Jump to content
  • Novatron
  • By Engineer, in Τεχνολογία, ,

    Η Γερμανία παρέδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου, που θα προσφέρει σε υβριδικά φορτηγά τη δυνατότητα επαναφόρτισης ενώ βρίσκονται εν κινήσει στις βασικές οδικές αρτηρίες της χώρας.
    Το πρώτο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων, του ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου βρίσκεται νοτίως της Φραγκφούρτης στον οδικό άξονα Α5 της Γερμανίας και άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του γερμανικού κρατιδίου της Έσσης. Χρησιμοποιείται μόνο από ένα υβριδικό φορτηγό, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει τέσσερα ακόμη έως το 2020.
    Το σύστημα κατασκευάσθηκε από τον γερμανικό μηχανολογικό όμιλο Siemens, ενώ η Scania -τμήμα του ομίλου Volkswagen- ήταν ο προμηθευτής των οχημάτων. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία παρόμοια με τα τρένα ή τα τραμ, επιτρέποντας στα φορτηγά να συνδέονται εν ώρα οδήγησης και με ταχύτητα έως και 90 χιλιόμετρα την ώρα. Η τροφοδότηση γίνεται μέσω συστήματος εναέριων καλωδιώσεων. Το ηλεκτρικό ρεύμα φορτίζει τις μπαταρίες των φορτηγών, επιτρέποντας την κίνησή τους μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Μόλις αποφορτισθεί η μπαταρία, τίθεται σε λειτουργία ο πετρελαιοκινητήρας.
    Η Siemens άρχισε το έργο το 2010 με ένα δοκιμαστικό κομμάτι έξω από το Βερολίνο. Το πρώτο, ολοκληρωμένο τμήμα άνοιξε το 2016 έξω από τη Στοκχόλμη και η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ακόμη ένα στην Καλιφόρνια.

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο από την επόμενη εβδομάδα, καθώς την επόμενη Δευτέρα 20 Μαΐου το πρωί ξεκινάει δρομολόγια το πρώτο ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενο τρένο στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
    Το δρομολόγιο θα διαρκεί πια τρεις ώρες και 55 λεπτά, μειώνοντας κατά πολύ τον χρόνο ταξιδιού αφού μέχρι τώρα απαιτούνταν πέντε ώρες για τη διαδρομή.
    Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τα ηλεκτροδοτούμενα γρήγορα τρένα εντάσσονται πλέον στα καθημερινά τακτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με δύο σταθμούς σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
    Τα δρομολόγια θα εκτελούνται αρχικά από τρεις αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανακατασκευάστηκαν από την ΕΕΣΣΤΥ και θα διαθέτουν WiFi. Πολύ σύντομα αναμένεται να έλθουν από την Ιταλία ακόμη δυο υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες αντίστοιχες με το «Ασημένιο βέλος» που είχε έλθει δοκιμαστικά στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ.

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Σε ιστορικά επίπεδα ρεκόρ έφτασε το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, καθώς συνεχίζουν να συσσωρεύονται τα ανθρωπογενή «αέρια του θερμοκηπίου». Επιστήμονες στις ΗΠΑ κατέγραψαν το Σαββατοκύριακο στον σταθμό αναφοράς Μάουνα Λόα στη Χαβάη, ο οποίος καταγράφει το διοξείδιο από τη δεκαετία του 1950, επίπεδα 415,26 ppm (μέρη ανά εκατομμύριο).
    Την τελευταία φορά που το διοξείδιο είχε φθάσει σε τέτοια επίπεδα, ήταν πριν πάνω από τρία εκατομμύρια χρόνια, όταν η στάθμη των θαλασσών ήταν αρκετά μέτρα ψηλότερα από ό,τι είναι σήμερα.
    «Η νέα μέτρηση δείχνει ότι δεν είμαστε καθόλου σε τροχιά για να προστατεύσουμε το κλίμα. Ο αριθμός (σ.σ. του διοξειδίου) συνεχώς αυξάνει και κάθε χρόνο είναι μεγαλύτερος. Αυτός ο αριθμός είναι ανάγκη να σταθεροποιηθεί», δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Λουχτ του Ινστιτούτου Ερευνών για την Κλιματική Αλλαγή στο Πότσνταμ της Γερμανίας, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
    Η διεθνής συμφωνία του Παρισιού του 2015 καλεί την ανθρωπότητα να φρενάρει την άνοδο της θερμοκρασίας αρκετά κάτω από τους δύο βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα (αν είναι δυνατό, στον ενάμιση βαθμό). Ήδη η μέση επιφανειακή θερμοκρασία της Γης έχει αυξηθεί κατά ένα βαθμό περίπου.
    Αν και υπάρχει διαφωνία για το ποια πρέπει να θεωρηθούν «ασφαλή» επίπεδα διοξειδίου στην ατμόσφαιρα, οι περισσότεροι επιστήμονες βάζουν το όριο στα 350 ppm.

