Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • 295 ειδήσεις in this category

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/19518/1064 ΦΕΚ 106/Δ/12-03-2019 που αφορά την αναστολή χορήγησης οικοδομικών αδειών στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων.
      Η απόφαση αναφέρει:
      1. Αναστέλλεται για ένα (1) έτος η έκδοση οικοδομικών αδειών για την ανέγερση
      α) νέων κτιρίων με ύψος που υπερβαίνει τα δεκαεπτά μέτρα και πενήντα εκατοστά (17,50μ) και
      β) προσθηκών καθ’ ύψος σε υφιστάμενα κτίρια, όταν προκύπτει ύψος κτιρίου που υπερβαίνει τα δεκαεπτά μέτρα και πενήντα εκατοστά (17,50μ) στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων, όπως ειδικότερα τα όρια της περιοχής, διακρινόμενα σε δύο τμήματα, εμφαίνονται με μπλε γραμμή στο σχετικό πρωτότυπο διάγραμμα σε κλίμακα 1:10.000 που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών και αντίτυπό του σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με την παρούσα απόφαση.
      2. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της αναστολής, στην ως άνω περιοχή δεν εφαρμόζεται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που επιτρέπει οποιαδήποτε κατασκευή άνω του ύψους των δεκαεπτά μέτρων και πενήντα εκατοστών (17,50μ).
      ΥΠΕΝ-ΔΝΕΠ-19518-1064 ΦΕΚ 106-Δ-12-03-2019.pdf
      Την απόφαση συνοδεύει ο επισυναπτόμενος χάρτης:

       

      Από kan62, στο Νομοθεσία,,

      Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ ο νόμος 4602/2019:
      Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της Χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις.
      Με τροποποιήσεις σε νομοθετικές διατάξεις του κτηματολογίου (στο άρθρο 56) και της πολεοδομικής νομοθεσίας (ν.4030/11, ν.4495/17, ΝΟΚ) μετά το άρθρο 59.
      ν4602_2019.pdf

