Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Συγκρoτείται η Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών

    Προωθείται άμεσα η συγκρότηση Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών με επικεφαλής Διοικητή, εγνωσμένης εμπειρίας και επιχειρησιακής ικανότητας, καθώς και επιχειρησιακής επάρκειας, που θα επιλέγεται από ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων και η απόφαση αυτή θα επικυρώνεται από τη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής.

    Ο Διοικητής θα πλαισιώνεται από μόνιμο διαρκές επιστημονικό συμβούλιο με εκπροσώπους όλων των ερευνητικών και επιστημονικών ιδρυμάτων που έχουν ρόλο στη διαχείριση των φυσικών καταστροφών. Η Υπηρεσία θα υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών, σε ρόλο ενιαίου φορέα, στα πρότυπα των πλέον προηγμένων χωρών στον τομέα.

    Η νέα Υπηρεσία θα έχει την ευθύνη του συντονισμού των δράσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, στις φάσεις της πρόληψης, της ετοιμότητας, της ανταπόκρισης και της αποκατάστασης, στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης για τη διαχείριση των εκτάκτων αναγκών και θα βασίζεται στις ακόλουθες αρχές:

    - Το οργανωτικό, το λειτουργικό και το επιχειρησιακό της μοντέλο θα είναι ενιαίο, ανεξάρτητα από το είδος, το μέγεθος, την πολυπλοκότητα, την αιτία και την τοποθεσία του συμβάντος (all hazards approach).

    - Η οργάνωση και η επιχειρησιακή της λειτουργία θα είναι σύμφωνη με σύγχρονα διεθνή πρότυπα και αρχές και θα βασίζεται σε ρόλους που προϋποθέτουν εξειδίκευση και πιστοποίηση.

    - Τέλος, οι λειτουργίες της διοίκησης και του ελέγχου θα υποστηρίζονται από σύγχρονες τεχνολογίες και υποδομές πληροφορικής και επικοινωνιών.

    sxediagramma%20politiki%20prostasia.jpg

                     Σχεδιάγραμμα της Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών

    Στους στόχους της αναβάθμισης του συστήματος διαχείρισης εκτάκτων αναγκών, περιλαμβάνονται:

    - Η εξασφάλιση της ικανότητας αλλά και των δυνατοτήτων όλων των επιπέδων διοίκησης – τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό - να δρουν αποτελεσματικά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, στο πλαίσιο μιας σύγχρονης, ενιαίας, τυποποιημένης και συνεκτικής - εθνικού επιπέδου - στρατηγικής που θα αντιμετωπίζει τη διαχείριση των κινδύνων, των κρίσεων και των συνεπειών τους, ως μια ενιαία και ολοκληρωμένη λειτουργία και

    - Ο κεντρικός συντονισμός και ο έλεγχος υλοποίησης των δράσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε όλες τις φάσεις του κύκλου διαχείρισης εκτάκτων αναγκών και ειδικότερα στις φάσεις της πρόληψης, της ετοιμότητας, της αντιμετώπισης και της αποκατάστασης.

    Τομείς παρέμβασης

    Για την υλοποίηση του νέου συστήματος, δρομολογείται ένα σύνολο συνεκτικών παρεμβάσεων που εστιάζονται και εξειδικεύονται σε δεκαέξι (16) άξονες:

    1. Κατάρτιση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (ΕΣΥΔΕΑ), που θα αποτελέσει τον -εθνικού επιπέδου- οδηγό και το πλαίσιο αναφοράς για τη διαχείριση εκτάκτων αναγκών στη χώρα, αξιοποιώντας καλές πρακτικές προηγμένων χωρών στον τομέα.

    2. Υλοποίηση όλων των αναγκαίων θεσμικών παρεμβάσεων για τη μετεξέλιξη της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας σε αυτοτελή Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών με επικεφαλής Διοικητή και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών, κατάρτιση Οργανισμού και στελέχωση της νέας Υπηρεσίας, κατ’ εξαίρεση των κείμενων διατάξεων και του νόμου περί κινητικότητας στο Δημόσιο.

    3. Συστηματική αξιοποίηση, διεύρυνση και εξειδίκευση της -ήδη σημαντικής- συμβολής των Ενόπλων Δυνάμεων σε μέσα και προσωπικό, στο πλαίσιο του νέου Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών.

