Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Εξοικονόμηση ΙΙ: Διευκρινίσεις για θέματα έκδοσης πολεοδομικών αδειών και εγκρίσεων (ασυμβίβαστο επιθεωρητή και μελετητή)

    Ο Οδηγός Εφαρμογής του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", δεν εισάγει κάποια πρόσθετη απαίτηση ή εξαίρεση στην ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία (ενδεικτικά ν. 4495/2017, ν. 4067/2012).

    Ο Οδηγός Εφαρμογής αναφέρει:

    1. "Για την έναρξη των εργασιών υλοποίησης του έργου, ο Ωφελούμενος οφείλει να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις." (παράγραφος 7.1)

    2. Ο ωφελούμενος του προγράμματος υποχρεούται "Να τηρεί, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων, την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις ή/και άδειες που προβλέπονται από αυτή." (παράγραφος 8.1)

    3. Παράρτημα Χ Δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου, Λίστα δικαιολογητικών (επισυνάπτονται στο Πληροφοριακό Σύστημα):

    -  "Οικοδομική Άδεια παρεμβάσεων ή Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για τις εργασίες που εκτελέστηκαν (όπου απαιτείται)".

    Επομένως, εάν για την εκτέλεση κάποιας εργασίας στα πλαίσια του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), αυτή θα πρέπει να εκδοθεί και να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων.

    Ο Δικαιούχος του προγράμματος, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών και πριν την τελική εκταμίευση, θα ελέγξει για το εάν έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα οι σχετικές άδειες / εγκρίσεις.

    Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που για την έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), απαιτείται η εκπόνηση μελέτης ή επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών, ισχύει το ασυμβίβαστο μεταξύ των ιδιοτήτων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και του μηχανικού που συμμετείχε στην εκπόνηση μελέτης ή την επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών (σχετική ανακοίνωση 11/9/2018).

    Edited by Engineer



    Σχόλια Μελών




    Η έκδοση εργασιών μικρής κλίμακας για εξωτερική θερμομόνωση και επίβλεψη εγκατάστασης ικριωμάτων αποτελεί μελέτη και επίβλεψη και επιφέρει ασυμβίβαστο;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Στις 11/09/2018 έλεγε η ενημέρωση:

    ''3. σε έκδοση Μικρής Κλίμακας Εργασιών σε κτήριο/κτηριακής μονάδας

    δεν αποτελεί ασυμβίβαστο για την έκδοση Π.Ε.Α. σε αυτό, δηλ. δεν συγκαταλέγεται στις περιπτώσεις του άρθρου 53, εδάφιο α), του Ν.4409/2016, εκτός εάν η συμμετοχή αφορά στη σύνταξη μελετών για την έκδοση ή αναθεώρηση αδειών δόμησης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.''

    Δήλαδή για την σύνταξη  ΣΑΥ-ΦΑΥ για ικριώματα, θα μας βγάλουν ασυμβίβαστο τώρα;

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Έχει καταλάβει κανείς αν απαιτείται ή όχι έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) για τις εργασίες που αφορούν μόνο στη θερμομόνωση δώματος (οριζόντιας ταράτσας);

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ΝΟΚ αρθ-2: 56. Όψη είναι και η στέγη, και 80. η στέγη μπορεί να έχει διάφορες κλίσεις, σχήματα και υλικά.
    Άρα θες ΕΕΔΜΚ.
    Μελέτες για το εργοτάξιο (ΦΑΥ-ΣΑΥ) δεν είναι μελέτες - επιβλέψεις για το κτίριο. Επίσης η αίτηση, δεν είναι μελέτη και η ΕΕΔΜΚ βγαίνει αυτόματα από το site, άρα δεν την εκδίδουμε εμείς.
    Δεν βλέπω κάτι ασυμβίβαστο.
    Βασικά δεν απαιτείται εκπόνηση μελέτης ή επίβλεψη των εργασιών καθεαυτών. Το πώς θα φτάσει ο μάστορας να βάλει τις μονώσεις, δεν αφορά το ΠΕΑ και τα ασυμβίβαστά του.

