Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Εγκύκλιος κωδικοποίησης νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας & ζώνης λιμένα

    Sign in to follow this  

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε νέα εγκύκλιο με θέμα: "Κωδικοποίηση νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας και ζώνης λιμένα από αυθαίρετες επεμβάσεις - καταλήψεις - Έλεγχοι και ενέργειες στελεχών Λιμενικών Αρχών".

    Σκοπός της εγκυκλίου είναι η κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας και ζώνης λιμένα και η παροχή οδηγιών προς τις Λιμενικές Αρχές της χώρας ως προς:

    1. τη διενέργεια αστυνομικών ελέγχων προς διαπίστωση αυθαίρετων επεμβάσεων-καταλήψεων στους ανωτέρω χώρους
    2. την τυποποίηση των διαδικασιών επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων στους υπαιτίους, ώστε οι επιβαλλόμενες κατά περίπτωση κυρώσεις να καθίστανται αποτελεσματικές, αναλογικές και κυρίως αποτρεπτικές για διάπραξη νέας παράβασης.

    Δείτε την εγκύκλιο, εδώ

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αφού σε λίγες μέρες αλλάζει ολόκληρος ο νόμος για αιγιαλό-παραλία, σου λένε ας τη βγάλουμε εκείνη την εγκύκλιο που σέρνεται στα γραφεία τόσο καιρό ... μετά θα είναι άχρηστη.

    Έτσι για να δείξουμε και εμείς ότι κάναμε κάτι.

    Δεν γίνεται όμως έτσι προκοπή. Η καθυστέρηση των διευκρινίσεων σε νόμους είναι αν όχι σκόπιμη, πάντα εγκληματική για την εφαρμογή της θέλησης του νομοθέτη.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ξεκινησα να γραφω

    "αυτος δεν ειναι ο νομος που αλλαζει,...οσονουπω???"

    με προλαβε ο φιλος καν

    τις καλημερες μου

    εδιτ

    και το οποίο  σχεδιο   "νεου νομου" προβλεπει, μεταξυ αλλων και τα εξης:

    http://www.haniotika-nea.gr/katastrofiko-gia-egialo-ke-paralia-to-neo-schedio-nomou/

     

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    9 hours ago, kan62 said:

    Αφού σε λίγες μέρες αλλάζει ολόκληρος ο νόμος για αιγιαλό-παραλία, σου λένε ας τη βγάλουμε εκείνη την εγκύκλιο που σέρνεται στα γραφεία τόσο καιρό ... μετά θα είναι άχρηστη.

    Έτσι για να δείξουμε και εμείς ότι κάναμε κάτι.

    Δεν γίνεται όμως έτσι προκοπή. Η καθυστέρηση των διευκρινίσεων σε νόμους είναι αν όχι σκόπιμη, πάντα εγκληματική για την εφαρμογή της θέλησης του νομοθέτη.

    Άλλαξαν οι αρμοδιότητες του λιμενικού πριν από μερικές μέρες. Δεν σερνόταν η εγκύκλιος. Πρέπει πριν σχολιάζουμε να γνωρίζουμε ..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    - η εγκυκλιος φερει ημερομηνια 11-4-2019 και αναφερεται και στον ν.  2971, αλλά και σε αλλους νομους, και προφανως την επεξεργαζονταν για "καποιο" χρονικο διαστημα.....

    Ομως,

    - στις 5-4-19  ειχε ηδη  εχει κατατεθει νομοσχεδιο, με  το οποιο τροποποιειται σχεδον εξ ολοκληρου ο ν. 2971/2001 καθως και "συναφεις" νομοι..

    [πχ τα 50 μ. εγιναν 30 μ. καθως επισης αλλάζουν και αλλες διαταξεις και  περιμενουμε την τελικη διαμορφωσή τους]

    Επομενως,    εφοσον  ηταν ηδη γνωστο οτι τροποποιειται η σχετικη νομοθεσια,

    ειναι  λογικο, οτι,  θα έπρεπε  να περιμεναν να εκδωσουν την εγκυκλιο με βαση την τελικη διατυπωση του υπο ψηφιση νομου.

      και οχι να κανουν αλλαγές στη  εγκυκλιο αυτη, με βαση οσα θα ψηφιστουν τελικα.

     

     https://www.e-nomothesia.gr/law-news/ste-boule-nomoskhedio-gia-ton-aigialo.html

    εδιτ

    "αυτο" προφανως  περισσευε...

    "Πρέπει πριν σχολιάζουμε να γνωρίζουμε .. "

     

     

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    3 ώρες πριν, John Michel said:

    Άλλαξαν οι αρμοδιότητες του λιμενικού πριν από μερικές μέρες. Δεν σερνόταν η εγκύκλιος. Πρέπει πριν σχολιάζουμε να γνωρίζουμε ..

    "Συνάδελφε", γνωρίζουμε ήδη καθαρά από το 2013 τις σχετικές αρμοδιότητες του λιμενικού, αρχικά με πολλά έγγραφα, με τη συνημμένη εγκύκλιο ή με τον ν.4150/13 κλπ. Οι αρμοδιότητες είχαν δοθεί ήδη από τον ν.2971/11, αλλά κάποιοι δεν το είχαν καταλάβει ή δεν ήθελαν να το καταλάβουν. Ήταν και ο αγώνας εξουσίας με την Κτηματική, τις παραχωρήσεις, τα συμφέροντα κλπ.

