Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Attica Bank: Οι μετοχικές ανακατατάξεις μετά την πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου

    Sign in to follow this  

    Η Attica Bank μετά τις τελευταίες ανακατατάξεις που ακολούθησαν την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας προέβη σε ανακοίνωση αναφορικά με τις μεταβολές σε δικαιώματα ψήφου σύμφωνα με το Ν. 3556/2007.

    Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της τράπεζας αναφέρεται:

    Η «ATTICA BANK ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΤΑIΡΕΙΑ» (εφεξής η «Τράπεζα»), σύμφωνα με το Ν. 3556/2007, την Απόφαση 1/434/3.7.2007, καθώς και την Εγκύκλιο 33 της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, γνωστοποιεί ότι λόγω της εισαγωγής προς διαπραγμάτευση των νέων μετοχών που προέκυψαν από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας το ποσοστό επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου επί μετοχών της Τράπεζας που κατέχουν οι μέτοχοι αναλύεται ως κάτωθι:

    • Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.). Το ποσοστό επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου επί μετοχών της Τράπεζας διαμορφώνεται σε 66,89%, το οποίο αντιστοιχεί σε 308.524.368 δικαιώματα ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών, έναντι ποσοστού 50,64% το οποίο αντιστοιχούσε σε 1.184.676.539 δικαιώματα ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών, που κατείχε πριν από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
    • Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.). Το ποσοστό επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου επί μετοχών της Τράπεζας διαμορφώνεται σε 11,78%, το οποίο αντιστοιχεί σε 54.301.213 δικαιώματα ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών, έναντι ποσοστού 5,63% το οποίο αντιστοιχούσε σε 131.590.263 δικαιώματα ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών, που κατείχε πριν από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Σημειώνεται ότι την 16.05.2018 μεταβιβάστηκαν 8.354.559 κοινές μετοχές της Τράπεζας καθώς και τα αντίστοιχα δικαιώματα προτίμησης, από το χαρτοφυλάκιο του Ε.Φ.Κ.Α., στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.), σύμφωνα με την αρ. Β/7/οικ.24635/2013/30-4-2018 (Φ.Ε.Κ. Β΄1587/8-5-2018) και την απόφαση 388 της συνεδρίασης Δ.Σ. Ε.Φ.Κ.Α. 21/10.5.2018.
    • Ταμείο Αλληλοβοήθειας Προσωπικού Ιονικής - Λαϊκής Τράπεζας και Άλλων Τραπεζών (Τ.Α.Π.Ι.Λ.Τ.-Α.Τ.). Το ποσοστό επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου επί μετοχών της Τράπεζας διαμορφώνεται σε 2,83%, το οποίο αντιστοιχεί σε 13.046.573 δικαιώματα ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών, έναντι ποσοστού 7,91% το οποίο αντιστοιχούσε σε 185.000.418 δικαιώματα ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών, που κατείχε πριν από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

    Η ημερομηνία κατά την οποία το ποσοστό του Ε.Φ.Κ.Α. ανήλθε σε 66,89%, του Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. σε 11,78% και του Τ.Α.Π.Ι.Λ.Τ.-Α.Τ. σε 2,83% είναι η 30.05.2018 οπότε και οι νέες μετοχές τέθηκαν σε διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

    Edited by Engineer

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By zio7
      Καλημέρα. Ερώτηση για αυθαίρετα. Σε διώροφη οικοδομή η άδεια του 1980 έχει δύο ισόγειες αποθήκες, κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο, δύο διαμερίσματα στον όροφο και δώμα.  Στην πραγματικότητα οι αποθήκες γίνανε διαμερίσματα ισόγεια και το κοινό κλιμακοστάσιο χωρίστηκε σε δύο (στα διαμερίσματα του ορόφου δεν υπάρχουν αυθαιρεσίες, ίσως μόνο στα κουφώματα). Επίσης υπάρχει και σοφίτα.
      Το ένα διαμέρισμα του ορόφου έχει οριζόντια ιδιοκτησία και έγινε πριν 8 χρόνια μεταβίβαση επικαρπίας στα παιδιά και μάλιστα έχει και δήλωση ότι δεν υπάρχουν αυθαίρετα. Η ερώτηση είναι αν μπορεί στο παραπάνω διαμέρισμα να γίνει προσημείωση για στεγαστικό δάνειο. Επίσης τον μηχανικό για την εκτίμηση τον διαλέγει η τράπεζα ή ο ιδιοκτήτης?
