Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Λειτουργία των υπηρεσιών μιας στάσης για τη σύσταση εταιριών

    Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Τεύχος Β' 2380/21.06.2018) η Κοινή Υπουργική Απόφαση 63577/13.6.2018: «Καθορισμός διαδικασιών, Προϋποθέσεων, Τεχνικών Λεπτομερειών και λοιπών θεμάτων σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών μιας στάσης για τη σύσταση εταιριών».

    Ως Υπηρεσία Μίας Στάσης ορίζεται το ένα και μοναδικό σημείο στο οποίο μπορεί να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος προκειμένου να πραγματοποιήσει πρωτότυπη σύσταση εταιρείας οποιασδήποτε νομικής μορφής. Υπηρεσίες Μίας Στάσης (ΥΜΣ) είναι οι Υπηρεσίες Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) των επιμελητηρίων, οι συμβολαιογράφοι και η Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης (e-ΥΜΣ).

    Τα κριτήρια επιλογής της αρμόδιας ΥΜΣ από τον ενδιαφερόμενο να συστήσει εταιρεία προκύπτουν από τον συνδυασμό της νομικής μορφής της υπό σύστασης εταιρείας και του συστατικού τύπου που θα επιλεγεί, ανεξαρτήτως της έδρας της υπό σύσταση εταιρείας. Ειδικότερα, οι επιλογές που δίδονται είναι οι εξής: 

    α) Σε περίπτωση που επιλεγεί η χρήση του πρότυπου καταστατικού της υπ' αριθμ. 31637/2017 απόφασης του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης (Β΄928), τότε μπορεί να γίνει σύσταση οποιασδήποτε νομικής μορφής σε οποιαδήποτε από τις ΥΜΣ.

    β) Σε περίπτωση που δεν επιλεγεί το πρότυπο καταστατικό, τότε η σύσταση των ΑΕ και ΕΠΕ γίνεται υποχρεωτικά από τον συμβολαιογράφο ΥΜΣ, ενώ η σύσταση των προσωπικών εταιρειών και των IKE μπορεί να γίνει είτε στην υπηρεσία του ΓΕΜΗ του επιμελητηρίου είτε στον συμβολαιογράφο.

    γ) Σε περίπτωση που από ειδικές διατάξεις απαιτείται συμβολαιογραφικός τύπος είτε για την άσκηση συγκεκριμένης δραστηριότητας είτε για τη μεταβίβαση εισφερόμενου είδους, τότε ανεξαρτήτως της νομικής μορφής της υπό σύσταση εταιρείας, η σύσταση γίνεται υποχρεωτικά στον συμβολαιογράφο.

    Ο χρόνος σύστασης μιας εταιρείας, υπό κανονικές συνθήκες, ορίζεται στις δύο εργάσιμες ημέρες. Με την υποβολή της αίτησης σύστασης η υπηρεσία οφείλει αυθημερόν ή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα να προβεί σε έλεγχο των υποβαλλομένων εγγράφων, δικαιολογητικών και στοιχείων και εφόσον δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις να ολοκληρώσει τη διαδικασία σύστασης και το κόστος σύστασης εταιρείας περιλαμβάνει τα εξής:

    α) Το Γραμμάτιο Ενιαίου Κόστους Σύστασης, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4441/2016.

    β) Το τέλος υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το οποίο αφορά μόνο την σύσταση ΑΕ και το ύψος της ορίζεται στο 1% επί του εταιρικού κεφαλαίου.

    Η e-ΥΜΣ θα είναι διαθέσιμη για όλες τις νομικές μορφές σύστασης εταιρειών μέχρι το τέλος του επομένου έτους και η ισχύς της απόφασης αρχίζει ένα μήνα μετά τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, με εξαίρεση την παρ. 3 του άρθρου 10, η οποία τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019.

    Απαιτούμενος χρόνος και κόστος σύστασης

    1. Ο χρόνος σύστασης μιας εταιρείας, υπό κανονικές συνθήκες, ορίζεται στις δύο εργάσιμες ημέρες. Με την υποβολή της αίτησης σύστασης η ΥΜΣ οφείλει αυθημερόν ή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα να προβεί σε έλεγχο των υποβαλλομένων εγγράφων, δικαιολογητικών και στοιχείων και εφόσον δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις να ολοκληρώσει τη διαδικασία σύστασης.

    2. Σε περίπτωση που από τον έλεγχο της ΥΜΣ προκύψει ότι η αίτηση ή οποιοδήποτε από τα υποβαλλόμενα έγγραφα, δικαιολογητικά ή στοιχεία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται, με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο, να προβούν εγγράφως στις αναγκαίες διευκρινήσεις, διορθώσεις ή συμπληρώσεις μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες από τη λήψη της σχετικής πρόσκλησης. Αν η προθεσμία των πέντε εργάσιμων ημερών παρέλθει άπρακτη ή τα στοιχεία, παρά την εμπρόθεσμη υποβολή τους εξακολουθούν να μην πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου, η αίτηση για τη σύσταση της εταιρείας απορρίπτεται.

    3. Οι προθεσμίες των παρ. 1 και 2 δεν ισχύουν για την περίπτωση σύστασης μέσω e-ΥΜΣ καθώς ο ενδιαφερόμενος καταχωρίζει ο ίδιος τα απαιτούμενα στοιχεία του άρθρου 4 στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της e-ΥΜΣ. Η σύσταση, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 13, πραγματοποιείται αυτόματα.

    4. Το κόστος σύστασης εταιρείας περιλαμβάνει τα εξής:

    α) Το Γραμμάτιο Ενιαίου Κόστους Σύστασης, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4441/2016 (Α΄ 227).

