μπορούσε να κάνει την ήπειρο ένα μέρος μη κατοικήσιμο. 

      Στην Ασία, θα εξαφανιζόταν όλο το Μπαγκλαντές και οι ακτές της Ινδίας ενώ θα πλημμύριζε μία τεράστια έκταση στην Κίνα, η οποία σήμερα κατοικείται από 600 εκατομμύρια ανθρώπους – το Πεκίνο και η Σαγκάη «σβήνονται» από τον χάρτη.

      Πηγή: National Geographic
      Και ένα gif από το Ratpack: 

    • Από Engineer
      Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός GEM (Global Earthquake Model), με έδρα την Ιταλία, παρουσίασε τους πρώτους στον κόσμο online χάρτες κινδύνου από σεισμούς σε όλες τις χώρες με την Ελλάδα να είναι ανάμεσά τους.  
      Οι τρεις χάρτες, που αποτελούν προϊόν μακρόχρονης διεθνούς προσπάθειας και θα ανανεώνονται κάθε ένα χρόνο περίπου, αποκαλύπτουν ποιες περιοχές της Γης είναι πιο επιρρεπείς σε σεισμούς, σε ποιες χώρες είναι πιθανότερο τα κτίρια να υποστούν ζημιές από τους κραδασμούς του εδάφους και ποιες είναι πιο εκτεθειμένες στο σεισμικό κίνδυνο λόγω του μεγάλου αριθμού κτιρίων που μπορεί να καταρρεύσουν.  
      Η πρωτοβουλία GEM δημιουργήθηκε το 2007 από ερευνητικά ινστιτούτα και τον ΟΟΣΑ, με τη χρηματοδοτική υποστήριξη της μεγάλης γερμανικής αντασφαλιστικής εταιρείας Munich Re.  
      Οι ψηφιακοί χάρτες ενσωματώνουν περισσότερα από 30 εθνικά και περιφερειακά μοντέλα σεισμικού κινδύνου από διάφορους φορείς όπως η Γεωλογική Υπηρεσία των ΗΠΑ, η Διοίκηση Σεισμών της Κίνας και οι αρμόδιες αρχές της Ιαπωνίας.  
      Η δημιουργία των χαρτών έχει λάβει υπόψη της πληθώρα παραγόντων, όπως τα υλικά κατασκευής των κτιρίων, πόσους ορόφους αυτά έχουν, αν πληρούν τις αντισεισμικές τεχνικές προδιαγραφές κ.α. Στόχος του GEM είναι να υπάρξουν μοντέλα πραγματικού σεισμικού κινδύνου για κάθε χώρα, ώστε να μπορεί να γίνει υπολογισμός για πιθανές μελλοντικές υλικές ζημιές, κάτι δύσκολο έως τώρα, ιδίως για τις αναπτυσσόμενες χώρες.
      Από το 1980 μέχρι σήμερα, το 92% όλων των θυμάτων από σεισμούς έχουν υπάρξει σε αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες χαμηλού και μέσου εισοδήματος. Περίπου έξι στους δέκα σεισμούς (το 61%) συμβαίνουν κάθε χρόνο σε αυτές τις χώρες. Από την άλλη όμως, μόνο το 3,6% των συνολικών θυμάτων, αλλά πάνω από το 60% των υλικών ζημιών καταγράφονται στις ανεπτυγμένες πλουσιότερες χώρες που έχουν εκτεταμένες κτιριακές και άλλες υποδομές. Περίπου τα δύο τρίτα όλων των κτιρίων της Γης βρίσκονται σε 15 μόνο χώρες.  
      Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χάρτες GEM, η Αττική είναι -με διαφορά- η περιοχή με τον μεγαλύτερο σεισμικό κίνδυνο, από την άποψη των πιθανών συνολικών υλικών ζημιών. Ακολουθεί η περιοχή Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων, ενώ έπονται οι περιοχές Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλίας-Κεντρικής Ελλάδας και Αιγαίου.  
      Στη χώρα μας, όπου εκτιμάται ότι υπάρχουν συνολικά 3,33 εκατομμύρια κτίρια εκτεθειμένα σε κίνδυνο σεισμού, το συνολικό κόστος αντικατάστασης των υποδομών υπολογίζεται σε 571,1 δισεκατομμύρια δολάρια για τον τομέα των κατοικιών, 123,2 δισ. δολ. για τον εμπορικό και 100,1 δισ. δολάρια για τον βιομηχανικό τομέα - συνολικά 794,3 δισ. δολάρια.  
      Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Δείτε τους χάρτες
      Hazard Models Global Map: https://hazard.openquake.org/gem/images/gem_global_seismic_hazard_map_v2018.1.pdf
      Risk Models Global Map: https://www.dropbox.com/s/hjnchntt6r1xox2/GRM_Final_map.pdf?dl=0
      Αναλυτικά εδώ: https://www.globalquakemodel.org/gem

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.