      Ανεβάζω και σκαριφήματα
      ΚΤΙΡΙΟ-ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ.pdf
      ΚΤΙΡΙΟ-ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.pdf
    • By Engineer
      Στην αγορά των ακινήτων που βγάζουν σε πλειστηριασμό καταφεύγουν οι τράπεζες, οι οποίες δηλώνουν αποφασισμένες να αξιοποιήσουν το εργαλείο του πλειστηριασμού ως μέσο παραδειγματισμού για όσους συστηματικά αποφεύγουν να ανταποκριθούν στα χρέη τους, ενώ μπορούν.
      Η πρακτική αυτή έχει ήδη ενεργοποιηθεί σε κάποιες περιπτώσεις και αναμένεται να μπει σε πλήρη εφαρμογή το προσεχές διάστημα, καθώς το στοκ των μεγάλων ακινήτων που θα βγαίνουν στον πλειστηριασμό θα αυξάνεται διαρκώς. Ο προγραμματισμός των τραπεζών προβλέπει ότι 5.000 ακίνητα θα βγαίνουν τον χρόνο στο σφυρί –από το 2017 και μετά–, ενώ ήδη η ιστοσελίδα που φιλοξενεί τους πλειστηριασμούς που έχουν πάρει ημερομηνία εμπλουτίζεται καθημερινά από νέες ανακοινώσεις.
      Από τους πλειστηριασμούς που έχουν ήδη δημοσιευθεί, προκύπτει ότι τα δύο τρίτα εξ αυτών έχουν επισπεύδουσες τις τράπεζες, ενώ σημαντικό κομμάτι είναι και οι πλειστηριασμοί στους οποίους προχωρούν οι ιδιώτες. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της δέσμευσης που έχουν αναλάβει οι τράπεζες για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά 40 δισ. ευρώ έως τα τέλη του 2019, οι εισπράξεις από τους πλειστηριασμούς έχουν υπολογιστεί περί τα 5 δισ. ευρώ και ακόμη και αν ο στόχος αυτός δεν επιτευχθεί πλήρως, οι τράπεζες πρέπει να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα έτσι ώστε να μην απαξιωθεί το εν λόγω εργαλείο. Η αγορά των ακινήτων από τις ίδιες τις τράπεζες που τα ρευστοποιούν έχει τριπλό στόχο:
      • Στην πρώτη περίπτωση αποσκοπεί στο να λειτουργήσει ως φόβητρο προκειμένου να δοθεί το μήνυμα στους συστηματικούς κακοπληρωτές ότι η περίοδος ασυλίας έχει παρέλθει. Επειτα από οκτώ περίπου χρόνια οριζόντιας σχεδόν προστασίας, οι τράπεζες θεωρούν ότι το ποσοστό αυτό είναι σημαντικό και αφορά περίπου το 20% του συνολικού χαρτοφυλακίου δανείων, δηλαδή έναν στους πέντε οφειλέτες.
      • Στη δεύτερη περίπτωση επιστρατεύεται σε μια προσπάθεια να μην απαξιωθεί το εργαλείο των πλειστηριασμών. Με δεδομένο ότι το ενδιαφέρον στην αγορά ακινήτων είναι μικρό, οι τράπεζες προτίθενται να αγοράζουν οι ίδιες αξιόλογα ακίνητα που δεν βρίσκουν αγοραστές, προκειμένου να να μην καταρρεύσουν οι τιμές στα ακίνητα, συμπαρασύροντας σε αντίστοιχες προσαρμογές και τις τιμές που έχουν εγγράψει στα βιβλία τους.
      • Τρίτος, αλλά επίσης βασικός, λόγος είναι ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να υποχρεωθούν οι οφειλέτες να εγκαταλείψουν το σπίτι που πλειστηριάζεται, αφού σε περίπτωση που ο πλειστηριασμός αποβεί άγονος, θα συνεχίσουν να παραμένουν στο σπίτι χωρίς ουσιαστικά να έχουν υποστεί κάποια τιμωρία ή να έχουν επιβαρυνθεί με κάποιο κόστος.

