Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Οι δοκιμές φόρτισης για την παράδοση της Σιδηροδρομικής Γέφυρας Εκκάρας ΣΓ26

    Sign in to follow this  

    Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631.

    Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009.

    Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”.

    Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.

    Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.

    Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m. Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.

     

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ένα από τα σημαντικά μελλοντικά έργα υποδομής της χώρας, θα είναι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη.
      Η γραμμή αυτή θα είναι παραλιακή σχεδόν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και στόχος είναι να μειώσει την χρονοαπόσταση σημαντικά.
      Ήδη εδώ και καιρό γνωρίζουμε ότι αυτό το έργο είναι τμήμα του λεγόμενου Sea2Sea, της ένωσης των λιμανιών της χώρας μας Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη με εκείνα του Μπουργκάς, της Βάρνας και του Ρούσε στη Βουλγαρία και αποτελεί το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
      Το κόστος για αυτή τη νέα γραμμή κοστολογείται σε περίπου 1δισ.ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 215χλμ νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής και είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα.
      Το πρώτο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και φτάνει μέχρι την Νέα Καρβάλη. Έχει μήκος 180χλμ και προβλέπονται σημαντικά τεχνικά έργα και έχει αρχικό εκτιμώμενο κόστος 1 δισ. ευρώ. Οι μελέτες πραγματοποιούνται από τον ΟΣΕ. Το δεύτερο τμήμα είναι το Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης, όπου συναντά την υφιστάμενη γραμμή για Αλεξανδρούπολη. Έχει μήκος 35χλμ και περιλαμβάνει σταθμό στο νέο λιμάνι της Καβάλας, στη Νέα Καρβάλη. Το κόστος εδώ φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ.
      Στο σύνολο της η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ΕTCS και οι ταχύτητες θα φτάνουν μέχρι και 200 χλμ/ώρα. Θα μειώνει κατά 130 χλμ την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων και το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη θα διεξάγεται σε λιγότερο από δύο ώρες ενώ αντίστοιχα θα μειώσει και την απόσταση μέχρι την Αλεξανδρούπολη σε περίπου 3 ώρες.
      Στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης οι μελέτες Γ`φάσης (οριστικές μελέτες) ξεκίνησαν από τον Αύγουστο του 2018. Απώτερος στόχος είναι να βρεθεί χρηματοδότηση για την υλοποίηση αυτού του έργου που θα εκμοντερνίσει τη γραμμή ανατολικά της Θεσσαλονίκης και δυνητικά θα μειώσει και τη χρονοαπόσταση και με την Κωνσταντινούπολη σημαντικά. Μόνο στο ελληνικό τμήμα η μείωση υπολογίζεται σε τρεις ώρες εφόσον φυσικά αναβαθμιστεί με ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και το τμήμα Τοξότες-Αλεξανδρούπολη-Σύνορα.
    • By Engineer
      Ένα από τα σημαντικά μελλοντικά έργα υποδομής της χώρας, θα είναι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη.
      Η γραμμή αυτή θα είναι παραλιακή σχεδόν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και στόχος είναι να μειώσει την χρονοαπόσταση σημαντικά.
      Ήδη εδώ και καιρό γνωρίζουμε ότι αυτό το έργο είναι τμήμα του λεγόμενου Sea2Sea, της ένωσης των λιμανιών της χώρας μας Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη με εκείνα του Μπουργκάς, της Βάρνας και του Ρούσε στη Βουλγαρία και αποτελεί το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
      Το κόστος για αυτή τη νέα γραμμή κοστολογείται σε περίπου 1δισ.ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 215χλμ νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής και είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα.