    Υ.Γ. Αν αφαιρεθείς όμως και εκεί που μιλάτε του δώσεις το μιστρί που έτυχε να είναι δίπλα σου, εκεί έχει ασυμβίβαστο. :mrgreen:

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για το αυτόνομο σύστημα θέρμανσης απαιτείται δήλωση επίβλεψης του έργου (δηλ. της ίδιας της εγκατάστασης) και πλήρης μελέτη της εγκατάστασης οπότε θεωρώ ότι σ αυτή την περίπτωση υπάρχει ασυμβίβαστο γιατί ο μηχανικός συμμετέχει στη μελέτη-επίβλεψη.

    Στην θερμομόνωση όμως κάνουμε μόνο την αίτηση, δεν επιβλέπουμε την τοποθέτηση ούτε κάνουμε μελέτη για θερμομόνωσης. Οπότε εκεί θεωρώ ότι δεν υπάρχει ασυμβίβαστο. Ακόμη και με ικριώματα επιβλέπουμε τα ικριώματα όχι το "έργο" της θερμομόνωσης.

    Υ.Γ. Αρκεί βέβαια να μην αφαιρεθείς και πιάσεις κανένα μιστρί, όπως λέει και ο συνάδελφος @jedi.Yannis !!

    Edited by chris8

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Είμαι λίγο off topic, αλλά μπορεί να μου πει κάποιος εάν η αντικατάσταση λέβητα πετρελαίου με αντλία θερμότητας αποτελεί αυτόνομο σύστημα θέρμανσης και απαιτεί ΕΕΔΜΚ ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    εργασίες χωρίς άδεια ή ΕΕΜΚ αρθ-30, η : κλιματιστικα, λέβητες αερίου,  κλπ. Για αυτές δεν κάνουμε ΜΕΑ. Στο αέριο γίνεται μελέτη εγκατάστασης, μόνο και εφόσον δεν έχει σχέση με την ενεργειακή απόδοση του διαμερίσματος δεν έχουμε ασυμβίβαστο.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 24/10/2018 at 6:50 ΜΜ, vagom said:

    Έχει καταλάβει κανείς αν απαιτείται ή όχι έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) για τις εργασίες που αφορούν μόνο στη θερμομόνωση δώματος (οριζόντιας ταράτσας);

    https://www.b2green.gr/el/post/63174/mi-ypochreosi-ekdosis-egkrisis-ergasion-mikris-klimakas-gia-topothetisi-exoterikis-thermomonosis-se-domata-kai-pylotes

    "Σε σχετικό ερώτημα του Πανελλήνιου Συλλόγου Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών (ΠΣΥΠΕΝΕΠ), η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (ΔΑΟΚΑ) του ΥΠΕΝ απάντησε ότι κατά την άποψη της δεν απαιτείται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για εργασίες εξωτερικής θερμομόνωσης α. σε δώματα και β. σε πυλωτές."

    B2Green.gr_PSYPENEP_thermomonwsh_egkrish

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Η εγκύκλιος του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών αναφέρει:
      Σε συνέχεια σχετικών ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία μας, και μετά από αλληλογραφία (σχετ.) με τη Δ/νση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σας ενημερώνουμε ότι:
      Σύμφωνα με το άρθρο 97 του ν.4495/17 «Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τις 28.7.2011, καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α210) είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου, είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης.». Σύμφωνα με το άρθρο 107 παρ. 6 του ν.4495/17, «Για κάθε είδους διοικητική άδεια, για την οποία απαιτείται η προσκόμιση αντιγράφου της οικοδομικής άδειας, αντί του αντιγράφου της άδειας μπορεί να προσκομιστεί από το πληροφοριακό σύστημα βεβαίωση περαίωσης ή βεβαίωση εξόφλησης ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου αυθαιρέτου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, συνοδευόμενη από τεχνική έκθεση για τη νομιμότητα των κατασκευών. Η υπαγωγή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος δεν συνεπάγεται απαλλαγή αυτών των κατασκευών από άλλες προβλεπόμενες ή απαιτούμενες εγκρίσεις, όρους και προδιαγραφές που αφορούν τη λειτουργίας της συγκεκριμένης χρήσης.» Δείτε την εγκύκλιο εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/ΩΝ9Σ465ΧΘΞ-ΟΔΤ

