Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Νέους κανονισμούς αντισεισμικής θωράκισης προαναγγέλλει ο υπουργός Υποδομών

    Νέους κανονισμούς στην αντισεισμική θωράκιση της χώρας προανήγγειλε την Τέταρτη ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης καθώς όπως ανέφερε στον υφιστάμενο Αντισεισμικό Κανονισμό, δεν υπάρχουν προβλέψεις για τον έλεγχο και τον τρόπο κατασκευής για τα δίκτυα ενέργειας, αποχέτευσης και τις εγκαταστάσεις.

    Χαρακτηριστικά δήλωσε «Αλλάζει το ότι όποτε είχαμε σεισμό τα τελευταία χρόνια θα παρατηρήσετε ότι τα δίκτυα κοινής ωφέλειας βγαίνουν εκτός και της ύδρευσης και της αποχέτευσης και άλλες υποδομές και προβλήματα με τα ενεργειακά και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Αυτό οφείλεται γιατί δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή συγκεκριμένοι κανονισμοί και πρέπει να γίνουν. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το σχεδιασμό και τη δομή, που είχε το κράτος μέχρι σήμερα. ’ρα θα αλλάξει».

     

    Παράλληλα, ανέφερε ότι θα αλλάξουν και οι διαδικασίες για όλες τις φυσικές καταστροφές. Είμαστε σε συνεργασία με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και των συναρμόδιων υπουργείων για να υπάρχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα για τη στήριξη των συμπολιτών μας, όποτε έχουμε φυσικές καταστροφές.

     

    Σχετικά με τον τελευταίο σεισμό στην Δυτική Ελλάδα είπε ότι «Για την Λευκάδα και την Ιθάκη, οι ζημιές είναι περιορισμένες. Είναι σε κάποιους οικισμούς μόνο. Δυστυχώς είχαμε δύο απώλειες και με την ευκαιρία να εκφράσουμε τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες, που δεν είχαν να κάνουν με τις κατασκευές. Αν ενημερωθείτε ήταν με βραχοπτώσεις, που η μία τουλάχιστον, απ ότι ενημερώθηκα, ο ένας βράχος μπήκε μες στο σπίτι και είχαμε αυτό το τραγικό συμβάν. Από εκεί και πέρα έχουν προγραμματιστεί επισκέψεις τεχνικών κλιμακίων μηχανικών. Είναι ήδη σήμερα και στην Ιθάκη και στην Λευκάδα. Στην Κεφαλονιά είναι ήδη εγκατεστημένοι από τον προηγούμενο σεισμό. Θα γίνουν οι χρονικές επεκτάσεις που απαιτούνται για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ο συνολικότερος σχεδιασμός που είχαμε για τα θέματα της αντισεισμικής προστασίας θα επιταχυνθεί και θα ανακοινωθεί λίαν συντόμως. «

     

    Τέλος, σε ερώτηση για το αν αλλάζει ο σχεδιασμός ο Υπουργός είπε «Κοιτάξτε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις είχαμε μερικές ενέργειες, οι οποίες αστόχησαν όπως είχε προβλεφθεί και τότε τελείως. Παραδείγματος χάριν το ΙΤΣΑΚ, το Ινστιτούτο που είναι ερευνητικό εντάχθηκε στον ΟΑΣΠ. Αυτό έχει δημιουργήσει δυσλειτουργίες. Όπως γνωρίζετε η διεύθυνση του Υπουργείου, που ήταν στη Βόρεια Ελλάδα καταργήθηκε και εντάχθηκε στην Περιφέρεια. Θα επανέλθει, θα ιδρυθεί άλλη μια διεύθυνση για την Δυτική Ελλάδα στη Πάτρα. Το Ινστιτούτο θα έχει άλλα χαρακτηριστικά και θα μετέχουν τα εργαστήρια όλων των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, προκειμένου οι αντισεισμικοί κανονισμοί να επεκταθούν και στα δίκτυα και στις εγκαταστάσεις και όχι μόνο στο στατικό μέρος των κτιρίων.»

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17190


    Sign in to follow this  

    Sign in to follow this  

    User Feedback




    Δηλαδή να υποθέσω ότι Θα αλλάξει τους ευρωκωδικες?

    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μήπως εννοούν οτι θέλουν να αλλάξουν τα εθνικό προσάρτημα των ευρωκωδίκων? Ή να το εμπλουτίσουν?

    Edited by atsalovergas

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αναιδέστατοι ... τι δεν καταλαβαίνετε ;

    Ο υπουργός είναι σαφέστατος ... και τι ευφράδεια !

