Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    449 ειδήσεις in this category

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Η Arsenal τοποθέτησε στο γήπεδο της, Emirates Stadium, μία εγκατάσταση μπαταρίας, ικανή να τροφοδοτήσει το 60.000 θέσεων στάδιο τη μέρα του αγώνα.
      Σύμφωνα με το Bloomberg, η 2-megawatt μπαταρία λιθίου, η οποία τοποθετήθηκε από την Pivot Power LLP, θα επιτρέψει στον ποδοσφαιρικό σύλλογο να αγοράζει πιο φθηνά ηλεκτρική ενέργεια και να την χρησιμοποιεί σε ώρα "αιχμής" για το στάδιο. Η Arsenal έχει σκοπό να προσθέσει 1 megawatt επιπλέον το ερχόμενο καλοκαίρι.
      Η ομάδα του Λονδίνου είναι από τις πρώτες πρωτοκλασσάτες ομάδες που έκανε την μετάβαση για 100 τοις εκατό "πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια, αφού με την βοήθεια της Octopus Energy τοποθέτησε LED προβολείς, οι οποίοι καταναλώνουν 30 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια.
      Ο Matt Allen, Chief Executive Officer της Pivot Power δήλωσε: "H Arsenal δείχνει με ποιον τρόπο μπορούν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και οι λοιποί χρήστες υψηλής ενέργειας, να εξοικονομήσουν χρήματα και να βοηθήσουν στην κλιματική αλλαγή του Ηνωμένου Βασιλείου."
      Για του ποδοσφαιρόφιλους, η Arsenal βρίσκεται στην 5η θέση της Αγγλικής Premier League και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική (2/12) την Tottenham Hotspurs, στο κλασσικό Λονδρέζικο ντέρμπι.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      H Alphabet, εταιρία στην οποία ανήκει η Google, βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης μιας οικονομικής μεθόδου για την εξάλειψη των ασθενειών που μεταδίδονται με το τσίμπημα κουνουπιών. Ο τρόπος; Γενετική τροποποίηση με στόχο τον αφανισμό του κάθε άλλο παρά συμπαθούς εντόμου. 
      Ετησίως, τα κουνούπια ευθύνονται για την προσβολή 700 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως με κάποια μεταδιδόμενη ασθένεια, ενώ το ένα εκατομμύριο από αυτούς δεν τα καταφέρνει. Αυτό είναι και το πιο αισιόδοξο νούμερο αφού πολλοί θάνατοι στην Αφρική δεν καταγράφονται, ή δες αποδίδονται σε συγκεκριμένα αίτια. Με βάση αυτό, υπάρχουν πλέον πολλοί που υποστηρίζουν ότι αυτός ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος χωρίς κουνούπια. Αυτή λοιπόν είναι και η άποψη της Alphabet, η οποία έχει προχωρήσει σε δοκιμές μεθόδων στείρωσης κουνουπιών. 
      Πιο συγκεκριμένα, η Alphabet αναθρέφει εκατομμύρια αρσενικά κουνούπια σε ειδικές εγκαταστάσεις της θυγατρικής της “Verily” στο San Francisco, και στην συνέχεια τα απελευθερώνει ελεγχόμενα στο περιβάλλον. Τα κουνούπια της Verily είναι όλα μολυσμένα με το βακτήριο Wolbachia το οποίο κάνει τα αυγά των θηλυκών κουνουπιών που θα ζευγαρώσουν με αυτά να μην εκκολαφθούν ποτέ. Καθώς τα βαν της Verily περνούν από θαμνώδες περιοχές, τα κουνούπια απελευθερώνονται με απόλυτη ακρίβεια βασισμένη στους υπολογισμούς ενός ειδικού αλγόριθμου, και καταμετρώνται ένα ένα από ειδικό σύστημα λέιζερ. 
      Η Verily δεν είναι η μόνη που έχει στοχεύσει τα κουνούπια για αφανισμό, καθώς ο Bill Gates έχει επενδύσει και αυτός περίπου $1 δις στην ανάπτυξη μεθόδων βασισμένες επίσης σε γενετική τροποποίηση. Το τι επιπτώσεις θα υπάρχουν στα οικοσυστήματα αν τελικά εξαφανιστούν τα κουνούπια, αυτό είναι κάτι που κανείς δεν γνωρίζει αυτή τη στιγμή. Προς το παρόν όμως, το είδος στο οποίο στοχεύει η Verily δεν είναι γηγενής για την Καλιφόρνια, αφού πρωτοεμφανίστηκε το 2013 και εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα παρά τις πολλές προσπάθειες που έγιναν εξ αρχής για τον περιορισμό του. 
      Σε αυτό το στάδιο καταπολέμησης, η Verily απελευθερώνει 15 εκατομμύρια κουνούπια ανά εξάμηνο (σεζόν), και ο συνολικός πληθυσμός έχει πέσει στα 2/3 μετά από μια σεζόν, και σε μόλις 5% μετά από δύο. Παρόμοιο πρότζεκτ της Verily στην Αυστραλία μείωσε τον πληθυσμό των εντόμων στο 20%. Όλα τα κουνούπια της Verily παράγονται σε απόλυτα αυτοματοποιημένο περιβάλλον, με την βοήθεια ρομποτικών συστημάτων τα οποία τα διαχωρίζουν σε θηλυκά και αρσενικά. Στην συνέχεια τους δίδεται ένα ηλεκτρονικό αναγνωριστικό το οποίο επιτρέπει την παρακολούθηση της θέσης τους ακόμη και μετά την απελευθέρωση. Αυτή η αυτοματοποίηση έχει κατεβάσει το κόστος της παραγωγής τέτοιων κουνουπιών δραματικά, και φαίνεται πως η ίδια μέθοδος θα μπορούσε να εφαρμοστεί εύκολα σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και σε χώρες με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. 

      Bloomberg

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από τους δήμους στην Ευρώπη για την εγκατάσταση δωρεάν δικτύων WiFi σε δημόσιους χώρους
      Το κουπόνι #WiFi4EU παρέχει ένα σταθερό ποσό χρηματοδότησης ύψους 15.000 ευρώ ανά δήμο. Οι δήμοι που λαμβάνουν κουπόνια θα επιλέξουν τα «κέντρα δημόσιας ζωής» όπου θα δημιουργηθούν σημεία WiFi4EU (σημεία ασύρματης πρόσβασης).
      Τα κουπόνια WiFi4EU μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη μερική χρηματοδότηση ενός έργου υψηλότερης αξίας. Το κουπόνι μπορεί να χρησιμεύσει για την αγορά νέου ή την αναβάθμιση παλαιού εξοπλισμού και την αντικατάστασή του από σύγχρονο και διαθέσιμο εξοπλισμό στην αγορά.
      Οι δικαιούχοι θα επιλεγούν κατά σειρά προτεραιότητας, ενώ θα διασφαλιστεί ότι όλα τα κράτη μέλη θα μπορούν να λάβουν έναν ελάχιστο αριθμό κουπονιών.
      https://www.wifi4eu.eu/#/home

