Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Νέους κανονισμούς αντισεισμικής θωράκισης προαναγγέλλει ο υπουργός Υποδομών

    Νέους κανονισμούς στην αντισεισμική θωράκιση της χώρας προανήγγειλε την Τέταρτη ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης καθώς όπως ανέφερε στον υφιστάμενο Αντισεισμικό Κανονισμό, δεν υπάρχουν προβλέψεις για τον έλεγχο και τον τρόπο κατασκευής για τα δίκτυα ενέργειας, αποχέτευσης και τις εγκαταστάσεις.

    Χαρακτηριστικά δήλωσε «Αλλάζει το ότι όποτε είχαμε σεισμό τα τελευταία χρόνια θα παρατηρήσετε ότι τα δίκτυα κοινής ωφέλειας βγαίνουν εκτός και της ύδρευσης και της αποχέτευσης και άλλες υποδομές και προβλήματα με τα ενεργειακά και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Αυτό οφείλεται γιατί δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή συγκεκριμένοι κανονισμοί και πρέπει να γίνουν. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το σχεδιασμό και τη δομή, που είχε το κράτος μέχρι σήμερα. ’ρα θα αλλάξει».

     

    Παράλληλα, ανέφερε ότι θα αλλάξουν και οι διαδικασίες για όλες τις φυσικές καταστροφές. Είμαστε σε συνεργασία με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και των συναρμόδιων υπουργείων για να υπάρχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα για τη στήριξη των συμπολιτών μας, όποτε έχουμε φυσικές καταστροφές.

     

    Σχετικά με τον τελευταίο σεισμό στην Δυτική Ελλάδα είπε ότι «Για την Λευκάδα και την Ιθάκη, οι ζημιές είναι περιορισμένες. Είναι σε κάποιους οικισμούς μόνο. Δυστυχώς είχαμε δύο απώλειες και με την ευκαιρία να εκφράσουμε τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες, που δεν είχαν να κάνουν με τις κατασκευές. Αν ενημερωθείτε ήταν με βραχοπτώσεις, που η μία τουλάχιστον, απ ότι ενημερώθηκα, ο ένας βράχος μπήκε μες στο σπίτι και είχαμε αυτό το τραγικό συμβάν. Από εκεί και πέρα έχουν προγραμματιστεί επισκέψεις τεχνικών κλιμακίων μηχανικών. Είναι ήδη σήμερα και στην Ιθάκη και στην Λευκάδα. Στην Κεφαλονιά είναι ήδη εγκατεστημένοι από τον προηγούμενο σεισμό. Θα γίνουν οι χρονικές επεκτάσεις που απαιτούνται για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ο συνολικότερος σχεδιασμός που είχαμε για τα θέματα της αντισεισμικής προστασίας θα επιταχυνθεί και θα ανακοινωθεί λίαν συντόμως. «

     

    Τέλος, σε ερώτηση για το αν αλλάζει ο σχεδιασμός ο Υπουργός είπε «Κοιτάξτε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις είχαμε μερικές ενέργειες, οι οποίες αστόχησαν όπως είχε προβλεφθεί και τότε τελείως. Παραδείγματος χάριν το ΙΤΣΑΚ, το Ινστιτούτο που είναι ερευνητικό εντάχθηκε στον ΟΑΣΠ. Αυτό έχει δημιουργήσει δυσλειτουργίες. Όπως γνωρίζετε η διεύθυνση του Υπουργείου, που ήταν στη Βόρεια Ελλάδα καταργήθηκε και εντάχθηκε στην Περιφέρεια. Θα επανέλθει, θα ιδρυθεί άλλη μια διεύθυνση για την Δυτική Ελλάδα στη Πάτρα. Το Ινστιτούτο θα έχει άλλα χαρακτηριστικά και θα μετέχουν τα εργαστήρια όλων των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, προκειμένου οι αντισεισμικοί κανονισμοί να επεκταθούν και στα δίκτυα και στις εγκαταστάσεις και όχι μόνο στο στατικό μέρος των κτιρίων.»

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17190




    Σχόλια Μελών




    Μήπως εννοούν οτι θέλουν να αλλάξουν τα εθνικό προσάρτημα των ευρωκωδίκων? Ή να το εμπλουτίσουν?