      Από jedi.Yannis, στο Νομοθεσία,,

      Φρένο στην ανεξέλεγκτη εκτός σχεδίου δόμηση σε παραθαλάσσια περιοχή (Λυγγίνου) της Πάτμου, βάζει το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακυρώνοντας οικοδομική άδεια, η οποία είχε εκδοθεί το 2006 και αναθεωρήθηκε στη συνέχεια το 2011 και το 2016. Την ίδια τύχη είχαν άλλες δύο οικοδομικές άδειες σε προγενέστερο χρόνο.
      Το ΣτΕ με την 962/2018 απόφασή του έκρινε μεταξύ άλλων παράνομη την πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτμου με την οποία επετράπη η διαπλάτυνση αγροτικού δρόμου «προς Βαγιά - Κάμπο και προς Γερανό κατά τρόπον ώστε τα επίμαχα γήπεδα να αποκτήσουν πρόσωπο σε αυτόν».
      Το Διοικητικό Εφετείο με την την υπ' αριθμόν Α 369/2018 απόφασή του αποφαίνεται ότι είναι η ανίσχυρη η διάταξη νόμου του 2003 με την οποία, κατά παρέκκλιση των όρων δόμησης, θεσπίζεται η αρτιότητα των 4.000 τετραγωνικών μέτρων ως μοναδικός όρος δόμησης των γηπέδων που υφίστανται κατά τον χρόνο ισχύος του (3212/2003, Α 308/31.12.2003) και βρίσκονται εκτός σχεδίου και εκτός των ορίων των προ του 1923 οικισμών. Ο ίδιος νόμος για την κατά κανόνα αρτιότητα καθιερώνει ελάχιστο εμβαδόν τα 4 στρέμματα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε μέτρα...
      Το Εφετείο, επικαλούμενο και την πλούσια νομολογία του ΣτΕ, στο σκεπτικό του επισημαίνει ότι απαγορεύεται η δόμηση σε τυφλά εκτός σχεδίου γήπεδα διότι κατά το άρθρο 24 (παράγραφος 1 και 2) του συντάγματος επιφέρει υποβάθμιση τόσου του οικιστικού όσου και του φυσικού περιβάλλοντος.
      Και αυτό γιατί παραβιάζεται βασικός κανόνας δόμησης της εν γένει πολεοδομικής νομοθεσίας, κατά τον οποίο μπορούν να χτιστούν μόνον τα οικόπεδα που έχουν πρόσωπο, «κοινό όριο δηλαδή σε κοινόχρηστο χώρο νομίμως υφιστάμενο μη προκύψαντα από ιδιωτική βούληση» και επιτρέπει την οικοδόμηση τυφλών οικοπέδων σε περιοχές εκτός σχεδίου, που από τη φύση τους και επειδή χαρακτηρίζονται από έλλειψη πολεοδομικής οργάνωσης δεν έχουν προορισμό τη δόμηση.
      Επιπρόσθετα καθιστά σαφές ότι στις εν λόγω πράξεις (οικοδομικές άδειες) δεν εφαρμόζονται οι αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, «δεδομένου ότι οι αρχές αυτές δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής σε περίπτωση που η κατάσταση, όπως στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργήθηκε κατά παραβίαση του άρθρου 24 του Συντάγματος».
      Δύο εκθέσεις
      Στην απόφαση αναφέρεται επίσης ότι και η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Καλυμνίων στις δύο εκθέσεις απόψεων βεβαιώνει ότι το γήπεδο για το οποίο εκδόθηκε η οικοδομική άδεια δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο. Τις οικοδομικές άδειες στο Διοικητικό Εφετείο και στο ΣτΕ προσέβαλε η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
      Το ΣτΕ στην 962/2018 απόφασή του εκτός των άλλων αναδεικνύει το εύθραυστο των μικρών νησιών, ανάμεσά τους και η Πάτμος (έκταση 34 τετραγωνικών χιλιομέτρων), τα οποία αποτελούν σημαντικό στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος ως ευπαθή η ευαίσθητα οικοσυστήματα, δεδομένου ότι χαρακτηρίζονται από την ενότητα και τη λιτή συμμετρία του τοπίου τους και τη στενή αλληλεξάρτηση των ανθρωπογενών συστημάτων (δημογραφικού, πολιτιστικού, κοινωνικοοικονομικού κ.λπ.) και του φυσικού περιβάλλοντος με συνέπεια να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε εξωγενείς παρεμβάσεις".
      Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο εστιάζει και στο θεσμοθετημένο προστατευτικό καθεστώς της Πάτμου, η οποία έχει κηρυχθεί στο σύνολό της τόπος ιστορικός και τοπίο χρήζον ιδιαιτέρας προστασίας, ιστορικό διατηρητέο μνημείο, τόπος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κ.ά.
      Όπως επισημαίνει ο Γ. Πολίτης, δικηγόρος, νομικός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Πολεοδομίας, ο οποίος υποστήριξε την αίτηση ακύρωσης στο Εφετείο, «εξοπλισμένο με απίθανες παρεκκλίσεις, το ούτως ή άλλως προβληματικό φαινόμενο της εκτός σχεδίου δόμησης συνεχίζει να αποδυναμώνει κάθε προσπάθεια ορθολογικού χωρικού σχεδιασμού και να υποβαθμίζει το περιβάλλον και το τοπίο. Γι' αυτό και πρέπει πλέον να καταργηθεί, με πρώτο βήμα την άμεση κατάργηση κάθε είδους παρεκκλίσεων και περιπτωσιολογικής φύσης διατάξεων, κατεύθυνση προς την οποία έχει συνεισφέρει τα μέγιστα η νομολογία».
      Σταυρογιάννη Λούλη (συντάκτης άρθρου στο b2green)

      Σχόλιο:
      Δεν θα έπρεπε πρώτα να καταργηθεί το δικαίωμα της κατά παρέκλιση δόμησης και μετά να ακυρώνουν άδειες που εξακολουθούν να βγαίνουν με βάση αυτό;
       

      Από pirsogiannis, στο Νομοθεσία,,

      Απόφαση ΦΕΚ 408Β/14-02-2019 του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με θέμα: «Καθορισμός του τρόπου υπολογισμού της αξίας του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας για το χαρακτηρισμό μιας ανακαίνισης ως ριζικής».
      http://sate.gr/data_source/2019ΥΠΕΚΑ-ΦΕΚ408Β.pdf
       

