Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    e-Άδειες: Από 1-12-2018 η αποκλειστική ηλεκτρονική υποβολή, παράταση στην παράλληλη διαδικασία

    Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα
    με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β ́ 3136), όπως ισχύει.

    Άρθρο 1

    Το άρθρο 22 της αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β ́ 3136), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

    1. Οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 2 και 5 και αφορούν άδειες κατηγορίας 1 και 2, καθώς και οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 7, 8 και 10, υποβάλλονται είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή έως και την 30η Νοεμβρίου 2018 κατ’ επιλογή του αιτούντος και διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τον τρόπο υποβολής τους. Από 1η Δεκεμβρίου 2018, οι αιτήσεις του προηγούμενου εδαφίου θα υποβάλλονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.

    2. Οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 2 και 5 και αφορούν άδειες κατηγορίας 3, καθώς και οι αιτήσεις που προβλέπονται στα άρθρα 3, 4, 6 και 9, υποβάλλονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.

    3. Αιτήσεις που εκκρεμούν έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 και αφορούν έκδοση διοικητικών πράξεων του ν. 4030/2011 και του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, ελέγχονται και διεκπεραιώνονται με την έντυπη διαδικασία.

    4. Οι εγκρίσεις δόμησης που έχουν εκδοθεί έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 υπέχουν θέση προέγκρισης. 

    5. Αιτήσεις προς έκδοση οικοδομικής άδειας για τις οποίες η έγκριση δόμησης έχει εκδοθεί έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 υποβάλλονται είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή έως την 30η Νοεμβρίου 2018, κατ’ επιλογή του αιτούντος και διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τον τρόπο υποβολής τους. Από 1η Δεκεμβρίου 2018, οι αιτήσεις του προηγούμενου εδαφίου θα υποβάλλονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.».

    Άρθρο 2

    Έναρξη ισχύος

    Η απόφαση αυτή ισχύει αναδρομικά από 15 Οκτωβρίου 2018.

    ΦΕΚ 4747-Β-23-10-2018 Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΕΝ-ΥΠΡΓ-48123-6983-23.7.2018.pdf

    Edited by Engineer




    Σχόλια Μελών




    Έχει προκύψει ένα θέμα με τις άδειες δόμησης για τις οποίες είχε υποβληθεί αίτηση για έγκριση πριν τις 12-10-2018, και η έγκριση εκδόθηκε μετά τις 12-10-2018.

    Αυτές δε μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για άδεια δόμησης με έντυπη διαδικασία, και ούτε θεωρούνται προέγκριση, οπότε δε μπορούν να συνεχίσουν ούτε έντυπα ούτε ηλεκτρονικά τη διαδικασία για αίτηση άδειας δόμησης.

    Συνεπώς πρέπει να υποβληθούν εξ αρχής για προέγκριση ηλεκτρονικά.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί δεν μπορούν να συνεχιστούν αυτές; Πάλι όρεξη να μας ταλαιπωρούν βρήκαν οι ΥΔΟΜ;
    Το ΣτΕ έχει αποφασίσει (για τις συντάξεις, αλλά έχει εφαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις αιτήσεων του πολίτη), ότι είναι στην διακριτική ευχέρεια του πολίτη να επιλέγει ανά πάσα στιγμή να εξετάζεται μέχρι τέλους η περίπτωσή του είτε με την νομοθεσία/διαδικασία της ημέρας της αίτησης, είτε με μεταγενέστερες και ευμενέστερες.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 25/10/2018 at 8:22 ΠΜ, nisorvani said:

    Έχει προκύψει ένα θέμα με τις άδειες δόμησης για τις οποίες είχε υποβληθεί αίτηση για έγκριση πριν τις 12-10-2018, και η έγκριση εκδόθηκε μετά τις 12-10-2018.

    Αυτές δε μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για άδεια δόμησης με έντυπη διαδικασία, και ούτε θεωρούνται προέγκριση, οπότε δε μπορούν να συνεχίσουν ούτε έντυπα ούτε ηλεκτρονικά τη διαδικασία για αίτηση άδειας δόμησης.