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Χάρτες τεκτονικής παραμόρφωσης σε πανευρωπαϊκή κλίμακα παρήγαγε για πρώτη φορά, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Η2020 EPOS, επιστημονική ομάδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), με επικεφαλής τον Δρ. Αθανάσιο Γκανά, διευθυντή Ερευνών στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο.
      Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η χαρτογράφηση της τεκτονικής παραμόρφωσης στον πλανήτη Γη έχει τεράστιο ενδιαφέρον για την εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας, αλλά και για την ερμηνεία-παρακολούθηση γεωδυναμικών μεταβολών στην επιφάνεια του πλανήτη.
      Η παραμόρφωση προκύπτει από τις αλλαγές που επιφέρουν στην ελαστική λιθόσφαιρα (στερεό φλοιό και ανώτερο μανδύα) οι τάσεις που αναπτύσσονται λόγω της τεκτονικής των πλακών. Για παράδειγμα, οι αλλαγές στο σχήμα της πλάκας, οι περιστροφές των τεμαχών (blocks) ως προς την κατακόρυφο και η συσσώρευση της ελαστικής ενέργειας είναι μετρήσιμα μεγέθη της τεκτονικής παραμόρφωσης. Αυτές οι μετρήσεις έχουν αναβαθμιστεί εντυπωσιακά με τη χρήση δορυφορικών τεχνολογιών και ειδικότερα της διαστημικής γεωδαισίας GNSS (Global Navigation Satellite System).
      Η ομάδα του ΕΑΑ έκανε χρήση τεκτονικών ταχυτήτων από 452 μόνιμους σταθμούς GNSS, τις οποίες επεξεργάστηκε ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου της Γκρενόμπλ (Γαλλία). Με χρήση πακέτων ανοικτού λογισμικού, έγινε ο υπολογισμός των κυρίων αξόνων της ανηγμένης παραμόρφωσης, της διατμητικής παραμόρφωσης και άλλων παραμέτρων.
      NOA.GR Σχήμα: Κύριοι άξονες της ανηγμένης παραμόρφωσης για την νοτιοανατολική Ευρώπη. Με κόκκινο χρώμα υποδηλώνεται εφελκυσμός και με γαλάζιο χρώμα η συμπίεση. Copyright EPOS-IP Η βασική μονάδα της παραμόρφωσης είναι το nanostrain/year, π.χ. 1 ns/yr, που εκφράζει την ετήσια αλλαγή σε μήκος 1 mm μεταξύ δύο σημείων που απέχουν 1.000 km. Σε μεγάλες περιοχές της Ευρασιατικής πλάκας όπου η σεισμικότητα είναι αραιή έως ανύπαρκτη (π.χ. Βόρεια Γαλλία, Πολωνία κλπ.) ο ρυθμός της παραμόρφωσης είναι μικρός (10-20 ns/yr) έως αμελητέος (1-2 ns/yr). Αντίθετα, σε περιοχές μεγάλης σεισμικότητας όπως η κεντρική Ελλάδα και η κεντρική Ιταλία η παραμόρφωση μετρήθηκε μεταξύ 50-150 ns/yr. Αυτά τα αποτελέσματα είναι συγκρίσιμα με αντίστοιχα αποτελέσματα για Ελλάδα και Ιταλία, άλλων ομάδων, που έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με κριτές.
      Η σχετική έρευνα θα συνεχιστεί σε συνεργασία με τον Σουηδικό φορέα Lantmäteriet (LM), με σκοπό να παράγονται αυτοί οι χάρτες σε ετήσια βάση και να συμπεριλαμβάνουν ολοένα και αυξανόμενο αριθμό σταθμών GNSS της Ευρωπαϊκής ηπείρου.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Η Ξάνθη είναι η πρώτη πόλη της Ελλάδας που εξασφαλίζει σε όλους τους φοιτητές τη δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο στο μεγαλύτερο τμήμα της πόλης!
      Η πρωτοποριακή αυτή δράση αναβάθμισης διαδικτυακών υπηρεσιών επιτεύχθηκε μέσω της αγαστής συνεργασίας του Δήμου Ξάνθης και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και είναι η πρώτη φορά πανελληνίως που Δήμος και Ακαδημαϊκή Κοινότητα προχωρούν σε τέτοια σύμπραξη τεχνολογικής αιχμής. Οι δύο φορείς, ενώνοντας τις δυνάμεις τους, υλοποίησαν το έργο διασύνδεσης του Ασύρματου Μητροπολιτικού Δικτύου του Δήμου Ξάνθης με το ακαδημαϊκό δίκτυο Eduroam (διεθνές δίκτυο περιαγωγής που προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους φοιτητές).
      Με το συγκεκριμένο έργο διασύνδεσης, όλοι οι φοιτητές των ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, χρησιμοποιώντας απλώς τον προσωπικό λογαριασμό τους στο Eduroam, έχουν το προνόμιο της δωρεάν πρόσβασης σε υψηλής ταχύτητας ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο, όχι μόνο στους χώρους του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, αλλά και σε πολλαπλά σημεία της πόλης της Ξάνθης.
      Αξιοποιώντας, λοιπόν, τις τεχνολογικές υποδομές του Δήμου Ξάνθης και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η Ξάνθη αναβάθμισε το αναπτυξιακό της αποτύπωμα στις παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες της και εμπλούτισε το προφίλ της με ακόμα ένα χαρακτηριστικό, εκείνο της «Έξυπνης Φοιτητούπολης»!
      https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1PwbcpnsG6od0hO3ZgIlqw4mpV3A&hl=el&ll=41.14040537173654%2C24.888248299999987&z=16
       
       

