Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Tuned City: μια βόλτα 360 στην αρχαία Μεσσήνη

    Αρχαία Μεσσήνη, Η πόλη ιδρύθηκε το 370 π.Χ.όταν ο Θηβαίος στρατηγός Επαμεινώνδας απελευθέρωσε τη περιοχή από τη σπαρτιατική επιρροή και επέλεξε τους πρόποδες του όρους Ιθώμη για να χτίσει την πρωτεύουσα των ελεύθερων Μεσσηνίων. Εδώ σε αυτόν τον αρχαιολογικό χώρο η Στέγη προοετοιμάζει ένα project που θα ζωντανέψει ξανά την αρχαία πόλη, μέσω του ήχου.

    Το Tuned City είναι ένα διεθνές project που εξερευνά την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την παράδοση του αστικού χώρου, μέσω του ήχου και της ακρόασης. Οι προηγούμενοι σταθμοί του Tuned City συνήθως λαμβάνουν χώρα σε κεντρικές ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο (2008), το Ταλίν (2011) και οι Βρυξέλλες (2013). Αυτή τη χρονιά, το Tuned City πραγματοποιείται στην Αρχαία Μεσσήνη και αναζητά την υποδειγματική «ιδεατή πόλη»: την αρχαιοελληνική πόλιν. 

    https://player.vimeo.com/video/261124275?title=0&byline=0&portrait=0&color=07a2c1&wmode=transparent

    messini_360_doctvgr_b.jpg

    messini_360_doctvgr_c.jpg

    messini_360_doctvgr_d.jpg

    messini_360_doctvgr_e.jpg

    Τι θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε μέσω του Tuned City στην Αρχαία Μεσσήνη:

    Έχει ήχο σήμερα μια αρχαία πόλη που έχει μετατραπεί σε ιστορικό μνημείο;  Και πώς την αφουγκραζόμαστε εμείς ως ιστορία, ως τοποθεσία, ως μυθολογία και ως περιβάλλον; Η Αρχαία Μεσσήνη μεταμορφώνεται σε ένα ανεξάντλητο ηχοτοπίο και μας επανασυστήνεται.

    Ηχητικές εγκαταστάσεις, μουσικά και διαδραστικά δρώμενα, ομιλίες και περίπατοι, μας προσκαλούν να εξερευνήσουμε τη μνήμη της ιστορίας, μέσα από μια εντελώς νέα και ταυτόχρονα προσωπική προοπτική, που έχει ως άξονα της τον ήχο και την ακρόαση. Κάθε ημέρα των εκδηλώσεων είναι εστιασμένη σε ένα κεντρικό θέμα: Πολιτικές της Ακρόασης, Μέσα και Υλικότητες, Φασματικές Ατμόσφαιρες.  

    Η Στέγη καλύπτει το αντίτιμο του εισιτηρίου για την είσοδο του κοινού στον αρχαιολογικό χώρο. Δυνατότητα προκράτησης δελτίων εισόδου.

    Δείτε πληροφορίες για τη διαμονή και τη μεταφορά του κοινού από και προς την Αρχαία Μεσσήνη: http://www.sgt.gr/gre/SPG2027/

    Info: Tuned City, Αρχαία Μεσσήνη, 1-3 Ιουνίου. Είσοδος ελεύθερη.ι ένα διεθνές project που εξερευνά την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την παράδοση του αστικού χώρου, μέσω του ήχου και της ακρόασης. Οι προηγούμενοι σταθμοί του Tuned City συνήθως λαμβάνουν χώρα σε κεντρικές ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο (2008), το Ταλίν (2011) και οι Βρυξέλλες (2013). Αυτή τη χρονιά, το Tuned City πραγματοποιείται στην Αρχαία Μεσσήνη και αναζητά την υποδειγματική «ιδεατή πόλη»: την αρχαιοελληνική πόλιν. [Πηγή: www.doctv.gr]