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η κοινή απόφαση των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομίας Εσωτερικών και Ανάπτυξης, Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αφορά στο "Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού για εκπόνηση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (ΤΧΣ)".
    Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά όλη την απόφαση, όπως την παρουσιάζει το B2Green:
    Μπορείτε να κατεβάσετε την απόφαση από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ

    By Engineer, in Αρθρογραφία, ,

    Ενα από τα μεγάλα ζητήματα, που ανέδειξε η οικονομική κρίση είναι και η έλλειψη χάραξης χωροταξικής και κατ΄ επέκταση αναπτυξιακής πολιτικής στη χώρα μας. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελεί το ξεκαθάρισμα των δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, απαιτείται ολοκλήρωση του κτηματολογίου, κύρωση δασικών χαρτών, χάραξη αιγιαλού και παραλίας σε όλη την ακτογραμμή και οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων.
    Από το 2014 και μετά η Πολιτεία για το θέμα των αιγιαλών προχώρησε στην ψήφιση πολλών νομοθετημένων, με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης του αιγιαλού σε όλη τηχώρα. Πρόσφατα μάλιστα ψηφίστηκε νέος νόμος, ο οποίος τροποποιεί παλαιότερες διατάξεις που αφορούν στη χάραξη και τη χρήση του αιγιαλού ξεκαθαρίζοντας το περιεχόμενο της έννοιας του αιγιαλού και της παραλίας.  
    Τι είναι αιγιαλός και τι παραλία;
    Αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της. Ο αιγιαλός αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, που προστατεύεται από την Πολιτεία, η οποία το διαχειρίζεται, σύμφωνα με τη φύση του και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.
    Παραλία είναι η ζώνη της ξηράς η οποία προστίθεται στον αιγιαλό,προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα, καθώς και για τη διατήρηση και προστασία των ακτών από τη διάβρωση και γενικότερα την προστασία του αιγιαλού.  
    Τι ισχύει με τον νέο νόμο για την παραλία;
    α) Το πλάτος της παραλίας καθορίζεται σε τουλάχιστον τριάντα (30) και μέχρι πενήντα (50) μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.
    β) Υφιστάμενα όρια του σχεδίου πόλης ή διαμορφωμένων, με ισχύουσα διοικητική πράξη, οικισμών ή οικισμών προϋφισταμένων του 1923 δεν θίγονται.
    γ) Δύναται η επιτροπή χάραξης αιγιαλού και παραλίας να καθορίσει μικρότερο πλάτος παραλίας, μετά από αιτιολογημένη κρίση, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως, τα ειδικότερα γεωμορφολογικά στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής.
    δ) Στο πλαίσιο εκπόνησης και θεσμοθέτησης των νέων χωροταξικών σχεδίων που ονομάζονται Τοπικά Χωρικά Σχέδια, στις περιοχές που είναι καθορισμένος ο αιγιαλός, καθορίζεται και η γραμμή παραλίας με βάση τα ως άνω κριτήρια. Στις περιπτώσεις που κατά τη φάση εκπόνησης των Τ.Χ.Σ., έχει ήδη καθορισθεί η παραλία, αυτή ενσωματώνεται ως έχει.
    Σε ποιον ανήκουν ο αιγιαλός και η παραλία;
    Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός των κοινοχρήστων πραγμάτων είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς με τη θάλασσα. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, επιτρέπεται η εξαίρεση τμημάτων των κοινοχρήστων πραγμάτων από την κοινή χρήση, αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος που αφορά τη δημόσια ασφάλεια, την υγεία και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Επιτρέπεται, επίσης, η παραχώρηση των πραγμάτων αυτών μόνο κατά χρήση. Απαγορεύεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασμάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ). Αν μεταξύ αιγιαλού και δημόσιας οδούπαρεμβάλλεταιιδιωτικό ακίνητο, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό από τη δημόσια οδό, σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία. Η παραλία όπως και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, με μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δημιούργημα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δημιουργείται με διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποιος αποφασίζει πού είναι η γραμμή αιγιαλού;
    Στο 15%της ακτογραμμήςέχει γίνει χάραξη αιγιαλούπαραλίας από παλαιότερες αρμόδιες επιτροπές και έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Για την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης αιγιαλού, το υπουργείο οικονομικών προχώρησε στην «ηλεκτρονική» χάραξη της οριογραμμής αιγιαλού επί των ψηφιακών χαρτών του Κτηματολογίου ( έτους 2007 -2009) η οποία θα καλύψει όλη τη χώρα εντός του 2019.
    Ανάμεσα στις περιοχές που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της χάραξης αιγιαλού, είναι οι νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Κεφαλονιάς, Κορινθίας, Λακωνίας, Κέρκυρας, Αχαΐας, Ηλείας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Aρτας, Ζακύνθου, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής και ολόκληρη η Κρήτη, καθώς και μεμονωμένοι δήμοι από διάφορες περιοχές. Oλες οι οριοθετήσεις, μαζί με τις παλαιότερες (που ψηφιοποιούνται) «ανεβαίνουν» τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή τους– όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί τυπικά– σε ενιαίο ψηφιακό χάρτη, στηνηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/gspp/dhpe/publicgis/faces/homeShore του υπουργείου Οικονομικών.