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Εγκύκλιος εκδόθηκε και δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Υγείας σχετικά με τις ηχητικές οχλήσεις που προκαλούνται σε περιοίκους από τη λειτουργία των γυμναστηρίων.   Τι αναφέρει η Εγκύκλιος   ΘΕΜΑ: Οχλήσεις από ηχητικές εκπομπές κατά τη λειτουργία γυμναστηρίων   α) Η Α5/3010/85 Υγειονομική Διάταξη περί «Μέτρων προστασίας της Δημόσιας Υγείας από θορύβους μουσικών Κέντρων διασκέδασης και λοιπών καταστημάτων », όπως ισχύει   β) Το Π.Δ. 219/2006 «Περί καθορισμού των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων…»   γ ) Το ΔΔΥ & ΚΜ ΜΕΘ/οικ. 647245 (34620)/18-12-2018 έγγραφό της Δ/νσης Δημ. Υγείας & Κοιν. Μέριμνας ΜΕΘ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας   Σε συνέχεια του (γ) σχετ. αναφορικά με μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας από οχλήσεις που δημιουργούνται από ηχητικές εκπομπές κατά τη λειτουργία γυμναστηρίων, και λαμβάνοντας υπόψη ότι:   Α. Η Α5/3010/85 Υγειονομική διάταξη:   εκδόθηκε με σκοπό τον υγειονομικό έλεγχο και τη λήψη κατάλληλων μέτρων για την προστασία της Δημόσιας Υγείας από θορύβους που δημιουργούνται στα Κέντρα Διασκέδασης και λοιπά καταστήματα, μόνο από τη μουσική. δεν περιλαμβάνει στο πεδίο εφαρμογής της τα γυμναστήρια   Β. Το 219/2006 Προεδρικό Διάταγμα έχει εκδοθεί με επισπεύδοντα φορέα το Υπουργείο Πολιτισμού   προβλέπει τη λήψη μέτρων, σε περίπτωση που δημιουργούνται οχλήσεις στους περιοίκους, από ηχητικές εκπομπές που παράγονται κατά τη λειτουργία γυμναστηρίων, (επιβάλλεται ηχητική μόνωση) στο πεδίο εφαρμογής του περιλαμβάνει τη διαπίστωση της ηχητικής μόνωσης των γυμναστήριων, από την ειδική επιτροπή του άρθρου 9 αυτού εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων της Α5/3010/85 έχει εκδοθεί μεταγενέστερα της Α5/3010/85 Υγειονομικής Διάταξης διαφαίνεται ότι, η διαπίστωση της ηχητικής μόνωσης των γυμναστηρίων, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων της Α5/3010/85, θα γίνεται με τη διαδικασία ελέγχου που εφαρμόζεται στα λοιπά καταστήματα, προς τα οποία προσομοιάζει περισσότερο το είδος μουσικής των γυμναστηρίων.   Αρχεία για ανάγνωση / κατέβασμα   Εγκύκλιος ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 219/2006: Όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτ. ιδ. σχολών αθλημάτων 

      Από kan62, στο Νομοθεσία,,

      Κατατέθηκε στη Βουλή σχέδιο νόμου με παρατάσεις αδειών και αλλαγές του ν.4495/2017 ... προσεχώς η συζήτηση στις επιτροπές.
      Συνημμένο παρακάτω το απόσπασμα του σχεδίου νόμου.
      Τροποποιήσεις.pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Νέες διευκρινήσεις αναφορικά με τον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων εξέδωσε το ΥΠΕΝ, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος που δέχτηκε από το Σύνδεσμο Βιομηχανικών Αττικής και Πειραιώς (Σ.Β.Α.Π)
      Αναλυτικά, το ΥΠΕΝ απαντά και διευκρινίζει τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτηση σχετικά με την εφαρμογή του π.δ 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων»
      Σχετ: α) το με αρ. πρωτ. 2826/25-7-2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτ. ΔΑΟΚΑ 60095/4005/2018)
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού και αναφορικά με τα θέματα που θέτετε σε αυτό, σας γνωρίζουμε ότι:
      το εδάφιο «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για μη φέροντα δομικά στοιχεία και υλικά.» της παρ. 6.3 του άρθρου 6 του π.δ 41/18 (όπως εστάλη από το ΥΠΕΝ προς γνωμοδότηση στο ΣτΕ και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 132/2017 γνωμοδότηση του τελευταίου κατά τη διαδικασία έκδοσης του κανονισμού) αποτελεί συνέχεια της τέταρτης παραγράφου «Σε ειδικές περιπτώσεις … για τις συγκεκριμένες δοκιμές Εργαστήρια» και αναφέρεται αποκλειστικά στη δυνατότητα προσδιορισμού του δείκτη πυραντίστασης ή άλλων ιδιοτήτων πυροπροστασίας και των μη φερόντων δομικών στοιχείων, όπου δεν διατίθενται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, με βάση πρότυπες δοκιμές από διαπιστευμένα Εργαστήρια. τα υλικά επικάλυψης του εξωτερικού κελύφους των κτιρίων, πλαγιοκαλύψεις και επικαλύψεις οροφής, δεν συνιστούν φέροντα δομικά στοιχεία και συνεπώς δεν εξετάζονται ως προς την ικανότητά τους να φέρουν τα φορτία για τα οποία προορίζονται, για ένα χρονικό διάστημα που καθορίζεται από το δείκτη πυραντίστασης για κάθε χρήση κτιρίου. Οι ανωτέρω διευκρινίσεις, προβλέπεται να ενωσματωθούν και στη διευκρινιστική εγκύκλιο του π.δ 41/18 που επεξεργάζεται αυτή τη χρονική περίοδο η υπηρεσία μας. Συνεπώς, και δεδομένου ότι και τα δύο θέματα που θέτετε είναι ερμηνευτικού χαρακτήρα, θεωρούμε ότι παρέλκει η ανάγκη περαιτέρω νομοθετικής ρύθμισης - συμπλήρωσης του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ 41/18).