    β) Το τέλος υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το οποίο αφορά μόνο την σύσταση Α.Ε. και το ύψος της ορίζεται στο 1% επί του εταιρικού κεφαλαίου.

    Το Γραμμάτιο Ενιαίου Κόστους Σύστασης περιλαμβάνει: 

    α) Το Γραμμάτιο Κόστους Σύστασης της εταιρείας το οποίο ανταποκρίνεται στο διοικητικό κόστος για τη σύσταση της εταιρείας από την ΥΜΣ και ως εκ τούτου αποτελεί πόρο της ΥΜΣ που πραγματοποιεί τη σύσταση. Το ύψος του ορίζεται στα 50 ευρώ για τις προσωπικές εταιρείες και στο ποσό των 60 ευρώ για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες. Αν οι ιδρυτές είναι πλέον των 10, το ύψος του Γραμματίου Κόστους Σύστασης εταιρείας προσαυξάνεται κατά 3 ευρώ για κάθε επιπλέον ιδρυτή.

    β) Το τέλος καταχώρισης ΓΕΜΗ ορίζεται στο ποσό των 10 ευρώ και το οποίο καταβάλλεται από τον αιτούντα για κάθε καταχώριση (αρχική ή μεταβολής) στο μητρώο.

    γ) Το τέλος Ελέγχου και Δέσμευσης Επωνυμίας και Διακριτικού Τίτλου ανέρχεται στα 30 ευρώ, εφόσον ο έλεγχος πραγματοποιηθεί σε πανελλήνιο επίπεδο. Αν ο έλεγχος πραγματοποιηθεί σε επίπεδο νομού το εν λόγω τέλος δεν καταβάλλεται.

    Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος επιλέξει να συστήσει εταιρεία μέσω της e-ΥΜΣ, τότε το κόστος σύστασης ορίζεται στο 30% του προβλεπόμενου και αποδίδεται απευθείας στον κρατικό προϋπολογισμό. Η επιβάρυνση των 3 ευρώ για κάθε ιδρυτή πλέον των δέκα που προβλέπεται παραπάνω, δεν περιλαμβάνεται στο κόστος σύστασης μέσω e-ΥΜΣ.

    Με εξαίρεση τη χρήση μετρητών σε κάθε άλλη περίπτωση ο καταβάλλων θα πρέπει να προσκομίσει στην ΥΜΣ το αποδεικτικό κατάθεσης στην Τράπεζα ή το αποδεικτικό πληρωμής των οφειλομένων ποσών.

    Σε περίπτωση που η σύσταση της εταιρείας δεν ολοκληρωθεί για λόγους που ανάγονται στο πρόσωπο των ενδιαφερόμενων να συστήσουν εταιρεία, το Γραμμάτιο Ενιαίου Κόστους Σύστασης εταιρείας δεν επιστρέφεται. Σε περίπτωση που η σύσταση της εταιρείας δεν ολοκληρωθεί για λόγους που ανάγονται στην αρμόδια ΥΜΣ το Γραμμάτιο Ενιαίου Κόστους Σύστασης εταιρείας επιστρέφεται. Η επιστροφή του ποσού γίνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών, η οποία άρχεται από την επομένη εργάσιμη ημέρα που λήγει η προθεσμία θεραπείας των ελλείψεων

    Ενέργειες για τη Σύσταση εταιρείας

    Οι ενδιαφερόμενοοι να συστήσουν εταιρεία, προσέρχονται στην ΥΜΣ της επιλογής τους, προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες:

    α) υποβάλλουν όλα τα έγγραφα, αιτήσεις, υπεύθυνες δηλώσεις και λοιπά δικαιολογητικά που απαιτούνται για την σύσταση της εταιρείας

    β) δίνουν εντολή στην ΥΜΣ να ενεργήσει για λογαριασμό τους και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ολοκλήρωσης της σύστασης της εταιρείας

    γ) προβαίνουν στην διαδικασία πληρωμής του κόστους σύστασης

    2. Οι ιδρυτές δύνανται να δηλώσουν έναν εξ αυτών ή έναν τρίτο ως εκπρόσωπο τους, συμπληρώνοντας και υπογράφοντας «Υπεύθυνη δήλωση Εξουσιοδότηση των Ιδρυτών» με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής αυτών από οποιαδήποτε διοικητική αρχή ή τα ΚΕΠ, στον οποίο μπορούν να αναθέσουν: α) είτε να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη διαδικασία σύστασης β) είτε να αναλάβει την υποχρέωση της επικοινωνίας με την ΥΜΣ, εφόσον τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά πάσχουν ή είναι ελλιπή, ή απαιτείται οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικά στοιχεία. Ο εκπρόσωπος οφείλει να προσκομίζει τα αιτηθέντα έγγραφα και να παράσχει τις απαραίτητες διευκρινίσεις στην τασσόμενη προθεσμία κάθε φορά.

    Προσκομιζόμενα στοιχεία και έγγραφα για τη σύσταση εταιρείας

    Κατάθεση εταιρικής σύμβασης:

    α) Για τη σύσταση που πραγματοποιείται μέσω της ΥΜΣ του επιμελητηρίου, η εταιρική σύμβαση κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, υπογεγραμμένη από όλους τους συμβαλλόμενους ή από τους έχοντες ειδική συμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα. Στην περίπτωση της ηλεκτρονικής κατάθεσης η εταιρική σύμβαση είναι ηλεκτρονικά υπογεγραμμένη

    β) Για τη σύσταση που πραγματοποιείται μέσω του πιστοποιημένου συμβολαιογράφου ΥΜΣ, η εταιρική σύμβαση ανεξαρτήτως συστατικού τύπου, καταρτίζεται από τον συμβολαιογράφο και υπογράφεται από όλους τους συμβαλλόμενους ή από τους έχοντες ειδική συμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα.