      Το πρώτο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και φτάνει μέχρι την Νέα Καρβάλη. Έχει μήκος 180χλμ και προβλέπονται σημαντικά τεχνικά έργα και έχει αρχικό εκτιμώμενο κόστος 1 δισ. ευρώ. Οι μελέτες πραγματοποιούνται από τον ΟΣΕ. Το δεύτερο τμήμα είναι το Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης, όπου συναντά την υφιστάμενη γραμμή για Αλεξανδρούπολη. Έχει μήκος 35χλμ και περιλαμβάνει σταθμό στο νέο λιμάνι της Καβάλας, στη Νέα Καρβάλη. Το κόστος εδώ φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ.
      Στο σύνολο της η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ΕTCS και οι ταχύτητες θα φτάνουν μέχρι και 200 χλμ/ώρα. Θα μειώνει κατά 130 χλμ την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων και το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη θα διεξάγεται σε λιγότερο από δύο ώρες ενώ αντίστοιχα θα μειώσει και την απόσταση μέχρι την Αλεξανδρούπολη σε περίπου 3 ώρες.
      Στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης οι μελέτες Γ`φάσης (οριστικές μελέτες) ξεκίνησαν από τον Αύγουστο του 2018. Απώτερος στόχος είναι να βρεθεί χρηματοδότηση για την υλοποίηση αυτού του έργου που θα εκμοντερνίσει τη γραμμή ανατολικά της Θεσσαλονίκης και δυνητικά θα μειώσει και τη χρονοαπόσταση και με την Κωνσταντινούπολη σημαντικά. Μόνο στο ελληνικό τμήμα η μείωση υπολογίζεται σε τρεις ώρες εφόσον φυσικά αναβαθμιστεί με ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και το τμήμα Τοξότες-Αλεξανδρούπολη-Σύνορα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Απίστευτες αναφορές στις εκθέσεις των δανειστών για την κατάσταση των σηράγγων και των γεφυρών της Εγνατίας Οδού. Αγνωστο το κόστος βαριάς συντήρησης και επισκευής, ώστε να καλύπτουν τις κοινοτικές απαιτήσεις οδικής ασφάλειας.
      Τραγική εικόνα για την κατάσταση της Εγνατίας Οδού, η οποία κόστισε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στους Ελληνες φορολογούμενους, ή πολιτικά παιχνίδια καθυστέρησης στη διαδικασία παραχώρησης κρύβονται πίσω από όσα συμβαίνουν γύρω από τις γέφυρες και τις σήραγγες του οδικού άξονα;
      Το σίγουρο είναι πως η Εγνατία Οδός αντιμετωπίζει κάποια σοβαρά ζητήματα, καθώς δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι σήμερα βαριά συντήρηση των γεφυρών ή των σηράγγων. Ούτε έχει προχωρήσει η κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) όπως επίσης ορίζουν οι κοινοτικές οδηγίες.
      Σε συνέχεια πρόσφατης έκθεσης της Κομισιόν στην οποία αναφερόταν πως από ορισμένες σήραγγες της Εγνατίας Οδού διέρχονται οχήματα με επικίνδυνα φορτία κατά παράβαση των κοινοτικών οδηγιών για την οδική ασφάλεια, οι δανειστές επανέρχονται με νέα «βόμβα». Όπως αναφέρεται στη χθεσινή, τρίτη, έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφής εικόνα «για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε οι γέφυρες της Εγνατίας Οδού να κατηγοριοποιηθούν ως ασφαλείς»!
      Στην ίδια έκθεση επισημαίνεται πως «πολύ πρόσφατα (Μάρτιος 2019) κάποιες από τις γέφυρες του οδικού άξονα κατηγοριοποιήθηκαν από την Εγνατία Οδός ΑΕ ως "πιθανά επικίνδυνες", χωρίς να υπάρχει σημαντική αλλαγή στην κατάστασή τους».
      Οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν από τη διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ (η οποία προς το παρόν δεν υπάρχει καθώς εκκρεμεί τόσο η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου όσο και του προέδρου) να «ξεκαθαρίσει σαφώς τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν καθώς και το κόστος τους, ώστε οι γέφυρες να καταστούν απολύτως ασφαλείς». Μόνο τότε, επισημαίνεται, «η σύμβαση παραχώρησης θα κατανείμει με ακρίβεια τους κινδύνους μεταξύ του παραχωρησιούχου και του Ελληνικού Δημοσίου».