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:
      α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
      β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.
      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.
      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.
      Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
      Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία
      ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf

      Από kan62, στο Νομοθεσία,,

      Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ νέο ΠΔ 99 (ΦΕΚ 187Α/2018)
      Ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα.
      ΠΔ επαγγελματικών δικαιωμάτων.pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Σε σχετικό ερώτημα του Συλλόγου, η  Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (ΔΑΟΚΑ) του  ΥΠΕΝ  απάντησε ότι κατά την άποψη της δεν απαιτείται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για εργασίες εξωτερικής θερμομόνωσης α. σε δώματα και β. σε πυλωτές.
      Πατήστε εδώ για να δείτε την απάντηση: http://psypenep.gr/wp-content/uploads/2018/10/απαντηση-ΔΑΟΚΑ.pdf
      Μη απαίτηση ΕΕΔΜΚ σε δώματα και pilotis.pdf
       
       

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα
      με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β ́ 3136), όπως ισχύει.
      Άρθρο 1
      Το άρθρο 22 της αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β ́ 3136), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
      1. Οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 2 και 5 και αφορούν άδειες κατηγορίας 1 και 2, καθώς και οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 7, 8 και 10, υποβάλλονται είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή έως και την 30η Νοεμβρίου 2018 κατ’ επιλογή του αιτούντος και διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τον τρόπο υποβολής τους. Από 1η Δεκεμβρίου 2018, οι αιτήσεις του προηγούμενου εδαφίου θα υποβάλλονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.
      2. Οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 2 και 5 και αφορούν άδειες κατηγορίας 3, καθώς και οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 3, 4, 6 και 9, υποβάλλονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.
      3. Αιτήσεις που εκκρεμούν έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 και αφορούν έκδοση διοικητικών πράξεων του ν. 4030/2011 και του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, ελέγχονται και διεκπεραιώνονται με την έντυπη διαδικασία.
      4. Οι εγκρίσεις δόμησης που έχουν εκδοθεί έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 υπέχουν θέση προέγκρισης. 
      5. Αιτήσεις προς έκδοση οικοδομικής άδειας για τις οποίες η έγκριση δόμησης έχει εκδοθεί έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 υποβάλλονται είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή έως την 30η Νοεμβρίου 2018, κατ’ επιλογή του αιτούντος και διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τον τρόπο υποβολής τους. Από 1η Δεκεμβρίου 2018, οι αιτήσεις του προηγούμενου εδαφίου θα υποβάλλονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.».
      Άρθρο 2
      Έναρξη ισχύος
      Η απόφαση αυτή ισχύει αναδρομικά από 15 Οκτωβρίου 2018.
      ΦΕΚ 4747-Β-23-10-2018 Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΕΝ-ΥΠΡΓ-48123-6983-23.7.2018.pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) καθώς και συμπλήρωση της εργασίας α. και τροποποίηση της εργασίας κη. της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461
      Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας
      (ΕΕΔΜΚ) καθώς και συμπλήρωση της εργασίας α. και τροποποίηση της εργασίας κη. της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017.
      ΦΕΚ 4520-Β-16-10-2018 Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ).pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Εκδόθηκαν και αναρτήθηκαν στον ιστότοπο της ΕΑΑΔΗΣΥ νέα (επικαιροποιημένα) πρότυπα τεύχη διακηρύξεωνανοικτής διαδικασίας άνω και κάτω των ορίων για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργων με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, καθώς και δημοσίων συμβάσεων μελετών με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής.
      Σε συνέχεια των σχετικών νομοθετικών μεταβολών οι οποίες επήλθαν μετά τη δημοσίευση των προτύπων τευχών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, έχουν επικαιροποιηθεί:
      τα άρθρα 4.2 και 17Α (στο πρότυπο τεύχος των έργων κάτω των ορίων), τα άρθρα 8 και 15.4 (στα πρότυπα τεύχη των μελετών κάτω των ορίων), το άρθρο 17Α (στο πρότυπο τεύχος των έργων άνω των ορίων), το άρθρο 15.4 (στα πρότυπα τεύχη των μελετών άνω των ορίων). Τα ως άνω πρότυπα τεύχη θα αποσταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση. Μετά τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αποτελούν πρότυπα τεύχη με δεσμευτική ισχύ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 53 παρ. 5 του ν. 4412/2016.
      Δείτε αναλυτικά εδώ: http://www.eaadhsy.gr/index.php/category-articles-gia-tous-foreis/17-c-protypa/357-epikairopoiimena-protypa-tefxi-diakirykseon-dimosion-symvaseon-ergon-kai-meleton