    Η πρόσφατη προσθήκη (με τον ν.4597/19) μερικών ακόμη εδαφίων στην παρ.1 του άρθρου 5 του ν.4150/13, δεν έδωσε κάποια παραπάνω αρμοδιότητα. Αντίθετα το τελευταίο εδάφιο που προστέθηκε ορίζει ότι : "Εφόσον τα ανωτέρω όργανα του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώσουν παραβάσεις του ν.2971/2001, ιδίως δε αυθαίρετες επεμβάσεις και καταλήψεις των κοινοχρήστων χώρων του αιγιαλού και της παραλίας, υποχρεούνται να ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια κατά χωρική αρμοδιότητα Κτηματική Υπηρεσία, προκειμένου να λάβει όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα για την προστασία τους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής των διοικητικών προστίμων, η διαδικασία και οι δαπάνες της είσπραξης, η διαδικασία της απόδοσης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου."

    Εγώ ΚΥΑ δεν είδα. Αντίθετα βλέπω πρεμούρα να βγει μιά εγκύκλιος που προστατεύει την "παραλία" σε χρόνο μηδέν πριν από νομοσχέδιο που αλλάζει τον ορισμό της.

    Τυχαίο ; Δεν νομίζω.

    υγ. Το ίδιο νομίζω και για το χρόνο εγγραφής σου στο forum, γι' αυτό και τα εισαγωγικά στο "Συνάδελφε" ...

    Εγκύκλιος 1-2013.pdf

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    16 ώρες πριν, kan62 said:

    Τυχαίο ; Δεν νομίζω.

     

    Μας δουλεύουν ομαδικώς ψιλό γαζί..... Μας θεωρούν πρόβατα.... Μπορεί και κάποιοι από εμάς να είμαστε..... Αυτοί όμως κάνουν τη δουλειά τους.... Όχι οποιαδήποτε "δουλειά".... Την πονηρή δουλειά τους!!!! Όσο έχουν ακόμα χρόνο!!! Για να μαζέψουν χρήμα από μεγαλοεπιχειρηματίες - μεγαλοεπενδυτές μήπως και κερδίσουν ψηφαλάκια στις επερχόμενες οσονούπω εκλογές κανονίζουν τα απαιτηθέντα!!! Και με παγκόσμια πρωτοτυπία π.χ. θ' αδειοδοτήσουν εκ των υστέρων αυθαιρεσίες κ.λπ. Στρώνουν μήπως και "κοιμηθούν".... Αμ δε όμως....

    Καληνύχτα Ελλάδα... Καλησπέρα Θεόδωρε....

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    kan62

    Posted (edited)

    Καλησπέρα ΙΑΣΟΝΑ.

    Είναι προφανές ότι όσα νομοθετικά προωθούνται αυτή τη στιγμή εξυπηρετούν μόνο το προεκλογικό timing, μετά τις εκλογές λίγο τους ενδιαφέρει η τύχη τους.

    Το ίδιο και αυτό το νομοσχέδιο. Δες τι λέει η έκθεση της Βουλής την ώρα που αυτό το "πράγμα" πάει για ψήφιση :

    5. Επί των άρθρων 28, 30 και 34
    Με τις εν λόγω διατάξεις, με τις οποίες τροποποιούνται αντιστοίχως τα άρθρα 11, 12Α και 14Α του ν.2971/2001, προβλέπεται η κατ’ εξαίρεση διατήρηση των έργων που έχουν κατασκευασθεί, μέχρι την 28.07.2011, στον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη, την παρόχθια ζώνη, το υδάτινο στοιχείο, τον πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού, χωρίς να συντρέχουν οι κατά νόμο απαιτούμενες προϋποθέσεις, και ανεξαρτήτως της τυχόν έκδοσης πρωτοκόλλου κατεδάφισης και διοικητικής αποβολής, κατά παρέκκλιση από τις ισχύουσες μέχρι σήμερα διατάξεις.