    4. Υλοποίηση νέου επιχειρησιακού μοντέλου για τη λειτουργία των κέντρων επιχειρήσεων στο οποίο θα προβλέπεται η εκπροσώπηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο κατάλληλο επίπεδο (Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΕΚΑΒ, ΕΛΑΣ, ΕΕΣ, Λιμενικό Σώμα, Εθελοντικά Σώματα, ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ, Δασική Υπηρεσία, Τεχνικές Υπηρεσίες και Διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών) και συμμετοχή σε ενιαίο σχεδιασμό και συντονισμό.

    5. Προσδιορισμός και θεσμοθέτηση κανόνων εμπλοκής (Rules of Engagement /ROE) στη βάση των οποίων θα ενεργοποιείται η συνδρομή των εμπλεκόμενων φορέων και θα τίθεται υπό ενιαίο σχεδιασμό και συντονισμό, ανάλογα με το είδος και το επίπεδο κλιμάκωσης της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

    6. Ανάπτυξη προτύπων για: (1) την αναγκαία ροή, επεξεργασία και διαχείριση πληροφοριών μεταξύ όλων των επιπέδων διοίκησης, των εμπλεκόμενων καθώς και των υποστηρικτικών φορέων, για την αποτελεσματική λειτουργία όλων των φάσεων του κύκλου Διοίκησης & Ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της εκτίμησης κινδύνου/ απειλής (2) την τυποποίηση Κοινής Επιχειρησιακής Εικόνας (Common Operational Picture–COP) και (3) τις αναγκαίες υποδομές και τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών που θα υποστηρίζουν τη λειτουργία των κέντρων επιχειρήσεων όλων των επιπέδων.

    7. Πρόβλεψη και εξειδίκευση των αναγκαίων διεπαφών της νέας Υπηρεσίας με την επιστημονική-ερευνητική κοινότητα για την υποστήριξη του έργου της, στις φάσεις της πρόληψης, της ετοιμότητας, της ανταπόκρισης και της αποκατάστασης.

    8. Αναθεώρηση του σχεδιασμού για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στη βάση των αρχών και των προβλέψεων του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών.

    9. Σύνδεση της ασφάλειας και της προστασίας των πολιτών και των υποδομών με τις ανάγκες χωροτακτικού σχεδιασμού και ανάπτυξης.

    10. Ενσωμάτωση της προστασίας των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας.

    11. Ανάπτυξη σύγχρονου μοντέλου και συστήματος παρακολούθησης και διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, μέσων, υλικών και εφοδίων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

    12. Αναβάθμιση της επιχειρησιακής δράσης στο πεδίο μέσω της θεσμοθέτησης δομής διοίκησης της οποίας θα προΐσταται εκπαιδευμένος και πιστοποιημένος Διοικητής Συμβάντος (Incident Commander).

    13. Θεσμοθέτηση εκπαιδευτικής δομής και ανάπτυξη ολοκληρωμένων προγραμμάτων για την παροχή εκπαίδευσης και πιστοποίησης στους ρόλους που απαιτεί το νέο σύστημα.

    14. Διοργάνωση ασκήσεων εφαρμογής του νέου συστήματος για την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των πολιτών.

    15. Συντεταγμένη ενσωμάτωση των Εθελοντικών Οργανώσεων και αντίστοιχων δομών, με βασική προϋπόθεση τη διαρκή εκπαίδευση και πιστοποίησή τους.

    16. Συγχρονισμός των παρεμβάσεων με το σχετικό έργο που έχει εγκριθεί από την Υπηρεσία Διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ΕΕ (SRSS) και συντονίζεται από το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας για την αναμόρφωση του συστήματος διαχείρισης εκτάκτων αναγκών στη χώρα.

    Η μετάβαση στο νέο σύστημα θα γίνει με τρόπο που δεν θα διαταράσσει την επιχειρησιακή ικανότητα και συνέχεια του υφιστάμενου συστήματος και θα διασφαλίζει την κλιμακωτή μετεξέλιξη και επιχειρησιακή αναβάθμιση του συστήματος, σύμφωνα με τον νέο επιχειρησιακό σχεδιασμό.


    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    άλλη μια...

    δώσε επιτροπές στο λαό. 