    Το κείμενο της εταιρικής σύμβασης κατατίθεται σε κάθε περίπτωση και με τη μορφή μη επεξεργάσιμου ηλεκτρονικού εγγράφου χωρίς υπογραφές.

    Νομιμοποιητικά έγγραφα ιδρυτών

    Απαραίτητη προϋπόθεση για να συστήσει κάποιος εταιρεία αποτελεί η κατοχή ελληνικού ενεργού ΑΦΜ δυνάμενου να διενεργεί συναλλαγές με την έννοια που προσδιορίζονται από τις εκάστοτε Φορολογικές Διατάξεις, όπως αυτές ισχύουν κατά τη στιγμή της σύστασης της εταιρείας. Περαιτέρω, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν οι ιδρυτές (φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ημεδαποί ή αλλοδαποί, υπήκοοι κράτους μέλους ΕΕ ή τρίτων χωρών), προκειμένου να αιτηθούν τη σύσταση εταιρείας, θα πρέπει να προσκομίσουν στην αρμόδια ΥΜΣ κατά τα ευκρινή φωτοαντίγραφα (φωτοτυπίες) των ακόλουθων νομιμοποιητικών εγγράφων:

    Α. Για τους ιδρυτές φυσικά πρόσωπα:

    Αα. Οι Έλληνες υπήκοοι, αστυνομική ταυτότητα.

    Αβ. Οι πολίτες κράτους-μέλους της Ε.Ε, ταυτότητα ή διαβατήριο σε ισχύ.

    Αγ. Οι πολίτες τρίτων χωρών:

    Αγ1. Οι ιδρυτές κεφαλαιουχικής εταιρείας και οι ιδρυτές ετερόρρυθμοι εταίροι προσωπικής εταιρείας:

    Αγ1.1 Διαβατήριο σε ισχύ ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται σε διεθνείς συμβάσεις με θεώρηση εισόδου στις περιπτώσεις που αυτή απαιτείται,

    Αγ1.2. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄ 75) σχετικά με την πρόθεσή τους να διαμείνουν μόνιμα στη χώρα και Αγ1.3. Εφόσον διαμένουν ή επιθυμούν να διαμείνουν μόνιμα στη χώρα, άδεια διαμονής ή βεβαίωση κατάθεσης αίτησης άδειας διαμονής.

    Αγ2. Οι ιδρυτές ομόρρυθμοι εταίροι προσωπικής εταιρείας:

    Αγ2.1 Διαβατήριο σε ισχύ ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται σε διεθνείς συμβάσεις με θεώρηση εισόδου στις περιπτώσεις που αυτή απαιτείται και

    Αγ2.2 'Αδεια διαμονής ή βεβαίωση κατάθεσης αίτησης άδειας διαμονής.

    Η προαναφερόμενη άδεια διαμονής, πρέπει να επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής / επιχειρηματικής ή επενδυτικής δραστηριότητας, και μπορεί είτε να προσκομίζεται σε αντίγραφο είτε να αναζητείται ηλεκτρονικά από την ΥΜΣ εφόσον το πληροφοριακό σύστημα το επιτρέπει.

    Β. Για τους ιδρυτές νομικά πρόσωπα ημεδαπής:

    Βα. Ακριβές αντίγραφο κωδικοποιημένου καταστατικού του νομικού προσώπου ιδρυτή. Όταν αυτό είναι καταχωρισμένο στο ΓΕΜΗ, το αντίγραφο αναζητείται αυτεπάγγελτα από την ΥΜΣ σε ηλεκτρονική μορφή σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 8 του ν. 3419/2005 ατελώς και απευθείας από τη βάση δεδομένων του Γ.Ε.ΜΗ.

    Ββ. απόφαση του κατά περίπτωση αρμοδίου οργάνου ή των εταίρων για τη συμμετοχή του νομικού προσώπου στην υπό σύσταση εταιρεία και ορισμού εκπροσώπου για την ολοκλήρωση της διαδικασίας σύστασης.

    Βγ. Εάν ο εκπρόσωπος του νομικού προσώπου για τη σύσταση της εταιρείας είναι πρόσωπο διαφορετικό από τον νόμιμο εκπρόσωπο και η εταιρεία πρόκειται να συσταθεί με συμβολαιογραφικό έγγραφο, απαιτείται ειδικό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο έγγραφο. Εάν η σύσταση της εταιρείας γίνεται με ιδιωτικό έγγραφο, αρκεί εξουσιοδότηση στην οποία το γνήσιο της υπογραφής του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας έχει βεβαιωθεί, αν προβλέπεται η δυνατότητα αυτή στο καταστατικό ή προκύπτει από απόφαση της συνέλευσης των εταίρων.

    Γ. Για τους ιδρυτές νομικά πρόσωπα αλλοδαπής:

    Γα. Αντίγραφο καταστατικού του νομικού προσώπου.

    Γβ. Βεβαίωση του αρμόδιου Εθνικού Μητρώου στο οποίο έχει καταχωριστεί το νομικό πρόσωπο εκδόσεως τελευταίου τριμήνου από την οποία να προκύπτει τουλάχιστον ο αριθμός εγγραφής του σε αυτό και ότι δεν βρίσκεται σε κατάσταση λύσης εκκαθάρισης, πτώχευσης ή σε οποιαδήποτε άλλη συλλογική διαδικασία ικανοποίησης των πιστωτών του.