    Εχει γίνει λάθος κατά τη χάραξη. Πού απευθύνομαι για να ζητήσω επαναχάραξη του αιγιαλού;
    Υπεύθυνη υπηρεσία για τον επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας είναι η Κτηματική Υπηρεσία, η οποία παραπέμπει το σχετικό αίτημα στην αρμόδιαεπιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού και παραλίας.
    Εβγαλε ένα πόρισμα η επιτροπή. Μπορώ να κάνω ένσταση κατά της απόφασής της;
    Με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών, συνιστά πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, για την εξέταση των προσφυγών στις περιπτώσεις επανακαθορισμού του αιγιαλού, της παραλίας και παλιού αιγιαλού.
    Ο πολίτης έχει δικαίωμα εντός προθεσμίας 30 ημερών να προσφύγει κατά της απόφασης της επιτροπής επαναχάραξης, ενώπιον της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, η οποία την αποστέλλει αμελλητί και πάντως μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, μαζί με ολόκληρο τον σχετικό φάκελο, στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή.
    Η απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής εκδίδεται μέσα σε ένα τρίμηνο από την περιέλευση σ’ αυτήν της προσφυγής και του φακέλου και κοινοποιείται στον προσφεύγοντα. Επίσης τοιχοκολλείταιστο Κατάστημα του οικείου Δήμου καιαναρτάται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών.
    Ιδιοκτησιακά σε ποιον ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας;
    Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας.  
    Μπορώ να νομιμοποιήσω το σπίτι μου σε παραλία;
    Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.
    Τι μπορώ να κάνω για να προστατέψω το ακίνητό μου από τη διάβρωση και να μην γκρεμιστεί;
    Αν από τη διάβρωση απειλείται ιδιωτικό ακίνητό σας, μπορείτε να κατασκευάσετε με δαπάνη σας, προ της ιδιοκτησίας σας και με την επίβλεψη μηχανικού, προστατευτικά έργα, βάσει μελέτης η οποία θεωρείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας.Τα κατασκευασθέντα έργα, εφόσον εμπίπτουν σε χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο, δεν θεωρούνται ως όριο ιδιοκτησίας.  
    Πολλές βίλες και επιχειρήσεις έχουν κάνει την παραλία ιδιωτική και πολλές φορές την περιφράζουν. Επιτρέπεται;
    Οχι, δεν επιτρέπεται. Η παραλία είναι κοινόχρηστος χώρος, αλλά εντούτοις πολλές φορές καταπατείται και ανοικοδομείται, λόγω τηςέλλειψηςελέγχου των αρμοδίων υπηρεσιών, π.χ. κτηματική υπηρεσία, πολεοδομία. Επίσης κατάχρηση γίνεταικαι απόεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις παραλίες (εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης), για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ή εγκατάσταση άλλων, φορητών ή μόνιμων κατασκευών (π.χ. ζαρντινιέρες, πέργκολες, εξέδρες, ομπρέλες, τέντες κ.λπ.) χωρίς καμία άδεια από την αρμόδια αρχή. Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις αναπτύσσονται καταχρηστικά σε πολλαπλάσιο χώρο από αυτόν που τους έχει παραχωρηθεί, τοποθετώντας πολλές μόνιμες κατασκευές.
    Σε τιαπόσταση τοποθετώ το σπίτι μου από τη θάλασσα για να κτίσω;
    Σε εκτός σχεδίου περιοχές, είναι 30 μέτρα από το καθοριζόμενοόριο αιγιαλού, ενώ 50 μέτρα είναι για τις ξενοδοχειακές μονάδες. Σε περίπτωση παραλιακών οικισμών και εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά με ειδική διάταξη (ΖΟΕ ή τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο), η οικοδομή τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρα από την καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και οπωσδήποτε μετά τη γραμμή παραλίας.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Από σήμερα ξεκινά το υπουργείο Οικονομικών τις Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες Παραχώρησης Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας για άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού.
    Αυτό ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με το οποίο «Για τρίτη χρονιά συνεχίζεται η επιτυχημένη προσπάθεια, μέσω των ποιοτικά αναβαθμισμένων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών αλλά και την απλούστευση του συνόλου της διαδικασίας, προσδοκώντας τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή των ενδιαφερομένων και συμβάλλοντας στην ενίσχυση των δημοσίων εσόδων».
    Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, στοχεύει στην οργάνωση και διεξαγωγή ακόμα μεγαλύτερου αριθμού ηλεκτρονικών δημοπρασιών τα επόμενα χρόνια, με απώτερο σκοπό την πλήρη καθιέρωση του θεσμού αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
    Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τη διαδικασία συμμετοχής στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες, στο σχετικό σύνδεσμο https://eauctions.gsis.gr/