    από γραφειοκρατία καλά πάμε και για να δημιουργούμε άχρηστες θέσεις για (ας μην το πω)

    για διαχείριση "κρίσεων" εκ των υστέρων και όχι για διαχείριση εκτάκτων αναγκών

    άμεση παρέμβαση από αποκεντρωμένες υπηρεσίες χρειάζεται,

    αλλά για να μην μακρηγορώ (αφού κανείς δεν θα πειστεί) 

    http://www.kathimerini.gr/979485/article/epikairothta/ellada/einai-aristoi-alla-den-zhtame-voh8eia

     

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δε ντράπηκαν να ανεβάσουν αυτό το άθλιο σχεδιάγραμμα;

    Μόνο που βλέπεις αυτή την προχειρότητα καταλαβαίνεις τι συμβαίνει.

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    δηλαδή αυτοί στη ΓΓΠΠ θα μείνουν άνεργοι ή θα μας προστατεύουν μόνον από τους πολιτικούς?

    edit: τέλος.

    Edited by AMHxaNos
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι κατάπτυστοι. Προσπαθούν να κρύψουν την ανικανότητά τους πίσω από σχεδιασμούς επί χάρτου. Δεν γράφω τίποτε άλλο γιατί θα χάσω το χρόνο μου. Συμφωνώ με όλα τα σχόλια.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    εδω κ 40 χρονια καθε καλοκαιρι καιγομαστε  κ   καθε χειμωνα πνιγομαστε γιατον απλουστατο λογο οτι εχουμε ανευθυνους κ ακαταλληλους  σε υπευθυνες θεσεις , δυστυχως,  τα κριτηρια αξιολογησης για μια καρεκλα ειναι το κολητιλικι το μεσο το  πολιτικο φρονιμα κλπ .... κ η ζωη συνεχιζεται .....παει, θα ξεχαστει  κ αυτο οπως αυτοι που καηκαν ζωντανοι  το 07  το 95 το 81 κ παει λεγοντας .....

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ανίκανο είναι διαχρονικά το ελληνικό κράτος.

    Η ΓΓΠΠ που απέτυχε παταγωδώς , συστάθηκε το μακρινό 1995.
    Εκτοτε , όλες οι κυβερνήσεις απέτυχαν να της δώσουν την ικανότητα άμεσης αντιμετώπισης συμβάντων.
    Οποιος διάβασε τις προβλεπόμενες διαδικασίες της ΓΓΠΠ κατάλαβε Κλασσικό ασαφές , δύσκαμπτο και βραδυκίνητο ελληνικό δημόσιο.
    Και οι διαδικασίες αυτές χτίσθηκαν όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις.

    Σε μια ταχύτατη φωτιά ΔΕΝ υπήρχε περίπτωση να τηρήσεις την προβλεπόμενη διαδικασία και να μην σε προλάβουν τα γεγονότα.
    Ενδεικτικά , εφ'όσον η φωτιά αφορά  πάνω από ένα Δήμο , η ευθύνη συντονισμού περνά στην Περιφέρεια , και μετά πρέπει να συγκληθεί συμβούλιο για την αντιμετώπιση της κλπ.

    Στην περίπτωση του Ματιού , η φωτιά μπήκε στον Ν. Βουτζά στις 17:40 περίπου και έφτασε στη θάλασσα σε μια ώρα , την ώρα περίπου που θα γινόταν το συμβούλιο για την αντιμετώπισή της...




     

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    πάρτε παρτάλια    "Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών".................

    .....  και ξαφνικά :