    Ως προς την εισαγόμενη εξαίρεση, συμφώνως προς τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικώς με την ερμηνεία των διατάξεων του ν.2971/2001, «(...) ερμηνευομένων σε αρμονία με το άρθρο 24 παρ.1 του Συντάγματος, που επιβάλλει στη Διοίκηση την υποχρέωση διασφάλισης και προστασίας των ευπαθών οικοσυστημάτων των ακτών, δυνατότητα νομιμοποίησης παρέχεται για έργα με τα οποία εξυπηρετούνται οι αναφερόμενοι στις διατάξεις αυτές ή σε άλλες ειδικές διατάξεις σκοποί, με την προϋπόθεση ότι, στις ιδιαίτερες συνθήκες που συντρέχουν σε κάθε περίπτωση, οι σκοποί αυτοί συνδέονται με επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι, κατ’ εξαίρεση, υπερτερούν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, της προστασίας του οικοσυστήματος της ακτής, που αποτελεί εξ ορισμού σημαντικό σκοπό δημοσίου συμφέροντος. Ενόψει τούτου, η ικανοποίηση του αιτήματος νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών στον αιγιαλό, την παραλία ή τη θάλασσα, η οποία είναι, κατά τα ανωτέρω, όλως κατ’ εξαίρεση επιτρεπτή, πρέπει να είναι προϊόν κρίσης ειδικώς αιτιολογημένης, ενώ, αντιθέτως, η απόρριψη του σχετικού αιτήματος, η οποία αποτελεί εξειδίκευση της γενικής υποχρέωσης προστασίας του οικοσυστήματος των ακτών, δεν απαιτείται να αιτιολογείται ειδικώς (ΣτΕ 4467/2010)» (ΣτΕ3659/2013).
    «Αυθαίρετα κτίσματα και κατασκευές εν γένει, ανεγειρόμενα εν μέρει ή εν όλω εντός του αιγιαλού ή της παραλίας ή εντός της θάλασσας, κατεδαφίζονται υποχρεωτικώς. Οι διατάξεις αυτές, ειδικές σε σχέση με τις γενικές διατάξεις περί αυθαιρέτων κατασκευών, αποσκοπούν στην άμεση και αποτελεσματική προστασία του αιγιαλού, της παραλίας και του θαλασσίου χώρου και επιβάλλουν την αποκατάσταση της μορφής τους, η οποία έχει αλλοιωθεί με την χωρίς άδεια ανέγερση πάσης φύσεως τεχνικού έργου, κτίσματος ή κατασκευάσματος. Η εκτέλεση, εξ άλλου, τεχνικών έργων επί του αιγιαλού ή της παραλίας επιτρέπεται μόνον εφόσον προηγηθεί η διαδικασία του άρθρου 12 ή του άρθρου 14 του ν.2971/2001, αναλόγως της φύσεως του έργου, και με την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν οι όροι προστασίας της ακτής, που αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος. Εάν η διαδικασία αυτή δεν τηρηθεί, τα επί του αιγιαλού ή εντός της θαλάσσης ανεγερθέντα κτίσματα ή άλλες κατασκευές είναι αυθαίρετα και κατεδαφιστέα. Η χορήγηση δε αδείας εκτελέσεως έργου απαιτείται σε κάθε περίπτωση, ακόμη και όταν πρόκειται για έργα εξωραϊσμού της ακτής ή διαμορφώσεώς της προς αποφυγή προκλήσεως κινδύνου ή ατυχήματος. Επομένως, και τα έργα αυτά, εάν κατασκευασθούν χωρίς προηγούμενη άδεια της αρμόδιας αρχής, είναι κατεδαφιστέα (...). Εξάλλου, οι διατάξεις των άρθρων 2 και 27 του ν.2971/2001, ερμηνευόμενες σύμφωνα και με το άρθρο 24 του Συντάγματος, αποσκοπούν στη διαφύλαξη του κοινόχρηστου χαρακτήρα του αιγιαλού και της παραλίας και την άμεση αποκατάσταση του παράκτιου οικοσυστήματος στην προτέρα κατάσταση, βάσει της διαγραφομένης στο άρθρο 27 ειδικής διαδικασίας, η οποία περιλαμβάνει την έκδοση πρωτοκόλλου απομακρύνσεως των αυθαιρέτων κατασκευών από τον αιγιαλό και την παραλία εις βάρος παντός ευθυνομένου προσώπου και, εν ανάγκη, κατ’ αγνώστου προσώπου (…)» (ΣτΕ 4319/2013 επταμ.).
    ...
    Υπό το φως των ανωτέρω, διατυπώνεται προβληματισμός κατά πόσο οι υπό ψήφιση διατάξεις των άρθρων 28, 30 και 34 εναρμονίζονται προς την επιταγή του άρθρου 24 παρ.1 του Συντάγματος ως προς την προστασία ειδικότερα, εν προκειμένω, των ακτών, οι οποίες αποτελούν ευπαθή τμήματα του φυσικού περιβάλλοντος και προστατεύονται μαζί με την παράκτια ζώνη ευθέως από το άρθρο 24 του Συντάγματος (ΣτΕ 3360 – 3361/2005), είναι δε δεκτικές μόνο ήπιας διαχείρισης (ΣτΕ 2795 – 7/2012 7μ.).

    Εκτός από τις περιπτώσεις που ανέφερες, δες μια άλλη περίπτωση στο δικό μου Δήμο (αν δεν απέσυραν τη διάταξη, θα ήταν στα αυθαίρετα μετά το 2011, αφού κατασκευάστηκε μόλις το 2019) ...
    Τα ψηφαλάκια ... ποιός χέζει το περιβάλλον !

    IMG_0182.jpg

    Edited by kan62

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    5 ώρες πριν, kan62 said:

    Τα ψηφαλάκια ... ποιός χέζει το περιβάλλον !

     

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 4/12/2019 at 9:14 PM, kan62 said:

    "Συνάδελφε", γνωρίζουμε ήδη καθαρά από το 2013 τις σχετικές αρμοδιότητες του λιμενικού, αρχικά με πολλά έγγραφα, με τη συνημμένη εγκύκλιο ή με τον ν.4150/13 κλπ. Οι αρμοδιότητες είχαν δοθεί ήδη από τον ν.2971/11, αλλά κάποιοι δεν το είχαν καταλάβει ή δεν ήθελαν να το καταλάβουν. Ήταν και ο αγώνας εξουσίας με την Κτηματική, τις παραχωρήσεις, τα συμφέροντα κλπ.

    Η πρόσφατη προσθήκη (με τον ν.4597/19) μερικών ακόμη εδαφίων στην παρ.1 του άρθρου 5 του ν.4150/13, δεν έδωσε κάποια παραπάνω αρμοδιότητα. Αντίθετα το τελευταίο εδάφιο που προστέθηκε ορίζει ότι : "Εφόσον τα ανωτέρω όργανα του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώσουν παραβάσεις του ν.2971/2001, ιδίως δε αυθαίρετες επεμβάσεις και καταλήψεις των κοινοχρήστων χώρων του αιγιαλού και της παραλίας, υποχρεούνται να ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια κατά χωρική αρμοδιότητα Κτηματική Υπηρεσία, προκειμένου να λάβει όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα για την προστασία τους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής των διοικητικών προστίμων, η διαδικασία και οι δαπάνες της είσπραξης, η διαδικασία της απόδοσης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου."

    Εγώ ΚΥΑ δεν είδα. Αντίθετα βλέπω πρεμούρα να βγει μιά εγκύκλιος που προστατεύει την "παραλία" σε χρόνο μηδέν πριν από νομοσχέδιο που αλλάζει τον ορισμό της.