    Γγ. Επικυρωμένο αντίγραφο του εγγράφου πληρεξουσιότητας για τον διορισμό νομίμου εκπροσώπου ή αντιπροσώπου του στην Ελλάδα. Όλα τα ανωτέρω προσκομίζονται κατά τα διεθνή νόμιμα (κατά περίπτωση, σφραγίδα apostille, προξενική θεώρηση, θεώρηση από το ελληνικό προξενείο ή κατά τα προβλεπόμενα σε διεθνείς συνθήκες που έχουν κυρωθεί από την Ελλάδα) με την επίσημη μετάφραση αυτών.

    3. Λοιπά απαιτούμενα δικαιολογητικά:

    α. Εξουσιοδότηση των ιδρυτών, εφόσον η διαδικασία σύστασης γίνεται με εκπρόσωπο.

    β. Αποδεικτικό καταβολής του εταιρικού κεφαλαίου, όπου εκ του νόμου αυτή προαπαιτείται για τη σύσταση της εταιρείας.

    γ. Αποδεικτικό κατάθεσης της τράπεζας, εφόσον έχει προηγηθεί τραπεζική κατάθεση των οφειλόμενων ποσών για τη σύσταση της εταιρείας.

    δ. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄ 75) στην οποία θα δηλώνεται:

    δ.α. ότι δεν έχει ληφθεί ΑΦΜ για την εταιρεία ως υπό ίδρυση από την κατά περίπτωση αρμόδια ΔΟΥ.

    δ.β. η διεύθυνση της έδρας και αν το ακίνητο που δηλώνεται ως έδρα είναι ιδιόκτητο, μισθωμένο ή αν πρόκειται περί δωρεάν παραχώρησης χώρου.

    ε. Προέγκριση ίδρυσης για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος όπου απαιτείται.

    4. Έντυπα που συμπληρώνονται με ευθύνη του υπόχρεου, για τη χορήγηση ΑΦΜ στην εταιρεία μετά τη σύστασή της:

    α. «Δήλωση έναρξης/μεταβολής εργασιών μη Φυσικού Προσώπου» Μ3.

    β. «Δήλωση δραστηριοτήτων επιχείρησης» Μ6, όπου απαιτείται.

    γ. «Δήλωση Σχέσεων Φορολογούμενου» Μ7.

    δ. «Δήλωση Μελών Μη Φυσικού Προσώπου» Μ8, όπου απαιτείται .Τα έντυπα δηλώσεων (Μ), είναι διαθέσιμα σε εκτυπώσιμη μορφή, στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

    Στις περιπτώσεις που οι ιδρυτές έχουν λάβει ήδη ΑΦΜ για την εταιρεία ως υπό ίδρυση αναγράφουν αυτόν στην δήλωση έναρξης εργασιών Μ3.

    Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων η ΥΜΣ ψηφιοποιεί όλα τα έγγραφα που κατατίθενται κατά τη διαδικασία της σύστασης και καταχωρίζει ηλεκτρονικά τα στοιχεία της εταιρείας καθώς και το καταστατικό αυτής στο πληροφοριακό σύστημα της ΥΜΣ το οποίο διασυνδέεται με το πληροφοριακό σύστημα του ΓΕΜΗ, προκειμένου να καταχωριστεί σε αυτό η σύσταση της εταιρείας. Για την εγγραφή της εταιρείας στο φορολογικό Μητρώο και την απόδοση σε αυτήν ΑΦΜ, η ΥΜΣ διαβιβάζει αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο στο TAXIS τα στοιχεία και, μετά ενημερώνει ηλεκτρονικά και τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) για τη σύσταση της νέας εταιρείας.

    Δειγματοληπτικός έλεγχος επί των συστάσεων μέσω e-ΥΜΣ

    Η συμπλήρωση στοιχείων και η ανάρτηση εγγράφων με χρήση του πληροφοριακού συστήματος της e-ΥΜΣ επέχει τη θέση υπεύθυνης δήλωσης συνεπώς η ανάρτηση ψευδών ή παραπλανητικών στοιχείων και εγγράφων επισύρει ποινή φυλάκισης, όπως προβλέπει ο εν λόγω νόμος.

    Οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ. και οι αρμόδιες για την άσκηση εποπτείας Υπηρεσίες υποχρεούνται, ανά τετράμηνο, που άρχεται 6 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας, να διενεργούν δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό τουλάχιστον 5% επί των συστάσεων εταιρειών αρμοδιότητας τους που έγιναν μέσω e-ΥΜΣ (με τη δυνατότητα διενέργειας ελέγχου σε μεγαλύτερο ποσοστό στην περίπτωση που αυτό κρίνεται απαραίτητο), προκειμένου να εξακριβώσουν τη νομιμότητα, την αλήθεια και την ακρίβεια των σχετικών με τη σύσταση στοιχείων και εγγράφων.

    Ο δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργείται με τη συνδρομή των κατά περίπτωση αρμόδιων υπηρεσιών ή φορέων, όπως ενδεικτικά η Ελληνική Αστυνομία, υπηρεσίες του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής κ.λπ. οι οποίες υποχρεούνται όπως συνεργαστούν παρέχοντας σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή τα απαιτούμενα από τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ και τις λοιπές αρμόδιες για την άσκηση εποπτείας υπηρεσίες έγγραφα ή πληροφορίες.

    Οι υπηρεσίες ΓΕΜΗ συντάσσουν ετήσια έκθεση μέχρι τις 31 Μαρτίου εκάστου έτους, στην οποία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα του δειγματοληπτικού ελέγχου που αφορούν το σύνολο του προηγούμενου έτους (1/1-31/12) και αυτή αποστέλλεται έως το πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Απριλίου στην Διεύθυνση Εταιρειών της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.