      Η αγορά από την τράπεζα θα γίνεται όταν φυσικά δεν υπάρχει ικανοποιητικό αγοραστικό ενδιαφέρον και η τιμή που θα βγαίνει σε πλειστηριασμό το ακίνητο θα είναι η εμπορική του αξία, αυτή δηλαδή που έχει εγγραφεί στα βιβλία της τράπεζας. Οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να αποτιμούν τα ακίνητα σε τιμές αγοράς και έτσι έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αναπροσαρμογές των ενεχύρων που έχουν στα βιβλία τους. Αυτό τους διευκολύνει, αλλά παράλληλα τους προστατεύει από το ενδεχόμενο να εγγράψουν πρόσθετες ζημιές και να οδηγηθούν σε πρόσφατες κεφαλαιακές ανάγκες από την πώληση ακινήτων στις τρέχουσες εμπορικές τιμές.
      Επειτα από μια παρατεταμένη περίοδο προστασίας –λόγω του οριζόντιου παγώματος που υπήρχε έως το 2014, του άτυπου μορατόριουμ που ίσχυσε για όλο το 2015 και της απραξίας το 2016 λόγω της απεργίας των δικηγόρων– το εργαλείο των πλειστηριασμών εάν ενεργοποιηθεί μαζικά, όπως σχεδιάζεται, ενδέχεται να απαξιωθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2008 οι πλειστηριασμοί ήταν 43.000 και το 2009 52.000, έκτοτε ακολουθούν συστηματικά πτωτική πορεία, φθάνοντας μόλις τους 8.700 το 2015. Το 2016 λόγω και της απεργίας των δικηγόρων πραγματοποιήθηκαν μόλις 700, ενώ στην ιστοσελίδα του Ενιαίου Ταμείου Νομικών, όπου δημοσιεύονται πλέον όλοι οι πλειστηριασμοί, έχουν πάρει ημερομηνία 700 νέοι, η πλειονότητα των οποίων είναι από τράπεζες.
      Από το δείγμα των 700 πλειστηριασμών προκύπτει ότι αρκετά ακίνητα είναι εμπορικά ή βιομηχανικά, ενώ σε ό,τι αφορά τα σπίτια, η εικόνα ποικίλλει. Εκτός από εκείνα που είναι μεγάλης αξίας, άνω δηλαδή των 200.000 ευρώ, αυτά που είναι μικρότερης αξίας βαρύνουν τους κατόχους τους με πολλαπλάσιες της αξίας του ακινήτου που πλειστηριάζεται οφειλές.
      Οι εταιρείες διαχείρισης επισφαλειών
      Η εμπλοκή που έχει προκύψει στο θέμα των εταιρειών διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων αναμένεται να συζητηθεί την προσεχή εβδομάδα με τους θεσμούς. Το θέμα αφορά το αίτημα που έχουν διατυπώσει εταιρείες που ενδιαφέρονται να εμπλακούν στη διαχείριση να τους δοθεί η δυνατότητα να αποκτούν τα δάνεια που διαχειρίζονται και συνεπώς να αποκτούν και τα ενέχυρα που συνοδεύουν αυτά τα δάνεια, δηλαδή τα ακίνητα. Ενα από τα θέματα που θέτουν είναι επίσης το βαρύ θεσμικό πλαίσιο σε σχέση με τους κανόνες που θα διέπουν τη λειτουργία τους και το οποίο προσιδιάζει με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τις τράπεζες. Ερωτηθείς σχετικά την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης δήλωσε ότι η απάντηση του υπουργείου στο σχετικό αίτημα «είναι αρνητική». Εντούτοις, το θέμα είναι υπαρκτό και είναι η αιτία ότι μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί από την ΤτΕ καμία σχετική άδεια, παρά το γεγονός ότι ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει έξι εταιρείες.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην αγορά των ακινήτων που βγάζουν σε πλειστηριασμό καταφεύγουν οι τράπεζες, οι οποίες δηλώνουν αποφασισμένες να αξιοποιήσουν το εργαλείο του πλειστηριασμού ως μέσο παραδειγματισμού για όσους συστηματικά αποφεύγουν να ανταποκριθούν στα χρέη τους, ενώ μπορούν.
      Η πρακτική αυτή έχει ήδη ενεργοποιηθεί σε κάποιες περιπτώσεις και αναμένεται να μπει σε πλήρη εφαρμογή το προσεχές διάστημα, καθώς το στοκ των μεγάλων ακινήτων που θα βγαίνουν στον πλειστηριασμό θα αυξάνεται διαρκώς. Ο προγραμματισμός των τραπεζών προβλέπει ότι 5.000 ακίνητα θα βγαίνουν τον χρόνο στο σφυρί –από το 2017 και μετά–, ενώ ήδη η ιστοσελίδα που φιλοξενεί τους πλειστηριασμούς που έχουν πάρει ημερομηνία εμπλουτίζεται καθημερινά από νέες ανακοινώσεις.
