Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ποιες τεχνικές εταιρείες τιμώρησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού

    Τέσσερις τεχνικές εταιρείες, που δεν είχαν προχωρήσει σε διευθέτηση, πληρώνουν πρόστιμα πάνω από €27 εκατ. για τη γνωστή υπόθεση με τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

    Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, «πρόκειται για επιχειρήσεις, οι οποίες δεν υπήχθησαν στη Διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών, που κινήθηκε επί της ίδιας αυτεπάγγελτης έρευνας της Επιτροπής, αναφορικά με τους ίδιους ως άνω διαγωνισμούς και επί της οποίας έχει ήδη εκδοθεί και δημοσιευθεί η 642/10.3.2017 απόφαση της Επιτροπής».

    Ειδικότερα, με βάση το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής, οι εταιρείες ALPINE Bau GmbH, FCC CONSTRUCCION SA, ARCHIRODON GROUP N.V. και ΑΦΟΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΤΑΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ (IACOVOU BROTHERS (CONSTRUCTIONS) LIMITED), καθεμία κατά τον χρόνο συμμετοχής της και ως προς διαφορετικό αριθμό έργων έκαστη, συμμετείχαν κατά την περίοδο 2005-2012 σε μία ενιαία και διαρκή παράβαση, η οποία συνίστατο σε ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων, ιδίως έργων Μετρό της περιόδου 2005-2006 και έργων υποδομής της περιόδου 2011-2012.

    Αναλυτικότερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε στις εν λόγω επιχειρήσεις πρόστιμα, ανάλογα με τη διάρκεια συμμετοχής κάθε επιχείρησης στην ενιαία και διαρκή παράβαση της περιόδου 2005-2012: 

    • ALPINE Bau GmbH, πρόστιμο €7.200.438,68 , εκ του οποίου ποσό €3.491.121,79 €, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την μητρική της FCC CONSTRUCCION SA, 
    • FCC CONSTRUCCION SA, πρόστιμο €18.657.488,10 €, εκ του οποίου ποσό 3.491.121,79 €, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την ALPINE Bau GmbH, ως μητρική της τελευταίας αυτής εταιρίας,
    • ARCHIRODON GROUP N.V, πρόστιμο €1.265.349 € και 
    • ΑΦΟΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΤΑΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ (IACOVOU BROTHERS (CONSTRUCTIONS) LIMITED), πρόστιμο €108.679.

    Με την ίδια απόφαση η Επιτροπή «διαπίστωσε κατά πλειοψηφία ότι δεν στοιχειοθετείται η συμμετοχή των εταιρειών VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS SAS, SALINI IMPREGILO S.p.A, SELI S.p.A, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε. και ALSTOM TRANSPORT SAS. στην παράβαση της περιόδου 2005-2012.

    Η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι κσι οι εταιρίες ΕΛΤΕΡ Α.Ε, ΕΡΓΑΣ Α.Τ.Ε, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε, ΠΑΡΝΩΝ Α.Ε, ΒΙOTEΡ Α.Ε, ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ Α.Τ.Ε.Ε, ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε, ΑΦΟΙ ΜΙΧ. ΤΡΑΥΛΟΥ ΑΤΕ ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ΓΕΝΕΡ Α.Ε, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε, ΑΛΤΕ Α.Τ.Ε, ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε, ΕΛ.Τ.Ε.Κ. Α.Ε, ΕΜΠΕΔΟΣ Α.Ε. (πρώην ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.) και ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ Α.Τ.Ε, καθώς και οι ενώσεις επιχειρήσεων ΣΑΤΕ και ΣΤΕΑΤ (ως διάδοχος του ΣΤΕΗΤ), καθεμία κατά το χρόνο συμμετοχής της και ως προς διαφορετικό αριθμό έργων έκαστη, συμμετείχαν την περίοδο 1989 – 2000 συμμετείχαν σε ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων. 

    Πλην όμως, η εξουσία της Επιτροπής Ανταγωνισμού να επιβάλει κυρώσεις για την περιόδο αυτή έχει παραγραφεί.