     

    Ναι υπουργέ μας ... έτσι είναι, να προσέχουμε κυρίως τα δίκτυα ... (με βγάζετε και από την έγνοια ότι τρολλάρω) γεμίσαμε παπαμιμίκους ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μιλάει για δίκτυα, εγκαταστάσεις κ.τ.λ. . Όχι κτίρια.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Θα ηθελα να συμετάσχω στην αρμοδια επιτροπή σοφών. Αν ξερει καποιος παρακαλώ ενημερώστεμε. Όλα τα λεφτά!!!

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ευρωκώδικας 8, Μέρος 1, Παρ. 1.1.1 (2)Ρ

    Ειδικά έργα, όπως πυρηνικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας, θαλάσσια έργα και μεγάλα φράγματα δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του EN 1998.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ευρωκώδικας 8, Μέρος 1, Παρ. 1.1.1 (2)Ρ

    Ειδικά έργα, όπως πυρηνικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας, θαλάσσια έργα και μεγάλα φράγματα δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του EN 1998.

     

    Ναι αυτό είναι γνωστό.

     

    Επομένως,προφανώς μιλάνε για εμπλουτισμό των ευρωκωδίκων υπό την μορφή εθνικού προσαρτήματος για τiς ανωτέρω περιπτώσεις. Γιατί έτσι όπως διατυπώθηκε στο άρθρο,το μυαλό πάει αλλού.

     

    ...Και δεν συγχωρούνται τέτοιες γενικότητες από άρθρα που αναφέρονται σε επιστήμονες και είναι ειδικής θεματολογίας. Να έκανε αυτήν την διατύπωση το κάθε περιοδικό ή ιστοσελίδα γενικού περιεχομένου να το καταλάβω,αλλά όχι κι έτσι.

    Edited by atsalovergas

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μη το σοβαρεύουμε γιατί είναι πολύ δύσκολο να γίνει σοβαρό το δημοσίευμα ...

     

    Το πιό σοβαρό (και σε πληροφορία) είναι η φωτογραφία του άρθρου ... ακριβώς από κάτω υπάρχει αυτή η δήλωση αρμόδιου υπουργού :

     

    "Αλλάζει το ότι όποτε είχαμε σεισμό τα τελευταία χρόνια θα παρατηρήσετε ότι τα δίκτυα κοινής ωφέλειας βγαίνουν εκτός και της ύδρευσης και της αποχέτευσης και άλλες υποδομές και προβλήματα με τα ενεργειακά και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Αυτό οφείλεται γιατί δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή συγκεκριμένοι κανονισμοί και πρέπει να γίνουν. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το σχεδιασμό και τη δομή, που είχε το κράτος μέχρι σήμερα. ’ρα θα αλλάξει"

     