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προχώρησε στη δημοσίευση, με ελεύθερη πρόσβαση για ανάγνωση από την ιστοσελίδα του ΤΕΕ, της νέας, για πρώτη φορά, Τεχνικής Οδηγίας με τίτλο «Οδηγίες Σχεδιασμού και Ελέγχου Εγκαταστάσεων Οδοφωτισμού».
      H ΤΟΤΕΕ εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME/TEE_HOME_NEW/anakoinwseis/totee_odofotismou.pdf
      Σχετικά με το θέμα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
      «Λόγω της έμφασης που δίνει η χώρα αλλά και το ΤΕΕ και οι μηχανικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας, πολλά έργα οδοφωτισμού ήδη τρέχουν και πολλά θα γίνουν τα επόμενα χρόνια. Όμως κάθε έργο που γίνεται στη χώρα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με τους καλύτερους δυνατούς όρους σε επιστημονικό, τεχνικό και οικονομικό επίπεδο. Για να το πω απλά: πρέπει να συμφέρει και να γίνεται σωστά. Και να αντέχει στο χρόνο. Το ΤΕΕ στο πλαίσιο του ρόλου του ως Τεχνικού Συμβούλου της Πολιτείας αλλά και της αρμοδιότητάς του να μεριμνά για κάθε επαγγελματικό και επιστημονικό θέμα που επηρεάζει τις επιστήμες του μηχανικού και τα έργα στη χώρα, ανέλαβε πρωτοβουλία να συντάξει τεχνική οδηγία για τον οδοφωτισμό. Εμείς στο ΤΕΕ βλέπουμε αυτήν την τεχνική οδηγία ως ευκαιρία να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά ένας ολόκληρος τομέας δράσης των μηχανικών. Για εμάς, τους Έλληνες Μηχανικούς και το Επιμελητήριο, ο οδοφωτισμός δεν είναι μια απλή αγορά. Όπως δεν απλή αγορά η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, όπου δημιουργήσαμε τον ΚΕΝΑΚ. Είναι τομείς που δημιουργούν περιβαλλοντικά οφέλη και αξίες για την κοινωνία και την οικονομία, σε πολλαπλούς τομείς. Όπως η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έτσι και ο οδοφωτισμός και ο υπαίθριος φωτισμός γενικότερα, είναι ένα σύνθετο και πολύπλευρο ζήτημα, με πολλές πτυχές που πρέπει να αναλύονται κάθε φορά για να λαμβάνονται οι πλέον αποδοτικές και άρτιες αποφάσεις. Βλέπουμε δηλαδή αυτό το πεδίο όχι ως μια αγορά που χρειάζεται ρύθμιση αλλά ως ένα πολυεπιστημονικό πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών που βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και τη βελτίωση της ζωής της κοινωνίας. Και ως ένα πεδίο που δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες, για τις οποίες πρέπει να έχουμε μία κοινή βάση συνεννόησης, μία κοινή μεθοδολογία προσέγγισης».
      Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ – ως ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας – έχει συνδράμει καθοριστικά σε ανάλογα θέματα που αφορούν στην  Ενεργειακή Αποδοτικότητα της χώρας μας, όπως οι ΤΟΤΕΕ για τα κτίρια, το Παρατηρητήρια Ενέργειας του ΤΕΕ, η λειτουργία του ως Εθνικός Συντονιστής του Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή.
      Η αναγκαιότητα εκπόνησης της νέας ΤΟΤΕΕ για τον οδοφωτισμό προέκυψε από τις επιστημονικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, και οικονομικές πτυχές που συνδέονται με τον φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
      Στην απόφαση αυτή, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο:
      Οι θεσμικές υποχρεώσεις της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση  (Κλιματική Αλλαγή, Εξοικονόμηση Ενέργειας κοκ) Οι ανάγκες των φορέων υλοποίησης , λειτουργίας και συντήρησης (Κεντρική – Γενική Κυβέρνηση και ΟΤΑ Α & Β Βαθμού) αλλά και των φορέων χρηματοδότησης  τέτοιων έργων (εθνικοί, κοινοτικοί, χρηματοπιστωτικοί) Οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων Όλα αυτά επιβάλλουν την ύπαρξη τεχνικών οδηγιών που θα συντελούν στην επίτευξη του βέλτιστου τεχνικά-περιβαλλοντικά- οικονομικά αποτελέσματος.
      Η νέα αυτή Τεχνική Οδηγία ΤΕΕ (ΤΟΤΕΕ) συντάχθηκε από Ομάδα Εργασίας σύμφωνα με σχετική Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τον Απρίλιο του 2017. Σημειώνεται ότι το προσχέδιο της οδηγίας τέθηκε σε ανοιχτή διαβούλευση το καλοκαίρι του 2017, όπου συμμετείχαν με παρατηρήσεις πληθώρα μηχανικών και φορέων και η επεξεργασία της ολοκληρώθηκε εντός του 2018.
      Στόχοι της νέας ΤΟΤΕΕ για τον Οδοφωτισμό είναι να:
      Καλύψει το κενό που προκύπτει από την έλλειψη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας υλοποίησης έργων οδοφωτισμού. Δώσει συστάσεις σχετικές με το σχεδιασμό και έλεγχο εγκαταστάσεων οδοφωτισμού ώστε να καθορισθούν οι κανόνες της τέχνης και της επιστήμης στα κρίσιμα στάδια ενός έργου οδοφωτισμού. Αποτελέσει ένα  καθημερινό εργαλείο όλων των συντελεστών (και όχι μόνο των Μηχανικών) που συνεργάζονται για την υλοποίηση ενός έργου οδοφωτισμού. Απευθύνεται – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά – σε:
      Μελετητές, Ερευνητές και Συμβούλους Φορείς Δημοσίου Τομέα που υλοποιούν έργα οδοφωτισμού. Χρηματοπιστωτικό Τομέα και Φορείς Χρηματοδότησης εν γένει Επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα που προσφέρουν λύσεις οδοφωτισμού είτε στο πλαίσιο της προμήθειας εξοπλισμού/κατασκευής έργου, είτε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Η νέα ΤΟΤΕΕ αποτελεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο που βασίζεται στα ισχύοντα Εθνικά και Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά την επιστημονική και τεχνική ανάλυση, αξιολόγηση, επιλογή, καθορισμό γενικών και ειδικών προδιαγραφών κοκ, που πρέπει να γίνεται από τους κατά το νόμο υπεύθυνους τεχνικούς επιστήμονες για κάθε έργο οδοφωτισμού. Διευκρινίζουμε ότι η νέα TOTEE δεν υποδεικνύει τις οδούς ή τις περιοχές οι οποίες θα πρέπει ή όχι να φωτίζονται, καθώς αυτό είναι κάτι που αφορά τους εκάστοτε ισχύοντες εθνικούς νόμους και οδηγίες.