    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  

    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μέχρι 30 Απριλίου 2019 θα πρέπει η κεντρική υπηρεσία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων να προχωρήσει σε μία νέα ανακοίνωση με την οποία θα υπενθυμίζεται η κατάργηση της υποχρέωσης ύπαρξης και χρήσης εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
      Όπως σημειώνεται σε εγκύκλιο της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, δεν έχει γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, ότι έχει καταργηθεί η υποχρέωση ύπαρξης και χρήσης εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, «με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο».
      «Για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά», στην εγκύκλιο 41941/12-04-2019 η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει τα εξής σχετικά με τις εταιρικές σφραγίδες:
      Με τις διατάξεις της παρ.12 του άρθρου 3 του ν. 4156/2013 «Μνημόνιο Κατανόησης στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος μεταξύ του Υπουργείου Περιβαλλοντικής Προστασίας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θεσπίστηκε η κατάργηση της υποχρέωσης για την ύπαρξη και χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
      Η εν λόγω διάταξη εισήλθε προκειμένου να συμβάλλει στην απλοποίηση της λειτουργίας του επιχειρηματικού περιβάλλοντος δεδομένου ότι, από τις σχετικές μετρήσεις που πραγματοποίησε η Υπηρεσία μας η ύπαρξη και μόνο της εταιρικής σφραγίδας δημιουργούσε οικονομικό και διοικητικό βάρος.
      Επιπλέον η χρήση της σφραγίδας εγκυμονούσε κινδύνους γιατί νομιμοποιούσε έμμεσα ή άμεσα τον κάτοχο αυτής.
      Την 15/6/2016 παρέστη η ανάγκη για έκδοση σχετικών οδηγιών προς τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας από την Υπηρεσία μας και δελτίου τύπου, γιατί παρατηρήθηκε ότι εξακολουθούσαν να ζητούν από τις υπόχρεες εταιρείες - ακόμη και μετά από 3 έτη εφαρμογής του ν. 4156/2013 - στις πράξεις ή τα στοιχεία που κατατίθεντο σε αυτά αλλά και στις διμερείς συμβάσεις να σφραγίζονται με την σφραγίδα του νομικού πρόσωπου της εταιρείας και να υπογράφονται από τον εξουσιοδοτημένο/νόμιμο εκπρόσωπο με την υπογραφή τιθέμενη υπό την εταιρική σφραγίδα.
      Τρία έτη μετά, παρόλο που έχει υπάρξει βελτίωση της κατάστασης, διαπιστώνουμε ότι η σχετική διάταξη δεν έχει γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο.
      Για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά, η σχετική πληροφορία για την ισχύουσα διάταξη θα εμπεριέχεται πλέον στην ανακοίνωση σύστασης της εταιρείας και θα έχει την παρακάτω μορφή:
      «Προσοχή: Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το νόμο (παρ. 12 άρθρου τρίτου ν. 4156/2013) Για κάθε πράξη εκπροσώπησης ή διαχείρισης νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου αρκεί η υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, το όνομα του και η περιγραφή της ιδιότητας του. Διατάξεις που προβλέπουν την υποχρεωτική ύπαρξη / χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή / και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου καταργούνται.
      Συνεπώς, απαίτηση για χρήση εταιρικής σφραγίδας από το νόμιμο εκπρόσωπο ως προϋπόθεση σε συναλλαγές της εταιρείας όπως πχ για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, παροχή τηλεφωνικών ή διαδικτυακών υπηρεσιών, άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού στο όνομα της εταιρείας είναι παράνομη.»
      Τέλος σημειώνεται ότι «σύμφωνα με την εγκύκλιο «η Κεντρική Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. της ΚΕΕΕ θα προχωρήσει στην τεχνική υλοποίηση της νέας μορφής ανακοίνωσης έως 30/4/2019 με σύνδεσμο προς την 41941/12-04-2019 εγκύκλιο κάτω από το ανωτέρω κείμενο».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μέχρι 30 Απριλίου 2019 θα πρέπει η κεντρική υπηρεσία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων να προχωρήσει σε μία νέα ανακοίνωση με την οποία θα υπενθυμίζεται η κατάργηση της υποχρέωσης ύπαρξης και χρήσης εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
      Όπως σημειώνεται σε εγκύκλιο της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, δεν έχει γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, ότι έχει καταργηθεί η υποχρέωση ύπαρξης και χρήσης εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, «με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο».
      «Για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά», στην εγκύκλιο 41941/12-04-2019 η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει τα εξής σχετικά με τις εταιρικές σφραγίδες:
      Με τις διατάξεις της παρ.12 του άρθρου 3 του ν. 4156/2013 «Μνημόνιο Κατανόησης στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος μεταξύ του Υπουργείου Περιβαλλοντικής Προστασίας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θεσπίστηκε η κατάργηση της υποχρέωσης για την ύπαρξη και χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