    Τυχαίο ; Δεν νομίζω.

    υγ. Το ίδιο νομίζω και για το χρόνο εγγραφής σου στο forum, γι' αυτό και τα εισαγωγικά στο "Συνάδελφε" ...

    Εγκύκλιος 1-2013.pdf

    Άμα λέω ότι δεν ξέρετε τι σας γίνεται με λέτε "μηχανικό". Μάθετε ότι μέχρι τώρα η αστυνομία ήταν αρμόδια για τον αιγιαλό. Το άρθρο λέει "Επέκταση αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής". Μήπως δεν ξέρουν τι γράφουν και ξέρετε εσείς; Η λιμενική αρχή ήταν αρμόδια στις Χερσαίας Ζώνες Λιμένα και στον αιγιαλό ΜΟΝΟ για επιβολή προστίμου ΣΕ ΕΡΓΑ. Τώρα έχει τα πάντα και σε αιγιαλό και σε ΧΖΛ. Προτείνω να πάρετε τηλ. στο Λιμεναρχείο να ρωτήσετε. Το τι ανακρίβειες βλέπω να γράφετε δεν λέγεται.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2019 θα πρέπει να υποβληθούν οι προτάσεις των φορέων σχεδιασμού των υπουργείων, των Περιφερειών καθώς και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Αυτό προβλέπεται στην πρώτη εγκύκλιο για το σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης, ΕΣΠΑ 2021-2027 που αναρτήθηκε σήμερα στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για το ΕΣΠΑ (www.espa.gr).
      Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του εθνικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2021 - 2027, εκδόθηκε από το  υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης  η 1η εγκύκλιος που αποτελεί για την εκκίνηση του επίσημου διαλόγου για το σχεδιασμό της προγραμματικής περιόδου 2021-2027 στο πλαίσιο του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης - ΕΣΠΑ 2021-2027 και των προγραμμάτων του.
      Η πρώτη εγκύκλιος, που καταρτίστηκε από την ειδική υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης του υπουργείου,  απευθύνεται στους φορείς σχεδιασμού των υπουργείων και των Περιφερειών καθώς και τους κοινωνικοοικονομικούς εταίρους. Στόχος της είναι να συμβάλλει ο κάθε φορέας σύμφωνα με τις αρμοδιότητες και το πεδίο δράσης του στη διαμόρφωση των εθνικών κατευθύνσεων πολιτικής με γνώμονα την οικονομία, το ευρύτερο αναπτυξιακό περιβάλλον της χώρας και τις ευρωπαϊκές πολιτικές.
      Στην εγκύκλιο αποτυπώνεται η εικόνα του ύψους των πόρων και του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου όπως έχει διαμορφωθεί έως σήμερα με βάση την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων, δεδομένου ότι κατά το διάστημα εκπόνησης της μια σειρά θεμάτων βρίσκονταν και εξακολουθούν να είναι σε εξέλιξη τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
      Η συμβολή των φορέων πολιτικής και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων, σχετικά με το πεδίο δράσης τους, θα γίνει στο πλαίσιο δομημένου ερωτηματολογίου. Μέσα από αυτό το ερωτηματολόγιο οι αρμόδιοι φορείς πολιτικής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο καλούνται να διατυπώσουν τις προτάσεις στρατηγικής και τις προτεραιότητές τους με βάση τους τομείς αρμοδιότητάς τους.
      Οι προτάσεις αυτές θα αποτελέσουν βασική εισροή για την κατάρτιση των εθνικών στόχων πολιτικής για την περίοδο 2021-2027 και του «Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης - ΕΣΠΑ» της περιόδου 2021-2027.
      Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιγράφεται στην εγκύκλιο τον Ιούνιο θα πρέπει να συγκροτηθούν οι ομάδες σχεδιασμού από τα υπουργεία και τις περιφέρειες, θα εκδοθεί υπουργική απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής Σχεδιασμού Πολιτικής ΕΣΠΑ και των υποστηρικτικών της γραμματειών και θα πρέπει να διαμορφωθεί, οριστικά, από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ο Οδικός Χάρτης σχεδιασμού των υπηρεσιών της Επιτροπής ενώ στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 έχει οριστεί ο χρόνος υποβολής των προτάσεων από τους αρμόδιους φορείς πολιτικής στην αρμόδια επιτροπή σε συνέχεια της αποστολής της 1ης Εγκυκλίου και θα γίνει άτυπη υποβολή ΕΣΠΑ στην ΕΕ για διαβούλευση αμέσως μετά την έγκρισή του από Υπουργικό Συμβούλιο.
      Το Μάρτιο του 2020 θα πρέπει να γίνει η επίσημη υποβολή ΕΣΠΑ και έγκρισή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός 2 μηνών σε συνέχεια άτυπων διαβουλεύσεων με ΕΕ και έως 30 Ιουνίου 2020 θα γίνει η επίσημη υποβολή των επιχειρησιακών προγραμμάτων στην ΕΕ σε συνέχεια άτυπων διαβουλεύσεων.
      Όπως σημειώνεται σχετικά στην εγκύκλιο: «Ο σχεδιασμός των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων συναρτάται με τον χρόνο έγκρισης των πόρων και των κανονισμών από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και την έγκριση του νέου ΕΣΠΑ σε συνέχεια αυτών. Στην πρόταση του Κανονισμού Κοινών Διατάξεων δεν προβλέπεται δεσμευτική προθεσμία για την υποβολή των ΕΠ 2021-2027 παρά μόνο ότι η διαδικασία έγκρισής του θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 6 μηνών από την υποβολή τους στην ΕΕ».
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την πρόταση της Ε. Επιτροπής στη χώρα μας κατανέμονται 19,2 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2021-2027 έναντι 17,8 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2014-2020, δηλαδή, αύξηση των πόρων από την Πολιτική Συνοχής κατά 1,4 δισ. ευρώ (+8%), σε σχέση με την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2019 θα πρέπει να υποβληθούν οι προτάσεις των φορέων σχεδιασμού των υπουργείων, των Περιφερειών καθώς και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Αυτό προβλέπεται στην πρώτη εγκύκλιο για το σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης, ΕΣΠΑ 2021-2027 που αναρτήθηκε σήμερα στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για το ΕΣΠΑ (www.espa.gr).
      Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του εθνικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2021 - 2027, εκδόθηκε από το  υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης  η 1η εγκύκλιος που αποτελεί για την εκκίνηση του επίσημου διαλόγου για το σχεδιασμό της προγραμματικής περιόδου 2021-2027 στο πλαίσιο του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης - ΕΣΠΑ 2021-2027 και των προγραμμάτων του.
      Η πρώτη εγκύκλιος, που καταρτίστηκε από την ειδική υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης του υπουργείου,  απευθύνεται στους φορείς σχεδιασμού των υπουργείων και των Περιφερειών καθώς και τους κοινωνικοοικονομικούς εταίρους. Στόχος της είναι να συμβάλλει ο κάθε φορέας σύμφωνα με τις αρμοδιότητες και το πεδίο δράσης του στη διαμόρφωση των εθνικών κατευθύνσεων πολιτικής με γνώμονα την οικονομία, το ευρύτερο αναπτυξιακό περιβάλλον της χώρας και τις ευρωπαϊκές πολιτικές.
      Στην εγκύκλιο αποτυπώνεται η εικόνα του ύψους των πόρων και του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου όπως έχει διαμορφωθεί έως σήμερα με βάση την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων, δεδομένου ότι κατά το διάστημα εκπόνησης της μια σειρά θεμάτων βρίσκονταν και εξακολουθούν να είναι σε εξέλιξη τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
      Η συμβολή των φορέων πολιτικής και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων, σχετικά με το πεδίο δράσης τους, θα γίνει στο πλαίσιο δομημένου ερωτηματολογίου. Μέσα από αυτό το ερωτηματολόγιο οι αρμόδιοι φορείς πολιτικής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο καλούνται να διατυπώσουν τις προτάσεις στρατηγικής και τις προτεραιότητές τους με βάση τους τομείς αρμοδιότητάς τους.
      Οι προτάσεις αυτές θα αποτελέσουν βασική εισροή για την κατάρτιση των εθνικών στόχων πολιτικής για την περίοδο 2021-2027 και του «Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης - ΕΣΠΑ» της περιόδου 2021-2027.
      Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιγράφεται στην εγκύκλιο τον Ιούνιο θα πρέπει να συγκροτηθούν οι ομάδες σχεδιασμού από τα υπουργεία και τις περιφέρειες, θα εκδοθεί υπουργική απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής Σχεδιασμού Πολιτικής ΕΣΠΑ και των υποστηρικτικών της γραμματειών και θα πρέπει να διαμορφωθεί, οριστικά, από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ο Οδικός Χάρτης σχεδιασμού των υπηρεσιών της Επιτροπής ενώ στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 έχει οριστεί ο χρόνος υποβολής των προτάσεων από τους αρμόδιους φορείς πολιτικής στην αρμόδια επιτροπή σε συνέχεια της αποστολής της 1ης Εγκυκλίου και θα γίνει άτυπη υποβολή ΕΣΠΑ στην ΕΕ για διαβούλευση αμέσως μετά την έγκρισή του από Υπουργικό Συμβούλιο.
      Το Μάρτιο του 2020 θα πρέπει να γίνει η επίσημη υποβολή ΕΣΠΑ και έγκρισή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός 2 μηνών σε συνέχεια άτυπων διαβουλεύσεων με ΕΕ και έως 30 Ιουνίου 2020 θα γίνει η επίσημη υποβολή των επιχειρησιακών προγραμμάτων στην ΕΕ σε συνέχεια άτυπων διαβουλεύσεων.
      Όπως σημειώνεται σχετικά στην εγκύκλιο: «Ο σχεδιασμός των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων συναρτάται με τον χρόνο έγκρισης των πόρων και των κανονισμών από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και την έγκριση του νέου ΕΣΠΑ σε συνέχεια αυτών. Στην πρόταση του Κανονισμού Κοινών Διατάξεων δεν προβλέπεται δεσμευτική προθεσμία για την υποβολή των ΕΠ 2021-2027 παρά μόνο ότι η διαδικασία έγκρισής του θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 6 μηνών από την υποβολή τους στην ΕΕ».
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την πρόταση της Ε. Επιτροπής στη χώρα μας κατανέμονται 19,2 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2021-2027 έναντι 17,8 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2014-2020, δηλαδή, αύξηση των πόρων από την Πολιτική Συνοχής κατά 1,4 δισ. ευρώ (+8%), σε σχέση με την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο.
    • By nisorvani
      Νέα Εγκύκλιος για τον Ν.4495/17 Δ’ Τμήματος
      Διαβάστε την εγκύκλιο εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=4n2lxG30%2bHk%3d&tabid=777&language=el-GR
    • By Engineer
      Ενα από τα μεγάλα ζητήματα, που ανέδειξε η οικονομική κρίση είναι και η έλλειψη χάραξης χωροταξικής και κατ΄ επέκταση αναπτυξιακής πολιτικής στη χώρα μας. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελεί το ξεκαθάρισμα των δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, απαιτείται ολοκλήρωση του κτηματολογίου, κύρωση δασικών χαρτών, χάραξη αιγιαλού και παραλίας σε όλη την ακτογραμμή και οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων.
      Από το 2014 και μετά η Πολιτεία για το θέμα των αιγιαλών προχώρησε στην ψήφιση πολλών νομοθετημένων, με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης του αιγιαλού σε όλη τηχώρα. Πρόσφατα μάλιστα ψηφίστηκε νέος νόμος, ο οποίος τροποποιεί παλαιότερες διατάξεις που αφορούν στη χάραξη και τη χρήση του αιγιαλού ξεκαθαρίζοντας το περιεχόμενο της έννοιας του αιγιαλού και της παραλίας.  