    Το Tuned City είναι ένα διεθνές project που εξερευνά την ιστορία, την αρχιτεκτονική και την παράδοση του αστικού χώρου, μέσω του ήχου και της ακρόασης. Οι προηγούμενοι σταθμοί του Tuned City συνήθως λαμβάνουν χώρα σε κεντρικές ευρωπαϊκές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο (2008), το Ταλίν (2011) και οι Βρυξέλλες (2013). Αυτή τη χρονιά, το Tuned City πραγματοποιείται στην Αρχαία Μεσσήνη και αναζητά την υποδειγματική «ιδεατή πόλη»: την αρχαιοελληνική πόλιν. [Πηγή:

    Edited by Engineer



    Σχόλια Μελών


    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum
    • Από Engineer
      Η δημιουργία του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης, του περίφημου Μετρό, είναι μια ιστορία δεκαετιών καθώς η συζήτηση ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80. Τελικά οι εργασίες άρχισαν το καλοκαίρι του 2006, διακόπηκαν αρκετές φορές λόγω τεχνικών ζητημάτων αλλά και αρχαιολογικών ευρημάτων που άναψαν φωτιές.
       
      Υψηλό αρχαιολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι σταθμοί Αγία Σοφία και Βενιζέλου, αφού από τις πρώτες ανασκαφές κάτω από τον άξονα της Εγνατίας, εντοπίστηκε τμήμα του πολεοδομικού ιστού της βυζαντινής πόλης.
       
      Επειτα από διαφορετικές αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για την τύχη τους και κυρίως για το σπουδαίο μνημειακό σύνολο της βυζαντινής Θεσσαλονίκης στον σταθμό Βενιζέλου, όπου βρέθηκαν σε εξαιρετική κατάσταση οι οδικοί άξονες των Decumanus Maximus και cardo, οι εργασίες ξεκίνησαν μετά την τελευταία απόφαση του ΚΑΣ στις αρχές του 2017, η οποία προέβλεπε συνύπαρξη αρχαιοτήτων και μετρό.
       

       
       
      Στις αρχές του καλοκαιριού, με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου, η αρχαιολόγος Πολυξένη Αδάμ-Βελένη τοποθετήθηκε στη θέση της αναπληρώτριας προϊσταμένης στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης με κύριο έργο την παρακολούθηση των αρχαιολογικών εργασιών στα εργοτάξια.
       
      Αρχαιολόγος και ανασκαφέας της Θεσσαλονίκης για 30 χρόνια, με δεκάδες ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, γνωρίζει τη γενέθλια πόλη της εξίσου καλά υπέργεια και υπόγεια.
       
      Στη συζήτηση που ακολουθεί, μας μιλάει για την πορεία των εργασιών οι οποίες συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς, για τις προσλήψεις των περίπου 150 υπαλλήλων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα, για τα 300.000 ευρήματα που ήρθαν στο φως και για την εικόνα της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης του Βυζαντίου μετά την Κωνσταντινούπολη, καθώς η γνώση των επιστημόνων, αλλά και των πολιτών, εμπλουτίζεται μέσα από τα αρχαιολογικά ευρήματα.
       
      • Ξεκινώντας από τα ανατολικά της πόλης από το εργοτάξιο στο Σιντριβάνι, βρέθηκε το νεκροταφείο της αρχαίας πόλης. Πώς πάνε οι εργασίες;
       
      Στους εκατοντάδες τάφους έχουμε όλη τη διαστρωμάτωση των εποχών από τους πρώιμους ελληνιστικούς μέχρι τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους και τους παλαιοχριστιανικούς. Οι τάφοι είναι διαφόρων τύπων και κατηγοριών, ανοιχτοί λάκκοι, κλειστοί, σαρκοφάγοι κ.ά. Στη νότια είσοδο του σταθμού έχουμε βρει ταφικό οικοδόμημα του 1ου αι. μ.Χ. με ψηφιδωτά δάπεδα, με τοιχογραφίες. Εχει ληφθεί η απόφαση μεταφοράς του εκτός εργοταξίου ώστε να επανατοποθετηθεί - θα δούμε σε ποια θέση. Οι εργασίες μας έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Δεν έχουμε πάνω από δύο μήνες δουλειάς. Τελειώνουμε οριστικά και αποχωρούμε ως Αρχαιολογική Υπηρεσία.
       