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Το ΚΔΕΠ διαθέτει σήμερα τρία drones στα οποία δοκιμάζει και αναπτύσσει μηχανολογικά στοιχεία, λογισμικό αυτόματου πιλότου, τεχνολογίες αυτόματης και ασύρματης σύζευξης drones με σταθμό εδάφους, καθώς και τεχνολογίες τηλεμετρίας, μεταφοράς και επεξεργασία εικόνας.
      Drones για τον έλεγχο των υποδομών της ΔΕΗ (Δίκτυα, Φράγματα, Ορυχεία) και γενικότερα υποδομών της χώρας (π.χ. γέφυρες, κατασκευές, πυρόσβεση, ασφάλεια και φύλαξη χώρων), τεχνολογίες προστασίας του περιβάλλοντος, ανάπτυξη νέων υλικών και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, είναι οι τομείς στους οποίους επικεντρώνεται η ερευνητική δραστηριότητα του Κέντρο Δοκιμών Ερευνών & Προτύπων (ΚΔΕΠ) της ΔΕΗ.
      Ο Κωνσταντίνος Σταματάκης, διευθυντής του Κέντρου μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ υποστηρίζει ότι το ΚΔΕΠ αποτελεί τον ερευνητικό βραχίονα του ομίλου της ΔΕΗ και παρέχει υπηρεσίες σε όλες τις μονάδες του ομίλου αλλά και σε τρίτους. Υπηρεσίες που περιλαμβάνουν δοκιμές στα εργαστήριά του, πιστοποιήσεις, έρευνα και ανάλυση αστοχιών, εκτίμηση χρόνου ζωής κατασκευών από χάλυβα αλλά και κτιρίων, διακριβώσεις οργάνων, ειδικές μελέτες για αστοχία εξοπλισμού, ανάστροφη μηχανική (Reverse Engineering), καθώς και επιθεωρήσεις των υλικών και του εξοπλισμού που προμηθεύεται η επιχείρηση, για τον ποιοτικό έλεγχο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τα διεθνή πρότυπα.
      Στην αιχμή της ερευνητικής δραστηριότητας του Κέντρου βρίσκεται η ανάπτυξη εφαρμογών που αξιοποιούν τις δυνατότητες των drones στον έλεγχο και εποπτεία υλικών και εγκαταστάσεων. «Τα σύγχρονα drones κάνουν χρήση και αξιοποιούν τις τεράστιες δυνατότητες επεξεργαστικής ισχύος των microcomputers, την τεράστια τεχνολογική εξέλιξη στους δορυφόρους και στις τηλεπικοινωνίες για τον προσδιορισμό θέσης, την εξέλιξη των δικτύων κινητής τηλεφωνίας και τέλος τις σημαντικές επιστημονικές γνώσεις και εφαρμογές στην τηλεμετρία, στην επεξεργασία και μεταφορά εικόνας και video, καθώς και στην ασύρματη μεταφορά δεδομένων», τονίζει ο κ. Σταματάκης. Παραδείγματα αξιοποίησης των drones για των εποπτεία δικτύων ή / και εγκαταστάσεων είναι ο έλεγχος της θερμοκρασίας με θερμική κάμερα, ο οπτικός έλεγχος για ρωγμές, οξείδωση κλπ., η ανίχνευση του φαινομένου «κορώνα» στα δίκτυα υψηλής τάσης που προκαλεί σπινθήρες και απώλεια ενέργειας, κ.α. «Εκτός από κάμερες για καταγραφή εικόνας και video τα drones μπορούν να εφοδιαστούν με θερμικές κάμερες, κάμερες υπερύθρων κλπ., αυξάνοντας θεαματικά τις δυνατότητες πρακτικής εφαρμογής τους», προσθέτει.
      Το ΚΔΕΠ διαθέτει σήμερα τρία drones στα οποία δοκιμάζει και αναπτύσσει μηχανολογικά στοιχεία, λογισμικό αυτόματου πιλότου, τεχνολογίες αυτόματης και ασύρματης σύζευξης drones με σταθμό εδάφους, καθώς και τεχνολογίες τηλεμετρίας, μεταφοράς και επεξεργασία εικόνας.
      «Με την υποστήριξη, όπως επισημαίνει ο κ. Σταματάκης, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ κ. Εμμ. Παναγιωτάκη, το ΚΔΕΠ αναπτύσσει νέες δυνατότητές του και στρέφεται στην εφαρμοσμένη έρευνα προς όφελος του oμίλου και συνολικά της κοινωνίας». Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε ο κ. Παναγιωτάκης και ο πρώην αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού Ναύαρχος Γεώργιος Γιακουμάκης υπέγραψαν το 2016 συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του Πολεμικού Ναυτικού και της ΔΕΗ επί εκπαιδευτικών, τεχνικών, τεχνολογικών, επιστημονικών και ερευνητικών θεμάτων.
      Το Κέντρο έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο συνδεδεμένων και συνεργαζόμενων εργαστηρίων, ερευνητικών κέντρων και Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με στόχο αφενός μεν την επιστημονική συνεργασία και την διάχυση της γνώσης και αφετέρου την συνεργασία σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. «Είναι προφανές ότι υπάρχει ένας τεράστιος χώρος για συνεργασία και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες συνεργασίας που εμείς στο ΚΔΕΠ, και με την παρότρυνση του προέδρου μας, είμαστε διατεθειμένοι, να μεταφέρουμε τις γνώσεις, τις εμπειρίες και την αποκτηθείσα τεχνογνωσία σε αυτά τα θέματα, να συνεργαστούμε σε ερευνητικά προγράμματα, να διαθέσουμε χώρους και υποδομές σε νέους επιστήμονες και μηχανικούς στα πλαίσια ερευνητικών προγραμμάτων για την ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών, που θα τύχουν ευρύτατων εφαρμογών στο μέλλον, τόσο στον εμπορικό τομέα στην επιτήρηση και έλεγχο υποδομών, στις μεταφορές κλπ, όσο και στον στρατιωτικό τομέα», καταλήγει ο διευθυντής του Κέντρου.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ανακοίνωσε την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης αναφορικά με τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων για τη δοκιμαστική λειτουργία δικτυών 5ης γενιάς στις ζώνες 3400-3800 ΜΗz και 24,25-27,5 GHz.
      Η ΕΕΤΤ καλεί τους παρόχους δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τους κατασκευαστές ραδιοεξοπλισμού και τους λοιπούς ενδιαφερόμενους φορείς να εκφράσουν απόψεις και σχόλια σχετικά με την πρόθεσή της να εκδώσει απόφαση σε εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 75 του ν. 4070/2012, για τη χορήγηση προσωρινών δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων για σκοπούς δοκιμαστικής λειτουργίας δικτύων 5ης γενιάς στις ζώνες 3400-3800 ΜΗz και 24,25-27,5 GHz.
      Το κείμενο της Δημόσιας Διαβούλευσης είναι διαθέσιμο από το δικτυακό τόπο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
      Διευκρινήσεις
      Οι απαντήσεις δημοσιεύονται αυτούσιες και επωνύμως σε κεντρικό σημείο στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΤ. Τυχόν ανώνυμες απαντήσεις δεν λαμβάνονται υπόψη. Επίσης, οι απαντήσεις δίδονται σε ενδιαφερόμενους οι οποίοι θα ζητήσουν να λάβουν αντίγραφα των απόψεων των συμμετεχόντων. Σε περίπτωση που οι απαντήσεις περιέχουν εμπιστευτικά στοιχεία αυτά θα πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικό Παράρτημα, προκειμένου να μη δημοσιευθούν.