    Edited by atsalovergas

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αναιδέστατοι ... τι δεν καταλαβαίνετε ;

    Ο υπουργός είναι σαφέστατος ... και τι ευφράδεια !

     

    Ναι υπουργέ μας ... έτσι είναι, να προσέχουμε κυρίως τα δίκτυα ... (με βγάζετε και από την έγνοια ότι τρολλάρω) γεμίσαμε παπαμιμίκους ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ευρωκώδικας 8, Μέρος 1, Παρ. 1.1.1 (2)Ρ

    Ειδικά έργα, όπως πυρηνικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας, θαλάσσια έργα και μεγάλα φράγματα δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του EN 1998.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ευρωκώδικας 8, Μέρος 1, Παρ. 1.1.1 (2)Ρ

    Ειδικά έργα, όπως πυρηνικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας, θαλάσσια έργα και μεγάλα φράγματα δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του EN 1998.

     

    Ναι αυτό είναι γνωστό.

     

    Επομένως,προφανώς μιλάνε για εμπλουτισμό των ευρωκωδίκων υπό την μορφή εθνικού προσαρτήματος για τiς ανωτέρω περιπτώσεις. Γιατί έτσι όπως διατυπώθηκε στο άρθρο,το μυαλό πάει αλλού.

     

    ...Και δεν συγχωρούνται τέτοιες γενικότητες από άρθρα που αναφέρονται σε επιστήμονες και είναι ειδικής θεματολογίας. Να έκανε αυτήν την διατύπωση το κάθε περιοδικό ή ιστοσελίδα γενικού περιεχομένου να το καταλάβω,αλλά όχι κι έτσι.

    Edited by atsalovergas

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μη το σοβαρεύουμε γιατί είναι πολύ δύσκολο να γίνει σοβαρό το δημοσίευμα ...

     

    Το πιό σοβαρό (και σε πληροφορία) είναι η φωτογραφία του άρθρου ... ακριβώς από κάτω υπάρχει αυτή η δήλωση αρμόδιου υπουργού :

     

    "Αλλάζει το ότι όποτε είχαμε σεισμό τα τελευταία χρόνια θα παρατηρήσετε ότι τα δίκτυα κοινής ωφέλειας βγαίνουν εκτός και της ύδρευσης και της αποχέτευσης και άλλες υποδομές και προβλήματα με τα ενεργειακά και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Αυτό οφείλεται γιατί δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή συγκεκριμένοι κανονισμοί και πρέπει να γίνουν. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το σχεδιασμό και τη δομή, που είχε το κράτος μέχρι σήμερα. ’ρα θα αλλάξει"

     

    Είναι δεν είναι αλήθεια σαν δήλωση, μετά απλά σταματάς να διαβάζεις ... μη το κάψουμε κιόλας ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Νέες διευκρινήσεις αναφορικά με τον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων εξέδωσε το ΥΠΕΝ, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος που δέχτηκε από το Σύνδεσμο Βιομηχανικών Αττικής και Πειραιώς (Σ.Β.Α.Π)
      Αναλυτικά, το ΥΠΕΝ απαντά και διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτηση σχετικά με την εφαρμογή του π.δ 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων»
      Σχετ: α) το με αρ. πρωτ. 2826/25-7-2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτ. ΔΑΟΚΑ 60095/4005/2018)
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και αναφορικά με τα θέματα που θέτετε σε αυτό, σας γνωρίζουμε ότι:
      το εδάφιο «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για μη φέροντα δομικά στοιχεία και υλικά.» της παρ. 6.3 του άρθρου 6 του π.δ 41/18 (όπως εστάλη από το ΥΠΕΝ προς γνωμοδότηση στο ΣτΕ και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 132/2017 γνωμοδότηση του τελευταίου κατά τη διαδικασία έκδοσης του κανονισμού) αποτελεί συνέχεια της τέταρτης παραγράφου «Σε ειδικές περιπτώσεις … για τις συγκεκριμένες δοκιμές Εργαστήρια» και αναφέρεται αποκλειστικά στη δυνατότητα προσδιορισμού του δείκτη πυραντίστασης ή άλλων ιδιοτήτων πυροπροστασίας και των μη φερόντων δομικών στοιχείων, όπου δεν διατίθενται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, με βάση πρότυπες δοκιμές από διαπιστευμένα Εργαστήρια. τα υλικά επικάλυψης του εξωτερικού κελύφους των κτιρίων, πλαγιοκαλύψεις και επικαλύψεις οροφής, δεν συνιστούν φέροντα δομικά στοιχεία και συνεπώς δεν εξετάζονται ως προς την ικανότητά τους να φέρουν τα φορτία για τα οποία προορίζονται, για ένα χρονικό διάστημα που καθορίζεται από το δείκτη πυραντίστασης για κάθε χρήση κτιρίου. Οι ανωτέρω διευκρινίσεις, προβλέπεται να ενωσματωθούν και στη διευκρινιστική εγκύκλιο του π.δ 41/18 που επεξεργάζεται αυτή τη χρονική περίοδο η υπηρεσία μας. Συνεπώς, και δεδομένου ότι και τα δύο θέματα που θέτετε είναι ερμηνευτικού χαρακτήρα, θεωρούμε ότι παρέλκει η ανάγκη περαιτέρω νομοθετικής ρύθμισης - συμπλήρωσης του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ 41/18).