    • θα τρέχει νερό από τους κρουνούς της Λ. Μαραθώνος,  ....
    • θα λειτουργούν οι ασύρματοι της αστυνομίας και το g.p.s., ...
    • θα ξέρουν από την τροχαία ότι οι κάθετοι δρόμοι προς την παραλία μπορεί να καταλήγουν σε αδιέξοδο-βράχια-οικόπεδα...
    • δεν θα ξαναφυτέψουν κουκουναριές - μπουρλότα εκατέρωθεν της Λεωφόρου Μαραθώνος = αντιπυρικής ζώνης ......
    • 250 οχήματα της Π.Υ υπερσαραντακονταετίας θα κάνουν revitalizing .......
    • θα μάθουν στην Π.Υ αυτά που μόνο η Δασική Υπηρεσία γνωρίζει για τα δάση,   αλλά  της αφαίρεσαν την επιχειρησιακή ευθύνη της δασοπυρόσβεσης....
    • θα παρευρίσκεται υποχρεωτικά (έστω και διά βιαίας προσαγωγής του) εκπρόσωπος του Δ. Μαραθώνος στην σύσκεψη πριν την αντιπυρική περίοδο .....
    • θα παρευρίσκεται υποχρεωτικά (έστω και διά βιαίας προσαγωγής του) ο ψιψινάκης στην μετά την καταστροφή σύγκληση του Δ.Σ και δεν θα νιαουρίζει για το καμένο σπίτι του που όμως ΔΕΝ κάηκε .......
    • οι τυχόν (ό μη γένοιτο) καμένοι ζωντανοί ΔΕΝ θα αφορούν σε   ".....έχουν καεί κάποια σπίτια"  κατά την ενημέρωση του πρωθυπουργού από τον Διοικητή της Π.Υ αλλά θα γίνουν σεβαστοί ως τραγικά ανθρώπινα θύματα ......
    • ο μπάρμπα Φώτης δεν θα χρειάζεται πιά να μας παρηγορεί για τους καμένους με μία  ....."έξοδο από τα μνημόνια"
    • ο τραμπουκοπαλίκαρος που φυτεύει δημοσιογράφους 2-3μ κάτω από την γη δεν θα βλέπει πλέον να "θαμπώνουν" την υπέροχη εικόνα οι καμένοι ζωντανοί (γιατί καήκατε ρε?..)
    • η φεγγαρολουσμένη πλατινέ παρασιτεμένη ...κολυμβήτρια δεν θα χρειαστεί να παραδίδει μαθήματα βουτιάς σε μέλλοντες καμένους για να μην καούν ....

    EDIT: 

    • δεν θα ξαναχρειαστεί να εκτίθεται ο πρωθυπουργός σε ασύστολη υποκρισία ότι έφταιγαν τ αυθαίρετα,  που όμως ο ίδιος το 2015 είχε δώσει αναβολή εκτέλεσης κατεδάφισης σε τελεσίδικα κατεδαφιστέα,  μέχρι τάχα να αναρτηθούν οι Δασικοί χάρτες. (κάποιος να του πει κιόλας ότι η ανάρτηση αποτελεί πληροφοριακό στοιχείο αρχείων και όχι αποτέλεσμα νέας κρίσης-χαρακτηρισμού)

    ................................................................

        γενικώς παρτάλια πάρτε ""Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών" ...

    και το πρόβλημα πάειεει............

    Edited by Anton_civeng
    • Like 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Όντως η επιτροπή αυτή δημιουργήθηκε για να διαχειριστεί επικοινωνιακά την κρίση και την έκτατη ανάγκη στην οποία περιήλθαν οι κυβερνητικοί.