      Από τους πλειστηριασμούς που έχουν ήδη δημοσιευθεί, προκύπτει ότι τα δύο τρίτα εξ αυτών έχουν επισπεύδουσες τις τράπεζες, ενώ σημαντικό κομμάτι είναι και οι πλειστηριασμοί στους οποίους προχωρούν οι ιδιώτες. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της δέσμευσης που έχουν αναλάβει οι τράπεζες για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά 40 δισ. ευρώ έως τα τέλη του 2019, οι εισπράξεις από τους πλειστηριασμούς έχουν υπολογιστεί περί τα 5 δισ. ευρώ και ακόμη και αν ο στόχος αυτός δεν επιτευχθεί πλήρως, οι τράπεζες πρέπει να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα έτσι ώστε να μην απαξιωθεί το εν λόγω εργαλείο. Η αγορά των ακινήτων από τις ίδιες τις τράπεζες που τα ρευστοποιούν έχει τριπλό στόχο:
      • Στην πρώτη περίπτωση αποσκοπεί στο να λειτουργήσει ως φόβητρο προκειμένου να δοθεί το μήνυμα στους συστηματικούς κακοπληρωτές ότι η περίοδος ασυλίας έχει παρέλθει. Επειτα από οκτώ περίπου χρόνια οριζόντιας σχεδόν προστασίας, οι τράπεζες θεωρούν ότι το ποσοστό αυτό είναι σημαντικό και αφορά περίπου το 20% του συνολικού χαρτοφυλακίου δανείων, δηλαδή έναν στους πέντε οφειλέτες.
      • Στη δεύτερη περίπτωση επιστρατεύεται σε μια προσπάθεια να μην απαξιωθεί το εργαλείο των πλειστηριασμών. Με δεδομένο ότι το ενδιαφέρον στην αγορά ακινήτων είναι μικρό, οι τράπεζες προτίθενται να αγοράζουν οι ίδιες αξιόλογα ακίνητα που δεν βρίσκουν αγοραστές, προκειμένου να να μην καταρρεύσουν οι τιμές στα ακίνητα, συμπαρασύροντας σε αντίστοιχες προσαρμογές και τις τιμές που έχουν εγγράψει στα βιβλία τους.
      • Τρίτος, αλλά επίσης βασικός, λόγος είναι ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να υποχρεωθούν οι οφειλέτες να εγκαταλείψουν το σπίτι που πλειστηριάζεται, αφού σε περίπτωση που ο πλειστηριασμός αποβεί άγονος, θα συνεχίσουν να παραμένουν στο σπίτι χωρίς ουσιαστικά να έχουν υποστεί κάποια τιμωρία ή να έχουν επιβαρυνθεί με κάποιο κόστος.

      Η αγορά από την τράπεζα θα γίνεται όταν φυσικά δεν υπάρχει ικανοποιητικό αγοραστικό ενδιαφέρον και η τιμή που θα βγαίνει σε πλειστηριασμό το ακίνητο θα είναι η εμπορική του αξία, αυτή δηλαδή που έχει εγγραφεί στα βιβλία της τράπεζας. Οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να αποτιμούν τα ακίνητα σε τιμές αγοράς και έτσι έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αναπροσαρμογές των ενεχύρων που έχουν στα βιβλία τους. Αυτό τους διευκολύνει, αλλά παράλληλα τους προστατεύει από το ενδεχόμενο να εγγράψουν πρόσθετες ζημιές και να οδηγηθούν σε πρόσφατες κεφαλαιακές ανάγκες από την πώληση ακινήτων στις τρέχουσες εμπορικές τιμές.
      Επειτα από μια παρατεταμένη περίοδο προστασίας –λόγω του οριζόντιου παγώματος που υπήρχε έως το 2014, του άτυπου μορατόριουμ που ίσχυσε για όλο το 2015 και της απραξίας το 2016 λόγω της απεργίας των δικηγόρων– το εργαλείο των πλειστηριασμών εάν ενεργοποιηθεί μαζικά, όπως σχεδιάζεται, ενδέχεται να απαξιωθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2008 οι πλειστηριασμοί ήταν 43.000 και το 2009 52.000, έκτοτε ακολουθούν συστηματικά πτωτική πορεία, φθάνοντας μόλις τους 8.700 το 2015. Το 2016 λόγω και της απεργίας των δικηγόρων πραγματοποιήθηκαν μόλις 700, ενώ στην ιστοσελίδα του Ενιαίου Ταμείου Νομικών, όπου δημοσιεύονται πλέον όλοι οι πλειστηριασμοί, έχουν πάρει ημερομηνία 700 νέοι, η πλειονότητα των οποίων είναι από τράπεζες.
