NASA: Η προσεδάφιση του διαστημικού σκάφους InSight στον Άρη

Έναν ακόμη άθλο πραγματοποίησε η NASA με τη live μετάδοση της επιτυχημένης προσεδάφισης του διαστημόπλοιου Insight στον πλανήτη Άρη.

Έπειτα από ένα διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας σχεδόν επτά μηνών, το διαστημικό επιστημονικό σκάφος InSight προσεδαφίστηκε στον 'Αρη, έχοντας διασχίσει με επιτυχία την ατμόσφαιρα του κόκκινου πλανήτη, επιβεβαίωσε η Nasa από το κέντρο της στην Πασαντίνα στην Καλιφόρνια.

Μάλιστα το InSight έστειλε την πρώτη του φωτογραφία από την επιφάνεια του «κόκκινου πλανήτη».

πλανήτης άρης

PIA22228-16.jpg

«Προσεδάφιση επιβεβαιώθηκε!» ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι και οι μηχανικοί και επιστήμονες της NASA ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και επιφωνήματα χαράς.

Σκοπός του InSight είναι να μελετήσει το εσωτερικό του και τους σεισμούς του Άρη.

Πρόκειται για την πρώτη προσεδάφιση της NASA από το 2012 (ρόβερ Curiosity) και η πρώτη φορά που θα μελετηθεί από ένα ρομποτικό γεωλογικό εργαστήριο το εσωτερικό, η σύνθεση και ειδικότερα η τεκτονική δραστηριότητα όχι μόνο του 'Αρη, αλλά και οποιουδήποτε άλλου πλανήτη πέρα από τη Γη.

Η όλη διαδικασία προσεδάφισης διήρκεσε επτά αγωνιώδη λεπτά, τα «επτά λεπτά του τρόμου» όπως τα αποκαλούσαν οι μηχανικοί της NASA, αφού στη διάρκεια αυτών των λεπτών δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο, παρά να προσεύχονται ότι είχαν προγραμματίσει σωστά τις κινήσεις του ρομποτικού σκάφους.

Υπενθυμίζεται πως 40 χρόνια πριν υπήρξε η πρώτη τηλεοπτική μετάδοση διαστημικής αποστολής: της προσελήνωσης του «Απόλλων 11» που συνοδεύτηκε από την ιστορική φράση του Νιλ Άρμστρονγκ «Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα μεγάλο για την ανθρωπότητα…»

Δείτε το βίντεο προσεδάφισης του Insight που μετέδωσε η NASA:

Edited by Engineer

Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.

• Παρόμοιο Περιεχόμενο

• Από Engineer
      Το InSight της NASA βρίσκεται στην επιφάνεια του Άρη εξοπλισμένο με σημαντικό επιστημονικό εξοπλισμό που θα μας αποκαλύψει πολλά για τον Κόκκινο Πλανήτη. Το lander όμως κατέγραψε και δεδομένα που δεν έχει καταγράψει καμία άλλη αποστολή και μάλιστα δεδομένα που δεν περίμεναν οι επιστήμονες – τον ήχο των ανέμων.
      Η καταγραφή του ήχου ήταν ένα μη σχεδιασμένο δώρο. Ένας από τους στόχους της αποστολής είναι να μετράει την κίνηση στον Άρη και φυσικά αυτό περιλαμβάνει την κίνηση που προκαλείται από τα ηχητικά κύματα. – Bruce Banerdt, επικεφαλής ερευνητής InSight.
      Στο InSight υπάρχει ένας σεισμογράφος ο οποίος θα καταγράφει τους σεισμούς του πλανήτη. Καταγράφει όμως και τις δονήσεις που προκαλούνται στο lander από τους ανέμους, οι οποίοι δονούν ελαφρώς τα ηλιακά πάνελ του InSight.
      Οι δονήσεις αυτές τυγχάνουν να βρίσκονται μέσα στο ακουστικό φάσμα του ανθρώπου αν και είναι πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Για τη βέλτιστη ακουστική, χρησιμοποιήστε ακουστικά και subwoofers. Η NASA προσφέρει τα αρχεία με ανεβασμένες συχνότητες κατά δύο οκτάβες ώστε ο ήχος να ακούγεται και από laptops ή κινητές συσκευές.
      Ήχος καταγράφηκε και από τον αισθητήρα πίεσης της ατμόσφαιρας, ο οποίος κατέγραψε τις δονήσεις του αέρα τη στιγμή που το σεισμόμετρο κατέγραφε τις δονήσεις των ηλιακών πάνελ. Οι ερευνητές εκτιμούν πως οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 16 – 24χλμ/ώρα.
      Η καταγραφή ήχου από το σεισμόμετρο είναι δυνατή μόνο τώρα, στην αρχή της αποστολής, επειδή όταν τοποθετηθεί στην επιφάνεια του πλανήτη θα καλύπτεται από ένα θόλο ο οποίος θα το προστατεύει από ανέμους και δονήσεις του lander, για να μπορεί να δίνει μετρήσεις ακριβείας για σεισμούς.