    By GRTOPO, in Εργασιακά, ,

    Σοβαρό τροχαίο ατύχημα, συνέβη σήμερα 11/5/19 και ώρα 11:50 το μεσημέρι  ατύχημα με έναν νεκρό και δύο τραυματίες σημειώθηκε το πρωί στη Δουκίσσης Πλακεντίας στο Χαλάνδρι. 
    Πιο συγκεκριμένα,  οδηγός ΙΧ , κινούμενη από Γέρακα προς Κηφισίας, στη προσπάθειά της για αλλαγή λωρίδας, έχασε τον έλεγχο του οχήματος στο ύψος του αριθμού 87, στο Χαλάνδρι, με αποτέλεσμα να πέσει πάνω σε δύο άτομα, που βρίσκονταν στη διαχωριστική νησίδα. Στη συνέχεια το όχημα πέρασε στο αντίθετα ρεύμα κυκλοφορίας με συνέπεια μια διερχόμενη μοτοσυκλέτα να ανατραπεί στην προσπάθεια του αναβάτη να αποφύγει το αυτοκίνητο.
    Τραγικός απολογισμός ήταν ο ένας από τους δύο πεζούς να χάσει επί τόπου τη ζωή του από τραύμα στο κεφάλι, ενώ ο δεύτερος πεζός και ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας τραυματίστηκαν ελαφρά και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. 
    Σύμφωνα με πληροφορίες τα δύο άτομα που βρίσκονταν στη διαχωριστική νησίδα της Δουκίσσης Πλακεντίας ήταν τοπογράφοι και έκαναν μετρήσεις. 
    Η τροχαία ερευνά τις συνθήκες και τα αίτια του δυστυχήματος.
    Πηγή : tanea.gr 
    Ταχεία ανάρρωση στους επιζήσαντες...
    Τα θερμά συλληπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου!!!
    Ο συνάδελφος που έχασε τη ζωή του είναι ο Λεωνίδας Σιδέρης, Τοπογράφος Μηχ Ε.Μ.Π.
    Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει τη Τρίτη 14/5 και ώρα 18:00 από τον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Παιανίας

