Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Σε δημόσια διαβούλευση το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης

    Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση έθεσαν από το μεσημέρι (ώρα 15:00) σήμερα ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, κι ο υφυπουργός, Στάθης Γιαννακίδης, το σχέδιο νόμου για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης» σχετικά με την θέσπιση των κανόνων που διέπουν την κατάρτιση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

    Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια αυτή διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του συγκεκριμένου νομοθετήματος.

    Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τη Δευτέρα 8 Απριλίου (ώρα 15:00).

    Πηγή: reporter.gr

    Η σελίδα της διαβούλευσης: http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10203

    Edited by Engineer


    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Άρχισε χθες Πέμπτη 4 Απριλίου 2019 η διαδικασία υποβολής προτάσεων στο πρόγραμμα LIFE για χρηματοδότηση έργων για τη διατήρηση της φύσης, την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
      -Στο υποπρόγραμμα Environment και για τα παραδοσιακά έργα, η διαδικασία υποβολής των προτάσεων θα γίνει σε δύο στάδια: στο πρώτο στάδιο θα γίνει υποβολή concept notes (max. 10 σελ.) και στο δεύτερο στάδιο η υποβολή full proposal.
      -Για το υποπρόγραμμα Climate Action, η υποβολή θα γίνει σε ένα στάδιο (full proposal).
      Προθεσμίες υποβολής των προτάσεων:
      17 Ιουνίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Environment & Resource Efficiency 19 Ιουνίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Nature & Biodiversity 19 Ιουνίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Environment governance and information 05 Σεπτεμβρίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Integrated Projects (Environment) Σεπτέμβριος 2019: πλήρης πρόταση για Climate Action Περισσότερες πληροφορίες:
      https://ec.europa.eu/easme/en/section/life/calls-proposals
      http://www.lifetaskforce.gr/el/
      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=468&language=el-GR

      View full είδηση
    • By Engineer
      Άρχισε χθες Πέμπτη 4 Απριλίου 2019 η διαδικασία υποβολής προτάσεων στο πρόγραμμα LIFE για χρηματοδότηση έργων για τη διατήρηση της φύσης, την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
      -Στο υποπρόγραμμα Environment και για τα παραδοσιακά έργα, η διαδικασία υποβολής των προτάσεων θα γίνει σε δύο στάδια: στο πρώτο στάδιο θα γίνει υποβολή concept notes (max. 10 σελ.) και στο δεύτερο στάδιο η υποβολή full proposal.
      -Για το υποπρόγραμμα Climate Action, η υποβολή θα γίνει σε ένα στάδιο (full proposal).
      Προθεσμίες υποβολής των προτάσεων:
      17 Ιουνίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Environment & Resource Efficiency 19 Ιουνίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Nature & Biodiversity 19 Ιουνίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Environment governance and information 05 Σεπτεμβρίου 2019: συνοπτικό υπόμνημα για Integrated Projects (Environment) Σεπτέμβριος 2019: πλήρης πρόταση για Climate Action Περισσότερες πληροφορίες:
      https://ec.europa.eu/easme/en/section/life/calls-proposals
      http://www.lifetaskforce.gr/el/
      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=468&language=el-GR
    • By Engineer
      Για ελλιπή συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης, κάνει λόγο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο παραθέτει σειρά προτάσεων για την εξασφάλιση πρόσθετων κεφαλαίων.
      Προτού φτάσει στην παρουσίαση των προτεινόμενων μέτρων, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών υποστηρίζει ότι υπάρχει ευρεία συναίνεση, σχετικά με την ανεπαρκή συντήρηση υποδομών του εθνικού οδικού δικτύου.
      Στη συνέχεια, αναφέρει ότι η ελλιπής συντήρηση, εκτός των οργανωτικών και διαχειριστικών προβλημάτων, είναι επίσης συνέπεια της ανεπαρκούς χρηματοδότησης.
      Παρά το γεγονός ότι το χάσμα μεταξύ των αναγκών και των διαθέσιμων πόρων είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί, η ανάλυση των διαθέσιμων πληροφοριών και δεδομένων υποδηλώνει έντονα ότι η χρηματοδότηση έργων συντήρησης αποτελεί σοβαρό ζήτημα στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες χώρες.