      Σε κάθε περίπτωση, η υποχρέωση της ΕΕΤΤ προς τήρηση εμπιστευτικότητας δεν επηρεάζει την αρμοδιότητά της να προβαίνει σε δημοσιοποίηση πληροφοριών που είναι αναγκαίες για την εκπλήρωση των καθηκόντων της ή εφόσον τούτο επιτάσσεται στο πλαίσιο ελέγχου που διενεργείται από ελληνικές ή κοινοτικές αρχές.
      Οι συμμετέχοντες στις δημόσιες διαβουλεύσεις της ΕΕΤΤ είναι ενήμεροι και συναινούν ότι τυχόν προσωπικά στοιχεία που αναφέρονται πάνω στην απάντησή τους ενδέχεται να δημοσιευθούν μαζί με αυτήν. Σχετικά με τη Δήλωση περί απορρήτου και προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα της ΕΕΤΤ δείτε εδώ.
      Οι απαντήσεις πρέπει να φέρουν την ένδειξη: «Δημόσια Διαβούλευση αναφορικά με τη χορήγηση Δικαιωμάτων Χρήσης Ραδιοσυχνοτήτων για τη δοκιμαστική λειτουργία δικτύων 5ης γενιάς στις ζώνες 3400-3800 ΜΗz και 24,25-27,5 GHz».
      Οι απαντήσεις πρέπει να υποβάλλονται στην ακόλουθη διεύθυνση: ΕΕΤΤ, Λεωφόρος Κηφισίας 60, 151 25 Μαρούσι. Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: 5Gtrials@eett.gr
      Κατά τη διάρκεια της Δημόσιας Διαβούλευσης είναι δυνατό να παρέχονται από την ΕΕΤΤ διευκρινιστικές απαντήσεις σε ερωτήσεις των ενδιαφερομένων, οι οποίες πρέπει να υποβάλλονται επώνυμα.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο οδηγός στη διαδικασία φόρτισης των μπαταριών.
      Εκτός από τον μεγάλο χρόνο που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών, προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και όσοι κατοικούν σε πολυκατοικίες και συγκροτήματα κατοικιών χωρίς γκαράζ. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εντοπίσει τα προβλήματα και αναζητούν τις καλύτερες λύσεις για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των μελλοντικών τους πελατών.
      Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι οι έρευνες έδειξαν πως τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της καινούργιας σειράς ID, θα έχουν ανάγκη μόνο από μια φόρτιση την εβδομάδα. Οι προδιάγραφες τους αναφέρουν ότι η αυτονομία με πλήρη φόρτιση ανέρχεται έως τα 550 χλμ.
      Καθώς η πλειονότητα των οδηγών που θα χρησιμοποιούν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διανύει περίπου 50 χλμ., η αυτονομία αρκεί για να καλύψει τις εργάσιμες ημέρες. Με βάση τις αναλύσεις της Volkswagen, εκτιμάται ότι περίπου το 50% των φορτίσεων θα πραγματοποιούνται στο σπίτι κατά την διάρκεια της νύχτας ενώ το 20% θα πραγματοποιείται στους χώρους της εργασίας. Η Volkswagen θα προσφέρει ταχυφορτιστές νέας γενιάς οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε φορτηγά, γκαράζ ή εταιρικά πάρκινγκ.
      Η τιμή εκκίνησης για τους ταχυφορτιστές της Volkswagen θα είναι περίπου 300 ευρώ, συν το κόστος εγκατάστασης. Η γερμανική εταιρία σχεδιάζει επίσης να παράγει ταχυφορτιστές οι οποίοι δουλεύουν αμφίδρομα, δηλαδή επιτρέπουν την παροχή της ενέργειας που περισσεύει από τις μπαταρίες του αυτοκινήτου στο δημόσιο δίκτυο. Τη νύχτα (σε περιόδους χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας σε ιδιωτικές κατοικίες και επιχειρήσεις), τα ηλεκτρικά οχήματα που συνδέονται με τους αμφίδρομους ταχυφορτιστές χρησιμεύουν επίσης ως μπαταρία για πλεονάζουσα χωρητικότητα.
      Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι το 25% των φορτίσεων θα πραγματοποιείται σε δημόσιους σταθμούς γρήγορης φόρτισης, ενώ το 5% θα πραγματοποιείται στους αυτοκινητοδρόμους. Η εταιρία εκτιμά ότι με πλήρη φόρτιση και μια γρήγορη φόρτιση στον δρόμο τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα θα διανύουν ακόμη και 700 χλμ. Σε σταθμό ταχείας φόρτισης με ισχύ 125 kW, η φόρτιση θα ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Oι «έξυπνες» πόλεις έρχονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και στην Ελλάδα επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της Cisco με περιοχή ευθύνης την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα Αντώνης Τσιμπούκης, τονίζοντας ότι η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τους δήμους είναι μία πολύ μεγάλη πρόκληση που θα συμβάλει στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες, στη μείωση των δαπανών καθώς και στην αύξηση των εσόδων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.
      Ο κ. Τσιμπούκης, με αφορμή και την πρόσφατη συμμετοχή της εταιρείας στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, επισημαίνει ότι η ενίσχυση της προσπάθειας που υπάρχει τόσο στο δημόσιο τομέα όσο και στις ελληνικές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της Cisco, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά «βάζουμε τις βάσεις για να αναδείξουμε τη συνεισφορά της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της χώρας».
      Αναφερόμενος ειδικότερα στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τους δήμους ο κ.Τσιμπούκης φέρνει ως παράδειγμα το δήμο Τρικκαίων όπου ήδη υλοποιούνται αρκετές λύσεις με εντυπωσιακά αποτελέσματα. «Το έργο στα Τρίκαλα είναι πολύ σημαντικό και ο συγκεκριμένος δήμος αποτελεί φάρο για την προσπάθεια που γίνεται σε ολόκληρη την Ελλάδα για την προώθηση των «έξυπνων» πόλεων» επισημαίνει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο κ. Τσιμπούκης, προσθέτοντας ότι αντίστοιχη προσπάθεια υπάρχει και σε άλλους δήμους όπως αυτός της Χαλκίδας. «Το σημαντικότερο είναι ότι με αφορμή τα Τρίκαλα ακολουθούν και άλλοι δήμοι όπως αυτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» τονίζει το υψηλόβαθμο στέλεχος της Cisco.
      «Στα Τρίκαλα το έργο για τη δημιουργία ενός open mall έχει εξαιρετικά αποτελέσματα και πλέον υπάρχουν αρκετά αιτήματα από δήμους για χρηματοδότηση αντίστοιχων projects από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής» τονίζει ο κ. Τσιμπούκης.
      Ο δεύτερος τομέας όπου η Cisco δίνει ιδιαίτερη έμφαση είναι αυτός της εκπαίδευσης και δεν είναι τυχαίο ότι στο πλαίσιο της ΔΕΘ ανακοινώθηκε η συνεργασία με τους δήμους Αθηναίων, Θεσσαλονίκης και Τρικκαίων για τη δημιουργία ακαδημιών της Cisco, ανεβάζοντας τον αριθμό των Cisco Networking Academies στην Ελλάδα σε 33.