      Από kan62, στο Νομοθεσία,,

      Δημοσιεύτηκε σήμερα στο ΦΕΚ 4203/Β/25-09-2018 η απόφαση :
      Καθορισμός καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των βασικών μελετητών ως Τεχνικών Συμβούλων - Μελετητών κατά την εκτέλεση του έργου, το περιεχόμενο της σύμβασης που υπογράφεται με την Προϊσταμένη Αρχή του έργου, τον τρόπο πληρωμής των υπηρεσιών και κάθε άλλο συναφές με τα ανωτέρω θέμα.
      Καθήκοντα βασικού μελετητή.pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμ. 162/Α/3-9-2018 ΦΕΚ το ΠΔ 90/2018, βάσει του οποίου γίνεται ο λεπτομερής καθορισμός και η εξειδίκευση των διαδικασιών και προθεσμιών έγκρισης, αναθεώρησης και τροποποίησης των πλαισίων και σχεδίων του συστήματος χωρικού σχεδιασμού του ν. 4447/2016, των διοικητικών οργάνων που είναι προς τούτο αρμόδια, καθώς και η εξειδίκευση του ειδικότερου περιεχομένου των πλαισίων και σχεδίων αυτών.
      Δείτε το ΠΔ εδώ: ΠΔ 90 ΦΕΚ 162 Α 3-9-2018.pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Νέες τεχνικές και οι ειδικές προδιαγραφές λειτουργίας των οινοτουριστικών επιχειρήσεων καθορίζει κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού, και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
       
      Με την απόφαση θεσπίζεται νέο Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου (ΣΕΟ) 
       
      Μέσω της συγκεκριμένης απόφασης αναβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών οινοτουρισμού στην Ελλάδα, με τις οποίες εμπλουτίζεται το τουριστικό προϊόν και οι οποίες αποτελούν από μόνες τους κίνητρο για επίσκεψη σε νέους προορισμούς, προσφέροντας στον επισκέπτη μία αυθεντική θεματική τουριστική εμπειρία.
       