      Η εν λόγω διάταξη εισήλθε προκειμένου να συμβάλλει στην απλοποίηση της λειτουργίας του επιχειρηματικού περιβάλλοντος δεδομένου ότι, από τις σχετικές μετρήσεις που πραγματοποίησε η Υπηρεσία μας η ύπαρξη και μόνο της εταιρικής σφραγίδας δημιουργούσε οικονομικό και διοικητικό βάρος.
      Επιπλέον η χρήση της σφραγίδας εγκυμονούσε κινδύνους γιατί νομιμοποιούσε έμμεσα ή άμεσα τον κάτοχο αυτής.
      Την 15/6/2016 παρέστη η ανάγκη για έκδοση σχετικών οδηγιών προς τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας από την Υπηρεσία μας και δελτίου τύπου, γιατί παρατηρήθηκε ότι εξακολουθούσαν να ζητούν από τις υπόχρεες εταιρείες - ακόμη και μετά από 3 έτη εφαρμογής του ν. 4156/2013 - στις πράξεις ή τα στοιχεία που κατατίθεντο σε αυτά αλλά και στις διμερείς συμβάσεις να σφραγίζονται με την σφραγίδα του νομικού πρόσωπου της εταιρείας και να υπογράφονται από τον εξουσιοδοτημένο/νόμιμο εκπρόσωπο με την υπογραφή τιθέμενη υπό την εταιρική σφραγίδα.
      Τρία έτη μετά, παρόλο που έχει υπάρξει βελτίωση της κατάστασης, διαπιστώνουμε ότι η σχετική διάταξη δεν έχει γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο.
      Για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά, η σχετική πληροφορία για την ισχύουσα διάταξη θα εμπεριέχεται πλέον στην ανακοίνωση σύστασης της εταιρείας και θα έχει την παρακάτω μορφή:
      «Προσοχή: Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το νόμο (παρ. 12 άρθρου τρίτου ν. 4156/2013) Για κάθε πράξη εκπροσώπησης ή διαχείρισης νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου αρκεί η υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, το όνομα του και η περιγραφή της ιδιότητας του. Διατάξεις που προβλέπουν την υποχρεωτική ύπαρξη / χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή / και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου καταργούνται.
      Συνεπώς, απαίτηση για χρήση εταιρικής σφραγίδας από το νόμιμο εκπρόσωπο ως προϋπόθεση σε συναλλαγές της εταιρείας όπως πχ για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, παροχή τηλεφωνικών ή διαδικτυακών υπηρεσιών, άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού στο όνομα της εταιρείας είναι παράνομη.»
      Τέλος σημειώνεται ότι «σύμφωνα με την εγκύκλιο «η Κεντρική Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. της ΚΕΕΕ θα προχωρήσει στην τεχνική υλοποίηση της νέας μορφής ανακοίνωσης έως 30/4/2019 με σύνδεσμο προς την 41941/12-04-2019 εγκύκλιο κάτω από το ανωτέρω κείμενο».
    • By Engineer
      Τέσσερις τεχνικές εταιρείες, που δεν είχαν προχωρήσει σε διευθέτηση, πληρώνουν πρόστιμα πάνω από €27 εκατ. για τη γνωστή υπόθεση με τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, «πρόκειται για επιχειρήσεις, οι οποίες δεν υπήχθησαν στη Διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών, που κινήθηκε επί της ίδιας αυτεπάγγελτης έρευνας της Επιτροπής, αναφορικά με τους ίδιους ως άνω διαγωνισμούς και επί της οποίας έχει ήδη εκδοθεί και δημοσιευθεί η 642/10.3.2017 απόφαση της Επιτροπής».
      Ειδικότερα, με βάση το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής, οι εταιρείες ALPINE Bau GmbH, FCC CONSTRUCCION SA, ARCHIRODON GROUP N.V. και ΑΦΟΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΤΑΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ (IACOVOU BROTHERS (CONSTRUCTIONS) LIMITED), καθεμία κατά τον χρόνο συμμετοχής της και ως προς διαφορετικό αριθμό έργων έκαστη, συμμετείχαν κατά την περίοδο 2005-2012 σε μία ενιαία και διαρκή παράβαση, η οποία συνίστατο σε ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων, ιδίως έργων Μετρό της περιόδου 2005-2006 και έργων υποδομής της περιόδου 2011-2012.
      Αναλυτικότερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε στις εν λόγω επιχειρήσεις πρόστιμα, ανάλογα με τη διάρκεια συμμετοχής κάθε επιχείρησης στην ενιαία και διαρκή παράβαση της περιόδου 2005-2012: 
      ALPINE Bau GmbH, πρόστιμο €7.200.438,68 , εκ του οποίου ποσό €3.491.121,79 €, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την μητρική της FCC CONSTRUCCION SA,  FCC CONSTRUCCION SA, πρόστιμο €18.657.488,10 €, εκ του οποίου ποσό 3.491.121,79 €, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την ALPINE Bau GmbH, ως μητρική της τελευταίας αυτής εταιρίας, ARCHIRODON GROUP N.V, πρόστιμο €1.265.349 € και  ΑΦΟΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΤΑΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ (IACOVOU BROTHERS (CONSTRUCTIONS) LIMITED), πρόστιμο €108.679. Με την ίδια απόφαση η Επιτροπή «διαπίστωσε κατά πλειοψηφία ότι δεν στοιχειοθετείται η συμμετοχή των εταιρειών VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS SAS, SALINI IMPREGILO S.p.A, SELI S.p.A, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε. και ALSTOM TRANSPORT SAS. στην παράβαση της περιόδου 2005-2012.