      «Έχουμε επικεντρωθεί στην εκπαίδευση γιατί θεωρούμε ότι υπάρχει έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ελλάδα και επιδιώκουμε να βάλουμε το δικό μας λιθαράκι στην προσπάθεια που γίνεται» επισημαίνει ο κ. Τσιμπούκης, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες. «Είναι χαρακτηριστικό ότι είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Δικαιοσύνης προκειμένου να εντάξουμε στο πρόγραμμα και ομάδες κρατουμένων. Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει η Cisco και στην Ιταλία με πολύ μεγάλη επιτυχία και θεωρούμε ότι και εδώ μπορούμε να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα».
      Ο τρίτος τομέας είναι αυτός των λύσεων για το χώρο της υγείας. «Έχουμε συμμετάσχει στην υλοποίηση του έργου για το δίκτυο τηλεϊατρικής που υπάρχει και στην Ελλάδα και πιστεύουμε ότι είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα που έχουν γίνει στη χώρα» σημειώνει ο κ. Τσιμπούκης. «Το δίκτυο τηλεϊατρικής είναι ένα εξαιρετικό δείγμα το πώς μπορούν οι ψηφιακές τεχνολογίες να βοηθήσουν στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους πολίτες με ταυτόχρονη μείωση των δαπανών» τονίζει ο γενικός διευθυντής της Cisco.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Την εγκατάσταση και λειτουργία σύγχρονων υποδομών τηλεεπικοινωνιών στο Μετρό της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης, όταν ξεκινήσει η λειτουργία του, συζήτησαν επί της αρχής, στο πλαίσιο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Θοδωρής Παπαδόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) Γιώργος Στεφανόπουλος.
      Οι δυο πλευρές συμφώνησαν να ακολουθήσει συγκεκριμένο πλάνο ενεργειών το οποίο θα επιτρέψει περαιτέρω επενδύσεις από την πλευρά των εταιρειών με τη συνεργασία από την πλευρά της Αττικό μετρό, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι αδιάλειπτη επικοινωνία και υπερυψηλές ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων.
      Σήμερα η κινητή τηλεφωνία στο Μετρό της Αθήνας ουσιαστικά υπολειτουργεί  βασιζόμενη σε υποδομές που δεν έχουν ανανεωθεί επί πολλά έτη γι΄ αυτό και δεν είναι η ενδεδειγμένη. Η λειτουργία των δικτύων κινητής τηλεφωνίας στο Μετρό επιβάλλεται επίσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση του σημαντικού αριθμού τουριστών που πλέον δέχεται η Αθήνα, τη στιγμή μάλιστα που η υπηρεσία της κινητής είναι διαθέσιμη σε πολλά άλλα μετρό ευρωπαϊκών πόλεων.
      Ωστόσο, να σημειωθεί ότι πρόκειται για επενδύσεις που απαιτούν σημαντικά κεφάλαια από την πλευρά των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και ως εκ τούτου για να προχωρήσουν χρειάζεται εγκαίρως να υπογραφεί σχετική συμφωνία με την Αττικό Μετρό.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) ανανέωσε και αναβάθμισε τον ιστότοπό του. 
      Μπείτε και περιηγηθείτε, πατώντας ΕΔΩ
      Όπως αναφέρει ο φορέας σε Δελτίου Τύπου, "ο ιστότοπος είναι σχεδιασμένος ώστε να «ανταποκρίνεται» σε κάθε οθόνη υπολογιστή, κινητού ή ταμπλέτας και σε κάθε browser".
      Πατήστε το κουμπί "Δείτε το έγγραφο" για να διαβάσετε την ανακοίνωση του ΕΦΚΑ.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Στην αξιοποίηση της ενέργειας που παράγεται από το "φρενάρισμα" των συρμών του Μετρό της Αθήνας, ώστε να τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό κυλιόμενες σκάλες, ανελκυστήρες, φωτιστικά σώματα και εξαερισμός, στοχεύει το ερευνητικό έργο "MetroHESS", που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Επιστημονικής και Τεχνολογικής Συνεργασίας Ελλάδας- Γερμανίας.
      Η ένταξη του έργου, με πλήρη τίτλο «Υβριδικό σύστημα ανάκτησης και αποθήκευσης της ενέργειας πέδησης των συρμών για την αξιοποίησή της σε σταθμούς Μετρό», εγκρίθηκε με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Μάλιστα, η εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών ενέργειας του Μετρό αναμένεται να ανέλθει σε 30%-40% ετησίως.
      "Σκοπός του έργου MetroHESS είναι η ανάπτυξη υβριδικού συστήματος αποθήκευσης ενέργειας για την εκμετάλλευση της αναγεννητικής πέδησης των συρμών του Μετρό, με στόχο την κάλυψη φορτίων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων (κυλιόμενες κλίμακες, ανελκυστήρες), φωτισμού και εξαερισμού σε σταθμούς του δικτύου του Μετρό της Αθήνας. Βασική στόχευση είναι η ανάπτυξη αρχιτεκτονικής συνδυασμένου συστήματος αποθήκευσης (π.χ. υπερπυκνωτών και μπαταριών) για την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και μεγαλύτερης αξιοποίησής της στην τροφοδοσία σταθμών Μετρό" υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
      Με βάση τα προφίλ που θα προκύψουν από τις μετρήσεις ενέργειας αναγεννητικής πέδησης, θα σχεδιασθεί σταθερό (stationary) σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και θα αναπτυχθούν κατάλληλες τοπολογίες αποθήκευσης και στρατηγικές ενεργειακής διαχείρισης του εν λόγω συστήματος. Στο πλαίσιο του έργου θα λάβει χώρα προσομοίωση του συστήματος και κατασκευή πρωτοτύπου υπό κλίμακα (Proof-Of-Concept).
      Τα αποτελέσματα του έργου και η μεθοδολογία που θα αναπτυχθεί θα αποτελέσουν τη βάση πολλών εφαρμογών ελαχιστοποίησης ενεργειακών απωλειών καθώς και υβριδικών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μέσων σταθερής τροχιάς, συνεισφέροντας σε σημαντικό βαθμό στην ενεργειακή εξοικονόμηση στον τομέα των μεταφορών σε Ελλάδα και τη Γερμανία, όσο και γενικότερα. Η τεχνικοοικονομική αξιολόγηση του συστήματος θα αναδείξει την εξοικονόμηση των λειτουργικών δαπανών ενέργειας του Μετρό που αναμένεται να ανέλθει, κατ’ εκτίμηση, στο 30%-40% ετησίως.
      Το έργο θα διαρκέσει 27 μήνες και το συνεργατικό του σχήμα αποτελείται από δύο ελληνικούς και ισάριθμους γερμανικούς φορείς. Από την Ελλάδα συμμετέχουν το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.. Από τη Γερμανία λαμβάνουν μέρος το Εργαστήριο Συστημάτων Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας του Πανεπιστημίου του Αννοβέρου (Leibniz Universität Hannover) και η βαυαρική ΜΜΕ Stercom Power Solutions GmbH. Το έργο συγχρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους και την Ε.E. και ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Το σύνολο του προϋπολογισμού του έργου για τους ελληνικούς φορείς ανέρχεται συνολικά σε περίπου 399.000 ευρώ.