    Είναι δεν είναι αλήθεια σαν δήλωση, μετά απλά σταματάς να διαβάζεις ... μη το κάψουμε κιόλας ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την απόφαση της ΡΑΕ για τον κανονισμό λειτουργίας εργαλείου σύγκρισης τιμών στον τομέα της λιανικής αγοράς ενέργειας.
      Σκοπός του Κανονισμού είναι η περιγραφή των διαδικασιών λειτουργίας του Συστήματος ’’Εργαλείο σύγκρισης τιμών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στον τομέα λιανικής αγοράς ενέργειας’’, όπως αυτό περιγράφεται στο άρθρο 2 της απόφασης, η αποτύπωση των ρόλων των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτών.
      Σύμφωνα με την απόφαση, το Σύστημα, σχεδιάστηκε ώστε να αποτυπώνει και να συγκρίνει με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο, βάσει των αρχών της διαφάνειας, της προσβασιμότητας στις πληροφορίες και της ανεξαρτησίας στην ενημέρωση, το συνολικό κόστος του ανταγωνιστικού σκέλους των προσφερόμενων τιμολογίων, και να υπολογίζει και το κόστος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που συναρτώνται με την κατανάλωση ενέργειας.
      Πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού είναι τα τιμολόγια Μικρών Πελατών Χαμηλής Τάσης ηλεκτρικής ενέργειας και τα οικιακά και εμπορικά τιμολόγια Τελικών Πελατών φυσικού αερίου.
      Μπορείτε να κατεβάσετε τον κανονισμό, από τη σελίδα του Εθνικού υπογραφείου, εδώ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την απόφαση της ΡΑΕ για τον κανονισμό λειτουργίας εργαλείου σύγκρισης τιμών στον τομέα της λιανικής αγοράς ενέργειας.
      Σκοπός του Κανονισμού είναι η περιγραφή των διαδικασιών λειτουργίας του Συστήματος ’’Εργαλείο σύγκρισης τιμών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στον τομέα λιανικής αγοράς ενέργειας’’, όπως αυτό περιγράφεται στο άρθρο 2 της απόφασης, η αποτύπωση των ρόλων των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτών.
      Σύμφωνα με την απόφαση, το Σύστημα, σχεδιάστηκε ώστε να αποτυπώνει και να συγκρίνει με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο, βάσει των αρχών της διαφάνειας, της προσβασιμότητας στις πληροφορίες και της ανεξαρτησίας στην ενημέρωση, το συνολικό κόστος του ανταγωνιστικού σκέλους των προσφερόμενων τιμολογίων, και να υπολογίζει και το κόστος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που συναρτώνται με την κατανάλωση ενέργειας.
      Πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού είναι τα τιμολόγια Μικρών Πελατών Χαμηλής Τάσης ηλεκτρικής ενέργειας και τα οικιακά και εμπορικά τιμολόγια Τελικών Πελατών φυσικού αερίου.
      Μπορείτε να κατεβάσετε τον κανονισμό, από τη σελίδα του Εθνικού υπογραφείου, εδώ
    • By Engineer
      Νέες διευκρινήσεις αναφορικά με τον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων εξέδωσε το ΥΠΕΝ, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος που δέχτηκε από το Σύνδεσμο Βιομηχανικών Αττικής και Πειραιώς (Σ.Β.Α.Π)
      Αναλυτικά, το ΥΠΕΝ απαντά και διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτηση σχετικά με την εφαρμογή του π.δ 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων»
      Σχετ: α) το με αρ. πρωτ. 2826/25-7-2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτ. ΔΑΟΚΑ 60095/4005/2018)
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και αναφορικά με τα θέματα που θέτετε σε αυτό, σας γνωρίζουμε ότι:
      το εδάφιο «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για μη φέροντα δομικά στοιχεία και υλικά.» της παρ. 6.3 του άρθρου 6 του π.δ 41/18 (όπως εστάλη από το ΥΠΕΝ προς γνωμοδότηση στο ΣτΕ και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 132/2017 γνωμοδότηση του τελευταίου κατά τη διαδικασία έκδοσης του κανονισμού) αποτελεί συνέχεια της τέταρτης παραγράφου «Σε ειδικές περιπτώσεις … για τις συγκεκριμένες δοκιμές Εργαστήρια» και αναφέρεται αποκλειστικά στη δυνατότητα προσδιορισμού του δείκτη πυραντίστασης ή άλλων ιδιοτήτων πυροπροστασίας και των μη φερόντων δομικών στοιχείων, όπου δεν διατίθενται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, με βάση πρότυπες δοκιμές από διαπιστευμένα Εργαστήρια. τα υλικά επικάλυψης του εξωτερικού κελύφους των κτιρίων, πλαγιοκαλύψεις και επικαλύψεις οροφής, δεν συνιστούν φέροντα δομικά στοιχεία και συνεπώς δεν εξετάζονται ως προς την ικανότητά τους να φέρουν τα φορτία για τα οποία προορίζονται, για ένα χρονικό διάστημα που καθορίζεται από το δείκτη πυραντίστασης για κάθε χρήση κτιρίου. Οι ανωτέρω διευκρινίσεις, προβλέπεται να ενωσματωθούν και στη διευκρινιστική εγκύκλιο του π.δ 41/18 που επεξεργάζεται αυτή τη χρονική περίοδο η υπηρεσία μας. Συνεπώς, και δεδομένου ότι και τα δύο θέματα που θέτετε είναι ερμηνευτικού χαρακτήρα, θεωρούμε ότι παρέλκει η ανάγκη περαιτέρω νομοθετικής ρύθμισης - συμπλήρωσης του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ 41/18).