    Συνεπώς πρέπει να υποβληθούν εξ αρχής για προέγκριση ηλεκτρονικά.

     

    Προφανώς είναι κενό της Τροποποίησης της ΥΑ...

    Εξακολουθώ να βλέπω ότι τα κάνουν όλα στο πόδι.

    Edited by terry

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το θέμα δεν είναι το ΦΕΚ 4747 αλλά η ΥΔΟΜ μέσω κάποιων όχι όλων  υπαλλήλων της που προσπαθεί να δημιουργεί συνεχώς προβλήματα αφού πόσο πιο καθαρά μπορεί να το γράφει το αρθρο 1 παράγραφο πού ειναι μια εξαίρεση για την παράγραφο 2  αλλιώς δεν θα υπήρχε καθόλου η παραγραφος 5. Αλλά τι να πούμε για τέτοιους δημοσίους υπαλλήλους που όπως μου έλεγαν συναδελφοι στις μελέτες αντι για πληρότητα κάνανε ελεγχο με παρατηρήσεις!!!!!! Φταίνε βέβαια και οι  συνάδελφοι που έκαναν ότι τους έλεγαν. 

    Τέλος να ξέρετε πολύ καλά ότι οι περισσοτερες ΥΔΟΜ θα κάνουν ό,τι μπορούν για να μην προχωρήσουν οι ηλεκτρονικές άδειες.

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η παράγραφος 3 του αρ. 1 της υπουργικής απόφασης (4747/Β/2018) λέει ότι  Αιτήσεις που εκκρεμούν έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 και αφορούν έκδοση διοικητικών πράξεων του ν. 4030/2011 και του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, ελέγχονται και διεκπεραιώνονται με την έντυπη διαδικασία.

    Αν έχω καταθέσει για έγκριση δόμησης π.χ. στις 05-10-2018, και στις 12-10-2018 δεν την είχα εκδώσει (δηλ. εκκρεμούσε), τότε σύμφωνα με το ΦΕΚ συνεχίζω τη διαδικασία έκδοσης της έγκρισης έντυπα.

    ok, προχωράω κανονικά να πάρω την έγκριση δόμησης. Και έστω ότι πήρα την έγκριση δόμησης στις 19-10-2018.

    Δεν με πιάνει καμία υποπερίπτωση του ΦΕΚ, ώστε να συνεχίσω και να καταθέσω για αίτηση άδειας δόμησης έντυπα, γιατί στις 12-10-2018 δεν είχα εκδώσει έγκριση δόμησης. Σύμφωνα με την ΥΑ, η έγκριση που πήρα δεν υπέχει θέση προέγκρισης, και επιπλέον δε μπορώ να υποβάλλω τη νέα αίτηση για άδεια στην πολεοδομία με την έντυπη διαδικασία, αλλά πρέπει να πάω ηλεκτρονικά. Αν πάω να συνεχίσω τη διαδικασία (αίτηση για άδεια δόμησης) ηλεκτρονικά, δε μπορώ, καθώς η έγκριση που έχω δεν είναι προέγκριση, και συνεπώς πρέπει να αρχίσω από την αρχή, γιατί στο σύστημα το ΤΕΕ (αλλά και στην ΥΑ) δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. 

    Ενδεχομένως για να μη δημιουργηθεί αυτό το θέμα θα έπρεπε η ΥΑ να αναφέρει κάτι τύπου: όσοι φάκελοι έχουν υποβληθεί για έγκριση δόμησης έως 12-10-2018, συνεχίζουν τη διαδικασία έκδοσης έγκρισης και άδειας δόμησης έντυπα.

    Edited by nisorvani
    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    21 ώρες πριν, terry said:

    Εξακολουθώ να βλέπω ότι τα κάνουν όλα στο πόδι.

    και το "πρόγραμμα" στο πόδι είναι φτιαγμένο

    όπως όλα τα μέχρι τώρα που εξαρτιόμαστε κιόλας από αυτά (αυθαίρετα, αμοιβές κλπ.)