      Από Νικόλαος Σπυρόπουλος, στο Τεχνολογία,,

      Δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ η Εκτελεστική Απόφαση (ΕΕ) 2017/1870 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η δημοσίευση των στοιχείων αναφοράς του ευρωπαϊκού προτύπου έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων και του καταλόγου των συντακτικών δομών αυτού σύμφωνα με την Οδηγία 2014/55/ΕΕ με τελική ημερομηνία για την έναρξη ισχύος των εθνικών μέτρων εφαρμογής όσον αφορά την προσαρμογή των αναθετουσών αρχών την 18η Απριλίου 2019.
      Δείτε το φύλλο της εφημερίδας εδώ.
      Πλήθος από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις καθώς και οι ελεύθεροι, πρέπει έως την 14η Απριλίου του 2019, να προσαρμοστούν και να αποστέλλουν ηλεκτρονικό τιμολόγιο για τις συναλλαγές τους με το δημόσιο, που θα είναι το μόνο αποδεκτό μέσο για την επικαιροποίηση της συναλλαγής, είτε είναι υπηρεσία είτε είναι εμπορεύματα.
      Με απλά λόγια για να πληρωθούν επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες από το δημόσιο θα πρέπει να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
      *Ηλεκτρονικό τιμολόγιο δεν σημαίνει η αποστολή ενός τιμολογίου σε PDF.
      Ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι η ηλεκτρονική αποστολή ενός δομημένου τιμολογίου, που είναι μοναδικό, αρχειοθετείται ηλεκτρονικά  και προσφέρει την δυνατότητα στον εκδότη, τον λήπτης και στις ελεγκτικές αρχές, να το ανακαλέσει ανά πάσα στιγμή. 
      Tο ηλεκτρονικό τιμολόγιο πρέπει να ενσωματώνει τις δομημένες πληροφορίες του, όπως ορίζεται στα σχήματα XML 16B SCRDM  CII. (Μήνυμα XML διεπαγγελματικού τιμολoγίου UN/CEFACT Cross Industry Invoice σε xml).
      Ο χρόνος για την προσαρμογή των μικρών επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
      Αφαιρώντας τις αργίες και τις διακοπές δεν απομένουν ούτε 10 μήνες για την προσαρμογή των επιχειρήσεων που σε πρώτη φάση είναι αυτές που συναλλάσσονται με το δημόσιο. 
      Αξίζει να σημειώσουμε ότι η προσαρμογή,  δεν αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις που διαθέτουν επώνυμα συστήματα μηχανογράφησης και εξοικειωμένους χρήστες αλλά τις μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που κάνουν χρήση των χειρόγραφων τιμολογίων και αποδείξεων. 
      Η δεύτερη κατηγορία θα πρέπει από τώρα να ξεκινήσει την ενημέρωση της σε πρώτη φάση στα παρακάτω κομβικά θέματα:
      Πόσο κοστίζει η ηλεκτρονική τιμολόγηση που πληροί τις προδιαγραφές για την χρήση και την υποστήριξη της τον μήνα ; Πόσο χρόνο χρειάζεται η εγκατάσταση και η προσαρμογή μιας εφαρμογής ηλεκτρονικής τιμολόγησης; Πόσο καιρό πριν πρέπει να ξεκινήσουν την χρήση μιας εφαρμογής ηλεκτρονικής τιμολόγησης ; Τι θα αλλάξει με την χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην καθημερινή επιχειρηματική τους δραστηριότητα  Τι πρέπει να προσέξουν για την ομαλή μετάβαση τους από τα χειρόγραφα παραστατικά στο ηλεκτρονικό τιμολόγιο Πως θα εκπαιδευτούν δωρεάν στην χρήση της εφαρμογής 

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη ανέρχεται πλέον σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα μετά τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2018. Οι πωλήσεις είναι κατά 42% υψηλότερες από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους για την ίδια περίοδο, σύμφωνα με την αναλυτική εταιρεία καταγραφής στατιστικών, EV Volumes.
      Ο αριθμός, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα όσο και τα υβριδικά οχήματα, αποτελεί ένα συμβολικό ορόσημο που σηματοδοτεί την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας και της βιομηχανίας. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πλέον μερίδιο 2,2% της ευρωπαϊκής αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση, και οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε 195.000 οχήματα. Τα στοιχεία αφορούν τόσο την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και τις Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία, η τελευταία εκ των οποίων αποτελεί τον ηγέτη της αγοράς, με το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων.
      Η Ευρώπη ξεπέρασε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν ένα χρόνο μετά την Κίνα, η οποία διαθέτει πολύ μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων, αλλά νωρίτερα από τις ΗΠΑ, η οποία αναμένεται να φτάσει στο ορόσημο αργότερα φέτος λόγω της ζήτησης για το τελευταίο μοντέλο Tesla, αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας Guardian.
      Ο ηλεκτρικός στόλος αναμένεται να φτάσει τα 1,35 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το τέλος του έτους, αλλά προϋπόθεση για την υψηλή ανάπτυξη κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι να υπάρχει αυξημένη διαθεσιμότητα σε οχήματα. Σύμφωνα με την έκθεση, τα αποθέματα υβριδικών οχημάτων είναι κατά μέσο όρο τεσσάρων ημερών, ενώ υπάρχει ουρά ανεκπλήρωτων παραγγελιών δύο μηνών.
      Τα μοντέλα με περισσότερες από 10.000 ανεκπλήρωτες παραγγελίες το καθένα, είναι το Hyundai Kona, το VW e-Golf, η Jaguar i-Pace, το Nissan Leaf και το νέο μοντέλο Tesla 3.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη από το διαστημικό κέντρο Κουρού στη Γαλλική Γουιάνα η εκτόξευση του ευρωπαϊκού δορυφόρου «Αίολος» που θα συμβάλλει στη βελτίωση της πρόγνωσης του καιρού.
      Ο δορυφόρος, που πήρε το όνομα του από τον θεό του ανέμου, αξιοποιεί ειδική τεχνολογία λέιζερ για την μέτρηση των ανέμων.
      Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA), ο δορυφόρος μπορεί για πρώτη φορά να μετρήσει την ταχύτητα του ανέμου σε όλο τον πλανήτη σε υψόμετρο έως και 30 χιλιομέτρων ακόμα κι εάν υπάρχει νέφωση. Μέσα στον πρώτο χρόνο από την εκτόξευση του Αιόλου, οι ευρωπαϊκές μετεωρολογικές υπηρεσίες θα μπορούν να τροφοδοτούν με δορυφορικά δεδομένα τα μοντέλα πρόβλεψης.
      Τα δεδομένα για τον άνεμο μπορούν να ληφθούν με πολλούς τρόπους, όπως με τα ειδικά μπαλόνια καιρού, εναέριες σημαδούρες, πλοία, αεροπλάνα, δορυφόρους αλλά στο νότιο ημισφαίριο, πάνω από τους ωκεανούς, τους τροπικούς και σε υψόμετρο άνω των 10 χιλιόμετρων, αυτό το δίκτυο δεν είναι ικανοποιητικό .
      Για την προετοιμασία της αποστολής του Αίολος η ESA χρειάστηκε περίπου 15 χρόνια. Διατέθηκαν πάνω από 300 εκατομμύρια και το βάρος του δορυφόρου είναι περίπου 1,4 τόνος. Πιθανόν μετά από τέσσερα χρόνια, ο Αίολος να καεί στην ατμόσφαιρα της γης.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Από σήμερα, το zoom out στη διαδικτυακή έκδοση των Google Maps για επιτραπέζιους υπολογιστές, δεν οδηγεί σε μια δισδιάστατη απεικόνιση του κόσμου (Μερκατορική προβολή) αλλά σε μια υδρόγειο.
      Η αλλαγή δεν γίνεται ορατή από την πρώτη στιγμή αφού ο χρήστης πρέπει να ξεκινήσει το zoom out προκειμένου να δει την πολύ πιο ρεαλιστική απεικόνιση της Γης μέσω του 3D Globe Mode ενώ για την ώρα η δυνατότητα δεν υποστηρίζεται από τις mobile εκδόσεις των Google Maps σε Android και iOS. Ένας από τους λόγους που η Google προχώρησε σε αυτή την κίνηση είναι η αδυναμία απεικόνισης της πραγματικής έκτασης διαφορετικών περιοχών αφού η Μερκατορική προβολή τα πάει μια χαρά με την απεικόνιση μεγέθους μιας χώρας όμως αποτυγχάνει σε πολύ μεγαλύτερες εκτάσεις. 
      Με την προηγούμενη κατάσταση, η Γροιλανδία φαινόταν να έχει το ίδιο μέγεθος με την Αφρική, όταν στην πραγματικότητα ήταν πολύ μικρότερη. To Global Mode κάνει σαφή τη διαφορά μεγέθους ενώ η πρόσβαση στη λειτουργία γίνεται εύκολα μέσω των δημοφιλέστερων browser όπως ο Firefox, Chrome και Edge, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας WebGL. Engadget