    Το ίδιο συνέβη και για τις  ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε, ΕΛΤΕΡ Α.Ε, ΕΜΠΕΔΟΣ Α.Ε. (πρώην ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.) (και ως διάδοχος της ΤΕΓΚ), ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ Α.Τ.Ε, ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. ALSTOM TRANSPORT S.A, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε. και ΓΕΝΕΡ Α.Ε, για έργα ανάμεσα στα έτη 1981-1988 και 2001-2002. 

    Με την ίδια απόφαση η Επιτροπή διαπίστωσε ομόφωνα ότι δεν στοιχειοθετείται

    (α) η συμμετοχή των εταιριών ΝΕΜΕΣΙΣ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ PLC, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε., IMPRESA S.p.A, TECHNIMONT CIVIL CONSTRUCTION S.p.A, RΙΖΖΑΝΙ de ECCHER S.p.A, TADDEI S.p.A, ΒΙOTEΡ Α.Ε, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. και HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH στην παράβαση της περιόδου 2005- 2012,

    (β) η συμμετοχή της εταιρίας ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ ως διαδόχου της εταιρίας NESTOS Α.Ε. στην παράβαση της περιόδου 1989-2000,

    (γ) η συμμετοχή της εταιρίας VAN OORD DREDGING AND MARINE CONTRACTORS BV ως προς το διαγωνισμό δημοσίου έργου Επέκτασης Κρηπιδώματος 26 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του 6ου προβλήτα της Ο.Λ.Θ. Α.Ε., κωδ. έργου 259, (2011) και

    (δ) η συμμετοχή των εταιριών FCC CONSTRUCCION SA, SOMAGUE ENGENHARIA SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS SAS, HOCHTIEF PROJEKTENTWICKLUNG GmbH, HOCHTIEF CONSTRUCTION AG (νυν HOCHTIEF SOLUTIONS AG), ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε. και ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. ως προς διαγωνισμούς δημοσίων έργων, οι οποίοι αφορούσαν, μεταξύ άλλων, έργα οδικών αξόνων που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης».