      • Συνεχίζοντας στον σταθμό Αγία Σοφία τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα;
       
      Εχουμε τη νότια και βόρεια είσοδο όπου βρέθηκαν δύο πλατείες. Στη βόρεια, βρέθηκαν και μεσοβυζαντινά κατάλοιπα από τον 7ο έως τον 13ο αιώνα. Είναι δείγμα αστικού μεσοβυζαντινού ιστού όταν δεν σώζονται ούτε καν εκκλησίες της εποχής ακόμα και στην Κωνστανινούπολη. Είναι σπουδαίο ότι βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η απόφαση είναι να διατηρηθούν στη θέση τους, ωστόσο θα μειωθεί το πλάτος των προσβάσεων και ιδιαίτερα της βόρειας. Πριν αναλάβω εγώ εντοπίστηκε και εκεί υδράργυρος οπότε καθυστερήσαμε, αλλά ξεκινούν πάλι οι εργασίες.
       

       
       
      Ωστόσο θέλω να πω ότι τα 4/5 των ευρημάτων θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Εμείς εκεί έχουμε ολοκληρώσει. Εκκρεμεί η μελέτη στερέωσης, ανάδειξης και διαμόρφωσης η οποία δρομολογείται. Στη νότια πρόσβαση, βρέθηκε επίσης κομμάτι ημικυκλικής πλατείας. Οι πλάκες, που έτσι κι αλλιώς χρειάζονταν συντήρηση, θα αφαιρεθούν και θα επανατοποθετηθούν μαζί με τους κίονες που βρέθηκαν. Το κέλυφος του σταθμού δεν θα έχει πολλές αρχαιότητες αλλά περισσότερο οπτικό υλικό, κείμενα και φωτογραφίες απ’ όλα τα στάδια κατασκευής.
       
      Αρχαιότητες θα έχουμε από τη νότια και τη βόρεια πρόσβαση. Στο κέλυφος δεν μπορεί να επανατοποθετηθεί ούτε τμήμα του δρόμου μήκους 73 μέτρων που ξηλώθηκε με απόφαση του 2011. Το σημείο όπου θα τοποθετηθεί, όπως και άλλες αρχαιότητες που έχουν αποσπαστεί, είναι αντικείμενο δουλειάς της επιτροπής με εκπροσώπους του υπουργείου Πολιτισμού, της Αττικό Μετρό, της Εφορείας Αρχαιοτήτων. Ξεκινάει για πρώτη φορά στις 11 Σεπτεμβρίου.
       
      • Στον σταθμό Βενιζέλου;
       
      Εμείς έχουμε τελειώσει με τις ανασκαφές. Περιμένουμε να μπουν μικροπάσσαλοι στον αρχαίο δρόμο, ο οποίος μένει ανέπαφος και αμετακίνητος κατά 97%. Στις δύο πλευρές του και όπου υπήρχε η μεγαλύτερη καταστροφή αφαιρέθηκαν οι πλάκες και από τα δυτικά, ένα τμήμα του τετραπύλου στο σημείο που ενώνεται με τη σημερινή Βενιζέλου και στην αρχαιότητα υπήρχε κάθετος δρόμος προς τη θάλασσα. Ενα τμήμα αφαιρέθηκε για να μπορέσουν να κατεβούν οι τεχνικοί και να υποστυλώσουν τον δρόμο από κάτω.
       
      Είμαστε στη φάση της κατασκευής αυτού του μεγάλου τεχνικού έργου. Αρχίζει, επίσης, η φάση κατασκευής της πλάκας που θα καλύπτει τις αρχαιότητες και τον σταθμό. Αρχές Αυγούστου περάσαμε από το ΚΑΣ μελέτη για να προστατεύονται οι αρχαιότητες με σάκους άμμου που μετά θα αφαιρεθούν.
       