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Χθες, τέσσερις ακόμη δορυφόροι του Galileo εκτοξεύτηκαν με επιτυχία από το ευρωπαϊκό διαστημοδρόμιο της γαλλικής Γουιάνας μέσω του ευρωπαϊκού πυραύλου Ariane-5. Με μια συστοιχία από 26 πλέον δορυφόρους, το παγκόσμιο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης της ΕΕ θα εκπέμπει ακριβέστερο σήμα για μεγάλο εύρος πολύτιμων υπηρεσιών.
      Το σύστημα Galileo παρέχει υπηρεσίες εντοπισμού θέσης και χρονοπροσδιορισμού σε περίπου 400 εκατομμύρια χρήστες από τον Δεκέμβριο του 2016.Αναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτούEN••• Με τη σημερινή εκτόξευση των δορυφόρων πλησιάζουμε στον στόχο του 2020, χρονιά κατά την οποία θα πρέπει να υπάρχει πλήρης επιχειρησιακή ικανότητα. Το Galileo θα είναι, με ακρίβεια-ρεκόρ 20 εκατοστών, το πιο επακριβές δορυφορικό σύστημα πλοήγησης στον κόσμο.
      Το διάστημα μπορεί να είναι πολύ μακριά, αλλά η τεχνολογία, τα δεδομένα και οι υπηρεσίες που σχετίζονται μ' αυτό έχουν γίνει απολύτως απαραίτητα στην καθημερινή μας ζωή, είτε πρόκειται για έρευνες διάσωσης, είτε για συνδεδεμένα αυτοκίνητα, έξυπνα ρολόγια χειρός, τη γεωργία ή την αεροναυσιπλοϊα. Η ευρωπαϊκή διαστημική βιομηχανία είναι ισχυρή, ανταγωνιστική και δημιουργεί θέσεις εργασίας και επιχειρηματικές ευκαιρίες για τους επιχειρηματίες. Για τον επόμενο μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που καλύπτει την περίοδο 2021-2027, η Επιτροπή πρότεινε πρόσφατα την υπαγωγή όλων των υφιστάμενων και νέων διαστημικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο ενός μόνο διαστημικού προγράμματος της ΕΕ ύψους 16 δισ. ευρώΑναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτούEN•••.
      Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μάρος Σέφτσοβιτς δήλωσε: «Άλλο ένα ορόσημο σήμερα προς την πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα του Galileo το 2020! Το διάστημα είναι ένα νέο οικονομικό σύνορο, αφού συνδέεται ζωτικά μ' έναν όλο και πιο μεγάλο αριθμό τομέων, συντελώντας στον εκ βάθρων εκσυγχρονισμό τους. Πράγματι, πάνω από το 10% του ΑΕΠ της ΕΕ εξαρτάται από υπηρεσίες που σχετίζονται με το διάστημα. Πρέπει συνεπώς να αγωνιστούμε για την πρωτοπορία της Ευρώπης σε παγκόσμιο επίπεδο και για τη στρατηγική της αυτονομία.»
      Η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, η οποία ήταν επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Κουρού (Γαλλική Γουιάνα), δήλωσε: «Μπορούμε να είμαστε πολύ περήφανοι για τις επιτυχείς διαστημικές μας δραστηριότητες. Η Ευρώπη έχει γίνει μια πραγματική διαστημική δύναμη.Από την αρχή της θητείας μουείχα καθαρούς στόχους:να αναπτυχθεί η υποδομή έγκαιρα και μέσα στα πλαίσια του προϋπολογισμού, να λειτουργήσει η παροχή των πρώτων υπηρεσιών και να εξασφαλιστεί γρήγορα η ζήτησή τους από την αγορά. Σήμερα, μπορούμε να πούμε ότι τα καταφέραμε. Αλλά οι εργασίες και οι επενδύσεις θα συνεχιστούν στο πλαίσιο του νέου διαστημικού προγράμματος της ΕΕ.»
      Το Galileo παρέχει σήμερα τρία είδη υπηρεσιών που βασίζονται στη δορυφορική πλοήγηση:
      Ανοικτή υπηρεσία του Galileo: πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία εντοπισμού θέσης, πλοήγησης και χρονοπροσδιορισμού. Η υπηρεσία χρονισμού γίνεται όλο και πιο σταθερή, ακριβής και γρήγορη (σε νανοδευτερόλεπτα) σε σύγκριση με άλλα συστήματα εντοπισμού θέσης. Καθιστά δυνατή την ενεργοποίηση του συστήματος eCallΑναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτούEN•••, που είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα από τις 31 Μαρτίου 2018, και καθιστά δυνατό τον εντοπισμό της θέσης του οχήματος στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
      Υπηρεσία έρευνας και διάσωσης του Galileo (SAR):εντοπισμός της θέσης από την οποία εκπέμπονται σήματα κινδύνου από ραδιοφάρο. Με την έναρξη των αρχικών υπηρεσιών του Galileo, τον Δεκέμβριο του 2016, έχει μειωθεί ο χρόνος που χρειάζεται για να εντοπιστεί άνθρωπος στη θάλασσα ή τα βουνά από 4 ώρες σε 10 λεπτά περίπου μετά την ενεργοποίηση του φάρου που εκπέμπει τα σήματα κινδύνου. Η ακρίβεια του εντοπισμού θέσης βελτιώθηκε από 10 χλμ χωρίς το Galileo σε λιγότερο από 2 χλμ με το Galileo. Επιπλέον, από τον επόμενο χρόνο, η υπηρεσία θα επιστρέφει ένα σήμα με το οποίο θα ενημερώνεται το άτομο που κινδυνεύει ότι το σήμα του παραλήφθηκε και έχει εντοπιστεί η θέση του.
      Κυβερνητική υπηρεσία του Galileo (PRS): κρυπτογραφημένη υπηρεσία, σχεδιασμένη για τις δημόσιες αρχές προς χρήση σχετική με την ασφάλεια, για παράδειγμα για στρατιωτικές επιχειρήσεις. Η PRS αποσκοπεί στην εξασφάλιση της συνέχειας της υπηρεσίας, ακόμη και στο πιο αντίξοο περιβάλλον. Παρέχει δε μια ιδιαίτερα αξιόπιστη και πλήρως κρυπτογραφημένη υπηρεσία προοριζόμενη αποκλειστικά για κρατικούς χρήστες κατά τη διάρκεια εθνικών έκτακτων αναγκών ή κρίσεων, όπως οι τρομοκρατικές επιθέσεις.
      Οποιοσδήποτε διαθέτει συσκευή συμβατή με το Galileo μπορεί να χρησιμοποιεί τα σήματα του συστήματος για τον εντοπισμό θέσης, την πλοήγηση και τον χρονισμό. Οι υπηρεσίες του Galileo βασίζονται σε σήματα μεγάλης ακρίβειας, αλλά κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης δεν είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή και, συνεπώς, χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με άλλα δορυφορικά συστήματα πλοήγησης, όπως το GPS. Με κάθε δορυφόρο που προστίθεται, η διαθεσιμότητα του Galileo και οι επιδόσεις του σε παγκόσμιο επίπεδο βελτιώνονται σταδιακά. Μόλις ολοκληρωθεί το σύνολο των 30 δορυφόρων το 2020, το Galileo θα είναι πλήρως λειτουργικό και ανεξάρτητο, γεγονός που σημαίνει ότι ο εντοπισμός θέσης θα είναι δυνατός αυτόνομα, παντού και ανά πάσα στιγμή με τη χρήση των δορυφόρων του Galileo. 
      Ιστορικό
      Όλοι οι δορυφόροι του Galileo έχουν πάρει το όνομά τους από τα παιδιά των οποίων τα σχέδια βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό ζωγραφικής Galileo το 2011. Οι 4 δορυφόροι που δρομολογήθηκαν στις 25 Ιουλίου έχουν τα ονόματα Tara από τη Σλοβενία, Samuel από τη Σλοβακία, Anna από τη Φινλανδία και Ellen από τη Σουηδία.
      Το GalileoΑναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτούEN••• είναι ένα σύστημα πολιτικής προστασίας, υπό μη στρατιωτικό έλεγχο, που παρέχει επακριβή εντοπισμό θέσης και πληροφορίες χρονισμού. Το Galileo έχει ως σκοπό να εξασφαλίσει την ανεξαρτησία της Ευρώπης από άλλα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης και τη στρατηγική της αυτονομία ως προς τη δορυφορική πλοήγηση. Η αυτονομία της Ευρώπης στον τομέα αυτό θα δώσει ώθηση στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας, θα βοηθήσει την ΕΕ να ενισχύσει τον ρόλο της ως παρόχου ασφάλειας και άμυνας και θα τονώσει τις νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, η αυτοματοποιημένη κινητικότητα και το διαδίκτυο των πραγμάτων.
      Άλλες διαστημικές δραστηριότητες της ΕΕ περιλαμβάνουν το πρόγραμμα Copernicus (link is external) (δωρεάν και ανοικτά δεδομένα γεωσκόπησης της ξηράς, της ατμόσφαιρας, της θάλασσας, της κλιματικής αλλαγή και για τη διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και ασφάλειας), το EGNOS(περιφερειακό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης) και το σύστημα επιτήρησης και παρακολούθησης του διαστήματος Αναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτούEN•••(SST).
      Για τον επόμενο μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που καλύπτει την περίοδο 2021-2027, η Επιτροπή πρότεινε ένα διαστημικό πρόγραμμα με προϋπολογισμό 16 δισ. ευρώ που θα συμπεριλάβει όλες τις υπάρχουσες και νέες διαστημικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης της αυτόνομης πρόσβασης της ΕΕ στο διάστημα, της υποστήριξης των νεοφυών επιχειρήσεων με δραστηριότητες σχετικές με το διάστημα, της ανάπτυξης νέων στοιχείων ασφάλειας, όπως το σύστημα επαγρύπνησης για την κατάσταση στο διάστημα (SSA) και οι κυβερνητικές δορυφορικές επικοινωνίες (GOVSATCOM).   