      Η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι κσι οι εταιρίες ΕΛΤΕΡ Α.Ε, ΕΡΓΑΣ Α.Τ.Ε, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε, ΠΑΡΝΩΝ Α.Ε, ΒΙOTEΡ Α.Ε, ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ Α.Τ.Ε.Ε, ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε, ΑΦΟΙ ΜΙΧ. ΤΡΑΥΛΟΥ ΑΤΕ ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ΓΕΝΕΡ Α.Ε, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε, ΑΛΤΕ Α.Τ.Ε, ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε, ΕΛ.Τ.Ε.Κ. Α.Ε, ΕΜΠΕΔΟΣ Α.Ε. (πρώην ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.) και ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ Α.Τ.Ε, καθώς και οι ενώσεις επιχειρήσεων ΣΑΤΕ και ΣΤΕΑΤ (ως διάδοχος του ΣΤΕΗΤ), καθεμία κατά το χρόνο συμμετοχής της και ως προς διαφορετικό αριθμό έργων έκαστη, συμμετείχαν την περίοδο 1989 – 2000 συμμετείχαν σε ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων. 

      Πλην όμως, η εξουσία της Επιτροπής Ανταγωνισμού να επιβάλει κυρώσεις για την περιόδο αυτή έχει παραγραφεί.

      Το ίδιο συνέβη και για τις  ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε, ΕΛΤΕΡ Α.Ε, ΕΜΠΕΔΟΣ Α.Ε. (πρώην ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.) (και ως διάδοχος της ΤΕΓΚ), ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ Α.Τ.Ε, ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. ALSTOM TRANSPORT S.A, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε. και ΓΕΝΕΡ Α.Ε, για έργα ανάμεσα στα έτη 1981-1988 και 2001-2002. 
      Με την ίδια απόφαση η Επιτροπή διαπίστωσε ομόφωνα ότι δεν στοιχειοθετείται
      (α) η συμμετοχή των εταιριών ΝΕΜΕΣΙΣ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ PLC, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε., IMPRESA S.p.A, TECHNIMONT CIVIL CONSTRUCTION S.p.A, RΙΖΖΑΝΙ de ECCHER S.p.A, TADDEI S.p.A, ΒΙOTEΡ Α.Ε, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. και HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH στην παράβαση της περιόδου 2005- 2012,
      (β) η συμμετοχή της εταιρίας ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ ως διαδόχου της εταιρίας NESTOS Α.Ε. στην παράβαση της περιόδου 1989-2000,
      (γ) η συμμετοχή της εταιρίας VAN OORD DREDGING AND MARINE CONTRACTORS BV ως προς το διαγωνισμό δημοσίου έργου Επέκτασης Κρηπιδώματος 26 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του 6ου προβλήτα της Ο.Λ.Θ. Α.Ε., κωδ. έργου 259, (2011) και
      (δ) η συμμετοχή των εταιριών FCC CONSTRUCCION SA, SOMAGUE ENGENHARIA SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS SAS, HOCHTIEF PROJEKTENTWICKLUNG GmbH, HOCHTIEF CONSTRUCTION AG (νυν HOCHTIEF SOLUTIONS AG), ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε. και ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. ως προς διαγωνισμούς δημοσίων έργων, οι οποίοι αφορούσαν, μεταξύ άλλων, έργα οδικών αξόνων που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Τέσσερις τεχνικές εταιρείες, που δεν είχαν προχωρήσει σε διευθέτηση, πληρώνουν πρόστιμα πάνω από €27 εκατ. για τη γνωστή υπόθεση με τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, «πρόκειται για επιχειρήσεις, οι οποίες δεν υπήχθησαν στη Διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών, που κινήθηκε επί της ίδιας αυτεπάγγελτης έρευνας της Επιτροπής, αναφορικά με τους ίδιους ως άνω διαγωνισμούς και επί της οποίας έχει ήδη εκδοθεί και δημοσιευθεί η 642/10.3.2017 απόφαση της Επιτροπής».
      Ειδικότερα, με βάση το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής, οι εταιρείες ALPINE Bau GmbH, FCC CONSTRUCCION SA, ARCHIRODON GROUP N.V. και ΑΦΟΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΤΑΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ (IACOVOU BROTHERS (CONSTRUCTIONS) LIMITED), καθεμία κατά τον χρόνο συμμετοχής της και ως προς διαφορετικό αριθμό έργων έκαστη, συμμετείχαν κατά την περίοδο 2005-2012 σε μία ενιαία και διαρκή παράβαση, η οποία συνίστατο σε ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων, ιδίως έργων Μετρό της περιόδου 2005-2006 και έργων υποδομής της περιόδου 2011-2012.
      Αναλυτικότερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε στις εν λόγω επιχειρήσεις πρόστιμα, ανάλογα με τη διάρκεια συμμετοχής κάθε επιχείρησης στην ενιαία και διαρκή παράβαση της περιόδου 2005-2012: 
      ALPINE Bau GmbH, πρόστιμο €7.200.438,68 , εκ του οποίου ποσό €3.491.121,79 €, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την μητρική της FCC CONSTRUCCION SA,  FCC CONSTRUCCION SA, πρόστιμο €18.657.488,10 €, εκ του οποίου ποσό 3.491.121,79 €, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την ALPINE Bau GmbH, ως μητρική της τελευταίας αυτής εταιρίας, ARCHIRODON GROUP N.V, πρόστιμο €1.265.349 € και  ΑΦΟΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΤΑΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ (IACOVOU BROTHERS (CONSTRUCTIONS) LIMITED), πρόστιμο €108.679. Με την ίδια απόφαση η Επιτροπή «διαπίστωσε κατά πλειοψηφία ότι δεν στοιχειοθετείται η συμμετοχή των εταιρειών VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS SAS, SALINI IMPREGILO S.p.A, SELI S.p.A, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε. και ALSTOM TRANSPORT SAS. στην παράβαση της περιόδου 2005-2012.

      Η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι κσι οι εταιρίες ΕΛΤΕΡ Α.Ε, ΕΡΓΑΣ Α.Τ.Ε, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε, ΠΑΡΝΩΝ Α.Ε, ΒΙOTEΡ Α.Ε, ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ Α.Τ.Ε.Ε, ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε, ΑΦΟΙ ΜΙΧ. ΤΡΑΥΛΟΥ ΑΤΕ ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ΓΕΝΕΡ Α.Ε, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε, ΑΛΤΕ Α.Τ.Ε, ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε, ΕΛ.Τ.Ε.Κ. Α.Ε, ΕΜΠΕΔΟΣ Α.Ε. (πρώην ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.) και ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ Α.Τ.Ε, καθώς και οι ενώσεις επιχειρήσεων ΣΑΤΕ και ΣΤΕΑΤ (ως διάδοχος του ΣΤΕΗΤ), καθεμία κατά το χρόνο συμμετοχής της και ως προς διαφορετικό αριθμό έργων έκαστη, συμμετείχαν την περίοδο 1989 – 2000 συμμετείχαν σε ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων. 