      Αντίστοιχα προβληματική εμφανίζεται και η εικόνα για τις σήραγγες του οδικού άξονα καθώς εκκρεμεί, από την αρμόδια Αρχή Αδειοδότησης Σηράγγων, ο κατάλογος των μέτρων που πρέπει να λάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, ώστε να αδειοδοτηθούν με βάση τις κοινοτικές οδηγίες οδικής ασφάλειας. Όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία και υπολογιστεί το κόστος των απαιτούμενων εργασιών, η σύμβαση παραχώρησης θα καθορίσει «ποιος θα πραγματοποιήσεις τις εργασίες και θα υπολογίσει το αναλογούν ρίσκο». Δεν είναι γνωστό πόσες από τις περίπου 40 σήραγγες της Εγνατίας Οδού δεν έχουν πιστοποιηθεί μέχρι σήμερα, με βάση τις νέες αυστηρές κοινοτικές απαιτήσεις.
      Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως μέχρι σήμερα -και ενώ έχουν μεσολαβήσει περί τα επτά χρόνια από την έναρξη της προσπάθειας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ-, δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το κόστος βαριάς συντήρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων το ανεβάζουν, μέσω διαρροών, στα έξι δισεκατομμύρια ευρώ (!), ενώ το προσωπικό της Εγνατία Οδός ΑΕ θεωρεί πως το συγκεκριμένο μέγεθος είναι υπερβολικό.
      Αρκετοί αναρωτιούνται, βέβαια, γιατί χρειάστηκε να φτάσουμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης για να μάθουμε τη δυσάρεστη εικόνα με τη βαριά συντήρηση του οδικού άξονα. Κάποιοι άλλοι επισημαίνουν πως όσο δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία για το κόστος της βαριάς συντήρησης, θα γίνονται και πολιτικά παιχνίδια καθυστερήσεων με τον διαγωνισμό. Οι πλέον απαισιόδοξοι θεωρούν πως, με τα σημερινά δεδομένα, ο διαγωνισμός, στον οποίο συμμετέχουν επτά όμιλοι, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί.
      Τα διόδια
      Αν το πρόβλημα με την κατάσταση που βρίσκεται ο οδικός άξονας είναι το ένα μέτωπο από το οποίο θα κριθεί ο διαγωνισμός, το δεύτερο μέτωπο αφορά την κατασκευή των σταθμών διοδίων. Σήμερα στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες λειτουργούν δώδεκα μετωπικοί σταθμοί διοδίων και συγκεκριμένα οι σταθμοί Τύριας (τιμή διοδίου για Ι.Χ. 2,10 ευρώ), Παμβώτιδας (1,20 ευρώ), Μαλακασίου (2,10 ευρώ), Πολυμύλου (2,40 ευρώ), Μαλγάρων (1,20 ευρώ), Ανάληψης (2,40 ευρώ), Μουσθένης (2,40 ευρώ), Ιάσμου (1,90 ευρώ), Μέστης (1,70 ευρώ), Ιεροπηγής (2,10 ευρώ), Ευζώνων (1,80 ευρώ) και Προμαχώνα (2,40 ευρώ).
      Η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει την κατασκευή 18 μετωπικών και 20 πλευρικών σταθμών διοδίων και συνεπώς η εταιρεία χρειάζεται ρευστότητα (που δεν έχει αφού τα έσοδα από τα διόδια πάνε στην Tράπεζα Πειραιώς), για να προχωρήσει η κατασκευή τους.
      Η κατασκευή των πλευρικών σταθμών καθώς και δύο μετωπικών (σε Σιάτιστα και Αρδάνιο) έχει ενταχθεί στις δύο συμβάσεις ελαφριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου μέχρι το 2020, που είχε υπογράψει η ΑΚΤΩΡ. Και στις δύο συμβάσεις υπήρχε πρόβλεψη για την κατασκευή των συγκεκριμένων σταθμών, αν η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ ασκήσει τα σχετικά δικαιώματα προτίμησης, όπως και συνέβη.
    • By Engineer
      Απίστευτες αναφορές στις εκθέσεις των δανειστών για την κατάσταση των σηράγγων και των γεφυρών της Εγνατίας Οδού. Αγνωστο το κόστος βαριάς συντήρησης και επισκευής, ώστε να καλύπτουν τις κοινοτικές απαιτήσεις οδικής ασφάλειας.
      Τραγική εικόνα για την κατάσταση της Εγνατίας Οδού, η οποία κόστισε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στους Ελληνες φορολογούμενους, ή πολιτικά παιχνίδια καθυστέρησης στη διαδικασία παραχώρησης κρύβονται πίσω από όσα συμβαίνουν γύρω από τις γέφυρες και τις σήραγγες του οδικού άξονα;