      Βάσει μίας προκαταρκτικής ανάλυσης, οι απαιτούμενοι πόροι για τη συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου είναι της τάξεως των 550 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως (τακτική και περιοδική συντήρηση), εκ των οποίων 150 εκατομμύρια ευρώ είναι για 8.500 χλμ. εθνικών οδών (κατά μέσο όρο περ. 19.000 ευρώ/χλμ ετησίως) και 400 εκατ. ευρώ για 30.000 χιλιόμετρα επαρχιακών οδών (κατά μέσο όρο περ.12.000 ευρώ/χλμ ετησίως).
      Τα διαθέσιμα στοιχεία για τους προϋπολογισμούς συντήρησης σε περιφερειακό επίπεδο καταδεικνύουν ότι η υφιστάμενη κατανομή πόρων απέχει μακράν από αυτά τα ποσά.
      Με βάση την ανωτέρω κατάσταση, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών αναφέρει ότι υπάρχουν πιθανοί μηχανισμοί για την εξασφάλιση κεφαλαίων συντήρησης του οδικού δικτύου.
      Για παράδειγμα, η νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών θα μπορούσε να διαχειρίζεται προς αυτή την κατεύθυνση έσοδα που σήμερα προσμετρώνται στον κρατικό προϋπολογισμό.
      Προτείνεται, επίσης, να διερευνηθούν η πιθανή συμβολή των παραχωρησιούχων του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στη συντήρηση των εθνικών και επαρχιακών οδών, καθώς και η επιβολή νέων τελών (π.χ. τέλη διέλευσης) για ξένα οχήματα.
      Τα επόμενα πιθανά βήματα
      -Διεξαγωγή εμπεριστατωμένης ανάλυσης σε 2 ή 3 επιλεγμένες περιφέρειες πιλοτικά για την ακριβή εκτίμηση της διαφοράς μεταξύ αναγκαίων και διαθέσιμων πόρων για έργα συντήρησης, και προσδιορισμός υφιστάμενων μηχανισμών στην Ελλάδα για την κατανομή πόρων σε έργα συντήρησης.
      -Εντοπισμός των μηχανισμών που πιθανόν να καλύψουν το χάσμα και διερεύνηση της σκοπιμότητάς τους στο ελληνικό πλαίσιο, με βάση τα ευρήματα της προηγούμενης φάσης και τη συγκριτική αξιολόγηση των βέλτιστων πρακτικών παγκοσμίως.
      -Διεξαγωγή λεπτομερούς ανάλυσης των προτιμώμενων μηχανισμών (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών και νομικών πτυχών) και προετοιμασία σχεδίων νόμων και κανονισμών.
      -Εφαρμογή των μηχανισμών που υιοθετήθηκαν στο προηγούμενο βήμα.
      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
    • By Engineer
      Για ελλιπή συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης, κάνει λόγο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο παραθέτει σειρά προτάσεων για την εξασφάλιση πρόσθετων κεφαλαίων.
      Προτού φτάσει στην παρουσίαση των προτεινόμενων μέτρων, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών υποστηρίζει ότι υπάρχει ευρεία συναίνεση, σχετικά με την ανεπαρκή συντήρηση υποδομών του εθνικού οδικού δικτύου.
      Στη συνέχεια, αναφέρει ότι η ελλιπής συντήρηση, εκτός των οργανωτικών και διαχειριστικών προβλημάτων, είναι επίσης συνέπεια της ανεπαρκούς χρηματοδότησης.
      Παρά το γεγονός ότι το χάσμα μεταξύ των αναγκών και των διαθέσιμων πόρων είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί, η ανάλυση των διαθέσιμων πληροφοριών και δεδομένων υποδηλώνει έντονα ότι η χρηματοδότηση έργων συντήρησης αποτελεί σοβαρό ζήτημα στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες χώρες.
      Βάσει μίας προκαταρκτικής ανάλυσης, οι απαιτούμενοι πόροι για τη συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου είναι της τάξεως των 550 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως (τακτική και περιοδική συντήρηση), εκ των οποίων 150 εκατομμύρια ευρώ είναι για 8.500 χλμ. εθνικών οδών (κατά μέσο όρο περ. 19.000 ευρώ/χλμ ετησίως) και 400 εκατ. ευρώ για 30.000 χιλιόμετρα επαρχιακών οδών (κατά μέσο όρο περ.12.000 ευρώ/χλμ ετησίως).