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Η εγκύκλιος του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών αναφέρει:
      Σε συνέχεια σχετικών ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία μας, και μετά από αλληλογραφία (σχετ.) με τη Δ/νση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σας ενημερώνουμε ότι:
      Σύμφωνα με το άρθρο 97 του ν.4495/17 «Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τις 28.7.2011, καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α210) είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου, είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης.». Σύμφωνα με το άρθρο 107 παρ. 6 του ν.4495/17, «Για κάθε είδους διοικητική άδεια, για την οποία απαιτείται η προσκόμιση αντιγράφου της οικοδομικής άδειας, αντί του αντιγράφου της άδειας μπορεί να προσκομιστεί από το πληροφοριακό σύστημα βεβαίωση περαίωσης ή βεβαίωση εξόφλησης ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου αυθαιρέτου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, συνοδευόμενη από τεχνική έκθεση για τη νομιμότητα των κατασκευών. Η υπαγωγή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος δεν συνεπάγεται απαλλαγή αυτών των κατασκευών από άλλες προβλεπόμενες ή απαιτούμενες εγκρίσεις, όρους και προδιαγραφές που αφορούν τη λειτουργίας της συγκεκριμένης χρήσης.» Δείτε την εγκύκλιο εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/ΩΝ9Σ465ΧΘΞ-ΟΔΤ
    • Από Evgenios80
      Καλησπέρα συνάδελφοι. Μολονότι εγώ ειμαι Ηλεκτρολογος Μηχανικος, και μιας και δεν το εξασκώ, θέλω τα φώτα σας για το παρακάτω πρόβλημα.
      Οικια 90τμ. Σε χωριό στη Πρέβεζα, με άδεια του 1980, ανήκει σε στάσιμο οικισμό βάσει νόμου του 1983. Στην άδεια είναι 90τμ οικία και 90τμ υπόγειο, σε πολύ επικλινές έδαφος. Το υπόγειο ήταν κλειστό από τις 3 πλευρές, αλλά στη πορεία τη μια πλευρά-όψη τη ξεμπάζωσαν.  Είναι δηλωμένα όλα κανονικά, και στην εφορία στο Ε9 είναι δηλωμένο το υπόγειο σα βοηθητικός χώρος. Λόγω τοποθέτησης ενεργειακού τζακιού αλλά και θερμοπροσοψης, απαιτείται άδεια μικρής κλίμακας. Ο επιβλέπων μηχανικός, κατά τη διαδικασία του Α’ ΠΕΑ, επειδή υπέβαλε μόνο την οικία στο προγραμμα, ανέφερε μόνο την οικία και πουθενά το υπόγειο-βοηθητικό χώρο.Στη πορεία, και εν μέσω εργασιών, ο μηχανικός αποφάσισε πως δε θέλει να κλείσει αυτός το φάκελο, και προέτρεψε να πάμε σε άλλο μηχανικό. Ο άλλος μηχανικός, δε ξέρει πως θα πρέπει να εμφανίσει το υπόγειο-βοηθητικό χώρο τώρα στο Β’ΠΕΑ, εφόσον δεν αναφέρεται πουθενά στο πρώτο, ενώ υφίσταται κανονικά και είναι και στην άδεια του ακινήτου όταν χτίστηκε, αλλά και στο Ε9. 
      Παραλληλα, έχουν γίνει κάποιες εργασίες στο υπόγειο-βοηθητικό χώρο πριν πολλά χρόνια, και έχουν ανοιχτεί 3 παράθυρα και μια μπαλκονόπορτα, ενώ έχουν μπει και σώματα καλοριφέρ. 
      Θα πρέπει να δηλωθεί τώρα σαν μη ηλεκτροδοτούμενη κατοικία; Και πως θα το εμφανίσει ο μηχανικός στο Β’ΠΕΑ αφού στο Α’ΠΕΑ δεν αναφέρεται πουθενά; 
       