    Edited by Engineer



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Με απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, δόθηκε παράταση στη λειτουργία επιτροπών ελέγχου αυθαιρέτων, συμβουλίων αρχιτεκτονικής, πολεοδομικών θεμάτων & αμφισβητήσεων, η οποία μεταξύ άλλων αφορά και σε παραδοσιακούς οικισμούς.
      Συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει τα εξής: 
      Άρθρο 1
      Παράταση θητείας οργάνων και επιτροπών
      Παρατείνεται από τη λήξη τους έως τις 28-6-2019 η θητεία:
      α) των επιτροπών που είχαν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4178/2013, οι οποίες επιλαμβάνονται για τις υπαγωγές του άρθρου 116 του ν. 4495/2017 μέχρι τη συγκρότηση και έναρξη λειτουργίας της επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου αυτού,
      β) των υφιστάμενων οργάνων που λειτουργούν μέχρι τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων και επιτροπών των άρθρων 7, 12, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 22 και 24 του ν. 4495/2017, και ασκούν τις αρμοδιότητές τους, αυτές που τους είχαν αποδοθεί πριν τη δημοσίευση του ν. 4495/2017, καθώς και αυτές που ορίζονται σε αυτόν.
      Άρθρο 2
      Έναρξη ισχύος
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, δόθηκε παράταση στη λειτουργία επιτροπών ελέγχου αυθαιρέτων, συμβουλίων αρχιτεκτονικής, πολεοδομικών θεμάτων & αμφισβητήσεων, η οποία μεταξύ άλλων αφορά και σε παραδοσιακούς οικισμούς.
      Συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει τα εξής: 
      Άρθρο 1
      Παράταση θητείας οργάνων και επιτροπών
      Παρατείνεται από τη λήξη τους έως τις 28-6-2019 η θητεία:
      α) των επιτροπών που είχαν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4178/2013, οι οποίες επιλαμβάνονται για τις υπαγωγές του άρθρου 116 του ν. 4495/2017 μέχρι τη συγκρότηση και έναρξη λειτουργίας της επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου αυτού,
      β) των υφιστάμενων οργάνων που λειτουργούν μέχρι τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων και επιτροπών των άρθρων 7, 12, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 22 και 24 του ν. 4495/2017, και ασκούν τις αρμοδιότητές τους, αυτές που τους είχαν αποδοθεί πριν τη δημοσίευση του ν. 4495/2017, καθώς και αυτές που ορίζονται σε αυτόν.
      Άρθρο 2
      Έναρξη ισχύος
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    • Από Engineer
      Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ,  κ α λ ε ί  τα Μέλη του ΤΕΕ που επιθυμούν να στελεχώσουν τις Μόνιμες Επιτροπές ΤΕΕ, να συμπληρώσουν, μέχρι την 7η Νοεμβρίου 2018, την αναλυτική φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εδώ.
      Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο του ΤΕΕ, οι Μόνιμες Επιτροπές είναι όργανα με εισηγητικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα για τα θέματα που παραπέμπονται σε αυτές. Συστήνονται για τη μελέτη θεμάτων που ενδιαφέρουν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, για επαγγελματικά θέματα Μηχανικών και θέματα που ενδιαφέρουν γενικά την Ελληνική κοινωνία.
      Στην τρέχουσα πρόσκληση, θα στελεχωθούν οι ακόλουθες 14 επιτροπές:
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ)
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ –ΣΕΣ (ΕΣΠΑ)- ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ,  κ α λ ε ί  τα Μέλη του ΤΕΕ που επιθυμούν να στελεχώσουν τις Μόνιμες Επιτροπές ΤΕΕ, να συμπληρώσουν, μέχρι την 7η Νοεμβρίου 2018, την αναλυτική φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εδώ.
      Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο του ΤΕΕ, οι Μόνιμες Επιτροπές είναι όργανα με εισηγητικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα για τα θέματα που παραπέμπονται σε αυτές. Συστήνονται για τη μελέτη θεμάτων που ενδιαφέρουν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, για επαγγελματικά θέματα Μηχανικών και θέματα που ενδιαφέρουν γενικά την Ελληνική κοινωνία.
      Στην τρέχουσα πρόσκληση, θα στελεχωθούν οι ακόλουθες 14 επιτροπές:
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ)
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ –ΣΕΣ (ΕΣΠΑ)- ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
      Μ.Ε. ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
    • Από Engineer
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προχώρησε στη δημοσίευση, με ελεύθερη πρόσβαση για ανάγνωση από την ιστοσελίδα του ΤΕΕ, της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Οδηγίες Σχεδιασμού και Ελέγχου Εγκαταστάσεων Οδοφωτισμού».
      H ΤΟΤΕΕ εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME/TEE_HOME_NEW/anakoinwseis/totee_odofotismou.pdf
      Σχετικά με το θέμα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