      Το σίγουρο είναι πως η Εγνατία Οδός αντιμετωπίζει κάποια σοβαρά ζητήματα, καθώς δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι σήμερα βαριά συντήρηση των γεφυρών ή των σηράγγων. Ούτε έχει προχωρήσει η κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) όπως επίσης ορίζουν οι κοινοτικές οδηγίες.
      Σε συνέχεια πρόσφατης έκθεσης της Κομισιόν στην οποία αναφερόταν πως από ορισμένες σήραγγες της Εγνατίας Οδού διέρχονται οχήματα με επικίνδυνα φορτία κατά παράβαση των κοινοτικών οδηγιών για την οδική ασφάλεια, οι δανειστές επανέρχονται με νέα «βόμβα». Όπως αναφέρεται στη χθεσινή, τρίτη, έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφής εικόνα «για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε οι γέφυρες της Εγνατίας Οδού να κατηγοριοποιηθούν ως ασφαλείς»!
      Στην ίδια έκθεση επισημαίνεται πως «πολύ πρόσφατα (Μάρτιος 2019) κάποιες από τις γέφυρες του οδικού άξονα κατηγοριοποιήθηκαν από την Εγνατία Οδός ΑΕ ως "πιθανά επικίνδυνες", χωρίς να υπάρχει σημαντική αλλαγή στην κατάστασή τους».
      Οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν από τη διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ (η οποία προς το παρόν δεν υπάρχει καθώς εκκρεμεί τόσο η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου όσο και του προέδρου) να «ξεκαθαρίσει σαφώς τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν καθώς και το κόστος τους, ώστε οι γέφυρες να καταστούν απολύτως ασφαλείς». Μόνο τότε, επισημαίνεται, «η σύμβαση παραχώρησης θα κατανείμει με ακρίβεια τους κινδύνους μεταξύ του παραχωρησιούχου και του Ελληνικού Δημοσίου».
      Αντίστοιχα προβληματική εμφανίζεται και η εικόνα για τις σήραγγες του οδικού άξονα καθώς εκκρεμεί, από την αρμόδια Αρχή Αδειοδότησης Σηράγγων, ο κατάλογος των μέτρων που πρέπει να λάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, ώστε να αδειοδοτηθούν με βάση τις κοινοτικές οδηγίες οδικής ασφάλειας. Όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία και υπολογιστεί το κόστος των απαιτούμενων εργασιών, η σύμβαση παραχώρησης θα καθορίσει «ποιος θα πραγματοποιήσεις τις εργασίες και θα υπολογίσει το αναλογούν ρίσκο». Δεν είναι γνωστό πόσες από τις περίπου 40 σήραγγες της Εγνατίας Οδού δεν έχουν πιστοποιηθεί μέχρι σήμερα, με βάση τις νέες αυστηρές κοινοτικές απαιτήσεις.
      Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως μέχρι σήμερα -και ενώ έχουν μεσολαβήσει περί τα επτά χρόνια από την έναρξη της προσπάθειας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ-, δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το κόστος βαριάς συντήρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων το ανεβάζουν, μέσω διαρροών, στα έξι δισεκατομμύρια ευρώ (!), ενώ το προσωπικό της Εγνατία Οδός ΑΕ θεωρεί πως το συγκεκριμένο μέγεθος είναι υπερβολικό.
      Αρκετοί αναρωτιούνται, βέβαια, γιατί χρειάστηκε να φτάσουμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης για να μάθουμε τη δυσάρεστη εικόνα με τη βαριά συντήρηση του οδικού άξονα. Κάποιοι άλλοι επισημαίνουν πως όσο δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία για το κόστος της βαριάς συντήρησης, θα γίνονται και πολιτικά παιχνίδια καθυστερήσεων με τον διαγωνισμό. Οι πλέον απαισιόδοξοι θεωρούν πως, με τα σημερινά δεδομένα, ο διαγωνισμός, στον οποίο συμμετέχουν επτά όμιλοι, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί.
      Τα διόδια
      Αν το πρόβλημα με την κατάσταση που βρίσκεται ο οδικός άξονας είναι το ένα μέτωπο από το οποίο θα κριθεί ο διαγωνισμός, το δεύτερο μέτωπο αφορά την κατασκευή των σταθμών διοδίων. Σήμερα στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες λειτουργούν δώδεκα μετωπικοί σταθμοί διοδίων και συγκεκριμένα οι σταθμοί Τύριας (τιμή διοδίου για Ι.Χ. 2,10 ευρώ), Παμβώτιδας (1,20 ευρώ), Μαλακασίου (2,10 ευρώ), Πολυμύλου (2,40 ευρώ), Μαλγάρων (1,20 ευρώ), Ανάληψης (2,40 ευρώ), Μουσθένης (2,40 ευρώ), Ιάσμου (1,90 ευρώ), Μέστης (1,70 ευρώ), Ιεροπηγής (2,10 ευρώ), Ευζώνων (1,80 ευρώ) και Προμαχώνα (2,40 ευρώ).