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Σε 150.000 κατοικίες προς ενοικίαση στην Αττική, οι 12.000 έγιναν Airbnb, δηλαδή μόλις το 5,3% των ενοικιαζομένων κατοικιών.
    Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια κοινής εκδήλωσης του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και της ΠΟΜΙΔΑ για το παρόν και το μέλλον των Βραχυχρονίων Μισθώσεων στην Αθήνα, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών. 
    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΠΟΜΙΔΑ, στην εκδήλωση προσήλθαν και απηύθυναν χαιρετισμούς ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Μπρούλιας, ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Νάσος Ηλιόπουλος, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, και η πρόεδρος της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων Χαρά Καφαντάρη. Τη συζήτηση προλόγισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος σημειώνοντας: «πιστεύω ότι η οικονομία του διαμοιρασμού μπορεί, με την κατάλληλη διαχείριση, να δημιουργήσει περισσότερα οφέλη απ' ότι κινδύνους».
    Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων - ΠΑΣΥΔΑ, σύμφωνα με την ανακοίνωση, Ανδρέας Χίου παρουσίασε στατιστικά στοιχεία που αφορούν τη βραχυχρόνια μίσθωση στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο του 2019, στην πρωτεύουσα δραστηριοποιούνταν 8.989 ενεργά καταλύματα στις πλατφόρμες, με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι ολόκληρα σπίτια ενώ μόλις το 10% μεμονωμένα δωμάτια. Η βραχυχρόνια μίσθωση έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια, συμβάλλοντας δραστικά στη συνολική τουριστική κίνηση. Περισσότεροι από 340.000 τουρίστες επισκέφθηκαν έτσι την Αθήνα το 2018, αφήνοντας 89,5 εκατ. ευρώ στην πόλη, όπως είπε.
    Την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Αθήνα αλλά και τις κοινωνικές και οικονομικές της επιπτώσεις, παρουσίασαν η πρόεδρος και η ταμίας του Συλλόγου Οικονομίας Διαμοιρασμού - ΣΟΔΙΑ, Θεοδώρα Δήμα και Ρομίνα Τσίτου.
    Όπως τόνισαν, το Airbnb έφερε τουριστική αποκέντρωση, ζωντανεύοντας γειτονιές του δήμου Αθηναίων που ήταν εγκαταλελειμμένες. Το αποτέλεσμα είναι πολλοί κάτοικοι να θέλουν πλέον να επιστρέψουν στο κέντρο αλλά να δυσκολεύονται να βρουν σπίτι κι έτσι κάποιοι σπεύδουν να δαιμονοποιήσουν τη βραχυχρόνια μίσθωση. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν, σε 150.000 κατοικίες προς ενοικίαση στην Αττική, οι 12.000 έγιναν Airbnb, δηλαδή μόλις τo 5,3% των ενοικιαζομένων κατοικιών.
    Επεσήμαναν όμως τους κινδύνους που προκύπτουν από την τεράστια ζήτηση ακινήτων από Κινέζους επενδυτές και ζήτησαν αφενός από το κράτος να κάνει ελέγχους ώστε να παταχθεί η φοροδιαφυγή και αφετέρου από τις τοπικές αρχές να προχωρήσουν σε δράσεις βελτίωσης της αισθητικής της πόλης (πεζοδρόμια, παγκάκια, πράσινο, έργα ηλεκτροφωτισμού, καλλιτεχνικές δράσεις αλλά και κίνητρα για να κατοικηθούν τα εγκαταλελειμμένα κτίρια).
    Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Επιπλωμένων Διαμερισμάτων - Κατοικιών Γιώργος Κανελλόπουλος, τόνισε, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ότι είναι μύθος ο αριθμός των διαθέσιμων καταλυμάτων που συχνά αναφέρονται στα μέσα ενημέρωσης.
    «Πανελλαδικά δεν πρέπει να ξεπερνάμε τις 70.000 πραγματικές καταχωρήσεις ή περίπου το 6% του συνόλου των διαθέσιμων ακινήτων», ανέφερε. Περιγράφοντας τους λόγους έλλειψης σπιτιών, αναφέρθηκε στη μείωση κατά 90% της οικοδομικής δραστηριότητας στα χρόνιας της κρίσης, στις δεκάδες αποποιήσεις κληρονομιάς, στα δεκάδες εγκαταλελειμμένα κτήρια αλλά και στα χιλιάδες ακίνητα που έχουν πουληθεί σε αλλοδαπούς. Κατέληξε δε ότι η βραχυχρόνια μίσθωση στήριξε τον τουρισμό στα χρόνια της ανάπτυξής του.
    Τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν από την ημερίδα,. σύμφωνα με τους διοργανωτές, είναι τα εξής:
    «- Η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων δίνει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν και «ανοίγει» τουριστικές αγορές, προσελκύοντας τουρίστες οι οποίοι δεν θα επέλεγαν να ταξιδέψουν στη χώρα μας χωρίς αυτή την επιλογή. Ενισχύει τις τοπικές οικονομίες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και αυξάνοντας την επιχειρηματικότητα.
    - Η επιβολή περιορισμών στη δραστηριότητα αυτή θα ήταν σφάλμα και πλήγμα κατά του τουρισμού , αλλά και κατά της κοινωνίας γενικότερα.  Όπως κάθε ζωντανή οικονομική δραστηριότητα, πρέπει πάντοτε να αυτορυθμίζεται με βάση την προσφορά και ζήτηση και τις εκάστοτε κρατούσες συνθήκες. Αντίθετα, οποιοδήποτε περιοριστικό μέτρο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις εγκυμονεί τον κίνδυνο άσκησής της σε «γκρίζα» φορολογικά πλαίσια.
    - Η δραστηριότητα αυτή πρέπει να ασκείται σε συνθήκες φορολογικής νομιμότητας. Ας γίνουν έλεγχοι και ας επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα σε όσους εξακολουθούν παράνομα να βρίσκονται στις πλατφόρμες χωρίς πλήρη φορολογική συμμόρφωση (ΑΜΑ κ.λπ.).
    - Απαράδεκτη κάθε πρόταση να θεωρηθεί η βραχυχρόνια μίσθωση υποχρεωτικά για τα φυσικά πρόσωπα ως επαγγελματική δραστηριότητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ή να επιβαρυνθεί με μεγαλύτερο φορολογικό συντελεστή.
    - Τέλος, η βραχυχρόνια μίσθωση είναι μια δραστηριότητα που ήρθε για να μείνει. Στην Αθήνα αλλά και σε πολλά μέρη της χώρας μας, έχει και παρόν και μέλλον, για όλους όσοι έχουν τα κατάλληλα καταλύματα, αλλά και τα κατάλληλα προσόντα.
    Τι δηλώνουν οι ειδικοί
    Από την πλευρά των διοργανωτών της εκδήλωσης, ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ και της UIPI Στράτος Παραδιάς δήλωσε: «Η δραστηριότητα των βραχυχρόνιων μισθώσεων στη χώρα μας αναπτύχθηκε σε δεκάδες χιλιάδες κενά, ημιτελή, ή μη χρησιμοποιούμενα ακίνητα, γι' αυτό και δεν προκάλεσε εξώσεις πουθενά στη χώρα, όπως κάποιοι εντελώς αναληθώς ισχυρίστηκαν. Δεν μπορεί λοιπόν να αποτελέσει πρόφαση για την επιβολή ενοικιοστασιακών μέτρων στις μισθώσεις κύριας κατοικίας. Αντίθετα, και με δεδομένο ότι συνεχίζεται η μαζική ανακαίνιση κατοικιών με τον, ανέφικτο συχνά πλέον σήμερα, στόχο της διάθεσής τους για βραχυχρόνιες μισθώσεις, οι ενοικιαστές σε λίγο θα έχουν στη διάθεσή τους πάμπολλες χιλιάδες πλήρως αναβαθμισμένες κατοικίες, τις οποίες θα φέρει στην αγορά μόνον η ελευθερία των μισθώσεων, και όχι τα ενοικιοστάσια».
    Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Μια σημαντική πηγή για τη δημιουργία εισοδήματος που τόσο έχουμε ανάγκη, μέσα από την αύξηση της κατανάλωσης, τόσο λόγω του εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος που αποτελεί την κινητήρια δύναμη της Ελληνικής οικονομίας, όσο και από την ανακατασκευή και συντήρηση νεκρών ακίνητων, αποτελεί σήμερα ο θεσμός της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Εντούτοις είναι σημαντικό με προσοχή να παρακολουθούμε τις νέες ανάγκες που πιθανόν να δημιουργηθούν για την ορθή λειτουργία της πόλης και τη βιώσιμη ανάπτυξη  της».