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Νέες διευκρινήσεις αναφορικά με τον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων εξέδωσε το ΥΠΕΝ, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος που δέχτηκε από το Σύνδεσμο Βιομηχανικών Αττικής και Πειραιώς (Σ.Β.Α.Π)
      Αναλυτικά, το ΥΠΕΝ απαντά και διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτηση σχετικά με την εφαρμογή του π.δ 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων»
      Σχετ: α) το με αρ. πρωτ. 2826/25-7-2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτ. ΔΑΟΚΑ 60095/4005/2018)
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και αναφορικά με τα θέματα που θέτετε σε αυτό, σας γνωρίζουμε ότι:
      το εδάφιο «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για μη φέροντα δομικά στοιχεία και υλικά.» της παρ. 6.3 του άρθρου 6 του π.δ 41/18 (όπως εστάλη από το ΥΠΕΝ προς γνωμοδότηση στο ΣτΕ και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 132/2017 γνωμοδότηση του τελευταίου κατά τη διαδικασία έκδοσης του κανονισμού) αποτελεί συνέχεια της τέταρτης παραγράφου «Σε ειδικές περιπτώσεις … για τις συγκεκριμένες δοκιμές Εργαστήρια» και αναφέρεται αποκλειστικά στη δυνατότητα προσδιορισμού του δείκτη πυραντίστασης ή άλλων ιδιοτήτων πυροπροστασίας και των μη φερόντων δομικών στοιχείων, όπου δεν διατίθενται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, με βάση πρότυπες δοκιμές από διαπιστευμένα Εργαστήρια. τα υλικά επικάλυψης του εξωτερικού κελύφους των κτιρίων, πλαγιοκαλύψεις και επικαλύψεις οροφής, δεν συνιστούν φέροντα δομικά στοιχεία και συνεπώς δεν εξετάζονται ως προς την ικανότητά τους να φέρουν τα φορτία για τα οποία προορίζονται, για ένα χρονικό διάστημα που καθορίζεται από το δείκτη πυραντίστασης για κάθε χρήση κτιρίου. Οι ανωτέρω διευκρινίσεις, προβλέπεται να ενωσματωθούν και στη διευκρινιστική εγκύκλιο του π.δ 41/18 που επεξεργάζεται αυτή τη χρονική περίοδο η υπηρεσία μας. Συνεπώς, και δεδομένου ότι και τα δύο θέματα που θέτετε είναι ερμηνευτικού χαρακτήρα, θεωρούμε ότι παρέλκει η ανάγκη περαιτέρω νομοθετικής ρύθμισης - συμπλήρωσης του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ 41/18).
    • Από mikegad
