Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Εγκύκλιο για τις μεγάλες εκπτώσεις στα δημόσια έργα που εκτρέπουν ως επί το πλείστον τους διαγωνισμούς και οδηγούν σε βάλτο μεγάλα και μικρά έργα, ετοιμάζεται να υπογράψει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης σε συνεργασία με την Κομισιόν.
      Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η εγκύκλιος θα βάζει κανόνες για την ερμηνεία των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, αλλά θα είναι προαιρετικού χαρακτήρα καθώς θα είναι στην ευχέρεια του κάθε κρατικού φορέα αν θα εντάξει στα τεύχη δημοπράτησης.
      Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως «η εγκύκλιος βγαίνει για να υπάρχουν ενιαίοι κανόνες στην περίπτωση που κάποιος φορέας θέλει να περιορίσει τις ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές. Ωστόσο, τονίζουν ότι υπάρχει αντίσταση από την αγορά για να σπάσει το απόστημα των χαμηλών προσφορών.
      Στο υπουργείο έχουν πολλά παραδείγματα έργων που βάλτωσαν λόγω μεγάλων εκπτώσεων ή ακόμη και νέων έργων όπως το Πάτρα-Πύργος που αντιμετωπίζουν τους ίδιους κινδύνους. Οι σχετικές συμβάσεις πάντως (οι 6 από τις 8 και ενδεχομένως και οι 7 από τις αναμένεται να κατατεθούν εκτός απροόπτου ακόμη και σήμερα στην βουλή.
      Χθες, ο υπουργός Υποδομών, μετά την συνεργασία που είχε με την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου, έδωσε ένα πλαίσιο προγραμματισμού για τα ώριμα έργα που αναμένεται να τρέξουν το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα ανακοινώθηκε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί στο Ηράκλειο η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Επιπλέον, με κοινοτική χρηματοδότηση όπως ανακοίνωσε σε κοινή συνέντευξη τύπου με την κ. Κρέτσου, θα προχωρήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, το βόρειο τμήμα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (ο σχετικός φάκελος θα σταλεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν και για να προχωρήσει η χρηματόδότηση από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) και η παράκαμψη της Χαλκίδας προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
      Μέσα στον Μάρτιο προβλέπεται να ανακοινωθεί η προεπιλογή για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που προωθείται μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών (σύμβαση παραχώρησης, ΣΔΙΤ και ένα μικρό τμήμα ως δημόσιο έργο). Ο αρχικός προϋπολογισμός των δύο διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και μέσω ΣΔΙΤ, φτάνει τα 1,6 δισ. ευρώ ενώ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι και ξένοι επενδυτές ή διαχειριστές οδικών αξόνων.
      Κοντά στο 1 δις. ευρώ εκτιμάται το κόστος για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Συμφωνήθηκε, επίσης, με την Κομισιόν πως η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας και ο ΒΟΑΚ θα είναι «έργα – γέφυρες» δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν και από κοινοτικά κονδύλια της επόμενης προγραμματικής περιόδου.
      Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε χθες πως μέσα στον Μάρτιο θα παραδοθεί και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών το οποίο έχει δύο σταθμούς, το 2027 και το 2037. Το στρατηγικό σχέδιο θα δεσμεύει το υπουργείο Μεταφορών για 20 χρόνια και «αν δεν το ακολουθήσουν οι επομενοι υπουργοί θα πρέπει να εξηγήσουν γιατί», ενώ «θα περιλαμβάνει και δείκτες (π.χ. για την κυκλοφορία, κ.α.) και όχι μόνο έργα».

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Εγκύκλιο για τις μεγάλες εκπτώσεις στα δημόσια έργα που εκτρέπουν ως επί το πλείστον τους διαγωνισμούς και οδηγούν σε βάλτο μεγάλα και μικρά έργα, ετοιμάζεται να υπογράψει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης σε συνεργασία με την Κομισιόν.
      Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η εγκύκλιος θα βάζει κανόνες για την ερμηνεία των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, αλλά θα είναι προαιρετικού χαρακτήρα καθώς θα είναι στην ευχέρεια του κάθε κρατικού φορέα αν θα εντάξει στα τεύχη δημοπράτησης.
      Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως «η εγκύκλιος βγαίνει για να υπάρχουν ενιαίοι κανόνες στην περίπτωση που κάποιος φορέας θέλει να περιορίσει τις ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές. Ωστόσο, τονίζουν ότι υπάρχει αντίσταση από την αγορά για να σπάσει το απόστημα των χαμηλών προσφορών.
      Στο υπουργείο έχουν πολλά παραδείγματα έργων που βάλτωσαν λόγω μεγάλων εκπτώσεων ή ακόμη και νέων έργων όπως το Πάτρα-Πύργος που αντιμετωπίζουν τους ίδιους κινδύνους. Οι σχετικές συμβάσεις πάντως (οι 6 από τις 8 και ενδεχομένως και οι 7 από τις αναμένεται να κατατεθούν εκτός απροόπτου ακόμη και σήμερα στην βουλή.