       
       
      Μιλάμε για επίτευγμα που θα μας δώσει μεγάλη τεχνογνωσία και οι τεχνικοί θα μπορούν να το δείχνουν στο μέλλον ως έργο πρότυπο. Να θυμίσουμε ότι στις 24/1/2012 με εισήγηση της Ευγενίας Γερούση, με προεδρεύουσα του ΚΑΣ τη γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και με μεγάλη επιμονή του Μιχάλη Τιβέριου, αποφασίστηκε να αποσπαστεί ο δρόμος με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Ωστόσο λύση υπήρχε.
       
      • Ηταν μια επιτυχία των αρχαιολόγων και του δημάρχου;
       
      Ακριβώς. Είναι τεράστια επιτυχία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και θα πρέπει να πούμε ότι «έσωσε» τις αρχαιότητες. Ισως αποτελεί μοναδικό παράδειγμα στην Ελλάδα η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μάχεται υπέρ των αρχαιοτήτων, ενώ συνήθως γίνεται το αντίθετο. Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει περισσότερη δουλειά και απαιτεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Κατά την εκτίμηση των τεχνικών, θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020 ίσως και το 2021. Θα είναι ο τελευταίος σταθμός που θα παραδοθεί.
       

       
       
      Τρέχουμε πάντως και είμαστε σε απόλυτη συναίνεση και σύμπνοια και με την Αττικό Μετρό και την κοινοπραξία που ανέλαβε την περαίωση του έργου. Κάνουμε συσκέψεις σε εβδομαδιαία βάση, κατεβαίνουμε μαζί στα εργοτάξια για να επιλύσουμε επιτόπου οτιδήποτε συμβαίνει. Ωστόσο ισχύει αυτό που λέγαμε εξ αρχής, ότι μπορούμε να έχουμε και μετρό και αρχαία.
       
      Αρκεί να θέλει κανείς να το κάνει, δεν είναι ανέφικτο. Τέλος, στον σταθμό Δημοκρατίας βρέθηκαν νεκροταφείο και μικρό τμήμα κτιριακού μοναστικού συγκροτήματος. Οι ανασκαφές έχουν τελειώσει, έχει αποδοθεί από εμάς, όπως έχει τελειώσει και ο σταθμός του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και έχει αποδοθεί πολύ πριν αναλάβω εγώ.
       
      • Με το προσωπικό τι γίνεται, επαρκεί;
       
      Δεν έχουμε έλλειψη, κάναμε παύση 45 ημερών και ξαναρχίζουμε με όλο το δυναμικό όπως είμαστε αρχές Αυγούστου. Στις 15 Σεπτεμβρίου θα προσληφθούν περίπου 150 υπάλληλοι. Θα επανέλθει όλο το επιτελείο στο μεγάλο εργοτάξιο στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης που λειτουργεί ως κεντρικός server της επιστημονικής τεκμηρίωσης.
       
      Εκεί οι αρχαιολόγοι παραλαμβάνουν τα καινούργια ευρήματα, τα ταυτίζουν, τα καταγράφουν, τα φωτογραφίζουν. Εχει γίνει τεράστια αρχαιολογική δουλειά, μιλάμε για περισσότερα από 300.000 κινητά ευρήματα, αντικείμενα εξαιρετικά σημαντικά, πολύτιμα και μη, όπως νομίσματα από τα ελληνιστικά χρόνια έως τον 19ο αιώνα, αγγεία, εργαλεία, χρυσά κοσμήματα και στεφάνια, επιγραφές κ.ά.
       
      • Μέσα από αυτόν τον πλούτο των ευρημάτων τι εικόνα θα έχουμε πλέον για τη Θεσσαλονίκη;
       
      Η εικόνα μας για την αρχαία Θεσσαλονίκη έχει βελτιωθεί, γνωρίζουμε πολλά για τον κεντρικό της άξονα στα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια και στους πρώιμους βυζαντινούς χρόνους. Εχουμε πολλά στοιχεία από την καθημερινότητα της πόλης και τις ενασχολήσεις των κατοίκων, για τις συναλλαγές τους, τα επαγγέλματα, την προέλευσή τους, αφού έχουμε Ελληνες, Ρωμαίους, Εβραίους και αργότερα Οθωμανούς. Ξετυλίγεται ένα καινούργιο πρόσωπο της πόλης καθώς πολλά πράγματα ήταν λίγο terra incognita.
       