      View full είδηση
    • By Engineer
      Νέες διευκρινήσεις αναφορικά με τον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων εξέδωσε το ΥΠΕΝ, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος που δέχτηκε από το Σύνδεσμο Βιομηχανικών Αττικής και Πειραιώς (Σ.Β.Α.Π)
      Αναλυτικά, το ΥΠΕΝ απαντά και διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτηση σχετικά με την εφαρμογή του π.δ 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων»
      Σχετ: α) το με αρ. πρωτ. 2826/25-7-2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτ. ΔΑΟΚΑ 60095/4005/2018)
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και αναφορικά με τα θέματα που θέτετε σε αυτό, σας γνωρίζουμε ότι:
      το εδάφιο «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για μη φέροντα δομικά στοιχεία και υλικά.» της παρ. 6.3 του άρθρου 6 του π.δ 41/18 (όπως εστάλη από το ΥΠΕΝ προς γνωμοδότηση στο ΣτΕ και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 132/2017 γνωμοδότηση του τελευταίου κατά τη διαδικασία έκδοσης του κανονισμού) αποτελεί συνέχεια της τέταρτης παραγράφου «Σε ειδικές περιπτώσεις … για τις συγκεκριμένες δοκιμές Εργαστήρια» και αναφέρεται αποκλειστικά στη δυνατότητα προσδιορισμού του δείκτη πυραντίστασης ή άλλων ιδιοτήτων πυροπροστασίας και των μη φερόντων δομικών στοιχείων, όπου δεν διατίθενται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, με βάση πρότυπες δοκιμές από διαπιστευμένα Εργαστήρια. τα υλικά επικάλυψης του εξωτερικού κελύφους των κτιρίων, πλαγιοκαλύψεις και επικαλύψεις οροφής, δεν συνιστούν φέροντα δομικά στοιχεία και συνεπώς δεν εξετάζονται ως προς την ικανότητά τους να φέρουν τα φορτία για τα οποία προορίζονται, για ένα χρονικό διάστημα που καθορίζεται από το δείκτη πυραντίστασης για κάθε χρήση κτιρίου. Οι ανωτέρω διευκρινίσεις, προβλέπεται να ενωσματωθούν και στη διευκρινιστική εγκύκλιο του π.δ 41/18 που επεξεργάζεται αυτή τη χρονική περίοδο η υπηρεσία μας. Συνεπώς, και δεδομένου ότι και τα δύο θέματα που θέτετε είναι ερμηνευτικού χαρακτήρα, θεωρούμε ότι παρέλκει η ανάγκη περαιτέρω νομοθετικής ρύθμισης - συμπλήρωσης του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ 41/18).
    • By mikegad
      Κορυφώνεται η εμπλοκή που έχει προκύψει με τον Νέο Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων με τις ενώσεις επαγγελματιών και τους φορείς της αγοράς να καταγγέλλουν σοβαρές παρατυπίες από την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενώ παράλληλα πλήττει τα συμφέροντα ελληνικών επιχειρήσεων και λειτουργεί ουσιαστικά υπέρ συγκεκριμένων πολυεθνικών.
      Για το θέμα έχει ήδη επιληφθεί η Κομισιόν ύστερα από γραπτή καταγγελία που απέστελλαν στις αρμόδιες επιτροπές ο Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης, καθώς επίσης Ελληνικές και Κυπριακές εταιρείες.
      Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι το Σχέδιο Π.Δ. που προέκυψε από την ελληνική και στην συνέχεια από την ευρωπαϊκή διαβούλευση, είναι διαφορετικό από το Π.Δ. 41/2018 (ΦΕΚ Α’ 80/07.05.2018) με το οποί αποκλείονται από την αγορά συγκεκριμένα υλικά μόνωσης τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στο αρχικό κείμενο της διαβούλευσης αλλά όχι στο Π.Δ. Οι φορείς της αγοράς κάνουν λόγο για επιβολή μονοπωλιακών συνθηκών στην αγορά υπέρ συγκεκριμένων πολυεθνικών που παράγουν προϊόντα πετροβάμβακα.
      Όπως αναφέρουν μιλώντας στο insider.gr, ούτε στον ΕΛΟΤ απεστάλη από την αρμόδια υπηρεσία της  Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και αστικού περιβάλλοντος το τελικό κείμενο. Όπως επιβάλλεται από την οδηγία ΕΕ/2015/1535, τα τελικά κείμενα των κανονισμών αναρτώνται στο «Σύστημα Πληροφόρησης για Τεχνικούς Κανονισμούς» (Technical Regulation Information System -TRIS) της ΕΕ αλλά και εκεί όπως αναφέρουν οι φορείς εστάλη η πρώτη εκδοχή και όχι το τροποποιημένο σχέδιο.
      Το θέμα δείχνει να έχει προκαλέσει κινητοποίηση της αρμόδιας Αρχής της Κομισιόν για τον κανονισμό 364/2016 και αναμένονται εξελίξεις, δεδομένου ότι σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που ακυρώνει νομοθέτημα χώρας επειδή δεν είχε αναρτηθεί στην τελική του μορφή στο TRIS.
      Σε σχετική επιστολή που έχουν αποστείλει οι φορείς στους τρεις υπουργούς που υπογράφουν την ΚΥΑ, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι υφίστανται συγκεκριμένες και στοχευμένες τροποποιήσεις οι οποίες «έλαβαν χώρα εντελώς αιφνιδιαστικά, χωρίς να παρατίθεται οποιαδήποτε αιτιολογία για την μεταβολή των προβλεφθεισών στο αρχικό Σχέδιο Κανονισμού Πυροπροστασίας» που προέκυψε από την διαβούλευση.
      Δημοσίευση του mikegad - http://www.michanikos.gr/profile/11970-mikegad/

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.