    By Engineer, in Νομοθεσία, ,

    42489/1824/2019 Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ. 41/2018, ΦΕΚ 80 Α'/7-5-2018)
    (Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ. 41/2018, ΦΕΚ 80 Α'/7-5-2018)).
    Η παρούσα εγκύκλιος διευκρινίζει τις διατάξεις του π.δ. 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων» το οποίο δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στο φύλλο 80, τεύχος πρώτο, στις 7 Μαΐου 2018.
    Ο νέος κανονισμός με ημερομηνία έναρξης ισχύος τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή του, ήτοι την 7η Αυγούστου 2018, έρχεται να αντικαταστήσει μετά από τριάντα έτη τον προϊσχύοντα Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων, π.δ. 71/1988, προκειμένου αφ' ενός μεν να εναρμονιστεί το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών Οδηγιών για τα δομικά προϊόντα και τα κατ' εξουσιοδότηση αυτών Πρότυπα, αφ' ετέρου δε να ανταποκρίνεται στις σημερινές σχεδιαστικές, κατασκευαστικές και λειτουργικές ανάγκες των κτιρίων. Στο πλαίσιο της εξασφάλισης αυξημένων επιπέδων ασφάλειας του κοινού, αναθεωρήθηκαν οι απαιτήσεις παθητικής πυροπροστασίας των κτιρίων, εξορθολογίστηκαν τα μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας και εισήχθησαν μέτρα πρόληψης πυρκαγιάς.
    Το σώμα του κανονισμού αναπτύσσεται σε τρία κεφάλαια: το κεφάλαιο Α' που καθορίζει τις γενικές διατάξεις, το κεφάλαιο Β' που καθορίζει τις ειδικές ανά χρήση κτιρίου διατάξεις και το κεφάλαιο Γ' που περιλαμβάνει τις καταργούμενες / μεταβατικές διατάξεις, τις κυρώσεις και τα παραρτήματα. Στις γενικές διατάξεις, οι κατά περίπτωση απαιτήσεις ανά χρήση κτιρίου απεικονίζονται σε συγκεντρωτικούς πίνακες προς διευκόλυνση των μελετητών. Ομοίως, τα παραρτήματα έχουν πληροφοριακό χαρακτήρα και αποσκοπούν σε μία πρώτη ενημέρωση των μελετητών για την εξοικείωσή τους με τις νέες έννοιες που εισάγονται από το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο για την πυροπροστασία. 
    Όλη η εγκύκλιος: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ?inline=true

    By Engineer, in webTV, ,

    Η πρόοδος των εργασιών στο Al Wakrah Stadium στο Κατάρ καθώς και των υπολοίπων γηπέδων που θα χρησιμοποιηθούν στο Fifa World Cup του 2022.
    Αναλυτικά η παρουσίαση όλων των γηπέδων εδώ: https://sc.qa/en/stadiums
    Και μια παρουσίαση των Η/Μ εγκαταστάσεων και του συστήματος ψύξης του γηπέδου:
     