      Παρακαλώ οποιαδήποτε τυχόν βοήθεια θα είναι σωτηρία, κι εγώ ευγνώμων. 
    • Από Engineer
      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/19518/1064 ΦΕΚ 106/Δ/12-03-2019 που αφορά την αναστολή χορήγησης οικοδομικών αδειών στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων.
      Η απόφαση αναφέρει:
      1. Αναστέλλεται για ένα (1) έτος η έκδοση οικοδομικών αδειών για την ανέγερση
      α) νέων κτιρίων με ύψος που υπερβαίνει τα δεκαεπτά μέτρα και πενήντα εκατοστά (17,50μ) και
      β) προσθηκών καθ’ ύψος σε υφιστάμενα κτίρια, όταν προκύπτει ύψος κτιρίου που υπερβαίνει τα δεκαεπτά μέτρα και πενήντα εκατοστά (17,50μ) στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων, όπως ειδικότερα τα όρια της περιοχής, διακρινόμενα σε δύο τμήματα, εμφαίνονται με μπλε γραμμή στο σχετικό πρωτότυπο διάγραμμα σε κλίμακα 1:10.000 που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών και αντίτυπό του σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με την παρούσα απόφαση.
      2. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της αναστολής, στην ως άνω περιοχή δεν εφαρμόζεται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που επιτρέπει οποιαδήποτε κατασκευή άνω του ύψους των δεκαεπτά μέτρων και πενήντα εκατοστών (17,50μ).
      ΥΠΕΝ-ΔΝΕΠ-19518-1064 ΦΕΚ 106-Δ-12-03-2019.pdf
      Την απόφαση συνοδεύει ο επισυναπτόμενος χάρτης:

       

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/19518/1064 ΦΕΚ 106/Δ/12-03-2019 που αφορά την αναστολή χορήγησης οικοδομικών αδειών στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων.
      Η απόφαση αναφέρει:
      1. Αναστέλλεται για ένα (1) έτος η έκδοση οικοδομικών αδειών για την ανέγερση
      α) νέων κτιρίων με ύψος που υπερβαίνει τα δεκαεπτά μέτρα και πενήντα εκατοστά (17,50μ) και
      β) προσθηκών καθ’ ύψος σε υφιστάμενα κτίρια, όταν προκύπτει ύψος κτιρίου που υπερβαίνει τα δεκαεπτά μέτρα και πενήντα εκατοστά (17,50μ) στην περιοχή νοτίως της Ακρόπολης, Μακρυγιάννη - Κουκάκι, του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αθηναίων, όπως ειδικότερα τα όρια της περιοχής, διακρινόμενα σε δύο τμήματα, εμφαίνονται με μπλε γραμμή στο σχετικό πρωτότυπο διάγραμμα σε κλίμακα 1:10.000 που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών και αντίτυπό του σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με την παρούσα απόφαση.
      2. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της αναστολής, στην ως άνω περιοχή δεν εφαρμόζεται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που επιτρέπει οποιαδήποτε κατασκευή άνω του ύψους των δεκαεπτά μέτρων και πενήντα εκατοστών (17,50μ).
      ΥΠΕΝ-ΔΝΕΠ-19518-1064 ΦΕΚ 106-Δ-12-03-2019.pdf
      Την απόφαση συνοδεύει ο επισυναπτόμενος χάρτης:

       
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.