      Κορυφώνεται η εμπλοκή που έχει προκύψει με τον Νέο Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων με τις ενώσεις επαγγελματιών και τους φορείς της αγοράς να καταγγέλλουν σοβαρές παρατυπίες από την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενώ παράλληλα πλήττει τα συμφέροντα ελληνικών επιχειρήσεων και λειτουργεί ουσιαστικά υπέρ συγκεκριμένων πολυεθνικών.
      Για το θέμα έχει ήδη επιληφθεί η Κομισιόν ύστερα από γραπτή καταγγελία που απέστελλαν στις αρμόδιες επιτροπές ο Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης, καθώς επίσης Ελληνικές και Κυπριακές εταιρείες.
      Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι το Σχέδιο Π.Δ. που προέκυψε από την ελληνική και στην συνέχεια από την ευρωπαϊκή διαβούλευση, είναι διαφορετικό από το Π.Δ. 41/2018 (ΦΕΚ Α’ 80/07.05.2018) με το οποί αποκλείονται από την αγορά συγκεκριμένα υλικά μόνωσης τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στο αρχικό κείμενο της διαβούλευσης αλλά όχι στο Π.Δ. Οι φορείς της αγοράς κάνουν λόγο για επιβολή μονοπωλιακών συνθηκών στην αγορά υπέρ συγκεκριμένων πολυεθνικών που παράγουν προϊόντα πετροβάμβακα.
      Όπως αναφέρουν μιλώντας στο insider.gr, ούτε στον ΕΛΟΤ απεστάλη από την αρμόδια υπηρεσία της  Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και αστικού περιβάλλοντος το τελικό κείμενο. Όπως επιβάλλεται από την οδηγία ΕΕ/2015/1535, τα τελικά κείμενα των κανονισμών αναρτώνται στο «Σύστημα Πληροφόρησης για Τεχνικούς Κανονισμούς» (Technical Regulation Information System -TRIS) της ΕΕ αλλά και εκεί όπως αναφέρουν οι φορείς εστάλη η πρώτη εκδοχή και όχι το τροποποιημένο σχέδιο.
      Το θέμα δείχνει να έχει προκαλέσει κινητοποίηση της αρμόδιας Αρχής της Κομισιόν για τον κανονισμό 364/2016 και αναμένονται εξελίξεις, δεδομένου ότι σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που ακυρώνει νομοθέτημα χώρας επειδή δεν είχε αναρτηθεί στην τελική του μορφή στο TRIS.
      Σε σχετική επιστολή που έχουν αποστείλει οι φορείς στους τρεις υπουργούς που υπογράφουν την ΚΥΑ, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι υφίστανται συγκεκριμένες και στοχευμένες τροποποιήσεις οι οποίες «έλαβαν χώρα εντελώς αιφνιδιαστικά, χωρίς να παρατίθεται οποιαδήποτε αιτιολογία για την μεταβολή των προβλεφθεισών στο αρχικό Σχέδιο Κανονισμού Πυροπροστασίας» που προέκυψε από την διαβούλευση.
      Δημοσίευση του mikegad - http://www.michanikos.gr/profile/11970-mikegad/