    Edited by atsalovergas
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Απλά τρέχουν να σώσουν τα ασημαζευτα. Θα ρίξουν και μια επιπλέον σύνταξη όπου ναναι και θα ποντάρουν στο μυαλό του πιο χαζού λαου της υφηλίου μπας και κρατήσουν πάλι καμία καρέκλα 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Petros Stratis
      Γειά σας, σκέφτομαι να βάλω στον πίνακά μου ασφάλειες κρουστικών υπερτάσεων και θα ήθελα τη γνώμη σας. Αρχικά ξέρω οτι μπαίνει μία στη φάση και μία στον ουδέτερο (μονοφασική γραμμή) αλλά απο την άλλη πλευρά, μιάς και ο ουδέτερος (στην περιοχή μου τουλάχιστον) είναι γειωμένος στο ρολόι της ΔΕΗ, μήπως θα έκανα την ίδια δουλειά εάν έβαζα μόνο στη φάση μετά την κεντρική ασφάλεια; Επίσης είναι σωστό να μπεί πρίν το ρελέ διαρροής για να μην πέσει σε περίπτωση υπέρτασης; Τέλος σκεφτομαι να βάλω και μία ασφάλεια μετά την κεντρική μονο για το αντικεραυνικό. Ποιά είναι η άποψή σας;
    • By een6gk
      Καλησπέρα σε όλους,
                                     θα ήθελα την βοήθεια σας στο εξής πρόβλημα που έχω ....
      Έχω ένα σπίτι στην επαρχία (συγκεκριμένα σε ορεινή περιοχή - Τσοτύλι Κοζάνης) το οποίο το ανακατασκευάζω και τώρα έχω φτάσει να θέλω να φτιάξω τα εσωτερικά πατώματα.
      Η κατάσταση έχει ως εξής .... τα πατώματα είναι ξύλινα και οι τάβλες έχουν "πετσικάρει" με αποτέλεσμα να χρειάζονται αντικατάσταση .... το ξύλινο πάτωμα είναι πολύ παλαιό και αποτελείτε από τάβλες πάχους περίπου 2 εκατοστών και από δοκάρια (γριδιές) από δρυ ή καραγάτσι τα οποία έχουν διάμετρο μέχρι και 10 εκατοστά. Όπως ανέφερα ήδη οι τάβλες έχουν πετσικάρει θέλουν αλλαγή οπωσδήποτε.
      Έχω βρει να αγοράσω ξύλο ραμποτέ από πεύκο (15 ευρώ/m2) ή από δρύ (13 ερώ/m2) πιο από τα δυο προτείνετε εσείς ;;;;
      Εγώ λέω να βάλω Πεύκο καθώς είναι πιο σκληρό από τον δρυ και συνεπώς θα είναι πιο μεγάλης αντοχής.
      Επίσης εφ όσον θα ξηλώσω το πάτωμα και θα έχω τα δοκάρια εκτεθειμένα θέλω να τα περάσω κάποιο μυκητοκτόνο – σκοροκτόνο  καθώς είναι πολύ παλιά και σίγουρα έχουν υποστεί κάποιες φθορές τις οποίες θέλω πλέον να περιορίσω και να εξαφανίσω εάν μπορώ τον παράγοντα που τις προκαλεί.
      Έχω βρει στην αγορά ότι υπάρχουν πάρα πολλά διαθέσιμα βερνίκια ξύλου τα οποία είναι και μυκητοκτόνα – σκοροκτόνα αλλά θα ήθελα για καλύτερη προστασία να περάσω πρώτα κάποιο καθαρό μυκητοκτόνο - σκοροκτόνο και μετά να περάσω κάποιο βερνίκι ξύλου το οποίο θα είναι και μυκητοκτόνο – σκοροκτόνο. Ποια η γνώμη σας για αυτό υπάρχει λόγος να το κάνω ή είναι υπερβολή ;;;;
      Βρήκα για παράδειγμα το DUROSTICK DUROWOOD KILLER αλλά αυτό είναι σε ενέσιμη μορφή εγώ θα ήθελα κάτι το οποίο να μπορώ να το περάσω με πινέλο ή ρολάκι … έχετε να προτείνετε κάποια μάρκα για την συγκεκριμένη δουλειά ;;;;
      Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας
      Γιώργος
      ΥΣ : Το αναφερόμενο (DUROSTICK DUROWOOD KILLER)  είναι όντως τόσο καλό ώστε να αξίζει να το πάρω και να το αραιώσω ώστε να το εφαρμόσω με πινέλο ;;;;;
       