    By afroman, in Επικαιρότητα, ,

    Τελευταία ημέρα αύριο, Παρασκευή 10 Μαΐου 2019, για τη δεύτερη φάση υπαγωγής αυθαιρέτων με μείωση κατά 10% του ειδικού προστίμου, στο πλαίσιο του νόμου 4495/2017. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν θα δώσει άλλη παράταση. Πλην, όμως, καταργείται η προσαύξηση στα πρόστιμα έως τη λήξη της προθεσμίας υπαγωγής (9 Νοεμβρίου 2019) που προβλέπει ο νόμος. Οι ιδιοκτήτες θα καταβάλλουν το ενιαίο ειδικό πρόστιμο χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Η κατάργηση της προσαύξησης θα ενταχθεί σε σχετική νομοθετική ρύθμιση.

    By avgoust, in Νομοθεσία, ,

    Με το ΦΕΚ 70/7-5-2019 εκτός των παρατάσεων των προθεσμιών γίνεται σημαντική αλλαγή στο άρθρο 116 (Διατάξεις παραδοσιακών οικισμών) και ως προς την έκταση εφαρμογής του που πλέον επεκτείνεται και σε "προστατευόμενες περιοχές" και ως προς την διαδικασία , όπου πλέον η έγκριση ΥΠΠΟ έπεται της υπαγωγής.

    Οι αλλαγές περιγράφονται στο άρθρο 227 του νέου ΦΕΚ.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Μια πολύ θετική εξέλιξη για τη συντήρηση και αποκατάσταση φθορών στον Παρθενώνα ήρθε απ' τη χθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
    Ο λόγος για την αποκατάσταση του βόρειου τoίχου του σηκού του Παρθενώνα, καθώς η χθεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ έδωσε «πράσινο φως» σε σχετική μελέτη.
    Στους αρχαίους ελληνικούς ναούς, σηκός ονομαζόταν ο κύριος εσωτερικός χώρος όπου φυλασσόταν το άγαλμα του θεού (ή της θεάς) στον οποίο ήταν αφιερωμένος. Στην περίπτωση του Παρθενώνα, στο μέρος αυτό φυλασσόταν το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, που φιλοτέχνησε ο Φειδίας και είχε κολοσσιαίες διαστάσεις.
    «Η σημερινή συνεδρίαση είναι πολύ μεγάλης σημασίας γιατί μέσα από την υλοποίηση των μελετών που αφορούν την αποκατάσταση του σηκού θα έχουμε ανασύσταση των όψεων, ένα πολύ σημαντικό γεγονός για τη νεότερη ιστορία του Παρθενώνα», σημειώθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων.
    Αυτό σημαίνει ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου (δηλαδή, όταν αναστηλωθούν και οι δυο μακριές πλευρές του σηκού, δηλαδή η βόρεια και η νότια), η γεωμετρία του κτιρίου θα αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό, «θα φανεί η ταυτότητα και η ιστορία του μνημείου, ενώ ο μέσος επισκέπτης θα έχει αντίληψη της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του», όπως ειπώθηκε από μέλος του ΚΑΣ. «Η μελέτη επιχειρεί την επαναφορά πλήθους λίθων που βρίσκονται κάτω στη γη, περίπου 250, και ενδεχομένως η πρόταση που θα εγκριθεί να έχει επιπτώσεις στην αναστήλωση των μνημείων στη χώρα», ειπώθηκε από την αρμόδια διεύθυνση.
    Η πρόταση στην οποία στηρίχτηκε η συγκεκριμένη μελέτη φέρει την υπογραφή του αείμνηστου Χαράλαμπου Μπούρα, αρχιτέκτονα και πρώην προέδρου της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ), με τεράστιο έργο στην αναστήλωση των μνημείων και δη της Ακρόπολης.
    «Είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για την Ακρόπολη και ειδικά για το κορυφαίο μνημείο του Παρθενώνα», δήλωσε η γενική γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μαρία Ανδρεαδάκη Βλαζάκη, αναφερόμενη στη μελέτη που «έχει απασχολήσει πολύ σοβαρά την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, αλλά βεβαίως έχει και τις κατευθύνσεις της ΕΣΜΑ». «Είναι σαν να τον έχουμε κοντά μας», είπε αναφερόμενη στον κ. Μπούρα.
    Η μελέτη, που πήρε ομόφωνα την έγκριση από το ΚΑΣ (εκτός από τμήμα της στο οποίο μειοψήφησαν δυο μέλη), σκοπεύει να αξιοποιήσει το πλούσιο υλικό και την τεράστια γνώση που συγκεντρώθηκε κατά τη διάρκεια σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, αρχής γενομένης από τον μνημειώδη τόμο του 1983 για την αποκατάσταση του Παρθενώνα των Χ. Μπούρα και Μ. Κορρέ.
    Στόχος της είναι να αναδειχθεί το όριο διατήρησης του τοίχου όπως διαμορφώθηκε μετά τον βομβαρδισμό του Μοροζίνι το 1687 και πριν από την πολιορκία της Ακρόπολης το 1822, όταν οι Τούρκοι έσπασαν τις αρχαίες πέτρες για να αφαιρέσουν το μολύβι.
    «Το τμήμα που διατηρήθηκε ως το 1822 ακέραιο, διαλύθηκε μέσα σε έναν μήνα για να ληφθεί ο μόλυβδος και οι πέτρες έμειναν εκεί. Κανείς δεν ήθελε τις πέτρες, τον μόλυβδο ήθελαν», δήλωσε ο νυν πρόεδρος της ΕΣΜΑ, καθηγητής Μανόλης Κορρές, ο άνθρωπος που έχει συνδεθεί όσο λίγοι με τα αναστηλωτικά έργα στην Ακρόπολη. «Οι Τούρκοι με βαριά κατέστρεψαν 500 λίθους. Πεντακόσιους βαριά "τραυματίες" άφησαν πίσω τους, επειδή ήταν βιαστικοί. Θα μπορούσαν να είχαν καταστρέψει 50 και οι 450 να ήταν ‘υγιείς'», είπε χαρακτηριστικά.
    Σύμφωνα με την πρόταση, οι αρχαίοι λιθόπλινθοι που θα επανατοποθετηθούν είναι 360 και οι νέοι (από μάρμαρο που θα προέλθει από τον Διόνυσο, το οποίο μοιάζει πολύ με το πεντελικό) περίπου 90.
    Η αποκατάσταση και των δυο μακρών τοίχων του σηκού (του βόρειου και του νότιου) εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 15 χρόνια.
    Στο δυτικό τμήμα του βόρειου σηκού, το οποίο θα συμπληρωθεί κυρίως με αυθεντικό υλικό, το ύψος της αναστήλωσης δεν θα υπερβαίνει τον 6ο δόμο (δηλαδή συνολικά περίπου τα 4,5 μ.), ενώ το ανατολικό τμήμα θα φτάσει περίπου τα 10 μ.
    Σε επόμενη φάση, όταν η αποκατάσταση θα συμπεριλάβει και το τμήμα όπου βρισκόταν η ζωφόρος και το επιστύλιο (τα οποία καταστράφηκαν κατά την αρπαγή του Έλγιν και την πολιορκία του 1822) το ύψος θα είναι περίπου 13 μ.
    Οι δυο μειοψηφίες, που αφορούσαν την εσωτερική πλευρά του δυτικού αυτού τμήματος (του βόρειου σηκού πάντα), ζήτησαν την περαιτέρω στατική διερεύνηση ώστε να γίνει η ελάχιστη δυνατή συμπλήρωση με νέο υλικό.