      Πλην όμως, η εξουσία της Επιτροπής Ανταγωνισμού να επιβάλει κυρώσεις για την περιόδο αυτή έχει παραγραφεί.

      Το ίδιο συνέβη και για τις  ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε, ΕΛΤΕΡ Α.Ε, ΕΜΠΕΔΟΣ Α.Ε. (πρώην ΓΝΩΜΩΝ Α.Ε.) (και ως διάδοχος της ΤΕΓΚ), ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ Α.Τ.Ε, ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. ALSTOM TRANSPORT S.A, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε. και ΓΕΝΕΡ Α.Ε, για έργα ανάμεσα στα έτη 1981-1988 και 2001-2002. 
      Με την ίδια απόφαση η Επιτροπή διαπίστωσε ομόφωνα ότι δεν στοιχειοθετείται
      (α) η συμμετοχή των εταιριών ΝΕΜΕΣΙΣ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ PLC, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε., IMPRESA S.p.A, TECHNIMONT CIVIL CONSTRUCTION S.p.A, RΙΖΖΑΝΙ de ECCHER S.p.A, TADDEI S.p.A, ΒΙOTEΡ Α.Ε, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. και HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH στην παράβαση της περιόδου 2005- 2012,
      (β) η συμμετοχή της εταιρίας ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ ως διαδόχου της εταιρίας NESTOS Α.Ε. στην παράβαση της περιόδου 1989-2000,
      (γ) η συμμετοχή της εταιρίας VAN OORD DREDGING AND MARINE CONTRACTORS BV ως προς το διαγωνισμό δημοσίου έργου Επέκτασης Κρηπιδώματος 26 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του 6ου προβλήτα της Ο.Λ.Θ. Α.Ε., κωδ. έργου 259, (2011) και
      (δ) η συμμετοχή των εταιριών FCC CONSTRUCCION SA, SOMAGUE ENGENHARIA SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS SAS, HOCHTIEF PROJEKTENTWICKLUNG GmbH, HOCHTIEF CONSTRUCTION AG (νυν HOCHTIEF SOLUTIONS AG), ΑΤΤΙ-ΚΑΤ Α.Τ.Ε. και ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Α.Τ.Ε. ως προς διαγωνισμούς δημοσίων έργων, οι οποίοι αφορούσαν, μεταξύ άλλων, έργα οδικών αξόνων που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης».
    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε η Πρόσκληση V του Φιλόδημου ΙΙ που αφορά στην “προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων,για τη δημιουργία ή και αναβάθμιση των στάσεων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των Δήμων της Χώρας”.
      Η αριθμ. 4721/23.1.2019 πρόσκληση απευθύνεται σε όλους τους Δήμους για την υποβολή προτάσεων, με το συνολικό προϋπολογισμό της να ανέρχεται σε 15.990.000,00 ευρώ.
      Η καταλητική ημερομηνία υποβολής προτάσεων ορίστηκε η 30η Απριλίου 2019.
      Το ποσό χρηματοδότησης που δικαιούται κάθε Δήμος καθορίζεται βάσει των εξήςς κριτηρίων:
      (α) Για τους Δήμους Αθηναίων & Θεσσαλονίκης, επιχορηγούμενος προϋπολογισμός 300.000,00 €, για τον εξοπλισμό έως 100 στάσεων ανά Δήμο.
      (β) Σε Δήμους με μόνιμο πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (πλην των Δήμων Αθηναίων και Θεσσαλονίκης) 150.000,00€ για τον εξοπλισμό έως 100 στάσεων ανά Δήμο.
      (γ) Σε Δήμους άνω των 60.000 κατοίκων και έως 100.000κατοίκους, 100.000,00€για τον εξοπλισμό έως 50 στάσεων.
      (δ)Σε Δήμους άνω των 15.000 κατοίκων και έως 60.000κατοίκους, 50.000,00€ για τον εξοπλισμό έως 25στάσεων.
      (ε) Σε Δήμους με μόνιμο πληθυσμό μικρότερο των 15.000 κατοίκων,20.000,00€ για τον εξοπλισμό έως 10 στάσεων.
      Επιλέξιμη είναι κάθε είδους δαπάνη που αφορά στην προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων, για τη δημιουργία ή και αναβάθμιση στάσεων των Δήμων (π.χ.καθίσματα σταθερά ή ανακλινόμενα, φωτισμός, καλάθι αχρήστων), που στόχο έχει τη βελτίωση των εν λόγω υποδομών, και την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του επιβατικού κοινού. Περιγράφονται τρεις τύποι στεγάστρων που μπορούν να επιλεγούν.
      Οι δαπάνες θα αφορούν τη δημιουργία ή αναβάθμιση στάσεων που προβλέπονται σε εγκεκριμένες γραμμές (αστικές ή δημοτικές).
      Τα στέγαστρα αναμονής επιβατών πρέπει να συμμορφώνονται με τις “τεχνικές προδιαγραφές & βασικές αρχές κατασκευής & τοποθέτησης στεγάστρων στάσεων”, που περιλαμβάνονται σε Παράρτημα της Πρόσκλησης.
      Διαβάστε εδώ όλη την εγκύκλιο

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.