    • By Engineer
      Απαγόρευση δόμησης και κάθε οχλούσας δραστηριότητας σε 15 μικρούς υγρότοπους της Αττικής επιβάλλει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Πρόκειται για τους υγρότοπους που είχαν χαρακτηριστεί από το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας «πρώτης προτεραιότητας» και για τον λόγο αυτό έπρεπε να ληφθούν ειδικότερα μέτρα για την προστασία τους. Οι συγκεκριμένοι υγρότοποι έχουν μεγάλη σημασία, γιατί αποτελούν μικρές και ιδιαίτερα ευαίσθητες «νησίδες» βιοποικιλότητας, στην πιο πολυπληθή περιοχή της χώρας.
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η διάταξη συμπεριελήφθη στον ν. 4559/18 και αφορά τις εκβολές του Ασωπού και του ρέματος Ραφήνας, τις λιμνοθάλασσες Ωρωπού και Ψήφτας Μεθάνων, τα παράκτια έλη Αγίων Αποστόλων, Μπρέξιζας, Λούτσας - Αρτέμιδας, Ψάθας Βιλίων, Βραυρώνας, Λεγρενών, Αλυκών Αναβύσσου, τον παράκτιο υγρότοπο Αγίου Νικολάου και τα ρέματα Κερατέας, Ερασίνου και Πύργου Βραυρώνας. Σύμφωνα με τον νόμο, στις περιοχές αυτές «απαγορεύονται η δόμηση, η επιχωμάτωση, η άσκηση οχλουσών δραστηριοτήτων και κάθε είδους δραστηριότητα που υποβαθμίζει την οικολογική τους κατάσταση, καθώς και η έκδοση αδειών δόμησης».
      Η προστασία αυτών των μικρών περιοχών είναι ιδιαίτερα σημαντική. «Οι μικροί υγρότοποι έχουν σημασία όλο τον χρόνο, ακόμη κι αν “στεγνώνουν” το καλοκαίρι, όπως π.χ. τα Λεγρενά», εξηγεί στην εφημερίδα ο Λευτέρης Σταυράκος, συνεργάτης της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας. «Την άνοιξη, οπότε οι περιοχές αυτές πλημμυρίζουν, είναι... σαν ΣΕΑ για τα πουλιά. Τα μεταναστευτικά είδη ταξιδεύουν την εποχή αυτή από τη Βόρεια Αφρική (όπου τα κυνηγούν ανελέητα, γίνεται πραγματικό μακελειό), διασχίζουν τη Μεσόγειο (όπου αντιμετωπίζουν πλήθος κινδύνων) και φθάνουν στην ηπειρωτική Ευρώπη. Ενα μέρος αυτών κάνει την πρώτη του στάση στην Αττική, για να ξεκουραστεί, να τραφεί και να ανακτήσει δυνάμεις προτού συνεχίσει το ταξίδι. Κάποια πουλιά, μάλιστα, ενδέχεται να κάνουν τις φωλιές τους εκεί. Εχουμε καταγράψει περισσότερα από 200 είδη μεταναστευτικών πουλιών που περνούν από τους αττικούς υγρότοπους».
      Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων υγροτόπων είναι ότι δέχονται μεγάλες πιέσεις, ακριβώς επειδή βρίσκονται στον πολυπληθέστερο νομό της χώρας. «Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ο υγρότοπος της Αρτέμιδας βρίσκεται στην παραλία του Αγίου Νικολάου, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής το καλοκαίρι. Οι περισσότεροι αγνοούν την ύπαρξή του. Κάποιοι, όμως, βάζουν δίχτυα, με σκοπό να πιάσουν ψάρια. Αλλοι κυνηγούν πουλιά, κι ας είναι ελάχιστη η έκτασή του. Πολλοί πηγαίνουν τα σκυλιά τους βόλτα εκεί ή βάζουν ταΐστρες για αδέσποτα. Αυτή είναι μια ιδιαίτερα σημαντική απειλή γιατί τα σκυλιά κυνηγούν για παιχνίδι τα πουλιά, που είναι ήδη εξαντλημένα και τα διώχνουν. Αρκετά παλαιότερα, κάποιοι δήμαρχοι ήθελαν να τον μπαζώσουν όλο, ευτυχώς τώρα έχουν σταματήσει. Δυστυχώς, αυτή η εικόνα επαναλαμβάνεται στους περισσότερους μικρούς υγρότοπους, που είναι πολύ ευαίσθητες νησίδες βιοποικιλότητας».
      Στην Αττική, από ειδικό πλαίσιο προστασίας διέπονται ο υγρότοπος στον Σχινιά (μέσα στο Εθνικό Πάρκο) και του Βουρκαρίου στα Μέγαρα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Απαγόρευση δόμησης και κάθε οχλούσας δραστηριότητας σε 15 μικρούς υγρότοπους της Αττικής επιβάλλει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Πρόκειται για τους υγρότοπους που είχαν χαρακτηριστεί από το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας «πρώτης προτεραιότητας» και για τον λόγο αυτό έπρεπε να ληφθούν ειδικότερα μέτρα για την προστασία τους. Οι συγκεκριμένοι υγρότοποι έχουν μεγάλη σημασία, γιατί αποτελούν μικρές και ιδιαίτερα ευαίσθητες «νησίδες» βιοποικιλότητας, στην πιο πολυπληθή περιοχή της χώρας.