      Τα διαθέσιμα στοιχεία για τους προϋπολογισμούς συντήρησης σε περιφερειακό επίπεδο καταδεικνύουν ότι η υφιστάμενη κατανομή πόρων απέχει μακράν από αυτά τα ποσά.
      Με βάση την ανωτέρω κατάσταση, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών αναφέρει ότι υπάρχουν πιθανοί μηχανισμοί για την εξασφάλιση κεφαλαίων συντήρησης του οδικού δικτύου.
      Για παράδειγμα, η νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών θα μπορούσε να διαχειρίζεται προς αυτή την κατεύθυνση έσοδα που σήμερα προσμετρώνται στον κρατικό προϋπολογισμό.
      Προτείνεται, επίσης, να διερευνηθούν η πιθανή συμβολή των παραχωρησιούχων του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στη συντήρηση των εθνικών και επαρχιακών οδών, καθώς και η επιβολή νέων τελών (π.χ. τέλη διέλευσης) για ξένα οχήματα.
      Τα επόμενα πιθανά βήματα
      -Διεξαγωγή εμπεριστατωμένης ανάλυσης σε 2 ή 3 επιλεγμένες περιφέρειες πιλοτικά για την ακριβή εκτίμηση της διαφοράς μεταξύ αναγκαίων και διαθέσιμων πόρων για έργα συντήρησης, και προσδιορισμός υφιστάμενων μηχανισμών στην Ελλάδα για την κατανομή πόρων σε έργα συντήρησης.
      -Εντοπισμός των μηχανισμών που πιθανόν να καλύψουν το χάσμα και διερεύνηση της σκοπιμότητάς τους στο ελληνικό πλαίσιο, με βάση τα ευρήματα της προηγούμενης φάσης και τη συγκριτική αξιολόγηση των βέλτιστων πρακτικών παγκοσμίως.
      -Διεξαγωγή λεπτομερούς ανάλυσης των προτιμώμενων μηχανισμών (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών και νομικών πτυχών) και προετοιμασία σχεδίων νόμων και κανονισμών.
      -Εφαρμογή των μηχανισμών που υιοθετήθηκαν στο προηγούμενο βήμα.
      Της Βάσως Βεγιάζη
    • By Engineer
      Σε ρυθμό κτηματογράφησης έχει μπει τους τελευταίους μήνες η χώρα, καθώς από τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους Δημόσιο και πολίτες επιδίδονται σ΄ έναν σοβαρό και κοπιώδη αγώνα κατάρτισης Κτηματολογίου, προκειμένου και η Ελλάδα να αποκτήσει κάποτε το δικό της ενιαίο σύστημα πληροφοριών, που θα καταγράφει τις νομικές, τεχνικές και άλλες πρόσθετες πληροφορίες για τα ακίνητα, με την ευθύνη και την εγγύηση του Δημοσίου.
      Το Κτηματολόγιο είναι μία ψηφιακή βάση δεδομένων, όπου καταγράφονται όλες οι πράξεις που δημιουργούν, μεταβιβάζουν, αλλοιώνουν ή καταργούν δικαιώματα σε ακίνητα. Έτσι, μέσα από αυτή τη βάση πληροφοριών, εύκολα και αξιόπιστα μπορεί κανείς να πληροφορηθεί το σύνολο των δικαιωμάτων για κάθε ελληνικό ακίνητο.
      Να σημειωθεί ότι όλοι οι πολίτες οφείλουν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της κατάρτισης κτηματολογίου. Σε άλλη περίπτωση, θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου.
      Ειδικότερα, υποχρέωση δήλωσης έχουν όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα με εμπράγματο ή άλλο εγγραπτέο δικαίωμα (κυριότητα, δουλεία, υποθήκη/προσημείωση, αγωγή και ανακοπή, κατάσχεση, μακροχρόνια μίσθωση, χρονομεριστική μίσθωση, χρηματοδοτική μίσθωση, μεταλλειοκτησία, μεταφορά συντελεστή δόμησης) σε ακίνητο.