      • Προχωράει δηλαδή και η επιστημονική μελέτη;
       
      Πολύ. Μπορεί κανείς να πει ότι εμείς οι αρχαιολόγοι είχαμε αντίρρηση να περάσει από την καρδιά της αρχαίας Θεσσαλονίκης ένα υπόγειο έργο. Εν πάση περιπτώσει πρέπει να δει κανείς τα οφέλη εφόσον είναι στο μεγαλύτερο μέρος κατασκευασμένο. Ωφελούμαστε επιστημονικά και για όλες τις εποχές. Γιατί η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης δεν σταμάτησε ποτέ από την ίδρυσή της το 315 π.Χ.
       
      • Αυτό το επαναλαμβάνετε με κάθε ευκαιρία.
       
      Το λέω διότι αυτή είναι η διαφοροποίησή της με την Αθήνα που την ξανανακάλυψαν και την ξαναδημιούργησαν από τον 19ο αιώνα και μετά. Η Αθήνα είχε γίνει χωριό, η Θεσσαλονίκη ήταν πάντα αστικό κέντρο. Και αυτό αποδεικνύεται από τη διαστρωμάτωση των δύο πόλεων.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/...rages-toy-metro
       
      Click here to view the είδηση
    • Από Engineer
      Η δημιουργία του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης, του περίφημου Μετρό, είναι μια ιστορία δεκαετιών καθώς η συζήτηση ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80. Τελικά οι εργασίες άρχισαν το καλοκαίρι του 2006, διακόπηκαν αρκετές φορές λόγω τεχνικών ζητημάτων αλλά και αρχαιολογικών ευρημάτων που άναψαν φωτιές.
       
      Υψηλό αρχαιολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι σταθμοί Αγία Σοφία και Βενιζέλου, αφού από τις πρώτες ανασκαφές κάτω από τον άξονα της Εγνατίας, εντοπίστηκε τμήμα του πολεοδομικού ιστού της βυζαντινής πόλης.
       
      Επειτα από διαφορετικές αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για την τύχη τους και κυρίως για το σπουδαίο μνημειακό σύνολο της βυζαντινής Θεσσαλονίκης στον σταθμό Βενιζέλου, όπου βρέθηκαν σε εξαιρετική κατάσταση οι οδικοί άξονες των Decumanus Maximus και cardo, οι εργασίες ξεκίνησαν μετά την τελευταία απόφαση του ΚΑΣ στις αρχές του 2017, η οποία προέβλεπε συνύπαρξη αρχαιοτήτων και μετρό.
       

       
       
      Στις αρχές του καλοκαιριού, με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου, η αρχαιολόγος Πολυξένη Αδάμ-Βελένη τοποθετήθηκε στη θέση της αναπληρώτριας προϊσταμένης στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης με κύριο έργο την παρακολούθηση των αρχαιολογικών εργασιών στα εργοτάξια.
       
      Αρχαιολόγος και ανασκαφέας της Θεσσαλονίκης για 30 χρόνια, με δεκάδες ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, γνωρίζει τη γενέθλια πόλη της εξίσου καλά υπέργεια και υπόγεια.
       
      Στη συζήτηση που ακολουθεί, μας μιλάει για την πορεία των εργασιών οι οποίες συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς, για τις προσλήψεις των περίπου 150 υπαλλήλων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα, για τα 300.000 ευρήματα που ήρθαν στο φως και για την εικόνα της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης του Βυζαντίου μετά την Κωνσταντινούπολη, καθώς η γνώση των επιστημόνων, αλλά και των πολιτών, εμπλουτίζεται μέσα από τα αρχαιολογικά ευρήματα.
       