      Πιο ειδικά, επανακαθορίζεται η διαδικασία χορήγησης του σήματος του επισκέψιμου οινοποιείου από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού, με επικαιροποίηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Το ΣΕΟ χορηγείται εντός 28 ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης και του συνόλου των δικαιολογητικών και ισχύει για 5 έτη από την έκδοσή του.
      Επίσης, προβλέπεται η τήρηση από το Υπουργείο Τουρισμού ειδικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Οινοτουριστικών Επιχειρήσεων, όπου καταχωρούνται όλοι οι κάτοχοι ΣΕΟ. 
      Τέλος, ορίζεται νέα μορφή και τύπος του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου (WINERY OPEN TO THE PUBLIC) που θα χορηγείται εφεξής στις οινοτουριστικές επιχειρήσεις. 
      Προδιαγραφές Οινοτουριστικών Επιχειρήσεων ΚΥΑ 13143ΦΕΚ3233-Β-07-08-2018.pdf

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 142/Α'/03-08-2018 ο Ν. 4559 του οποίου το Άρθρο 52 αφορά τις Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις  Συγκεκριμένα, το επίσημο πλέον κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:
      Άρθρο 52 
      Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις
      1. Μέχρι τη συγκρότηση των Υπηρεσιών Ελέγχου Δόμησης του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), σε περιπτώσεις:
      α) περιφράξεων σε ζώνη αιγιαλού κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 23 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33),
      β) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε δάση και δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται συνεπεία πυρκαγιάς και έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 998/1979 και
      γ) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε περιοχές που περιλαμβάνονται σε ρέματα που έχουν οριοθετηθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και βρίσκονται εντός Ζώνης Δυνητικού Κινδύνου Πλημμύρας (ΖΔΚΠ), σύμφωνα με τα εγκεκριμένα από την Εθνική Επιτροπή Υδάτων Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας,
      δ) επικίνδυνων οικοδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄ 153),
      είναι δυνατή η έκδοση πράξης κατεδάφισης με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, κατόπιν σύνταξης έκθεσης αυτοψίας των Επιθεωρητών Δόμησης του Σώματος Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      2. Κατά της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 είναι δυνατή η άσκηση αίτησης ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικράτειας. Μετά το πέρας δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 στον ενδιαφερόμενο, αυτή είναι άμεσα εκτελεστή.
      3. Η εκτέλεση των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 1 γίνεται κατά τις διατάξεις της υποπαρ. 45 της παραγράφου II του άρθρου 280 του ν. 3852/2010, με εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 267/1998 (Α΄ 195).
      4. Για την εκτέλεση πράξεων κατεδάφισης αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών που εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 1 του παρόντος, ανεξαρτήτως της διαδικασίας έκδοσης τους, επιτρέπεται η σύναψη σύμβασης με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, κατά παρέκκλιση του ορίου της παρ. 1 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), και μέχρι τα όρια της περίπτωσης β΄ του άρθρου 5 του ίδιου νόμου. Για τις κατεδαφίσεις του προηγούμενου εδαφίου, η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να επεκτείνει υφιστάμενη σύμβαση που έχει συναφθεί με σκοπό την παροχή υπηρεσιών κατεδάφισης, μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%) επιπλέον του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον επεκτείνεται ανάλογα και το φυσικό αντικείμενο αυτής.
      5. Τα έξοδα της εκτέλεσης των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4, καλύπτονται από το Πράσινο Ταμείο, καταλογίζονται σε βάρος του υπόχρεου μετά από απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και βεβαιώνονται στην αρμόδια ΔΟΥ, εισπράττονται ως δημόσιο έσοδο και αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο. Τα παραπάνω έξοδα κατεδάφισης καταβάλλονται από τον υπόχρεο εφάπαξ.
      6. Για το σκοπό της χρηματοδότησης της εκτέλεσης πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4 του παρόντος, το Πράσινο Ταμείο μπορεί να διαθέτει πόρους στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κατά παρέκκλιση των περιορισμών της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3889/2010 (Α΄ 182).
      7. Στην παρ. 1 του άρθρου 7 του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄153) οι, εντός παρενθέσεως, λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2 και 4)».
      Μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ από το Εθνικό Τυπογραφείο, εδώ: http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG3UHk-ZeQumndtvSoClrL8cHFJddP1Ek55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuUsQgev8KCrEG8b1gww8jZ19dmJEaH98WihWuWmX-0Hb

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Οι παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες και οι αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ, το οποίο υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών.
      Το ΦΕΚ αποτελείται από 12 άρθρα. Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ’ οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας.
      Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα.
      Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες, ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται, καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.
      Για αναλυτικές πληροφορίες: ΦΕΚ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
      Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου 