    υποτίθεται είναι και τεχνικός σύμβουλος του κράτους το ΤΕΕ

    στο e-άδειες προσπάθησα να βάλω τιμή με 10 ψηφία (σε επιτρεπόμενο όγκο) περιλαμβανομένου το κόμματος (τύπου 1987654,32) μου έβγαλε μήνυμα σφάλματος της τιμής. μετά από επικοινωνία αναγνώρισαν ότι έχει όριο το πρόγραμμα και δέχεται τιμές μέχρι 9 ψηφία (τύπου 999999,99) και είπαν θα το φτιάξουν. μια βδομάδα μετά και αγρόν αγοράζουν.

    πολύ θάθελα νάξερα ποιο τζιμάνι και βάσει ποιας επιστήμης έχει βάλει πεπερασμένο άνω όριο στα μαθηματικά

    εδώ κάνω απλώς ξεμπρόστιασμα της ανικανότητάς τους

    εννοείται ότι έχω απώλεια εσόδων αφού δεν μπορώ να κάνω τη δουλειά μου. εννοείται ότι ακολουθεί εξώδικο και αγωγή αν δεν συμμορφωθούν.

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    για έγκριση δόμησης που έχει εκδοθεί πριν τις 12 Οκτωβρίου καταλαβαίνω:

    1. μέχρι 30 Νοεμβρίου μπορεί να γίνει είτε έντυπη, είτε ηλεκτρονική υποβολή για άδεια δόμησης

    2. από 1 Δεκεμβρίου υποχρεωτικά ηλεκτρονική υποβολή για άδεια δόμησης

    σωστά?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    11 ώρες πριν, nisorvani said:

    Η παράγραφος 3 του αρ. 1 της υπουργικής απόφασης (4747/Β/2018) λέει ότι  Αιτήσεις που εκκρεμούν έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 και αφορούν έκδοση διοικητικών πράξεων του ν. 4030/2011 και του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, ελέγχονται και διεκπεραιώνονται με την έντυπη διαδικασία.

    Αν έχω καταθέσει για έγκριση δόμησης π.χ. στις 05-10-2018, και στις 12-10-2018 δεν την είχα εκδώσει (δηλ. εκκρεμούσε), τότε σύμφωνα με το ΦΕΚ συνεχίζω τη διαδικασία έκδοσης της έγκρισης έντυπα.

    ok, προχωράω κανονικά να πάρω την έγκριση δόμησης. Και έστω ότι πήρα την έγκριση δόμησης στις 19-10-2018.

    Δεν με πιάνει καμία υποπερίπτωση του ΦΕΚ, ώστε να συνεχίσω και να καταθέσω για αίτηση άδειας δόμησης έντυπα, γιατί στις 12-10-2018 δεν είχα εκδώσει έγκριση δόμησης. Σύμφωνα με την ΥΑ, η έγκριση που πήρα δεν υπέχει θέση προέγκρισης, και επιπλέον δε μπορώ να υποβάλλω τη νέα αίτηση για άδεια στην πολεοδομία με την έντυπη διαδικασία, αλλά πρέπει να πάω ηλεκτρονικά. Αν πάω να συνεχίσω τη διαδικασία (αίτηση για άδεια δόμησης) ηλεκτρονικά, δε μπορώ, καθώς η έγκριση που έχω δεν είναι προέγκριση, και συνεπώς πρέπει να αρχίσω από την αρχή, γιατί στο σύστημα το ΤΕΕ (αλλά και στην ΥΑ) δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. 

    Ενδεχομένως για να μη δημιουργηθεί αυτό το θέμα θα έπρεπε η ΥΑ να αναφέρει κάτι τύπου: όσοι φάκελοι έχουν υποβληθεί για έγκριση δόμησης έως 12-10-2018, συνεχίζουν τη διαδικασία έκδοσης έγκρισης και άδειας δόμησης έντυπα.

    Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/71913/4555 ΦΕΚ 4747/23-10-18
    Οι εγκρίσεις δόμησης που έχουν εκδοθεί έως και την 12η Οκτωβρίου 2018 υπέχουν θέση προέγκρισης

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    12 λεπτά πριν, Roy_Hobbs said:

    για έγκριση δόμησης που έχει εκδοθεί πριν τις 12 Οκτωβρίου καταλαβαίνω:

    1. μέχρι 30 Νοεμβρίου μπορεί να γίνει είτε έντυπη, είτε ηλεκτρονική υποβολή για άδεια δόμησης

    2. από 1 Δεκεμβρίου υποχρεωτικά ηλεκτρονική υποβολή για άδεια δόμησης

    σωστά?