      • Ξεκινώντας από τα ανατολικά της πόλης από το εργοτάξιο στο Σιντριβάνι, βρέθηκε το νεκροταφείο της αρχαίας πόλης. Πώς πάνε οι εργασίες;
       
      Στους εκατοντάδες τάφους έχουμε όλη τη διαστρωμάτωση των εποχών από τους πρώιμους ελληνιστικούς μέχρι τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους και τους παλαιοχριστιανικούς. Οι τάφοι είναι διαφόρων τύπων και κατηγοριών, ανοιχτοί λάκκοι, κλειστοί, σαρκοφάγοι κ.ά. Στη νότια είσοδο του σταθμού έχουμε βρει ταφικό οικοδόμημα του 1ου αι. μ.Χ. με ψηφιδωτά δάπεδα, με τοιχογραφίες. Εχει ληφθεί η απόφαση μεταφοράς του εκτός εργοταξίου ώστε να επανατοποθετηθεί - θα δούμε σε ποια θέση. Οι εργασίες μας έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Δεν έχουμε πάνω από δύο μήνες δουλειάς. Τελειώνουμε οριστικά και αποχωρούμε ως Αρχαιολογική Υπηρεσία.
       
      • Συνεχίζοντας στον σταθμό Αγία Σοφία τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα;
       
      Εχουμε τη νότια και βόρεια είσοδο όπου βρέθηκαν δύο πλατείες. Στη βόρεια, βρέθηκαν και μεσοβυζαντινά κατάλοιπα από τον 7ο έως τον 13ο αιώνα. Είναι δείγμα αστικού μεσοβυζαντινού ιστού όταν δεν σώζονται ούτε καν εκκλησίες της εποχής ακόμα και στην Κωνστανινούπολη. Είναι σπουδαίο ότι βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η απόφαση είναι να διατηρηθούν στη θέση τους, ωστόσο θα μειωθεί το πλάτος των προσβάσεων και ιδιαίτερα της βόρειας. Πριν αναλάβω εγώ εντοπίστηκε και εκεί υδράργυρος οπότε καθυστερήσαμε, αλλά ξεκινούν πάλι οι εργασίες.
       

       
       
      Ωστόσο θέλω να πω ότι τα 4/5 των ευρημάτων θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Εμείς εκεί έχουμε ολοκληρώσει. Εκκρεμεί η μελέτη στερέωσης, ανάδειξης και διαμόρφωσης η οποία δρομολογείται. Στη νότια πρόσβαση, βρέθηκε επίσης κομμάτι ημικυκλικής πλατείας. Οι πλάκες, που έτσι κι αλλιώς χρειάζονταν συντήρηση, θα αφαιρεθούν και θα επανατοποθετηθούν μαζί με τους κίονες που βρέθηκαν. Το κέλυφος του σταθμού δεν θα έχει πολλές αρχαιότητες αλλά περισσότερο οπτικό υλικό, κείμενα και φωτογραφίες απ’ όλα τα στάδια κατασκευής.
       
      Αρχαιότητες θα έχουμε από τη νότια και τη βόρεια πρόσβαση. Στο κέλυφος δεν μπορεί να επανατοποθετηθεί ούτε τμήμα του δρόμου μήκους 73 μέτρων που ξηλώθηκε με απόφαση του 2011. Το σημείο όπου θα τοποθετηθεί, όπως και άλλες αρχαιότητες που έχουν αποσπαστεί, είναι αντικείμενο δουλειάς της επιτροπής με εκπροσώπους του υπουργείου Πολιτισμού, της Αττικό Μετρό, της Εφορείας Αρχαιοτήτων. Ξεκινάει για πρώτη φορά στις 11 Σεπτεμβρίου.
       
      • Στον σταθμό Βενιζέλου;
       
      Εμείς έχουμε τελειώσει με τις ανασκαφές. Περιμένουμε να μπουν μικροπάσσαλοι στον αρχαίο δρόμο, ο οποίος μένει ανέπαφος και αμετακίνητος κατά 97%. Στις δύο πλευρές του και όπου υπήρχε η μεγαλύτερη καταστροφή αφαιρέθηκαν οι πλάκες και από τα δυτικά, ένα τμήμα του τετραπύλου στο σημείο που ενώνεται με τη σημερινή Βενιζέλου και στην αρχαιότητα υπήρχε κάθετος δρόμος προς τη θάλασσα. Ενα τμήμα αφαιρέθηκε για να μπορέσουν να κατεβούν οι τεχνικοί και να υποστυλώσουν τον δρόμο από κάτω.
       