      Χθες, ο υπουργός Υποδομών, μετά την συνεργασία που είχε με την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου, έδωσε ένα πλαίσιο προγραμματισμού για τα ώριμα έργα που αναμένεται να τρέξουν το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα ανακοινώθηκε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί στο Ηράκλειο η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Επιπλέον, με κοινοτική χρηματοδότηση όπως ανακοίνωσε σε κοινή συνέντευξη τύπου με την κ. Κρέτσου, θα προχωρήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, το βόρειο τμήμα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (ο σχετικός φάκελος θα σταλεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν και για να προχωρήσει η χρηματόδότηση από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) και η παράκαμψη της Χαλκίδας προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
      Μέσα στον Μάρτιο προβλέπεται να ανακοινωθεί η προεπιλογή για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που προωθείται μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών (σύμβαση παραχώρησης, ΣΔΙΤ και ένα μικρό τμήμα ως δημόσιο έργο). Ο αρχικός προϋπολογισμός των δύο διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και μέσω ΣΔΙΤ, φτάνει τα 1,6 δισ. ευρώ ενώ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι και ξένοι επενδυτές ή διαχειριστές οδικών αξόνων.
      Κοντά στο 1 δις. ευρώ εκτιμάται το κόστος για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Συμφωνήθηκε, επίσης, με την Κομισιόν πως η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας και ο ΒΟΑΚ θα είναι «έργα – γέφυρες» δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν και από κοινοτικά κονδύλια της επόμενης προγραμματικής περιόδου.
      Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε χθες πως μέσα στον Μάρτιο θα παραδοθεί και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών το οποίο έχει δύο σταθμούς, το 2027 και το 2037. Το στρατηγικό σχέδιο θα δεσμεύει το υπουργείο Μεταφορών για 20 χρόνια και «αν δεν το ακολουθήσουν οι επομενοι υπουργοί θα πρέπει να εξηγήσουν γιατί», ενώ «θα περιλαμβάνει και δείκτες (π.χ. για την κυκλοφορία, κ.α.) και όχι μόνο έργα».
    • Από Engineer
      Με στόχο να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν οι φορείς διοίκησης λιμένων, σχετικά με τη νέα πρόσκληση του Connecting Europe Facility (CEF) πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
      Το πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού €100 εκατ. αφορά στη χρηματοδότηση μελετών και  έργων στα είκοσι τα λιμάνια του εκτεταμένου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ - Μ) (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Καλαμάτα, Κατάκολο, Κέρκυρα, Κυλλήνη, Λαύριο, Μύκονος, Μυτιλήνη, Νάξος, Πάρος, Ραφήνα, Ρόδος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Σύρος, Χαλκίδα, Χανιά, Χίος) 
      Εξήντα πέντε (65.000.000) εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα ή/και μελέτες για σιδηροδρομικά, οδικά διασυνοριακά τμήματα του εκτεταμένου δικτύου ΔΕΔ-Μ καθώς και σε έργα ή/και μελέτες για τις συνδέσεις για την ανάπτυξη θαλάσσιων λιμένων του εκτεταμένου δικτύου ΔΕΔ-Μ. Τριάντα πέντε (35.000.000) εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα για τη μείωση του θορύβου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
      Καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 24η Απριλίου 2019.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με στόχο να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν οι φορείς διοίκησης λιμένων, σχετικά με τη νέα πρόσκληση του Connecting Europe Facility (CEF) πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
      Το πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού €100 εκατ. αφορά στη χρηματοδότηση μελετών και  έργων στα είκοσι τα λιμάνια του εκτεταμένου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ - Μ) (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Καλαμάτα, Κατάκολο, Κέρκυρα, Κυλλήνη, Λαύριο, Μύκονος, Μυτιλήνη, Νάξος, Πάρος, Ραφήνα, Ρόδος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Σύρος, Χαλκίδα, Χανιά, Χίος) 
      Εξήντα πέντε (65.000.000) εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα ή/και μελέτες για σιδηροδρομικά, οδικά διασυνοριακά τμήματα του εκτεταμένου δικτύου ΔΕΔ-Μ καθώς και σε έργα ή/και μελέτες για τις συνδέσεις για την ανάπτυξη θαλάσσιων λιμένων του εκτεταμένου δικτύου ΔΕΔ-Μ. Τριάντα πέντε (35.000.000) εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα για τη μείωση του θορύβου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
      Καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 24η Απριλίου 2019.
    • Από Engineer
      Τις δυνάμεις τους ενώνουν κατασκευαστές και μελετητές με στόχο να αναστραφεί η σημερινή πολυεπίπεδη κρίση που βιώνει ο κλάδος των υποδομών - κατασκευών.
      Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο εκδήλωσης, που φιλοξενήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΜΕΔΕ, χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.) Φώτιος Κατσίγιαννης, πρόεδρος Εφετών Διοικητικών Δικαστηρίων επί τιμή, ενώ στο στρογγυλό τραπέζι που ακολούθησε τις εισηγήσεις, συμμετείχε και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Γιώργος Στασινός, ο οποίος και χαιρέτησε την πρωτοβουλία δηλώνοντας πως είναι καιρός να σταματήσει ο κατακερματισμός στην εκπροσώπηση του κλάδου.
      Εκπροσωπώντας την συντριπτική πλειοψηφία των δραστηριοποιούμενων στον μελετητικό και κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, οι ΣΑΤΕ, ΣΕΓΜ και ΣΤΕΑΤ υπέγραψαν μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας στο οποίο προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
      - Η άμεση προετοιμασία και σύνταξη τροποποιητικών και συμπληρωματικών διατάξεων του θεσμικού πλαισίου περί δημοσίων συμβάσεων (Ν. 4412/16, κ.λπ.) και την προώθηση αυτών στην κυβέρνηση, στα δημοκρατικά κόμματα του Κοινοβουλίου και στις Ανεξάρτητες Αρχές, με σκοπό την άμβλυνση/επίλυση σημαντικών προβλημάτων στις διαδικασίες ανάθεσης, εκτέλεσης και διαχείρισης δημοσίων συμβάσεων μελετών και έργων που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια (θέματα διαφάνειας, ισότιμου και υγιούς ανταγωνισμού), καθώς και της νομοθεσίας ωρίμανσης και αδειοδότησης των έργων, στο πλαίσιο και των σχετικών προτάσεων των φορέων μας.
      - Η δρομολόγηση σύνταξης ενιαίου Εθνικού Σχεδίου Στρατηγικής για τις Υποδομές-Κατασκευές, με ορίζοντα 20ετίας και ενδιάμεσους στόχους, με υπερκομματική συμφωνία και συμμετοχή των σχετιζόμενων κοινωνικών εταίρων στο πλαίσιο ενός Εθνικού Συμβουλίου Στρατηγικής για τις Υποδομές-Κατασκευές, το οποίο θα αποτελεί την υπερκείμενη βαθμίδα σχεδιασμού και προγραμματισμού των τομεακών και περιφερειακών προγραμμάτων και θα είναι προσαρμοσμένο στις πραγματικές αναπτυξιακές προοπτικές και ανάγκες της χώρας, καθώς και στις διεθνείς δεσμεύσεις και εξελίξεις.
      - Η προώθηση του πάγιου αιτήματος του τεχνικού κόσμου για την ίδρυση ειδικού φορέα (νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, μη-κερδοσκοπικού χαρακτήρα), στον οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, με αντικείμενο την ανάπτυξη, λειτουργία, διαρκή ενημέρωση και υποστήριξη Εθνικού Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων κατά τα διεθνή πρότυπα και πρακτικές, τη σύνταξη κατευθυντηρίων οδηγιών για θέματα μελετών, έργων και δομικών υλικών, γνωμοδοτικών και συμβουλευτικών υπομνημάτων, κ.λπ.
      - Η σύνταξη αναλυτικών προτάσεων στοχευμένων μέτρων για την προσέλκυση και τη διευκόλυνση ιδιωτικών επενδύσεων και χρηματοδοτικών σχημάτων που έχουν άμεση ή έμμεση επιρροή στον τομέα των υποδομών-κατασκευών, καθώς και τη διεύρυνση του πεδίου αυτών.
      - Η λήψη μέτρων προώθησης και υποβοήθησης της συστηματικής εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, τόσο από την εθνική οικονομική διπλωματία και το τραπεζικό σύστημα, όσο και από τον ίδιο τον κλάδο.
      - Η σύνταξη προτάσεων και κατευθυντηρίων οδηγιών για τον εκσυγχρονισμό και την προσαρμογή του κλάδου (δημόσιου και ιδιωτικού τομέα) στις σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις και απαιτήσεις και την προετοιμασία του για τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή που διαμορφώνεται με την 4η βιομηχανική επανάσταση.
      - Η ανάπτυξη ουσιαστικού διαλόγου και συνεργασίας με την ακαδημαϊκή κοινότητα αφενός για τη αποσαφήνιση των ρόλων των ΑΕΙ και των επιχειρήσεων, αφετέρου για τη συστηματική σύμπραξη στην έρευνα και στην καινοτομία, καθώς και στη συσχέτιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών) με τις πραγματικές απαιτήσεις της εγχώριας και διεθνούς αγοράς.
      - Ενέργειες για τη διαμόρφωση εναρμονισμένου πλαισίου για την ανάπτυξη αναγνωρίσιμων επαγγελματικών περιγραμμάτων και αντίστοιχων προγραμμάτων κατάρτισης, καθώς και για τη λειτουργία σχημάτων πιστοποίησης της επαγγελματικής επάρκειας των τεχνικών επαγγελμάτων που ενδιαφέρουν τον κλάδο, σε συνδυασμό με τις προβλεπόμενες διαδικασίες αδειοδότησης.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.