      View full είδηση
    • Από mikegad
      Κορυφώνεται η εμπλοκή που έχει προκύψει με τον Νέο Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων με τις ενώσεις επαγγελματιών και τους φορείς της αγοράς να καταγγέλλουν σοβαρές παρατυπίες από την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενώ παράλληλα πλήττει τα συμφέροντα ελληνικών επιχειρήσεων και λειτουργεί ουσιαστικά υπέρ συγκεκριμένων πολυεθνικών.
      Για το θέμα έχει ήδη επιληφθεί η Κομισιόν ύστερα από γραπτή καταγγελία που απέστελλαν στις αρμόδιες επιτροπές ο Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης, καθώς επίσης Ελληνικές και Κυπριακές εταιρείες.
      Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι το Σχέδιο Π.Δ. που προέκυψε από την ελληνική και στην συνέχεια από την ευρωπαϊκή διαβούλευση, είναι διαφορετικό από το Π.Δ. 41/2018 (ΦΕΚ Α’ 80/07.05.2018) με το οποί αποκλείονται από την αγορά συγκεκριμένα υλικά μόνωσης τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στο αρχικό κείμενο της διαβούλευσης αλλά όχι στο Π.Δ. Οι φορείς της αγοράς κάνουν λόγο για επιβολή μονοπωλιακών συνθηκών στην αγορά υπέρ συγκεκριμένων πολυεθνικών που παράγουν προϊόντα πετροβάμβακα.
      Όπως αναφέρουν μιλώντας στο insider.gr, ούτε στον ΕΛΟΤ απεστάλη από την αρμόδια υπηρεσία της  Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και αστικού περιβάλλοντος το τελικό κείμενο. Όπως επιβάλλεται από την οδηγία ΕΕ/2015/1535, τα τελικά κείμενα των κανονισμών αναρτώνται στο «Σύστημα Πληροφόρησης για Τεχνικούς Κανονισμούς» (Technical Regulation Information System -TRIS) της ΕΕ αλλά και εκεί όπως αναφέρουν οι φορείς εστάλη η πρώτη εκδοχή και όχι το τροποποιημένο σχέδιο.
      Το θέμα δείχνει να έχει προκαλέσει κινητοποίηση της αρμόδιας Αρχής της Κομισιόν για τον κανονισμό 364/2016 και αναμένονται εξελίξεις, δεδομένου ότι σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που ακυρώνει νομοθέτημα χώρας επειδή δεν είχε αναρτηθεί στην τελική του μορφή στο TRIS.
      Σε σχετική επιστολή που έχουν αποστείλει οι φορείς στους τρεις υπουργούς που υπογράφουν την ΚΥΑ, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι υφίστανται συγκεκριμένες και στοχευμένες τροποποιήσεις οι οποίες «έλαβαν χώρα εντελώς αιφνιδιαστικά, χωρίς να παρατίθεται οποιαδήποτε αιτιολογία για την μεταβολή των προβλεφθεισών στο αρχικό Σχέδιο Κανονισμού Πυροπροστασίας» που προέκυψε από την διαβούλευση.
      Δημοσίευση του mikegad - http://www.michanikos.gr/profile/11970-mikegad/
    • Από Engineer
      Αρχίζει και επισήμως σήμερα, Παρασκευή 25 Μαΐου, η εφαρμογή του νέου Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2016. Στόχος είναι να δοθεί στους πολίτες της ΕΕ ο έλεγχος των προσωπικών τους δεδομένων.
      O νέος κανονισμός είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς περιόδου διαπραγματεύσεων στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσηςς, η μετεξέλιξη της Οδηγίας Προστασίας Δεδομένων του 1995 που αφορά τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. 
      Πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο και βέβαια και στην Ελλάδα προσπαθούν την τελευταία στιγμή να τηρήσουν τον κανονισμό με αποστολή μαζικών μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία πολιτών σε ολόκληρη την ΕΕ που τους καλούν να συνεχίσουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα.
      Ο GDPR αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και οργανισμοί συλλέγουν, επεξεργάζονται και διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα κάθε μορφής. Ο GDPR καθορίζει σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται, αποθηκεύονται, διαγράφονται, μεταβιβάζονται και εν γένει επεξεργάζονται τα προσωπικά μας δεδομένα και κυρίως, με ποιον τρόπο μπορούμε να τα προστατεύουμε. Ο GDPR θα επηρεάσει κάθε οργανισμό και εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία διαχειρίζεται με οποιονδήποτε τρόπο προσωπικά δεδομένα, αλλά και κάθε εταιρεία που συναλλάσσεται στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι κανόνες είναι πολύπλοκοι και τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση πολύ αυστηρά και μπορούν να φτάσουν έως τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
      Σε ενημερωτικό έντυπο του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας αναφέρονται τα εξής:
      Ποιες θα είναι οι βασικές αλλαγές που θα ισχύσουν
      Προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών: Το τοπίο στα social media αλλάζει. Βάσει του νέου κανονισμού απαγορεύεται τη χρήση των social media σε παιδιά έως 16 ετών παρά μόνο με τη συγκατάθεση των γονέων.
      Δικαίωμα στη λήθη: Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να ζητήσει την διαγραφή των δεδομένων του και ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει υποχρέωση άμεσα να τα διαγράψει και, αν τα έχει δημοσιοποιήσει, να ενημερώσει και όλους τους άλλους που τα έχουν αναδημοσιεύσει ότι έχει ζητηθεί η διαγραφή τους.
      Δικαίωμα ενημέρωσης και πρόσβασης στα δεδομένα: Ο πολίτης θα έχει περισσότερη και σαφέστερη ενημέρωση κατά τη συλλογή των δεδομένων του για την επεξεργασία τους και το δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά.
      Δικαίωμα διόρθωσης: Ο χρήστης θα έχει το δικαίωμα να απαιτήσει από τον υπεύθυνο επεξεργασίας τη διόρθωση ανακριβών στοιχείων καθώς και τη συμπλήρωση ελλιπών δεδομένων που τον αφορούν.
      Δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία: Ο χρήστης θα έχει το δικαίωμα να αντιταχθεί στην επεξεργασία των δεδομένων του υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ιδίως όταν πρόκειται για κατάρτιση «προφίλ» ή για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης.
      Η κάθε εταιρεία ή δημόσια αρχή πρέπει να εξετάσει την αλλαγή ή και προσαρμογή των πληροφοριακών της συστημάτων για να συμμορφωθεί με όρους όπως:
      Προσεκτική συγκέντρωση και ασφαλής αποθήκευση προσωπικών δεδομένων. Καμία επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων χωρίς συγκατάθεση Κωδικοποίηση αυτών για αποφυγή αναγνώρισης ταυτότητας (profiling) Αποφυγή συσχετισμού βάσεων δεδομένων (linked data) Δυνατότητα διαγραφής ή εξαγωγής και παράδοσης των δεδομένων κατ' απαίτηση. Εφαρμογής της αρχής «τόσα δεδομένα όσα είναι απαραίτητα» Διασφάλιση συμμόρφωσης στον Κανονισμό και από τις συνεργαζόμενες εταιρείες που διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα για λογαριασμό της. Βαριά τα πρόστιμα
      Τυχόν παραβίαση των νέων κανονισμών επισύρει βαριά πρόστιμα, που μπορεί να οδηγήσουν μία εταιρία ακόμη και... σε κανόνι καθώς δύνανται να επιβάλλουν διοικητικά πρόστιμα που φθάνουν ακόμη και τα 20 εκατομμύρια ευρώ!
      Στην περίπτωση των εταιριών μάλιστα προβλέπει ότι το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών του προηγούμενου έτους.
      Τι αλλάζει στο διαδίκτυο:
      Τελευταία, πολλοί από τους μεγάλους ιστότοπους, υπηρεσίες και εφαρμογές που χρησιμοποιούμε σπεύδουν να επικαιροποιήσουν τις πολιτικές απορρήτου και τους όρους χρήσης τους. Ίσως έχετε παρατηρήσει πολλές νέες ειδοποιήσεις για θέμα αυτό στο τηλέφωνό και στο email σας. Ο λόγος πίσω από αυτές τις αλλαγές δεν είναι άλλος από τη συμμόρφωση των εταιρειών στο νέο Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων. Με τους νέους κανόνες γίνεται δυσκολότερη η στοχευμένη διαφήμιση καθώς οι εταιρείες δε θα έχουν πλέον το δικαίωμα να συλλέγουν και να πουλάνε πληροφορίες για τις προτιμήσεις των χρηστών εάν πρώτα δεν έχουν εξασφαλίσει τη συγκατάθεσή τους.
      Επιπρόσθετα μια ακόμα αλλαγή που ορίζει ο νέος κανονισμός είναι η πρόσβαση των παιδιών ηλικίας από 13 έως 15 ετών (για την Ελλάδα) στα κοινωνικά δίκτυα μόνο με γονική συναίνεση.Μέχρι στιγμής πάντως παραμένει αδιευκρίνιστο το πως θα εφαρμοστεί αυτή η διάταξη καθώς δεν υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις από τα κοινωνικά δίκτυα.
      Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας δημιούργησε δύο ενημερωτικά βίντεο για την εφαρμογή του CDPR. To πρώτο περιέχει πληροφορίες για τη γενική εφαρμογή του νέου κανονισμού και το δεύτερο αφορά στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία:
      Yπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων.     Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό. Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.
      Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.
      Δείτε τον Κανονισμό εδώ: http://www.privacy-regulation.eu/en/
      Άρθρο από http://www.michanikos.gr/profile/69876-dimitris-gm/

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.