    By kan62, in Νομοθεσία, ,

    Δημοσιεύτηκε στο παρακάτω ΦΕΚ απόφαση με θέμα :
    "Έγκριση της υπ’ αριθμ.18/2019 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «Μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εγκαταστάσεων (μονάδων) υγείας και κοινωνικής πρόνοιας."
    18_2019 Πυροσβεστική Διάταξη.pdf

    By Engineer, in Αρθρογραφία, ,

    Η Μεσσηνία έχει αναδειχτεί σε αναγνωρίσιμο τουριστικό προορισμό γιατί ευτύχησε να αποκτήσει δύο σημαντικούς πόλους έλξης: το πρότυπο τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino στου Ρωμανού και την Αρχαία Μεσσήνη, που ήλθαν να προστεθούν στα εξέχοντα πολιτιστικά κατάλοιπα μιας μακραίωνης ιστορίας, διάσπαρτα στο αλώβητο φυσικό παραθαλάσσιο περιβάλλον της Μεσσηνίας, πατρίδας του ευλογημένου ελαιόδεντρου.  Η Αρχαία Μεσσήνη ως ένα αρχαιολογικό και οικολογικό πάρκο έχει αποκτήσει τη δική της δυναμική και πληρότητα, χάρη στις δυνατότητες που προσφέρουν τα μεγαλειώδη αρχαιολογικά κατάλοιπα μιας αρχαίας πόλης (ευανάγνωστης και παιδευτικής), οι ήπια δομημένοι σύγχρονοι οικισμοί που την περιβάλλουν, καθώς και οι μακρόχρονες επενδύσεις χρόνου και κόπου των τελευταίων δεκαετιών με την οικονομική υποστήριξη του Ελληνικού Κράτους, των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και των χορηγιών.
    Η Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία που με έχει ορίσει διευθυντή του έργου της Αρχαίας Μεσσήνης και η Εταιρεία Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών, της οποίας έχω την τιμή να είμαι πρόεδρος, έχουν συμβάλει τα μέγιστα, όχι μόνο με την ανασκαφή, την αναστήλωση, τις δημοσιεύσεις και την ανάδειξη γενικά της αρχαίας πόλης, αλλά και με την αγορά της γης, τις περιφράξεις, τις διαμορφώσεις, τα αποστραγγιστικά έργα και τα προστατευτικά στέγαστρα. Εχει παραδώσει στο κράτος από το 1999, εκτός από τα 18 χιλιάδες καταγραμμένα αρχαία αντικείμενα, ένα μουσείο και ένα αρχαιολογικό πάρκο για λειτουργία και εκμετάλλευση.    ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ: ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ   Το αρχαιολογικό πάρκο της Αρχαίας Μεσσήνης αποτελεί μια περιορισμένη αλλά πολύτιμη έκταση του φυσικού κόσμου, που περιλαμβάνει αρχιτεκτονικά κατάλοιπα οικοδομημάτων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, πολιτικού και λατρευτικού χαρακτήρα, τοπική χλωρίδα και μικροπανίδα, καθώς και ζωντανούς ανθρώπους, περαστικούς επισκέπτες ή μόνιμους κατοίκους.   Ενα αρχαιολογικό πάρκο επιτυγχάνει τους στόχους του, κινεί το ενδιαφέρον και προσελκύει επισκέπτες εφόσον διαθέτει, όπως η Αρχαία Μεσσήνη:    1) Ορια συγκεκριμένα.  2) Ικανοποιητική προσπέλαση (πάσχει δυστυχώς το τοπικό οδικό δίκτυο και δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα η απουσία ευρύτερων χώρων στάθμευσης).  3) Διαμορφωμένες εσωτερικές διαδρομές με πολλαπλές επιλογές.  4) Στάσεις για ανάπαυση και θέαση.  5) Σήμανση εξωτερική και εσωτερική (είναι ανεπαρκής και λανθασμένη η εξωτερική σήμανση του οδικού δικτύου προς τον αρχαιολογικό χώρο).  6) WC και αναψυκτήρια ανάλογα με το μέγεθος της έκτασης (τα υφιστάμενα είναι ανεπαρκή).  7) Υποδομές ανάλογα με τις ανάγκες, όπως φωτισμός, δίκτυο ύδρευσης, δίκτυο απορροής όμβριων, δίκτυο ποτίσματος φυτών, αντιπυρική προστασία (εκκρεμεί προς το παρόν η έγκριση μελέτης γενικού φωτισμού του πάρκου και η εφαρμογή της).  Εξασφάλιση της συνέχισης των ερευνών και της αποκατάστασης των μνημείων.  9) Αρχιτεκτονική τοπίου με διαμορφώσεις, φυτεύσεις, διαδρομές. 10) Εκδοτήριο και πωλητήριο (απουσιάζει το πωλητήριο και τα πωλητέα είδη, προς το παρόν).   Τα 10 ως άνω στοιχεία τα διαθέτει γενικώς η Αρχαία Μεσσήνη, απαιτούνται όμως οι ακόλουθες οργανωτικές ενέργειες:   1. Επιστημονικά τεκμηριωμένο μάρκετινγκ και επώνυμο τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν, που θα δώσει στην περιοχή την τουριστική-πολιτιστική του ταυτότητα (branding). 2. Επαγγελματικά σχεδιασμένη προβολή. 3. Σύνδεση με επιχειρήσεις (τουριστικές, μεταποιητικές) της περιοχής και με αξιόλογα τοπικά προϊόντα. 4. Ψηφιακά μέσα που να καταλαμβάνουν χρονικά τις περιόδους πριν, κατά και μετά το ταξίδι της επίσκεψης. Σε αυτά περιλαμβάνονται και μέσα επί τόπου (π.χ. ψηφιακή ξενάγηση) αλλά και ηλεκτρονικό πωλητήριο. 5. Παραγωγή και διάθεση ενθυμίων, όπως αντιγράφων χαρακτηριστικών ευρημάτων της περιοχής του πάρκου, και αντικειμένων σύγχρονης τέχνης.   ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ   Ο πολιτισμός και ό,τι αυτός περιλαμβάνει (μνημεία, μουσεία, φεστιβάλ μουσικής, ασμάτων, θεάτρου, κινηματογράφου, χορού, συμπεριλαμβανομένου του «καλαματιανού», εικαστικές εκθέσεις, διατροφή, φυσικό περιβάλλον) βρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών προβολής και ανάπτυξης μιας περιοχής.   Απευθύνομαι στους αρμόδιους φορείς της Μεσσηνίας (περιφερειάρχες, δημάρχους και άλλους) γιατί δημιουργούν τεράστια προβλήματα η απουσία σύγχρονου οδικού δικτύου και επαρκών χώρων στάθμευσης γύρω από τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης· η παραπλανητική οδική σήμανση προς αυτόν· η απουσία τακτικής συγκοινωνίας μεταξύ Αρχαίας Μεσσήνης, νέας Μεσσήνης και Καλαμάτας· η απουσία περιφερειακής αγροτικής οδού πέριξ του περιφραγμένου αρχαιολογικού χώρου για λόγους πυρασφάλειας και προστασίας· το λίαν επικίνδυνο οδικό δίκτυο μεταξύ νέας Μεσσήνης – Λάμπαινας – Αρσινόης – Αρχαίας Μεσσήνης· η απουσία παρακαμπτήριας οδικής αρτηρίας από κατάλληλο σημείο της νέας εθνικής οδού Αθήνας – Καλαμάτας, η οποία να οδηγεί απευθείας στην Αρχαία Μεσσήνη· το γεγονός ότι ο ερχόμενος εξ Αθηνών επισκέπτης χάνει τον δρόμο και τον προσανατολισμό του, εξαπατημένος από λανθασμένες πινακίδες· η απουσία λεωφορειακής σύνδεσης από Καλαμάτα και νέα Μεσσήνη προς την αρχαία Μεσσήνη για όσους δεν διαθέτουν ιδιωτικό αυτοκίνητο· η αμέλεια καθαρισμών από ξερά χόρτα και σκουπίδια στα κράσπεδα των δρόμων· η αντιαισθητική και απαράδεκτη για έναν αρχαιολογικό χώρο εναέρια όδευση των δικτύων φωτισμού και τηλεπικοινωνιών· η απουσία βιολογικού καθαρισμού των οικιστικών απόβλητων στο Μαυρομάτι και την Αρσινόη· η μη εισέτι εφαρμογή πολεοδομικού σχεδίου στους οικισμούς Αρσινόη και Μαυρομάτι, που αποτελεί προϋπόθεση για την κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Μεσσήνης ως μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς, όπως έχει ήδη προταθεί από το υπουργείο Πολιτισμού.   Τα βαρίδια που αποτρέπουν ή καθυστερούν τις εξελίξεις είναι σε γενικές γραμμές: Η απουσία αναγνώρισης της μεγάλης οικονομικής αξίας της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η τροχοπέδη της διαρκώς διογκούμενης γραφειοκρατίας. Η προβαλλόμενη έλλειψη πόρων εκ μέρους των νέων δήμων και της Περιφέρειας. Η απουσία μακροπρόθεσμου προγραμματισμού για φλέγοντα θέματα, όπως χωματερές, απόβλητα, ανακύκλωση, μόλυνση του περιβάλλοντος, δημόσια υγεία, πυρασφάλεια, πόροι.   #Του καθηγητή Πέτρου Θέμελη , δημοσιεύθηκε στην eleftheriaonline.gr
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.