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Από χθες, Τρίτη 24 Ιουλίου, η ομάδα αντιμετώπισης κρίσεων της Google ενεργοποίησε 3 εργαλεία πολύ απλά στη χρήση, σχετικά με τις πρόσφατες πυρκαγιές. 
      ·SOS Alert στην υπηρεσία Search & Maps, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τοπικές γραμμές βοήθειας και συνεχή ενημέρωση για επείγοντα θέματα. 
      Επιπλέον, προκειμένου να βοηθηθούν περισσότερο οι πληγέντες, η ομάδα της Google, δημιούργησε τα εξής εργαλεία:
      ·Crisis Map που αποτυπώνει εστίες πυρκαγιάς, στοιχεία κυκλοφορίας και σημεία καταφυγίων και περίθαλψης.

      ·Person Finder, ένα εργαλείο σχεδιασμένο ειδικά για να βοηθήσει τους ανθρώπους να ξαναβρούν φίλους και αγαπημένους σε περιπτώσεις φυσικών και ανθρωπιστικών καταστροφών.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Ενεργοποίηση της Υπηρεσίας Copernicus / Emergency Management Service – Mapping της Ε.Ε. για την άμεση χαρτογράφηση περιοχών που έχουν πληγεί από τις πρόσφατες δασικές πυρκαγιές στην Αττική
      Κατόπιν εντολής του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Γιάννη Καπάκη, η Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γ.Γ.Π.Π. ενεργοποίησε ως Εθνικό Σημείο Επαφής την Υπηρεσία Copernicus/Emergency Management Service – Mapping της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σκοπό την παραγωγή χαρτογραφικών προϊόντων και δεδομένων για τις περιοχές της Ανατολικής και της Δυτικής Αττικής που έχουν πληγεί από τις πρόσφατες δασικές πυρκαγιές, προς υποβοήθηση του έργου των φορέων πολιτικής προστασίας που εμπλέκονται στη διαχείριση των συνεπειών από το καταστροφικό φαινόμενο.
      Το αίτημα έγινε αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένεται άμεσα η διάθεση χαρτογραφικών δεδομένων και προϊόντων, που προκύπτουν από ανάλυση δορυφορικών εικόνων, για τις περιοχές που έχουν πληγεί.
      Η χαρτογράφηση των περιοχών που έχουν πληγεί, από την υπηρεσία Copernicus Emergency Management Service/Mapping της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα αποτελέσει απαραίτητη πληροφορία για τους φορείς που εμπλέκονται στο έργο της καταγραφής των ζημιών, της αποκατάστασης, καθώς και στον προγραμματισμό έργων και δράσεων που συνδέονται με νέους πιθανούς επαγόμενους κινδύνους (εδαφική διάβρωση, κατολισθήσεις κ.λπ.).
      Τα δεδομένα και οι χάρτες της Υπηρεσίας Copernicus Emergency Management Service/Mapping θα διατεθούν άμεσα από τη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γ.Γ.Π.Π. σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται, προς υποβοήθηση του έργου τους, δωρεάν.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Το «ιπτάμενο ταξί» βρίσκεται καθ΄οδόν: ο βρετανικός όμιλος Rolls-Royce αποκάλυψε το σχέδιο κατασκευής ενός υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος κάθετης απογείωσης, που είναι πιθανόν να βρίσκεται στον ουρανό σε πέντε χρόνια.
      Ο όμιλος, με έδρα το Ντέρμπι της κεντρικής Αγγλίας, παρουσίασε για πρώτη φορά το σχέδιο στο σαλόνι του Φάρνμπορου την στιγμή που και άλλες βιομηχανίες δραστηριοποιούνται στον τομέα.
      Ο γίγας της αεροναυπηγικής ελπίζει ότι θα έχει κατασκευάσει ένα πρωτότυπο του «ιπτάμενου ταξί» του τους επόμενους δεκαοκτώ μήνες: θεωρητικά, θα μπορεί να τεθεί σε κυκλοφορία στις αρχές της δεκαετίας του ΄20. Το ηλεκτρικό αεροπλάνο θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερις έως πέντε επιβάτες, με μέγιστη ταχύτητα 322 χιλιομέτρων την ώρα και θα μπορεί να καλύπτει απόσταση 805 χιλιομέτρων.
      «Θα δούμε ένα παρόμοιο προϊόν να πετάει σε τρία ή πέντε χρόνια και θα κάνουμε μία επίδειξη του συστήματος αυτού σε δύο χρόνια», δήλωσε ο υπεύθυνος του προγράμματος Ρομπ Γουότσον.
      Το υβριδικό όχημα, η ανάπτυξη του οποίου έχει ήδη κοστίσει αρκετά εκατομμύρια λίρες, θα χρησιμοποιεί παραδοσιακό κινητήρα αερίου και θα διαθέτει συμπληρωματικό ηλεκτρικό σύστημα.
      Η Rolls-Royce μελετά παράλληλα την ανάπτυξη ενός εξ ολοκλήρου ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο δεν βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης όσο το υβριδικό ιπτάμενο ταξί.
      «Υπάρχει μία αναδυόμενη αγορά εξ ολοκλήρου ηλεκτρικών αεροσκαφών, αλλά για εμάς, ένα τέτοιο σύστημα δεν μπορεί πραγματικά να ανταποκριθεί σήμερα στο επίπεδο των απαιτήσεών μας», εξήγησε ο Ρομπ Γουότσον.
      Υβριδική προώθηση 
      Το εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό όχημα είναι ένα μέσο για την πόλη, αλλά για να πάει κανείς από το Λονδίνο στο Παρίσι, θα χρειάζεται έναν κινητήρα που θα επιτρέπει αυτό το ταξίδι. Και θα είναι τα υβριδικά συστήματα που θα καταλάβουν την αγορά αυτήν», πρόσθεσε.
      Η Rolls-Royce δεν είναι η μόνη στην αγορά των «ιπτάμενων ταξί». Kαι άλλοι οι όμιλοι, όπως η Uber, το σχέδιο Kitty Hawk που υποστηρίζεται από την Google, η γερμανική Lilium, η γαλλική Safran και η αμερικανική Honeywell πραγματοποιούν αντίστοιχες έρευνες.
      Η στροφή του τομέα της αεροναυπηγικής προς την ηλεκτρική προώθηση θυμίζει την ηλεκτρική κίνηση στο αυτοκίνητο: τα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος σε δημοτικότητα και επιδόσεις.
      «Κοιτάξτε την αυτοκινητοβιομηχανία. Ιστορικά, όλος ο κόσμος είχε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Mε το πέρασμα του χρόνου, προσετίθετο όλο και περισσότερη ηλεκτρική ικανότητα μέχρι που είδαμε να εμφανίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σύμφωνα με τον Ρομπ Γουότσον.
      «Με τον ίδιο τρόπο, εισάγουμε ένα σύστημα υβριδικής κίνησης στην αγορά αυτήν διότι κομίζει εμβέλεια και επιδόσεις».
      Ο Ντέιβιντ Στιούαρτ, ειδικός αεροπλοΐας στην εταιρεία στρατηγικών συμβούλων Oliver Wyman αποκαλύπτει ότι ο αεροδιαστημικός τομέας δέχεται πιέσεις για να γίνει πιο φιλικός προς το περιβάλλον.
      «Η ηλεκτρική κίνηση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο τροφοδοτούνται αυτές οι μηχανές. Ο ηλεκτρισμός δεν μπορεί αυτήν την στιγμή να αντικαταστήσει την κηροζίνη, αλλά δεν πρέπει ποτέ να λέμε ποτέ».
      Κατά την γνώμη του, το σχέδιο του «ιπτάμενου ταξί» της Rolls-Royce στην πραγματικότητα αποτελεί μία πλατφόρμα δοκιμής της νέας τεχνολογίας.
      Σύμφωνα με τον Στιούαρτ, το προϊόν που θα τεθεί σε εμπορική χρήση θα είναι πιθανότατα μία βελτιωμένη εκδοχή του «ιπτάμενου ταξί», που θα περιλαμβάνει 10 έως 15 θέσεις και μεγαλύτερες πιθανότητες χρήσης.
      «Με τον καιρό, έχουμε περισσότερη ικανότητα ηλεκτρικής κίνησης για όλο και μεγαλύτερα αεροπλάνα και σε αυτό επικεντρώνουμε σήμερα. Βρισκόμαστε σε μία διαδικασία εκμάθησης της τεχνολογίας που θα έχουμε ανάγκη αύριο», λέει ο Ρομπ Γουότσον.

      Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

      Τα στραγγίσματα είναι υγρά που δημιουργούνται στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) από την αποσύνθεση του οργανικού μέρους των απορριμμάτων και από τη διείσδυση στη μάζα τους των νερών της βροχής. Κατά την πορεία των υγρών μέσα από τη μάζα των απορριμμάτων διαλύονται και παρασύρονται διάφορες ουσίες και έτσι μπορούν να μολύνουν τα επιφανειακά και υπόγεια νερά. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται για πολλά χρόνια μετά το κλείσιμο του ΧΥΤΑ.
      Με μια καινοτόμα και υπολογιστική μέθοδο παρακολούθησης των στραγγισμάτων στους ΧΥΤΑ ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας είναι πλέον είναι σε θέση, σε πραγματικό χρόνο, να επεμβαίνει αλλά και να ελαχιστοποιεί την πιθανότητα εμφάνισης σφαλμάτων μέσω της αυτοματοποίησης των υπολογισμών του υδατικού ισοζυγίου.
      Πρόκειται για ένα διαχειριστικό εργαλείο λήψης αποφάσεων για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης στραγγισμάτων των ΧΥΤΑ και τον προγραμματισμό των δράσεων, την ελαχιστοποίηση του κόστους και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων μέσω της αξιοποίησης των επίκαιρων δεδομένων. Ο  ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας έχει υπό την εποπτεία του 11 ΧΥΤΑ.
      Η διαδικτυακή πλατφόρμα παρουσιάστηκε από τον μηχανικό περιβάλλοντος του ΦΟΔΣΑ Κ. Μακεδονίας Κωνσταντίνο Πούλιο στο 14ο Διεθνές Συνέδριο για την Αποκατάσταση και την Προστασία του Περιβάλλοντος, που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη πριν από λίγες ημέρες.
      Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα φαίνεται ότι ο υπολογισμός των παραγόμενων στραγγισμάτων χωρίς τη χρήση του αναλυτικού υδατικού ισοζυγίου ανά ταμπάνι (ενιαία οριζόντια στρώση απορριμμάτων) ή την υδροχωρητικότητα των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) και της δυνατότητας κατακράτησής της από αυτά, οδηγεί σε αξιοσημείωτες αποκλίσεις αποτελεσμάτων παραγωγής στραγγισμάτων.
      Παρακολούθηση παραγόμενων στραγγισμάτων στον ΧΥΤΑ Μαυροράχης
      Σημαντικό ρόλο στην παραγωγή στραγγισμάτων έχει η περιεχόμενη υγρασία των απορριμμάτων και η δυνατότητα κατακράτησης νερού από αυτά, ειδικά κατά τα μετέπειτα στάδια ανάπτυξης του απορριμματικού ανάγλυφου.

      Η πλατφόρμα αυτή θα παρέχει τις εξής λειτουργίες:
      Απομακρυσμένη πρόσβαση από οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο στέλεχος μηχανικό του ΦοΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας για εισαγωγή στοιχείων και παρακολούθηση των ΧΥΤΑ. Την εποπτική παρακολούθηση των ΧΥΤΑ μέσω on-line συστήματος Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών (GIS). Τήρηση βάσης δεδομένων με το ιστορικό λειτουργίας των ΧΥΤΑ (ταφείσες ποσότητες ΑΣΑ, διαμορφωμένα ταμπάνια, ποσότητες χωματοκάλυψης, εισροές στη ΜΕΣ, ποσότητες επεξεργασμένων και ανακυκλοφορούμενων στραγγισμάτων, μετεωρολογικών δεδομένων, κ.ο.κ.). Δυνατότητα επανυπολογισμών σε περίπτωση που επαναπροσδιοριστούν δεδομένα του παρελθόντος. Δυνατότητα διαμόρφωσης σεναρίων για τις μελλοντικά παραγόμενες ποσότητες στραγγισμάτων σε κάθε ΧΥΤΑ και για κάθε πιθανή αλλαγή στα δεδομένα λειτουργίας του ΧΥΤΑ. Δημιουργία αναφορών με συγκριτικούς πίνακες και διαγράμματα. Για την ανάπτυξη της διαδικτυακής πλατφόρμας χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονα εργαλεία ανάπτυξης διαδικτυακών εφαρμογών όπως pHp, MySQL, Openlayers, Javascript, HTML.
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.