      Τι είναι αιγιαλός και τι παραλία;
      Αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της. Ο αιγιαλός αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, που προστατεύεται από την Πολιτεία, η οποία το διαχειρίζεται, σύμφωνα με τη φύση του και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.
      Παραλία είναι η ζώνη της ξηράς η οποία προστίθεται στον αιγιαλό,προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα, καθώς και για τη διατήρηση και προστασία των ακτών από τη διάβρωση και γενικότερα την προστασία του αιγιαλού.  
      Τι ισχύει με τον νέο νόμο για την παραλία;
      α) Το πλάτος της παραλίας καθορίζεται σε τουλάχιστον τριάντα (30) και μέχρι πενήντα (50) μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.
      β) Υφιστάμενα όρια του σχεδίου πόλης ή διαμορφωμένων, με ισχύουσα διοικητική πράξη, οικισμών ή οικισμών προϋφισταμένων του 1923 δεν θίγονται.
      γ) Δύναται η επιτροπή χάραξης αιγιαλού και παραλίας να καθορίσει μικρότερο πλάτος παραλίας, μετά από αιτιολογημένη κρίση, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως, τα ειδικότερα γεωμορφολογικά στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής.
      δ) Στο πλαίσιο εκπόνησης και θεσμοθέτησης των νέων χωροταξικών σχεδίων που ονομάζονται Τοπικά Χωρικά Σχέδια, στις περιοχές που είναι καθορισμένος ο αιγιαλός, καθορίζεται και η γραμμή παραλίας με βάση τα ως άνω κριτήρια. Στις περιπτώσεις που κατά τη φάση εκπόνησης των Τ.Χ.Σ., έχει ήδη καθορισθεί η παραλία, αυτή ενσωματώνεται ως έχει.
      Σε ποιον ανήκουν ο αιγιαλός και η παραλία;
      Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός των κοινοχρήστων πραγμάτων είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς με τη θάλασσα. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, επιτρέπεται η εξαίρεση τμημάτων των κοινοχρήστων πραγμάτων από την κοινή χρήση, αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος που αφορά τη δημόσια ασφάλεια, την υγεία και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Επιτρέπεται, επίσης, η παραχώρηση των πραγμάτων αυτών μόνο κατά χρήση. Απαγορεύεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασμάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ). Αν μεταξύ αιγιαλού και δημόσιας οδούπαρεμβάλλεταιιδιωτικό ακίνητο, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό από τη δημόσια οδό, σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία. Η παραλία όπως και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, με μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δημιούργημα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δημιουργείται με διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποιος αποφασίζει πού είναι η γραμμή αιγιαλού;
      Στο 15%της ακτογραμμήςέχει γίνει χάραξη αιγιαλούπαραλίας από παλαιότερες αρμόδιες επιτροπές και έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Για την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης αιγιαλού, το υπουργείο οικονομικών προχώρησε στην «ηλεκτρονική» χάραξη της οριογραμμής αιγιαλού επί των ψηφιακών χαρτών του Κτηματολογίου ( έτους 2007 -2009) η οποία θα καλύψει όλη τη χώρα εντός του 2019.
      Ανάμεσα στις περιοχές που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της χάραξης αιγιαλού, είναι οι νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Κεφαλονιάς, Κορινθίας, Λακωνίας, Κέρκυρας, Αχαΐας, Ηλείας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Aρτας, Ζακύνθου, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής και ολόκληρη η Κρήτη, καθώς και μεμονωμένοι δήμοι από διάφορες περιοχές. Oλες οι οριοθετήσεις, μαζί με τις παλαιότερες (που ψηφιοποιούνται) «ανεβαίνουν» τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή τους– όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί τυπικά– σε ενιαίο ψηφιακό χάρτη, στηνηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/gspp/dhpe/publicgis/faces/homeShore του υπουργείου Οικονομικών.
      Εχει γίνει λάθος κατά τη χάραξη. Πού απευθύνομαι για να ζητήσω επαναχάραξη του αιγιαλού;
      Υπεύθυνη υπηρεσία για τον επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας είναι η Κτηματική Υπηρεσία, η οποία παραπέμπει το σχετικό αίτημα στην αρμόδιαεπιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού και παραλίας.
      Εβγαλε ένα πόρισμα η επιτροπή. Μπορώ να κάνω ένσταση κατά της απόφασής της;
      Με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών, συνιστά πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, για την εξέταση των προσφυγών στις περιπτώσεις επανακαθορισμού του αιγιαλού, της παραλίας και παλιού αιγιαλού.
      Ο πολίτης έχει δικαίωμα εντός προθεσμίας 30 ημερών να προσφύγει κατά της απόφασης της επιτροπής επαναχάραξης, ενώπιον της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, η οποία την αποστέλλει αμελλητί και πάντως μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, μαζί με ολόκληρο τον σχετικό φάκελο, στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή.
      Η απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής εκδίδεται μέσα σε ένα τρίμηνο από την περιέλευση σ’ αυτήν της προσφυγής και του φακέλου και κοινοποιείται στον προσφεύγοντα. Επίσης τοιχοκολλείταιστο Κατάστημα του οικείου Δήμου καιαναρτάται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών.