      Είμαστε στη φάση της κατασκευής αυτού του μεγάλου τεχνικού έργου. Αρχίζει, επίσης, η φάση κατασκευής της πλάκας που θα καλύπτει τις αρχαιότητες και τον σταθμό. Αρχές Αυγούστου περάσαμε από το ΚΑΣ μελέτη για να προστατεύονται οι αρχαιότητες με σάκους άμμου που μετά θα αφαιρεθούν.
       

       
       
      Μιλάμε για επίτευγμα που θα μας δώσει μεγάλη τεχνογνωσία και οι τεχνικοί θα μπορούν να το δείχνουν στο μέλλον ως έργο πρότυπο. Να θυμίσουμε ότι στις 24/1/2012 με εισήγηση της Ευγενίας Γερούση, με προεδρεύουσα του ΚΑΣ τη γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και με μεγάλη επιμονή του Μιχάλη Τιβέριου, αποφασίστηκε να αποσπαστεί ο δρόμος με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Ωστόσο λύση υπήρχε.
       
      • Ηταν μια επιτυχία των αρχαιολόγων και του δημάρχου;
       
      Ακριβώς. Είναι τεράστια επιτυχία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και θα πρέπει να πούμε ότι «έσωσε» τις αρχαιότητες. Ισως αποτελεί μοναδικό παράδειγμα στην Ελλάδα η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μάχεται υπέρ των αρχαιοτήτων, ενώ συνήθως γίνεται το αντίθετο. Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει περισσότερη δουλειά και απαιτεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Κατά την εκτίμηση των τεχνικών, θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020 ίσως και το 2021. Θα είναι ο τελευταίος σταθμός που θα παραδοθεί.
       

       
       
      Τρέχουμε πάντως και είμαστε σε απόλυτη συναίνεση και σύμπνοια και με την Αττικό Μετρό και την κοινοπραξία που ανέλαβε την περαίωση του έργου. Κάνουμε συσκέψεις σε εβδομαδιαία βάση, κατεβαίνουμε μαζί στα εργοτάξια για να επιλύσουμε επιτόπου οτιδήποτε συμβαίνει. Ωστόσο ισχύει αυτό που λέγαμε εξ αρχής, ότι μπορούμε να έχουμε και μετρό και αρχαία.
       
      Αρκεί να θέλει κανείς να το κάνει, δεν είναι ανέφικτο. Τέλος, στον σταθμό Δημοκρατίας βρέθηκαν νεκροταφείο και μικρό τμήμα κτιριακού μοναστικού συγκροτήματος. Οι ανασκαφές έχουν τελειώσει, έχει αποδοθεί από εμάς, όπως έχει τελειώσει και ο σταθμός του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και έχει αποδοθεί πολύ πριν αναλάβω εγώ.
       
      • Με το προσωπικό τι γίνεται, επαρκεί;
       
      Δεν έχουμε έλλειψη, κάναμε παύση 45 ημερών και ξαναρχίζουμε με όλο το δυναμικό όπως είμαστε αρχές Αυγούστου. Στις 15 Σεπτεμβρίου θα προσληφθούν περίπου 150 υπάλληλοι. Θα επανέλθει όλο το επιτελείο στο μεγάλο εργοτάξιο στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης που λειτουργεί ως κεντρικός server της επιστημονικής τεκμηρίωσης.
       