      Η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει την κατασκευή 18 μετωπικών και 20 πλευρικών σταθμών διοδίων και συνεπώς η εταιρεία χρειάζεται ρευστότητα (που δεν έχει αφού τα έσοδα από τα διόδια πάνε στην Tράπεζα Πειραιώς), για να προχωρήσει η κατασκευή τους.
      Η κατασκευή των πλευρικών σταθμών καθώς και δύο μετωπικών (σε Σιάτιστα και Αρδάνιο) έχει ενταχθεί στις δύο συμβάσεις ελαφριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου μέχρι το 2020, που είχε υπογράψει η ΑΚΤΩΡ. Και στις δύο συμβάσεις υπήρχε πρόβλεψη για την κατασκευή των συγκεκριμένων σταθμών, αν η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ ασκήσει τα σχετικά δικαιώματα προτίμησης, όπως και συνέβη.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός του βασικού σιδηροδρομικού άξονα – Θα μελετάται η μετάδοση των σεισμικών κυμάτων και η επίπτωσή τους στο δομημένο σιδηροδρομικό περιβάλλον – Σε 9 μήνες το σύστημα σε πλήρη λειτουργία.
      Η real time παρακολούθηση 14 μεγάλων σιδηροδρομικών γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, θα είναι εφικτή μέσω της εγκατάστασης του συστήματος RTSMS στο Κέντρο Δομικής και Γεωδαιτικής Παρακολούθησης Έργων της ΕΡΓΟΣΕ. Η σύμβαση για την εγκατάσταση του συστήματος της ενόργανης παρακολούθηση (Structural Health Monitoring – SMH), αξίας άνω των 2 εκατ. ευρώ, υπεγράφη την Τετάρτη 24 Απριλίου 2019, μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και OSMOS HELLAS Α.Ε.
      Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός προηγμένου συστήματος ενόργανης παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Monitoring System ή RTSMS) 14 μεγάλων γεφυρών. Οι γέφυρες αυτές αποτελούν πρωτοποριακά σιδηροδρομικά έργα που μελετήθηκαν και κατασκευάστηκαν στο πλέον δύσκολο και ορεινό τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της ελληνικής επικράτειας. Το τμήμα αυτό εμφανίζει αυξημένα επίπεδα σεισμικής δραστηριότητας και για τον λόγο αυτό οι γέφυρες έχουν μελετηθεί ως σεισμικά μονωμένες, ενσωματώνοντας τελευταίου τύπου συσκευές αντισεισμικής προστασίας (αντισεισμικά εφέδρανα και υδραυλικούς αποσβεστήρες ενέργειας ιξώδους υγρού).
      Το σύστημα RTSMS θα εγκατασταθεί στο Κέντρο Δομικής και Γεωδαιτικής Παρακολούθησης Έργων της ΕΡΓΟΣΕ το οποίο θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την συμπεριφορά των γεφυρών σε συνθήκες λειτουργίας (σιδηροδρομική κυκλοφορία) αλλά και υπό σεισμικές και άλλες δυσμενείς φορτίσεις.
      Πρόκειται για ένα έργο διεθνώς πρωτοποριακό καθώς, για πρώτη φορά, θα παρακολουθούνται με μόνιμα εγκαταστημένο εξοπλισμό τελευταίου τύπου μεγάλες, σεισμικά μονωμένες σιδηροδρομικές γέφυρες σε μήκος 52 χλμ., αποτελώντας το πρώτο πραγματικό εργαστήριο μεγάλης κλίμακας στο οποίο θα μελετάται η μετάδοση των σεισμικών κυμάτων και η επίπτωσή τους στο δομημένο σιδηροδρομικό περιβάλλον.
      Το επιστημονικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης προσπάθειας είναι επίσης σημαντικό, δεδομένου του όγκου των πληροφοριών που θα συλλέγονται και θα επεξεργάζονται από τους ειδικούς επιστήμονες της ΕΡΓΟΣΕ και του αναδόχου μέσω κατάλληλων προσομοιωμάτων των γεφυρών, προκειμένου να εξάγονται τα σχετικά επιστημονικά συμπεράσματα.
      Η διάρκειά της σύμβασης είναι 3 χρόνια και 9 μήνες (45 μήνες) και η συμβατική της αξία υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Το σύστημα RTSMS θα είναι σε πλήρη λειτουργία σε μόλις 9 μήνες από σήμερα.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.