      «Λόγω της έμφασης που δίνει η χώρα αλλά και το ΤΕΕ και οι μηχανικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας, πολλά έργα οδοφωτισμού ήδη τρέχουν και πολλά θα γίνουν τα επόμενα χρόνια. Όμως κάθε έργο που γίνεται στη χώρα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τους καλύτερους δυνατούς όρους σε επιστημονικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο. Για να το πω απλά: πρέπει να συμφέρει και να γίνεται σωστά. Και να αντέχει στο χρόνο. Το ΤΕΕ στο πλαίσιο του ρόλου του ως Τεχνικού Συμβούλου της Πολιτείας αλλά και της αρμοδιότητάς του να μεριμνά για κάθε επαγγελματικό και επιστημονικό θέμα που επηρεάζει τις επιστήμες του μηχανικού και τα έργα στη χώρα, ανέλαβε πρωτοβουλία να συντάξει τεχνική οδηγία για τον οδοφωτισμό. Εμείς στο ΤΕΕ βλέπουμε αυτήν την τεχνική οδηγία ως ευκαιρία να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά ένας ολόκληρος τομέας δράσης των μηχανικών. Για εμάς, τους Έλληνες Μηχανικούς και το Επιμελητήριο, ο οδοφωτισμός δεν είναι μια απλή αγορά. Όπως δεν απλή αγορά η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, όπου δημιουργήσαμε τον ΚΕΝΑΚ. Είναι τομείς που δημιουργούν περιβαλλοντικά οφέλη και αξίες για την κοινωνία και την οικονομία, σε πολλαπλούς τομείς. Όπως η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έτσι και ο οδοφωτισμός και ο υπαίθριος φωτισμός γενικότερα, είναι ένα σύνθετο και πολύπλευρο ζήτημα, με πολλές πτυχές που πρέπει να αναλύονται κάθε φορά για να λαμβάνονται οι πλέον αποδοτικές και άρτιες αποφάσεις. Βλέπουμε δηλαδή αυτό το πεδίο όχι ως μια αγορά που χρειάζεται ρύθμιση αλλά ως ένα πολυεπιστημονικό πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών που βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και τη βελτίωση της ζωής της κοινωνίας. Και ως ένα πεδίο που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες, για τις οποίες πρέπει να έχουμε μία κοινή βάση συνεννόησης, μία κοινή μεθοδολογία προσέγγισης».
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ – ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας – έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην  Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, το Παρατηρητήρια Ενέργειας του ΤΕΕ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή.
      Η αναγκαιότητα εκπόνησης της νέας ΤΟΤΕΕ για τον οδοφωτισμό προέκυψε από τις επιστημονικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, και οικονομικές πτυχές που συνδέονται με τον φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
      Στην απόφαση αυτή, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο:
      Οι θεσμικές υποχρεώσεις της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση  (Κλιματική Αλλαγή, Εξοικονόμηση Ενέργειας κοκ) Οι ανάγκες των φορέων υλοποίησης , λειτουργίας και συντήρησης (Κεντρική – Γενική Κυβέρνηση και ΟΤΑ Α & Β Βαθμού) αλλά και των φορέων χρηματοδότησης  τέτοιων έργων (εθνικοί, κοινοτικοί, χρηματοπιστωτικοί) Οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων Όλα αυτά επιβάλλουν την ύπαρξη τεχνικών οδηγιών που θα συντελούν στην επίτευξη του βέλτιστου τεχνικά-περιβαλλοντικά- οικονομικά αποτελέσματος.
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας σύμφωνα με σχετική Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τον Απρίλιο του 2017. Σημειώνεται ότι το προσχέδιο της οδηγίας τέθηκε σε ανοιχτή διαβούλευση το καλοκαίρι του 2017, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών και φορέων και η επεξεργασία της ολοκληρώθηκε εντός του 2018.
      Στόχοι της νέας ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό είναι να:
      Καλύψει το κενό που προκύπτει από την έλλειψη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας υλοποίησης έργων οδοφωτισμού. Δώσει συστάσεις σχετικές με το σχεδιασμό και έλεγχο εγκαταστάσεων οδοφωτισμού ώστε να καθορισθούν οι κανόνες της τέχνης και της επιστήμης στα κρίσιμα στάδια ενός έργου οδοφωτισμού. Αποτελέσει ένα  καθημερινό εργαλείο όλων των συντελεστών (και όχι μόνο των Μηχανικών) που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου οδοφωτισμού. Απευθύνεται – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά – σε:
      Μελετητές, Ερευνητές και Συμβούλους Φορείς Δημοσίου Τομέα που υλοποιούν έργα οδοφωτισμού. Χρηματοπιστωτικό Τομέα και Φορείς Χρηματοδότησης εν γένει Επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα που προσφέρουν λύσεις οδοφωτισμού είτε στο πλαίσιο της προμήθειας εξοπλισμού/κατασκευής έργου, είτε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Η νέα ΤΟΤΕΕ αποτελεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο που βασίζεται στα ισχύοντα Εθνικά και Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά την επιστημονική και τεχνική ανάλυση, αξιολόγηση, επιλογή, καθορισμό γενικών και ειδικών προδιαγραφών κοκ, που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο οδοφωτισμού. Διευκρινίζουμε ότι η νέα TOTEE δεν υποδεικνύει τις οδούς ή τις περιοχές οι οποίες θα πρέπει ή όχι να φωτίζονται, καθώς αυτό είναι κάτι που αφορά τους εκάστοτε ισχύοντες εθνικούς νόμους και οδηγίες.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.