      Εκεί οι αρχαιολόγοι παραλαμβάνουν τα καινούργια ευρήματα, τα ταυτίζουν, τα καταγράφουν, τα φωτογραφίζουν. Εχει γίνει τεράστια αρχαιολογική δουλειά, μιλάμε για περισσότερα από 300.000 κινητά ευρήματα, αντικείμενα εξαιρετικά σημαντικά, πολύτιμα και μη, όπως νομίσματα από τα ελληνιστικά χρόνια έως τον 19ο αιώνα, αγγεία, εργαλεία, χρυσά κοσμήματα και στεφάνια, επιγραφές κ.ά.
       
      • Μέσα από αυτόν τον πλούτο των ευρημάτων τι εικόνα θα έχουμε πλέον για τη Θεσσαλονίκη;
       
      Η εικόνα μας για την αρχαία Θεσσαλονίκη έχει βελτιωθεί, γνωρίζουμε πολλά για τον κεντρικό της άξονα στα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια και στους πρώιμους βυζαντινούς χρόνους. Εχουμε πολλά στοιχεία από την καθημερινότητα της πόλης και τις ενασχολήσεις των κατοίκων, για τις συναλλαγές τους, τα επαγγέλματα, την προέλευσή τους, αφού έχουμε Ελληνες, Ρωμαίους, Εβραίους και αργότερα Οθωμανούς. Ξετυλίγεται ένα καινούργιο πρόσωπο της πόλης καθώς πολλά πράγματα ήταν λίγο terra incognita.
       
      • Προχωράει δηλαδή και η επιστημονική μελέτη;
       
      Πολύ. Μπορεί κανείς να πει ότι εμείς οι αρχαιολόγοι είχαμε αντίρρηση να περάσει από την καρδιά της αρχαίας Θεσσαλονίκης ένα υπόγειο έργο. Εν πάση περιπτώσει πρέπει να δει κανείς τα οφέλη εφόσον είναι στο μεγαλύτερο μέρος κατασκευασμένο. Ωφελούμαστε επιστημονικά και για όλες τις εποχές. Γιατί η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης δεν σταμάτησε ποτέ από την ίδρυσή της το 315 π.Χ.
       
      • Αυτό το επαναλαμβάνετε με κάθε ευκαιρία.
       
      Το λέω διότι αυτή είναι η διαφοροποίησή της με την Αθήνα που την ξανανακάλυψαν και την ξαναδημιούργησαν από τον 19ο αιώνα και μετά. Η Αθήνα είχε γίνει χωριό, η Θεσσαλονίκη ήταν πάντα αστικό κέντρο. Και αυτό αποδεικνύεται από τη διαστρωμάτωση των δύο πόλεων.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/300-hiliades-eyrimata-stis-rages-toy-metro
    • Από Engineer
      Όσοι εγγραφούν στο νέο online σεμινάριο για την αρχαία Ρώμη, που διοργανώνει το πανεπιστήμιο του Reading, θα έχουν τη δυνατότητα να «επισκεφθούν» τα μνημεία και τους ναούς, αλλά και να περιηγηθούν στους δρόμους της πόλης, μέσω του πιο λεπτομερούς ψηφιακού μοντέλου της πρωτεύουσας της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που έγινε ποτέ.
      Το μοντέλο δημιουργήθηκε από τον Matthew Nicholls, λέκτορα στο τμήμα κλασικών σπουδών του πανεπιστημίου, ο οποίος χρειάσθηκε 10 χρόνια για να το δημιουργήσει.
       
      Ο Nicholls είναι και ο υπεύθυνος του σεμιναρίου, το οποίο όπως λέει απευθύνεται σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για την αρχαία Ρώμη – από αρχαιολόγους και φοιτητές ιστορίας, μέχρι υπεύθυνους τουριστικών πρακτορείων.
       
      Στην αναπαράσταση εμφανίζεται η πόλη όπως ήταν το 315 π.Χ., ενώ σε αυτήν φαίνονται στα σημαντικότερα αξιοθέατα της εποχής, σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Έτσι, ανάμεσα σε άλλα, ο «επισκέπτης» μπορεί να θαυμάσει το Κολοσσαίο τόσο από το θεωρείο του αυτοκράτορα, όσο και από τις πιο «ταπεινές» ξύλινες κερκίδες.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia....
       
      Click here to view the είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.