      Από το δείγμα των 700 πλειστηριασμών προκύπτει ότι αρκετά ακίνητα είναι εμπορικά ή βιομηχανικά, ενώ σε ό,τι αφορά τα σπίτια, η εικόνα ποικίλλει. Εκτός από εκείνα που είναι μεγάλης αξίας, άνω δηλαδή των 200.000 ευρώ, αυτά που είναι μικρότερης αξίας βαρύνουν τους κατόχους τους με πολλαπλάσιες της αξίας του ακινήτου που πλειστηριάζεται οφειλές.
      Οι εταιρείες διαχείρισης επισφαλειών
      Η εμπλοκή που έχει προκύψει στο θέμα των εταιρειών διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων αναμένεται να συζητηθεί την προσεχή εβδομάδα με τους θεσμούς. Το θέμα αφορά το αίτημα που έχουν διατυπώσει εταιρείες που ενδιαφέρονται να εμπλακούν στη διαχείριση να τους δοθεί η δυνατότητα να αποκτούν τα δάνεια που διαχειρίζονται και συνεπώς να αποκτούν και τα ενέχυρα που συνοδεύουν αυτά τα δάνεια, δηλαδή τα ακίνητα. Ενα από τα θέματα που θέτουν είναι επίσης το βαρύ θεσμικό πλαίσιο σε σχέση με τους κανόνες που θα διέπουν τη λειτουργία τους και το οποίο προσιδιάζει με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τις τράπεζες. Ερωτηθείς σχετικά την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης δήλωσε ότι η απάντηση του υπουργείου στο σχετικό αίτημα «είναι αρνητική». Εντούτοις, το θέμα είναι υπαρκτό και είναι η αιτία ότι μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί από την ΤτΕ καμία σχετική άδεια, παρά το γεγονός ότι ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει έξι εταιρείες.
    • By Engineer
      Αρρυθμίες και καθυστερήσεις προκαλεί σε αρκετές περιπτώσεις η εμπλοκή των τραπεζών στην διαδικασία υλοποίησης του «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον ΙΙ», όταν ο ωφελούμενος δεν καλύπτει την οικονομική του συμμετοχή στο πρόγραμμα μέσω ιδίων κεφαλαίων, αλλά μέσω προσφυγής σε κάποια εκ των συνεργαζόμενων τραπεζών του προγράμματος, προκειμένου να συνάψει σχετική δανειακή σύμβαση.
      Σύμφωνα με πληροφορίες της Greenagenda.gr, ενώ τα έργα μέσω του προγράμματος προχωρούν σχετικά απρόσκοπτα όταν οι ωφελούμενοι δεν ζητάνε δάνειο από τράπεζα, το ίδιο δεν συμβαίνει όταν αιτούνται τραπεζικής χρηματοδότησης.
      Στην καλύτερη των περιπτώσεων και αφού ασκήσουν και πίεση μπορεί να απαιτηθεί χρονικό διάστημα 1,5-2 μηνών, προκειμένου συγκεκριμένες από τις συνεργαζόμενες τράπεζες να ανάψουν το «πράσινο φως» και να προχωρήσουν οι διαδικασίες εκταμίευσης για να καλυφθούν δαπάνες του προγράμματος.
      Κόπηκαν ωφελούμενοι
      Ακόμη, πολλοί δυνητικά ωφελούμενοι έχουν βρεθεί ουσιαστικά εκτός προγράμματος, καθώς ενώ θεωρητικά εντάχθηκαν στο «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον ΙΙ», όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του, στη συνέχεια «κόπηκαν» από τις τράπεζες γιατί δεν πληρούσαν τα τραπεζικά κριτήρια, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν.
      Αυτοί οι ωφελούμενοι είτε θα καλύψουν με ίδια κεφάλαια τη δαπάνη είτε τελικά δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν τις ενεργειακές παρεμβάσεις που ήθελαν.
      Η καθυστέρηση στην προώθηση των παρεμβάσεων του «Εξοικονομώ», λόγω της βραδύτητας κάποιων τραπεζών, είχε ακόμη ένα αρνητικό επακόλουθο: πολλά έργα δεν μπόρεσαν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και τώρα, που σταδιακά ο καιρός θα γίνεται ολοένα και πιο ψυχρός, θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν, καθώς αφορούν σε μεγάλες παρεμβάσεις (θερμοπροσόψεις κα), που είναι προτιμότερο να υλοποιούνται όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες.