      Ιδιοκτησιακά σε ποιον ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας;
      Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας.  
      Μπορώ να νομιμοποιήσω το σπίτι μου σε παραλία;
      Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.
      Τι μπορώ να κάνω για να προστατέψω το ακίνητό μου από τη διάβρωση και να μην γκρεμιστεί;
      Αν από τη διάβρωση απειλείται ιδιωτικό ακίνητό σας, μπορείτε να κατασκευάσετε με δαπάνη σας, προ της ιδιοκτησίας σας και με την επίβλεψη μηχανικού, προστατευτικά έργα, βάσει μελέτης η οποία θεωρείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας.Τα κατασκευασθέντα έργα, εφόσον εμπίπτουν σε χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο, δεν θεωρούνται ως όριο ιδιοκτησίας.  
      Πολλές βίλες και επιχειρήσεις έχουν κάνει την παραλία ιδιωτική και πολλές φορές την περιφράζουν. Επιτρέπεται;
      Οχι, δεν επιτρέπεται. Η παραλία είναι κοινόχρηστος χώρος, αλλά εντούτοις πολλές φορές καταπατείται και ανοικοδομείται, λόγω τηςέλλειψηςελέγχου των αρμοδίων υπηρεσιών, π.χ. κτηματική υπηρεσία, πολεοδομία. Επίσης κατάχρηση γίνεταικαι απόεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις παραλίες (εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης), για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ή εγκατάσταση άλλων, φορητών ή μόνιμων κατασκευών (π.χ. ζαρντινιέρες, πέργκολες, εξέδρες, ομπρέλες, τέντες κ.λπ.) χωρίς καμία άδεια από την αρμόδια αρχή. Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις αναπτύσσονται καταχρηστικά σε πολλαπλάσιο χώρο από αυτόν που τους έχει παραχωρηθεί, τοποθετώντας πολλές μόνιμες κατασκευές.
      Σε τιαπόσταση τοποθετώ το σπίτι μου από τη θάλασσα για να κτίσω;
      Σε εκτός σχεδίου περιοχές, είναι 30 μέτρα από το καθοριζόμενοόριο αιγιαλού, ενώ 50 μέτρα είναι για τις ξενοδοχειακές μονάδες. Σε περίπτωση παραλιακών οικισμών και εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά με ειδική διάταξη (ΖΟΕ ή τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο), η οικοδομή τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρα από την καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και οπωσδήποτε μετά τη γραμμή παραλίας.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ενα από τα μεγάλα ζητήματα, που ανέδειξε η οικονομική κρίση είναι και η έλλειψη χάραξης χωροταξικής και κατ΄ επέκταση αναπτυξιακής πολιτικής στη χώρα μας. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελεί το ξεκαθάρισμα των δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, απαιτείται ολοκλήρωση του κτηματολογίου, κύρωση δασικών χαρτών, χάραξη αιγιαλού και παραλίας σε όλη την ακτογραμμή και οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων.
      Από το 2014 και μετά η Πολιτεία για το θέμα των αιγιαλών προχώρησε στην ψήφιση πολλών νομοθετημένων, με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης του αιγιαλού σε όλη τηχώρα. Πρόσφατα μάλιστα ψηφίστηκε νέος νόμος, ο οποίος τροποποιεί παλαιότερες διατάξεις που αφορούν στη χάραξη και τη χρήση του αιγιαλού ξεκαθαρίζοντας το περιεχόμενο της έννοιας του αιγιαλού και της παραλίας.  
      Τι είναι αιγιαλός και τι παραλία;
      Αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της. Ο αιγιαλός αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, που προστατεύεται από την Πολιτεία, η οποία το διαχειρίζεται, σύμφωνα με τη φύση του και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.
      Παραλία είναι η ζώνη της ξηράς η οποία προστίθεται στον αιγιαλό,προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα, καθώς και για τη διατήρηση και προστασία των ακτών από τη διάβρωση και γενικότερα την προστασία του αιγιαλού.  
      Τι ισχύει με τον νέο νόμο για την παραλία;
      α) Το πλάτος της παραλίας καθορίζεται σε τουλάχιστον τριάντα (30) και μέχρι πενήντα (50) μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.
      β) Υφιστάμενα όρια του σχεδίου πόλης ή διαμορφωμένων, με ισχύουσα διοικητική πράξη, οικισμών ή οικισμών προϋφισταμένων του 1923 δεν θίγονται.
      γ) Δύναται η επιτροπή χάραξης αιγιαλού και παραλίας να καθορίσει μικρότερο πλάτος παραλίας, μετά από αιτιολογημένη κρίση, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως, τα ειδικότερα γεωμορφολογικά στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής.
      δ) Στο πλαίσιο εκπόνησης και θεσμοθέτησης των νέων χωροταξικών σχεδίων που ονομάζονται Τοπικά Χωρικά Σχέδια, στις περιοχές που είναι καθορισμένος ο αιγιαλός, καθορίζεται και η γραμμή παραλίας με βάση τα ως άνω κριτήρια. Στις περιπτώσεις που κατά τη φάση εκπόνησης των Τ.Χ.Σ., έχει ήδη καθορισθεί η παραλία, αυτή ενσωματώνεται ως έχει.
      Σε ποιον ανήκουν ο αιγιαλός και η παραλία;
      Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός των κοινοχρήστων πραγμάτων είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς με τη θάλασσα. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, επιτρέπεται η εξαίρεση τμημάτων των κοινοχρήστων πραγμάτων από την κοινή χρήση, αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος που αφορά τη δημόσια ασφάλεια, την υγεία και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Επιτρέπεται, επίσης, η παραχώρηση των πραγμάτων αυτών μόνο κατά χρήση. Απαγορεύεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασμάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ). Αν μεταξύ αιγιαλού και δημόσιας οδούπαρεμβάλλεταιιδιωτικό ακίνητο, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό από τη δημόσια οδό, σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία. Η παραλία όπως και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, με μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δημιούργημα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δημιουργείται με διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποιος αποφασίζει πού είναι η γραμμή αιγιαλού;