Περισσότερους ήχους από τον Κόκκινο Πλανήτη θα έχουμε όταν προσεδαφιστεί το Mars 2020 rover το οποίο θα φτάσει εξοπλισμένο με δύο μικρόφωνα.

• Από Engineer
      Επιστήμονες έφεραν στο «φως» μεγάλες συγκεντρώσεις πάγου στον πλανήτη Άρη, που εκτείνονται σε βάθος εκατοντάδων μέτρων. Η ανακάλυψη έγινε με τη βοήθεια του δορυφόρου Mars Reconnaissance της NASA, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Science.

Το ένα τρίτο του υπεδάφους του «Κόκκινου Πλανήτη» καλύπτεται από πάγο. Εντούτοις ενώ η έκτασή του είναι με σχετική ακρίβεια γνωστή, άλλες κρίσιμες λεπτομέρειες – όπως το πάχος του, η μορφή των στρωμάτων του, ή η καθαρότητά του– παραμένουν επί της ουσίας άγνωστες. Αυτές οι λεπτομέρειες είναι κρίσιμες για τους μελλοντικούς εξερευνητές του Άρη, στην περίπτωση που θέλουν να αξιοποιήσουν τον πάγο για να εξασφαλίσουν νερό.

«Γνωρίζαμε ότι το υπέδαφος του πλανήτη διαθέτει πάγο συχνά σε πολύ μικρά βάθη, αλλά τώρα ανακαλύψαμε πως μεγάλα στρώματα φθάνουν στην επιφάνειά του σε ορισμένες περιοχές», σημειώνει ο Colin Dundas, ερευνητής στο Ινστιτούτο Γεωλογικών Ερευνών στο πανεπιστήμιο Flagstaff.

Οι ερευνητές μελέτησαν οκτώ διαφορετικές εναποθέσεις πάγου, που εντοπίστηκαν από την κάμερα HiRISE. Επτά από αυτές έχουν τη μορφή βαράθρων (δηλαδή απότομων πλαγιών) στο νότιο ημισφαίριο, εν μία έχει τη μορφή ενός συμπλέγματος από βάραθρα στο βόρειο ημισφαίριο, στον κρατήρα Milankovic. Το μήκος τους υπολογίζεται στα 5.8 χλμ.

Αυτές οι γκρεμνώδεις περιοχές φαίνεται να διαμορφώθηκαν καθώς σταδιακά ο πάγος μετατράπηκε σε υδρατμούς, λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και των ανέμων.
      Οι συγκεντρώσεις πάγου είναι αρκετά καθαρά ως προς τη σύνθεσή τους και ξεκινούν 1 με 2 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, αλλά κατά τόπους μπορεί να φτάνουν και στα 100 και πλέον μέτρα βάθος. Καλύπτονται από ένα στρώμα βράχων και σκόνης, η οποία είναι εγκλωβισμένη σε πάγο.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι διαμορφώθηκαν από χιονοπτώσεις, στις οποίες το χιόνι επανακρυσταλλοποιήθηκε αφότου κατέληξε στο έδαφος.
      «Έχουν γίνει υποθέσεις ότι οι χιονοπτώσεις έλαβαν χώρα πριν από αρκετά εκατομμύρια χρόνια, κατά την περίοδο που ο άξονας του Άρη είχε μεγαλύτερη κλίση από τη σημερινή», σημειώνει ο Dundas.

Το επόμενο βήμα, σύμφωνα με τον Dundas, είναι η πιο λεπτομερής μελέτη αυτών των περιοχών – και ενδεχομένως η αναζήτηση και άλλων ανάλογων γεωλογικών σχηματισμών στον πλανήτη.

Πηγή: http://www.insomnia....του-άρη-r15590/