      Επιπλέον, αρκετοί ωφελούμενοι είχαν αιτηθεί να τοποθετήσουν ατομικό σύστημα φυσικού αερίου, μέσω της ένταξης τους στο πρόγραμμα, έτσι ώστε τον φετινό χειμώνα να έχουν προχωρήσει στη συγκεκριμένη εγκατάσταση και να απαλλαγούν και από το άγχος των αυξημένων τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.
      Ωφελούμενοι με ανάλογες περιπτώσεις είναι αναγκασμένοι τώρα να κάνουν «αγώνα δρόμου», προκειμένου έπειτα από την όποια χρονική καθυστέρηση, που τους υπέβαλε η διαδικασία της τραπεζικής χρηματοδότησης, να προλάβουν να είναι και έτοιμοι για να αντιμετωπίσουν τον επερχόμενο χειμώνα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Αρρυθμίες και καθυστερήσεις προκαλεί σε αρκετές περιπτώσεις η εμπλοκή των τραπεζών στην διαδικασία υλοποίησης του «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον ΙΙ», όταν ο ωφελούμενος δεν καλύπτει την οικονομική του συμμετοχή στο πρόγραμμα μέσω ιδίων κεφαλαίων, αλλά μέσω προσφυγής σε κάποια εκ των συνεργαζόμενων τραπεζών του προγράμματος, προκειμένου να συνάψει σχετική δανειακή σύμβαση.
      Σύμφωνα με πληροφορίες της Greenagenda.gr, ενώ τα έργα μέσω του προγράμματος προχωρούν σχετικά απρόσκοπτα όταν οι ωφελούμενοι δεν ζητάνε δάνειο από τράπεζα, το ίδιο δεν συμβαίνει όταν αιτούνται τραπεζικής χρηματοδότησης.
      Στην καλύτερη των περιπτώσεων και αφού ασκήσουν και πίεση μπορεί να απαιτηθεί χρονικό διάστημα 1,5-2 μηνών, προκειμένου συγκεκριμένες από τις συνεργαζόμενες τράπεζες να ανάψουν το «πράσινο φως» και να προχωρήσουν οι διαδικασίες εκταμίευσης για να καλυφθούν δαπάνες του προγράμματος.
      Κόπηκαν ωφελούμενοι
      Ακόμη, πολλοί δυνητικά ωφελούμενοι έχουν βρεθεί ουσιαστικά εκτός προγράμματος, καθώς ενώ θεωρητικά εντάχθηκαν στο «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον ΙΙ», όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του, στη συνέχεια «κόπηκαν» από τις τράπεζες γιατί δεν πληρούσαν τα τραπεζικά κριτήρια, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν.
      Αυτοί οι ωφελούμενοι είτε θα καλύψουν με ίδια κεφάλαια τη δαπάνη είτε τελικά δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν τις ενεργειακές παρεμβάσεις που ήθελαν.
      Η καθυστέρηση στην προώθηση των παρεμβάσεων του «Εξοικονομώ», λόγω της βραδύτητας κάποιων τραπεζών, είχε ακόμη ένα αρνητικό επακόλουθο: πολλά έργα δεν μπόρεσαν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και τώρα, που σταδιακά ο καιρός θα γίνεται ολοένα και πιο ψυχρός, θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν, καθώς αφορούν σε μεγάλες παρεμβάσεις (θερμοπροσόψεις κα), που είναι προτιμότερο να υλοποιούνται όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες.
      Επιπλέον, αρκετοί ωφελούμενοι είχαν αιτηθεί να τοποθετήσουν ατομικό σύστημα φυσικού αερίου, μέσω της ένταξης τους στο πρόγραμμα, έτσι ώστε τον φετινό χειμώνα να έχουν προχωρήσει στη συγκεκριμένη εγκατάσταση και να απαλλαγούν και από το άγχος των αυξημένων τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.
      Ωφελούμενοι με ανάλογες περιπτώσεις είναι αναγκασμένοι τώρα να κάνουν «αγώνα δρόμου», προκειμένου έπειτα από την όποια χρονική καθυστέρηση, που τους υπέβαλε η διαδικασία της τραπεζικής χρηματοδότησης, να προλάβουν να είναι και έτοιμοι για να αντιμετωπίσουν τον επερχόμενο χειμώνα.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.