      Στο 15%της ακτογραμμήςέχει γίνει χάραξη αιγιαλούπαραλίας από παλαιότερες αρμόδιες επιτροπές και έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Για την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης αιγιαλού, το υπουργείο οικονομικών προχώρησε στην «ηλεκτρονική» χάραξη της οριογραμμής αιγιαλού επί των ψηφιακών χαρτών του Κτηματολογίου ( έτους 2007 -2009) η οποία θα καλύψει όλη τη χώρα εντός του 2019.
      Ανάμεσα στις περιοχές που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της χάραξης αιγιαλού, είναι οι νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Κεφαλονιάς, Κορινθίας, Λακωνίας, Κέρκυρας, Αχαΐας, Ηλείας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Aρτας, Ζακύνθου, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής και ολόκληρη η Κρήτη, καθώς και μεμονωμένοι δήμοι από διάφορες περιοχές. Oλες οι οριοθετήσεις, μαζί με τις παλαιότερες (που ψηφιοποιούνται) «ανεβαίνουν» τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή τους– όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί τυπικά– σε ενιαίο ψηφιακό χάρτη, στηνηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/gspp/dhpe/publicgis/faces/homeShore του υπουργείου Οικονομικών.
      Εχει γίνει λάθος κατά τη χάραξη. Πού απευθύνομαι για να ζητήσω επαναχάραξη του αιγιαλού;
      Υπεύθυνη υπηρεσία για τον επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας είναι η Κτηματική Υπηρεσία, η οποία παραπέμπει το σχετικό αίτημα στην αρμόδιαεπιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού και παραλίας.
      Εβγαλε ένα πόρισμα η επιτροπή. Μπορώ να κάνω ένσταση κατά της απόφασής της;
      Με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών, συνιστά πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, για την εξέταση των προσφυγών στις περιπτώσεις επανακαθορισμού του αιγιαλού, της παραλίας και παλιού αιγιαλού.
      Ο πολίτης έχει δικαίωμα εντός προθεσμίας 30 ημερών να προσφύγει κατά της απόφασης της επιτροπής επαναχάραξης, ενώπιον της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, η οποία την αποστέλλει αμελλητί και πάντως μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, μαζί με ολόκληρο τον σχετικό φάκελο, στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή.
      Η απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής εκδίδεται μέσα σε ένα τρίμηνο από την περιέλευση σ’ αυτήν της προσφυγής και του φακέλου και κοινοποιείται στον προσφεύγοντα. Επίσης τοιχοκολλείταιστο Κατάστημα του οικείου Δήμου καιαναρτάται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών.
      Ιδιοκτησιακά σε ποιον ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας;
      Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας.  
      Μπορώ να νομιμοποιήσω το σπίτι μου σε παραλία;
      Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.
      Τι μπορώ να κάνω για να προστατέψω το ακίνητό μου από τη διάβρωση και να μην γκρεμιστεί;
      Αν από τη διάβρωση απειλείται ιδιωτικό ακίνητό σας, μπορείτε να κατασκευάσετε με δαπάνη σας, προ της ιδιοκτησίας σας και με την επίβλεψη μηχανικού, προστατευτικά έργα, βάσει μελέτης η οποία θεωρείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας.Τα κατασκευασθέντα έργα, εφόσον εμπίπτουν σε χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο, δεν θεωρούνται ως όριο ιδιοκτησίας.  
      Πολλές βίλες και επιχειρήσεις έχουν κάνει την παραλία ιδιωτική και πολλές φορές την περιφράζουν. Επιτρέπεται;
      Οχι, δεν επιτρέπεται. Η παραλία είναι κοινόχρηστος χώρος, αλλά εντούτοις πολλές φορές καταπατείται και ανοικοδομείται, λόγω τηςέλλειψηςελέγχου των αρμοδίων υπηρεσιών, π.χ. κτηματική υπηρεσία, πολεοδομία. Επίσης κατάχρηση γίνεταικαι απόεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις παραλίες (εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης), για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ή εγκατάσταση άλλων, φορητών ή μόνιμων κατασκευών (π.χ. ζαρντινιέρες, πέργκολες, εξέδρες, ομπρέλες, τέντες κ.λπ.) χωρίς καμία άδεια από την αρμόδια αρχή. Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις αναπτύσσονται καταχρηστικά σε πολλαπλάσιο χώρο από αυτόν που τους έχει παραχωρηθεί, τοποθετώντας πολλές μόνιμες κατασκευές.
      Σε τιαπόσταση τοποθετώ το σπίτι μου από τη θάλασσα για να κτίσω;
      Σε εκτός σχεδίου περιοχές, είναι 30 μέτρα από το καθοριζόμενοόριο αιγιαλού, ενώ 50 μέτρα είναι για τις ξενοδοχειακές μονάδες. Σε περίπτωση παραλιακών οικισμών και εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά με ειδική διάταξη (ΖΟΕ ή τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο), η οικοδομή τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρα από την καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και οπωσδήποτε μετά τη γραμμή παραλίας.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.