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η διάταξη συμπεριελήφθη στον ν. 4559/18 και αφορά τις εκβολές του Ασωπού και του ρέματος Ραφήνας, τις λιμνοθάλασσες Ωρωπού και Ψήφτας Μεθάνων, τα παράκτια έλη Αγίων Αποστόλων, Μπρέξιζας, Λούτσας - Αρτέμιδας, Ψάθας Βιλίων, Βραυρώνας, Λεγρενών, Αλυκών Αναβύσσου, τον παράκτιο υγρότοπο Αγίου Νικολάου και τα ρέματα Κερατέας, Ερασίνου και Πύργου Βραυρώνας. Σύμφωνα με τον νόμο, στις περιοχές αυτές «απαγορεύονται η δόμηση, η επιχωμάτωση, η άσκηση οχλουσών δραστηριοτήτων και κάθε είδους δραστηριότητα που υποβαθμίζει την οικολογική τους κατάσταση, καθώς και η έκδοση αδειών δόμησης».
      Η προστασία αυτών των μικρών περιοχών είναι ιδιαίτερα σημαντική. «Οι μικροί υγρότοποι έχουν σημασία όλο τον χρόνο, ακόμη κι αν “στεγνώνουν” το καλοκαίρι, όπως π.χ. τα Λεγρενά», εξηγεί στην εφημερίδα ο Λευτέρης Σταυράκος, συνεργάτης της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας. «Την άνοιξη, οπότε οι περιοχές αυτές πλημμυρίζουν, είναι... σαν ΣΕΑ για τα πουλιά. Τα μεταναστευτικά είδη ταξιδεύουν την εποχή αυτή από τη Βόρεια Αφρική (όπου τα κυνηγούν ανελέητα, γίνεται πραγματικό μακελειό), διασχίζουν τη Μεσόγειο (όπου αντιμετωπίζουν πλήθος κινδύνων) και φθάνουν στην ηπειρωτική Ευρώπη. Ενα μέρος αυτών κάνει την πρώτη του στάση στην Αττική, για να ξεκουραστεί, να τραφεί και να ανακτήσει δυνάμεις προτού συνεχίσει το ταξίδι. Κάποια πουλιά, μάλιστα, ενδέχεται να κάνουν τις φωλιές τους εκεί. Εχουμε καταγράψει περισσότερα από 200 είδη μεταναστευτικών πουλιών που περνούν από τους αττικούς υγρότοπους».
      Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων υγροτόπων είναι ότι δέχονται μεγάλες πιέσεις, ακριβώς επειδή βρίσκονται στον πολυπληθέστερο νομό της χώρας. «Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ο υγρότοπος της Αρτέμιδας βρίσκεται στην παραλία του Αγίου Νικολάου, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής το καλοκαίρι. Οι περισσότεροι αγνοούν την ύπαρξή του. Κάποιοι, όμως, βάζουν δίχτυα, με σκοπό να πιάσουν ψάρια. Αλλοι κυνηγούν πουλιά, κι ας είναι ελάχιστη η έκτασή του. Πολλοί πηγαίνουν τα σκυλιά τους βόλτα εκεί ή βάζουν ταΐστρες για αδέσποτα. Αυτή είναι μια ιδιαίτερα σημαντική απειλή γιατί τα σκυλιά κυνηγούν για παιχνίδι τα πουλιά, που είναι ήδη εξαντλημένα και τα διώχνουν. Αρκετά παλαιότερα, κάποιοι δήμαρχοι ήθελαν να τον μπαζώσουν όλο, ευτυχώς τώρα έχουν σταματήσει. Δυστυχώς, αυτή η εικόνα επαναλαμβάνεται στους περισσότερους μικρούς υγρότοπους, που είναι πολύ ευαίσθητες νησίδες βιοποικιλότητας».
      Στην Αττική, από ειδικό πλαίσιο προστασίας διέπονται ο υγρότοπος στον Σχινιά (μέσα στο Εθνικό Πάρκο) και του Βουρκαρίου στα Μέγαρα.
    • By Engineer
      Την έκδοση του ημερήσιου χάρτη πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς για τη φετινή αντιπυρική περίοδο και συγκεκριμένα για το διάστημα από την 1η Ιουνίου έως την 31η Οκτωβρίου 2018, ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
      Ο Χάρτης αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών και εκδίδεται με ευθύνη της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών.
      Η σύνταξη και έκδοση του Χάρτη αποτελεί διεθνή πρακτική, ειδικότερα σε χώρες που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα λόγω δασικών πυρκαγιών, με κύριο στόχο την ενημέρωση τόσο των εμπλεκόμενων φορέων στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, όσο και των πολιτών, ώστε να αποτραπούν ενέργειες που ενδέχεται να προκαλέσουν την έναρξη δασικής πυρκαγιάς από αμέλεια.
      Σημειώνεται ότι ο Ημερήσιος Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς αφορά την επόμενη ημέρα από αυτή που εκπονείται και εκδίδεται.
      Δείτε τον ημερήσιο χάρτη εδώ: http://civilprotection.gr/el/archive/daily_map

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.