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      Καθορίστηκαν οι νέες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων και διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ ) και η κατάταξή τους σε πέντε κατηγορίες κλειδιών, αντί τεσσάρων, και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (3119/31-7-2018).
      Σύμφωνα με αυτές:
      Οι επιχειρήσεις ΕΕΔΔ αναπτύσσονται σε συγκροτήματα έως τριάντα (30) δωματίων και κατατάσσονται σε πέντε (5) κατηγορίες κλειδιών, με ανώτατη την κατηγορία των πέντε (5) κλειδιών και κατώτατη την κατηγορία του ενός (1) κλειδιού, βάσει υποχρεωτικών τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών τις οποίες πρέπει να πληροί η επιχείρηση καθώς και βαθμολογούμενων κριτηρίων, από την εφαρμογή των οποίων η επιχείρηση υποχρεούται να συγκεντρώσει τουλάχιστον τον αριθμό μορίων που αποτελεί τη «βάση» της κατηγορίας, στην οποία πρόκειται να καταταγεί.
      Οι υφιστάμενες επιχειρήσεις ΕΕΔΔ, που έχουν καταταγεί με το βάση το προηγούμενο σύστημα κατάταξης, κατατάσσονται το αργότερο έως 31 Δεκεμβρίου 2019 στο νέο σύστημα.
      Το κτήριο στο οποίο αναπτύσσεται το κατάλυμα πρέπει να έχει αμιγή χρήση ΕΕΔΔ, επιτρεπόμενης της ύπαρξης μίας (1) κατοικίας που χρησιμοποιείται από τον ιδιοκτήτη ή πρόσωπο που εκμεταλλεύεται την επιχείρηση. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η λειτουργία εμπορικών καταστημάτων και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, εφόσον εξασφαλίζεται για κάθε μια εκ των επιχειρήσεων, ανεξάρτητη, εξωτερική πρόσβαση/είσοδος.
      Δεν επιτρέπεται η λειτουργία επιχείρησης ΕΕΔΔ σε μεμονωμένο κύριο ποσοστού εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίας, εκτός αν έχει την προς τούτο συναίνεση του συνόλου των συγκυριών. Ομοίως ισχύει και σε περιπτώσεις μίσθωσης του ακινήτου.
      Σε περίπτωση, που η προσπέλαση στο γήπεδο γίνεται μόνο από τη θάλασσα, πρέπει να κατασκευαστεί το απαραίτητο λιμενικό έργο για τη θαλάσσια προσπέλαση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
      Σε περίπτωση κτιρίων, στα οποία έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία επιτρέπεται η δημιουργία επιχείρησης ΕΕΔΔ, εφόσον αυτό δεν απαγορεύεται από τη σχετική πράξη σύστασης ή τον κανονισμό συνιδιοκτητών ακινήτου.
      Απαγορεύεται η λειτουργία ΕΕΔΔ σε κτήρια, στα οποία δεν έχουν εκτελεσθεί πλήρως οι εξωτερικές οικοδομικές εργασίες (επιχρίσματα, χρωματισμοί τοίχων, κουφώματα και κιγκλιδώματα, πλακοστρώσεις κλπ).
      Οι επιχειρήσεις ΕΕΔΔ κατηγορίας πέντε (5) κλειδιών, δυναμικότητας άνω των 20 δωματίων, υποχρεούνται να διαθέτουν κατ΄ελάχιστον ένα δωμάτιο – τουλάχιστον δύο κλινών – για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
       

      Από Engineer, στο Νομοθεσία,,

      H ΕΑΑΔΥΣΥ ενέκρινε την έκδοση προτύπων τευχών διακηρύξεων για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου με αξιολόγηση μελέτης, κατ' άρθρο 50 του ν. 4412/2016, άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέ ρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, και τα οποία επισυνάπτονται στα Παραρτήματα Α'και Β' της παρούσας, ως αναπόσπαστο τμήμα αυτής, ως εξής:
       
      Παράρτημα Α'. Διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου άνω των ορίων του ν. 4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή.
       
      Παράρτημα Β'. Διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου κάτω των ορίων του ν. 4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή.
       
      2. Τα ανωτέρω πρότυπα τεύχη διακηρύξεων ισχύουν υποχρεωτικά για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου, με αξιολόγηση μελέτης του Βιβλίου Ι του ν. 4412/2016.
      3. Οι αναθέτοντες φορείς του Βιβλίου II του ν. 4412/2016 δύνανται να χρησιμοποιούν τα πρότυπα τεύχη διακηρύξεων που επισυνάπτονται στην παρούσα απόφαση για τη σύναψη ηλεκτρονικών συμβάσεων έργου με αξιολόγηση μελέτης που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Βιβλίου.
      4. Η παρούσα απόφαση και τα συνημμένα σε αυτή πρότυπα τεύχη ισχύουν από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
       
      Κατεβάστε εδώ το ΦΕΚ
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.