      Σε υποβολή δήλωσης υποχρεούνται και όσοι διαχειρίζονται ξένη περιουσία (π.χ. εκκαθαριστικής διαθήκης, σύνδικος πτώχευσης, κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομιάς, εκτελεστής διαθήκης, διαχειριστής ακινήτου κ.λπ.). Επιπλέον, όποιος αποκτά δικαίωμα κατά την τρέχουσα, περίοδο συλλογής δηλώσεων, υποχρεούται να υποβάλει δήλωση ανεξαρτήτως του αν το δικαίωμα έχει δηλωθεί από τον προηγούμενο δικαιούχο. Τέλος, η δήλωση αφορά όλα τα ακίνητα των υπό κτηματογράφηση περιοχών, εντός και εκτός σχεδίου, είτε αστικά, είτε αγροτικά, οικοδομημένα ή όχι.
      Σημειώνεται ότι η δήλωση αφορά δικαίωμα και όχι ακίνητο. Δηλαδή, σε περίπτωση που ένα ακίνητο ανήκει σε περισσότερα του ενός άτομα, πρέπει όλοι όσοι έχουν δικαίωμα σε αυτό, να το δηλώσουν.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικό Κτηματολόγιο ΑΕ, τον τρέχοντα μήνα ποσοστό 59,6% δικαιωμάτων ακινήτων είναι σε εξελισσόμενη κτηματογράφηση, 31,4% βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, για 7% αναμένεται η ανάθεση των σχετικών συμβάσεων και ποσοστό 2% είναι υπό ειδικό καθεστώς κτηματογράφησης.
      Ως μη ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων, οι Έλληνες πολίτες επέλεξαν από την αρχή της διαδικασίας την προσέλευση στα γραφεία κτηματογράφησης (86,8%) και όχι στην υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών ηλεκτρονικά (μόλις 13,2%). Παρά ταύτα η υποβολή δήλωσης ιδιοκτησίας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του κτηματολογίου είναι υπόθεση απλή, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να προβεί σε δύο βασικές ενέργειες:
      * να συμπληρώσει και να υποβάλει το έντυπο της δήλωσης και των συνυποβαλλόμενων εγγράφων (για τη νομική περιγραφή της ιδιοκτησίας) και
      * να εντοπίσει το ακίνητό του πάνω στον κτηματολογικό χάρτη (για την αποτύπωση των γεωμετρικών στοιχείων του ακινήτου ψηφιακά)
      ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
      Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, την υποβολή της δήλωσης, τόσο στα γραφεία κτηματογράφησης, όσο και στο www.ktimatologio.gr διατίθενται ειδικά έντυπα ιδιοκτησίας. Είναι τα Δ1 (συμπληρώνεται από φυσικά πρόσωπα με δικαίωμα κυριότητα ή δουλείας, π.χ. επικαρπία από γονική παροχή, οίκηση κ.λπ.) και Δ2 (κατά κανόνα συμπληρώνεται από νομικά πρόσωπα, καθώς και από φυσικά όταν έχουν να δηλώσουν οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα εκτός από κυριότητα και δουλεία. Δηλαδή, εμπράγματη ασφάλεια, κατάσχεση, εγγραπτέα αγωγή κ.λπ.
      Το έντυπο Δ1 περιέχει τέσσερις ενότητες:
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ (συμπληρώνεται άπαξ)
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
      * ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ
      * ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
      (συμπληρώνονται τόσες φορές όσα και τα δικαιώματα που δηλώνονται)
      Κάθε δικαιούχος συμπληρώνει τα πεδία του εντύπου που αφορούν προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία επικοινωνίας του και ακολούθως, μόνο τα πεδία που αφορούν το ακίνητο ή και το δικαίωμά του.
      ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΝΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ
      Το έντυπο της δήλωσης πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύουν τα εξής δικαιολογητικά:
      * Απλό φωτοαντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας, που τεκμηριώνει δικαίωμα σε ακίνητο (π.χ. συμβόλαιο)
      * Απλό φωτοαντίγραφο του πιστοποιητικού μεταγραφής/εγγραφής στο υποθηκοφυλακείο
      * Στοιχεία για τον εντοπισμό του ακινήτου
      * Απλό φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου του δικαιούχου
      * Απλό φωτοαντίγραφο εγγράφου που να αποδεικνύει τον ΑΦΜ (π.χ. απόσπασμα από εκκαθαριστικό σημείωμα εφορία ή λογαριασμός ΔΕΗ)
      Διευκρινίζεται ότι αν δεν υπάρχει διαθέσιμο πιστοποιητικό μεταγραφής, είτε ζητείται η χορήγησή του από το υποθηκοφυλακείο με αίτηση, είτε εφόσον τα στοιχεία της μεταγραφής είναι γνωστά (τόμος, αριθμός, ημερομηνία μεταγραφής κ.λπ.), απλώς συμπληρώνονται στο σχετικό πεδίο της δήλωσης και ακολούθως προσκομίζεται το πιστοποιητικό για τη συμπλήρωση της δήλωσης.
      ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, που απαιτούν διαφορετικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, η συμπλήρωση e-mail είναι ιδιαίτερη σημαντική για τη διαδικασία διεκπεραίωσης, καθώς έτσι θα δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας του Γραφείου Κτηματογράφησης με τον πολίτη.
      ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ
      Είναι εύκολη διαδικασία όταν πρόκειται για περιοχές δομημένες, όπου υπάρχει οδός και αριθμός. Αλλά στις αγροτικές περιοχές τα πράγματα είναι πιο σύνθετα, εκτός αν είναι περιοχές όπου υπάρχει διοικητική πράξη (π.χ. διανομή, αναδασμός ή πράξη εφαρμογής) οπότε είναι επαρκής πληροφορία η αναφορά του αριθμού της ιδιοκτησίας ή του κληροτεμαχίου, όπως αυτός αναφέρεται στην πράξη.
      Αν υπάρχει διαθέσιμο τοπογραφικό διάγραμμα (έστω και παλαιάς χρονολογίας), είναι απαραίτητη η επισύναψή του. Αν όχι, απαιτείται συνεργασία με το προσωπικό του Γραφείου Κτηματογράφησης για τον σωστό εντοπισμό του ακινήτου.
      Υπάρχει και η δυνατότητα εντοπισμού ενός ακινήτου, μέσω της Υπηρεσίας Θέασης Ορθοφωτογραφιών, που παρέχει δωρεάν το Ελληνικό Κτηματολόγιο στον ιστότοπό του. Από τη συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί ο ενδιαφερόμενος, επιλέγοντας νομό και ΟΤΑ, να περιηγηθεί στον έγχρωμο ψηφιακό χάρτη της περιοχής που τον ενδιαφέρει και:
      * να εντοπίσει το ακίνητό του
      * να τοποθετήσει στον χάρτη τα όριά του (σχεδιάζοντας ένα σκαρίφημα)
      * να μετρήσει τις διαστάσεις και το εμβαδόν του
      * να εκτυπώσει την εικόνα και να την υποβάλει μαζί με τη δήλωσή του.
      ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΠΑΓΙΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
      Για την υποβολή της δήλωσης ιδιοκτησίας καταβάλλεται πάγιο τέλος κτηματογράφησης 35 ευρώ για κάθε δικαίωμα σε κύριο χώρο (διαμέρισμα, κατάστημα, οικόπεδο, κ.λπ.). Για τους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης) που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, δηλαδή έχουν χιλιοστά στο οικόπεδο και δεν αναφέρονται στον τίτλο ως παρακολουθήματα, το τέλος κτηματογράφησης είναι 20 ευρώ για κάθε δικαίωμα.
      Στις αγροτικές περιοχές τα φυσικά πρόσωπα μόνον, που δηλώνουν περισσότερα από δύο δικαιώματα κυριότητας ή δουλείας στον ίδιο προκαποδιστριακό ΟΤΑ, καταβάλλουν πάγιο τέλος για δύο μόνο δικαιώματα, ανεξάρτητα από τον συνολικό αριθμό δικαιωμάτων που δηλώνουν στον συγκεκριμένο ΟΤΑ.
      Ο υπολογισμός του τέλους γίνεται από το Γραφείο Κτηματογράφησης μετά την προσωρινή καταχώρηση των στοιχείων της δήλωσης. Η υποβολή της δήλωσης ολοκληρώνεται μόνο με την καταβολή του πάγιου τέλους, που μπορεί να γίνει σε όλες τις τράπεζες ή στα αυτοματοποιημένα καταστήματα του δικτύου των ΕΛΤΑ. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης, η πληρωμή γίνεται μέσω διαδικτυακής εφαρμογής με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.