     

    Ναι, όπως τα λες.

    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:
      α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
      β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.
      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.
      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.
      Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
      Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία
      ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:
      α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
      β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.
      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.
      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.
      Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
      Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία
      ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf
    • Από Engineer
      Σας γνωρίζουμε ότι οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027, τόσο σε επίπεδο προϋπολογισμού, όσο και κανονιστικού πλαισίου έχουν κατατεθεί για διαβούλευση από τα Κράτη Μέλη ήδη από τον Μάιο 2017 και συνεχίζουν να εμπλουτίζονται.
      Η εμπειρία έχει δείξει ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης στα προβλεπόμενα κοινοτικά όργανα θα γίνουν αλλαγές, βελτιώσεις και προσαρμογές, όμως το βασικό πλαίσιο και οι βασικές επιλογές δεν θα αλλάξουν σημαντικά.
      H υλοποίηση της τρέχουσας περιόδου βρίσκεται περίπου στο μέσο της χρονικά και από τα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (ΕΑΣ) και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διαφαίνεται ότι υπάρχει σχετική υστέρηση στην υποβολή από τους δικαιούχους σκόπιμων επιλέξιμων έργων με προχωρημένο βαθμό ωρίμανσης, που να επιτρέπει την ταχεία ένταξη τους στα προγράμματα (δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση). Η διαπίστωση αυτή αφορά κατά κύριο λόγο έργα επιλέξιμα για συγχρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το Ταμείο Συνοχής, δηλ. έργα υποδομής των Θεματικών Στόχων (Θ.Σ.) 2,4,5,6,7 καθώς και στο σκέλος των Θ.Σ. 9 και 10 που χρηματοδοτούνται από το ΕΤΠΑ (υποδομές υγείας και εκπαίδευσης).
      Για να αντιμετωπιστεί έγκαιρα το ενδεχόμενο επανάληψης ενός τέτοιου φαινομένου για την επόμενη προγραμματική περίοδο, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης αποφάσισε να υποστηρίξει με επιπλέον εθνικούς πόρους την ωρίμανση σκόπιμων και επιλέξιμων έργων υποδομής των κατηγοριών που αναφέρθηκαν προηγούμενα.
      Βασικά κριτήρια για την επιλογή αυτών των έργων προς ωρίμανση, θα είναι αφενός η επιλεξιμότητα για τη νέα περίοδο, όπως βεβαίως προδιαγράφεται στην παρούσα φάση και αφετέρου η σκοπιμότητα αυτών στην κατεύθυνση εκπλήρωσης βασικών αναπτυξιακών στόχων σε επίπεδα χώρας, τομέων, περιφερειών και δήμων.
      Οι κυριότερες κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών υποδομής με βάση τους Κανονισμούς του ΕΤΠΑ και του Ταμείου Συνοχής σε γενικές γραμμές είναι: 
      επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών και στον τομέα του περιβάλλοντος, όπου όμως δεν θα είναι πλέον επιλέξιμες οι επενδύσεις σε ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ δράσεις για την προσαρμογή και το μετριασμό της Κλιματικής Αλλαγής (συμπεριλαμβανομένων αντιπλημμυρικών και δασοπροστασίας) επενδύσεις στον τομέα της Ενέργειας που αφορούν τις ανανεώσιμες και την ενεργειακή απόδοση. Δεν αναφέρονται οι επενδύσεις σε Φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια εκτός των έξυπνων συστημάτων διανομής.  δράσεις προστασίας ανάπτυξης και προβολής της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς και οικοτουρισμού, των πολιτιστικών υπηρεσιών και της δημόσιας τουριστικής περιουσίας υποδομές για την προσωρινή υποδοχή καθώς και για τη στέγαση μεταναστών, προσφύγων και ατόμων που ζητούν ή βρίσκονται υπό διεθνή προστασία. Σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής δεν θα είναι επιλέξιμες οι επενδύσεις:
      σε υποδομές αεροδρομίων και σε ευρυζωνικές υποδομές σε περιοχές στις οποίες υπάρχουν τουλάχιστον δύο ευρυζωνικά δίκτυα ισότιμης κατηγορίας. Στην παρούσα φάση της διαβούλευσης, που δεν υφίστανται καταγεγραμμένοι και εγκεκριμένοι στόχοι, προτεραιότητες, δείκτες κλπ, κρίνεται σκόπιμη η υποβολή μελετών για έργα, με βάση: α) τις υφιστάμενες στρατηγικές/σχεδιασμούς σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, β) την κάλυψη κενών που εξακολουθούν να υφίστανται (π.χ. πιθανότητα επιβολής ποινών από ΕΕ για μη κάλυψη υποχρεώσεων) και γ) την κάλυψη αναπτυξιακών δυνατοτήτων που παραμένουν ανεκμετάλλευτες.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Σας γνωρίζουμε ότι οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027, τόσο σε επίπεδο προϋπολογισμού, όσο και κανονιστικού πλαισίου έχουν κατατεθεί για διαβούλευση από τα Κράτη Μέλη ήδη από τον Μάιο 2017 και συνεχίζουν να εμπλουτίζονται.
      Η εμπειρία έχει δείξει ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης στα προβλεπόμενα κοινοτικά όργανα θα γίνουν αλλαγές, βελτιώσεις και προσαρμογές, όμως το βασικό πλαίσιο και οι βασικές επιλογές δεν θα αλλάξουν σημαντικά.
      H υλοποίηση της τρέχουσας περιόδου βρίσκεται περίπου στο μέσο της χρονικά και από τα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (ΕΑΣ) και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διαφαίνεται ότι υπάρχει σχετική υστέρηση στην υποβολή από τους δικαιούχους σκόπιμων επιλέξιμων έργων με προχωρημένο βαθμό ωρίμανσης, που να επιτρέπει την ταχεία ένταξη τους στα προγράμματα (δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση). Η διαπίστωση αυτή αφορά κατά κύριο λόγο έργα επιλέξιμα για συγχρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το Ταμείο Συνοχής, δηλ. έργα υποδομής των Θεματικών Στόχων (Θ.Σ.) 2,4,5,6,7 καθώς και στο σκέλος των Θ.Σ. 9 και 10 που χρηματοδοτούνται από το ΕΤΠΑ (υποδομές υγείας και εκπαίδευσης).
      Για να αντιμετωπιστεί έγκαιρα το ενδεχόμενο επανάληψης ενός τέτοιου φαινομένου για την επόμενη προγραμματική περίοδο, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης αποφάσισε να υποστηρίξει με επιπλέον εθνικούς πόρους την ωρίμανση σκόπιμων και επιλέξιμων έργων υποδομής των κατηγοριών που αναφέρθηκαν προηγούμενα.
      Βασικά κριτήρια για την επιλογή αυτών των έργων προς ωρίμανση, θα είναι αφενός η επιλεξιμότητα για τη νέα περίοδο, όπως βεβαίως προδιαγράφεται στην παρούσα φάση και αφετέρου η σκοπιμότητα αυτών στην κατεύθυνση εκπλήρωσης βασικών αναπτυξιακών στόχων σε επίπεδα χώρας, τομέων, περιφερειών και δήμων.
      Οι κυριότερες κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών υποδομής με βάση τους Κανονισμούς του ΕΤΠΑ και του Ταμείου Συνοχής σε γενικές γραμμές είναι: 
      επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών και στον τομέα του περιβάλλοντος, όπου όμως δεν θα είναι πλέον επιλέξιμες οι επενδύσεις σε ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ δράσεις για την προσαρμογή και το μετριασμό της Κλιματικής Αλλαγής (συμπεριλαμβανομένων αντιπλημμυρικών και δασοπροστασίας) επενδύσεις στον τομέα της Ενέργειας που αφορούν τις ανανεώσιμες και την ενεργειακή απόδοση. Δεν αναφέρονται οι επενδύσεις σε Φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια εκτός των έξυπνων συστημάτων διανομής.  δράσεις προστασίας ανάπτυξης και προβολής της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς και οικοτουρισμού, των πολιτιστικών υπηρεσιών και της δημόσιας τουριστικής περιουσίας υποδομές για την προσωρινή υποδοχή καθώς και για τη στέγαση μεταναστών, προσφύγων και ατόμων που ζητούν ή βρίσκονται υπό διεθνή προστασία. Σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής δεν θα είναι επιλέξιμες οι επενδύσεις:
      σε υποδομές αεροδρομίων και σε ευρυζωνικές υποδομές σε περιοχές στις οποίες υπάρχουν τουλάχιστον δύο ευρυζωνικά δίκτυα ισότιμης κατηγορίας. Στην παρούσα φάση της διαβούλευσης, που δεν υφίστανται καταγεγραμμένοι και εγκεκριμένοι στόχοι, προτεραιότητες, δείκτες κλπ, κρίνεται σκόπιμη η υποβολή μελετών για έργα, με βάση: α) τις υφιστάμενες στρατηγικές/σχεδιασμούς σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, β) την κάλυψη κενών που εξακολουθούν να υφίστανται (π.χ. πιθανότητα επιβολής ποινών από ΕΕ για μη κάλυψη υποχρεώσεων) και γ) την κάλυψη αναπτυξιακών δυνατοτήτων που παραμένουν ανεκμετάλλευτες.
    • Από georgegaleos
      "[...]
      Έτοιμη προς υπογραφή είναι η απόφαση για την καθιέρωση από το 2019 των ηλεκτρονικών τιμολογίων στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και μεταξύ ελεύθερων επαγγελματιών.
      ....
      Η απόφαση καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές της εφαρμογής και συγκεκριμένα τη διαδικασία έκδοσης των ηλεκτρονικών τιμολογίων, αλλά και τη διαδικασία των φορολογικών ελέγχων επί των τιμολογίων που θα εκδίδονται από τους επιχειρηματίες.
      Ακόμη καθορίζει τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες μπορούν οι επιτηδευματίες, μετά την εφαρμογή του νέου συστήματος, να εκδίδουν χειρόγραφα τιμολόγια. Τα συγκεκριμένα όμως θα τίθενται αυτομάτως σε διαδικασία ελέγχου, ώστε να διαπιστωθεί η αυθεντικότητά τους.
      ....
      Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή προβλέπεται μεταξύ των άλλων ότι η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2018 και όλες οι απαιτούμενες ηλεκτρονικές εφαρμογές για την πλήρη υλοποίηση του μέτρου θα έχουν τεθεί σε παραγωγική λειτουργία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Βάσει του αναθεωρημένου αυτού χρονοδιαγράμματος, από την 1-1-2020 η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα είναι υποχρεωτική πλέον για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
      Με την καθιέρωση της υποχρεωτικής «ηλεκτρονικής τιμολόγησης» θα καταργηθεί η σημερινή διαδικασία εκτύπωσης και διακίνησης των τιμολογίων σε χάρτινη μορφή για όλες τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και μεταξύ επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών.
      ....
      [...]"
      Μερικά αποσπάσματα από την απόφαση ... που θα μας βάλει σε νέα έξοδα ... σαν αυτά που έχουμε με την προμήθεια..συντήρηση..κλπ για τα pos που προμηθευτήκαμε:
      "...
      Άρθρο 2 Έκδοση παραστατικών πωλήσεων μέσω παροχών
      Σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται στο παράρτημα Α του ν.4308/2014: «Ως πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης παραστατικών πωλήσεων νοείται η οντότητα η οποία κατόπιν εντολής άλλης οντότητας (υπόχρεη οντότητα) εκδίδει με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων και σύμφωνα με τις διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας, παραστατικά πωλήσεων για λογαριασμό της υπόχρεης οντότητας. 
      ...
      2.5     Σε κάθε περίπτωση η οντότητα που παρέχει υπηρεσίες παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων πρέπει να είναι διαφορετικό πρόσωπο από την υπόχρεη σε έκδοση παραστατικών οντότητα.
      [...]"
      Όλο το άρθρο εδώ.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.